Multi Platform Dark Souls

Dark Souls Prepare To Die Edition | PC

dark-souls-prepare-to-die-edition-to-release-mid-august-on-pc.jpg


Developer : From Software
Publsiher : Namco Bandai
Genre : Role Playing
Release Date : August 2012


"... And only dark will remain"
بالاخره و طبق اعلام مجله آلمانی PC Games ، نامکو تایید کرد عنوان تحسین شده ی From Software برای PC نیز منتشر خواهد شد. هنوز خبری مبنی بر تاریخ انتشار بازی به بیرون منتشر نشده است.بازی Dark Souls جانشینی برای بازی معروف Demon's Souls است .
در Dark Souls، شخصیتی که طراحی می کنید باید دشمنانی که به دنبالتان هستند را به قتل برساند و طی انجام بازی می بایست به محیط اطراف خود توجه فراوانی داشته باشید.

به نقل از مجله ی فامیتسو، شمشیر زنی و یا مبارزه با گرز در گذرگاه های تنگ سخت و دشوار خواهد بود، درست مثل Demon's Souls که همین ویژگی بسیار در آن نمایان بود.
همچنین وقتی که شما مورد حمله واقع می شوید می توانید فرار کنید و یا از سپر محافظ استفاده کنید.


نسخه PC بازی نسخه ی ویژه ای به نام Prepare to Die edition خواهد بود که دارای محتوای اضافی به شرح زیر است:

باس های جدید-شامل Artorias of Abyss, Chimera of Tomb و باسهای دیگر.

سیستم PVP Online Matchmaking-که شامل Quick matching برای co-op یا PVP خواهد بود.

مکان های جدید-شامل Oolacile Tomb, Old Ruins و چند مکان دیگر

دشمنان جدید-شامل Abyss Guard, Chained Prisoner و دشمنان دیگر.

NPC های جدید-شامل Hawkeye Gough و چندی دیگر.

سلاح ها و زره های جدید-که از باس ها،دشمنان و NPC ها و ... بدست می آیند.
تاپيك تصاوير بازي





  • [*=center]
    [*=center]
    [*=center]
    [*=center]
    [*=center]
    [*=center]
    [*=center]
    [*=center]
    [*=center]
    [*=center]



Minimum Requirements
INTEL CPU : Core 2 Duo E4300 1.8GHz
AMD CPU : Athlon 64 X2 Dual Core 3600+

Nvidia GPU : GeForce 9500 GT 512MB GDDR3
AMD GPU : Radeon HD 4650

RAM : 2 GB
OS : Win Xp 32
HDD : 4 GB
DX 9
Recommended Requirements
INTEL CPU : Core 2 Duo E6750 2.66GHz
AMD CPU : Athlon II X2 245

Nvidia GPU : GeForce 8800 GTX 768MB
AMD GPU : Radeon HD 4850

RAM : 3 GB
OS : Win 7 64
HDD : 4 GB
DX 9
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mag_5115 and kamyy
بازی از نظر گرافیکی در حد باقالی تشریف داره،داستان هم که بماند که اصلاً معلوم نیست چی به چی هست(حیف وقت هست که برای این بازی صرف بشه).
{گرشاسپ خودمون از این خداییش خیلی سرتره چه از نظر گرافیکی و چه داستانی به خصوص که شماره ی دومش از این نظر که راوی داشت داستان رو تعریف میکرد خیلی خوب بود}
 
سلام

اول از همه عذر میخوام که پا برهنه میپرم وسط بحث.

ولی خوب نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و این پست رو ندم.

دوست عزیز آدم برای لذت بردن و سرگرم شدن یک بازی رو انجام میده و نه برای وقت تلف کردن و به چالش کشیدن خودش! چیزهای خیلی با ارزش تر ازین بازی برای به چالش کشیدن انسان وجود داره!

این بازی یه بازی هست که فقط تنها نکته اش ، سختیش هست! که البته یه نکته کاملا منفیه! چه دلیلی داره اینقدر یه بازی سخت و گنگ باشه!؟ تازه ، ای کاش این سخت بودن دلیلش یک نکته فنی مثلا بالا بودن هوش مصنوعی دشمنان بود! اومدن با حذف کردن نکات اساسی هر بازی یعنی همون نقشه و ... بازی رو سخت کردن!

سختی بازی یه طرف گنگ بودنش هم یه طرف !! کلا توی این بازی شما فقط باید اعصابتون خورد بشه!

اما خوب هر بازی به هر حال یک سری طرفدار خاص خودش رو هم داره!
این بازی برخلاف اکثر بازی های این نسل به بازی باز باج نمیده! از این قاطعیتش خوشم میاد! بازیبازها زیادی پر رو و راحت طلب شدن :دی وقتش بود که یه بازی بیاد و بهشون بگه خیلی خودتو نگیر! هنوزم سوسکی بیش نیستی :دی از این رک و راست بودن بازی خوشم میاد. مثل بازی های دیگه از ترس تحویل گرفته نشدن نیومده آرمان های خودشو زیر پا بزاره :دی و راحت الحلقوم باشه. رک و راست داره میگه میخوای بخواه نمی خوای piss off :دی
 
ببینم میشه بین جاهایی که برای لول اپ هستش جا به جا شد؟ مثلا من تو سومی هستم میخوام برم دومی
کلی حرکت کردم تو بازی تا به باس اژدهای اولی رسیدم....
ولی دیدم تیر ندارم اصلا....فکر کنم باید برگردم اون سیو دومی که از یکی تیر بخرم....ببینم اون فروشندهه تیر میفروخت دیگه؟
 
مشکل بازی اینه که درجه سختی نداره !!
کرایسیس رو حتی میذاشتی روی پروفشنال دیگه اون هدف هم وسط صفحه نبود، باید خودت محاسبه میکردی نوک لوله تفنگ رو با جایی که قراره تیر بخوره (مثال)
این یه تیکه سخته
منظورم اینه که از سختی بازی ایراد نگیرید، لذت بخشه :d
 
همونجور که میدونیم صنعت بازی دیگه فقط برای پر کردن وقت فراغت نیست. این صنعت خیلی جاها ریشه دوونده و تاثیر گذار بوده. گفتم که کسی بخواد به چالش کشیده بشه میاد سراغ این بازی. اونایی هم نمیخوان خب مشکلی سد راهشون نیست. بازی های هم سبک رو میتونن تجربه کنن. هیچکس هم مجبور به انجام بازی نیست!
اتفاقا سختی بازی کاملا درست و به جا و واقعی هست. شخصا اگر خودت توی همچین موقعیت های قرار بگیری، واقعا توان رویارویی با همچین موانعی رو داری؟ بازی دقیقا همینجوره. یه انسان هستی و مثل خیلی از بازیا ابر قهرمان نیستی. در واقع دشمنای بازی سخت نیستن، این کاراکتر خودت هست که چون یه انسانه، در مقابل ناشناخته ها ضعیفه و قدرت رویارویی باهاشون رو نداره. گفتم که نقشه هم باشه میخوای چکار کنی؟ بازی تو رو آزاد گذاشته از هر مسیری دوست داری بری به یکی از چندین هدفت برسی. چندین مسیر هست که با وارد شدن به هرکدومشون، یه مسیر خطی جلوی روتون قرار میگیره. و در نهایت با باز کردن درهای قفل شده، تمام مسیر ها به هم مرتبط میشن.
اون خرد شدن اعصاب هم نشانه از ضعف اعصابه نه بازی! در واقعیت هم همینطور هست! با عصبانی بودن هیچ مشکلی رو نمیتونین حل کنین.
در نهایت هم امتیازات بالای این بازی گواه بر همه چیز هست!

جالبه!

شما به من میگید اعصابم مشکل داره در صورتی که از نحوه پاسخ شما من متوجه اعصاب فوق العاده قوی شما شدم!

دوست من صنعت بازی زیر مجموعه Entertainment هست ! معنیش رو که فک کنم دیگه بدونین!

بعدش هم میشه بفرمایید کجا صنعت بازی ریشه دوونده؟

مورد بعدی اینکه بر خلاف نظر شما ، این بازی یه بازی کاملا ابر قهرمانی هست! یه انسان به قول شما معمولی داره با اون همه موجودات عظیم الجثه میجنگه بعد شما میگید ابر قهرمانی نیست؟

در مورد آزادی هم باید بگم حرف شما خیلی جالبه! دوست عزیز نبود نقشه نشانه آزادی نیست بلکه نشانه گنگ بودنه! Open World بودن یا نبودن نشانه آزادی هست! نقشه فقط یک راهنما و پیشنهاد دهنده به شما هست و نه نشانه نبود آزادی!

در مورد امتیازات بازی هم من قبلا در انجمن پی سی ورلد بحث کردم و اینجا دیگه بحثی نمیکنم چون لازم نمیبینم یه چیزه واضح رو اینقدر توضیح بدم.

به هر حال من بازم اگر حرفی یا موردی که باعث بی احترامی شد رو بیان کردم عذر خواهی میکنم.

این بازی برخلاف اکثر بازی های این نسل به بازی باز باج نمیده! از این قاطعیتش خوشم میاد! بازیبازها زیادی پر رو و راحت طلب شدن :biggrin1: وقتش بود که یه بازی بیاد و بهشون بگه خیلی خودتو نگیر! هنوزم سوسکی بیش نیستی :biggrin1: از این رک و راست بودن بازی خوشم میاد. مثل بازی های دیگه از ترس تحویل گرفته نشدن نیومده آرمان های خودشو زیر پا بزاره :biggrin1: و راحت الحلقوم باشه. رک و راست داره میگه میخوای بخواه نمی خوای piss off :biggrin1:

وقتی سخت بودن و به چالش کشیدن ارزش داره که همراه یک مورد فنی و جدید باشه! نه حذف المان های اساسی! این یعنی سخت کردن بازی به هر قیمتی!

به هر حال هر کسی نظری داره!
 
وقتی سخت بودن و به چالش کشیدن ارزش داره که همراه یک مورد فنی و جدید باشه! نه حذف المان های اساسی! این یعنی سخت کردن بازی به هر قیمتی!

به هر حال هر کسی نظری داره!
کاملا درسته. هر کسی یه نظری داره. به نظر من حذف مپ یکی از زیرکانه ترین کارهای ممکن بود. تو این بازی اصلا به مپ احتیاج اساسی ندارید مثل اسکایریم. اسکایریم چون محیط هاش شبیه هم هستن به خاطر سپردنشون سخته و همچنین واسه fast travel هم لازمه. اما این بازی احتیاجی به fast travel نداره و محیط های بازی هم شبیه به هم نیستن. تو اینجور بازی ها وجود مپ فقط باعث سادگی زیاد بازی میشه. این که حتی زحمت به خاطر سپردن محیط ها رو هم به خودت ندی از نظر سازنده ها یه باج بوده که من هم کاملا موافقم. مپ اینجا المان اساسی نیست. من بدون مپ راحت دارم بازی میکنم و حتی یک بار هم پیش خودم نگفتم ای کاش اینجا مپ داشت! تازه دارم میفهمم چقدر وجود مپ باعث ساده شدن بازی ها میشه! بازی ای مثل dark souls که همه چیش سخته نباید عنصر راحت کننده ی مپ رو تو بازی قرار بده!
غیر از مپ هم هیچ فاکتور دیگه ای وجود نداره که بخوایم بهش گیر غیرمنطقی بودن بدیم.
این بازی واقعا تمام قدرت های یک بازی باز رو به چالش میکشه. از سرعت و عکس العمل سریع گرفته تا دقت (در بعضی مواقع یه بی دقتی نتیجه ی فجیعی به بار خواهد داشت) و حافظه ی عالی ( برای به خاطر سپردن محیط ها ) و تفکر زیاد برای هر مبارزه و استراتژی چینی برای رویارویی با باس ها و کشتنشون.تو همه ی بازی های این نسل بازیباز بالا بود و بازی پایین. یعنی این بازی باز بود که بازی رو به chalenge میکشید. رو حالت نرمال میرفتی یه پوز خند میزدی بعد میگفتی بیا ببینم تو حالت very hard چی داری :دی اما تو این بازی بازیباز پایین هست و بازی بالا. یعنی این بازیه که داره بازیباز رو به chalenge دعوت میکنه. اصلا یکی از دلایلی که بازی هیچ درجه سختی نداره همینه. تکلیف بازی از همون اول با بازیباز معلومه!

یعنی خوشم میاد هنرمندان From software دقیقا میدونستن دارن چی کار میکنن. حذف برخی از المان ها و گذاشتن یه سری المان های دیگه همشون رو حساب و کتاب بوده. خیلی زیرک بودن. و من فکر میکنم منتقدین به خوبی به این نکته respond دادن. چون معمولا اونها هم خیلی تیزبین و زیرکن. ای کاش میشد بقیه هم اینجور که من این بازی رو میبینم ببینن :دی
 
آخرین ویرایش:
سلام
اول از همه عذر میخوام که پا برهنه میپرم وسط بحث.
ولی خوب نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و این پست رو ندم.
دوست عزیز آدم برای لذت بردن و سرگرم شدن یک بازی رو انجام میده و نه برای وقت تلف کردن و به چالش کشیدن خودش! چیزهای خیلی با ارزش تر ازین بازی برای به چالش کشیدن انسان وجود داره!
این بازی یه بازی هست که فقط تنها نکته اش ، سختیش هست! که البته یه نکته کاملا منفیه! چه دلیلی داره اینقدر یه بازی سخت و گنگ باشه!؟ تازه ، ای کاش این سخت بودن دلیلش یک نکته فنی مثلا بالا بودن هوش مصنوعی دشمنان بود! اومدن با حذف کردن نکات اساسی هر بازی یعنی همون نقشه و ... بازی رو سخت کردن!
سختی بازی یه طرف گنگ بودنش هم یه طرف !! کلا توی این بازی شما فقط باید اعصابتون خورد بشه!
اما خوب هر بازی به هر حال یک سری طرفدار خاص خودش رو هم داره!
شما به من میگید اعصابم مشکل داره در صورتی که از نحوه پاسخ شما من متوجه اعصاب فوق العاده قوی شما شدم!
دوست من صنعت بازی زیر مجموعه Entertainment هست ! معنیش رو که فک کنم دیگه بدونین!
بعدش هم میشه بفرمایید کجا صنعت بازی ریشه دوونده؟
مورد بعدی اینکه بر خلاف نظر شما ، این بازی یه بازی کاملا ابر قهرمانی هست! یه انسان به قول شما معمولی داره با اون همه موجودات عظیم الجثه میجنگه بعد شما میگید ابر قهرمانی نیست؟
در مورد آزادی هم باید بگم حرف شما خیلی جالبه! دوست عزیز نبود نقشه نشانه آزادی نیست بلکه نشانه گنگ بودنه! Open World بودن یا نبودن نشانه آزادی هست! نقشه فقط یک راهنما و پیشنهاد دهنده به شما هست و نه نشانه نبود آزادی!
در مورد امتیازات بازی هم من قبلا در انجمن پی سی ورلد بحث کردم و اینجا دیگه بحثی نمیکنم چون لازم نمیبینم یه چیزه واضح رو اینقدر توضیح بدم.
به هر حال من بازم اگر حرفی یا موردی که باعث بی احترامی شد رو بیان کردم عذر خواهی میکنم.
وقتی سخت بودن و به چالش کشیدن ارزش داره که همراه یک مورد فنی و جدید باشه! نه حذف المان های اساسی! این یعنی سخت کردن بازی به هر قیمتی!
به هر حال هر کسی نظری داره!

این بازی قرار نیست که توی 4 ساعت تموم بشه. محیط ها هر چقدر که باز و متنوع باشن، اما به دلیل بازدیدهای مکرر بازیباز نیاز به نقشه نداره در واقع به دلیل طراحی بسیار خوب محیط شما هیچ وقت گم نمیشید، به راحتی راه خودتونو پیدا میکنید و میشه به راحتی محیط رو به حافظه سپرد. پس بازی نه تنها "گنگ" نیست، بلکه بسیار هم سر راسته و در عین سر راست بودن، dark souls به بازیباز های کنکاش گر با دست و دلبازی پاداش میده. (مثل castlevania های metroidـگونه.)
به شخصه توی این بازی هیچ وقت گم نشدم، احساس "گنگی" هیچ وقت نکردم چون هدفم همیشه جلوی روم بوده.
چیزی باید بدونین اینه که: یکی با انجام بازیهای مخفیکاری و آویزون شدن از در رو دیوار بازی سرگرم میشه، یکی با کنکاش و پیدا کردن item های مختلف.در ضمن، خاصیت یه بازی RPG "فنی" بودنشه.
با وجود این که 'نقشه' رو خودتون به خوبی تعریف کردید، نقشه و امثالهم هیچ وقت المان "اساسی" به حساب نیومدن که با حذفش آسمون به زمین بیاد. dark souls اولین بازی نیست که نقشه نداره، آخرین هم نخواهد بود.
به شخصه ترجیح میدم بازی بدون نقشه باقی بمونه. "به هر حال هر کس نظری داره."
 
خوب فعلا کار خودمون رو با یه Wanderer آغاز کردیم :دی، همونطور که از کنسول هم به یاد داشتم بازی زیاد سخت نیست :دی تنها چیزی که بازی رو سخت می‌کنه ضربه‌های سنگین دشمنان هستن که اونم می‌شه با یکم تمرین راحت بدون ضربه خوردن همرو کشت.

فعلا Boss خاصی‌ نکشتم، همون باقالی اولی‌ رو زدم که حکم Xp feeder رو داشت :دی.

و اینکه تو بازی مپ نزاشتن به نظرم نکته مثبت هست :دی، بیشتر به پلیر حسّ غریب بودن میده و حس Dungeon Crawling رو بالا میبره :دی با اینکه می‌تونه سر در گم کننده باشه ولی‌ تا اینجا بازی اونجوری بود که حتا اگه یه راه فرعی اشتباه رو هم در پیش بگیرین آخرش به چیزی میرسین که به هیچ وجه پشیمون نمیشین :دی یعنی‌ در واقع راه اشتباهی‌ وجود نداره.
در مورد آزادی هم باید بگم حرف شما خیلی جالبه! دوست عزیز نبود نقشه نشانه آزادی نیست بلکه نشانه گنگ بودنه! Open World بودن یا نبودن نشانه آزادی هست! نقشه فقط یک راهنما و پیشنهاد دهنده به شما هست و نه نشانه نبود آزادی!

در عنوان‌هایی‌ مثل TES MAP اساسی‌ هست آره، چون بازی خیلی‌ بزرگ هست و اینکه به راحتی‌ میتونی‌ گم بشی‌. ولی‌ تو یه بازی که اساسا هر چه قدر هم زور بزنی‌ آخرش بازم میفتی تو خط داستان بازی، مپ لازمه اساسی‌ نیست. بعدا اینکه عدم وجود مپ باعث می‌شه که بازی کن هر چه قدر بیشتر بخواد از محیط اطرافش سر در بیاره و در نتیجه روی میاره ب پیدا کردن‌Dungeon های مختلف. خیلی‌ از بازی‌هایی‌ با نقشه چند برابر بزرگتر از این بودن که مپ نداشتن و با توجه اینکه Dark souls لوکیشن خاصی‌ نداره که خیلی‌ به هم شبیه باشن گم شدن توش خیلی‌ سخت هست.

حالا هر کس نظری داره ولی‌ به نظر شخصی‌ من نزاشتن مپ جو و گیمپلی بازی رو تقویت می‌کنه.
در مورد امتیازات بازی هم من قبلا در انجمن پی سی ورلد بحث کردم و اینجا دیگه بحثی نمیکنم چون لازم نمیبینم یه چیزه واضح رو اینقدر توضیح بدم.

این چیز واضح چی‌ هست؟:دی، یعنی‌ شما اینو تکذیب می‌کنین که بازی یکی‌ از بهترین‌Action RPG های چند سال اخیر هست؟
biggrin1.gif
 
جالبه!

شما به من میگید اعصابم مشکل داره در صورتی که از نحوه پاسخ شما من متوجه اعصاب فوق العاده قوی شما شدم!

دوست من صنعت بازی زیر مجموعه Entertainment هست ! معنیش رو که فک کنم دیگه بدونین!

بعدش هم میشه بفرمایید کجا صنعت بازی ریشه دوونده؟

مورد بعدی اینکه بر خلاف نظر شما ، این بازی یه بازی کاملا ابر قهرمانی هست! یه انسان به قول شما معمولی داره با اون همه موجودات عظیم الجثه میجنگه بعد شما میگید ابر قهرمانی نیست؟

در مورد آزادی هم باید بگم حرف شما خیلی جالبه! دوست عزیز نبود نقشه نشانه آزادی نیست بلکه نشانه گنگ بودنه! Open World بودن یا نبودن نشانه آزادی هست! نقشه فقط یک راهنما و پیشنهاد دهنده به شما هست و نه نشانه نبود آزادی!

در مورد امتیازات بازی هم من قبلا در انجمن پی سی ورلد بحث کردم و اینجا دیگه بحثی نمیکنم چون لازم نمیبینم یه چیزه واضح رو اینقدر توضیح بدم.

به هر حال من بازم اگر حرفی یا موردی که باعث بی احترامی شد رو بیان کردم عذر خواهی میکنم.
نه عزیز من اصلا توهین نکردم. اون مثال رو زدم که بگم خیلی از ماها به این عادت کردیم که در مواجه شدن با اولین مانع سریع ردش کنیم و بریم ولی توی این بازی با اولین مانع گیر میوفتیم و اعصابمون خرد میشه. یعنی ما به سادگی و تنبلی عادت کردیم تا یه خورده آروم بودن و فکر کردن.
صنعت بازی همه جا ریشه دوونده این که خیلی واضحه. الان دیگه چند سال پیش نیست که بازی رو فقط به قصد سرگرمی انجام بدی بلکه میشینی و بررسیش میکنی و داستانشو موشکافی میکنی و همیشه اون داستانو تو ذهنت نگه میداری.
در کل سازنده ها مختار بودن و خواستن بازیشونو با یه سری شرایط که زیبایی به تصویر کشیدن، بسازن.
بقیه موارد هم تکرار حرف وستان میشه و نیازی به گفتن دوباره نیست.
 
کاملا درسته. هر کسی یه نظری داره. به نظر من حذف مپ یکی از زیرکانه ترین کارهای ممکن بود. تو این بازی اصلا به مپ احتیاج اساسی ندارید مثل اسکایریم. اسکایریم چون محیط هاش شبیه هم هستن به خاطر سپردنشون سخته و همچنین واسه fast travel هم لازمه. اما این بازی احتیاجی به fast travel نداره و محیط های بازی هم شبیه به هم نیستن. تو اینجور بازی ها وجود مپ فقط باعث سادگی زیاد بازی میشه. این که حتی زحمت به خاطر سپردن محیط ها رو هم به خودت ندی از نظر سازنده ها یه باج بوده که من هم کاملا موافقم. مپ اینجا المان اساسی نیست. من بدون مپ راحت دارم بازی میکنم و حتی یک بار هم پیش خودم نگفتم ای کاش اینجا مپ داشت! تازه دارم میفهمم چقدر وجود مپ باعث ساده شدن بازی ها میشه! بازی ای مثل dark souls که همه چیش سخته نباید عنصر راحت کننده ی مپ رو تو بازی قرار بده!
غیر از مپ هم هیچ فاکتور دیگه ای وجود نداره که بخوایم بهش گیر غیرمنطقی بودن بدیم.
این بازی واقعا تمام قدرت های یک بازی باز رو به چالش میکشه. از سرعت و عکس العمل سریع گرفته تا دقت (در بعضی مواقع یه بی دقتی نتیجه ی فجیعی به بار خواهد داشت) و حافظه ی عالی ( برای به خاطر سپردن محیط ها ) و تفکر زیاد برای هر مبارزه و استراتژی چینی برای رویارویی با باس ها و کشتنشون.تو همه ی بازی های این نسل بازیباز بالا بود و بازی پایین. یعنی این بازی باز بود که بازی رو به chalenge میکشید. رو حالت نرمال میرفتی یه پوز خند میزدی بعد میگفتی بیا ببینم تو حالت very hard چی داری :دی اما تو این بازی بازیباز پایین هست و بازی بالا. یعنی این بازیه که داره بازیباز رو به chalenge دعوت میکنه. اصلا یکی از دلایلی که بازی هیچ درجه سختی نداره همینه. تکلیف بازی از همون اول با بازیباز معلومه!

یعنی خوشم میاد هنرمندان From software دقیقا میدونستن دارن چی کار میکنن. حذف برخی از المان ها و گذاشتن یه سری المان های دیگه همشون رو حساب و کتاب بوده. خیلی زیرک بودن. و من فکر میکنم منتقدین به خوبی به این نکته respond دادن. چون معمولا اونها هم خیلی تیزبین و زیرکن. ای کاش میشد بقیه هم اینجور که من این بازی رو میبینم ببینن :دی

متاسفانه شماها منظور منو به درستی متوجه نمیشید!

سخت کردن بازی باید به چه قیمتی باشه؟ آیا ارزش سخت کردن بازی با یک سری مسائل فنی و نوآوری های گوناگون ارزشش بیشتره و یا با مواردی که اشاره کردم؟


من به شخصه تا به الان تا جایی که امکانش بوده هر بازی RPG که عرضه شده رو تجربه کردم! بازی رو هم به شخصه فقط برای دو چیز انجام میدم ! یکی گیم پلی و دیگری داستان اون (نوع بیان دیالوگ ها به شخصه برای من خیلی مهمه! و واقعا ازین جهت از بازی ها RPG بسیار لذت میبرم) . من در بخش داستانی صحبتی نمیکنم چون مشکلی رو نمیبینم اما در بخش گیم پلی به هیچ وجه شاهد تیزبینی و زیرکی که سازندگان به خرج داده باشن تا به الان که نبودم!

در کل من نمیگم این بازی ، بازی خوبی نیست! فقط یه حفره ای در گیم پلی وجود داره که خوب خیلی ها باهاش موافق نیستن و این دلیل نمیشه که به صورت دموکراسی گونه با قضیه برخورد بشه!

این بازی قرار نیست که توی 4 ساعت تموم بشه. محیط ها هر چقدر که باز و متنوع باشن، اما به دلیل بازدیدهای مکرر بازیباز نیاز به نقشه نداره در واقع به دلیل طراحی بسیار خوب محیط شما هیچ وقت گم نمیشید، به راحتی راه خودتونو پیدا میکنید و میشه به راحتی محیط رو به حافظه سپرد. پس بازی نه تنها "گنگ" نیست، بلکه بسیار هم سر راسته و در عین سر راست بودن، dark souls به بازیباز های کنکاش گر با دست و دلبازی پاداش میده. (مثل castlevania های metroidـگونه.)
به شخصه توی این بازی هیچ وقت گم نشدم، احساس "گنگی" هیچ وقت نکردم چون هدفم همیشه جلوی روم بوده.
چیزی باید بدونین اینه که: یکی با انجام بازیهای مخفیکاری و آویزون شدن از در رو دیوار بازی سرگرم میشه، یکی با کنکاش و پیدا کردن item های مختلف.در ضمن، خاصیت یه بازی RPG "فنی" بودنشه.
با وجود این که 'نقشه' رو خودتون به خوبی تعریف کردید، نقشه و امثالهم هیچ وقت المان "اساسی" به حساب نیومدن که با حذفش آسمون به زمین بیاد. dark souls اولین بازی نیست که نقشه نداره، آخرین هم نخواهد بود.
به شخصه ترجیح میدم بازی بدون نقشه باقی بمونه. "به هر حال هر کس نظری داره."

اصلا حسن بازی های RPG همین بازدید مکرر از مکان های گوناگون هست! ولی این توجیح حذف نقشه نیست! وقتی شمارو در یک سرزمینی که ازش هیچ چیز نمیدونید و هیچ راهنمایی ندارید رها میکنن آیا دچار سردرگمی نمیشید؟ آیا احساس گنگ بودن و مبهم بودم فضا بهتون دست نمیده؟


این چیز واضح چی‌ هست؟:biggrin1:، یعنی‌ شما اینو تکذیب می‌کنین که بازی یکی‌ از بهترین‌Action RPG های چند سال اخیر هست؟:biggrin1:

خیر بنده همچین چیزی نگفتم. من فقط مشکلی رو که بخش گیم پلی دیدم رو گفتم. خیلی های دیگه هم مثل من هستن!

بعد هم شما خودتون و امثال من که یک گیمر ساده هستیم رو با منتقدین سایت های مختلف مقایسه میکنید؟ آیا دیدی که شما به یک بازی دارید با یک منتقد یکی هست؟

مثلا یک منتقد فیلم های سینمایی ممکنه از یک فیلم به دلایل مختلف تعریف کنه و به تمجید ازون بپردازه ولی وقتی شما اون فیلم رو میبینین از وقتی که برای دیدن فیلم گذاشتین پشیمون میشید!

در بازی ها هم همینه! منتقدین تمام چنبه های قسمت های مختلف هر بازی رو در نظر میگیرن و امتیاز میدن! همین گیم پلی علی رغم اون موردی که من گفتم خیلی نکات مثبت دیگری داره!

نه عزیز من اصلا توهین نکردم. اون مثال رو زدم که بگم خیلی از ماها به این عادت کردیم که در مواجه شدن با اولین مانع سریع ردش کنیم و بریم ولی توی این بازی با اولین مانع گیر میوفتیم و اعصابمون خرد میشه. یعنی ما به سادگی و تنبلی عادت کردیم تا یه خورده آروم بودن و فکر کردن.
صنعت بازی همه جا ریشه دوونده این که خیلی واضحه. الان دیگه چند سال پیش نیست که بازی رو فقط به قصد سرگرمی انجام بدی بلکه میشینی و بررسیش میکنی و داستانشو موشکافی میکنی و همیشه اون داستانو تو ذهنت نگه میداری.
در کل سازنده ها مختار بودن و خواستن بازیشونو با یه سری شرایط که زیبایی به تصویر کشیدن، بسازن.
بقیه موارد هم تکرار حرف وستان میشه و نیازی به گفتن دوباره نیست.

من هم نگفتم خدایی نکرده شما توهین کردید!

دوست من اصلا بحث سادگی و تنبلی نیست! من که نمیگم چرا این سخت بودن باید اینجوری باشه؟ چرا نباید با یک نوآوری همراه باشه! چرا باید با کم و کاستی های سنتی این مورد ایجاد بشه؟ خیلی آماتور گونه با مسئله برخورد کردند! خیلی این بازی بازی بسیار خوبیه و من هم دارم این بازی رو همچنان ادامه میدم ! ولی خوب هیچ چیز بی عیب نیست!

در کل من به نظر دوستان احترام میزارم و هیچ وقت افکار و سلایق همه انسانها مثل هم نیست و این تفاوتها یک موضوع عادی و قابل درک هست.
 
متاسفانه شماها منظور منو به درستی متوجه نمیشید!

سخت کردن بازی باید به چه قیمتی باشه؟ آیا ارزش سخت کردن بازی با یک سری مسائل فنی و نوآوری های گوناگون ارزشش بیشتره و یا با مواردی که اشاره کردم؟


من به شخصه تا به الان تا جایی که امکانش بوده هر بازی RPG که عرضه شده رو تجربه کردم! بازی رو هم به شخصه فقط برای دو چیز انجام میدم ! یکی گیم پلی و دیگری داستان اون (نوع بیان دیالوگ ها به شخصه برای من خیلی مهمه! و واقعا ازین جهت از بازی ها RPG بسیار لذت میبرم) . من در بخش داستانی صحبتی نمیکنم چون مشکلی رو نمیبینم اما در بخش گیم پلی به هیچ وجه شاهد تیزبینی و زیرکی که سازندگان به خرج داده باشن تا به الان که نبودم!

در کل من نمیگم این بازی ، بازی خوبی نیست! فقط یه حفره ای در گیم پلی وجود داره که خوب خیلی ها باهاش موافق نیستن و این دلیل نمیشه که به صورت دموکراسی گونه با قضیه برخورد بشه!
اتفاقا کاملا متوجه منظورتون شدم. به نظر شما حذف مپ کار اشتباهی بود و باعث سردرگمی میشه و منم گفتم به نظر من این طور نیست و دلایلشم آوردم. دلایل هم نظر خودمه.در ضمن شما فقط مپ رو اشاره کردید. موارد دیگری رو اشاره نکردید!!!

خوب بالاخره امروز با Hydra روبرو شدم و جالبه بدونید حتی 1 ضربه هم از باس دریافت نکردم. البته این Hydra باس نیست!!!! مثل باس های دیگه میزان سلامتیش پایین صفحه نمایش داده نمیشه و آهنگ مخصوص باس ها رو هم نمیزنه! یه مینی باسه :دی فقط توصیه ای که دارم اینه که زیاد نزدیکش نشید چون کاراکترتون شنا بلد نیست و غرق میشه!!!! تنها سختسی این باس همون رسیدن تا دریاچه هست که واقعا طاقت فرساست. چون هی water cannon پرت میکنه!
 
آخرین ویرایش:
رفتم اون شوالیه که لباس سبز داره رو کشتم:d همونی که داره به افق نگاه میکنه. لباساشو گرفتم. عالین! رفتم سراغ Bell Gargoyle و با هر ضرب شمشیر ناجور از جونش کم میکرد!:d
البته زره این شوالیه سرعتتو میاره پایین ولی با یه انگشتر همه چیز حل شد:d
 
این بازی مخصوصا شماره قبلش دو نکته ارزشمند داره. یکی موسیقی زیبا و دو جو! شخصا بخاطر جو و اتمسفراین بازی دوست دارم بازیش کنم چون توی این چند ساله بازی نبوده که اینطوری جو و محیطش را بتونه به مخاطب القا کنه
 
اصلا حسن بازی های RPG همین بازدید مکرر از مکان های گوناگون هست! ولی این توجیح حذف نقشه نیست! وقتی شمارو در یک سرزمینی که ازش هیچ چیز نمیدونید و هیچ راهنمایی ندارید رها میکنن آیا دچار سردرگمی نمیشید؟ آیا احساس گنگ بودن و مبهم بودم فضا بهتون دست نمیده؟

نع! بهم همچین حسی دست نمیده، همونطور که گفتم بازی خیلی سر راسته و توش گم نمیشید. اگه توی بازی ای به این سر راستی خودمو گم کنم دیگه مشکل از جای دیگه ایه.
و اتفاقا توجیح خیلی خوبیه، بازدید مکرر و سر راست بودن محیط باعث میشه که محیط رو سریع به خاطر بسپارید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or