Multi Platform Cyberpunk 2077

سازنده
CD PROJEKT RED
تاریخ انتشار
December 10, 2020
ناشر
CD PROJEKT RED
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S


43724376590678437643.png

1ixh_%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C1-.gif

8489_تصاویر1.gif

>>>>>Screenshot<<<<<



<><><><>
>>>>>Concept Art<<<<<

Cyberpunk-2077_2018_06-12-18_026.jpg Cyberpunk-2077_2018_06-12-18_027.jpg
>>>>>Screenshot<<<<<

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0001.jpg http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0002.jpg http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0003.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0004.jpg
<><><><>
>>>>>Concept Art<<<<<

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0001.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0002.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0004.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0003.jpg
>>>>>Screenshot<<<<<





<><><><>
>>>>>Key Art<<<<<





در صورت لود نشدن تصاویر صفحه را Refresh کنید
>>>>>Screenshot<<<<<


<><><><>

>>>>>Concept Art<<<<<







<><><><>

>>>>>Key Art<<<<<






343y_ویدیوها1.gif


============================

تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش اول
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش دوم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش سوم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش چهارم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش پنجم و آخر
تاریخچه تشکیل شهر نایت سیتی
افسانه جانی سیلورهند
تاریخچه شرکت آراساکا

با تشکر از @mobin.hb96

===================================
تاریخچه بازی بخش 1
تاریخچه بازی بخش 2
تاریخچه بازی بخش 3
تاریخچه بازی بخش 4
تاریخچه بازی بخش 5
تاریخچه بازی بخش 6
تاریخچه بازی بخش 7
تاریخچه بازی بخش 8
تاریخچه بازی بخش 9

با تشکر از @armin_shadow

========================================

نگاهی بر Cyberpunk 2077 بخش اول

با تشکر از @darksider666
 
Last edited by a moderator:
طرح کلی با استخدام یکی دو ارتیست عوض نمیشه. یه سری اخبار ناجور هم از اینور اونور میاد که انگار باز هم به مشکل خوردن.
نمایش پشت درهای بسته رو هم دوباره بساطش رو راه انداختن یعنی احتمالا نگرانن و اول بازخورد محدود میخوان قبل اینکه به ملت نشون بدن.
الان دقیقا من در نقطه ای هستم که نه میتونم بگم مطمئنم بازی خوب میشه نه بگم مطمئنم بازی خراب میشه. فعلا باید صبر کرد و دید چی میشه. فقط چیزی که برام مهمه اینه که به موئلفه های ژانر وفادار باشن و سایبرپانک جدید اختراع نکنن.
if it ain't broken don't fix it
اون چیزی که ما دیدم میشه گفت مشکلی نداشت از همه نظر عالی بنظر میرسید!. کجای کار ایراد داشته؟ مشکلشون چقدر بزرگ بوده که مجبور شدن تغییر اساسی بدن به گیم؟ امیدوارم جوابش رو ببینیم.
 
if it ain't broken don't fix it
اون چیزی که ما دیدم میشه گفت مشکلی نداشت از همه نظر عالی بنظر میرسید!. کجای کار ایراد داشته؟ مشکلشون چقدر بزرگ بوده که مجبور شدن تغییر اساسی بدن به گیم؟ امیدوارم جوابش رو ببینیم.
ما فقط 40 دقیقه دیدیم . همه اش رو ندیدیم که بدونیم نیاز به تغییر داشته یا نه ولی همون 40 دقیقه هم مشکلات خودش رو داشت.
البته مشکل داشتن به معنی بد بودن نیست. اتفاقا خیلی عالی بود ولی دلیلش اینه که خیلی چیزها رو با اغماض رد میکنیم میره چون نسخه نهایی نیست و انتظار داریم موقع انتشار درست بشه مثلا بعضی تکسچرها و یا فیزیک رانندگی مثلا صحنه مربوط به درگیری با ماشین رو اگر ببینی در25:03 یه ماشین با سرعت خیلی بیشتر از ماشین وی از سمت راست میپیچه جلوی وی و در لحظه سرعتش با ماشین وی یکی میشه که خب در واقعیت غیر ممکنه همچین سبقتی و سرعت به ارامی کم و زیاد میشه نه در یک لحظه. اینها حتما رفع میشه یعنی باید رفع بشه و حتما موقع پالیش کردن به این نکات هم رسیدگی میشه.
یه سری چیزها هم ربطی به درست شدن موقع انتشار نداره و مربوط به ساختار کلی میشه مثلا اتمسفر یا موسیقی دیگه هرچی از اول ساخته شده همونطور میمونه(که ترس من هم از همین بخشه). حالا من نمیدونم این مشکلاتی که دارن مربوط به کدوم بخشه و اصلا دلیلش چیه. خبرها هم بیرون نمیاد و واقعا نمیشه گفت مشکلشون الان چیه. هرچند برای من مهم اتمسفره.
اگه بتونن یه اتمسفر سایبرپانک واقعی مثل بلید رانر اصلی یا مثل deus ex یا همین ویدئوی بالا دربیارن چیز دیگه ای نمیخوام.

الان که اینها رو تایپ میکردم به ذهنم رسید چرا موارد مثبت و منفی ویدئوی گیم پلی رو لیست نکردیم؟ یا من ندیدم. کسی این کار رو کرده؟ اگه برای سایبرپانک حس این کار نباشه کلا فن سایبرپانک بودن رو باید بذاریم کنار :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Fratos
ما فقط 40 دقیقه دیدیم . همه اش رو ندیدیم که بدونیم نیاز به تغییر داشته یا نه ولی همون 40 دقیقه هم مشکلات خودش رو داشت.
البته مشکل داشتن به معنی بد بودن نیست. اتفاقا خیلی عالی بود ولی دلیلش اینه که خیلی چیزها رو با اغماض رد میکنیم میره چون نسخه نهایی نیست و انتظار داریم موقع انتشار درست بشه مثلا بعضی تکسچرها و یا فیزیک رانندگی مثلا صحنه مربوط به درگیری با ماشین رو اگر ببینی در25:03 یه ماشین با سرعت خیلی بیشتر از ماشین وی از سمت راست میپیچه جلوی وی و در لحظه سرعتش با ماشین وی یکی میشه که خب در واقعیت غیر ممکنه همچین سبقتی و سرعت به ارامی کم و زیاد میشه نه در یک لحظه. اینها حتما رفع میشه یعنی باید رفع بشه و حتما موقع پالیش کردن به این نکات هم رسیدگی میشه.
یه سری چیزها هم ربطی به درست شدن موقع انتشار نداره و مربوط به ساختار کلی میشه مثلا اتمسفر یا موسیقی دیگه هرچی از اول ساخته شده همونطور میمونه(که ترس من هم از همین بخشه). حالا من نمیدونم این مشکلاتی که دارن مربوط به کدوم بخشه و اصلا دلیلش چیه. خبرها هم بیرون نمیاد و واقعا نمیشه گفت مشکلشون الان چیه. هرچند برای من مهم اتمسفره.
اگه بتونن یه اتمسفر سایبرپانک واقعی مثل بیلد رانر اصلی یا مثل deus ex یا همین ویدئوی بالا دربیارن چیز دیگه ای نمیخوام.

الان که اینها رو تایپ میکردم به ذهنم رسید چرا موارد مثبت و منفی ویدئوی گیم پلی رو لیست نکردیم؟ یا من ندیدم. کسی این کار رو کرده؟ اگه برای سایبرپانک حس این کار نباشه کلا فن سایبرپانک بودن رو باید بذاریم کنار :D
الان مشکل اصلی شما اینه بازی اونجور که باید حس سایبر پانکی نداره ؟ ی موردش به خاطر نشون ندادن شب های بازی با چراغ های نئونی وسط شهره ؟ یا سبک موسیقی بازی که تا الان اون چیز نبوده که انتظار داشتید ؟ همه این چیزا به نظرم نگرانی بیمورد هستش چرا چون که ما نمیدونیم اصلا چیز نهایی هست تو اون دمویی که نشون دادن یا نه ! بازی رو به قول خودت عملا هیچی ازش نشون ندادن در واقع برا مشکلی نگرانی که هنور به مرحله نهیی هم نرسیده ! در مورد موسیقی هم با توجه سابقه موسیقی ساز اصلی بازی سبک موسیقیش قطعا سمت Deus Ex ها میره بعدم طبق گفته ها سازنده بازی سبک موسیقی بازی تنوع زیادی داره پس نمیشه فقط انتظار سبک موسیقی کلاسیک سایبر پانکی داشته باشیم .

پ.ن : ما همیشه از سبک سایبر پانکی حس تباهی دنیاش رو دیدیم ولی بحث اینه تو مدیوم بازی سازی که شما رو رها میکنه تو ی دنیای وسیع نمیشه انتظار داشت هم رو ی تم استوار باشه ! سازندگان بازی مو به مو از رو CP2020 بازیشون رو دارن میسازن باید شما اونجا بری ببین نایت سیتی چجوری کامل توصیف شده ! ی قسمت شاید همه چیز گل و بلبل باشه ی قسمت تباهی کامل با اون اتمسفری که شما انتظارش دارید . ویچر رو شما یادتونه ؟ ی لحظه وسط طبیعت بکر داریم حرکت میکنیم وارد ی محیط جنگلی با مه شدید و موسیقی سنگین میشدیم الان هم قطعا همین چیز رو پیاده میکنن اینجا کلا میگم عملا هیچی از بازی فعلا نشون ندادن نه شب های بارونیش (بارونای اسیدی که قولش رو دادن) رو نشون دادن نه محیظ های نئونیش رو کلا هیچی نشون ندادن ! خلاصه امیدوارم همه رو با ی دموی این شکلی سیراب کنن که قشنگ دیگه خدا رو بنده نباشی شما مخصوصا :دی
 
  • Like
Reactions: mohsenjyubi201
الان مشکل اصلی شما اینه بازی اونجور که باید حس سایبر پانکی نداره ؟
نه مشکل اصلی چند تاست.
اول بیخیالی بیش از حد طرفداران که چون اسم شرکت CDPR ـه دیگه همه چیز حتما گل و بلبله. یادش بخیر یه زمانی بود که چون اسم یه شرکت بلیزارد بود همه چیز گل و بلبل بود بعد یه مدت هم چون اسم شرکت بتزدا بود همه چیز گل و بلبل بود. همچنین بایور و شرکتهای دیگه ای هم بودن ولی این دوتا مثال واضحی از این هستن که اگر یه شرکت بازی قبلیش خوب بوده تضمینی برای عالی شدن بازی بعدی نیست( البته خوشنامی شرکت احتمال خوب بودن بازی رو بالا میبره). بنظرم بازخوردها یخورده باید سختگیرانه تر باشه.حالا ما که فارسی مینویسیم و تاثیری نداره ولی از یوتیوبرها و منتقدها انتظار بیشتری دارم
دوم اخبار ضدو نقیضی که در مورد مشکلات میاد. بازی یکبار تقریبا ریست شده و هفته پیش هم خبر مشکلات جدید داشتیم دیروز البته گفتن مشکلی نیست ولی این تایید و تکذیب نشانه خوبی نیست
سوم شما یه بازی سایبرپانک بسازی اول چی رو نشون میدی؟ میای ساعت 12 ظهر رو انتخاب میکنی برای نمایش؟ یه بازی در مورد جنگ جهانی بسازی گل و بلبل نشون میدی یا ویرانی جنگ؟ چهل و چند دقیقه دمو و دریغ از یک ثانیه حس سایبرپانک و انتظار دارید اونی که این سبک رو دوست داره نگران نشه؟ مخصوصا که دلایلش هم که گفتن مثل صبر کنید شب بشه و بارون بباره و اینها اصلا قانع کننده نبود. خیلی ساده هست مولفه های هر ژانر و ساب ژانری مشخصه. شما اگه مولفه ها رو رعایت نکنی اسمش رو هرچی که بخوای بذاری تو اون سبک قرار نمیگیره. شما اگر فیلم نوآر بسازی ولی در اون از نورپردازی با کنتراست بالا و سایه های بلند و محیطهای نیمه تاریک استفاده نکنی فیلمت در ژانر نوآر نیست. به اینها اضافه کنید خبر نمایش پشت درهای بسته رو که کلا رو اعصابه.
ممکنه اشتباه کنم ولی حدس میزنم مشکلاتی که گفته میشه براشون پیش اومده در مورد همون چیزی باشه که نشون ندادن یعنی اتمسفر اصلی بازی و بقول خودشون بخش نئون سیتی و شب و بارونی.

پ.ن: عزیزان احساساتی لطفا نیاید بگید فلانی بازی رو کوبید یا ضد این بازیه که بشدت رو اعصابه. بعیده کسی نصف من منتظر این بازی باشه و روزی نیست که چند نوبت خبرهای این بازی رو چک نکنم و تب سایتهای پوشش دهنده اخبار این بازی همیشه تو مرورگرم بازه. این رو برای این گفتم که همیشه یه عده هستن که بدون اینکه بدونن بحث راجع به چیه بصورت انتحاری از وسط قضیه وارد موضوع میشن و شروع میکنن به تهمت زدن:D
 
مثل deus ex یا همین ویدئوی بالا دربیارن چیز دیگه ای نمیخوام.
نمیدونم چطور میشه مقدار سایبرپانکی بودن چیزی رو اندازه گرفت ولی اینو خوب میدونم deus ex یه خشکی عجیبی داره که حاقل من نمیتونم باهش ارتباط برقرار کنم :دی حالا درجه سایبرپانکی بودنش هر مقداری که هست، اون جذبه و فان بودن لازم رو برام نداره.
میگم اینا که مو به مو کتاب رو کپی کردن توی گیم بیا حداقل به این امیدوار/راضی باشیم که بازی فان و جذابی بشه مثل ویچر 3 :دی.
 
نمیدونم چطور میشه مقدار سایبرپانکی بودن چیزی رو اندازه گرفت ولی اینو خوب میدونم deus ex یه خشکی عجیبی داره که حاقل من نمیتونم باهش ارتباط برقرار کنم :D حالا درجه سایبرپانکی بودنش هر مقداری که هست، اون جذبه و فان بودن لازم رو برام نداره.
میگم اینا که مو به مو کتاب رو کپی کردن توی گیم بیا حداقل به این امیدوار/راضی باشیم که بازی فان و جذابی بشه مثل ویچر 3 :D.
خب پس واجب شد که یکبار دیگه بری سراغش:D من هم اول ارتباط نمیگرفتم مخصوصا که از محیط کوچیک خوشم نمیاد ( بزرگترین ضعف این بازی) ولی بعد از اینکه درگیرش شدم برام تبدیل به شاهکار شد.
در مورد اینکه سایبرپانک بازی فان و جذابی بشه اتفاقا این تنها چیزیه که شک ندارم و همون دمو برای من کافی بود تا بدونم بازی عالیه و براش لحظه شماری کنم :Dاصلا فکر گشتن بدنبال اسلحه اپیک یا احتمالا لجندری تو اون محیط منو میبره به فضا :D
 
  • Like
Reactions: Fratos
اول بیخیالی بیش از حد طرفداران که چون اسم شرکت CDPR ـه دیگه همه چیز حتما گل و بلبله. یادش بخیر یه زمانی بود که چون اسم یه شرکت بلیزارد بود همه چیز گل و بلبل بود بعد یه مدت هم چون اسم شرکت بتزدا بود همه چیز گل و بلبل بود. همچنین بایور و شرکتهای دیگه ای هم بودن ولی این دوتا مثال واضحی از این هستن که اگر یه شرکت بازی قبلیش خوب بوده تضمینی برای عالی شدن بازی بعدی نیست( البته خوشنامی شرکت احتمال خوب بودن بازی رو بالا میبره). بنظرم بازخوردها یخورده باید سختگیرانه تر باشه.حالا ما که فارسی مینویسیم و تاثیری نداره ولی از یوتیوبرها و منتقدها انتظار بیشتری دارم

شما داری از دید خودت و سلیقه های خودت نمایش بازی رو نقد میکنی :D الان یعنی همه باید انتظار یـ چیز میداشتن که احیانا ازش ایراد میگرفتن ؟ الان همه اینایی که گفتی همه احتمالات هستش و خوب بهت هم حق میدم که نگران باشی ولی بازم یـ بحثی هست قبلا هم بهش اشاره کردم این بنده خدا ها هنوز خطایی ازشون سر نزده ! از نقطه صفر شروع کردن و تازه رسیدن به نقطه اوج و کلا همه جوره بخوای به نحوه ی مدیریتشون نگاه کنی و این سیاست یوزر فرندلی میبینی مسیر درست رو دارن میان این یـ مورد مورد دیگه اینکه شما مراحل ساخت ویچر 3 رو یادت نمیاد چقدر بالا پایین داشت ؟ همون بحث دانگریدش واسه هفت باره نا امید شدن از بازی بس بود چند بار تاخیر خورد و هزار یـ تغیر داشتن نمایش های بازی همیشه ! از گیم پلی گرفته تا HUD همه در حال تغییر بود هزار یـ فید بک اعمال کردن همین CP2077 رو خودشون اومدن گفتن از هیچ گونه فید بکی دریغ نکنید و هرچی که هست توی فروممون بگید که خوب نکته مثبت منفی قطعا همه رو دریافت کردن اونجا

دوم اخبار ضدو نقیضی که در مورد مشکلات میاد. بازی یکبار تقریبا ریست شده و هفته پیش هم خبر مشکلات جدید داشتیم دیروز البته گفتن مشکلی نیست ولی این تایید و تکذیب نشانه خوبی نیست
مورد اول اینکه بازی رو اینا اومدن خیلی زود معرفی کردن و خوب تا حالا اورلب نداشتن با پروژه بعدیشون و خودشون هم اعتراف کردن به این مورد واسه همین اول کار مجبور شدن یـ بار پروسه ساخت بازی رو ریبوت کنن در مورد خبر های اخیر هم بیشتر مربوط به crunch کردنشون سر ویچر 3 و الان این بازیه جایی من ندیدم که بگن تو فلان بخش ساخت بازی به مشکل خوردن بحث همون کرانچ کردن بود که خیلیا اومدن تشبیهش کردن به وضعیت بایور که خوب زمین تا اسمون این دو با هم فرق داشتن کرانچ کردن تو بایوری که انگار بی صاحب بود کجا و اینایی که مدیریتشون تا حالا چیزی منفی دور و برشون نبوده کجا ؟ راکستار کرانچ کالچر شدید داشت از برش RDR2 بیرون اومد بایور هم کرانچ کالچر داشت ولی تهش داشتن آب هونگ میکردن و انتم رو دادن بیرون قبلش هم که اندرومدا داده بودن بیرون !
سوم شما یه بازی سایبرپانک بسازی اول چی رو نشون میدی؟ میای ساعت 12 ظهر رو انتخاب میکنی برای نمایش؟ یه بازی در مورد جنگ جهانی بسازی گل و بلبل نشون میدی یا ویرانی جنگ؟ چهل و چند دقیقه دمو و دریغ از یک ثانیه حس سایبرپانک و انتظار دارید اونی که این سبک رو دوست داره نگران نشه؟ مخصوصا که دلایلش هم که گفتن مثل صبر کنید شب بشه و بارون بباره و اینها اصلا قانع کننده نبود. خیلی ساده هست مولفه های هر ژانر و ساب ژانری مشخصه. شما اگه مولفه ها رو رعایت نکنی اسمش رو هرچی که بخوای بذاری تو اون سبک قرار نمیگیره. شما اگر فیلم نوآر بسازی ولی در اون از نورپردازی با کنتراست بالا و سایه های بلند و محیطهای نیمه تاریک استفاده نکنی فیلمت در ژانر نوآر نیست. به اینها اضافه کنید خبر نمایش پشت درهای بسته رو که کلا رو اعصابه.
ممکنه اشتباه کنم ولی حدس میزنم مشکلاتی که گفته میشه براشون پیش اومده در مورد همون چیزی باشه که نشون ندادن یعنی اتمسفر اصلی بازی و بقول خودشون بخش نئون سیتی و شب و بارونی.

در مورد سبک بازی من اول دوباره بگم که شما یـ سری توقع از این ژانر داری سازندگان بازی گفتن داریم ادامه CP2020 رو میسازیم شما باید بری ببینی CP2020 چجوری بوده ! در مورد مشکلاتی که میگی :
شما ترجیح میدی همه اینا رو به مشکل داشتن چرخه ی ساخت بازی ربط بدی ولی احتمال اینکه این قسمت بازی فرق داره با قسمت های دیگه رو نمیخوای بدی بازم میگم بهت حق میدم که نگران بازی باشی حرفی نیست ولی باهات مخالفم اولا که اینکه اون دمو WIP بود خودشون هزار بار تکرار کردن اصلا قرار نبوده اینو نمایش بدن واسه ملت ولی چون اشتیاق همه رو دیدن تصمیم گرفتن نمایشش بدن ! بعدم نه من میدونم چرخه پروسه ساخت بازی اون موقع کجا قرار داشته نه شما , اصلا اون چیزایی که شما انتظارش رو داشتی آماده کرده بودن یا نه ؟ اون قسمت هایی از بازی با اتمسفر مورد علاقه شما اماده بوده یا نه ؟ بازی سال 2012 معرفی شد ولی سال 2016 وارد مرحله ساخت کامل شد تو دو سال بازی رو به این حد رسوندن و خوب کلی هم عذرخواهی کردن که با زود نشون دادن بازی کلی همه رو معطل کردن ! اینا خوب میدونستن فن ها خیلی منتظر بازی هستن از طرفی هم تا یـ حد از از بازی رو کامل کرده بودن میخواستن فقط نشون ملت بدن تا هایپ کنن ملت رو نه تم اصلی بازی رو هنوز نشون دادن نه چیزی ! خودشون عملا گفتن فعلا همین رو تو دست و بالمون داشتیم :D در مورد نظرات مثبت دور بر بازی 30 درصدش به خاطر خود دمو بوده 70 درصد به خاطر CDPR میگی همه به خاطر CDPR همه چیز رو گل و بلبل می بینن منم میخوام بگم چرا نباید اینجور باشه ؟ دقیقا چه حرکت نادرستی زدن تا حالا ؟ چه دلیل وجود داره که همه از یـ دمو WIP بخوان ضعف هاش رو سریع یاد داشت کنن ؟ اونم چیزایی که شما از ساب ژانر سایر پانک انتظار داشتی ؟ باز هم میگم تا خلافش ثابت نشه ملت به همه چیز بله میگن :D من در جایگاه شما که از این سبک خیلی خوشت میاد موقعی نگران اتمسفر و این چیزای بازی مشیدم که بعد همون دمو میگفتن مثلا بازی 6 ماه دیگه منتشر میشه نه اینکه هزار بار گفتن وقتی بیرون میاد که آماده بشه ! یعنی تا وقتی از کیفیت کار مطمعن نشدن تاریخ انتشار نمیدن به ملت حتی سال و بازه ! پروسه ساخت یـ بازی پیچیدست این جور نیست که بگیم حالا فلان سازنده گند زده بقیه هم گند میزنن ! الان وضعیت اینجوری ـه سر ریج 2 همه میگفتیم واو عجب گیم پلی داره ولی بعد میگفتیم اولانچ پشت بازی واسه Days Gone میگفتیم نمایش ها چنگی به دل نمیزنه پس امیدی بهش نیست چون سازندش اینکاره نبوده ! چیزی که میخوام بگم اینه که الان فرق یـ استدویی مثل CDPR با این دوتا سازنده این بازی چیه ؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: s.snake2
منم از وقتی که این خبرای مشکلات توسعه و شباهتش به روند ساخت Anthem رو شنیدم، نگران شدم...
پارسال از نمایش بازی هم خیلی راضی نبودم...امیدوارم توی E3 امسال جواب دندان‌شکنی به انتقادا بدن!
 
منم از وقتی که این خبرای مشکلات توسعه و شباهتش به روند ساخت Anthem رو شنیدم، نگران شدم...
پارسال از نمایش بازی هم خیلی راضی نبودم...امیدوارم توی E3 امسال جواب دندان‌شکنی به انتقادا بدن!
یـ انتم جیسون شرایر انداخته تو دهن همه واقعا نمیدونم چرا باید جای نگرانی باشه :

Witcher 3 Studio Responds to Crunch Accusations
این خبر مال سال 2014 هستش دقیقا همین قضایای واسه ویچر 3 هم بوده تهش مدیریت درست هست که حرف اول و آخر رو میزنه
 
  • Smile
Reactions: pxc33
یـ انتم جیسون شرایر انداخته تو دهن همه واقعا نمیدونم چرا باید جای نگرانی باشه :

Witcher 3 Studio Responds to Crunch Accusations
این خبر مال سال 2014 هستش دقیقا همین قضایای واسه ویچر 3 هم بوده تهش مدیریت درست هست که حرف اول و آخر رو میزنه
کوتاکو مقاله به اون گندگی منتشر کرده و با توسعه‌دهنده‌ی خود بازی صحبت کرده و یارو هم گفته که شباهت‌های زیادی بین مشکلات توسعه‌ی Anthem و Cyberpunk 2077 وجود داشته...بعد یه مطلب از 5 سال قبل میاری و میگی نگران نباشید؟!‌
شکی نیست که بازی به داغونی Anthem نمیشه ولی دیگه حداقل یکمی اجازه نگرانی بده :D
حتی اگه خود بازی هم (هر موقع که منتشر شد) خفن از آب دربیاد، میشه نگران بود که تاخیر طولانی مدت بخوره.
 
کوتاکو مقاله به اون گندگی منتشر کرده و با توسعه‌دهنده‌ی خود بازی صحبت کرده و یارو هم گفته که شباهت‌های زیادی بین مشکلات توسعه‌ی Anthem و Cyberpunk 2077 وجود داشته...بعد یه مطلب از 5 سال قبل میاری و میگی نگران نباشید؟!‌
شکی نیست که بازی به داغونی Anthem نمیشه ولی دیگه حداقل یکمی اجازه نگرانی بده :D
حتی اگه خود بازی هم (هر موقع که منتشر شد) خفن از آب دربیاد، میشه نگران بود که تاخیر طولانی مدت بخوره.
شرایر در به در دنبال حمایت از سازندگان و دولوپر ها هستش و خودش رو داره میکشه واسه احداث صنف بازی سازی تا اینقدر مجبور نباشن کرانچ کنن مثلا این مقاله اولش هم نیست چیزی که هست توی استدیو هایی مثل CDPR و راکستار کرانچ کالچر شدید هستش ولی آیا ربطی به کیفیت نهایی شون داره ؟ شرایر در به در دنبال بیرون کشیدن چنین داستان هایی از تمام استدیو ها هستش حالا اینکه اسم انتم رو به تعداد بالا اورده تو مقالش دلیل نمیشه هی بگیم مثل انتم اینکه کرانچ میکنن یـ بحث اینکه مدیریت درست هندلش کنه یـ بحث دیگست پروسه ساخت ویچر سه رو هم شما فقط کافیه بری یـ دور دیگه نگاه کنی بالا پیایین زیاد داشت و ماشالا تاخیر هم دو بار خورد دیگه بزرگ تر از اون داون گریدش که نیست ؟ خلاصه حرفم اینه که تمام این نگرانی بیخوده شاید محصول نهایی بیاد و اون چیزی که همه انتظار داشتیم نشده باشه ولی هرچی که هستش ربطی به مقاله شرایر نخواهد داشت
 
  • Like
Reactions: mohsenjyubi201
ایین مقاله ی کوتاکو :

As Cyberpunk 2077 Development Intensifies, CD Projekt Red Pledges To Be 'More Humane' To Its Workers

این ترجمه سایت زومجی از کل مقاله :

تصمیم مسئولین CD Projekt Red برای رفتار مناسب‌تر با کارکنان استودیو - زومجی

تو کل مقاله به این اشاره میشه که سر ویچر 3 شدید کرانچ داشتن و مدیریت الان تمام تلاشش رو میکنه تا این کرانچ رو کمش کنه یعنی کامل این مورد رو قبول دارن و درصدد بر طرف کردنش هستن اینم ذکر میشه استدیوی CDPR بر خلاف بقیه استدیو ها به نفراتی که اضافه کاری میکنن حقوق اضافه میده خلاصه که من نمیدونم این مشکلاتی که میگید دقیقا از کجا میاد من که یـ بار خود مقاله کوتاکو و یـ بار هم این ترجمش رو خوندم و چیز بخصوصی که بگه تو مراحل ساخت CP2077 به مشکل بر خوردن پیدا نکردم که دوستان ازش صحبت میکنن نمیدونم چرا الان باید جای نگرانی باشه ؟؟
 
  • Like
Reactions: mohsenjyubi201
جالبه نظرات بعضی از دوستان, یکجوری میگین چرا بازی دارک نیست و راضی نیستید انگار صاحب امتیاز سبک سایبرپانک هستید و تمام کمال باهاش اشنایی دارید و هر ایده ای خارج از اون اشتباهه و نگران کنندس

اولا تریلری که 2013 نشون دادن جدا از سینماتیک بودنش دیگه به هیچ عنوان ظاهر بازی رو نشون نمیده, ایده و فلسفه ای که اون زمان این تریلرو ساخت سال 2016 با ریبوت بازی مرد پس میشه گفت اولین نمایش قابل استناد از بازی تریلر 2018 بود

دوما من که میدونم اگه اینا مستقیم از اتمسفر deus ex و bladerunner کپی برداری میکردن بازم نظراتی میدیم از قبیل : "یعنی هیچ هنری ندارن فقط میخوان سریع از فلان اثر کپی کنن و پول ما و شمارو خالی کنن". در حالی که با این چیزی که از بازی دیدیم واقعا یچیز جدید و منحصر بفرد بود
و اینکه صرفا نمیشه گفت بازی چون موزیک و تم راک مثلا میزاره اصالت سایبرپانکی نداره, شاید عزیزان بهتره دیدشونو باز کنن و 48 دقیقه گیمپلی رو مجددا ببینن!
 
  • Like
Reactions: B_O_X_E_R

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or