نه من اصلا اهل راش دادن نیستم ولی بازی عملا یه بازی خطیه و عمق خاصی از لحاظ داستانی نداره، یعنی از نظر RPG بودن واقعا قابل مقایسه با همون عنوان قبلی خودشون هم نیست. البته من فعلا چندساعتی بازی کردم و برای نظر قطعی باید بیشتر بازی کنم. در کل من با دید یه بازی شاهکار مثل ویچر ۳ بازی رو شروع کردم ولی واقعا از اینکه حتی از بازی قبلی خودشون هم ضعیفتره ناامید شدم. سایبر بازی خوبیه و قطعا میدونم ازش لذت میبرم ولی نسبت به ویچر ۳ به نظرم ناامید کننده ست.
ببین ویچر یه داستان احساسی تر رو روایت میکنه. گرالت یه شخصیت استبلیش شده است.رابطه احساسی قوی با ین یا سیری داره. مخاطب رو از نظر احساسی بیشتر invested میکنه تو خودش برای اینکه پیش زمینه داستانی سنگین داره.
سایبر این امکانات رو نداره.
نه تنها ای پی جدید تو جهان جدیده، شخصیت هم تقریبا شبیه یه لوح دست نخورده میمونه برا مخاطب.
ولی خب این ضعف نیست. ینی کاریش نمیتونستن بکنن. همین دستشون بود.
ولی باز معتقدم جز به جز با ویچر بررسی شه، بازی کم نقص تریه.
سیستم دیالوگ داینامیک بازی فوق العاده است.
برخلاف ویچر بیلد سازی معنا و مفهوم داره.
ساختار مراحل اصلی بعضا خیلی به ایمرسیو سیم ها نزدیک میشه و راه های پیشروی مختلف داری. ویچر خب استریت فوروارد بود دیگه. ویچر سنس رو میگرفتی یه مسیر مشخص میرفتی.
اسکیل تری واقعا اینجا تنوع داره. ویچر خیلی نحیف بود اسکیل تریاش.
و کامبت ویچر یه چیز بسیار ساده و دم دستی بود ولی اینجا شدیدا قوی کار شده.
من اینو در شرایطی میگم که ویچر اقلا تو ۳ بازی برتر عمرم هست و هفت هشت باری تمومش کردم.
ولی خب میگم اون مورد اول و اون برتری ای که ویچر داره مخاطب رو شدیدا همراه میکنه.
درباره داستان هم، ویچر خب مجبورت میکرد در حین دنبال کردن سیری، ۱۰ ساعت صرف bloody baron کنی مثلا و دنبال دختر و زنش بگردی تا اون بهت بگه سیری کجا رفته.
اینجا از اون خبر ها نیست. ینی محتوای مخصوص شخصیت های فرعی هنوز سر جاشه ولی جدا از مراحل اصلی قرار دادن. مجبور نیستی برا ادامه خط اصلی، ۱۰ ساعت صرف کار های پنم یا جودی کنی.
کار های اونا رو جدا در غالب فرعی ها قرار دادن.
که باز من اینو بیشتر میپسندم. اپشن دادن به گیمر همیشه چیز خوبیه.
و اینکه ار پی جی فقط شاخ و برگ داستانی نیست. گرچه این داره سایبر ولی خب اگه فقط اینا ملاک بود، بازی های تلتیل هم همه باید ار پی جی حساب میشدن.
شاخ و برگ داستانی، بیلد سازی، و حتی گیمپلی سندباکس همه اینا جزو فاکتور های نقش افرینی عن.
و اینکه بالاخره بالدرز گیت و فالوت نیو وگاس نیستن بازی های CDPR. حتی ویچر هم یه ار پی جی نسبتا سطحی ارائه میداد. اینم همونه گرچه به نظرم یه مقدار عمق بیشتری داره اتفاقا.
حالا اگه کسی مخالف حرف هامه یا فکر میکنه ویچر بهتره هم اوکیه، منم واقعا هنوز سخته برام بگم کدوم رو بیشتر دوست دارم.