Multi Platform Cyberpunk 2077

سازنده
CD PROJEKT RED
تاریخ انتشار
December 10, 2020
ناشر
CD PROJEKT RED
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S


43724376590678437643.png

1ixh_%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C1-.gif

8489_تصاویر1.gif

>>>>>Screenshot<<<<<



<><><><>
>>>>>Concept Art<<<<<

Cyberpunk-2077_2018_06-12-18_026.jpg Cyberpunk-2077_2018_06-12-18_027.jpg
>>>>>Screenshot<<<<<

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0001.jpg http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0002.jpg http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0003.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39064-2618_0004.jpg
<><><><>
>>>>>Concept Art<<<<<

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0001.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0002.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0004.jpg

http___images.gamersyde.com_image_cyberpunk_2077-39119-2618_0003.jpg
>>>>>Screenshot<<<<<





<><><><>
>>>>>Key Art<<<<<





در صورت لود نشدن تصاویر صفحه را Refresh کنید
>>>>>Screenshot<<<<<


<><><><>

>>>>>Concept Art<<<<<







<><><><>

>>>>>Key Art<<<<<






343y_ویدیوها1.gif


============================

تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش اول
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش دوم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش سوم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش چهارم
تاریخچه مختصر دنیای سایبرپانک 2077- بخش پنجم و آخر
تاریخچه تشکیل شهر نایت سیتی
افسانه جانی سیلورهند
تاریخچه شرکت آراساکا

با تشکر از @mobin.hb96

===================================
تاریخچه بازی بخش 1
تاریخچه بازی بخش 2
تاریخچه بازی بخش 3
تاریخچه بازی بخش 4
تاریخچه بازی بخش 5
تاریخچه بازی بخش 6
تاریخچه بازی بخش 7
تاریخچه بازی بخش 8
تاریخچه بازی بخش 9

با تشکر از @armin_shadow

========================================

نگاهی بر Cyberpunk 2077 بخش اول

با تشکر از @darksider666
 
Last edited by a moderator:

AMIN-PASHA

کاربر سایت
Jul 10, 2017
1,945
نام
امین پاشاپور
خب بازی رو تموم کردم. با وجود اینکه روی PC بازی کردم ولی چون از اول اینجا مینوشتم نظرم رو هم همینجا میگم.

در تمام طول بازی 3 بازی دیگه در ذهنم برای مقایسه بود. ویچر بخاطر اینکه ساخته قبلی سازنده بود. deus ex بخاطر تم و ژانر داستانی مشترک و کمی هم RDR2 بخاطر اینکه بعضی ها اون رو بهترین OW میدونن که خب من جزوشون نیستم ولی دائم این مقایسه میومد تو ذهنم.
تمامی چیزهایی که میگم نظر شخصیه و مجبور به ثابت کردنش برای هیچ کس نیستم و اگر کسی از نظر من خوشش نیومد میتونه خیلی راحت بگذره و به کار خودش برسه و من رو ریپلای نکنه.

اول اینکه برای من مشخص شد تمامی شایعاتی که در مورد به بن بست خوردن روند ساخت بازی پخش شده بود واقعی بوده. همون موقع هم که بطور جدی بین طرفدارها و دولوپرهای بازیهای دیگه گفته میشد که CDPR یک بازی اولیه ساخته و بعد ریست کرده این قضیه بنظر خیلی عجیب میومد ولی الان من مطمئنم این چیزی که بازی کردم بازی نیست که نه از 2012 و نه حتی از 2015 و بعد از ویچر روش کار شده باشه. تخمین من حداکثر 3 ساله یعنی از 2017 و همون موقع که شایعه ریست پروژه اومد. بازی با معیارهای من بشدت ناقصه. مشکل باگ نیست. باگ رو شاید بشه در یه پروسه 6 ماهه 90درصدش رو گرفت. بازی اگر 6 ماه پیش محتواش کامل میشد میشد الان یه بازی نسبتا بدون باگی داشته باشیم ولی واقعیت اینکه نتنها 6 ماه پیش بلکه همین الان هم خود محتوای بازی کامل نیست. البته یخورده اب و رنگ بهش دادن و ظاهر نهایی و اینها ولی کامل نبودن بازی رو براحتی میشه دید.

در مورد کوئست اصلی و مقایسه اون با ویچر داستان تا یه جایی خوب پیش میرفت و از داستان ویچر برام جذابتر بود ولی اخرش خراب شد. این اخری که من دیدم بدون شک حوصله سربرترین اندینگ تاریخ بازیهای کامپیوتری بود که تابحال دیدم. باس فایت در حد افتضاح و کاملا مشخص بود نرسیدن بسازن. یعنی اگر واقعا توان CDPR ساختن این باس فایت باشه من شخصا حاضرم براشون باس فایت طراحی کنم و بهشون مشاوره بدم تا یه چیز به مراتب بهتر بسازن. پتانسیل های هدر رفته در نایت سیتی اونقدر زیاده که مخ ادم سوت میکشه. با کمی مدیریت درست و خلاقیت میشد یه چیزی ازبازی دراورد که مثل مبارزه با تایتانهای GOW 3 که هنوزم در ذهنها ماندگاره برای سالها همه از سایبرپانک بگن نه اینکه در کمتر از یک هفته از شروع بازی پلیر به خودش بگه لعنت به تو CDPR این چه اندینگیه. چرا تموم نمیشه. در مقایسه با deus ex ای که هنوزم من به داستانش و توئیستها و تئوریها و اتفاقاتش فکر میکنم سایبرپانک داستانش در حد حل اختلاف خانوادگی بروبچز اراساکا بود نه بیشتر.
از لحاظ محیط و فضای بازی بدون شک سایبرپانک برترین بازی که تابحال ساخته شده. شما نظیر نایت سیتی رو شاید حتی در نسل اینده هم نبینید ولی حیف که همه اش هدر رفته.
در مورد کوئستهای فرعی اگر کمی حوصله به خرج بدیم اوضاع بهتره. اوایل کوئستها همه در نقشه فچ کوئست هستن و این شبهه برای پلیر پیش میاد که چرا کوئستهای فرعی اینقدر بده ولی نکته اینجاست که کوئستهای فرعی واقعی اکثرا بعدا ظاهر میشن و از اول در دسترس نیستن. هرقدر که در داستان جلوتر بریم اوضاع کوئستهای فرعی بهتر میشه.

در مورد گیم پلی و deus exای که مدام در ذهنم بود واقعیت اینه که بازی به هیچ وجه در حد deus ex نیست. البته شاید بخاطر وسعت و عظمت بازی (خود بازی نه نقشه) انتظار پیاده سازی یه بازی سایبرپانکی به شکل deus ex خیلی به جا نباشه. اینجا دیگه خبری از روشهای مختلف برای حل ماموریت حداقل به گستردگی deus ex نیست. مخفیکاری حتی نزدیک هم به deus ex نیست و خیلی سطحی باقی میمونه و در حد قایم شدن پشت موانع خلاصه میشه و مکانیسمی در اختیار پلیر برای مخفی کاری نیست. مثلا مواردی مثل مخفی شدن در کانال کولر یا خراب کردن دیوار و باز کردن ورودی جدید یا اینترکشن با دشمن از پشت موانع یا لبه دیوار و گوشه دیوار وجود نداره. حداکثر مخفی کاری اینه که بشین پشت مانع تا دیده نشی.

موسیقی بازی باوجود اینکه در بعضی ژانرها تلاش کرده ولی بازهم در حدی که انتظار داشتم نبود و حتی یک قطعه خاطره انگیز که بعدا به یادش بیفتم نداشت. من ترکهای خیلی از بازیها مثل وارکرفت , کینگز بانتی, اسکایریم, فال آوت 4 و متالگیر و خیلی بازیهای دیگه رو هنوز گوش میکنم ولی اینجا متاسفانه غلظت بیش از حد جریان مین استریم و عامه پسند کردن موسیقی با چپوندن هرچی اهنگ رپ دم دست هست داخل بازی تجربه افتضاحی رو برای من بوجود اورد. به نظر من CDPR بدون شک حداقل در زمینه موسیقی نسبت به رقبا افتضاح عمل کرده.

در مورد اتمسفر واقعا بستگی به برداشت شما از ژانر سایبرپانک داره. اگر سایبرپانک رو در بلید رانر اول و deus ex میبینید( که من جزو این دسته هستم) تم سایبرپانک بازی سایبرپانک خیلی قوی نیست. نمیگم اصلا نیست ولی خیلی رقیق تر از چیزیه که باید باشه. ولی اگر جزو دسته ای هستید که معتقدید هرکس از هر ژانری میتونه برداشت شخصی خودش رو داشته باشه اونوقت تم سایبرپانکی بازی اوکیه و کافیه. برای من بازی ترکیبی از 3/4 GTA و 1/4 Deus ex بود و غلظت GTA بودن بازی برام خیلی بیشتر از سایبرپانک بودنش بود.

نقاط قوتی که من دیدم:
محیط بینظیر چه شهر و چه بیرون شهر . از نظر محیطی بهترین بازیهایی که تابحال ساخته شدن کنار سایبرپانک حتی دوم هم نیست چه برسه به رقیب. بله رد دد رو دیدم ویچر رو هم دیدم و اسکایریم رو هم همینطور ولی نظر من اینه که نوشتم.
تنوع ماشین و NPC و اسلحه (البته اسلحه جا برای کار خیلی بیشتر هم داشت ولی وقتی موارد مهمتر بازی ناقصه تنوع اسلحه رو زیاد نباید سخت گرفت)
درایوینگ خوب و شوتینگ نسبتا خوب
ساید کوئستهای نسبتا خوب
المانهای RPG خوب. اسکیلها شاهکار نبودن ولی خوب بودن.

نقاط ضعف:
مهمترینش ناقص بودن بازی ( با باگ اشتباه گرفته نشه باگ رفع میشه)
به هدر دادن پتانسیل محیط و ژانر ( برای مثال پتانسیل میلیتک و تروماتیم و مکس تک و گنگها و درگیری بیشنشون کاملا هدر رفته)
باس فایت کم و بد
اکت نچندان خوب ( درمقایسه با ویچر که اکت ها شاهکار بود چه گرالت چه ینیفر یا تریس یا حتی دندلاین رو اعصاب و بقیه) فقط جانی سیلورهند در حد خودش بود. حتی V هم تعریفی نداشت مذکر که قابل تحمل نبود و مونث معمولی.
داستان اصلی ضعیف (اول خوب بود بعد افت کرد)
اندینگ افتضاح ( حداقل این اندینگی که من دیدم) در حد اخر GOT
موسیقی ضعیف
هوش مصنوعی ضعیف

امتیاز من 8/10
حالا چرا با این ایرادات کمتر نه؟ بخاطر لذت بصری فوق العاده ای که محیط بینظیر بازی برای من داشت.
داداش دمت گرم عالی بود متن،
من اون روزی که کیانا رییوز رو نشون دادن از بازی یکم ترسیدم، گفتم cp red. با اون ابر شاهکاری مثل ویچر ( برام جزو بهترین بازی های تاریخه)، چرا باید یکی رو بیاره که هایپ و فروش بازی رو ببره بالا، گفتم شاید اینا رییدن تو بازی که مجبورن یه فرد محبوب رو بزارن تو بازی که ملت بازی رو بخرن، استدیویی که قدرت و هنرش تو بازی سازی به همه جهان ثابت شده نیازی نیست از این کارا بکنه،
فعلا که pc قوی ندارم و ps5 هم عید میخرم، رو ps4pro هم یه تست کردم و فرق بازی بین کنسول و pc به اندازه ریمیک و نسخه اصلی دیمون سولز بود، و شاید بعدا تجربش کنم رو ps5, ولی عاشق تم سایبرپانکی هستم و نمیتونم بازی رو فراموش کنم،
Cp red اگه برا این بازی مثل ویچر وسواس به خرج میداد و سختگیری میکرد، الان یه فرنچایز خیلی خیلی بزرگ متولد میشد،

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
در مورد پایان بازی، من یکی از پایان های نسبتا خوب بازی رو گرفتم و در کل از پایان راضی بودم :-" بعد از تموم کردن هم رفتم توی یوتیوب و پایان های مختلف رو دیدم، در کل بدک نیستن پایان های بازی، ولی خوب خیلی خاص و ... هم نیستن.
+
choom عزیز، Dete بیشتری در مورد ماموریت های جانبی که رفتی میدی؟:D چون پلی تایمت با تصور من از مقدار ماموریت های جانبی و مقدار مدت زمانی که برای انجام دادنشون نیاز هست خیلی تفاوت داره...
گفتی تمام ماموریت های اصلی و اکثر ماموریت های جانبی رو توی ۳۸ ساعت رفتی، ولی من الان ۶۰ ساعت پلی تایم رو رد کردم، از نظر ماموریت های اصلی هنوز به Voodoo boys سر نزدم و ماموریت های جانبی City center و Heywood و pacifica رو هم دست نزدم(بقیه مناطق رو جارو کردم)، یعنی تصورم اینه که ۵-۱۰ ساعت دیگه ماموریت اصلی و ۱۰-۲۰ ساعت دیگه ساید کویست برای انجام دادن دارم که در مجموع بگیم ۹۰ ساعت برای تموم کردن داستان اصلی و اکثر ماموریت های جانبی نیاز هست نه ۴۰ ساعت! شاید side job ها و علامت سوال ها رو نرفتی یا شایدم من Gonk ام:))
View attachment 187422

View attachment 187423

نه اکثر side job های مهم و داستانی رو تموم کردم. به جز مسابقات رانندگی، مشت زنی و ...
به اون ماموریت هایی که توی نقشه خیلی زیادن، کمک به پلیس و نجات دادن ادم ها و ... زیاد دست نزدم :-" gig ها هم کم و بیش تموم کردم ولی نه خیلی زیاد.

در کل فکر کنم ماموریت های اصلی سرهم 17-18 ساعت طول کشیدن و ماموریت های جانبی هم 20 ساعت...
1608379788874.png

1608379864511.png

+

در مورد موزیک، به نظر من اکثر مواقع soundtrack بازی خیلی خیلی خوب بود، از موسیقی موقع مبارزات بگیر تا شبکه های رادیویی... اون وسط یه ترک هم بود که متاسفانه توی soundtrack منتشر شده از بازی نیست:


خیلی خیلی حال و هوای Hotline miami داره:-" مخصوصا اگه شخصیت melee داشته باشید :-" این ترک موقع مبارزات توی محله haywood پخش میشه و موقع بازی کردن ادم فکر میکنه داره Hotline miami سه بعدی بازی میکنه :D
 
آخرین ویرایش:

mehdiebtedaei

کاربر سایت
Dec 10, 2020
188
تمام کسانی که اینجا بازی انجام دادن اولش گفتن پرفکت بود بعد که جلوتر رفتن نظراتشون مدام تغییر کرد و بعد تمام کردن بازی اکثرا بازی از انتظارتشون پایینتر دونستن پس فقط مشکل باگ نیست خیلیا مثل کوروش و بقیه ...
 

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
632
نه اکثر side job های مهم و داستانی رو تموم کردم. به جز مسابقات رانندگی، مشت زنی و ...
به اون ماموریت هایی که توی نقشه خیلی زیادن، کمک به پلیس و نجات دادن ادم ها و ... زیاد دست نزدم :-" gig ها هم کم و بیش تموم کردم ولی نه خیلی زیاد.

در کل فکر کنم ماموریت های اصلی سرهم 17-18 ساعت طول کشیدن و ماموریت های جانبی هم 20 ساعت...
View attachment 187462

View attachment 187463
خوب پس "اکثر" ماموریت های جانبی رو نرفتی:D بازی خیلی خیلی بیشتر از ۲۰ ساعت ماموریت جانبی(بدون حساب ماموریت های آبی کم رنگِ کمک به پلیس) داره...
 

AliShp

کاربر سایت
Nov 22, 2009
1,175
نام
alishp
دوستان اسلحه ها رو چجوری میشه ارتقا داد؟
بازی خیلی قشنگ شده:>

سلام بر شما

اسکیپ بزن برو تو منوی اولی فکر کنم کرفتنگ craft باشه نوشته اونجا هم میتونی یه چیزی بسازی هم میتونی آبگرید کنی ....
 
  • Like
Reactions: milad3d

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,385
نام
محمد

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,373
نام
Majid
تمام کسانی که اینجا بازی انجام دادن اولش گفتن پرفکت بود بعد که جلوتر رفتن نظراتشون مدام تغییر کرد و بعد تمام کردن بازی اکثرا بازی از انتظارتشون پایینتر دونستن پس فقط مشکل باگ نیست خیلیا مثل کوروش و بقیه ...
از همون اولم پرفکت نبود، باگ و هوش مصنوعیش در نظر نگیری درایوینگش یکم مشکل داره، مخفی کاریش خیلی جا داشت بهتر از این باشه همینطور هکش بنظرم.
بنظرم اینا سر حل مشکلات بزرگ بازی وقت کم آوردن که نرسیدن حتی مشکلات ریزشم که سریع حل میشه رفع کنن، مثلا یک سری مشکلاتش اینقد کوچکه با یکم تغییر فایلای بازی اوکی میشه، اولین بار که ماشین سوار میشی همون اول حس میکنی یک اینپوت لگ شدید داره که ماشینا دیر دور میزنن یکی دیگه از دوستان هم اینجا ناراحت بود از اینپوت لگش در صورتی که اینپوت لگی وجود نداره درایوینگش مشکل داره که بعد چندتا Mod ساده تو Nexusmods گذاشتن روی پی سی یک فایل چند بایتی میریزی فولدر بازی درایوینگش شدیدا بهتر میشه دیگه ماشینا دیر دور نمیزنن، یا مثلا یک مشکل دیگه رو پی سی داره گویا از تمام هسته های سی پی یو نمیتونه استفاده کنه که با تغییر یک شماره تو هکس فایلش مشکل حل میشه و از این دست مشکلات که تو چند ثانیه میشه حلشون کرد.

اما بازم با همه اینا اگه تمام مشکلاتشو حل کنن (همش) بنظرم حقش +90 میتونه باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر