ویچر سه بنظرم چند تا مشکل فنی، گیم پلی و هنری داشت که الان میگم اگر در CP نبینیم بدون شک بزرگترین بازی تاریخ ویدویی خواهد بود البته که هم همین طور هست و واقعا مقایسه هر بازی تو تاریخ این صنعت با ویچر 3 مثل یک شوخی میمونه حتی اسکایریم خارق العاده
ولی خب اگر مشکلات ویچر رو تو CP نبینیم بازیش بشدت یک تجربه خارق العاده میشه هم چون ویچر 3.
اول این که واقعا انیمیشن های حرف زدن تو ویچر 3 اصلا خوب نبودن، برای بازیی که شخصیت پردازی و داستان شاید به جرئت میشه گفت 80 درصدش بود با این سطح از خط داستانی واقعا انتظار بیشتری در مورد CP هست! نمونه های انیمیشن حرف زدن که تو این صنعت بشدت خارق العاده هستن رو میشه تو بازی هایی مثل GTA V -the last of us - و GOW2018 دید که قشنگ وقتی کارکتر های بازی دارن حرف میزن چقدر جزئیات واقعی و لذت بخش و عالی هست، که دیگه واقعا جریان انتقال و احساسات بازی بشدت لذت بخش میشه و عین فیلم میشن!
دوم من واقعا دوست داشتم مپ بازی عین اسکایریم به هر جاش میرفتید باز میشد! اینطوری حس کاوش 150 برابر بیشتر میشد!!! و این که نباید اون گنج و صندوق چه ها و ایتم های بزرگ و غیره تو مپ بازی مکانشون رو نشون میدادن!!! فکر کنید تو اون مپ بزرگ ایتم ها رو نشون نمیداد هیچ وقت شاید هیچ کسی نمیتونست همه ای ایتم های بازی رو پیدا کنه، و در این صورت هر کسی شاید تجربه متفاوتی در ساخت و ساز و پیدا کردن ایتم ها ولباس ها داشت! مثلا من بعد باز بازی کردن کل بازی رو درو کردم، در صورتی که اسکایریم یک پنجم ویچر 3 هست هنوز هم میرم بعضی مناطق ایتم های جدید پیدا میکنم بعد این همه مدت!!! و واقعا این حرکت در زنده نگه داشتن بازی، و حس کاوش بشدت تاثیر گذار هست!
و در اخر هم امیدوارم هیچ وقت شاهد افت کیفیت بازی نباشیم! هیچ وقت من تریلر گیم پلی ویچر رو تو E3 2014 از یاد نمیبرم که گفته بودن بازی رو xbox one داره اجرا میشه ولی بعدش دیدم تموم علف های بازی دوبعدی هستن
بهونه گیری در مورد قدرت و سخت افزار سیستم ها شاید در مورد کنسول ها باشه ولی با توجه به کیفیت فنی انچارتد 4 و GOW 2018 و FH3-GEOW 4 رو وان بشدت مزخرف و یوبیسافتی هست!! فقط امیدو ارم دیگه اون حرکت پیش نیاد و شاهد انقلابی ترین گرافیک ممکن بشیم.