Crysis

سلام من این تاپیک را درست کردم برای بازی Crysis هست..;)

T0_-1_1264055.jpg


Crysis نام دومین بازی هست که استودیوی Crytek قرار است برای PC بسازه...پیش ازین بازی Far Cry در سال 2004 توسط همین استودیو برای PC ساخته شده بود و توانست عده ی بسیار زیادی را مجذوب خود کند...

البته Crysis دنباله ای برای FarCry نیست و هیچ ارتباطی هم با آن ندارد اما در یک مورد این دو با هم مشابهند مکان بازی در هر دوی آنها در زنجیره ای از جزیره هایی واقع شده ...

وقایعCrysis در سال 2019 روی میدهد درست بدنبال افتادن یک شهاب سنگ بسیار بزرگ بدرون یکسری مجمع الجرایر.....در پی این حادثه کره ی شمالی ارتباط جزیره را با تمام منابع و جهان خارج از آن قطع و مسدود می کند ...همانطور که احتمالا اطلاع دارید کره ی شمالی و آمریکا میانه ی خوبی با هم ندارند ازین رو آمریکایی ها هم نیروها و یگان ویژه ای اعزام میکنند تا پی ببرند که در آن منطقه چه خبر است ونتیجه را گزارش دهند...

درحالی که هر دوی این دو کشورها در حال نزاع علیه یکدیگر هستند ، شهاب سنگ از هم باز میشود و سفینه ای بیگانه از آن خارج میشود..همانطور که ممکن است بتوانید تصور کنید این سفینه مجهز به اسلحه های جنون آوری است و در همین احوال سیستم آب و هوایی جهان در هم میریزد و قسمتی از مجمع الجزایر بطور کامل یخ میزند. انسان ها نیز نیروهایشان را با هم متحد می کنند تا با این دشمن جدید و بمراتب خطرناک تر مبارزه کنند... خب این خلاصه ای از داستان بازی بود

T0_-1_1264051.jpg

همانطور که انتظار دارید ، شما در این بازی در نقش یک سوپر قهرمان بازی می کنید تا جهان را نجات بدید در این بازی شما در جنگل ها ..بر روی کوه ها ... در درون شهر ها و در قلب سفینه ی موجودات بیگانه به جنگ میپردازید تا تهدید به بشریت را از میان بردارید...
.
همانطور که میدونید اسلحه ها در بازی های Shooter نقش بسیار مهمی بازی میکنند وCrytek هم ابراز امیدواری کرده که این بازی فصل جدیدی را در بخش اسلحه در بازی های FPS باز کنه...در مورد هوش مصنوعی بازی هم باید گفت که Crytek روی این قسمت بسیار کار کرده و نه تنها هوش مصنوعی انسان ها جالب توجه است و از تاکتیک های نظامی بصورت بسیار واقع گرایانه ای استفاده میکنه حتی موجودات فضایی هم از تاکتیک های خاص خودشون استفاده میکنند تا زندگی را برای هر کسی که ادعای قهرمان بودن دارد را سخت کنند.


حتی جالب توجه تر از همه وعده ی بحران های طبیعی در بازی است تا شرایط را از این هم بغرنج تر کند...بحران های طبیعی مثل زلزله ..شکستن یخ ..ریزش زمین و گردباد دنیای جدیدی را در این بازی خلق خواهد کرد که میتواند بسیار بر جذابیت بازی بیفزاید..

در Crysis تعداد گوناگون و متنوعی از وسایل نقلیه نیز وجود خواهد داشت که شما میتوانید آن ها را کنترل کنید از جمله انواع تانک ها و هلیکوپتر ها..

T0_-1_1264058.jpg

و اما از همه مهمتر در بازی Crysis موتور استفاده شده در آن میباشد با نام Cry Engine 2 ..موتوری که به اعتقاد بسیاری انتظارات از گرافیک و جلوه های وِیژه در بازی های رایانه ای را تغییر خواهد داد..بگذارید به گوشه ای ازویژگی ها و جلوه های بکار رفته در این موتور نگاهی بیاندازیم..

Volumetric Clouds.... Real-time Ambient Maps.... Depth of Field... Motion Blur..... Soft Shadows.... Sneak Peak Crysis.... soft vegetation bending.... high-dynamic range rendering..... sub surface scattering

در این بازی گیاهان را میتوان منهدم کرد و همچنین این بازی از یک تکنیک رند رینگ بسیار پیشرفته در نورپردازی و شبیه سازی ابر ها استفاده میکند برای مثال اگر شما در فضا مشغول جنگیدن با موجودات بیگانه باشید ابرها بر روی هر چیزی که در زیرشان باشد سایه های واقع گرایانه ای خلق میکنند

این ها که گفته شد تنها بخش کوچکی از جلوه ها و تکنیک های بکار رفته در موتور Crytek 2 بود .....Crysis در حقیقت بعنوان یک بازی نسل بعد شناخته میشود و جزو اولین بازی هایی است که بر پایه ی Directx 10 ساخته میشود البته به گفته ی Crytek این بازی با Directx 9 هم سازگار خواهد بود اما برای استفاده از تمام جلوه ها در این بازی به یک کارت گرافیک با پشتیبانی از DirectX 10 نیاز خواهید داشت...هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای این بازی در نظر گرفته نشده اما بنظر نمیرسد که این بازی در سال 2006 روانه ی بازار شود ...اما مطمعنا این بازی یک تجربه ی وافعی از بازی های رایانه ای نسل بعد را برای مشتاقان PC رقم خواهد زد
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy
اقاي Hashem زياد هم بيراهه نميگن . ولي من خودم تنها ايرادي كه ميگرم در پستهاي قبليم هم گفته بودم حركت موجودات و وسايل نقليه خشك هست مثلا وقتي يارو تفنگ را گرفته دستش مثل اين ميمونه كه يه ادم اهني دستش تفنگ گرفته يا مثلا حركت ماشين مثل حركت ماشين اسباب بازي ميمونه .كلا حركات نرم نيست .
تمام تريلر ها اينگونه بوده .
منم منتظر اين هستم كه half life 2 episode2 بياد كه از نظر فزيك گوش crysis را يه پيچي بده .:biggrin1:

بنابه گفته خود والو قرار يه فزيك سينمايي ايجاد بشه .
 
خب منم بعدا حدس زدم که کمی خشک جلو رفتم. نمی شه به خاطر چندتا چیز ناچیز فیزیک عالی بازی رو نادیده گرفت. خب در هر صورت باید خیلی روش کار کنند تا کسی نتونه ازش ایراد بگیره.
 
اینو که دیگه تمام عالم و آدم میدونن فیزیک crysis از تمامی بازیهایی که ساخته شده کاملتر و جامع تره (حتی از half life!) حالا اگه بازم نقص داره دلیل نمیشه فیزیکش پایینه ...
اگه میشه یه بازی مثال بزنید که فیریکش حداقل به اندازه کرایسیس باشه ؟ هست ؟!
پس این ایرادهای بنی اسرایلی که شما میگیرید در اصل همون کفتون هست که بریده ! اصلا همیشه از قدیم اینجوری بوده که هر وقت چه فیلم سینمایی چه گیم ، زیادی سر و صداش بالا اومد و کسی رو دستش نیومد بعضی اشخاص تمامی ویژگی های مثبتی که داره رو ول میکنن اونوقت میچسپن به نقطه ضعف بازی تو اونو هی بزرگتر و بزرگتر کنن تا تبدیل بشه به یک سوژه ای واسه بحث کردن کم جلوه دادن این بازی.(یا هر چی)
اصلا نه که فکر کنید فقط در این موارد این مشکلات پیش میاد من تو عمرم خیلی چیزا دیدم که الان دیگه واسم تجربه شده ! نمونه بارزش هم ، مثلا یه شخص پولداری رو مثال میزنم...چه چیزایی که دیگه آدم دربارش نمیبینه و نمیشنوه... :)
 
منم منتظر اين هستم كه half life 2 episode2 بياد كه از نظر فزيك گوش crysis را يه پيچي بده .:biggrin1:
منم منتظرم میمونم وقتی half life 2 episode2 بخاطر گرافیکش 7-8 میگیره:biggrin1:
البته من خودم از طرفداران half life 2 هستم:love: ولی بنظرم سال 2007 سال crysis هست و بقیه بازیهای اول شخص و سازنده هاش میتونن فقط به crysis تعظیم کنند و بگن ما ادعایی نداریم:-"
اولین بار وقتی یه Trailer HD ازش دیدم اینجوری شدم:eek:
 
گرافیک و فیزیک این بازی توی تریلرای مختلف متفاوته طبیعی هم هست چون هر چی میگذره بیشتر رو بازی کار می کنن.من نمی دونم شما کدوم تریلرو میگی که که درخت ها مصنوعی میفتن زمین ولی من یه تریلر از بازی دیدم که تو اون درخت ها در اثر انفجار نارنجک به شکل فوق العاده طبیعی رو هم میفتن و برگاشون این ور اون ور میرن جوری که آدم شک می کنه انیمیشن رییل تایم باشه وقتی این تریلرو به چند نفر نشون دادم اونام با من کاملا هم عقیده بودن با همه اینها جالب اینجاس که این ایراد ها زمانی از بازی گرفته میشه که توی بازیهای نسل حاضر درخت ها در اثر انفجار بمب اتمی هم به زمین نمیفتن.
 
منم منتظرم میمونم وقتی half life 2 episode2 بخاطر گرافیکش 7-8 میگیره:biggrin1:
البته من خودم از طرفداران half life 2 هستم:love: ولی بنظرم سال 2007 سال crysis هست و بقیه بازیهای اول شخص و سازنده هاش میتونن فقط به crysis تعظیم کنند و بگن ما ادعایی نداریم:-"
اولین بار وقتی یه Trailer HD ازش دیدم اینجوری شدم:eek:


من عاشق بازي هاف لايف هستم و وقتي از اين بازي بد ميگيد مثل اين ميمونه كه دارين به من فوحش ميدين:evil:

همچين داري ميگي هاف لايف كسي ندونه فكر ميكنه يه بازي پيش پا افتاده است .
ديگه هركي اسم half life را تو دهن مياره ناخود اگاه ياد فزيك ميوفته !!!

عزيزم half life2 وقتي در سال 2004 عرضه شد به خاطر فزيك يه زمين لرزه 20 ريشتري داد و حتي به قدري فزيك داره كه وقتي ما در سال 2007 هستيم و در اين سال 2007 وقتي ميخوان يه بازي را از نظر فزيك تعريف كنند براي مثال بازي halflife2 را ذكر ميكنن و بازي را با اون مقايسه ميكنند .

خوب حالا من نميگم crysis فزيكش كمتر از half life2 هست و صددرصد از half life 2 بيشتره و حرفي نيست .
ولي اينو مطمعن هستم هاف لايف episode2 از نظر فزيك پادشاه خواهد بود چيزي كه والو ميگه من نميگم (فزيك سينمايي ) يه شركتي كه فزيك را يك نسل بال ببره و گفتن اينكه هاف لايف نميتونه از نظر فزيك crysis را شكست بده چيزه مسخره اي هست .
 
سلام
منم با فرخ موافقم که بازیش یه جوری خشکه نیمدونم چطور توضیح بدم واستون ولی من چیزی حدود 7-8 تا تریلر ازش دیدم که به نظر منم این طور بود !
مثلا تو gow اصلا این حس رو ندارم;) کاری با gow و مقایسش با این بازی ندارم فقط به عنوان یه بازی بزرگ مثال زدم!
 
جالب اینجاس که این ایراد ها زمانی از بازی گرفته میشه که توی بازیهای نسل حاضر درخت ها در اثر انفجار بمب اتمی هم به زمین نمیفتن.
شاید به این خاطر که انتظارات از بازی فراتر از یک بازی ویدئویی رفته و همه اونا با دنیای واقعی میسنجن!
 
سلام . :love:

منم با نظر اکثر بچه ها موافقم . H A L F - L I F E 2 یک بازی بزرگ و با ریشه است . هیچ وقت اولین باری رو که نسخه ی اول H A L F -L I F E رو بازی کردم هیچ وقت یادم نمیره . جوی که
H A L F - L I F E با GamePlay همراه با فیزیکش منتقل میکنه بی نظیره .
و به نظر من فیزیک چیزی نیست که به صورت مستقل قابل توجه باشه و با 4 تا درخت و ... بشه فیزیک رو به طور احسن در بازی نشون داد بلکه این GamePlay بازی است که باعث میشه ما از فیزیک بازی لذت ببریم و ازش استفاده کنیم .
در تمام زمینه ها H A L F - L I F E بی نظیره :love: :love: :love: .

در ضمن فیزیک Crysis خیلی خشکه و به نظر میرسه فیزیک در GamePlay این بازی تاثیر چندانی نخواهد داشت .

تا بعد . :biggrin1:
 
الان نیست کرایسیس اومده و شما هم همه سیستم قابل قبولش رو دارید و بازی کردید واسه ی همین به این نتیجه رسیدید که فیزیک بازی خشکه:)
چطوری از دمو انقدر قضاوت میکنین؟
شما کدوم یکی از عناصر فیزیکی که توی کرایسیس دیدن رو توی بازی های دیگه ای دیدن؟اصلا تا به حال بازی بوده که با شلیک کردن به درخت ها یا انفجار درخت کنده بشه؟
یا با انفجار در یک اتاق اونجا داغون بشه؟
منکر این نمیشم که موتور Havok توی HL2 یک شاهکار بود...ولی مطمعنن فیزیکش به پای کرایسیس نمیرسه و 1 دلیل هم بیشتر نداره.هف لایف سال 2004 اومد ولی این بازی مال 2007-2008 هست! یعنی 1 نسل
به جای اینکه از بازی ایراد های بنی اسراعیلی بگیرید برین به فکر جمع کردن یک سیستم باشین که وقتی بازی اومد حسرتشو نخورین:p
در ضمن فیزیک Crysis خیلی خشکه و به نظر میرسه فیزیک در GamePlay این بازی تاثیر چندانی نخواهد داشت .
شوخی با مزه ای بود:دی
مگه میشه فیزیک بازی توی گیم پلی تاثیر نداشته باشه؟
حالا همه که هف لایف رو میشناسید توی بازی خیلی جاها بود که باید با کمک فیزیک بازی رو پیش میبردیم...مثلا باید یه سری بشکه ی هوا رو میبردیم زیر اب تا یه پلی رو بیاره بالا تا با ماشین بتونیم رد بشیم.
الان میای میگی گفتی فیزیک کرایسیس ربطی به گیم پلی نداره!
ولی بحث کلیه و کلا در تمام بازی ها فیزیک به گیک پلی ربط داره
 
لطفآ کسایی که از فیزیک Crysis بد میگن تریلر آخر (GDC 07) رو ببینن ( مخصوصآ آخراش رو ) و اون صحنه ای که به لاستیک ماشین تیر میزنه رو با دقت نگاه کنن و از همه مهمتر آخرین صحنه تریلر رو که مسلمآ توی هیچ بازی ای دیده نشده !
 
سلام . :love:

آخه این چه طرز بحث کردنه :confused: ؟

فیزیک بازی خشکه و تو Trailer های منتشر شده کاملاً به چشم میاد .
قبول دارم که برای اولین بار است که فیزیک به این گستردگی در بازیها استفاده میشه اما نه به شکل قابل قبول .
موارد فیزیک بازی قابل تحسینه اما باز هم جای کار داره .
در ضمن منظور من از تاثیر فیزیک در GamePlay مواردی بود که باعث لذت بازیباز میشه و در روند بازی خیلی موثر است . منظور من هم همین بود که تو H A L F - L I F E فیزیک در GamePlay خیلی تاثیر داشت و کاملاً به چشم میومد و نمود عملی بسیاری در اکثر مواقع داشت اما در Crysis اینطور نیست و فیزیک به واکنشهای اجسام به نیرو خلاصه شده .
این امر باعث میشه تا فیزیک بازی زیاد به چشم نیاد ، چیزی که یکی از نقاط قوت این بازی است.
دلیلی که باعث شد تا فیزیک بازی H A L F - L I F E اونقدر به چشم بیاد و به عنوان یک استاندارد در این سری از بازی ها معرفی بشه این بود که در بسیاری موارد بازیباز میتونست به شکل عملی با فیزیک بازی ، بازی کنه و قدرت فیزیک این بازی رو احساس کنه چیزی که در هیچ بازی دیگری تکرار نخواهد شد . همین . پس تا زمانی فیزیک توسط بازیباز احساس نشه اصلاً به چشم نمیاد و بازیباز میتونه به راحتی از کنارش بگذره و فراموشش کنه .
خود شما هم میدونید که تا زمانی که از چیزی توسط خود فرد استفاده نشه به هیچ وجه به چشم نمیاد . به طور مثال شما در حالت عادی وقتی نشستی جلوی کامپیوتر نیروی جاذبه رو حس میکنی ؟ اما وقتی سلاح مکنده ی دکتر فریمن :love: :love: :love: ... رو بدن دستتون تازه میفهمین جاذبه هم وجود داشته .
کلاً هویت بازی ها اینه که موقعیتهایی رو به وجود بیارن تا بازیباز بتونه با قوانین دنیای خودش بازی کنه یا به شکلی کنترل اونارو به دست بگیره . دلیل علاقه ای هم که بازیبازان جهان به این بازی دارن همین موارده که یک بازیباز به شکل ناخودآگاه در هنگام بازی این موارد رو درک میکنه.
چه فایده داره که خشک و خالی فیزیک دنیای واقعی رو تو یه بازی طراحی کنند اما هیچ استفاده عملی از این فیزیک در بازی صورت نگیره ؟ فوق فوق نمایش فیزیکی که تو Crysis دیدیم اون انفجار عظیم تو صحرا بود که به جای خودش تحسین برانگیزه اما این موضوع چه ربطی به بازیباز داره ؟ بعد از چند لحظه این صحنه رو در بینا بین اکشن بازی فراموش میکنید اما فیزیکی که در
H A L F - L I F E به تصویر کشیده میشه خود اکشن بازی است .

با وجود تمام این موارد H A L F - L I F E 2 : Episode 2 هم تو راهه و به طور حتم باز هم لذت استفاده از فیزیک رو به شکل گسترده تری به همراه خواهد داشت .
در ضمن H A L F - L I F E یه قطبه یک سبک خاص و یک بازی بی نظیره و هیچ بازی دیگری حتی پتانسیل لازم رو برای مقایسه با این بازی نداشته ، نداره و نخواهد داشت .
در نسخه ی بعدی H A L F - L I F E فیزیک سینما گونه ای رو تجربه خواهیم کرد . تجربه ای که دیگر تکرار نخواهد شد . پس خواهشن H A L F - L I F E رو با هیچ عنوان دیگه ای مقایسه نکنیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد.

تا بعد . ;)
 
کاری با gow و مقایسش با این بازی ندارم فقط به عنوان یه بازی بزرگ مثال زدم!
کلا تو که هر چی بهت میگن با gow مقایسه میکنی....
Gartall هم که هر کسی میگه (ف) ایشون با (ف)یزیک hl مقایسه میکنن :biggrin1:

منم با نظر اکثر بچه ها موافقم . H A L F - L I F E 2 یک بازی بزرگ و با ریشه است .
نکنه crysis رو از سره راه برداشتن ما نمیدونیم :p بابا این شعر های فلسفی رو ول کنید دلتون خوشه.... همچین میگه half life بازی ریشه داری هر کی ندونه خیال میکنه این half life آدمه :cheesygri

H A L F - L I F E با GamePlay همراه با فیزیکش منتقل میکنه بی نظیره .
منظورت کدومشون هست >؟؟ HL 98 یا hl 2 ؟؟؟

و به نظر من فیزیک چیزی نیست که به صورت مستقل قابل توجه باشه و با 4 تا درخت و ... بشه فیزیک رو به طور احسن در بازی نشون داد بلکه این GamePlay بازی است که باعث میشه ما از فیزیک بازی لذت ببریم و ازش استفاده کنیم .
نمیدونم دیگه چه جوری باید به شما ها ثابت کرد که فیزیک تو این بازی دخالت کامل بر گیم پلی داره... ;)

در ضمن فیزیک Crysis خیلی خشک
هی میان میگن خشکه خشکه!!! بابا روغن بزن :biggrin1:
کجاش خشکه؟؟؟بگو.... فقط مثال بزن ;) الان میان میگن نمیدونیم چه جوری توضیح بدیم!
من تمام حرف هایی که در مورد خشک بودن و فیزیک بازی hashem گفته بود تک تک با مثال نفی کردم و در عین حال همون جا قدرت فیزیک رو به رخ کشیدم... شما هم مثال بزنید دیگه
الان نیست کرایسیس اومده و شما هم همه سیستم قابل قبولش رو دارید و بازی کردید واسه ی همین به این نتیجه رسیدید که فیزیک بازی خشکه:)

84.gif
84.gif
هااااا یکی اومد حرف دل منو زد ;)

به جای اینکه از بازی ایراد های بنی اسراعیلی بگیرید برین به فکر جمع کردن یک سیستم باشین که وقتی بازی اومد حسرتشو نخورین:p
محمد داری یه قرض الپسنَده به من بدی(دقت کن قرض الپسنَده) :biggrin1::biggrin1::biggrin1:

لطفآ کسایی که از فیزیک Crysis بد میگن تریلر آخر (GDC 07) رو ببینن ( مخصوصآ آخراش رو ) و اون صحنه ای که به لاستیک ماشین تیر میزنه رو با دقت نگاه کنن و از همه مهمتر آخرین صحنه تریلر رو که مسلمآ توی هیچ بازی ای دیده نشده !
بابا همون تریلر تیکه آخرش فقط و فقط واسه به رخ کشیدن فیزیک هست...همون جا که یه هسته ای میزنن بعد پایین مینویسه NEXT GEN PHysics system ... به جان خودم منو با فرغون جمع کردن بعد از دیدن این صحنه :biggrin1: قبلا هم گفتم تو همین تاپیک...کارم به بیمارستان کشید بعد از دیدن تریلر GDC 07


فیزیک بازی خشکه و تو Trailer های منتشر شده کاملاً به چشم میاد
پسر خوب مثل بزن!!! بگو کجا چرا !!! فقط حرف نزن... 10 خط پر کنی اخرشم نگی کجای فیزیک بازی ایراد داره ;)

اما در Crysis اینطور نیست و فیزیک به واکنشهای اجسام به نیرو خلاصه شده .
شما Crysis بازی کردی که با این قدرت میگی تاثیر نداره..... :confused:

دوستان خواهشا نیان اینجا از روی معده حرف بزنین ;) اگر دلیل و مدرک داری میتونی حرفت رو ثابت کنی بیا جلو ;)
دگیه حرف hl نزنین اینجا تاپیک CRYSIS هست ;)
 
دلیلی که باعث شد تا فیزیک بازی H A L F - L I F E اونقدر به چشم بیاد و به عنوان یک استاندارد در این سری از بازی ها معرفی بشه این بود که در بسیاری موارد بازیباز میتونست به شکل عملی با فیزیک بازی ، بازی کنه و قدرت فیزیک این بازی رو احساس کنه
خب یه مثال خیلی واضح که توی تریلرهای Crysis از تآثیر فیزیک میشه دید رو اینجا میگم تا انقدر نگی فیزیک توی گیم پلی تآثیر نداره
sun_bespectacled.gif
. یه جایی هست که طرف میره توی یه خونه چوبی و داره به یه تانک تیراندازی میکنه که یه دفعه میبینیم تانکه خیلی راحت میاد و خونه چوبی رو له میکنه و ازش رد میشه ! نه مثل بازیهای دیگه که وقتی تانک دیدی بری یه جا قایم بشی و بهش بخندی ! اینجا با استفاده از فیزیک قوی ای که Crysis داره هیجان چند برابر میشه و گیم پلی هم بهتر از قبل.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or