Control

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پلتفرم: Xbox One, PS4 و PC
سازنده: Remedy
ناشر: 505 Games
تاریخ انتشار: 27 August 2019


بررسی بازی Control




پیش‌نمایش بازی‌سنتر:
معرفی بازی Control - بازی سنتر
نگاهی به دموی بازی کنترل در نمایشگاه E3 2019 - اختصاصی بازی سنتر - بازی سنتر
بازی جدید خالقان «Alan Wake» و «Quantum Break» با عنوان «Control» در طول کنفرانس «E3» شرکت «سونی» معرفی شد. عنوان کنترل شباهت‌های فراوانی به عنوان Quantum Break دارد.

داستان:
بعد از آن که یک آژانس امنیتی در شهر «نیویورک» مورد حمله قرار می‌گیرد، شما تبدیل به مدیر برای کنترل اوضاع می‌شوید. عنوان کنترل داستان «Jesse Fadens» را بازگو می‌کند. پلات اصلی بازی، به دنبال جواب سوال Jesse به عنوان مدیر این گروه است. جهان عنوان کنترل دارای ماموریت‌های فرعی، شخصیت‌های مختلف و راز های گوناگونی است. همچنین در طول بازی شما با بقیه اعضا آژانس امنیتی و آزمایش های علمی گوناگون سر و کار دارید.

گیم‌پلی:
همانند عنوان کوانتوم‌بریک، کنترل یک شوتر سوم شخص بر پایه استفاده از قدرت‌های گوناگون است. البته در این بازی شما قابلیت تغییر و آپگرید این قابلیت‌ها را خواهید داشت.

ویژگی‌ها:
محیط داینامیک که با توجه نحوه بازی شما دچار تغییر خواهد شد.
یک دنیا تاریک و بی‌رحمانه که توسط یک گروه فاسد کنترل می‌شود.
بازی در یک ساختمان در شهر نیویورک جریان دارد که مدام تغییر می‌کند و شرایط و محیط های غیر قابل پیش‌بینی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سم‌لیک در خصوص معرفی بازی گفت:
« کنترل پیوستن رویا به حقیقت است. به رمدی و کارگردان بازی «Mikael Kasurinen» افتخار می‌کنم.»

اسکرین‌شات:

officeoffice-1300x731.jpg takeoverdot-1300x731.jpg Security_team_bodies-1300x731.jpg Ritual_Point_combat_2-1300x731.jpg Jesse_levitating_tunnel-1300x731.jpg FaceOff-1300x731.jpg Drifter_combat-1300x731.jpg Bad_day_at_the_offce-1300x731.jpg bweiss-1300x731.jpg circle-1300x731.jpg different_things-1300x731.jpg haunting-1300x731.jpg
DfdQ25aVMAAhide (1).jpg
 

Attachments

  • photo_2018-06-11_19-24-07.jpg
    photo_2018-06-11_19-24-07.jpg
    51.3 KB · مشاهده: 17,734
Last edited by a moderator:
چرا باید هایپ باشیم؟ بازی "ظاهرا" شبیه کوانتوم بریکه. QB ای که متاسفانه هرچقدر توی داستان عالی بود ولی توی طراحی مراحل اونقدر ضعیف و روایت سریالی فیلم اونقدر نامناسب بود که خیلی ها رو ناامید کرد. QB خوب نبود ، کنترل هم که بنظر شبیه کوانتوم بریکه چرا باید برای من هایپ کننده باشه! اتفاقا من قبل از معرفی کنترل خیلی هایپ بودم برای بازی جدیدشون ولی بعد از نمایش اولیه ی بازی اونقدر خورد تو ذوقم که الان حتی بعنوان طرفدار دو اتیشه ی سم لیک و کسی که برای الن ویک جامه میدره( والا :D! ) کلا امیدم از این تیم رخت بربسته! این اطلاعاتی که شما گفتی واقعا اونقدر هایپ برانگیز نیستن که بخوایم بگیم تیم واقعا داره یکار متفاوت انجام میده حداقل فعلا نیستن ( فیزیک بازی تو qb هم خیلی خفن بود اینم همون انجینه فکر کنم ). تنها چیزی که امیدوارم برای بازی اتفاق بیفته یه طراحی مراحل درستو حسابیه ، یه گیم دیزاینی که گیم پلی ، مراحل و روایت داستان رو جوری کنار هم بذاره که اینهمه ایراد نداشته باشه. یکی از مشکلات اصلی الن ویک هم گیم پلی بود که خیلی ها ایراد میگرفتن ساده است تنوع نداره و الخ ولی برای من اونقدر اتمسفر و داستان بازی گیرا ، خفن و یونیک بود که بازی برام کامل کامل بود. درکل برای کنترل تا وقتی بازی نیومده میگم یه اثر متوسطه، بازی ای که بنظر نمیرسه یک جهش برای رمدی باشه.
الان بیشتر چیزایی که گفتی مشکله QB بود :D
من نمیگم به زور بیایید برای کنترل هایپ باشید...فقط به نظرم این هایپ نبودن بیشتر به خاطر عدم اطلاع از بازی (که بیشترم تقصیر مارکتینگه) اتفاق افتاده...بخشی از اون هم سلیقه‌ی امروزی گیمراست.
بنظرم اون مشکلاتی که QB داشت رو کنار گذاشتن و روی نکات مثبتش تمرکز کردن و به اندازه‌ای بازیو دگرگون کردن که اصلا و ابدا نمیشه بهش گفت یه دنباله معنوی برای QB.
توی نگاه اول ممکنه اینطوری به نظر برسه...اونم به خاطر انجین و کلا تکنولوژی‌های مشابهی که توی بازی استفاده شده.
ولی شخصا هیچ حس و حال کوانتوم بریکی ازش نمی‌گیرم! اون حال و هوای علمی و تخیلی یه جورایی جای خودشو داده به اتمسفر رازآلود و عناصر ترس به بازی اضافه شده. کلا طراحی مراحل تغییر پیدا کرده و مکانی که بازی درش اتفاق می‌افته (فک کنم اسمشو گفتن Oldest House هست...که محیطش هویت و پیشینه جالبی هم داره!) یه جورایی سند باکس هستش و تا اونجایی که GI می‌گفت، مراحل بصورت خطی دنبال نمیشه و کلی آزادی عمل توی گشت و گذار داده شده.
اون سریال‌ نه چندان جالبی که به QB به زور چسبونده بودن هم اینجا خبری ازش نیست و بازی کاملا داخل خودش روایت می‌شه. روایت هم به نظر می‌رسه دیگه خیلی مستقیم و سرراست نیست و کارگردانش گفته که از کوبریک الهام گرفتن و کلی نماد‌های جالب توی بازی هست که می‌تونید ازشون تعبیرهای جالبی داشته باشید. کلا بازی فاز دیگه‌ای داره...حتی با مقایسه‌ی اسکرین‌شات‌های QB با کنترل هم میشه اینو فهمید. کلا رنگ‌بندی قرمز و آدم‌هایی که روی هوا معلق هستن و ...
حالا نمیدونم این تغییرات جواب میده یا نه...با وجود ناشری مثل 505 Games هم منطقیه انتظار جهش بزرگ برای رمدی نباشیم...مثلا انتظار داشتید بیان بازی OW بدن؟! :D
بنظرم الان رمدی نیاز داره که یه کار متمرکز‌تر (بدون اون آت آشغالای سریالی و تمرکز روی بازیگرای هالیوودی و این مسخره‌بازیا :D) رو ارائه بده و نشون بده که می‌تونه دوباره یه داستان و اتمسفر منحصربفرد رو خلق کنه. Control هم بنظر می‌رسه همین باشه و بشدت امیدوارم موفق بشه.
کلا من میخواستم تشویق کنم که با بازی آشنا بشید بعد تصمیم بگیرید که براش منتظر باشید یا نه...نه اینکه بر اساس بازی قبلی تصمیم‌گیری کنید...چون من نظرم همین اواخر با این اطلاعاتی که از بازی منتشر شده، خیلی تغییر کرده...خلاصه خود دانید :D
 
خدا کنه زودتر تاریخ انتشارشو بگن ، ترجیح میدم تابستون منتشر بشه که نره زیر سایه عناوینی احتمالا بزرگی که در اینده میان .
بازی روح کارای رمدی رو داره که برای من یکی واقعا ارزشمنده .اینطور هم معلومه مشکلات Qb رو هم ابدا نداره و میتونه یه گیم پلی ۲۰ ساعته ( با فرعی ها ) ارائه بده که ارزش تکرار داشته باشه .
رمدی یکبار خطا کرد اونم سر نواوری بی مورد ولی نمیشه گسترش داد این خطا رو و الان خیلی امیدوار کنندن واقعا .همین چراغ خاموش حرکت کردنشون میتونه تو موفقیت بازی خیلی تاثیر داشته باشه .

اما در مورد Al که واقعا یادش بخیر :x
امیدوارم بعد از موفقیت این بازی برن سراغ Al2 . برای من نسخه اول Al واقعا شاهکار بود و جزو پنج تا تاپ نسل هفت بود برام و اصلا هم برام قابل هضم نیست چرا ادامه اش نمیدن. بازی ادمو یاد فیلم درخشش کوبریک می انداخت . اون فرم و داستان و شخصیت چیزی نیست که به این راحتی با یه نسخه بشه ازش گذشت .

1493820159336
 
آخرین ویرایش:
خدا کنه زودتر تاریخ انتشارشو بگن ، ترجیح میدم تابستون منتشر بشه که نره زیر سایه عناوینی احتمالا بزرگی که در اینده میان .
بازی روح کارای رمدی رو داره که برای من یکی واقعا ارزشمنده .اینطور هم معلومه مشکلات Qb رو هم ابدا نداره و میتونه یه گیم پلی ۲۰ ساعته ( با فرعی ها ) ارائه بده که ارزش تکرار داشته باشه .
رمدی یکبار خطا کرد اونم سر نواوری بی مورد ولی نمیشه گسترش داد این خطا رو و الان خیلی امیدوار کنندن واقعا .همین چراغ خاموش حرکت کردنشون میتونه تو موفقیت بازی خیلی تاثیر داشته باشه .

اما در مورد Al که واقعا یادش بخیر :x
امیدوارم بعد از موفقیت این بازی برن سراغ Al2 . برای من نسخه اول Al واقعا شاهکار بود و جزو پنج تا تاپ نسل هفت بود برام و اصلا هم برام قابل هضم نیست چرا ادامه اش نمیدن. بازی ادمو یاد فیلم درخشش کوبریک می انداخت . اون فرم و داستان و شخصیت چیزی نیست که به این راحتی با یه نسخه بشه ازش گذشت .

1493820159336
رفیق دمت چیز این بازی محشر بود برا منم از بهتریناس. یه زمانی که ps3دارا به بازیهوشون که انصافا توپ بود مینازیدن این بازی برا ایکس باکس حکم چیز شاخی داشت.فقط ادم گرافیکشو نگا کنه بازی مال ۲۰۱۰ اون زمان به غیر از چهره پردازی هیچ چیزی کم نداشت بهترین بود اون سال.الانم میشه باهاش سر کرد بدون اینکه از گرافیک زده شی.من این بازی رو اون زمان تو پردیس گیم نقد کردم با عنوان نبرد با تاریکی واقعا یادی ازش کردی گفتم پستتو نقل بگم این سم لیک واقعا جزو سه بازی ساز شاخ دنباس فقط تیمش بزرگ نیست.
 
الان بیشتر چیزایی که گفتی مشکله QB بود :D
من نمیگم به زور بیایید برای کنترل هایپ باشید...فقط به نظرم این هایپ نبودن بیشتر به خاطر عدم اطلاع از بازی (که بیشترم تقصیر مارکتینگه) اتفاق افتاده...بخشی از اون هم سلیقه‌ی امروزی گیمراست.
بنظرم اون مشکلاتی که QB داشت رو کنار گذاشتن و روی نکات مثبتش تمرکز کردن و به اندازه‌ای بازیو دگرگون کردن که اصلا و ابدا نمیشه بهش گفت یه دنباله معنوی برای QB.
توی نگاه اول ممکنه اینطوری به نظر برسه...اونم به خاطر انجین و کلا تکنولوژی‌های مشابهی که توی بازی استفاده شده.
ولی شخصا هیچ حس و حال کوانتوم بریکی ازش نمی‌گیرم! اون حال و هوای علمی و تخیلی یه جورایی جای خودشو داده به اتمسفر رازآلود و عناصر ترس به بازی اضافه شده. کلا طراحی مراحل تغییر پیدا کرده و مکانی که بازی درش اتفاق می‌افته (فک کنم اسمشو گفتن Oldest House هست...که محیطش هویت و پیشینه جالبی هم داره!) یه جورایی سند باکس هستش و تا اونجایی که GI می‌گفت، مراحل بصورت خطی دنبال نمیشه و کلی آزادی عمل توی گشت و گذار داده شده.
اون سریال‌ نه چندان جالبی که به QB به زور چسبونده بودن هم اینجا خبری ازش نیست و بازی کاملا داخل خودش روایت می‌شه. روایت هم به نظر می‌رسه دیگه خیلی مستقیم و سرراست نیست و کارگردانش گفته که از کوبریک الهام گرفتن و کلی نماد‌های جالب توی بازی هست که می‌تونید ازشون تعبیرهای جالبی داشته باشید. کلا بازی فاز دیگه‌ای داره...حتی با مقایسه‌ی اسکرین‌شات‌های QB با کنترل هم میشه اینو فهمید. کلا رنگ‌بندی قرمز و آدم‌هایی که روی هوا معلق هستن و ...
حالا نمیدونم این تغییرات جواب میده یا نه...با وجود ناشری مثل 505 Games هم منطقیه انتظار جهش بزرگ برای رمدی نباشیم...مثلا انتظار داشتید بیان بازی OW بدن؟! :D
بنظرم الان رمدی نیاز داره که یه کار متمرکز‌تر (بدون اون آت آشغالای سریالی و تمرکز روی بازیگرای هالیوودی و این مسخره‌بازیا :D) رو ارائه بده و نشون بده که می‌تونه دوباره یه داستان و اتمسفر منحصربفرد رو خلق کنه. Control هم بنظر می‌رسه همین باشه و بشدت امیدوارم موفق بشه.
کلا من میخواستم تشویق کنم که با بازی آشنا بشید بعد تصمیم بگیرید که براش منتظر باشید یا نه...نه اینکه بر اساس بازی قبلی تصمیم‌گیری کنید...چون من نظرم همین اواخر با این اطلاعاتی که از بازی منتشر شده، خیلی تغییر کرده...خلاصه خود دانید :D
حقیقتش هرچه دارم سعی میکنم ولی واقعا بنظرم نمیاد نسبت به کوانتوم بریک دگرگون شده باشه. از مکانیزم های گیم پلی بگیر تا ظاهر کارکتر و طراحی محیط که انگار توی همون دنیای کوانتوم بریک داره اتفاق میفته. از طرفی همینطور که گفتی بخاطر بودجه محدود بازی ، دست تیم انچنان برای تغییر و تحول اساسی باز نیست. حالا امیدوارم واقعا یه بازی متفاوت باشه ولی من تاحالا یه همچون حسی رو از بازی نگرفتم.
 
  • Like
Reactions: FUTURE
پوشش نمیدیدا:-"

محتویات دلوکس نسخه PSN :
Control_2019_03-26-19_017.jpg
از بخش دوم عکس غیر از اونی که کنارش زده برای پیش خرید، بقیشون تو نسخه های Day 1 فیزیکیه PS4 موجود میباشند! :D

صرفا اگر قاب فلزیش هم میخواید ببینید :-" ، دلوکس فیزیکی(هم PS4 و هم X1 گرچه محتویاتی که بالا اشاره کردم رو X1ش نداره:D )
Control_2019_03-26-19_014.jpg


دیگه اینکه... در مورد DLCهاش گفتن :
Two post-launch expansion packs—“The Foundation” and “Awe”—containing new locations, story content, side missions, and new mods are planned.

و گویا فرموده اند که DLCها اول برای PS4 میاد ( اواخر2019/اوایل 2020 ) و بعدتر برای X1 و PC عرضه میشه!

و اینکه... اینم انحصاری اپیک استوره؟ آخه...
Control_2019_03-26-19_011.jpg

کلا اطلاعات بیشتر و چند آرت جدید و ... :
Control details pre-order bonuses, Expansion Pass - Gematsu

---
من که غیر نمایش معرفیش هیچی ازش ندیدم و هیچ هایپی براش نیستم! ولی شنیدم برعکس معرفیش که رسما QB2 بود، میگن تو نمایش های بعدیش خیبی فرق کرده:دی
یه تریلرش رو پیشنهاد بدید ببینم هایپ میشم یا نه:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or