خبر رسمی Concord در تاریخ 6 سپتامبر (۱۶ شهریور) بصورت کامل آفلاین میشود

dantemaximum

کاربر سایت
📣بازی Concord سه روز دیگر در تاریخ 6 سپتامبر ۲۰۲۴ ( 16شهریور ماه) بصورت کامل تعطیل میشه و آفلاین میشه

16612e81e4e1a569a0a3e3644526a8c31cdb8558.jpg

در یک اطلاعیه ای اینطور بیان کردن 👇👇

دوستدران Concord! 😊 از زمانی که بازی Concord رو برای پلی‌استیشن ۵ و پی‌سی راه‌اندازی کردیم، نظرات شما رو به دقت شنیدیم و واقعاً از همه کسایی که تو این سفر با Northstar همراه ما بودن، متشکریم. حمایت شما و جامعه پرشور اطراف این بازی برای ما خیلی باارزشه.

اما با اینکه بسیاری از ویژگی‌های بازی با بازیکن‌ها همخوانی داشته، ما متوجه شدیم که بعضی جنبه‌های دیگه بازی و راه‌اندازی اولیه‌مون به خوبی به نظر نمی‌رسن. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم از ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ ( 16شهریور ماه) بازی رو از دسترس خارج کنیم و گزینه‌های جدیدی رو بررسی کنیم که بهتر با بازیکن‌ها ارتباط برقرار کنه.

در حالی که بهترین مسیر رو مشخص می‌کنیم، فروش کنکورد به طور فوری متوقف می‌شه و به تمامی بازیکنانی که بازی رو برای پلی‌استیشن ۵ یا پی‌سی خریداری کردن، بازپرداخت کامل ارائه می‌کنیم. اگر بازی رو از فروشگاه پلی‌استیشن یا پلی‌استیشن دایرکت خریدید، مبلغ به روش پرداخت اصلی شما برگشت داده می‌شه.

مشتری‌هایی که بازی رو از سایر فروشگاه‌های دیجیتال خریداری کردن، هم شامل برگشت پول می‌شن. اطلاعات بیشتر درباره‌ی برگشت پول از استیم و اپیک رو در ادامه بررسی کنید:

فروشگاه استیم – استیم در روزهای آینده به بازیکنانی که بازی رو خریدن، پولشون رو برمی‌گردونه. بعد از پردازش برگشت پول، استیم تاییدیه‌ی برگشت رو ارسال می‌کنه.

فروشگاه اپیک گیمز – اپیک گیمز هم در روزهای آینده به بازیکنانی که بازی رو خریداری کردن، برگشت پول خواهد داد و هر مشتری رو به صورت مستقیم برای تایید برگشت پول تماس می‌گیره.

برگشت پول از سایر فروشندگان – برای مشتری‌هایی که نسخه‌ی فیزیکی رو از فروشگاه‌هایی غیر از پلی‌استیشن خریداری کردن، لطفاً به روند برگشت پول همون فروشنده‌ مراجعه کنید.

بعد از برگشت پول، دیگه به بازی دسترسی نخواهید داشت.

ما شما رو در جریان می‌گذاریم و دوباره از همه‌ی Freegunners که با ما در کهکشان Concord همراه هستن تشکر می‌کنیم.

برگشت پول برای خریدهای فروشگاه پلی‌استیشن و پلی‌استیشن دایرکت ممکنه ۳۰ تا ۶۰ روز طول بکشه تا روی صورت‌حساب بانکی شما ظاهر بشه. اگر منبع پرداخت اصلی شما در دسترس نبود، مبلغ خرید به کیف پول PSN شما برگشت داده می‌شه.

منبع
 
آخرین ویرایش:
این وسط به نظرم خط مشی توتوکی رییس جدید پلی استیشن کاملا مشخصه یعنی اصلا طرفدار تصمیمات اشتباهی که این چند سال گرفتن و میلیارد ها دلار رو ریختن تو فاضلاب Gaas ، نیست . اگه مثل جیمبو خرفت این رویه رو دوست داشت عمرا بازی رو اینطوری قل و قمع میکرد .
به نظرم جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته . کلا همه گس ها رو کنسل کنن و استودیوها رو هم ببندن و تمرکز رو بذارن روی بازی های سینگل .
از این شت شوی gaas یی که راه انداختن جز ضرر چیزی عایدشون نمیشه .
 
بعد از موفقیت های عظیم مثل فورتنایت و gta Online خیلیا فکر کردن راه پول چاپ کردن را فهمیدن.
سونی فکر کرد با کمترین هزینه یک شبه با این گسها پولدار میشه. سونی دید تو این بازار نفوذ نداره تصمیم گرفت اگرسیو وارد این قضیه بشه چوبشم خورد.
خود ناتی داگ رفت سراغ فکشن ۲ با یه اسکیل بزرگ دیدن نه اینکاره نیستن ولش کردن. شماها ساخته شدید برای بازیهای داستانی. موفقیت در بازیهای گس فقط معطوف به لزوما کیفیت خوب اون اثر نیست خیلی مسائل تو دخیله.
سونی فقط در صورتی میتونه توی این بازار موفق باشه که بیاد مثلا یه سبک جدید معرفی کنه.
مثلا هورایزون آنلاین داخلش اگه گروهی بشه رفت شکار ربات ها شاید مث هل دایورز به شدت موفق بشه.

نمیدونم چرا هرکی گس میسازه میخواد هیرو شوتر بسازه و پرش رو هم بکنه وووک و موفق هم بشه! خب نمیشه برادر من نمیشه.
اورواچ به اون خفنی ترکید.
 
آخرین ویرایش:
منم هر دفعه به این فکر میکنم تن و بدنم میلرزه:دی

من فقط امیدوارم در خفا بقیش رو هم یا کنسل کنن، یا واقعا ببرن تو فاز ارلی اکسس و بتا بدن بیرون و ... واقعا هیچ خری اینجوری بازی نمیده بیرون! یهو یه تریلر نشون بده بگه گیم اینه دو ماه بعدم میاد! وقتی تست نکنی و فیدبک نگیری همین میشه دیگه! با چه اعتماد به نفسی بازی رو دادن بیرون؟ فیرگیمز رو هم بخوان این شکلی بدن بیرون یحتمل گند میزنه. اون پروژه مالتی پلیر هورایزن هم همینطور. من از اونم خیلی میترسم.

کلا من خیلی دوست دارم بدونم چی تو سر جیمبو و سایر مدیران سونی میگذشت که به کانکورد گرین لایت دادن، استدیو رو خریدن، بعد رفتن با SE برای انحصاری شدن یه آشغال محض و تمام عیار به اسم Babylon's Fall قرارداد بستن، Forspoken رو انحصاری کردن، Foamstars رو .... کورن واقعا؟ عقل ندارن؟ حقیقتا برام سواله با چه متر و معیار و استانداردی پول هارو به این شکل به چیز گاو زدن؟ اینا میگن هزینه ساخت بازی سینگل پلیر رفته بالا و دیگه نمیصرفه و ... پول خرج کردن برای این آشغال ها منطق داره؟ با پولی که سونی سر همین زباله های بالا به گ..ا داد میشد دو تا استدیو عین اینسامنیاک رو خرید و چندتا IP خوب ساخت! اصلا تو کتم نمیره یه نفر بره گیم پلی Babylon's Fall رو ببینه، بعد عوض تگری زدن و اسهال استفراغ بگه ایول عجب گیمی، بریم ان میلیون بدیم انحصاری بشه! چطور همچین گندهایی رو زدن؟ بعد پول همه اینارو از ما بدبخت بیچاره ها گرفتن! این 300 میلیونی که برای کانکورد هدر رفت همون 10 دلارهایی بود که جیمبو از جیب ما برداشت! آهمون گرفت سونی رو:دی بخصوص ما فن های ایرانی سونی که خودمون گیر ع..دا افتادیم و انصافی کندن نداریم. اصلا این قضیه به نظرم برای ما بقرنج تره. باقی حداقل میتونن تو آمریکا بابت این سوء مدیریت ها ناراحت باشن، یا برن بار بگن گور بابای سونی، ولی ما باید در حالی که مستقیم عنبیمون یه عا...ده و جناب دکتر پوزیده داره چرب میکنه برای افزایش قیمت بنزین به این فاجعه ها نگاه کنیم. برای ما دارک تره همه چیز.

شک نکنید کنسل شدن اون بازی ها ربطی به کیفیتشون نداره. جیمبو اصلا کیفیت حالیش نبوده. طرف رفته پول داده Babylon's Fall انحصاری بشه! بازی ND قطعا چیز خفنی بوده، اما سر مخالفت با اینکه بشن استدیو ساپورت کنسلش کردن رفت پی رد کارش.
پولی که سونی برای Babylon's Fall و Foamstars پرداخت کرده قطعا کمتر حقوق دو هفته یه استودیو غربی ps بوده
سونی به خاطر ایده اولیه و داستان Project Athia ( شخصیت اصلی اش این شکلی بود ) با اسکوئر قرارداد بسته بود
1725431885356.png
بعد از رونمایی از بازی چه اتفاقی افتاد ؟ طوفان blm کل غول های سرگرمی غربی با خودش برد :-?? اسکوئر به خاطر قصه های blm بازی نابود کرد
Forspoken writer's original pitch was apparently completely different from the final game

چرا Concord به بزرگترین شکست تجاری تاریخ سونی تبدیل شد ؟
توهم
توهم اینکه ما یه بازی با گرافیک خوب / کات سین / موشن کپچر ( کات سین های بازی رو نگاه کنید و یکی از 5 موشن کپچر و جزییات چهره تاریخ گیم ببینید ) / انیمیشن ها خوب / گیم پلی قابل قبول با کم ترین باگ عرضه می کنیم و قطعا موفق می شیم :D تلو انلاین هم قرار بود با همین استراتژی انقلابی عرضه بشه
گیمر ها طراحی شخصیت دوست ندارن ؟ به درک
فن بیس مولتی پلیر علاقه ای به کات سین و دیالوگ ندارن ؟ به درک

گیمر ها هیچ قدرتی ندارن :)) ما یه بازی با گرافیک / کات سین / داستان محور ساختیم و گیمر ها مجبورا این شخصیت ها رو تحمل کنن :))
تازه سطح توهم Firewalk Studios در مقابل ناتی داگ شوخیه 8->
واقعا فک می کنی ملت قصه های پارت 2 در یه بازی مولتی پلیر تحمل می کنن ؟

گیمر ها کسانی که رسما به فن بیس خودشون حمله می کنن تحمل می کنن ؟ توهین های دراکمن و سایر اعضای استودیو رو تحمل کنن ؟
در یه بازی سینگل پلیر ممکن گیمر ها با یک بخش بازی مشکل داشته باشن اما کلیت بازی دوست داشته باشن و به خاطر گرافیک / انیمیشن / موسیقی و... اون بخش تحمل می کنن
اما در یه بازی مولتی پلیر هرگز چنین اتفاقی نمی افته
وقتی گیمر ها با یه بخش بازی مولتی پلیر مشکل داشته باشن استودیو سازنده دو راه بیشتر نداره
1. تسلیم می شه و اون بخش اصلاح می کنه
2. تسلیم نمی شه و حکم مرگ بازی روی صادر می کنه

بازی مولتی پلیر مثل سینگل پلیر نیست که اعضای استودیو گیمر ها رو با برچسب Toxic / racist و... مسخره کنن و هیچ نتیجه منفی برای استودیو نداشته باشه

اگه به فن بیس حمله کنی , اون طرف هم گیمر ها 10 برابر جواب میدن
گیمر ها بازی تحریم می کنن
گیمر ها اعتبار استودیو رو نابود می کنن
گیمر ها امار پلیر به عددی می رسونن که سونی مجبور بشه مثل امروز کلا بازی محو کنه
 
امیدوارم این فاجعه باعث بشه سونی متوجه شرایط و جایگاهش توی صنعت گیم بشه و دست از دوباره اختراع کردن چرخ برداره
چیزی که سونی رو می تونه به گس خوب برسونه امثال همون فکشن بود و بس، فن بیس سونی بارها نشون دادن علایقشون چیه و سونی جای اینکه اولویت اولش این باشه که فن بیس خودشو و تقویت کنه رفته سراغ جذب مشتری از بازارهای دیگه نمیگم این کار بدیه ولی به قیمت نابود کردن فن بیس خودش

جای اینکه 10 تا گس ردیف کنه این همه هزینه و زمان هدر بده آخر بشه کونکورد!
ناتی داگ کاملا توان اینو داشت که مولتی تلو2 رو جوری بسازه که فن هارو درگیرش کنه ملت عاشق دنیای تلو هستن و قطعا به موفقیت بزرگی می رسید

کاری که راکستار با مولتی GTA IV تست کرد و بعدش با GTA V چنان کاری کرد که 12 سال برای T2 پول چاپ کرد
فقط تصور کنید t2 زمان gta v به راکستار می گفت نه مولتی iv چندان جواب نداد ولش کنید مولتی نسازید v رو

ایپکس و اورواچ و فورت نایت ی اتفاقی بودن که تکرار نمیشن دیگه این تلاش سونی برای اختراع دوباره چرخ رو واقعا درک نمی کنم
این همه هزینه و زمان پودر شد که به چی برسه؟ در ازای تاخیر بازی های بزرگش و بهم ریختن برنامه استودیوهای بزرگش

سونی واقعا نیاز داره یک بازنگری کامل در اوضاع پلی استیشن انجام بده تا دیر نشده، ببینید اوضاع به کجا رسیده که مهمترین ip این روزای سونی شده هورایزن!
یه کتاب ip داره سونی که اسمشونو تریلی نمیکشه... واقعا حیف...
 
من اصلا در جریان ماجراهای این بازی نیستم، ولی صرف ووک بودن باعث افول این شکلی یه بازی نمیشه! اینطور ویران شدن تو بازی های سرویس محور کاملا محتمل هست و یکی از دلایلش هم اشباع شدن بازی های این سبک هست! مخاطب اگر چیز جذابی تو یه بازی نبینه، خیلی راحت کنارش میزاره و میره سراغ گزینه های بی نهایت دیگه. وگرنه ووک بودن یه بازی دیگه شده استاندارد، بازی های که اخیرا موفق شدن هم این خصیصه رو کم و زیاد داشتن صرف این، ارتباطی به شکست پروژه ها نداره!
 
شک نکنید کنسل شدن اون بازی ها ربطی به کیفیتشون نداره. جیمبو اصلا کیفیت حالیش نبوده. طرف رفته پول داده Babylon's Fall انحصاری بشه! بازی ND قطعا چیز خفنی بوده، اما سر مخالفت با اینکه بشن استدیو ساپورت کنسلش کردن رفت پی رد کارش.
درسته جیمبو اشتباهاتی داشت و فکر می کرد، هر چی برچسب ps studio بخوره می تونه موفق باشه!!! و از همین ضربه خورد

ولی خب ما در مورد یک مجموعه حرف می زنیم! در نهایت درسته همه چیزا به ceo برمیگرده که افراد زیر دست رو انتخاب کرده! ولی در نهایت جیمبو رفت، ولی همون افراد هنوز هستند!
تفکر اشتباه سیستمی فراتر از یک فرد هست!

مثلا به متریک انتقاد کردن، اونوقت زیر دست متریک رو اوردن بالا، حالا همه چیز گردن عمو فیله هست، این بره کنار، زیر دستش سارا باند یا مت بوتی قراره کارو بگیره،
اینا در نهایت مهره هستند! تفکر اشتباه، با جابه جایی یک فرد عوض نمیشه!!!!

جیمبو ceo بود، ceo صرفا وظیفش رسیدن به اهداف مالی هست، و زیر دستاش کار رو جلو می برن!

الان جیمبو رفته، ولی تک تک مدیران ریز، از بخش سخت افزار تا تیم های فرست پارتی و ترد پارتی همونن!

ceo یک کمپانی نمیره شخصا که قرارداد ساده انحصاری با تردپارتی ببنده که:دی همه اینا مدیران مخصوص خودشون رو دارند، حتی جیمبو تو کار استدیو ها دخالت نمی کرد، تماما استدیوز زیر دست هرمن بود و هرمن گزارشو به جیمبو می داد، تنها استدیویی که زیر نظر جیمبو بود فقط بانجی بود!
سایر استدیو ها، هرچی چراغ سبز گرفتند زیر نظر هرمن بوده،و این هرمن بوده که این وضع رو برا استدیوز بوجود آورد!

هرچی هم میشه میگن جیمو:دی... همین بابیلونی که می گن، 2018 به عنوان انحصاری کنسولی معرفی شد، درحالیکه سال بعدش تازه جیمبو مدیر شد(جیمبو 2019 مدیر شد) بله بابلیون در دوران جناب یوشیدا و لیدن کبیر انحصاری شده...:دی
IMG_20240904_124151.png
مشت نمونه خرواره! از 2017 گس سازی در استدیو ها شکل گرفت، که همینم نشون میده این فراتر از اختیار هرمن هم بوده! چون اصلا اونموقع این تو استدیو خودش بوده، بگردیم ببینیم کی 2017 رئیس استدیو ها بوده؟!:دی
.
.
خارج از این، یک سری بازی ها با توجه به آگاهی ناشر، سر جاهازی آثار خوبه
مطمئن باشید بدون پکیج فوم استارز و... سونی برای قرارداد ff16 و ffviiR به مشکل می خورد!

یا مثلا واقعا فکر کردید مایکی تو رویاهاش دنبال exoprimal بود؟!:دی
واضحا کپکام صرفا اینو انداخته تا بخش اعظم بودجه بازی برگرده و اینو الزام برا پارتنری در آینده پکیج کرده بود!

جیمبو گیمر نبود، ولی قطعا تو بحث مالی کارشو بلد بود!
 
  • Like
Reactions: SiminSecret
من فقط امیدوارم در خفا بقیش رو هم یا کنسل کنن، یا واقعا ببرن تو فاز ارلی اکسس و بتا بدن بیرون و ... واقعا هیچ خری اینجوری بازی نمیده بیرون! یهو یه تریلر نشون بده بگه گیم اینه دو ماه بعدم میاد! وقتی تست نکنی و فیدبک نگیری همین میشه دیگه! با چه اعتماد به نفسی بازی رو دادن بیرون؟ فیرگیمز رو هم بخوان این شکلی بدن بیرون یحتمل گند میزنه. اون پروژه مالتی پلیر هورایزن هم همینطور. من از اونم خیلی میترسم.
واقعا اعتقاد دارم کسی که این فکرو تو سر مدیرای رده بالای سونی انداخت که معرفی رو مثل بازار موبایل ببری نزدیک عرضه، فقط قصدش نابود کردن کل برند بوده. انقدر که این سیاست تو تمام زمینه ها مخربه.
بالدرز گیت که بازی سینگل بود از 3 سال قبلش ملت داشتن ارلی اکسس میزدن، ولو که بالای 20 ساله داره گس و مالتی پلیر میسازه سر ددلاک ارلی اکسس گذاشته که اصلا تاریخ انتشار بازی معلوم نیست کی هست. بلیزارد که از لحظه تاسیسش تا الان داشته گس میساخته 1 سال اورواچ 2 تو ارلی اکسس بوده تازه همونم رید. :D

پ.ن: یه چند باری دیدم ابراز امیدواری میکنید که فرگیمز راه رستگاری رو پیدا کنه. برید یه بار دیگه تریلرشو ببین کثافت از سر و روش میباره :D
پ.ن2: امیدوارم تمام پروژه های مرتبط با هورایزن اعم از سینگل و گس کنسل شه و نویسنده و دیزاینر و تمام عوامل خالقش از استدیو اخراج شن انقدر که این آی پی بی هویت و پوچ و الکیه.

هرچی هم میشه میگن جیمو:دی... همین بابیلونی که می گن، 2018 به عنوان انحصاری کنسولی معرفی شد، درحالیکه سال بعدش تازه جیمبو مدیر شد(جیمبو 2019 مدیر شد) بله بابلیون در دوران جناب یوشیدا و لیدن کبیر انحصاری شده...:دی
البته بابیلونز فالی که زمان یوشیدا و لیدن انحصاری شده بود واقعا چیز خوبی میزد، ولی تو زمان جیمبو باید کنسل میشد که نشد :D البته من خودمم نظرم اینه که گند کاری های سونی دقیقا از نسل قبل و زمان مدیریت همین شان لیدن شروع شد.
 
آخرین ویرایش:
من اصلا در جریان ماجراهای این بازی نیستم، ولی صرف ووک بودن باعث افول این شکلی یه بازی نمیشه! اینطور ویران شدن تو بازی های سرویس محور کاملا محتمل هست و یکی از دلایلش هم اشباع شدن بازی های این سبک هست! مخاطب اگر چیز جذابی تو یه بازی نبینه، خیلی راحت کنارش میزاره و میره سراغ گزینه های بی نهایت دیگه. وگرنه ووک بودن یه بازی دیگه شده استاندارد، بازی های که اخیرا موفق شدن هم این خصیصه رو کم و زیاد داشتن صرف این، ارتباطی به شکست پروژه ها نداره!
قطعا در دراز مدت انتی ووک بودن، به بقای هیچ بازی کمک نمی کنه، ولی ووک بودن در ابتدا، یعنی کلا آینده ای رو نمیشه بهش فکر کرد! چون قدم اول رو اصلا نمی تونی برداری!

درست مثل تصمیم ازدواج می مونه!!!
شریک آیندت باید،یک زیبایی حداقلی رو داشته باشه، حالا اگه داشت، میگی پایه زندگی طولانی، اخلاق و شعور و پول و چیزای دیگه هست!
 
من اصلا در جریان ماجراهای این بازی نیستم، ولی صرف ووک بودن باعث افول این شکلی یه بازی نمیشه! اینطور ویران شدن تو بازی های سرویس محور کاملا محتمل هست و یکی از دلایلش هم اشباع شدن بازی های این سبک هست! مخاطب اگر چیز جذابی تو یه بازی نبینه، خیلی راحت کنارش میزاره و میره سراغ گزینه های بی نهایت دیگه. وگرنه ووک بودن یه بازی دیگه شده استاندارد، بازی های که اخیرا موفق شدن هم این خصیصه رو کم و زیاد داشتن صرف این، ارتباطی به شکست پروژه ها نداره!
درسته ولی woke بودن با زشت بودن خیلی فرق داره. این بازی بیشتر زشته تا woke. مثلا همین بازی جدید ولو هم کاراکتر woke داره توش ولی خب موفقه و چون هنوز به دست بیکار های توییتر نرسیده و کاراکتر هاش جالبن جنجال به پا نشده :دی Overwatch هم woke بود ولی از بس کاراکتر هاش محبوبن که بازی از بین رفته عملا ولی کاراکتر هاش هنوز تو بعضی سایت ها :-" محبوبن
 
آخرین ویرایش:
پولی که سونی برای Babylon's Fall و Foamstars پرداخت کرده قطعا کمتر حقوق دو هفته یه استودیو غربی ps بوده

بر اساس چه فکتی؟ لطفا برای این حرفت یه سند و مدرک بیاد. بگو کجا اشاره کردن هزینه این قرارداد چقدر بوده، همینطور اینکه حقوق دو هفته یه استدیو غربی چقدره، و تو چطور به این نتیجه رسیدی. حتما دقیق و با مدرک صحبت کن، چون دوست دارم بدونم این اعداد رو از کجا میاری و چطور با این اعتماد به نفس در خصوص آمار و ارقام نظر میدی؟ و اگه باز میخوای آسمون ریسمون بهم ببافی و طبق معمول ایده ها و تحلیل های شخصیت هستن که همشون هم غلط و بی نهایت دور از واقعیته ببخش که به هیچ کدومشون هیچ اهمیتی ندیم.

سونی به خاطر ایده اولیه و داستان Project Athia ( شخصیت اصلی اش این شکلی بود ) با اسکوئر قرارداد بسته بود

طبق معمول اینم یکی دیگه از نظرات بدون فکت و سند توعه که همه عادت به خوندنشون کردیم، واقعا نمیدونم تو این اطلاعات رو از کجا میاری، و واقعا چرا سونی باید به خاطر یه کانسپت آرت از پروژه عطیه بیاد با SE سر یه بازی گس دیگه به اسم Babylon's Fall قرارداد ببنده (!!!!)، ولی به فرض که درست بگی، یک، این حماقت و بیشعوری جیم رایان رو میرسونه، همینطور هر کس دیگه ای که بخاطر یه عکس قرارداد انحصاری ببنده (که البته این توهم محضه و در دنیا هیچ ناشری رو حساب عکس حاضر نمیشه جواب سلامت رو بده، چه برسه به بستن قرارداد انحصاری!) و دو حتا اگه تحلیل های عجیب غریبت درست باشه چرا بعدا که دیدن گیم پلی و عملکرد بازی انقدر فاجعه است کنسلش نکردن؟ اینم قطعا برمیگرده به توهمات جیم رایان، چون یه پول عظیمی رو صرف انحصاری کردن N تا بازی گس کرد با دو تا ایده، اول اینکه از دل اینها یه چیزی در بیاد، دو چهره سونی رو عوض کنه و جا بندازه همه بازی های گس موجود یا انحصاری هستن رو این کنسول یا خونه اصلیشون اینجاست و گیمرها رو سوق بده به سمت اینکه لایبرریشون رو اینجا بسازن. همینم باعث خسارت مالی هنگفت و در نتیجه اخراجش از مجموعه شد.

چرا Concord به بزرگترین شکست تجاری تاریخ سونی تبدیل شد ؟
توهم
توهم اینکه ما یه بازی با گرافیک خوب / کات سین / موشن کپچر ( کات سین های بازی رو نگاه کنید و یکی از 5 موشن کپچر و جزییات چهره تاریخ گیم ببینید ) / انیمیشن ها خوب / گیم پلی قابل قبول با کم ترین باگ عرضه می کنیم و قطعا موفق می شیم

پارت اول رو درست میگی، قطعا توهم نتیجه شکست کنکورد و وضع حاضر سونیه، اما نه این جملاتی که بعدش ردیف کردی تا طبق معمول به نتایج دلخواه خودت برسی و به بچه گانه ترین شکل ممکن نتیجه هر چیزی رو ربط بدی به ND و دراکمن! (ماقبل بحث) توهم در تفکرات جیم رایان بود. این بابا فکر میکرد آینده تو گس هاست (مزخرف محض)، سونی میتونه با تکیه بر توانایی فرست پارتی ها گس های خفن پول ساز در بیاره (توهم محض) و اگه بانجی رو بخرن و تجربیاتشون رو به کار بگیرن حتما همه گس هاشون موفق میشن (مافوق توهم). جیم رایان با این افکار بی نهایت غلط و متوهمانش دایرکشن سونی رو عوض کرد، و خواست کل مجموعه رو به سمت گس ها و بازی های پول ساز سوق بده. در این راه N میلیارد دلار رو با خرید بانجی تو جوب ریخت، N میلیون دلار رو صرف خرید استدیو و ساخت بازی های مافوق آشغالی مثل کانکورد کرد و در نتیجه باز تو جوب ریخت، N میلیون دلار رو صرف انحصاری کردن بازی های ماقبل آشغال کرد، یا مارکتینگشون رو گرفت و باز تو همون جوب مذکور ریخت! و انقدر تحلیل و شعور نداشت که بدونه از بین این بازی ها کدوم میگیره و کدوم نه! در نتیجه تنها گس موفقش یعنی هل دایورز رو هم به دلیل عدم ساپورت کشت.

لو انلاین هم قرار بود با همین استراتژی انقلابی عرضه بشه

یکی دیگه از تصورات بدون فکت و مدرک تو که واقعا من شخصا دیگه از جواب دادن بهشون خسته شدم.

یمر ها طراحی شخصیت دوست ندارن ؟ به درک
فن بیس مولتی پلیر علاقه ای به کات سین و دیالوگ ندارن ؟ به درک

گیمر ها هیچ قدرتی ندارن :)) ما یه بازی با گرافیک / کات سین / داستان محور ساختیم و گیمر ها مجبورا این شخصیت ها رو تحمل کنن :))
تازه سطح توهم Firewalk Studios در مقابل ناتی داگ شوخیه 8-
واقعا فک می کنی ملت قصه های پارت 2 در یه بازی مولتی پلیر تحمل می کنن ؟

تصدیقی بر حرف بالا. حقیقا جز یه نفرت محض چیز دیگه ای نمیتونه حماقت های جیم رایان رو بچسبونه به ND! واقعا کوروش کسی دیگه حوصله این نفرت تو به دراکمن و ND رو نداره اینکه هرچی هرجا میبینی رو میای ربط میدی به ND و در همه موارد هم حرفات بی نهایت غلطه برای همه به شدت خسته کننده و تکراری شده. حداقل خلاقیت به خرج بده یه چیز جدید بگو. تو که توانش رو داری. چهارتا تحلیل جدید از خودت در بیار. یا بگیر رو کوری بارلاگ مثلا، اونم جزو عاشقان لست و دراکمنه و در نتیجه چندان بی تقصیر نیست. گند کانکورد و جیم رایان رو میشه به اونم نسبت داد.

ادامه پستت رو هم واقعا دیگه نخوندم، چون هیچ حرف جدیدی نداره، البته بالایی ها هم جدید نبود. ولی ببین استناد میکنم به یکی از فرمایشات جناب عالی، یادمه سر شوکیس سال قبل که فکر میکردی سونی قراره بترکونه امدی گفتی هرچی سونی نشون میده نتیجه زحمات جیم رایان تو این چند سال اخیره، که تنها حرف درستت تو این فرومه. اون شوکیس چی نشون داد؟ دایرکشن جدید سونی رو که قراره پر بشه با گس های آشغال. این ایده جیم رایان برای سونی بود. میخواست همه بازی هاشو بکنه گس تا برای سهام دارها پول بسازه و فن بیس و خواست ما هم به هیچ ورش نبود. با این ایده و نشون دادن یه رویای غیر قابل دست رس به سهام دارها همه رو راضی کرد تمام توان و نیرو و قدرت مالی رو بزارن دستش تا بتونه آزادانه 3 میلیارد دلار رو با خرید بانجی دور بریزه، استدیو بخره، تاسیس کنه، قرارداد انحصاری ببنده، مارکتینگ بازی های زباله گس رو بگیره دستش و ... نتیجه این کارهاش رو هم الان داریم میبینیم. جیمبو بدترین مدیر سونی بود، بارها بدتر از فیل اسپنسر، طوری که فیل اسپنسر جلوش خداست. جیمو باعث نابودی بسیاری از استدیوها شد، توانی که میتونست صرف ساخت بازی های سینگل پلیر خوب بشه رو خرج کانکورد و کانکورها کرد، و هرچند با لگد انداختنش بیرون و اخراجش تونست جلوی ضرر بیشتر رو بگیره، اما خسارت هایی که به بار آورد جبران ناپذیرن.

این مسیر سونی و شکست تجاری بازی هاش و کنسل شدن هاشون نتیجه سوء مدیریته، اینکه یه نفر بیاد اینو ربط بده به یه استدیو ماقبل بحث، و بچه گانه ترین تحلیل موجوده، انقدر بدوی و سطحی که دیگه نمیشه اسم تحلیل رو روش گذاشت، میشه همون گریه زاری های یه آدمی که درونش از تنفر پر شده و میخواد همه چیز رو با عینک تنفر از یه شخص و استدیو ببینه. ارزش هیچ بحثی رو هم نداره از نظر من.

در کل هم من خوشحال جیم رایان و آدم هاش رو از سونی اخراج کردن و از شر همشون راحت شدیم. بالاخره تا چند سال باید طبعات حماقت هاش رو تحمل کنیم، ولی این روزها هم میگذره و ما به ریشه های سونی برمیگردیم. ND که قطعا یکی از ارکان شکل گیری سونی الان و پرستیژ بالا فرست پارتی هاست به زودی بازی جدیدش رو رونمایی میکنه و دراکمن بزرگ و پروژه جدیدش، در کنار کوری بارلاگ و دیگران باعث میشن گند جیم رایان رو فراموش کنیم و یادمون بره روزی چنین مدیر فاجعه و آشغالی تو سونی بود و میخواست چه بلایی سر برند بیاره.
 
آخرین ویرایش:
سونی بازی سینگل میسازه نمیفروشه و حمایت نمیشه چون دوره اوج پول سازیشون سر اومده سلیقه ها عوض شده، مثل مقایسه فروش تلو 1 و 2
میاد سراغ گس چون تجربه نداره و تخصصش جای دیگس نتیجه میشه فوممستر و کنکورد و دستراکشن الستارز
بهرحال جریان عوض شده و سونی مجبوره خودش رو وفق بده و این شکست ها نباید نامیدش کنه، جیمی چرخش سخت ولی لازمی رو انجام داد و میراثش نباید رو زمین بمونه
 
  • Like
Reactions: z2s sas
منم هر دفعه به این فکر میکنم تن و بدنم میلرزه:دی

من فقط امیدوارم در خفا بقیش رو هم یا کنسل کنن، یا واقعا ببرن تو فاز ارلی اکسس و بتا بدن بیرون و ... واقعا هیچ خری اینجوری بازی نمیده بیرون! یهو یه تریلر نشون بده بگه گیم اینه دو ماه بعدم میاد! وقتی تست نکنی و فیدبک نگیری همین میشه دیگه! با چه اعتماد به نفسی بازی رو دادن بیرون؟ فیرگیمز رو هم بخوان این شکلی بدن بیرون یحتمل گند میزنه. اون پروژه مالتی پلیر هورایزن هم همینطور. من از اونم خیلی میترسم.

کلا من خیلی دوست دارم بدونم چی تو سر جیمبو و سایر مدیران سونی میگذشت که به کانکورد گرین لایت دادن، استدیو رو خریدن، بعد رفتن با SE برای انحصاری شدن یه آشغال محض و تمام عیار به اسم Babylon's Fall قرارداد بستن، Forspoken رو انحصاری کردن، Foamstars رو .... کورن واقعا؟ عقل ندارن؟ حقیقتا برام سواله با چه متر و معیار و استانداردی پول هارو به این شکل به چیز گاو زدن؟ اینا میگن هزینه ساخت بازی سینگل پلیر رفته بالا و دیگه نمیصرفه و ... پول خرج کردن برای این آشغال ها منطق داره؟ با پولی که سونی سر همین زباله های بالا به گ..ا داد میشد دو تا استدیو عین اینسامنیاک رو خرید و چندتا IP خوب ساخت! اصلا تو کتم نمیره یه نفر بره گیم پلی Babylon's Fall رو ببینه، بعد عوض تگری زدن و اسهال استفراغ بگه ایول عجب گیمی، بریم ان میلیون بدیم انحصاری بشه! چطور همچین گندهایی رو زدن؟ بعد پول همه اینارو از ما بدبخت بیچاره ها گرفتن! این 300 میلیونی که برای کانکورد هدر رفت همون 10 دلارهایی بود که جیمبو از جیب ما برداشت! آهمون گرفت سونی رو:دی بخصوص ما فن های ایرانی سونی که خودمون گیر ع..دا افتادیم و انصافی کندن نداریم. اصلا این قضیه به نظرم برای ما بقرنج تره. باقی حداقل میتونن تو آمریکا بابت این سوء مدیریت ها ناراحت باشن، یا برن بار بگن گور بابای سونی، ولی ما باید در حالی که مستقیم عنبیمون یه عا...ده و جناب دکتر پوزیده داره چرب میکنه برای افزایش قیمت بنزین به این فاجعه ها نگاه کنیم. برای ما دارک تره همه چیز.
جوری که تیم آقای رایان سونی رو به خاک داد. تو تاریخ صنعت گیم سابقه نداشته😂😂

پولی که سونی برای Babylon's Fall و Foamstars پرداخت کرده قطعا کمتر حقوق دو هفته یه استودیو غربی ps بوده
سونی به خاطر ایده اولیه و داستان Project Athia ( شخصیت اصلی اش این شکلی بود ) با اسکوئر قرارداد بسته بود
View attachment 348544
بعد از رونمایی از بازی چه اتفاقی افتاد ؟ طوفان blm کل غول های سرگرمی غربی با خودش برد :-?? اسکوئر به خاطر قصه های blm بازی نابود کرد
Forspoken writer's original pitch was apparently completely different from the final game

چرا Concord به بزرگترین شکست تجاری تاریخ سونی تبدیل شد ؟
توهم
توهم اینکه ما یه بازی با گرافیک خوب / کات سین / موشن کپچر ( کات سین های بازی رو نگاه کنید و یکی از 5 موشن کپچر و جزییات چهره تاریخ گیم ببینید ) / انیمیشن ها خوب / گیم پلی قابل قبول با کم ترین باگ عرضه می کنیم و قطعا موفق می شیم :D تلو انلاین هم قرار بود با همین استراتژی انقلابی عرضه بشه
گیمر ها طراحی شخصیت دوست ندارن ؟ به درک
فن بیس مولتی پلیر علاقه ای به کات سین و دیالوگ ندارن ؟ به درک

گیمر ها هیچ قدرتی ندارن :)) ما یه بازی با گرافیک / کات سین / داستان محور ساختیم و گیمر ها مجبورا این شخصیت ها رو تحمل کنن :))
تازه سطح توهم Firewalk Studios در مقابل ناتی داگ شوخیه 8->
واقعا فک می کنی ملت قصه های پارت 2 در یه بازی مولتی پلیر تحمل می کنن ؟

گیمر ها کسانی که رسما به فن بیس خودشون حمله می کنن تحمل می کنن ؟ توهین های دراکمن و سایر اعضای استودیو رو تحمل کنن ؟
در یه بازی سینگل پلیر ممکن گیمر ها با یک بخش بازی مشکل داشته باشن اما کلیت بازی دوست داشته باشن و به خاطر گرافیک / انیمیشن / موسیقی و... اون بخش تحمل می کنن
اما در یه بازی مولتی پلیر هرگز چنین اتفاقی نمی افته
وقتی گیمر ها با یه بخش بازی مولتی پلیر مشکل داشته باشن استودیو سازنده دو راه بیشتر نداره
1. تسلیم می شه و اون بخش اصلاح می کنه
2. تسلیم نمی شه و حکم مرگ بازی روی صادر می کنه

بازی مولتی پلیر مثل سینگل پلیر نیست که اعضای استودیو گیمر ها رو با برچسب Toxic / racist و... مسخره کنن و هیچ نتیجه منفی برای استودیو نداشته باشه

اگه به فن بیس حمله کنی , اون طرف هم گیمر ها 10 برابر جواب میدن
گیمر ها بازی تحریم می کنن
گیمر ها اعتبار استودیو رو نابود می کنن
گیمر ها امار پلیر به عددی می رسونن که سونی مجبور بشه مثل امروز کلا بازی محو کنه
در چه سطحی می‌بینی فایرواک رو که اصلا با ناتی‌داگ مقایسه‌اش می‌کنی
ناتی یه گیم تو فاز early developement بده بیرون به مراتب کامل تر از بازی کاملی به نام کون کورد که اینا عرضه کردن.
 
  • Like
Reactions: last of amir
فقط این عزیزانی که دارن نسخه فیزیکی Concord رو با قیمت بالا می‌فروشن! :دی چون از نظر خودشون دیگه یه بازی کمیاب محسوب می‌شه و فکر می‌کنن کلکسیونرها پول خوبی براش می‌دن! در حالی که دو روز دیگه انقدر قیمت نسخه فیزیکی پایین میاد که شاید بشه با ۱۰ دلار/یورو هم بازی رو خرید. :دی

729404_24zce.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or