Chmielarz:از سیستم Anti-used دفاع کرد

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
20130530_xbox_one.jpg



در چندین روز گذشته اخبار و حواشی داغی پیرامون مسئله منع استفاده از بازی های دسته دوم وجود داشته و حالا آقای Chmielarz سازنده سابق بازی Bulletstorm و یکی از موسسان استدیو ی The Astronauts از این سیستم دفاع کرده است و میگوید اگر شما به صنعت گیم اهیمت میدهید این رویه باید از بین برود.

او در بلاگ خود نوشته است:اگر به صنعت گیم اهمیت میدهید باید این رویه از بین ببرد.(منظور سیستم بازی های 60 دلاری و استفاده شده که توسط فروشگاهایی همچون Gamestop عرضه میشوند)

او ادامه میدهد:
"اگر به این روش ما ادامه دهیم بازی ها هر روز بدتر خواهند شد.شما فکر میکنید هر سازنده ای که از گوشت و خون باشد دوست دارد DLC درست کند؟اغلب مواقع نه!آن ها مشتاقانه به دنبال پروژه ی بعدی خود هستند.یا فکر میکنید سازندگان دوست دارند سیستم بازی خود را تغییر دهند تا به Micro-transactions روی بیاورند؟"

"معلومه که نه!آن ها میدانند که این سیستم ها به هیچ وجه به بهتر شدن بازیشان کمکی نمی کند و حتی احساس بدی نیز دارند چون به روش های مختلف دارند دست به پول درآوردن میزنند.شما فکر میکنید آن ها نمیدانند که بهتر است از این سیستم ها استفاده نکنند؟معلومه که میدانند!"

Chmielarz نتیجه میگیرد که سیستم بازی های دست دوم سازنده ها را به این رویه (DLC ,....) ترغیب میکند اما هیچ کس نمیداند چطور بدون متوقف کردن کامل آن جلویش را بگیرد.
"به نظرم قیمت 60$ بازی ها باید بمیرد. در حقیقت هیچ کس دیگر اهمیتی به سیستم اشتراک با دوستان و یا حق خرید برای اولین بار اهمیتی نمیدهد اگر قیمت بازی ارزان باشید."

"اما اگر حالا اگر در نظر بگیریم که تنها راه رستگاری در از بین بردن قیمت 60$ باشد اما ... چگونه؟با بازی هایی که به صورت اپیزودی عرضه میشوند؟بازی های کوتاه تر؟جدا کردن بخش سینگل از مولتی پلیر؟بازی های بزرگی که تلاش میکنند با قیمت ارزان تری عرضه بشوند؟"

"تنها چیزی که میدانیم این است که تمام این ها فقط در صورتی محقق میشود که به دیجیتال روی بیاوریم و هیچ کدام از آن ها در Gamestop روی نخواهد داد.جایی فقط به دنبال بازی های بزرگ و گران است و همچنین بازی های دسته دوم و همان طور که گفتیم این ها هیچ کدام به بهتر شدن گیم کمکی نخواهد کرد."
کل مطلب این است که بازی های دسته دوم پولی به سازنده نمی رساند و هزینه تولید کپی های بیشتر نیز بالاست پس همچنان سازنده های بازی های بزرگ و AAA باید به DLC روی بیاورند و تا زمانی که بازی ها به صورت فیزیکی باشند سازندگان از آن دست نخواهند کشید.

منبع
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
کسی نگفت بازیشون رو بگذارن رو تاقچه. موضوع اینه که وقتی میرن بازیشون رو بفروشن به مثلا گیم استاپ، یه درصد قابل توجهی از اون پول برگرده به سازنده بازی. پول بیشتری هم لازم نیست کسی بده، همون سود زیادی که گیم استاپ قراره بکنه نصفش برسه به سازنده بازی. مایکروسافت داشت همین کار رو میکرد که خُب نشد به هر حال.

گیمر یعنی بدون اطلاعات و رو هوا حرف زدن؟:-/ مرسی، برم به دیکشنریم اضافه کنم>:d

گیمر یعنی اینکه ندونیم داستان چیه و حرف سازنده و استودیو رو دروغ بدونیم و بدون کوچکترین اطلاعاتی نظرات خودمون رو به عنوان Fact ارائه بدیم. از الآن در جریان باش که دیگه از این اشتباهات نکنی و بتونی به خودت بگی گیمر
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,591
نام
محمد
آقا بدون شوخی میگم، من الان شک دارم که Frobary هستم یا یکی دیگه، چون چند نفر گفتن در مورد Anti-used صحبت کردی و ازش حمایت کردی. الان کامنت هام رو که میخونم چیزی در این مورد نمی بیینم، خواهشا یه دوستی بره کامنت های من یعنی Frobary رو ببینه و بهم بگه من در مورد چی داشتم صحبت میکردم. به جان خودم گیج شدم و احتمال میدم به آلزایمر یا بیماری دوشخصیتی حاد یه یه چیز دیگه مبتلا شده باشم :D
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
کاری به بحثای مربوط به سیاست مایکروسافت و اینا ندارم ولی دیدم خیلی ها این حرف رو میزنن که باید بگم اصلا درست نیست. وقتی یه بازی، فیلم یا موزیک میخری، اون بازی، فیلم یا موزیک مال تو نیست و هر کاری دلت بخواد نمیتونی باهاش بکنی؛ تو فقط یه کپی ازش رو خریدی برای بازی کردن، تماشا کردن یا گوش دادن (البته فروش نسخه اصلی هم جزو کارایی که میتونی بکنی هست). در غیر این صورت کپی کردن غیرقانونی یا قرار دادن اون محتوا روی اینترنت برای دانلود جرم محسوب نمیشد:D
دوباره میگم کاری به سیاست مایکروسافت ندارم فقط خواستم بگم این جمله که "چیزی که میخرم مالکیتش مال منه و هر کاری دلم بخواد باهاش میتون بکنم" درست نیست.:D

ببخشید اما این مطلب شما با وجود اینکه از روی خنده گفتی اما اشتباه هستش تکثیر یک چیزه فروش چیزی دیگه کالای اصلی که شما براش پول دادی و داری همون رو فقط میفروشی یک چیز دیگه است و با تکثیر فرق داره شما میتونی از فیلم یا سریال یا موزیک خودت نسخه پشتیبانی بگیری اما حق پخش کردن اون رو نداری این حق شماست از کالایی که خریدی هم در نگهداریش و هم در فروشش هر جور که میخوای عمل کنی .

شما حق داری همون کپی که خریدی 1 میلیارد دلار بفروشی بعد خریدن میتوی 1 سنت بفروشی همون رو هیچ کس نمیتونه به شما بگه چرا این کار رو کردی شما خریدی اون کلا اما تکثیر بحث جدایی هستش به خاطر اینکه یک عده میتونن از اینکار پول در بیارن و به شرکت پولی نمیرسه این فرق داره با اینکه شما همون یک کالای که براش پول دادی رو دوباره بفروشی .

هرکاری نه اما فروش همون کالا خاص نه تنها جرم نیست بلکه سایت های مثل amazon و ebay و Gamestop و ... دیگه برای همین کار ها به وجود امدن .
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
من مانيفستم تو زندگي اينه كه مورد هرچي ميخوام قضاوت كنم به نتيجش نيگا ميكنم تا حالا با قوانين و سنن فعلي هر سال صنعت بازي سازي رشد كرده يه مقايسه با زمان مگا درايو و سوپر نينتندو بكنيد صنعت بازي چقدر رشد كرده چقدر بازي سازا پولدار تر شدن؟
مسلما ادامه ي وضع فعلي هم به نفع گيمره و هم بازي ساز هم صنعت به طور كل اما اونجوري فقط بازي ساز سود ميبره به اين ميگن طمع
 

vayne solidor

کاربر سایت
Jan 12, 2007
1,966
نام
حسین
حیف که مایکرو سیاست هاشو تغییر داد وگرنه دوست داشتم ببینم چند نفر از بچه های این سایت که سنگ مایکرو و سیاست هاشو به سینه میزدند حاضر بودند این کنسول را بخرند .به قول بعضی دوستان تو این سایت یه سری افراد ذوب در مایکرو هستند اصلا هم کاری به هیچی ندارند چشم و گوششون را بستند هر چی مایکرو بگه قبول می کنند .
ادم باید واقع بین باشه فکر نکنم تو این سایت کسی بیشتر از fratos فن مایکرو بوده باشه قبل از همایش مایکرو تو می هم هر روز تاپیکشو اپدیت میکرد اما وقتی سیاست های احمقا نه مایکرو را دید مواضعشو تغییر داد .
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
آقا بدون شوخی میگم، من الان شک دارم که Frobary هستم یا یکی دیگه، چون چند نفر گفتن در مورد Anti-used صحبت کردی و ازش حمایت کردی. الان کامنت هام رو که میخونم چیزی در این مورد نمی بیینم، خواهشا یه دوستی بره کامنت های من یعنی Frobary رو ببینه و بهم بگه من در مورد چی داشتم صحبت میکردم. به جان خودم گیج شدم و احتمال میدم به آلزایمر یا بیماری دوشخصیتی حاد یه یه چیز دیگه مبتلا شده باشم
اسم كاربريت عوض شده برو بكس عادت ندارن چت ميزنن:D
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
به نظر من همه طرفین با اغماض حرف می زنن ، من بیشتر نظرم اینه که باید بازی های رایانه ای صنعت منظم تری بشه ، الان یه خرده واپاشیدست ، به نظرم باید یک سری صنف و نهاد تشکیل بشه که برای این صنعت استاندارد گذاری و قانون گذاری کنه . البته نمی دونم همچین چیزی هست یا نه در این زمینه اطلاعات کافی ندارم .
 

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
کسی نگفت بازیشون رو بگذارن رو تاقچه. موضوع اینه که وقتی میرن بازیشون رو بفروشن به مثلا گیم استاپ، یه درصد قابل توجهی از اون پول برگرده به سازنده بازی. پول بیشتری هم لازم نیست کسی بده، همون سود زیادی که گیم استاپ قراره بکنه نصفش برسه به سازنده بازی. مایکروسافت داشت همین کار رو میکرد که خُب نشد به هر حال.

گیمر یعنی بدون اطلاعات و رو هوا حرف زدن؟:-/ مرسی، برم به دیکشنریم اضافه کنم>:d

این کار مایکروسافت دوتا ایراد داره:

1- همه خرده فروشی ها تحت پوشش نبودن و فقط تو اون فروشگاه های کله گنده میشد این کار رو انجام داد. با این روش شما تو ایران نمیتونستی بازیت رو به کسی بفروشی، یا مثلا تو ebay نمیشد همچین کاری کرد.

2- اگه قرار بود از فروش هر بازی دسته دوم یه پولی هم تو جیب ناشر بره از اونور خرده فروشی ها هم که از سهم خودشون نمیگذشتند، این یعنی اینکه قیمت بازی های دسته دوم نسبت به نسل قبل به قیمت بالاتری باید به فروش گذاشته میشد.

به علاوه اینکه تو اون سیستمی که مایکروسافت میخواست اجرا کنه کلا کرایه کردن بازی ها جایی نداشت!
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
ببخشید اما این مطلب شما با وجود اینکه از روی خنده گفتی اما اشتباه هستش تکثیر یک چیزه فروش چیزی دیگه کالای اصلی که شما براش پول دادی و داری همون رو فقط میفروشی یک چیز دیگه است و با تکثیر فرق داره شما میتونی از فیلم یا سریال یا موزیک خودت نسخه پشتیبانی بگیری اما حق پخش کردن اون رو نداری این حق شماست از کالایی که خریدی هم در نگهداریش و هم در فروشش هر جور که میخوای عمل کنی .

شما حق داری همون کپی که خریدی 1 میلیارد دلار بفروشی بعد خریدن میتوی 1 سنت بفروشی همون رو هیچ کس نمیتونه به شما بگه چرا این کار رو کردی شما خریدی اون کلا اما تکثیر بحث جدایی هستش به خاطر اینکه یک عده میتونن از اینکار پول در بیارن و به شرکت پولی نمیرسه این فرق داره با اینکه شما همون یک کالای که براش پول دادی رو دوباره بفروشی .

هرکاری نه اما فروش همون کالا خاص نه تنها جرم نیست بلکه سایت های مثل amazon و ebay و Gamestop و ... دیگه برای همین کار ها به وجود امدن .
شما خوندی اصلا پست منو؟:-/ من جایی گفتم فروش اون کالا جرمه؟:-/
نوشته شده توسط TCSCELL:
البته فروش نسخه اصلی هم جزو کارایی که میتونی بکنی هست

من گفتم اینقدر نگین محصول رو خریدم پس "هر کاری" دلمون بخواد میتونم باهاش بکنیم. این "هرکاری" شامل فروش کپی غیر مجاز یا قرار دادن محتوا در فضای مجازی برای دانلود هم میشه که حق این کار رو نداریم. پس در نتیجه "هر کاری" دلمون خواست نمیتونیم بکنیم.:D
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
این کار مایکروسافت دوتا ایراد داره:

1- همه خرده فروشی ها تحت پوشش نبودن و فقط تو اون فروشگاه های کله گنده میشد این کار رو انجام داد. با این روش شما تو ایران نمیتونستی بازیت رو به کسی بفروشی، یا مثلا تو ebay نمیشد همچین کاری کرد.

2- اگه قرار بود از فروش هر بازی دسته دوم یه پولی هم تو جیب ناشر بره از اونور خرده فروشی ها هم که از سهم خودشون نمیگذشتند، این یعنی اینکه قیمت بازی های دسته دوم نسبت به نسل قبل به قیمت بالاتری باید به فروش گذاشته میشد.

به علاوه اینکه تو اون سیستمی که مایکروسافت میخواست اجرا کنه کلا کرایه کردن بازی ها جایی نداشت!
دقيقا
همين چند روز پيش رفتم the last of us رو كرايه كردم چون الان ئقيمتش خيلي بالاست برام نميصرفه بعدن حتما ميخرمش ولي الان نه اگر سيستم مايكرو اجرايي ميشد ديگه ازين خبرا نبود بايد ميرفتي كلي پول ميدادي تا بازي مورد علاقت رو بخري
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,591
نام
محمد
این کار مایکروسافت دوتا ایراد داره:

1- همه خرده فروشی ها تحت پوشش نبودن و فقط تو اون فروشگاه های کله گنده میشد این کار رو انجام داد. با این روش شما تو ایران نمیتونستی بازیت رو به کسی بفروشی، یا مثلا تو ebay نمیشد همچین کاری کرد.

2- اگه قرار بود از فروش هر بازی دسته دوم یه پولی هم تو جیب ناشر بره از اونور خرده فروشی ها هم که از سهم خودشون نمیگذشتند، این یعنی اینکه قیمت بازی های دسته دوم نسبت به نسل قبل به قیمت بالاتری باید به فروش گذاشته میشد.

به علاوه اینکه تو اون سیستمی که مایکروسافت میخواست اجرا کنه کلا کرایه کردن بازی ها جایی نداشت!
خدا خیرت بده، به این میگن حرف و بحث منطقی :D نه اینکه برداریم از وسط کامنت یکی یه نصفه جمله رو در بیاریم بعد جواب یکی دیگه رو تو اون کامنت بدیم بعدش هم به طرف در مورد حرفی که نزده گیر بدیم :D
به نظرم اگه بتونن یه سیاستی پیاده کنن که سهم خرده فروش کمتر بشه و از بازی دسته دوم یه چیزی به سازنده برسه خیلی بهتر میشه، به شرط اینکه رو قیمت نهایی بازی نو و بازی دسته دوم هیچ تاثیری نزاره. فقط از خرده فروش کم بشه و به سازنده اضافه بشه. البته بعیده خرده فروش ها زیر بار برن ولی سازنده ها میتونن با هماهنگی هم به یه نتیجه مطلوب برسن که هیچکس این وسط ضرر نکنه.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,121
2- اگه قرار بود از فروش هر بازی دسته دوم یه پولی هم تو جیب ناشر بره از اونور خرده فروشی ها هم که از سهم خودشون نمیگذشتند، این یعنی اینکه قیمت بازی های دسته دوم نسبت به نسل قبل به قیمت بالاتری باید به فروش گذاشته میشد.
دقیقا نکته همینه که خرده فروشی ها باید سهم خودشون رو کم میکردند. که دلیل مقاومتشون هم همین بود، وگرنه قرار نبود بازیهای دسته دوم قیمت بالاتری داشته باشن.
1- همه خرده فروشی ها تحت پوشش نبودن و فقط تو اون فروشگاه های کله گنده میشد این کار رو انجام داد. با این روش شما تو ایران نمیتونستی بازیت رو به کسی بفروشی، یا مثلا تو ebay نمیشد همچین کاری کرد.
مایکروسافت هنوز سیستم فروش بازیهای دسته دوم یا اجارش رو توضیح نداده بود و حتی قرار بود چند ماه بعد از لانچ کنسول راه بیفته، ضمن اینکه طبق حرف هاشون قرار بود همه اون خرید و فروش ها به صورت آنلاین تو لایو انجام بشه. یعنی لازم نبود کسی بره گیم استاپ بازیش رو به صورت فیزیکی بفروشه، پس ما هم میتونستیم این کار رو بکنیم.
به علاوه اینکه تو اون سیستمی که مایکروسافت میخواست اجرا کنه کلا کرایه کردن بازی ها جایی نداشت!
گفتم، مایکروسافت هنوز سیستم بازیهای دسته دوم و اجاره اش رو توضیح نداده بود، هیچ جایی هم نگفت کلا از rent پشتیبانی نمیکنه.
 

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,945
نام
حسین
وقتی اصلا متوجه نمیشی خرید و فروش بازیهای دسته دوم توسط امثال gamestop چه ضرری برای سازنده ها داره بحث کردن باهات بی فایدست. این تغییر سیاست مایکروسافت هم مهمترین عاملش همین فشار و تهدید خرده فروشی ها بود که واسه خودشون غولی شدن تو صنعت بازی.
الان دنیا حالت رقابتی شده هر شرکتی که واقعا کارش درست باشه می ره رو فروش بیشتر و سود کمتر سازند خوب هم اگه واقعا به کارش اطمینان کامل داشته باشه کار خودشو می کنه و به فکر خودشو با اینجور چیزها درگیر نمی کنه
ی نگاهی به امار فروش بازیهیا معروف بندازید کاملا متوجه خواهید شد
شرکت ها و عناوینی که واقعا عالی بودند فروششون هم خوب عالی بود و هیچ ضررو زیانی ندیده اند و خیلی محکم دارن به کارشون ادامه می دهند
مایکرو سافت هم که دیگه همه از دستش شاکی بودن با اون حرکتی که تو E3کرد و کنفرانس سونی مجبورش کرده به عقب نشینی وگرنه شما اطمینان داشته باش که مایکرو سافت دلش به حال من و شما و سازنده ها نمی سوزه درصد خودشون را بر می دارن
امیدوارم متوجه شده باشی
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر