Chmielarz:از سیستم Anti-used دفاع کرد

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
20130530_xbox_one.jpg



در چندین روز گذشته اخبار و حواشی داغی پیرامون مسئله منع استفاده از بازی های دسته دوم وجود داشته و حالا آقای Chmielarz سازنده سابق بازی Bulletstorm و یکی از موسسان استدیو ی The Astronauts از این سیستم دفاع کرده است و میگوید اگر شما به صنعت گیم اهیمت میدهید این رویه باید از بین برود.

او در بلاگ خود نوشته است:اگر به صنعت گیم اهمیت میدهید باید این رویه از بین ببرد.(منظور سیستم بازی های 60 دلاری و استفاده شده که توسط فروشگاهایی همچون Gamestop عرضه میشوند)

او ادامه میدهد:
"اگر به این روش ما ادامه دهیم بازی ها هر روز بدتر خواهند شد.شما فکر میکنید هر سازنده ای که از گوشت و خون باشد دوست دارد DLC درست کند؟اغلب مواقع نه!آن ها مشتاقانه به دنبال پروژه ی بعدی خود هستند.یا فکر میکنید سازندگان دوست دارند سیستم بازی خود را تغییر دهند تا به Micro-transactions روی بیاورند؟"

"معلومه که نه!آن ها میدانند که این سیستم ها به هیچ وجه به بهتر شدن بازیشان کمکی نمی کند و حتی احساس بدی نیز دارند چون به روش های مختلف دارند دست به پول درآوردن میزنند.شما فکر میکنید آن ها نمیدانند که بهتر است از این سیستم ها استفاده نکنند؟معلومه که میدانند!"

Chmielarz نتیجه میگیرد که سیستم بازی های دست دوم سازنده ها را به این رویه (DLC ,....) ترغیب میکند اما هیچ کس نمیداند چطور بدون متوقف کردن کامل آن جلویش را بگیرد.
"به نظرم قیمت 60$ بازی ها باید بمیرد. در حقیقت هیچ کس دیگر اهمیتی به سیستم اشتراک با دوستان و یا حق خرید برای اولین بار اهمیتی نمیدهد اگر قیمت بازی ارزان باشید."

"اما اگر حالا اگر در نظر بگیریم که تنها راه رستگاری در از بین بردن قیمت 60$ باشد اما ... چگونه؟با بازی هایی که به صورت اپیزودی عرضه میشوند؟بازی های کوتاه تر؟جدا کردن بخش سینگل از مولتی پلیر؟بازی های بزرگی که تلاش میکنند با قیمت ارزان تری عرضه بشوند؟"

"تنها چیزی که میدانیم این است که تمام این ها فقط در صورتی محقق میشود که به دیجیتال روی بیاوریم و هیچ کدام از آن ها در Gamestop روی نخواهد داد.جایی فقط به دنبال بازی های بزرگ و گران است و همچنین بازی های دسته دوم و همان طور که گفتیم این ها هیچ کدام به بهتر شدن گیم کمکی نخواهد کرد."
کل مطلب این است که بازی های دسته دوم پولی به سازنده نمی رساند و هزینه تولید کپی های بیشتر نیز بالاست پس همچنان سازنده های بازی های بزرگ و AAA باید به DLC روی بیاورند و تا زمانی که بازی ها به صورت فیزیکی باشند سازندگان از آن دست نخواهند کشید.

منبع
 
wii مال نسل قبله كلا شما انگار تو نسل هفت گير كردي صحبت نسل هشته
دوست عزیز یک بار دیگه خواهشاً خودتون پستتون رو بخونید!
خيلي صادقانه بخوام بگم بدور از هرگونه فن بوي بازي بنظرم مياد حق با شماست نابود نميشه اما مثل اين نسل موفق هم نيست سوني دوباره جايگاه اول رو ميگيره اما اينكه فاصلشون چقدره نميدونم بايد منتظر بود و ديد به شخصه اصلا دوست ندارم نينتندو و مايكرو شكست بخورن چون دنياي تك كنسولي هم يكم خسته كننده و ملال آوره
این دوباره اشاره به نسل هشتم داره نه؟! :|
 
به نظر من هم ایشون و هم کلیف بی راست میگن...
مردم انتظار دارن یه بازی 60 دلاری رو 30 نفر استفاده کنن (به طور متوسط نفری 2 دلار بدن برای بازی کردن یه بازی) ، و سازنده های بازی و ناشر ها هم دنبال راه های دیگه برای پول درآوردن نگردن! دادشون هم درمیاد وقتی شرکت ها یه قسمت از بازیشونو dlc یا هر کوفت و زهرماری می کنن و بهشون می فروشن. خوب وقتی تو 2 دلار پای اون بازی به شرکش سود رسوندی، پول می خواد از کجا بیاره بازی بسازه؟ مجبور میشه همین کارها رو بکنه دیگه!

خیلی جالبه وقتی مهران مدیری اول سریالش اومد گفت لطفا کپی نکنید و هرکس برای خودش بخره و این حرفا، همه حرفشو قبول کردن و حمایت کردن، ولی وقتی یه نفر از خارج اینو میگه.... میشه پول پرست و خسیس!
 
مگه فقط باید به صنعت گیم اهمیت داد؟ همین که شما بازیهاتو با دوستت با هم بازی می کنی و از این طریق دوستای جدید پیدا می کنی اهمیتی داره که منفعت کل قفل ها و DRM انگشت کوچیکه اونم نمیشه.
از افرادی که فقط به پول و سود مادی توجه میکنن میخوام که تو طرز فکرشون تغییراتی بدن.

خواهشان برخی از دارایی‌های خود را خرج سازمان حقوق بشر و کمک به میلیون‌ها کودک گرسنه آفریقایی بنمایید...
 
راستی این قضیه بازی خوب حتما فروش خوبی هم داره همیشه صادق نیست :دی برید نگاه کنید چه بلایی سر Starbreeze اومد. The Chronicles of Riddick و Darkness مگه بازی های ضعیفی بودن؟ ولی شرکت متلاشی شده الان و خیلی از اعضاش رفتن. به چشم مصرف کننده خب مسلما ما دوست داریم وقتی پول یه بازی رو میدیم هر کاری دلمون میخواد با اون بازی انجام بدیم، که خب قاعدتا درستش هم همینه، ولی به نظرم به سازنده هم باید حق داد این وسط. البته نه اینکه به ضرر مصرف کننده تموم بشه ولی باید به یه راه حلی برسن که اونی که داره بازی خوب تولید میکنه استودیوش پرپر نشه :دی
دقیقا درسته ............ هنوز باورم نمیشه چنین استودیوی با استعدادی با بازی های شاهکارشون چنین بلایی سرشون بیاد . این دو بازی در زمان خودشون از هر لحاظ شاهکار بودن ولی همه دیدن چه عاقبتی داشتن .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or