Chmielarz:از سیستم Anti-used دفاع کرد

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
20130530_xbox_one.jpg



در چندین روز گذشته اخبار و حواشی داغی پیرامون مسئله منع استفاده از بازی های دسته دوم وجود داشته و حالا آقای Chmielarz سازنده سابق بازی Bulletstorm و یکی از موسسان استدیو ی The Astronauts از این سیستم دفاع کرده است و میگوید اگر شما به صنعت گیم اهیمت میدهید این رویه باید از بین برود.

او در بلاگ خود نوشته است:اگر به صنعت گیم اهمیت میدهید باید این رویه از بین ببرد.(منظور سیستم بازی های 60 دلاری و استفاده شده که توسط فروشگاهایی همچون Gamestop عرضه میشوند)

او ادامه میدهد:
"اگر به این روش ما ادامه دهیم بازی ها هر روز بدتر خواهند شد.شما فکر میکنید هر سازنده ای که از گوشت و خون باشد دوست دارد DLC درست کند؟اغلب مواقع نه!آن ها مشتاقانه به دنبال پروژه ی بعدی خود هستند.یا فکر میکنید سازندگان دوست دارند سیستم بازی خود را تغییر دهند تا به Micro-transactions روی بیاورند؟"

"معلومه که نه!آن ها میدانند که این سیستم ها به هیچ وجه به بهتر شدن بازیشان کمکی نمی کند و حتی احساس بدی نیز دارند چون به روش های مختلف دارند دست به پول درآوردن میزنند.شما فکر میکنید آن ها نمیدانند که بهتر است از این سیستم ها استفاده نکنند؟معلومه که میدانند!"

Chmielarz نتیجه میگیرد که سیستم بازی های دست دوم سازنده ها را به این رویه (DLC ,....) ترغیب میکند اما هیچ کس نمیداند چطور بدون متوقف کردن کامل آن جلویش را بگیرد.
"به نظرم قیمت 60$ بازی ها باید بمیرد. در حقیقت هیچ کس دیگر اهمیتی به سیستم اشتراک با دوستان و یا حق خرید برای اولین بار اهمیتی نمیدهد اگر قیمت بازی ارزان باشید."

"اما اگر حالا اگر در نظر بگیریم که تنها راه رستگاری در از بین بردن قیمت 60$ باشد اما ... چگونه؟با بازی هایی که به صورت اپیزودی عرضه میشوند؟بازی های کوتاه تر؟جدا کردن بخش سینگل از مولتی پلیر؟بازی های بزرگی که تلاش میکنند با قیمت ارزان تری عرضه بشوند؟"

"تنها چیزی که میدانیم این است که تمام این ها فقط در صورتی محقق میشود که به دیجیتال روی بیاوریم و هیچ کدام از آن ها در Gamestop روی نخواهد داد.جایی فقط به دنبال بازی های بزرگ و گران است و همچنین بازی های دسته دوم و همان طور که گفتیم این ها هیچ کدام به بهتر شدن گیم کمکی نخواهد کرد."
کل مطلب این است که بازی های دسته دوم پولی به سازنده نمی رساند و هزینه تولید کپی های بیشتر نیز بالاست پس همچنان سازنده های بازی های بزرگ و AAA باید به DLC روی بیاورند و تا زمانی که بازی ها به صورت فیزیکی باشند سازندگان از آن دست نخواهند کشید.

منبع
 
جاناتان بلو و Brian Provinciano و Bungie از دست حمایتهای شدید ماکروسافت بود که فراری شدن
ببین خودت میدونی قضیه بانجی و مایکروسافت چیه ولی خب من باز توضیح میدم :دی بانجی اکتبر 2007 از مایکروسافت جدا شد، یعنی 6 سال پیش! بعد از خبر اعلام جدایی و مستقل شدن، دو تا بازی دیگه هم واسه مایکروسافت ساخت، Halo 3: ODST و Halo: Reach. مایکروسافت تمام این سال ها دست بانجی رو باز گذاشت تا هر کاری دلش میخواد بکنه، موقعی هم که بانجی درخواست جدا شدن داد (به دلیل اینکه میخواست بازیهاش رو روی پلتفرمهای دیگه هم عرضه کنه و یه سازنده مستقل بشه) مایکروسافت قبول کرد، به شرط اینکه حقوق استفاده از سری Halo دست خودش باشه. اگه از دست مایکروسافت فراری بود بعد از جداییش دیگه واسش بازی نمی ساخت :دی
ناراحتتون میکنه؟ FACT هست باهاش کنار بیاید.
من اون کامنت رو پاک کردم تا توضیح بدم ولی خب مطمئنم هیچ نتیجه ای نداره :دی ولی Fact رو شما تعیین نمیکنی، Fact اون چیزی هست که وجود داره و همه هم میدونن!
 
وقتی اصلا متوجه نمیشی خرید و فروش بازیهای دسته دوم توسط امثال gamestop چه ضرری برای سازنده ها داره بحث کردن باهات بی فایدست.
نه فقط شما اینو متوجه میشی. ماها و منتقدهای Gamespot و Euro Gamer همه تو باغ نیستن.
سیاست مایکروسافت هم مهمترین عاملش همین فشار و تهدید خرده فروشی ها بود که واسه خودشون غولی شدن تو صنعت بازی.
ماکروسافت میخواد تنها غول این صنعت باشه و هرچی گفت همه (Retailer - Community - Developer) بَ‌بَ کنان ازش حمایت کنن و اینقدر حریص هست که نمیتونه رشد دیگرون رو ببینه. برای بار هزارم خورده فروشی ها در حدی نیستن که ماکروسافت (One Man Army) بخواد ازشون بترسه یا تاثیر بگیره از اونها. دان ماتریک و اسپنسر گند زدن به همه چیز پیش فروش با مخ روی زمین ولو بود مجبور شدن ماس مالی کنن قضیه رو. TrueFATC of Truth.
از اون بانجی هم بکش بیرون، چون خودت مضحکه میشی:دی هیچ شرکتی به اندازه مایکروسافت از بانجی حمایت نکرده تا حالا. بانجی از مالکیت مایکروسافت نیومد بیرون که بره زیرمجموعه یکی دیگه بشه، بانجی میخواست مستقل باشه و به هدفش هم رسید. تو بیانیه اش هم رسما گفت "ما شرکتی هستیم که از ابتدا مستقل بودیم و دوست داریم تا آخر هم مستقل بمونیم و این هدف ماست" .
پس خر به سرشون لگد زده بود که خودشون رو از این همه نعمات و الطاف ماکروسافت نازنین محروم کنن؟ LOL. ماکروسافت بانحی رو مجبور کرد halo رو تا جا داره Milk کنه با بتونن گیمر رو Milk کنن. بدبختها دمشون رو گذاشتن روی کلشون و الفرار :دی.
 
راستی این قضیه بازی خوب حتما فروش خوبی هم داره همیشه صادق نیست :دی برید نگاه کنید چه بلایی سر Starbreeze اومد. The Chronicles of Riddick و Darkness مگه بازی های ضعیفی بودن؟ ولی شرکت متلاشی شده الان و خیلی از اعضاش رفتن. به چشم مصرف کننده خب مسلما ما دوست داریم وقتی پول یه بازی رو میدیم هر کاری دلمون میخواد با اون بازی انجام بدیم، که خب قاعدتا درستش هم همینه، ولی به نظرم به سازنده هم باید حق داد این وسط. البته نه اینکه به ضرر مصرف کننده تموم بشه ولی باید به یه راه حلی برسن که اونی که داره بازی خوب تولید میکنه استودیوش پرپر نشه :دی
 
این متن رو در مورد همین موضوع تو فروم Remedy خوندم گفتم اینجا هم بزارم بقیه هم بخونن تا قضایا بیشتر براشون روشن شه.( البته فقط برای کسایی که واقعا میخوان مطلع بشن و قطعا نه برای هیتر ها)

You people are delusional! This takes many, many things away from the XB1's Next Gen capabilities. It's just like the PS4 now; a beefed up version of its previous self. This is NOT great news, because it is a step backwards. Consumers complain, complain, complain without doing any research, and hopping on the bandwagon. Microsoft's mistake was in properly articulating all it had to offer, and stressing on the positives. Instead, they sat on their asses and their PR was piss-poor.

My post on another game site:

"All this talk of Microsoft being anti-consumer is stupid.

No, their policies were not anti-consumer:

- One-time installs
- Access to games from any Xbox One console, even disc-based games
- Share your library with 10 people, get access to theirs, again from any Xbox One console, including disc-based games
- Xbox Live Gold status for everyone on a console as long as one account is subscribed (this may stay though).
- IIRC they suggested there would be a way to lend games digital

The backlash was from gamers who let fear over rational ensue them and the sensationalized reporting of the tech and game media.

The 24 hour check (which only took a few kilobytes Don said) was their way of supporting disc-based gaming. If I bought a disc, and installed it on the system, I could have just given that disc to someone else, they can do the same, and they can give it to someone else, etc. That's essentially piracy. People do not understand what it means to purchase something. If you purchase something (music, movie, game) you do not own it. You own an individual copy of it, which gives you an automatic license/right to listen, view or play it. The copyright isn't yours to do with it whatever you want, you do not fully own it. If you did, every time it was sold, the money would go to you and not the creators. When you sell, or trade that disc-game, you relinquish your rights to play the game. It's the same with the XB1. They had to implement something to ensure people weren't running around copying games to their HDDs and then selling them off or giving the disc away for others to do the same. The check is to make sure this doesn't happen. I don't get people, people complained about only being able to sell/trade once... like it's any different with a disc. You can only sell/trade your disc 1 time. People say used games weren't allowed, which wasn't true! Used games were allowed. The only difference was, this time all of the money wasn't going into Gamestop or Gamefly's pockets, who, btw don't make any of the games we play. Instead, Microsoft decided to put some of that money back into developer's pockets, back into Remedy's pockets, which seemed pretty fair to me. I just don't get people. Smh

Now, all of those features of sharing my games with 10 people from any console they access, having access to 10 people's entire game library, no more disc-switching, potentially cheaper games in the future (especially that developers will be making back some money from used games, and no more disc-pressing/printing), no more worrying about damaged discs, no worrying about losing discs, accessing my ENTIRE game library from any Xbox One without carrying around stacks of discs...all of those features; gone! Because of a few unthinking, short-sighted, emotional, misinformed idiots. What Microsoft should have done was educate the gamers fully on what it is they're offering, so they can make a proper, well-informed decision. So much misinformation and lies were perpetuated about the XB1 and Microsoft sat on their asses. Screw it! Back to this stupid, archaic model. Thanks a lot folks, your short-sightedness will take us far.

Oh snap, I now realised seamless switching between games and apps are now gone too! F@%K! I hate stupid people with internet access. All the damn internet access in the world...access to the information super highway, and nobody took the time out to properly research what the real facts were. Game and tech sites only ran with the few negatives, and sensationalized it. And you know what's funny, some of these very same sites now are slamming Microsoft for this! I hate this f***k!ng shit! Some of the things that truly made the XB1 a Next-Gen console, are gone. Now, like the PS4, it's just a beefed up version of its previous self; Xbox 360 2.0. Smfh! Thanks a lot guys, thanks a-f**king-lot!"
 
برید نگاه کنید چه بلایی سر Starbreeze اومد. The Chronicles of Riddick و Darkness مگه بازی های ضعیفی بودن؟
بین این همه پیغمبر جرجیس رو انتخاب کردی؟ بهر حال. چیزهای که اسم بردی گیم های فوق العاده ی هستن و به علت "Too-Out-From-Standard" و سبک خاصی که دارن محدود به مخاطبهای اندک و خاصی میشن.
درضمن مارکتینگ هم شرطه بعلاوه تاریخ ریلیز. یارو میاد بازیش رو 20 روز قبل یا بعد از GTA عرضه میکنه بعد میگن چرا فروش نرفت؟!!.

پ.ن. GTA مثال بود کسی پیله کنه باز.

- - -ویرایش - - -

و قطعا نه برای هیتر ها)
که قطعا هرکی نخواد با قوانین ماکروسافت RAPE بشه الان هیتر هست از نظر شما :laughing:.
 
بین این همه پیغمبر جرجیس رو انتخاب کردی؟ بهر حال. چیزهای که اسم بردی گیم های فوق العاده ی هستن و به علت "Too-Out-From-Standard" و سبک خاصی که دارن محدود به مخاطبهای اندک و خاصی میشن.
درضمن مارکتینگ هم شرطه بعلاوه تاریخ ریلیز. یارو میاد بازیش رو 20 روز قبل یا بعد از GTA عرضه میکنه بعد میگن چرا فروش نرفت؟!!.
نگفتم همه اینطوری هستن ولی تعداد استودیوهایی که اینجوری شدن هم کم نیستن. به هر حال واسه من مصرف کننده اون چیزی که به نفعم باشه مهمه، ولی اگه قرار باشه سازنده ها یکی یکی برن کنار اون وقت چی می مونه که من بخوام بازی کنم؟ :دی به نظر من این رابطه دو طرفه هست، همون جوری که حقوق مصرف کننده باید رعایت بشه، اون سازنده ای که بازی خوب تولید میکننه هم باید حقوقش رعایت بشه.
 
Fact اونیه که الان همه به بدبختی افتادن و کم مونده فردا Epic و بقیه برن تو Kickstarter اگهی بدن کمک مالی بخوان !
همه به بدبختی افتادن چون همه میخوان مثل Acti هر هفته 2 تا تریلی پول برسه بهشون. همه به بدبختی افتادن چون سعی میکنن از ایده های همدیگه Clone بزنن. همه به بدبختی افتادن چون ماکروسافت و Ea بلاخره یه راهی برای دوشین و زدن جیب گیمر پیدا میکنن. Fact اینکه Epic Games بیشترین لایسنس Engine رو توی نسل قبل فروخت و ادامه ش رو هم الان داره میره و ارزش شرکتش به بیش از 4 میلیارد دلار رسیده و چند تا استودیو جدید تاسیس کرده یا خریده.
 
الان: بچه ها ما باید و مجبوریم یه گیم خلاقانه و عالی بسازیم که هم مار رو ثابت کنه هم منفعت داشته باشه برامون.
Anti-Used Policy: بچه ها لازم نیست فشار انچنانی به خودتون بیارد چون ما هر اشغالی که بسازیم برگشت مالی داره.
سیستم ماکروسافت anti use نبود بلکه میشد بازی رو به یه سری فروشگاه خاص که با ناشر قرار داد دارن بفروشی که طبیعتا" پول بازی میره دست سازنده
همه به بدبختی افتادن چون همه میخوان مثل Acti هر هفته 2 تا تریلی پول برسه بهشون. همه به بدبختی افتادن چون سعی میکنن از ایده های همدیگه Clone بزنن. همه به بدبختی افتادن چون ماکروسافت و Ea بلاخره یه راهی برای دوشین و زدن جیب گیمر پیدا میکنن.
الان: بچه ها ما باید و مجبوریم یه گیم خلاقانه و عالی بسازیم که هم مار رو ثابت کنه هم منفعت داشته باشه برامون.​
1369141330361.jpg
 
ماکروسافت و Ea بلاخره یه راهی برای دوشین و زدن جیب گیمر پیدا میکنن
اسم مایکروسافت رو کنار EA نیار :دی مایکروسافت اگه میخواست از همه طرف بدوشه مثل خیلی شرکت های دیگه واسه بازی هاش، که اتفاقا یه سریشون بخش آنلاین خیلی قوی هم دارن Online Pass میزاشت. حالا درک میکنم این 6-5 سال فن های سونی چه حسی نسبت بهت داشتن :دی
 
همه به بدبختی افتادن چون همه میخوان مثل Acti هر هفته 2 تا تریلی پول برسه بهشون. همه به بدبختی افتادن چون سعی میکنن از ایده های همدیگه Clone بزنن. همه به بدبختی افتادن چون ماکروسافت و Ea بلاخره یه راهی برای دوشین و زدن جیب گیمر پیدا میکنن. Fact اینکه Epic Games بیشترین لایسنس Engine رو توی نسل قبل فروخت و ادامه ش رو هم الان داره میره و ارزش شرکتش به بیش از 4 میلیارد دلار رسیده و چند تا استودیو جدید تاسیس کرده یا خریده.

مشکل شد دوتا!الان مثلا THQ کی رو میخواست بدوشه ؟بعدم الان با حرفات یعنی Thatgamecompany چون مفت نمی ارزید از سونی جدا شد؟؟
 
نگفتم همه اینطوری هستن ولی تعداد استودیوهایی که اینجوری شدن هم کم نیستن. به هر حال واسه من مصرف کننده اون چیزی که به نفعم باشه مهمه، ولی اگه قرار باشه سازنده ها یکی یکی برن کنار اون وقت چی می مونه که من بخوام بازی کنم؟ :دی به نظر من این رابطه دو طرفه هست، همون جوری که حقوق مصرف کننده باید رعایت بشه، اون سازنده ای که بازی خوب تولید میکننه هم باید حقوقش رعایت بشه.
دورد بر تو.
اونی که تولید میکنه باید سلیقه گیمر و مخاطبش رو بدونه و باب میل اونها بازی بسازه (Cd Project Red). با در نظر گرفتن شرایط بازار بهترین مارکتینگی رو که میتونه انجام بده و محصولش رو عرضه کنه کنار همه اینها در کامیونیتیش بصورت مستقیم با هوادارهاش در ارتباط باشه ( GearBox - Bungie - Cd Project Red).

اما مصرف کننده. مصرف کننده باید بدونه کل این صنعت از سایه سری اون به وجود اومده و جیب اونهاست که این صنعت رو مولتی‌میلیاردی کرده و باید بدونن اونها هستن که صاحب اصلی هستن. اونها که ارباب اند نه Pet. گیمرها فرمانروای این صنعت هستن همه قوانین باید باب میل گیمرها باشه.

پ.ن. مالک اصلی این بازار عظیم گیمرها هستن. برای جلب رضایت ما ناشر و سازنده خودش رو باید به اب و اتیش بزنن. من یکی کیف پولم رو بابت هر آشغالی از جیبم در نمیارم :).
 
پس خر به سرشون لگد زده بود که خودشون رو از این همه نعمات و الطاف ماکروسافت نازنین محروم کنن؟ LOL. ماکروسافت بانحی رو مجبور کرد halo رو تا جا داره Milk کنه با بتونن گیمر رو Milk کنن. بدبختها دمشون رو گذاشتن روی کلشون و الفرار :دی.

چشم از این به بعد میایم به بیانیه ی خود بانجی میگیم دروغ، و نظرات توهمات ملت رو به عنوان Fact قبول میکنیم :bighug:
ادامش هم این میشه:
"lol ما خودمون میدونیم که بازی رو میلک کردن و اینا همش تقصیره مایکروسافته و بانجی چرت نوشته و جملش منظورش این نبوده و ...."
 
بنظر منم فحش دادن به دسته دوم فروش ها و اعتراض به اینکار اصلا در حیطه اختیار بازیسازها نیست و نمیتونن بهش اعتراضی داشته باشن! اینکه بگیم کیفیت بازی ها میاد پایین چون ملت بازی دست دوم میخرن هم از ان چرت و پرتای محضه!

ببینید این کار، یعنی خرید و فروش دست دوم بازی های از تبعات اجتناب ناپذیر هر تجارتی هست و کسی نمیتونه بهش گیر بده! وقتی من یه بازی رو میخرم مالکش خود منم! دیگه به کسی ربطی نداره که من با ان بازی میخوام چیکار کنم! دلم بخواد قابش میکنم میزنم گوشه دیوار، آتیشش میزنم یا میفروشمش! در هر صورت به کسی ربطی نداره! چه صاحبان کنسول، چه سازندگان و چه ناشران! اینجوری باشه باید خرید فروش دست دوم هرچیزی ممنوع بشه! مثلا مایکرو بیاد بگه کسی خق نداره کنسولش رو به یکی دیگه بفروشه و اگه کسی یه X1 دیگه میخره باید به ما هم پول بده! یا هر چی اصلا!

من نمیدونم چرا حمایت بیخود میکنید؟ من چرا باید حق مالکیت چیزی که براش پول دادم رو نداشته باشم؟ وقتی من یه بازی رو خریدم دیگه ماله منه! فروش دست دوم هم فکر نمیکنم به این صنعت آسیبی بزنه! اساسا بازی های دست دوم مخاطب خاص خودشون رو دارن. یعنی خیلیهایی که نمیتونن پول زیاد برای خرید یه بازی نو بدن یا قصد تجربه بازی رو دارن که براشون ارزش نداره 60 تا براش اخ کنن! درک این خیلی سخته؟ بازیسازها اگه میخوان گیمرها دست دوم نخرن حق ندارن اینکارو ممنوع کنن! باید یه کانتنتی ارایه بدن که انقدر ارزشمند باشه که گیمرهارو مجبور کنه بخاطر تجربه انها برن پول بدن بازی نو بخرن! البته اینم از نظر من درست نیست اما یه راهکاره بالاخره و از ممنوع کردن فروش دست دوم خیلی بهتره!

بعد برام جالبه دوستانی دارن سنگ بازیسازهارو به سینه میزنن که خودشون دارن بازی کپی مزنن! البته که این عزیزان دارن از مایکرو حمایت میکنن اما اگه شماها واقعا دلتون برای بازیسازها و آیندشون سوخته بجای گیر دادن به بازی های دست دوم برید کپی کردن بازی هارو بزارید کنار! مطمئن باشید آسیبی که کپی غیر قانونی بازیهای به این صنعت میزنه اصلا قابل مقایسه با هیچ چیز دیگه ای نیست!

بنابر تئوری دوستان مثلا تو بلاد خارجه فروش دست دوم لباس هم برای خودش یه بازار بزرگه (در حد خودش). اینجوری برند های لباس هم باید بیان بگن هرکسی لباس دست دوم خرید غلط کرده و اگه یروز دستمون بهش برسه خشتکشو پاره میکنیم میکشیم رو سرش.

به نظر من این رابطه دو طرفه هست،

دقیقا! اما با اصولش! احترامی که من میتونم به بازیساز بزارم و ازش حمایت کنم تنها کپی نکردن محصولاتشون هست چون غیر قانونیه!‌اما خرید و فروش دست دوم قانونیه! طبق قانون چیزی که من خریدمش مالکیتش ماله خودمه! مایکرو یا هر کس دیگه ای حق نداره بجای بازی لایسنس ان برای یک یا انبار مصرف رو به من بفروشه!

در ضمن هر تجارتی از جمله همین گیم بر مبنی پولی که من مخاطب میدم بنا شده و گردش مالی و حیاتش به پشتوانه منه گیمره! پس تمام کسانی که در این زمینه دارن کار میکنن باید بدونن اول و آخر باید منه گیمر رو راضی کنن تا بابت محصولاتشون پول بدم! این رابطه به قول تو دوطرفه هم باید در حیطه قانون باشه نه انحصار طلبی و سلطه گری ناشران و کمپانی ها!
 
آخرین ویرایش:
وقتی بازی ارزش بازی کردن بیشتر از 5-6 ساعت رو نداشته باشه طبیعتا میره به بازار دست دوم:d
ولی بازی های مثل اسکایریم یا gta یا borderlands و.... طرف 5 سال بعد از خرید هنوزم تو آرشیوش نگه میداره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or