| مصاحبه Washington Post با کارگردانان بخش روایت IW و خلاقیت SHG، آقایان Brian Bloom و David Swenson در مورد MWIII :
« بخش کمپین فرنچایز COD همیشه با مراحل خطی و سینمایی خود شناخته میشده است.
اینکه پلیر از یک در وارد میشد، کارهای از پیش تعیین شده همچون نجات گروگانها را با همان روش و گان همیشگی انجام میداد اما ما میخواهیم این تابو را بشکنیم.
ما به این ویژگی جدید مأموریتهای Open Combat Mission (OCM) میگوییم که یک فضای باز با اهداف مختلف و اختیاری تقدیم پلیرها میکند.
پلیرها اگر بدنبال سکوت هستند میتوانند از صداخفهکنها استفاده و یا اگر خواستار نفوذ/پاکسازی مکانی هستند میتوانند نحوه ورود و ابزارشان را به میل خود انتخاب کنند. ... »
« این حس آزادی عمل که برای اولین بار قرار است در این فرنچایز شاهدش باشیم نهتنها ارزش تکرار مراحل را بهشدت افزایش میدهد بلکه باعث میشود نحوه روایت و پیشبرد داستان نیز برای هر پلیر متفاوت از دیگری باشد.
برای مثال؛ این عنوان شامل دیالوگهای درختی متفاوتی است که به انتخاب و حتی عدم انتخاب پلیر واکنش نشان میدهد یا ورود به یک ناحیه خاص باعث فعال شدن دیالوگی خاص میشود، همچنین دیالوگها به موقعیتی که پلیر در آن قرار دارد بستگی دارد در وسط جنگ با در میدانی آرام.
حتی نحوه ادای دیالوگهای یکسان توسط صداپیشهها در موقعیتهای مختلف متفاوت است، در واقع آنها دیالوگها را چندین بار در حالتهای مختلف ضبط کردهاند. ... »
« در مورد شهرهای آشنا و خیالی این فرنچایز همچون وردانسک، ارزیکستان و...، پلیرها به مکانهای درون این شهرها وابسته شدهاند و این به ما فرصتی میدهد تا با آنها همچون یک شخصیت رفتار کنیم.
پلیرها میتوانند یک ناحیه آشنا را پیدا و تشخیص دهند که آنجا دارای پیشینهای است، اینکه در گذشته چگونه بوده و چه تجربهای در آن داشتند.
گرچه سه گانه اورجینال با قسمت سوم به پایان رسید اما داستان سه گانه جدید فراتر از قسمت سوم خواهد بود، در واقع آرک هر شخصیت برای طولانیمدت برنامهریزی شده است که میتواند در عناوین آینده روایت شود و مجموعههای جدیدی پدید آورند.
یا حتی میتوانند به گذشته بروند و نحوه تکامل آنها را نشان دهند، همه اینها زمینهساز داستانهای غنی هستند و ما تازه شروع کردهایم. »
پایان مصاحبه
—————————————————————
| با توجه به صحبت و مصاحبه آقای Brian که اشاره میکنید بعد از ریلیز MWlll سری مدرن وارفر پایان نمیابد و احتمال رفتن به گذشته و تکامل شخصیت ها وجود دارد ، خبری که حدود ۸ ماه قبل لیک شده بود بر سر زبان ها افتاده.
خبر و شایعه :
ساخت اسپین آفی از شخصیت Ghost در دستور کار IW قرار گرفته است.
این نسخه قرار است به گذشته شخصیت و داستانی که در پشت نقاب وی است بپردازد.