| حقایق دنیای COD
1. اگر در BO3 گان M14 را ندارید دیگر هیچوقت نمیتوانید آن را داشته باشید زیرا این گان فقط برای مدت 30 روز از طریق Supply Drop قابل دریافت بود. (تنها گان تاریخ COD که فقط در یک مدت محدود قابل آنلاک شدن بود)
2. دنیای Infinite Warfare در واقع آینده بسیار دور سری اوریجینال MW میباشد. (براساس اطلاعات موجود در دفترچه نسخه Collector's)
3. قرار بود بخش کمپین Ghosts شبیه به BO2 دارای انتخابهای مختلف در طول گیم باشد که بر روند مراحل و پایان آن تاثیر میگذاشتند.
4. قرار بود در MW2 شاهد مرحله کامل در ایستگاه فضایی بینالمللی باشیم که در نهایت به یک کاتسین (Second Sun) تبدیل شد.
5. قرار بود در BO1/BO2 شاهد ارهبرقی با کد Sabertooth باشیم که در دو بخش مولتی/زامبی نیز قابل استفاده بود.
6. در مرحله Killswitch از بخش Spec-Ops عنوان MW3 پلیرها در قالب دو شخصیت Ozone و Scarecrow پیش میرفتند، دو نفری که در کنار Ghost در مرحله Loose ends از MW2 اوریجینال کشته شده بودند.
7. کمپین BO3 در اکثر مراحل توسعه بصورت جهانباز بود و پلیرها میتوانستد همراه با 1-3 نفر از دوستان خود به گشتوگذار، تکمیل ماموریتها و ... بپردازند.
8. براساس فایلهای موجود، SHG در سال 2018 در حال توسعه یک حالت بتل رویال برای WWII بوده است.
9. پلات اولیه کمپین BOCW از این قرار بود ؛
«زنی که قبلا یک قاتل حرفهای بوده و حالا یک زندگی عادی داشته و از خانواده خود مراقبت میکند اما گذشته او بدنبالش است و آژانسی که قبلا برایشان کار میکرده خواهان کشته شدن اوست.»
10. در طی مراحل توسعه Blackout این عنوان با نام Warzone توسط تمامی عوامل Treyrach شناخته میشد اما اکتیویژن و تیم بازاریابی آنها برروی نام Blackout پافشاری داشتند.
11. عنوان MW2019 در مراحل اولیه توسعه دارای بخش زامبی بوده است.
12. عنوان Ghosts در مراحل اولیه توسعه این بود ؛
COD Modern Warfare: Ghosts
13. دنیای BO3 واقعی نبود. (بخش مولتی در یک شبیهساز جنگی و بخش کمپین بجز یک ماموریت در مغز سربازان مرده جریان داشت)
14. اسکین Gingerbread در Advanced Warfare بدنبال برآورده کردن آرزوی یک کودک در حال مرگ به این عنوان افزوده شده بود.
15. کد اولین نسخه از فرنچایز COD این بود ؛
Medal of Honor Killer
16. کل کمپین MW2 اوریجینال پس از سلسله حوادثی که در خاورمیانه رخ داد دوباره از نو بازنویسی شد، نتیجه بجای یک عنوان واقعگرایانه همچون نسخه قبل با یک اکشن هالیوودی روبرو شدیم.
17. در تریلر رونمایی Infinite Warfare مرحلهای وجود داشت که در نسخه نهایی نبود.
18. بازه زمانی BO4 در دهه 2070 جریان داشت اما 8-9 ماه قبل از لانچ به بازه زمانی 2040 تغییر یافت.
19. بعنوان بخشی از بازاریابی BO2، شرکت Treyrach یک کانال یوتیوب برای جناح شخصیت منفی این عنوان افتتاح کرد.
20. ریمستر کمپین MW2 در روسیه منتشر نشد.
21. شرکت SHG برروی عنوانی سومشخص از COD در جنگ ویتنام با نام Fog of War کار میکرد اما بدلیل مشکلات داخلی IW در سال 2010 مجبور شد به این شرکت در تمام کردن ساخت MW3 کمک کند.
22. قرار بود در MW2019 همچون BO4 از سیستم Loot Box ها استفاده شود اما دو ماه قبل از لانچ کنسل شد.
23. قرار بود از BO4 برای سال دوم نیز پشتیبانی شود.
24. قرار بود یک عنوان استراتژیک از COD با نام Tactics توسط استودیو Vicarious Visions سازنده Crash Bandicoot N'sane Trilogy ساخته شود.
25. اعضای تیم Metal در MW3 در اصل از پنج عضو تشکیل شده بودند، پنجمین عضو با نام Gator فقط در مرحله Iron Lady قابل مشاهده بود.
26. قرار بود یک عنوان سومشخص از COD با نام Devil's Brigade ساخته شود که برروی جبهه ایتالیا در جنگجهانی دوم تمرکز داشت.
27. تمامی توسعهدهندگان COD کالینگکارد مخصوص به خود را در وارزون دارند.
28. کمپین کنسل شده BO4 قرار بود بصورت چندنفره (2v2) و در دو جناح Free People's Army و World United Nations باشد که پلیرها در قالب Specialist های هرفکشن در طول داستان به پیش میرفتند.
29. پس از کنسل شدن کمپین BO4، قرار بود Raven داستان این عنوان را در قالب ماموریتهای کوتاه برای هر Specialist پیادهسازی کند که آن نیز کنسل شد.
30. در 7 مهر 1394 اکانت رسمی COD در توییتر به Current Event Aggregate تغییر نام داد و شروع به گزارشات دروغین در مورد حملات تروریستی کرد که بدنبال واکنشهای منفی، اکتیویژن مجبور شد اکانت را به حالت قبل برگردانده و اعلام کند که این جزو کمپین تبلیغاتی BO3 بوده است.
31. فرنچایز COD از زمان انتشار اولین نسخه در سال 2003، در مجموع 400 میلیون نسخه فروخته و بیش از 27 میلیارد دلار بدست آورده است.
32. در مپ گانفایت Docks از MW2019، ایستراگ Pennywise the Clown وجود داشت که بدلایل نامعلوم حذف شد.
33. مود Spec Ops از MW2019 قرار بود بصورت Open-World باشد.
34. بیشتر توسعهدهندگان SHG، عنوان VANG را با نام WWII Vanguard در طول توسعه میشناختند.
35. ساخت MW2019 قبل از لانچ Infinite Warfare شروع شده بود.
36. اتچمنتهای جدیدی چون Heartbeat Sensor، Akimbo و ... در کنار گانهای Galil، PP2000 و Striker قرار بود برای MW Remastered منتشر شوند.
37. کمو Dark Aether از VANG یک نسخه بازسازی شده از کمو Pack-A-Punch مود EXO Zombies عنوان Advanced Warfare میباشد.
38. مدل نارنجک Snapshot در MW2019 از یک اسباببازی گرفته شده است.
39. اولین عنوان فرنچایز COD که از Stim Shot برای بازیابی سلامتی استفاده کرد، Infinite Warfare بود.
40. قرار بود گانهای زیادی همچون Peacekeeper برای BO2 عرضه شوند اما محدودیتهای سختافزاری نسل 7 اجازه آن را نداد.
41. چهار شخصیت اصلی VANG از روی سربازان واقعی جنگجهانی دوم الهام گرفته شدهاند.
42. کمو Polyatomic از MWII در واقع همان کمو Pack-A-Punch از بخش زامبی VANG میباشد.
43. عرضه مپ Shipment کاملا تصادفی بود، این مپ قرار بود فقط برای حالت Split-Screen باشد اما کارگردان مولتی COD4:MW یادش میرود آن را قبل از لایو شدن پلیلیست جدید از لیستی که مختص به توسعهدهندگان برای تست داخلی بود حذف کند.
44. عنوان COD2 بعنوان اولین شوتر مدرن معرفی شد.
45. عنوان COD3 هرگز برروی PC منتشر نشد.
46. عنوان COD2 هرگز برروی PS منتشر نشد.
47. شرکت IW میخواست عبارت COD را از عنوان MW2 اوریجینال حذف و سری Modern Warfare را از Call of Duty جدا کند.
48. تمام گانهای موجود در کمپین Infinite Warfare دارای اتچمنت مخصوص به خود هستند.
49. قرار بود در MW2019 شاهد کاستومایز تتو برای اپراتورها باشیم.
50. شرکت IW کار برروی نمونه اولیه مود DMZ را قبل از شروع ساخت مپ Verdansk آغاز کرده بود.