خبر که زیاده، حدود هر یه هفته و نیم یه بار یه ویدیوی جدید از امکانات بازی و سیستم هاش بیرون میدن و یکی از مسئولین splashdamage به نام ریچارد هم، هر چند وقت یه بار با یه مجله ی بازی مصاحبه می کنه. ویدیو ها رو می تونید از خود سایت رسمی brink دانلود کنید( اول فکر می کنید فقط میشه آنلاین نگاه کرد اما یه گزینه با علامت ^ برعکس بالای جایی که پخش میشه هست که بهتون اجازه میده با چندین سایز و حجم دانلود کنید.)
از بین مقاله ها من یکی رو که به نظر جالب تر از همه میومد رو ببخشیش رواینجا می ذارم.
اول از همه اینکه ریچارد هم ، کارنامه ی جالبی داره. از جمله کارهایی که تا به حال درشون شرکت داشته میشه به Fable 2 ، Wolfenstein: Enemy Territory, Enemy Territory: QUAKE Wars و سیمز اشاره کرد.
1.پیش زمینه و محل بازی چیه؟
برینک در آرک اتفاق میفته،شهر عظیم مصنوعی و شناوری در حوالی اقیانوس اطلس که در اصل باید "سرزمین سبز و بی نقص" انسان ها می بود،مجموعه ای با حدود 5000 ساکن، اما ورق برگشت و مردم از سرتاسر جهان به عنوان پناهنده بهش اومدن و جمعیتش رو به 50000 نفر رسوندن.منابع در شرف نابودی هستن و هر کسی از وحشت اینکه چه اتفاقی ممکنه بیفته سعی داره کاری انجام بده. وقتی بازی شروع میشه شما بین اینکه در گروه مقاومت محلی باشید یا در بین گارد ویژه یکی رو انتخاب می کنید. لازم به ذکره که هر دو طرف فکر می کنن که آدم خوبان!
2.بازی باز ها در خودشون رو در چه محیطی خواهند دید؟
محیط های متنوعی که بعضی در حال فروپاشی هستند( مثل حلبی آباد ها و اسکله های متروکه ) و بعضی همچنان زیبایی خیره کننده ای که آرک در اصل باید می داشت رو حفظ کردن.
3.چه اسلحه هایی رو خواهیم دید؟
احتمالا حدود 24 اسلحه ی اصلی رو در بازی می بینیم که به چهار گروه مختلف تقسیم شدن: تپانچه ،سبک،مدیوم،سنگین. بنابراین تنوع قابل قبولی رو خواهیم دید. نوع اسلحه ای که بهش عادت می کنید معمولا به نوع بدنی که در بازی انتخاب می کنید و کلاستون بستگی داره.
4.آیا در بازی بازی باز سوار ماشین هم میشه؟
ماموریت هایی در بازی وجود داره که بازی باز باید یه ماشین رو اسکورت کنه اما رانندگی در بازی ممکن نیست. مبنای برینک مبارزات رو در روی سنگین و نفس گیره که باید در قالب پیاده نظام انجام بشن. اما با سیستمی که دوست داریم بهش" freedom of movement ( آزادی حرکت)" بگیم بازی باز می تونه چیزهایی رو تجربه کنه که تا به حال در هیچ بازی شوتر اول شخص دیگه ای تجربه نکرده، می تونه از دیوار های بلند بالا بره زیر سطوح کم ارتفاع لیز بخوره و یا با پرش های منطفی در جاهایی استقرار بگیره که حتی طراح مرحله هم ازشون خبر نداشته ٰ، همه ی اینها با تکنولوژی جدید s.m.a.r.t میسر شده. با گرفتن دکمه ی smart شما به دستگاه می گید که به صورت اتوماتیک هر مانعی رو با پریدن یا لیز خوردن و... پشت سر بذاره(چیزی شبیه به اسسینز کرید) با این کار توجهتون کاملا به مبارزه خواهد بود.
5. چه مود هایی از بازی تک نفره و چند نفره در بازی وجود داره؟
برینک در این مورد سبک یگانه ای رو پیش گرفته،در واقع نوعی از ترکیب چندنفره و تک نفره است. فرض کنید شما در حال بازی تک نفره هستید و دوستتون از سر کار بر می گرده خونش، کپی برینک خودش رو اجرا می کنه و حالا اون می تونه همزمان با شما co-op بازی می کنه در حالی که در اصل داره بخشی از داستان رو در قالب یکی از هم تیمی هاتون پیش می بره بازی تا هشت نفر co-op رو پشتیبانی می کنه. اگه شما بازی رو عمومی کنید یه عده ی دیگه از جبهه ی مخالف هم می تونن بهتون ملحق بشن، با این تفاوت که از دید اونها شما یکی از دشمنهای قوی مرحله ی x هستید!( همه ی اینها لطمه ای به داستان طرفین نمیزنه.)
6. هوش مصنوعی بازی در چه حدی هست؟
یکی از مهمترین چیزهایی که براش وقت صرف شد ،هوش مصنوعی بازی بود چون برای بازی که قصد ترکیب مولتی پلیر و سینگل پلیر رو داره این نکته حیاتیه. هدف ما اینه که هوش مصنوعی رو تا حدی بهبود بدیم که تشخیص تفاوت یه بازی باز واقعی که داره علیه شما بازی می کنه و cpu براتون سخت بشه.در واقع دشمنانتون توانایی هر کاری که شما می تونید انجام بدید رو دارند و قدرت مقاوتشون هم تقریبا در حد شماست پس مجبور نیستید که از تیمتون مثل بچه نگه داری کنید در واقع اگه بد بازی کنید اونها مجبورن شما رو مثال یه بچه مورد مراقبت قرار بدن!
7.ساختن بازی که به این سبک باشه و داستان با جزئیاتی هم داشته باشه سخته، برای رفع این مشکل چه کار کردید؟
تقریبا هر اتفاقی به خاطر انتخاب شما یا هم تیمی هاتون میفته.اگه شما یه مرحله رو صد بار برید هر بار داستان به یه حالت رقم می خوره به نحوی که بعد از یه مدت کلی داستان جالب برای تعریف کردن برای دوستانتون دارید! اما به هر حال چند خط کلی داستانی برای بازی طراحی شده، تعداد معینی کاراکتر اصلی داریم که شما بعد از مدتی ممکنه عاشقشون بشید یا ازشون متنفر بشید. داستان بازی هر لحظه ممکنه تغییر کنه، مثلا شما a.تغییر لباس میدید b.وارد خط دشمن میشید c.اطلاعات رو می دزیدید و d.پس از خارج شدن توسط دوستاتون اسکورت میشید. هر کدوم از موارد a ,b,c,d با انتخاب های شما می تونستن به یه نوع دیگه رقم بخورن!
8.باس های بازی به چه نحوی هستن؟
ما ممکنه یه بازی sci-fi داشته باشیم اما در واقع تا حد زیادی واقع گراییم ، داستان بازی جنگ داخلی بین دو گروه شهریه.پس باس هایی مثل سگ فضایی جهش یافته ی 7 8 متری که 5000 HP داشته باشه در کار نیست!
خوب این بخشی از مقاله بود!