PlayStation Bloodborne

سازنده
From Software
تاریخ انتشار
March 2015
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
Bloodborne


بازی جدید FROM SOFTWARE به کارگردانی خود میازاکی معرفی شد .
بازی به صورت انحصاری برای PS4 عرضه خواهد شد .

======================================

بازی توسط
SCE Japan Studio
From Software
توسعه و ساخته میشود.

سال عرضه ی بازی 2015 اعلام شده است .

=========

توجه:
در این تاپیک بحث:

درمورد داستان و مراحل بازی فقط در تگ اسپویلر!
در مورد ریجن ممنوع!
در مورد قیمت بازی ممنوع!
در مورد کدام فروشگاه بازی رو آورده و کدام فروشگاه معتبره ممنوع!

 
آخرین ویرایش:
خب با توجه به مطالب edge ظاهرا بازی هم ویژگیهای عالی داره و هم ویژگیهای ناامید کننده حداقل برای من.

بهترین نکته اش برای من این بود که میشه میانبرهای مختلف رو باز کرد و گیم اون حالت خطی که باید اول از A به B بریم و بعد از B به C رو نداره و در اکثرا مناطق گیم میشه میانبرهایی رو باز کرد که خیلی بدرد میخورن.

نکته ناامید کننده همون چیزیه که قبلا هم اینجا نوشتم که نگرانشم (که ظاهرا حق داشتم) اون کم بودن سلاح ها و ایتم هاست. نویسنده edge با حدود 40 ساعت بازی تعداد کمی اسلحه و ایتم پیدا کرده و هیچ اسلحه ای هم دراپ نشده. این برای من که همیشه دنبال اسلحه جدید و خاص هستم بشدت ناامید کننده هست. جادو هم که قبلا اعلام شده بود نداریم. دیگه هیچی.
همیشه ارزو داشتم سازندگان اسکایریم و TES بعدی از تنوع اسلحه های سری سولز و بازی های میازاکی الهام بگیرن . ظاهرا برعکس شده و میازاکی از کمبود تنوع سلاح در اسکاریم و بقیه RPG ها الهام گرفته.
واقعا حیف شد. البته برای دوستانی که تنوع اسلحه براشون مهم نیست مشکلی نیست ولی برای من بازی بدون جادو و اسلحه خراب شد. تنها امیدم ( که خیلی هم کمه) اینه که منتقد edge ناشی بوده و نتونسته درست و حسابی دنبال ایتمهای مخفی بگرده که خب احتمالش به صفر میل میکنه چون تصریح کرده هیچ اسلحه ای دراپ نمیشه.

با سلام...

کوروش جان با قسمت آخر حرفت هم موافقم و هم مخالفم...

میدونی آخه بازی دیگه اسم Souls رو یدک نمیشه و نمیخواد مثل اون باشه از جهاتی و از جهاتی هم هست ولی ماهیت کلیش عوض شده دیگه فکر کنم...
اگر اسم Souls رو یدک میکشید میشد تفاوتش رو نکته منفی در نظر گرفت...

ولی فکر کنم بشه ازش چشم پوشی کرد وگرنه میومد Souls رو دورباره تو اسم میذاشت و همون کار رو میکرد...

البته میشه گفت بازی اسمش RPG هست و باید اون المان هایی مثل سلاح و آرمور متفاوت زیادی میذاشت...
ولی بازی رو چیز های دیگش تمرکز کرده و فکر کنم بشه سلاح هارو آپگرید کرد...

همین خوبه دیگه...
:-"

ولی بازم میگم من به میازاکی ایمان دارم میدونه داره چیکار میکنه...
مثل قضیه ی کوجیماست که چه کاری با MGS V کرد و داره میکنه و خیلی اول کوبوندنش ولی بنظر میاد چیز خوبی از آب در میاد و خودش هم میدونه داره چیکار میکنه...
شاید الگو اصلی سری رو نگهداشتن هر دو ولی تفاوت های فاحشی هم ایجاد کردن که باعث تنوع میشه دیگه...

:-"

من که حال میکنم با بازی مخصوصا جوش...
:d
 
خب با توجه به مطالب edge ظاهرا بازی هم ویژگیهای عالی داره و هم ویژگیهای ناامید کننده حداقل برای من.

بهترین نکته اش برای من این بود که میشه میانبرهای مختلف رو باز کرد و گیم اون حالت خطی که باید اول از A به B بریم و بعد از B به C رو نداره و در اکثرا مناطق گیم میشه میانبرهایی رو باز کرد که خیلی بدرد میخورن.

نکته ناامید کننده همون چیزیه که قبلا هم اینجا نوشتم که نگرانشم (که ظاهرا حق داشتم) اون کم بودن سلاح ها و ایتم هاست. نویسنده edge با حدود 40 ساعت بازی تعداد کمی اسلحه و ایتم پیدا کرده و هیچ اسلحه ای هم دراپ نشده. این برای من که همیشه دنبال اسلحه جدید و خاص هستم بشدت ناامید کننده هست. جادو هم که قبلا اعلام شده بود نداریم. دیگه هیچی.
همیشه ارزو داشتم سازندگان اسکایریم و TES بعدی از تنوع اسلحه های سری سولز و بازی های میازاکی الهام بگیرن . ظاهرا برعکس شده و میازاکی از کمبود تنوع سلاح در اسکاریم و بقیه RPG ها الهام گرفته.
واقعا حیف شد. البته برای دوستانی که تنوع اسلحه براشون مهم نیست مشکلی نیست ولی برای من بازی بدون جادو و اسلحه خراب شد. تنها امیدم ( که خیلی هم کمه) اینه که منتقد edge ناشی بوده و نتونسته درست و حسابی دنبال ایتمهای مخفی بگرده که خب احتمالش به صفر میل میکنه چون تصریح کرده هیچ اسلحه ای دراپ نمیشه.

گفته 12 تا سلاح بیشتر "ندیده" ولی منم معتقدم منتقد ناشی بوده. جدا 12 تا؟:d از کی تا حالا میازاکی داستان بازی رو توی 12 تا سلاح روایت میکنه؟:d

دیگه BB قرار نیست از DS1 یا 2 کوچکتر باشه. بزرگتر نباشه، کوچکتر هم نیست. همین 2تا بازی قبلی رو هم بخوای فقط روند اصلی رو پیش بگیری، حول و حوش همین 12 - 15 تا سلاح دستت میاد در حالیکه میدونیم خفن ترین سلاح ها همیشه توی دخمه های سرد و تاریک منتظرمون هستن و 40 ساعت بیشتر میطلبه که محیط ها رو نشخوار کنیم:d از اون طرف هم یادمون نره که سلاح ها قابلیت ترکیب شدن با همدیگه رو دارن که این خودش نکته خیلی خوب و مثبتیه.

و آخر سر هم حرف میازاکی یادمون باشه که میگه "یه دنیای خوب پرداخته شده، داستانش رو خودش روایت میکنه و نیازی به NPC هم نداره". شک نکن آیتم ها و سلاح های زیادی توی بازی هستن و بازم قراره ساختار شکن باشه.

NG + هم برای بازی تایید شد. احتمال میدم مثل DS2، توی دور دوم دنیای بازی به کلی دگرگون بشه و آیتم های بیشتری هم ببینیم.
 
علت کم بودن سلاح و پیدا نکردن سلاح جدید در طول بازی رو میازاکی با قابلیت تغییر دادن اجزای سلاح و آپگریدشون جبران کرده
یه نکته جالبی هم که edge گفته بود این بود که بازی در حد سری های سول ارزش تکرار بالا نداره و در عوض میازاکی اومده این ارزش تکرار رو تو سیاهچال ها طراحی و تزریق کرده
سیستم سلامتی هم به خاطر سرعت بالاتر بازی سریعتر پر میشده و برمیگرده


حالا باید دید این طیف تغییرات چطور از آب در میان و و واکنش طرفدارا چیه؟

.
 
کوروش به نظر من دلیل نا امیدی بعضی ها از کمبود اسلحه اینه که انتظار دارن هر چیزی که تو سری سولز بود دقیقا اینجا هم باشه. میگن بازی راحته همه نگران میشن. اسلحه کمه همه نگران میشن و.... واقعیت اینه که این یه بازی دیگست و میازاکی هم آدمی نیست که تا آخر عمرش دارک سولز تو مناطق مختلف بسازه. اگه اینجوری در نظر بگیریم که بلادبورن با وجود شباهت به ساخته های قبلی کاملا یه بازی جدید و جدا از سری سولز هست به نظرم هیچکودوم از این موارد نباید نگران کننده باشه :دی

با سلام...

کوروش جان با قسمت آخر حرفت هم موافقم و هم مخالفم...

میدونی آخه بازی دیگه اسم Souls رو یدک نمیشه و نمیخواد مثل اون باشه از جهاتی و از جهاتی هم هست ولی ماهیت کلیش عوض شده دیگه فکر کنم...
اگر اسم Souls رو یدک میکشید میشد تفاوتش رو نکته منفی در نظر گرفت...

ولی فکر کنم بشه ازش چشم پوشی کرد وگرنه میومد Souls رو دورباره تو اسم میذاشت و همون کار رو میکرد...

البته میشه گفت بازی اسمش RPG هست و باید اون المان هایی مثل سلاح و آرمور متفاوت زیادی میذاشت...
ولی بازی رو چیز های دیگش تمرکز کرده و فکر کنم بشه سلاح هارو آپگرید کرد...

همین خوبه دیگه...
:-"

ولی بازم میگم من به میازاکی ایمان دارم میدونه داره چیکار میکنه...
مثل قضیه ی کوجیماست که چه کاری با MGS V کرد و داره میکنه و خیلی اول کوبوندنش ولی بنظر میاد چیز خوبی از آب در میاد و خودش هم میدونه داره چیکار میکنه...
شاید الگو اصلی سری رو نگهداشتن هر دو ولی تفاوت های فاحشی هم ایجاد کردن که باعث تنوع میشه دیگه...

:-"

من که حال میکنم با بازی مخصوصا جوش...
:d

دوستان اصلا بحث سر این نیست که ادامه سولزه یا نه. ادامه بودن و نبودنش هم فرقی برام نداره. مساله اینه که از دید من تنوع یکی از مهمترین فاکتورهای گیم هست. دیدین دوستان تو تاپیکهای گیمهای دیگه میگن رزولوشنش فلانه یا گرافیکش فک براندازه و این ها. من همون حس رو در گیم نسبت به دو چیز دیگه دارم. تنوع و اتمسفر. ظاهرا رو دومی یعنی اتمسفر مشکلی نیست ولی اولی دقیقا چیزیه که من رو ناامید کرده. بالاترهم گفتم ممکنه برای یکی دیگه اصلا مهم نباشه ( شبیه همون بحث گرافیک که برای من چندان مهم نیست) ولی تنوع برای من مهمه. همیشه دوست دارم همه جای بازی رو زیرو روکنم تا اسلحه ها و ایتمهای جدید پیدا کنم. حتی سخت و اسونی بازی هم اونقدرها برام مهم نیست از دیمن سولز که بازی اسونی بود تا دارک سولز 1 که کمی سخت بود تا دارک سولز 2 که برام واقعا سخت بود رو بازی کردم چون دو فاکتور اصلی برای من در گیم وجود داشت.

برای من اصلا دلیل قانع کننده ای نیست که چون سری سولز تنوع اسلحه زیادی داشتن پس حالا که این دنباله سری نیست تنوع کم بشه. این فقط داستانه که باعث میشه بازی دنباله قبلی باشه یا نباشه نه تنوع و عدم تنوع.

این قضیه اپگرید اسلحه ها خوبه ولی هرقدر هم قابل اپگرید بشه محدوده و دراپ هم به کل نداریم یعنی اصلا چه اشتیاقی برای زدن فلان موجود سخت باید داشته باشم وقتی که مطمئنم جز خون چیز دیگه ای گیرم نمیاد و فقط مجبورم بزنمش که داستان جلو بره.

الانم فرومها رو چک کردم ملت دو دسته شدن یه عده میگن براشون مهم نیست یه عده هم مثل من با این قضیه ضد حال خوردن. بهرحال باید ببینم ایا کشش اتمسفر بازی برام اونقدری خواهد بود که تمومش کنم یا نه چون این قضایا که فلان باس سخت رو زدم و فلا چیز یه چلنج حسابی بود و فلان تروفی رو گرفتم, برای من اهمیتی نداره و اگه قرار باشه چیزی دراپ نشه و امکان دور زدن وجود داشته باشه خیلی راحت دورش میزنم و بیخیال فلان باس میشم. حالا باید منتظر بشم گیم بیاد ببینم چطوره.

چیزی که الان به ذهنم میرسه اینه که شاید دلیل این قضیه فشاری بوده که سونی بر روی تیم سازنده اورده که در این کمبود بازی خوب زودتر بازی رو بیرون بده و اینها هم وقت کافی نداشتن. شاید هم اشتباه میکنم. باید منتظر موند و دید چی از اب درمیاد.
 
cqouksw3ytff49rl8orz.jpg


می تونید شماره آپریل (278) مجله EDGE رو از اینجا دریافت کنید
 
دوستان اصلا بحث سر این نیست که ادامه سولزه یا نه. ادامه بودن و نبودنش هم فرقی برام نداره. مساله اینه که از دید من تنوع یکی از مهمترین فاکتورهای گیم هست. دیدین دوستان تو تاپیکهای گیمهای دیگه میگن رزولوشنش فلانه یا گرافیکش فک براندازه و این ها. من همون حس رو در گیم نسبت به دو چیز دیگه دارم. تنوع و اتمسفر. ظاهرا رو دومی یعنی اتمسفر مشکلی نیست ولی اولی دقیقا چیزیه که من رو ناامید کرده. بالاترهم گفتم ممکنه برای یکی دیگه اصلا مهم نباشه ( شبیه همون بحث گرافیک که برای من چندان مهم نیست) ولی تنوع برای من مهمه. همیشه دوست دارم همه جای بازی رو زیرو روکنم تا اسلحه ها و ایتمهای جدید پیدا کنم. حتی سخت و اسونی بازی هم اونقدرها برام مهم نیست از دیمن سولز که بازی اسونی بود تا دارک سولز 1 که کمی سخت بود تا دارک سولز 2 که برام واقعا سخت بود رو بازی کردم چون دو فاکتور اصلی برای من در گیم وجود داشت.

برای من اصلا دلیل قانع کننده ای نیست که چون سری سولز تنوع اسلحه زیادی داشتن پس حالا که این دنباله سری نیست تنوع کم بشه. این فقط داستانه که باعث میشه بازی دنباله قبلی باشه یا نباشه نه تنوع و عدم تنوع.

این قضیه اپگرید اسلحه ها خوبه ولی هرقدر هم قابل اپگرید بشه محدوده و دراپ هم به کل نداریم یعنی اصلا چه اشتیاقی برای زدن فلان موجود سخت باید داشته باشم وقتی که مطمئنم جز خون چیز دیگه ای گیرم نمیاد و فقط مجبورم بزنمش که داستان جلو بره.

الانم فرومها رو چک کردم ملت دو دسته شدن یه عده میگن براشون مهم نیست یه عده هم مثل من با این قضیه ضد حال خوردن. بهرحال باید ببینم ایا کشش اتمسفر بازی برام اونقدری خواهد بود که تمومش کنم یا نه چون این قضایا که فلان باس سخت رو زدم و فلا چیز یه چلنج حسابی بود و فلان تروفی رو گرفتم, برای من اهمیتی نداره و اگه قرار باشه چیزی دراپ نشه و امکان دور زدن وجود داشته باشه خیلی راحت دورش میزنم و بیخیال فلان باس میشم. حالا باید منتظر بشم گیم بیاد ببینم چطوره.

چیزی که الان به ذهنم میرسه اینه که شاید دلیل این قضیه فشاری بوده که سونی بر روی تیم سازنده اورده که در این کمبود بازی خوب زودتر بازی رو بیرون بده و اینها هم وقت کافی نداشتن. شاید هم اشتباه میکنم. باید منتظر موند و دید چی از اب درمیاد.
40 ساعت هنوز بازی رو تموم نکردن
نمیشه قضاوت کلی نشون داد. سلاحها هم multi purpose طراحی شدن . در ضمن BloodGems ها هست که میشه روی سلاحها تغییرات عمده ایجاد کرد و یا upgrade اشون کرد توی باره ای

من برای خودم زیاد مهم نیست. توی DS 1-2 هردوش که 80% از ارمر سنگینه استفاده میکردن ( اسمش یادم رفت ) سلاح هم که عموما 1-2 مورد بیشتر نبود که بهترین های بازی باشن از نظر اینکه از همه نظر بالانس باشن . D: کلا استفاده از جادو هم که بازی رو بیش از حد ساده میکرد به نظرم D:

این رو توی GAF نوشتن به صورت چکیده چیزی که Edge داشته :
  • Playthrough did not involve Chalice Dungeon or multiplayer.
  • تا اینجا که بازی کردن زمانش شالمه chalice - multi نشده
  • This is not an official review/no score, despite the cover of the game saying "THE VERDICT"
  • Review رسمی هنوز نیست.
  • "Bloodborne is Hidetaka Miyazaki's brutal riposte to the section of his playerbase that thinks it has seen it all before."
  • Merchant sells a clip-on lantern (hello Demon's Souls augite).
  • "Yharnam spends the game in the grip of a perpetual night...that can only be brought to an end by the player finding and finishing off the source of the scourge of beasts." (this could be referring short term like...defeat a major boss, get some daytime, or overall, I guess)
  • Description on the first shield they found: Shields are nice, but not if they engender passivity.
  • Some enemies in the game can use spells
  • ظاهرا بعضی از دشمنها از spell ها استفاده میکنن
  • Confirmed Bloodtinge stat governs bullet damage
  • Transforming strikes and their follow-up attacks give you a way of reaching enemies that in other Souls games might be out of reach because they were pushed back by your earlier attacks - they say stamina management is a more diverse process in Bloodborne than in the earlier games
  • این قسمت جالبه که اشاره کرده Stamina و مدریتش خیلی جالبتر و مهمتر از سری souls در اومده
  • Clothes found in the world or from a merchant whose catalog expands when you defeat bosses
  • لباسهای بیشتری توی بازی پس از کشتن boss ها توسط یک merchant داده و فروخته میشه
  • Bloodstone shards = titanite, coldblood = portable souls, most common items are blood vials (healing) and quicksilver bullets, but stocks can grow low later in the game
  • اینا material هایی هستن که توی بازی هستن .
  • Surplus items are automatically sent to a storage box, and if you die your items are replenished from the box automatically
  • They say your starting stats are dictated by the trick weapon you choose, which runs counter to the origins shown in the character creator...
  • Only found 6 or so weapons and 6 or so guns in 40 hours
  • Very few chests, almost all have something good inside
  • Enemies only drop upgrade mats and items
  • دشمنها فقط upgrade و یه سری ایتم دراپ میکنن
  • Bloodgems are an upgrade item that allows you to change the attributes of a weapon, ex. increasing physical attack power, adding poison damage, or increasing scaling - all the weapons in the game are customizable with bloodgems
  • Bloodgems ها توی بازی استفاده میشن در جهت پیشترفت att های اسلحه ها .... حتی اشاره کرده increasing scale که میشه سایزه اسلحه رو بزرگ کرد .... همه اسلحه ها هم قابل costume شدن هستن
  • Did not beat the game but they feel like it is less replayable than its predecessors (this does not count the Chalice Dungeon or multiplayer components)
  • بازی هنوز تموم نکردن ولی احساس میکنن به اندازه قبلیا ارزش تکرار نداره
  • You can keep up to 5 dungeon configurations in your Chalice Dungeon stock
  • Lantern checkpoints are not "overabundant" like the bonfires of Dark Souls II, you open shortcuts rather than getting new bonfires (ala Demon's Souls), interconnectivity approaches Firelink Shrine type numbers of access and departure points in a few places
  • ظاهرا بازی بیشتر شبیه به Demon souls هست .
  • "Discrete areas flow together to create a believable world" - separating the hub from the main gameworld allows the world itself to be more coherent
  • They say in Souls you are frequently scared of dying, but in Bloodborne you are also scared of what is coming to kill you - "There is a moment in Dark Souls that we will never forget: down in the Depths, picking up an item from a corpse and a slime dropping onto our head. We spent the rest of the level panning the camera endlessly for unseen threats, no longer scared of dying, but of moving. Imagine a whole game of that." - For this reason they think taking the replayability factor to CD makes more sense.
  • Torch may be very important for newcomers/first playthroughs
  • There is a new mechanic they are not allowed to discuss
  • یک مکانیزم جدید توی بازی استفاده شده که گفته نمیتونن ازش صحبت کنن
  • "If you thought From Software was going soft, Hidetaka Miyazaki is about to put you brutally back in your place. And if you've been watching this generation from the sidelines, unmoved by the remasters and rush jobs while you wait for the first true essential to arrive, now's the time. As if there was ever any doubt, Miyazaki and his team have done it all over again."

به نظر میرسه که review هنوز خیلی چیزهارو رو نکرده D: البته review که نیست. Verdict
 
دوستان اصلا بحث سر این نیست که ادامه سولزه یا نه. ادامه بودن و نبودنش هم فرقی برام نداره. مساله اینه که از دید من تنوع یکی از مهمترین فاکتورهای گیم هست. دیدین دوستان تو تاپیکهای گیمهای دیگه میگن رزولوشنش فلانه یا گرافیکش فک براندازه و این ها. من همون حس رو در گیم نسبت به دو چیز دیگه دارم. تنوع و اتمسفر. ظاهرا رو دومی یعنی اتمسفر مشکلی نیست ولی اولی دقیقا چیزیه که من رو ناامید کرده. بالاترهم گفتم ممکنه برای یکی دیگه اصلا مهم نباشه ( شبیه همون بحث گرافیک که برای من چندان مهم نیست) ولی تنوع برای من مهمه. همیشه دوست دارم همه جای بازی رو زیرو روکنم تا اسلحه ها و ایتمهای جدید پیدا کنم. حتی سخت و اسونی بازی هم اونقدرها برام مهم نیست از دیمن سولز که بازی اسونی بود تا دارک سولز 1 که کمی سخت بود تا دارک سولز 2 که برام واقعا سخت بود رو بازی کردم چون دو فاکتور اصلی برای من در گیم وجود داشت.

برای من اصلا دلیل قانع کننده ای نیست که چون سری سولز تنوع اسلحه زیادی داشتن پس حالا که این دنباله سری نیست تنوع کم بشه. این فقط داستانه که باعث میشه بازی دنباله قبلی باشه یا نباشه نه تنوع و عدم تنوع.

این قضیه اپگرید اسلحه ها خوبه ولی هرقدر هم قابل اپگرید بشه محدوده و دراپ هم به کل نداریم یعنی اصلا چه اشتیاقی برای زدن فلان موجود سخت باید داشته باشم وقتی که مطمئنم جز خون چیز دیگه ای گیرم نمیاد و فقط مجبورم بزنمش که داستان جلو بره.

الانم فرومها رو چک کردم ملت دو دسته شدن یه عده میگن براشون مهم نیست یه عده هم مثل من با این قضیه ضد حال خوردن. بهرحال باید ببینم ایا کشش اتمسفر بازی برام اونقدری خواهد بود که تمومش کنم یا نه چون این قضایا که فلان باس سخت رو زدم و فلا چیز یه چلنج حسابی بود و فلان تروفی رو گرفتم, برای من اهمیتی نداره و اگه قرار باشه چیزی دراپ نشه و امکان دور زدن وجود داشته باشه خیلی راحت دورش میزنم و بیخیال فلان باس میشم. حالا باید منتظر بشم گیم بیاد ببینم چطوره.

چیزی که الان به ذهنم میرسه اینه که شاید دلیل این قضیه فشاری بوده که سونی بر روی تیم سازنده اورده که در این کمبود بازی خوب زودتر بازی رو بیرون بده و اینها هم وقت کافی نداشتن. شاید هم اشتباه میکنم. باید منتظر موند و دید چی از اب درمیاد.

با حرفات موافقم. اینکه تلاش کنی یه باس رو بکشی و در عوض نخواد چیزی دراپ شه یکم ناامید کنندست و بقول تو اگه بشه حتی دورش میزنیم و ادامه میدیم ولی اگه آیتمی که دراپ میکنه سلاح نباشه اما آیتم مورد نیاز برای آپگرید اسلحه باشه اینم قابل قبوله از نظر من! هرچند جای تنوع اسلحه رو پر نمیکنه ولی باز یه انگیزه ای ایجاد میکنه.
 
بازی خیلی حرف برا گفتن داره راحت میشه باش زندگی کرد ! :x
درباره ی کم بودن تنوع اسلحه ها: خب منم یکم از این بابت ناراحت شدم چون گرفتن یه سری اسلحه ها و تعویضشون خیلی حسو حال خوبی به آدم میده و باعث میشه با ذوق بیشتری جلو بریم ولی خب بازم میشه با همون اسلحه های محدود سر کرد :d
 
خب با توجه به مطالب edge ظاهرا بازی هم ویژگیهای عالی داره و هم ویژگیهای ناامید کننده حداقل برای من.

بهترین نکته اش برای من این بود که میشه میانبرهای مختلف رو باز کرد و گیم اون حالت خطی که باید اول از A به B بریم و بعد از B به C رو نداره و در اکثرا مناطق گیم میشه میانبرهایی رو باز کرد که خیلی بدرد میخورن.

نکته ناامید کننده همون چیزیه که قبلا هم اینجا نوشتم که نگرانشم (که ظاهرا حق داشتم) اون کم بودن سلاح ها و ایتم هاست. نویسنده edge با حدود 40 ساعت بازی تعداد کمی اسلحه و ایتم پیدا کرده و هیچ اسلحه ای هم دراپ نشده. این برای من که همیشه دنبال اسلحه جدید و خاص هستم بشدت ناامید کننده هست. جادو هم که قبلا اعلام شده بود نداریم. دیگه هیچی.
همیشه ارزو داشتم سازندگان اسکایریم و TES بعدی از تنوع اسلحه های سری سولز و بازی های میازاکی الهام بگیرن . ظاهرا برعکس شده و میازاکی از کمبود تنوع سلاح در اسکاریم و بقیه RPG ها الهام گرفته.
واقعا حیف شد. البته برای دوستانی که تنوع اسلحه براشون مهم نیست مشکلی نیست ولی برای من بازی بدون جادو و اسلحه خراب شد. تنها امیدم ( که خیلی هم کمه) اینه که منتقد edge ناشی بوده و نتونسته درست و حسابی دنبال ایتمهای مخفی بگرده که خب احتمالش به صفر میل میکنه چون تصریح کرده هیچ اسلحه ای دراپ نمیشه.

دقیقا سلاح متنوع به چه درد میخوره؟:دی

یکی از چیزایی که من توی سری سولز دوست دارم اینه که دقیقا میشه با هر سلاحی بازی رو تموم کرد. حتما ویدئو هاش رو دیدی, بدون لباس و تنها با یه خنجر شکسته بازی رو ملت تموم میکنن و واقعا بازی بیشتر از نوع سلاح به مهارت نیاز داره. حالا نمیخوام گیر الکی بدم بگم سلاح زیاد خوب نیست اما برای یکی مثل من هم چندان مهم نیست. یعنی زیاد به این توجه نمیکنم چی دستمه, به این فکر میکنم چطوری بازی کنم.
 
به نظر منم یکی از بخشای خیلی هیجان انگیز و دوست داشتنی همین گشتن و پیدا کردن سلاح ها و آرمور های مختلف و مخفیه

حالا اینکه بازی رو با هر سلاحی میشه تموم کرد که دلیل نمیشه که سلاح های زیادی نزارن توش :d

تو خود سری سولز هم بیشترین وقت رو من برا پیدا کردن سلاح ها و آرمور ها میزاشتم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or