BioShock for PC

27190379220070427000247.jpg


هنوز چند ساعتي از جان سالم به در بردن از آن حادثه هولناك نگذشته است كه شما خود را زنده، اما در موقعيتي نچندان بهتر و در اعماق اقيانوس ميابيد. در ميان صداي ريزش قطرات آب كه از لابه لاي ديوارها و سقف به زمين مي ريزد و وجود شهري در زير آب را به شما ياد آوري مي كند، صداي قدم هاي موجود غول پيكري نيز به گوش ميرسد. چند لحظه بعد هيبتي عظيم در آستانه در آشكار مي شود و اسلحه عجيب خود را در هوا به حالت تهديد آميزي به حركت در مي آورد و با ايجاد صداهاي نامفهومي به شما ميفهماند كه بهتر است چند قدمي عقب تر بايستيد. پس از چند لحظه كه هيولا از بي خطر بودن اتاق اطمينان حاصل كرد، دخترك كوچكي را با چشمان نارنجي مي بينيد كه آرام آرام از پشت او بيرون مي آيد و به سمت جسد بي جان بر روي زمين پيش مي رود. همانطور كه دخترك سرنگ بزرگي را در جسد متعفن فرو مي كند، ذهن شما نيز به بررسي موقعيت هاي بعدي مشغول است. مي توانيد اتفافات رخ داده در چند لحظه اخير را فراموش كنيد و به آرامي از راهي كه وارد شده ايد اتاق را ترك كنيد و مواجهه با اين دو موجودي كه تا ساعاتي پيش حتي نمي توانستيد در روياهايتان تصورشان را بكنيد، را تا موقعيت بعدي به تاخير بيندازيد، يا ...
با نگاهي دوباره به دخترك و محافظ ظاهرا غير قابل عبور او دستتان را به آرامي تا به روي ماشه بالا مي آوريد. ثانيه ها سپري مي شوند و حالا دخترك در حال خارج كردن سرنگ است. انگشت شما بازهم بر روي ماشه مردد مي ماند ... آيا ارزشش را خواهد داشت؟ شايد مرگ سرانجام اين تصميم گيري عجولانه باشد ... اما با فشار ماشه و آغاز اين مبارزه خواهيد توانست دوباره به نفس كشيدنتان ادامه دهيد. و به احتمال زياد با كمي خوش شانسي بتوانيد از دست حمله بعدي هيولا جان سالم به در ببريد و به ماده موجود در سرنگ دست يابيد. پس چرا منتظريد؟

169817253820070426234807.jpg


بازي Bioshock در اواخر سال 2004 با چند طرح (Artwork) نسبتا ساده، اما جالب به دنياي بازي هاي ويدئويي معرفي شد (طرح ها در اين عكس ها موجود نيست). استوديوي Irrational Games مدت زيادي پس از معرفي اوليه بازي سكوت كرد و سرانجام در يكي از شماره هاي اوليه سال 2006 مجله Game Informer بازي در دست ساخت خود را معرفي كرد. Irrational تا به حال بازي هايي چون Freedom Force، SWAT 4 و Tribes: Vengeance را تهيه كرده است و بيشتر اعضاي آن از استوديوي Looking Glass‌ به آن پيوسته اند. Looking Glass استوديويي است كه بازي System Shock در آن تهيه شده است. بازيي كه آن را تركيبي از FPS و RPG‌ دانسته اند و Bioshock نيز از سبكي مشابه آن پيروي مي كند.

28651615120070426235002.jpg


بازي در سال هاي ابتدايي دهه 60 رخ مي دهد. جايي در ميانه آبها، كه شما خود را در حال غرق شدن مي بينيد. پس از چند لحظه و با تلاش فراوان خود را به سطح آب مي رسانيد و با جسد هاي شناور بر روي آب و قطعات هواپيماي سقوط كرده اي مواجه مي شويد. هيچ
Cutscene يا نمايشي در آغاز بازي وجود ندارد تا سقوط هواپيما يا وقايع قبل از آن را براي شما شرح دهد. مطمئنا پس از بازيابي حواس خود اولين هدف شما زنده ماندن در اين شرايط دشوار خواهد بود. در پهناي افق به دنبال ساحل يا خشكي اي خواهيد گشت. اما نه در دور دست ها بلكه در وسط اقيانوس شيئي توجه شما را به خود جلب مي كند. نوري در ميانه آب ها ديده مي شود. شما خود را به نزديكي نور مي رسانيد و با سازه اي عجيب روبرو مي شويد كه نردباني بر روي آن قرار دارد كه به اين سازه وارد مي شود. شما از نردبان پايين مي رويد و با جسد بي جاني روبرو مي شويد. جسد را كنار مي زنيد و وارد وسيله زير دريايي مي شويد. با اين وسيله در آب هاي ناشناخته پايين مي رويد و در نزديكي بستر اقيانوس نور و ساختمان هاي شهري زير آبي را مي بينيد. وقتي كه وسيله زير دريايي در محل خود متوقف شد، از آن خارج مي شويد و پا به شهري مي گذاريد كه به نظر مي رسد، زمان در آن متوقف شده است. شهري با ظاهر منحصر به فرد كه در اثر نبرد و گذشت زمان و ورود آب از ديوارهاي شيشه اي آن ويران شده است. به Rapture خوش آمديد!

112427326920070427004559.jpg


بازي همچون System Shock سبكي FPS دارد و همانطور كه گفته شد در شهري زير آبي به نام Rapture اتفاق مي افتد. Rapture در اواسط دهه 40 ميلادي توسط Andrew Ryan پي ريزي شد. رايان، رپچور را محلي براي نوابغ در نظر گرفته بود تا بتواند آن ها را از بحبوحه جنگ جهاني دوم دور سازد و محلي امن براي شكوفايي استعدادهاي آن ها پديد آورد. هنرمندان و دانشمندان اجازه داشتند بدون هيچ محدوديتي به كارهاي خود بپردازند. همه چيز به خوبي پيش مي رفت تا زماني كه دانشمندي به نام Tenenbaum توانست ماده اي تحت عنوان Adam‌ را كشف نمايد. Adam از نوعي حلزون دريايي به دست مي آمد و با تبديل آن به Plasmidها مي توانستند از آن براي درمان بيماري ها و مهمتر از آن، بهبود عملكرد انسان ها استفاده كنند. انسان هايي قوي تر از همه نظر. كاهش اين ماده ارزشمند باعث پديد آمدن جنگ داخلي در رپچور شد. مصرف اين ماده باعث شده بود مردمان رپچور بسيار خشن تر، قوي تر و خطرناك تر از انسان هاي عادي باشند و تاثيرات جانبي اين ماده باعث شده بود كه ظاهر آن ها تغيير شكل دهد و تبديل به موجوداتي جهش يافته شوند. اين وضعيت، افراد موجود در رپچور را به دو دسته تقسيم كرده بود. دسته اول افرادي بودند كه تبديل به موجوداتي كاملا غير عادي شده بودند و تحت فرمان رايان بودند و دسته دوم افرادي بودند كه در مخفي گاه هاي خود پنهان شده بودند و به دنبال راه فراري براي خلاصي از اين شهر مي گشتند.

82712619020070426235119.jpg


اين وضعيت و كمبود Adam باعث شده بود كه محيط شهر بسيار خطرناك و نا امن شود. در رپچور جديد، موجودات دختر بچه مانندي به نام Little Sisters به همراه محافظانشان (Big Daddy ها) مامور جمع آوري و بازيافت Adamها از بدن اجساد موجود در سطح شهر شده بودند. در دنياي جديد پس از كشف Adam اين ماده بعنوان طلايي ارزشمند بود كه با آن هر كس مي توانست قدرت هاي خارق العاده اي پيدا كند يا بيماري هاي خودش را از بين ببرد.
Plasmidهاي به دست آمده قدرت هاي مختلفي را به مصرف كننده هاي خود مي دهند (كه يكيشان شخصيت شما در بازي باشد). مثلا Enrage شما را قادر مي سازد كه موجودات را به جان يكديگر بيندازيد، طوري كه يكديگر را دشمن هم بدانند. يا با استفاده از Cryo-Field قادر خواهيد بود كه دشمن خود را به يك مجسمه يخي تبديل كنيد.
Bioshock را مي توان اولين بازي اي دانست كه گيم پلي از جنس نسل بعد را (حداقل در حرف) معرفي كرد و طي اين مدت توانسته با طرح هاي فوق العاده خود از يك شهر زير آبي توجه بسياري را به خود جلب سازد.


بازي در 21 آگوست 2007 براي Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد. در كنفرانس X06 مايكروسافت آقاي پيتر مور صحبت از اختصاصي بودن اين بازي براي اين دو سيستم كردند. اما طبق شواهد و گفته هايي كه تا به حال شده به نظر ميرسه كه بازي براي مدت مشخصي اختصاصي باشه و بعدا براي PS3 هم عرضه بشه.

در اين تاپيك هم اميدوارم تا زمان عرضه بازي، با كمك ديگر علاقمندان به اين بازي مجموعه مطالبي جمع آوري كنيم. مطلب بالا تنها مقدمه اي از بازي مورد نظر بود كه فكر مي كنم براي آشنايي اوليه با بازي كافي بوده باشه.
لطفا از زدن پست هاي بي مورد پرهيز كنيد تا بتونيم حجم تاپيك را تا عرضه بازي (چهار ماه ديگر) در كمترين حد خود نگه داريم.

با تشكر از همه براي همكاري هاي آيندشون ... :cool:
 
آخرین ویرایش:
سلام

بهزاد عزیز و احمد جان شما این بایو شاک رو روی ویستااجرا کردین ؟؟؟ این جور که از اسم Driver کارت گرافیکیت مشخص بود روی ویستا بازی کردی احمد جان.!!!!

سوال من اینه که چه جوری ؟؟؟ من روی ویستا ارور دارم و نمیتونم از DX10 کارتم استفاده ببرم. میشه بگی چه جوری بازی رو روی ویستااجرا کردی ؟؟؟ ممنون میشم.

اگه خواستی از اروری که توی ویستا میبینم برای یه عکس بزارم.

خداحافظ
درایور مخصوص این بازی که nvidia یراش زده 163.44 هست.
 
سلام

نوشته شده توسط Hellgate:london:
پس باید احمد عزیز جواب منو بده.

متاسفانه من در ویندوز ویستا حتی نتونستم بازی رو راه بندازم
چه رسد به اینکه بخوام با DX10 اجراش کنم

حالا یا اشکال از این ویندوز ویستای منه (که کلاً فکر کنم مشکل داره و برا همینم دنبال این هستم که یدونه درست و حسابیش رو دانلود کنم)

یا هم از این ورژن بازی که من دارم (چون این ورژن عملاً هیچ کاری برای نصب نداره، نصبش می کنی و بازی می کنی (البته کپی فایلا نیست، نصبش می کنه)، حتی کرک و اینا هم نداره که همین یکم مشکوکش می کنه)

به هر حال همچنان در آرزوی اجرای یک بازی در ویندوز ویستا، تحت Direct X 10.0 و SM4.0 دارم می سوزم.

پ.ن: البته اون چیزی که من توی Review ها توی نت دیدم، تفاوت خیلی فاحشی رو بین ورژنهای DX 9.0 و DX10.0 این بازی نشون نمی داد.

پ.ن.2: الان از روی اجبار دارم تحت XP SP2 بازی می کنم این Bioshock رو (البته که DX9.0 شم غوغاست)

پ.ن.3: حالا از تمام اینا گذشته بی ضرر نیست اگر یه عکس از Error ی که میده رو بزاری (داخل بازی Error رو میده یا خارج از بازی ؟؟؟) ...

پ.ن.4: سیستم جدید مبارک ... (آخرش BFG پیدا کردی یا نه ؟؟؟)
 
بخش دوم

قسمت اول اين مصاحبه در صفحه قبل است. مصاحبه شامل مقدار زيادي Spoiler است. و خواندن آن فقط به افرادي كه بازي را تمام كرده اند پيشنهاد مي شود.

Shack: نظرتان راجع به Contextual richness of the world در مقابل با Exposition (توضيحات نوشتاري) چيست؟ بيشتر بازي ها تنها بصورت حكايت وار (Narrative) پیش مي روند، اما تعدادي از موفق ترين بازي ها از جمله BioShock سعي كرده اند تا بيشتر همه چيز را بصورت زيركانه و نامحسوس، و كمتر فيلم گونه به نمايش بگذارند.

Ken Levine: هدفي كه در اين مورد دنبال ميشود، اين است كه ما فقط اصول داستاني را در اختيار بازيكن مي گذاريم، تا داستان و Cutscene ها را متوجه شود. اگر مي خواهد بيشتر بداند، آزاد است. جزئيات بسيار زيادي براي آن هايي كه مي خواهند بيشتر از موضوع سر در بياورند در داستان قرار داده شده.
من طوري بازي را ساخته ام كه هر شخصيتي در بازي قسمتي از موضوع را پوشش دهد. McClintock در داستان قرار داد شده تا درباره حوادثي كه بر سر طبقه متوسط آماده و همچنين چگونگي قدرت گرفتن Atlas صحبت كند. McDonough درباره ايدئولوژي هاي از هم گسسته Ryan صحبت مي كند. Sullivan و Peach نیز راجع به برخاستن Fontaine و بروز كارهاي خلاف صحبت مي كنند.
فهم اين موضوعات نسبتا ساده است، زيرا من زمينه داستان را مشخص كرده ام. نمي خواستم افراد را گيج كنم، زيرا اين داستان بسيار پيچيده است. اين شخصيت راجع به يك موضوع صحبت مي كند و آن يكي راجع به موضوعي ديگر. در واقع همه چيز را متمركز كرده ايم.

52xteom.jpg


Shack: شخصيت هاي مخالف اصلي (Antagonist) (Boss هاي درون بازي)، هنرهاي بارزي داشته اند و هر یک عقده هاي روحي روانی جالب و خلاقي دارند. چه عواملي در خلق آن ها دخيل بوده است.

Ken Levine: آن ها همگي بازتابي از Ryan بوده اند. آن ها افرادي بودند كه آرمان هاي خاص خودشان را داشته اند. در مورد يك جراح پلاستيك، اين آرمان زيبايي فيزيكي است. او اين دلخواه خودش را دنبال مي كرد و با استفاده از Plasmid ها آن را به حدي فراتر رسانده بود. در مورد Cohen، اين اثر هنري او بود، كه به حدي فراتر رسيده بود و در مورد Ryan اين فلسفه و اعتقادات او بود.
آن ها همگي به نوعي شبيه Ryan بودند. Ryan عاقل تر و متعادل تر از آن ها بود – و بيشتر متوجه كارهايش بود - اما در پايان ماجرا او نيز مانند بقيه آن ها بي حركت و بي جان مانده بود. اين افراد هيچ شكي راجع به كاري كه انجام مي دادند نداشتند، حتي يك ذره. اين مسئله هميشه براي من ترسناك بوده. مقداري ترديد داشتن لازم است.

Shack: افرادي در Rapture حضور داشتند كه فقير به نظر مي رسيدند. افرادي كه به نظر مي رسيد به اين مكان تعلق ندارند، مكاني كه به نوعي آتوپيای دولتمندي است.

Ken Levine: وقتي كه من جهان بازي را براي افراد مرتبط با آن تشريح مي كردم، براي افراد مشكل بود كه دقيقا متوجه بشوند كه منظور من از آتوپيا چيست. منظور من مكاني نبود كه همه افراد در آن توانا هستند. در ابتدا مشكل بود كه به چيزي كه مي خواهم برسم. حتي در موارد جزئي مثل بخش درماني (Medical area). آن ها براي طراحي اين بخش شروع به ساخت بيمارستان كردند. و من گفتم نه، نه، اين كار بايد بصورت بيزينسي كاملا رقابتي باشد (نه مثل يك بيمارستان متمركز).

Shack: اين حد نهايي بازار آزاد است.

Ken Levine: بله. هيچ اداره مركزي اي وجود ندارد. همه چيز درباره بازار آزاد و رقابت است. اين كار بسيار مشكل بود، زيرا پياده سازي اين كار به هيچ وجه مشابه System Shock 2 نبود (بازي قبلي از همين گروه Irrational كه به سال ها قبل بر مي گردد و از جهاتي BioShock ادامه آن به حساب مي آيد). در آن بازي يك بخش مربوط به كارهاي مهندسي بود، يك بخش پزشكي و الي آخر. اين كار بسيار دردسر ساز بود چون بازيكنان به اين صورت موضوعات را نمي بينند. من فكر مي كنم كه ما در نهايت كارمان را بسيار خوب انجام داده ايم و تمام اين مكان ها كاملا منحصر به فرد هستند.
و همچنين چيزي كه افراد با خودشان فكر مي كنند اين است كه "اُه اين يك آتوپياست و همه خوشحال در كنار هم هستند". اما در واقعيت، چرا ما لوله كش داريم؟ همه نمی توانند موفق باشند. تعدادي نيز به پايين سقوط خواهند كرد.

Shack: من يكي از مكالمات را به خاطر مي آورم كه در آن راجع به كسي كه قرار بود توالت ها را تميز كند صحبت شده بود.

Ken Levine: درست است. كسي بايد توالت ها را تميز كند. درست در مرحله دوم، در Fisheries، Peach Wilkins اين كار را انجام ميداد، و Fontaine از اين افراد استفاده مي كرد. او وضعيت اين افراد را مي ديد، و برايشان صدقه جمع مي كرد. اين روش او بود، او به شما يك جاي خواب و يك ليوان قهوه ميداد و شما همه آن چيزي را كه او مي خواست به او ميدايد.
ايده كلي اين كار را من بعد از ديدن فيلم Syriana گرفتم. آن فيلم را ديده ايد؟

Shack: بله.

Ken Levine: آن ها نقطه ضعف افراد را پيدا مي كردند و كاري مي كردند كه آن ها خشنود و راضي باشند، و بعد بمب را به دور كمرشان مي بستند. Fontaine يك شكارچي بود. او افراد محروم را پيدا مي كرد و از آن ها حمايت مي كرد، و سر پناهي براي Little Sister ها شده بود. او تمام اين افراد را از طريق صدقه دادن دور خود جمع كرده بود. كه به نوعي طعنه آميز هم بود، چون Ryan از صدقه دادن متنفر بود.
او به عنوان پدر اين اجتماع بود. اما اين كار را تنها براي منفعت خود انجام ميداد. افراد از ميان شكاف ها به پايين سقوط مي كردند و او تنها به فكر منفعت طلبي خود بود. و او حتي وضعيت را براي آن ها بدتر نيز مي كرد. تمام افرادي كه در Fort Frolic مشغول كارهاي قاچاق (Smuggling) بودند، و او به آن ها مي گفت "بهتر است مشغول كارهايتان براي من باشيد، يا من شما را لو خواهم داد". او استاد ابداع جنايت بود. افرادي كه بسيار به آرمان هايشان اهميت مي دادند شكار ساده اي براي او بودند.

Shack: تا حدودي به نظر مي رسد كه Ryan طرز فكر خود را درباره Rapture تغيير داده كه به Fontaine اجازه داد كه در نهايت كنترل همه چيز را به دست گيرد.

Ken Levine: هيچ كدام از آن ها اجازه نمي دادند كه چيزي سد راهشان شود. فكر مي كنم در نهايت، Fontaine عملكرد بهتري درباره افكار و كارهايش داشت تا Ryan. زيرا زماني كه مسائل در دنياي رقابت به نفع Fontaine پيش مي رفت، Ryan ايده آل هاي خودش را قرباني غلبه بر Fontaine كرد، و از قدرت حكومتي خود بر عليه Fontaine استفاده كرد.

4xqftom.jpg

عكس ها تزئيني است!

Shack: رايان (Ryan) در جايي اشاره مي كند كه چقدر برايش مهم است كه از مقرارت و حكومت مداري دوري كند (همه چيز آزاد باشد). اما ظاهرا در نهايت اين كار ممكن نشد.

Ken Levine: بله، و فكر مي كنم اين بي رحمي در نهايت كار (در مورد خودش؟) مانند طلب بخششي براي گناهش بوده است. McDonough نقش نوعي پند دهنده را ايفا مي كرده، كه اين كار را انجام نده، به سمت تباهي خواهي رفت. اما او راهش را ادامه مي داد. Ryan اعتقاد راسخي به افكارش داشت، او به اشتباهش پي برد ولي در جايي كه دير شده بود. BioShock به نوعي يك تراژدي است. Ryan مي توانست Fontaine را شكست دهد اگر به خوبي فكرش را بر روي اين كار متمركز مي كرد. فكر مي كنم او بهتر و قوي تر بود. اما در درونش مي ترسيد.

Shack: من پايان بد بازي را ديدم. آينده به چه صورت پيش خواهد رفت؟ (پايان بد به اين صورت است كه شما با Splicer ها به سطح آب بر مي گرديد كه زير دريايي اتمي در حال جمع آوري بقاياي هواپيماي متلاشي شده در سطح آب است و Splicer ها به خدمه زيردريايي حمله مي كنند و همه را از بين مي برند، دوربين در سطح زير دريايي جلو مي رود و يك بمب اتمي نشان داده مي شود.)

Ken Levine: خودت فكر مي كني كه چه اتفاقي خواهد افتاد؟

Shack: خب، شايد به نوعي ادامه دهنده راه Fontaine مي بود، كه شما با بازگشت به جهان واقعي و با اين قدرت عظيم كه خواهيد توانست آن را بر عليه ديگران به كار گيريد.

Ken Levine: به طور خلاصه، در نهايت شما كنترل آن زيردريايي اتمي را بدست مي آوريد، و براي من بدست آوردن اين سلاح كمتر به منزله بروز جنگ و بيشتر به معناي بدست آوردن اين قدرت (قدرت بيشتر) بوده است. گسترش قدرت Rapture و تبديل آن به سومين ابر قدرت موجود. البته هيچ كدام از اين مسائل گفته نمي شود، اين برداشت من از موضوع است. او سلاح هسته اي را به دست آورده، و چه خواهد شد اگر اين شهر نيز به قدرتي برابر با ابر قدرت ها برسد؟ وضعيت جهان بايد جالب ميشده. (مي خندد)

Shack: پس Rapture لزوما در اين مرحله از بين نرفته است؟

Ken Levine: شايد. من نمي خواهم زياد اتفاقات را توضيح دهيم. شما قدرت را در آغوش گرفته ايد، و حالا شهر به چه سمتي خواهد رفت. در نهايت، مسئله در ارتباط با مردم است يا قدرت؟ همانطور كه Tenenbaum گفت، موضوع بر سر تغيير سرنوشت است. براي رسيدن به پايان خوب بايد سرنوشت خود را تغيير دهيد.
نمي دانم كه در نهايت چه تعدادي از افراد موفق خواهند شد كه به "پايان خوب" در زندگيشان دست پيدا كنند. Ryan دست نيافت. وقتي كه به يك مسير بسته رسيد راه ساده تر را انتخاب كرد. هر كاري كه ما انجام مي دهيم بازتاب و نتيجه دهنده چيز ديگري است. در نهايت شما مي خواهيد Ryan باشيد، يا شخصي بهتر از او؟

Shack: چه دليلي داشت كه صحنه Harvest كردن Little Sister ها بوجود آمد و چرا اجازه كشتن آشكار آن ها را نداديد؟

Ken Levine: فكر مي كنم بسياري از افراد در فروم ها از اينكه نمي توانند Little Sister ها رو به طور آشكارا بكشند ناراحت شده باشند. نمي دانم چرا، اما شايد اين كار را حق خودشان مي داستند. فكر كرديم كه اين مسئله بسيار بهتر و قوي تر بود كه آن ها در مقابل شما قرار بگيرند و اين انتخاب در مقابلتان باشد. با اين وجود همچنان آن صحنه غير قابل نمايش بود.

Shack: نارضايتي مشابه اي نيز بين طرفداران بازي Fallout وجود دارد، كه Bethesda هنوز تصميمي در مورد كشتن بچه ها در Fallout 3 نگرفته است.

Ken Levine: بله، وضعيت مشابه ايست. مشكل همه بازي سازان است. من اعتقاد دارم كه هنر هنر است و واقعيت واقعيت. اما اين مسئله در مورد بازي ما بي معني بود و كمكي در كاري كه ما مي خواستيم بكنيم نمي كرد. مشكلاتي در طراحي گيم پلي به اين دليل بود. در نهايت، بحث هاي زيادي شد و عده اي عقيده داشتند كه با اين كار دست بازيكنان را خواهيم بست. اما براي من اين مسئله از همان ابتدا روشن بود و تصميمي بود كه از همان ابتدا گرفته شده بود.
 
سلام



متاسفانه من در ویندوز ویستا حتی نتونستم بازی رو راه بندازم
چه رسد به اینکه بخوام با DX10 اجراش کنم

حالا یا اشکال از این ویندوز ویستای منه (که کلاً فکر کنم مشکل داره و برا همینم دنبال این هستم که یدونه درست و حسابیش رو دانلود کنم)

یا هم از این ورژن بازی که من دارم (چون این ورژن عملاً هیچ کاری برای نصب نداره، نصبش می کنی و بازی می کنی (البته کپی فایلا نیست، نصبش می کنه)، حتی کرک و اینا هم نداره که همین یکم مشکوکش می کنه)

به هر حال همچنان در آرزوی اجرای یک بازی در ویندوز ویستا، تحت Direct X 10.0 و SM4.0 دارم می سوزم.

پ.ن: البته اون چیزی که من توی Review ها توی نت دیدم، تفاوت خیلی فاحشی رو بین ورژنهای DX 9.0 و DX10.0 این بازی نشون نمی داد.

پ.ن.2: الان از روی اجبار دارم تحت XP SP2 بازی می کنم این Bioshock رو (البته که DX9.0 شم غوغاست)

پ.ن.3: حالا از تمام اینا گذشته بی ضرر نیست اگر یه عکس از Error ی که میده رو بزاری (داخل بازی Error رو میده یا خارج از بازی ؟؟؟) ...

پ.ن.4: سیستم جدید مبارک ... (آخرش BFG پیدا کردی یا نه ؟؟؟)

مطمئن شید که از بخش کنترل پنل تنظمیات 3d کارت گرافیک AA روی application control و چه بهتر none باشه چون بازی یا به بیان بهتر Unreal Engine3 "فعلا" همزمان نمیتونه AA با dx10 بکار بگیره...این مشکل تو بازی VEGAS هم وجود داشت و همچنان epic در مورد این مشکل سکوت کرده!
این یه تغییر جزئیه وممکنه مشکل شامل موارد دیگه باشه بهرحال امتحانش ضرر نداره

برای دیدن مقایسه بین مدهای dx10 , dx9.c بد نیست این مقاله جدید رو بخونید

بازی رو مد dx10 کیفیت تصویرش چشمگیر نیست نسبت به dx9.c ولی انقد تفاوت وجود داره که ارزش بازی کردن با یه موتور پردازش سخت افزار dx10 رو داشته باشه ضمنا افزایش نرخ فریم رو هم به مزایای اجرای بازی رو مد dx10 اضافه کنید:happy:
 
من روی ویستا اجرا کردم ولی هیچ فرقی نداشت ! مثل اینکه این ویستاهایی که ما داریم
مشکل دارن ... شاید ایراد از ورژن dx10 باشه ! یکی بره اپدیت کنه
 
من روی ویستا اجرا کردم ولی هیچ فرقی نداشت ! مثل اینکه این ویستاهایی که ما داریم
مشکل دارن ... شاید ایراد از ورژن dx10 باشه ! یکی بره اپدیت کنه
باید از option بازی dx10 رو on کنی اینکارو کردی؟وقتی بازی رو اجرا کرده ربطی به windows و ورژن دایرکس نداره.
 
اين تاپيك Pcمثله اينكه داغ تر از 360هست.
من تو اون مرحله كه ماهيگيره ميگه برو از اون يارو عنكبوتيا 3تا عكس بگير گير كردم عكسها رو گرفتم به اون يارو دادم اسلحه هامو دمه در ميگيره بعد تو ميرم ميكشمش بعد يك جا هست براي اولين بار اسلحه آپديت ميكني يك در تو يخها باز نميشه كمك.
 
اين تاپيك Pcمثله اينكه داغ تر از 360هست.
من تو اون مرحله كه ماهيگيره ميگه برو از اون يارو عنكبوتيا 3تا عكس بگير گير كردم عكسها رو گرفتم به اون يارو دادم اسلحه هامو دمه در ميگيره بعد تو ميرم ميكشمش بعد يك جا هست براي اولين بار اسلحه آپديت ميكني يك در تو يخها باز نميشه كمك.
خب به یخها آتیش بزن تا باز شه.
 
مطمئن شید که از بخش کنترل پنل تنظمیات 3d کارت گرافیک AA روی application control و چه بهتر none باشه چون بازی یا به بیان بهتر Unreal Engine3 "فعلا" همزمان نمیتونه AA با dx10 بکار بگیره...این مشکل تو بازی VEGAS هم وجود داشت و همچنان epic در مورد این مشکل سکوت کرده!
این یه تغییر جزئیه وممکنه مشکل شامل موارد دیگه باشه بهرحال امتحانش ضرر نداره

برای دیدن مقایسه بین مدهای dx10 , dx9.c بد نیست این مقاله جدید رو بخونید

بازی رو مد dx10 کیفیت تصویرش چشمگیر نیست نسبت به dx9.c ولی انقد تفاوت وجود داره که ارزش بازی کردن با یه موتور پردازش سخت افزار dx10 رو داشته باشه ضمنا افزایش نرخ فریم رو هم به مزایای اجرای بازی رو مد dx10 اضافه کنید:happy:

سلام

با این کارا هم درست نمیشه، قبلاً من اینا رو تست کرده بودم
همون طوری که گفتم اشکال یا در ورژن بازی منه، یا هم در ویندوز ویستایی که دارم (که بیشتر حدس می زنم از این ویستا ـه باشه، چون یجورایی مشکل داره)

الانم دارم بشدت دنبال یه ویستای درست و حسابی می گردم، شایدم بخرمش

بهر حال علاوه بر اون مقاله ای که شما الان زحمتشو کشیدی جاهای دیگه هم که نگاه کردم فرق آنچنانی بین DX9 و DX10 این بازی ندیدم (البته فرق که داره مسلماً ولی نه اونقدر که بخوام خودمو براش به آب و آتیش بزنم)

همچنین نرخ فریم (اگه زیاد بشه) هم زیاد برام مهم نیست
چون همین الانم متوسط فریمی که میگیرم حدود 50 تا 60 هستش (چون مانیتورم LCD ـه و از 1024*1280 بیشتر رو ساپورت نمی کنه عملاً نرخ فریم برام بی اهمیت میشه چون رزولوشن های بالاتر رو نمی تونم فعال کنم تا بعدش بخوام و به تکاپو بیفتم برا چند فریم بیشتر)، عملاً تمامی Option های گرافیکی هم بغیر از DX10 (که خوب XP نداردش) فعال هستن رو Maximum.
همین الانم گرافیک خیره کننده ای داره، البته از گرافیک مهم تر Game Play بازی هستش که تا اینجا واقعاً بی مشکل و عالی بوده برای من اونم بعد از مدتها بازی نکردن (عملاً بعد از Oblivion من فقط با Flight Simulator خودمو سرگرم می کردم)

بهرحال ممنونم از لطفت
 
سلام
بچه ها یکی از دوستای من رفته Bioshock گرفته و میخواد روی ویستا بازی کنه. ولی وقتی بازی رو اینستال میکنه و میخواد اجراش کنه این پیغام میاد :
The application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect.
از نظر سخت افزار هم هیچ مشکلی نداره :
CPU : Intel Core 2 Duo E6600
VGA : NVidia Gforce 8800 GTS 640 mb
Ram : 2 Gig DDR2 800
ویندوز ویستاش هم مشکلی نداره و بقیه برنامه ها و بازیها رو اجرا میکنه و فقط توی این یکی به مشکل خورده !
خلاصه اگه کسی راه حلی چیزی میدونه دریغ نکنه !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or