BioShock for PC

27190379220070427000247.jpg


هنوز چند ساعتي از جان سالم به در بردن از آن حادثه هولناك نگذشته است كه شما خود را زنده، اما در موقعيتي نچندان بهتر و در اعماق اقيانوس ميابيد. در ميان صداي ريزش قطرات آب كه از لابه لاي ديوارها و سقف به زمين مي ريزد و وجود شهري در زير آب را به شما ياد آوري مي كند، صداي قدم هاي موجود غول پيكري نيز به گوش ميرسد. چند لحظه بعد هيبتي عظيم در آستانه در آشكار مي شود و اسلحه عجيب خود را در هوا به حالت تهديد آميزي به حركت در مي آورد و با ايجاد صداهاي نامفهومي به شما ميفهماند كه بهتر است چند قدمي عقب تر بايستيد. پس از چند لحظه كه هيولا از بي خطر بودن اتاق اطمينان حاصل كرد، دخترك كوچكي را با چشمان نارنجي مي بينيد كه آرام آرام از پشت او بيرون مي آيد و به سمت جسد بي جان بر روي زمين پيش مي رود. همانطور كه دخترك سرنگ بزرگي را در جسد متعفن فرو مي كند، ذهن شما نيز به بررسي موقعيت هاي بعدي مشغول است. مي توانيد اتفافات رخ داده در چند لحظه اخير را فراموش كنيد و به آرامي از راهي كه وارد شده ايد اتاق را ترك كنيد و مواجهه با اين دو موجودي كه تا ساعاتي پيش حتي نمي توانستيد در روياهايتان تصورشان را بكنيد، را تا موقعيت بعدي به تاخير بيندازيد، يا ...
با نگاهي دوباره به دخترك و محافظ ظاهرا غير قابل عبور او دستتان را به آرامي تا به روي ماشه بالا مي آوريد. ثانيه ها سپري مي شوند و حالا دخترك در حال خارج كردن سرنگ است. انگشت شما بازهم بر روي ماشه مردد مي ماند ... آيا ارزشش را خواهد داشت؟ شايد مرگ سرانجام اين تصميم گيري عجولانه باشد ... اما با فشار ماشه و آغاز اين مبارزه خواهيد توانست دوباره به نفس كشيدنتان ادامه دهيد. و به احتمال زياد با كمي خوش شانسي بتوانيد از دست حمله بعدي هيولا جان سالم به در ببريد و به ماده موجود در سرنگ دست يابيد. پس چرا منتظريد؟

169817253820070426234807.jpg


بازي Bioshock در اواخر سال 2004 با چند طرح (Artwork) نسبتا ساده، اما جالب به دنياي بازي هاي ويدئويي معرفي شد (طرح ها در اين عكس ها موجود نيست). استوديوي Irrational Games مدت زيادي پس از معرفي اوليه بازي سكوت كرد و سرانجام در يكي از شماره هاي اوليه سال 2006 مجله Game Informer بازي در دست ساخت خود را معرفي كرد. Irrational تا به حال بازي هايي چون Freedom Force، SWAT 4 و Tribes: Vengeance را تهيه كرده است و بيشتر اعضاي آن از استوديوي Looking Glass‌ به آن پيوسته اند. Looking Glass استوديويي است كه بازي System Shock در آن تهيه شده است. بازيي كه آن را تركيبي از FPS و RPG‌ دانسته اند و Bioshock نيز از سبكي مشابه آن پيروي مي كند.

28651615120070426235002.jpg


بازي در سال هاي ابتدايي دهه 60 رخ مي دهد. جايي در ميانه آبها، كه شما خود را در حال غرق شدن مي بينيد. پس از چند لحظه و با تلاش فراوان خود را به سطح آب مي رسانيد و با جسد هاي شناور بر روي آب و قطعات هواپيماي سقوط كرده اي مواجه مي شويد. هيچ
Cutscene يا نمايشي در آغاز بازي وجود ندارد تا سقوط هواپيما يا وقايع قبل از آن را براي شما شرح دهد. مطمئنا پس از بازيابي حواس خود اولين هدف شما زنده ماندن در اين شرايط دشوار خواهد بود. در پهناي افق به دنبال ساحل يا خشكي اي خواهيد گشت. اما نه در دور دست ها بلكه در وسط اقيانوس شيئي توجه شما را به خود جلب مي كند. نوري در ميانه آب ها ديده مي شود. شما خود را به نزديكي نور مي رسانيد و با سازه اي عجيب روبرو مي شويد كه نردباني بر روي آن قرار دارد كه به اين سازه وارد مي شود. شما از نردبان پايين مي رويد و با جسد بي جاني روبرو مي شويد. جسد را كنار مي زنيد و وارد وسيله زير دريايي مي شويد. با اين وسيله در آب هاي ناشناخته پايين مي رويد و در نزديكي بستر اقيانوس نور و ساختمان هاي شهري زير آبي را مي بينيد. وقتي كه وسيله زير دريايي در محل خود متوقف شد، از آن خارج مي شويد و پا به شهري مي گذاريد كه به نظر مي رسد، زمان در آن متوقف شده است. شهري با ظاهر منحصر به فرد كه در اثر نبرد و گذشت زمان و ورود آب از ديوارهاي شيشه اي آن ويران شده است. به Rapture خوش آمديد!

112427326920070427004559.jpg


بازي همچون System Shock سبكي FPS دارد و همانطور كه گفته شد در شهري زير آبي به نام Rapture اتفاق مي افتد. Rapture در اواسط دهه 40 ميلادي توسط Andrew Ryan پي ريزي شد. رايان، رپچور را محلي براي نوابغ در نظر گرفته بود تا بتواند آن ها را از بحبوحه جنگ جهاني دوم دور سازد و محلي امن براي شكوفايي استعدادهاي آن ها پديد آورد. هنرمندان و دانشمندان اجازه داشتند بدون هيچ محدوديتي به كارهاي خود بپردازند. همه چيز به خوبي پيش مي رفت تا زماني كه دانشمندي به نام Tenenbaum توانست ماده اي تحت عنوان Adam‌ را كشف نمايد. Adam از نوعي حلزون دريايي به دست مي آمد و با تبديل آن به Plasmidها مي توانستند از آن براي درمان بيماري ها و مهمتر از آن، بهبود عملكرد انسان ها استفاده كنند. انسان هايي قوي تر از همه نظر. كاهش اين ماده ارزشمند باعث پديد آمدن جنگ داخلي در رپچور شد. مصرف اين ماده باعث شده بود مردمان رپچور بسيار خشن تر، قوي تر و خطرناك تر از انسان هاي عادي باشند و تاثيرات جانبي اين ماده باعث شده بود كه ظاهر آن ها تغيير شكل دهد و تبديل به موجوداتي جهش يافته شوند. اين وضعيت، افراد موجود در رپچور را به دو دسته تقسيم كرده بود. دسته اول افرادي بودند كه تبديل به موجوداتي كاملا غير عادي شده بودند و تحت فرمان رايان بودند و دسته دوم افرادي بودند كه در مخفي گاه هاي خود پنهان شده بودند و به دنبال راه فراري براي خلاصي از اين شهر مي گشتند.

82712619020070426235119.jpg


اين وضعيت و كمبود Adam باعث شده بود كه محيط شهر بسيار خطرناك و نا امن شود. در رپچور جديد، موجودات دختر بچه مانندي به نام Little Sisters به همراه محافظانشان (Big Daddy ها) مامور جمع آوري و بازيافت Adamها از بدن اجساد موجود در سطح شهر شده بودند. در دنياي جديد پس از كشف Adam اين ماده بعنوان طلايي ارزشمند بود كه با آن هر كس مي توانست قدرت هاي خارق العاده اي پيدا كند يا بيماري هاي خودش را از بين ببرد.
Plasmidهاي به دست آمده قدرت هاي مختلفي را به مصرف كننده هاي خود مي دهند (كه يكيشان شخصيت شما در بازي باشد). مثلا Enrage شما را قادر مي سازد كه موجودات را به جان يكديگر بيندازيد، طوري كه يكديگر را دشمن هم بدانند. يا با استفاده از Cryo-Field قادر خواهيد بود كه دشمن خود را به يك مجسمه يخي تبديل كنيد.
Bioshock را مي توان اولين بازي اي دانست كه گيم پلي از جنس نسل بعد را (حداقل در حرف) معرفي كرد و طي اين مدت توانسته با طرح هاي فوق العاده خود از يك شهر زير آبي توجه بسياري را به خود جلب سازد.


بازي در 21 آگوست 2007 براي Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد. در كنفرانس X06 مايكروسافت آقاي پيتر مور صحبت از اختصاصي بودن اين بازي براي اين دو سيستم كردند. اما طبق شواهد و گفته هايي كه تا به حال شده به نظر ميرسه كه بازي براي مدت مشخصي اختصاصي باشه و بعدا براي PS3 هم عرضه بشه.

در اين تاپيك هم اميدوارم تا زمان عرضه بازي، با كمك ديگر علاقمندان به اين بازي مجموعه مطالبي جمع آوري كنيم. مطلب بالا تنها مقدمه اي از بازي مورد نظر بود كه فكر مي كنم براي آشنايي اوليه با بازي كافي بوده باشه.
لطفا از زدن پست هاي بي مورد پرهيز كنيد تا بتونيم حجم تاپيك را تا عرضه بازي (چهار ماه ديگر) در كمترين حد خود نگه داريم.

با تشكر از همه براي همكاري هاي آيندشون ... :cool:
 
آخرین ویرایش:

Allurea

کاربر سایت
Jun 11, 2006
1,485
ممنون از شروین جان به خاطر پیش نمایش خوبتون فقط ذکر نکردید که موتور گرافیکی بازی unreal engine 3 میباشد که تونستند با استفاده از ue3 محیط های واقعا زیبایی رو خلق کنند
 

shervinrs

کاربر ویژه
کاربر سایت
Mar 9, 2006
401
نام
شروين
سايت The Cult of Rapture كه سايت رسمي بازي هست در آخرين مقاله خودش به بررسي آب و افكت هاي اون در بازي پرداخته.
اين مقاله مصاحبه اي با Stephan Alexander و Jesse Johnson است كه هر دو از تيم سازنده بازي هستند و دو نفري هستند كه در ابتدا گفته ميشد كه بر روي شكل آب در بازي كار مي كنند. طبق گفته هاي اين دو، افكت هاي آب با استفاده از قابليت هاي DX9 و به كمك DX10 پياده سازي شده اند. در حال حاضر بيشتر بازي ها براي نمايش آب از الگوريتم هاي مشخص و از پيش تعيين شده استفاده ميكنند در حالي كه براي اين بازي (الگوريتم توليد) آب بصورت همزمان رندر شده و قابليت تغيير دارد.
سطح آب هم در بازي تغيير مي كند. از آنجايي كه Rapture يك محيط در حال نابودي است هر لحظه امكان دارد كه قسمتي از آن در اثر فشار آب فرو ريزد و آب با فشار به درون شهر نفوذ كند. كه اين مسئله باعث بسته شدن درهاي اضطراري و قطع شدن دسترسي به قسمتي از Rapture مي شود (البته ظاهرا هيچ وقت امكان دسترسي به يك قسمت كاملا از بين نميرود).
همچنين آب مي تواند در بازي جريان برق را منتقل كند كه كشنده است. و از آب مي توان براي خاموش كردن آتش هم استفاده كرد. مثلا يك شخص آتش گرفته (يكي از دشمنان يا NPCهاي بازي) سعي مي كند كه خود را به نزديك ترين محل جمع شدن آب برساند و آتش را خاموش كند.
در بازي كيفيت هاي مختلفي از آب وجود دارد مانند آب زلال،تيره و آلوده و ... همچنين اجسام در حركت آب تغيير به وجود مي آورند. مثل پاشيدن آب به اطراف وقتي كه كسي از زير آن عبور كند. نور پردازي و فيزيك بر تك تك ذره هاي آب اثر ميگذارد. اجسام و اجساد نيز بر روي آب مي توانند شناور شوند.

تريلر مربوط به افكت هاي آب اين بازي را مي توانيد از اينجا دانلود كنيد. عكس هايي از اين تريلر هم سايت Xboxyde تهيه كرده كه از اينجا مي بينيد.

فقط ذکر نکردید که موتور گرافیکی بازی unreal engine 3 میباشد که تونستند با استفاده از ue3 محیط های واقعا زیبایی رو خلق کنند.
دليلش اين بود كه اين مطلب رو فقط براي افتتاح تاپيك نوشتم. هنوز مدت زيادي تا عرضه بازي مونده و وقت زياده.
 

shervinrs

کاربر ویژه
کاربر سایت
Mar 9, 2006
401
نام
شروين
اگر صفحه سنگين شده مي توانيد با زدن شماره پستي كه در بالا سمت چپ هر پست قرار دارد آن پست را بصورت منفرد مشاهده كنيد.
سايت رسمي بازي مقاله هاي خوبي از بازي گذاشته كه قست هايي از اونها رو در پايين مي خونيد:

نگاهي به Little Sister ها:


بدون شك يكي از جالب ترين موضوعاتي كه در اين بازي مطرح شده، Little Sister ها و Big Daddy ها و شكل تقابل اين دو با يكديگر است. Ken Levine (طراح اصلي بازي) ايده طراحي Little Sister ها را از دنياي واقعي و حيات وحش و مسئله شكار و شكارچي گرفته است. Little Sister ها شبيه به موجودات ضعيفي هستند كه وظيفه جمع آوري آذوقه را بر عهده دارند و موجودات قوي تري (Big Daddy ها) از آن ها محافظت مي كنند، مثل مورچه سربازي كه از Gatherer هاي ضعيف تر حمايت مي كند. (نام Little Sister ها هم در ابتدا Gatherer به معناي جمع آوري كننده بود.)
لوين پا را هم از اين فراتر گذاشته و رابطه اي پدر - فرزندي بين محافظ و گردآوري كننده خود بوجود آورده كه همين مسئله باعث بوجود آمدن Big Daddy ها و Little Sister هايي با اين شكل ظاهري شده تا اين رابطه به خوبي شكل خود را به نمايش بگذارد.
هنوز درباره نحوه پيدايش Little Sister ها توضيحي داده نشده و براي فهميدن اين موضوع تا زمان انتشار بازي بايد صبر كنيد.
نكته مهم در مورد ظاهر دختر بچه مانند Little Sister ها اين است كه لوين سعي داشته با هر بار مواجهه با اين موجودات و با توجه به نياز شما به Adam براي زنده ماندن به نحوي شما را دچار سردرگمي و مشكل كند. (وظيفه Little Sister ها در بازي جمع آوري Adam از اجساد انسان هاي موجود در بازي است، ماده اي كه در Rapture به سختي يافت مي شود و تنها Little Sister ها توانايي به دست آوردن آن ها را از اجساد دارند.) شما با هر بار مواجهه با اين دو (Little Sister و Big Daddy) بايد تصميم بگيريد كه آيا حاضر هستيد براي بدست آوردن اين ماده ارزشمند مبارزه اي بسيار دشوار با Big Daddy داشته باشيد و آن موجودات دختر بچه مانند را نيز از بين ببريد يا خير. رابطه بين Little Sister ها و Big Daddy ها نيز بسيار جالب است. با مردن Big Daddy آنها شروع به گريه مي كنند و ... شما هنوز يك قدم ديگر براي رسيدن به Adam در پيش روي داريد! حال نوبت شماست كه در اين مورد تصميم بگيريد. لوين مي گويد: بازي ها، به عنوان يك مديوم هنري بايد چنين سوالاتي را مطرح كنند. همه چيز نبايد سياه يا سفيد باشد، همه چيز نبايد رابطه بين سربازها و تروريست ها باشد تا Player را به مبارزه بطلبد.
اين مقاله كمي بيشتر به اين موضوع پرداخته كه اگر علاقمند هستيد مي تونيد ادامه اش رو از اينجا بخونيد.


موجود دريايي كه Adam از آن گرفته شده است.
آيا Little Sister ها از اين موجودات بوجود آمده اند؟

نسخه Limited Edition:
عرضه اين نسخه مدتي پيش و پس از يك نظر سنجي اعلام شد. اين نسخه شامل CD از آهنگ هاي بازي، يك DVD از مراحل ساخت بازي و مجسمه اي از Big Daddy مي شود. عكس هايي از نمونه اوليه اين مجسمه منتشر شده كه مي بينيد:





همچنين طرح روي جلد اين نسخه با يك مسابقه طراحي بين طرفداران بازي انجام شده كه بهترين طرح، براي بازي در نظر گرفته شده كه در زير طرح برنده را مي بينيد:


چند طرح ديگر از طرح هاي فرستاده شده:

 

shervinrs

کاربر ویژه
کاربر سایت
Mar 9, 2006
401
نام
شروين
بازهم عكس هاي جديدي از بازي اومده كه در زير مي بينيد:







Jeuxactu پيش نمايشي هم از بازي در سايتش گذاشته كه از اينجا مي تونيد بخونيد. ظاهرا تاريخ عرضه بازي تا 31 آگوست به تعويق افتاده.
ضمنا تريلر جديدي هم از بازي اومده كه از اينجا مي تونيد ببينيد.
 

shervinrs

کاربر ویژه
کاربر سایت
Mar 9, 2006
401
نام
شروين
شماره جديد مجله EGM منشر شده و همونطور كه قبلا گفته شده بود مقاله اصلي اين شماره به بازي Bioshock اختصاص داره. ظاهرا عكس هاي مقاله بسيار جديد هستند و HUD جديد بازي هم در بعضي از عكس ها ديده ميشه. اسكن ها رو مي بينيد:





خود مجله رو هم از تاپيك مريوطه مي تونيد دانلود كنيد.
 

shervinrs

کاربر ویژه
کاربر سایت
Mar 9, 2006
401
نام
شروين
انجين تبليغاتي بازي به كار افتاده و امروز تقريبا تمام سايت ها پيش نمايش هايي از بازي داشتند. سايت هاي Gamespot و IGN و Teamxbox و Eurogamer (به همراه مصاحبه) و Shacknews از جمله سايت هايي بودند كه درباره اين بازي مطالبي داشتند.
عكس هايي كه امروز از اين سايت ها منتشر شدن:



Box Shot بازي هم براي PC و 360 اومده كه در زير مي بينيد:


 

allworld

کاربر سایت
Jun 6, 2006
747
من يه دمو از گيم پلی بازی ديدم....گرافيک بازی خيلی خوبه فقط انفجارها و خونها خيلی گرافيک
پايينی داره:(...اصلاً قابل تحمل نيست....ايشالا تا قبل ريليز بازی درست کنن اينارو:(
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر