BioShock for PC

27190379220070427000247.jpg


هنوز چند ساعتي از جان سالم به در بردن از آن حادثه هولناك نگذشته است كه شما خود را زنده، اما در موقعيتي نچندان بهتر و در اعماق اقيانوس ميابيد. در ميان صداي ريزش قطرات آب كه از لابه لاي ديوارها و سقف به زمين مي ريزد و وجود شهري در زير آب را به شما ياد آوري مي كند، صداي قدم هاي موجود غول پيكري نيز به گوش ميرسد. چند لحظه بعد هيبتي عظيم در آستانه در آشكار مي شود و اسلحه عجيب خود را در هوا به حالت تهديد آميزي به حركت در مي آورد و با ايجاد صداهاي نامفهومي به شما ميفهماند كه بهتر است چند قدمي عقب تر بايستيد. پس از چند لحظه كه هيولا از بي خطر بودن اتاق اطمينان حاصل كرد، دخترك كوچكي را با چشمان نارنجي مي بينيد كه آرام آرام از پشت او بيرون مي آيد و به سمت جسد بي جان بر روي زمين پيش مي رود. همانطور كه دخترك سرنگ بزرگي را در جسد متعفن فرو مي كند، ذهن شما نيز به بررسي موقعيت هاي بعدي مشغول است. مي توانيد اتفافات رخ داده در چند لحظه اخير را فراموش كنيد و به آرامي از راهي كه وارد شده ايد اتاق را ترك كنيد و مواجهه با اين دو موجودي كه تا ساعاتي پيش حتي نمي توانستيد در روياهايتان تصورشان را بكنيد، را تا موقعيت بعدي به تاخير بيندازيد، يا ...
با نگاهي دوباره به دخترك و محافظ ظاهرا غير قابل عبور او دستتان را به آرامي تا به روي ماشه بالا مي آوريد. ثانيه ها سپري مي شوند و حالا دخترك در حال خارج كردن سرنگ است. انگشت شما بازهم بر روي ماشه مردد مي ماند ... آيا ارزشش را خواهد داشت؟ شايد مرگ سرانجام اين تصميم گيري عجولانه باشد ... اما با فشار ماشه و آغاز اين مبارزه خواهيد توانست دوباره به نفس كشيدنتان ادامه دهيد. و به احتمال زياد با كمي خوش شانسي بتوانيد از دست حمله بعدي هيولا جان سالم به در ببريد و به ماده موجود در سرنگ دست يابيد. پس چرا منتظريد؟

169817253820070426234807.jpg


بازي Bioshock در اواخر سال 2004 با چند طرح (Artwork) نسبتا ساده، اما جالب به دنياي بازي هاي ويدئويي معرفي شد (طرح ها در اين عكس ها موجود نيست). استوديوي Irrational Games مدت زيادي پس از معرفي اوليه بازي سكوت كرد و سرانجام در يكي از شماره هاي اوليه سال 2006 مجله Game Informer بازي در دست ساخت خود را معرفي كرد. Irrational تا به حال بازي هايي چون Freedom Force، SWAT 4 و Tribes: Vengeance را تهيه كرده است و بيشتر اعضاي آن از استوديوي Looking Glass‌ به آن پيوسته اند. Looking Glass استوديويي است كه بازي System Shock در آن تهيه شده است. بازيي كه آن را تركيبي از FPS و RPG‌ دانسته اند و Bioshock نيز از سبكي مشابه آن پيروي مي كند.

28651615120070426235002.jpg


بازي در سال هاي ابتدايي دهه 60 رخ مي دهد. جايي در ميانه آبها، كه شما خود را در حال غرق شدن مي بينيد. پس از چند لحظه و با تلاش فراوان خود را به سطح آب مي رسانيد و با جسد هاي شناور بر روي آب و قطعات هواپيماي سقوط كرده اي مواجه مي شويد. هيچ
Cutscene يا نمايشي در آغاز بازي وجود ندارد تا سقوط هواپيما يا وقايع قبل از آن را براي شما شرح دهد. مطمئنا پس از بازيابي حواس خود اولين هدف شما زنده ماندن در اين شرايط دشوار خواهد بود. در پهناي افق به دنبال ساحل يا خشكي اي خواهيد گشت. اما نه در دور دست ها بلكه در وسط اقيانوس شيئي توجه شما را به خود جلب مي كند. نوري در ميانه آب ها ديده مي شود. شما خود را به نزديكي نور مي رسانيد و با سازه اي عجيب روبرو مي شويد كه نردباني بر روي آن قرار دارد كه به اين سازه وارد مي شود. شما از نردبان پايين مي رويد و با جسد بي جاني روبرو مي شويد. جسد را كنار مي زنيد و وارد وسيله زير دريايي مي شويد. با اين وسيله در آب هاي ناشناخته پايين مي رويد و در نزديكي بستر اقيانوس نور و ساختمان هاي شهري زير آبي را مي بينيد. وقتي كه وسيله زير دريايي در محل خود متوقف شد، از آن خارج مي شويد و پا به شهري مي گذاريد كه به نظر مي رسد، زمان در آن متوقف شده است. شهري با ظاهر منحصر به فرد كه در اثر نبرد و گذشت زمان و ورود آب از ديوارهاي شيشه اي آن ويران شده است. به Rapture خوش آمديد!

112427326920070427004559.jpg


بازي همچون System Shock سبكي FPS دارد و همانطور كه گفته شد در شهري زير آبي به نام Rapture اتفاق مي افتد. Rapture در اواسط دهه 40 ميلادي توسط Andrew Ryan پي ريزي شد. رايان، رپچور را محلي براي نوابغ در نظر گرفته بود تا بتواند آن ها را از بحبوحه جنگ جهاني دوم دور سازد و محلي امن براي شكوفايي استعدادهاي آن ها پديد آورد. هنرمندان و دانشمندان اجازه داشتند بدون هيچ محدوديتي به كارهاي خود بپردازند. همه چيز به خوبي پيش مي رفت تا زماني كه دانشمندي به نام Tenenbaum توانست ماده اي تحت عنوان Adam‌ را كشف نمايد. Adam از نوعي حلزون دريايي به دست مي آمد و با تبديل آن به Plasmidها مي توانستند از آن براي درمان بيماري ها و مهمتر از آن، بهبود عملكرد انسان ها استفاده كنند. انسان هايي قوي تر از همه نظر. كاهش اين ماده ارزشمند باعث پديد آمدن جنگ داخلي در رپچور شد. مصرف اين ماده باعث شده بود مردمان رپچور بسيار خشن تر، قوي تر و خطرناك تر از انسان هاي عادي باشند و تاثيرات جانبي اين ماده باعث شده بود كه ظاهر آن ها تغيير شكل دهد و تبديل به موجوداتي جهش يافته شوند. اين وضعيت، افراد موجود در رپچور را به دو دسته تقسيم كرده بود. دسته اول افرادي بودند كه تبديل به موجوداتي كاملا غير عادي شده بودند و تحت فرمان رايان بودند و دسته دوم افرادي بودند كه در مخفي گاه هاي خود پنهان شده بودند و به دنبال راه فراري براي خلاصي از اين شهر مي گشتند.

82712619020070426235119.jpg


اين وضعيت و كمبود Adam باعث شده بود كه محيط شهر بسيار خطرناك و نا امن شود. در رپچور جديد، موجودات دختر بچه مانندي به نام Little Sisters به همراه محافظانشان (Big Daddy ها) مامور جمع آوري و بازيافت Adamها از بدن اجساد موجود در سطح شهر شده بودند. در دنياي جديد پس از كشف Adam اين ماده بعنوان طلايي ارزشمند بود كه با آن هر كس مي توانست قدرت هاي خارق العاده اي پيدا كند يا بيماري هاي خودش را از بين ببرد.
Plasmidهاي به دست آمده قدرت هاي مختلفي را به مصرف كننده هاي خود مي دهند (كه يكيشان شخصيت شما در بازي باشد). مثلا Enrage شما را قادر مي سازد كه موجودات را به جان يكديگر بيندازيد، طوري كه يكديگر را دشمن هم بدانند. يا با استفاده از Cryo-Field قادر خواهيد بود كه دشمن خود را به يك مجسمه يخي تبديل كنيد.
Bioshock را مي توان اولين بازي اي دانست كه گيم پلي از جنس نسل بعد را (حداقل در حرف) معرفي كرد و طي اين مدت توانسته با طرح هاي فوق العاده خود از يك شهر زير آبي توجه بسياري را به خود جلب سازد.


بازي در 21 آگوست 2007 براي Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد. در كنفرانس X06 مايكروسافت آقاي پيتر مور صحبت از اختصاصي بودن اين بازي براي اين دو سيستم كردند. اما طبق شواهد و گفته هايي كه تا به حال شده به نظر ميرسه كه بازي براي مدت مشخصي اختصاصي باشه و بعدا براي PS3 هم عرضه بشه.

در اين تاپيك هم اميدوارم تا زمان عرضه بازي، با كمك ديگر علاقمندان به اين بازي مجموعه مطالبي جمع آوري كنيم. مطلب بالا تنها مقدمه اي از بازي مورد نظر بود كه فكر مي كنم براي آشنايي اوليه با بازي كافي بوده باشه.
لطفا از زدن پست هاي بي مورد پرهيز كنيد تا بتونيم حجم تاپيك را تا عرضه بازي (چهار ماه ديگر) در كمترين حد خود نگه داريم.

با تشكر از همه براي همكاري هاي آيندشون ... :cool:
 
آخرین ویرایش:

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
اصلا تا حالا با دسته ي 360 اول شخص بازي كردي كه نظر مي دي؟
بله اگه تعداد دكمه هاي استفاده شونده در بازي زياد باشه دسته خيلي بهتره(شوك هم اضافه كن كه براي بازي ترسناك واقعا لازمه)
چرا تعصبی حرف میزنی؟
قبول داریم دسته 360 از تمام کنترل هایی که تا بحال اومده خوشدست تره اما هیچجوره به موسو کیبورد نمیرسه!!!!!
اصلا FPS فقط رو pc لذت واقعیشو میفهمی
در ضمن من دسته 360 رو دستم گرفتم یه وقت نگی نگرفتم:p
 

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
اصلا تا حالا با دسته ي 360 اول شخص بازي كردي كه نظر مي دي؟
بله اگه تعداد دكمه هاي استفاده شونده در بازي زياد باشه دسته خيلي بهتره(شوك هم اضافه كن كه براي بازي ترسناك واقعا لازمه)
یعنی شما واقعا با این پستت خواستی بدیهیات رو نقض کنی و بگی که دسته 360 از موس/کیبورد راحتتره یا فقط برای مزاح این پست رو زدی؟

این جمله دقیقا مثل این میمونه که بگی آسمون آبی نیست سبزه.
 

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
Gamer TV - 28 July رو گرفتم
نوشته بود که یک قسمت preview از Bioshock داره. من هم برای همین گرفتمش.
چیز خاصی نداشت .. دوربیشن پشت شانه طرف بود که داشت روی PC بازی میکرد و همون چیزهایی که تا حالا پنج شش بار توی movie های بازی دیدیم. میمردند حداقل زوم کنند روی مانیتور.
گرفتن نارنچک یا بقیه اشیاء روی هوا با Telekinesis .
زدن Electric Bolt (یا هرچیزی که اسمش رو گذاشتن به ملت داخل آب که برق خورشون!!!! بکنه .
توضیح چند تا از اسلحه ها که معادل Crowbar دکتر گوردون اینجا طرف آچار داره و revolver و ... !

یک سری چیزهای دیگه خوشحال هم نشون داد که ربطی به تاپیک نداره
فیلم از HL2 : EP2 و موجودات جدید اش.
Mercenaries 2 یا یک چیزی توی همین مایه ها . 3rd Person خوشحال، طرف rpg به دوش میپرید وسط معرکه !
زیر آب Crysis که مثلا قراره طبیعی باشه و خرچنگ زیر آب رفت و آمد میکرد.
مراسمی که برای بزرگداشت قسمت 400 ام Simpsons و 20 سال سابقه برپا شده بود و مصاحبه با voice actor ها و بازی خوشحالی که EA داره میسازه و همچنین کارتون اش.
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
چرا اینجا همش مشغول بحثید؟
میشه بفرمایید فلسفه وجودی forums چیه؟؟؟!!!
به قول اشکان : فقط برای مزاح این پست رو زدی؟ یا برای spam زدی؟؟؟
 

SLASH1

کاربر سایت
Jan 15, 2007
3,347
یعنی شما واقعا با این پستت خواستی بدیهیات رو نقض کنی و بگی که دسته 360 از موس/کیبورد راحتتره یا فقط برای مزاح این پست رو زدی؟

این جمله دقیقا مثل این میمونه که بگی آسمون آبی نیست سبزه.

نخير كاملا هم جدي گفتم براي اينكه اينقدرهاهم فرق بينشون نيست دليلمم نوشتم درسته كه موس بهتر از اناتوگه اما به همون دو دليلي كه نوشتم تا حدودي به هم نزديك مي شن(علاوه بر اينكه انالوگ 360 كلا خيلي بهتر از دسته هاي ديگس)
در كل هم موس و كيبورد بهتره اما نه اون طوري كه شما مي گيد

در ضمن اسمون سياهه مي گي نه تو شب ببينش:laughing:
 

shervinrs

کاربر ویژه
کاربر سایت
Mar 9, 2006
401
نام
شروين
Reviews
تا به حال سايت ها و مجله هاي زير بازي رو Review كردند و نمره هاي زير رو به بازي دادند:

Game Informer 10/10, SO 10/10
Euro Gamer 10/10
Official Xbox Magazine UK 10/10
PC Gamer UK 95/100
Games Radar 10/10
PC Zone 96/100
Gamer.TV 5/5
Playboy 4/4 Bunnies :D

Bioshock: Breaking The Mold

6771652.jpg


سايت Cult of Rapture در يك اقدام كم سابقه دفترچه اي 67 صفحه اي از ArtWork هاي بازي منتشر كرده كه مي تونيد اون رو بصورت PDF به دو صورت High res و Low res دانلود كنيد.

Demos

دموي نسخه PC پس فردا يعني 18م آگوست قابل دانلود خواهد بود (البته فكر كنم هنوز تاييد نشده باشه). دموي نسخه 360 هم در XL موجود است. همچنين نسخه كامل 360 رو تعدادي از فروشگاه ها (در آمريكا) به فروش رسوندند و در حال حاضر بصورت تورنت موجود است.
ظاهرا نسخه PC‌ بازي هم به فروش رسيده. اما همونطور كه قبلا گفته شده بود براي اجرا شدن نياز به Active از روي اينترنت داره. و اين مرحله Active شدن تا 21م كه زمان عرضه رسمي بازي انجام نميشه! (يعني چك ميكنه و ميبينه تاريخ عرضه بازي نرسيده ميگه بازي رو پاك كن.) اميداوارم مشكلي پيش نياد :(.

لطفا اون هايي كه بازي رو تهيه مي كنند حواسشون باشه كه مطالب مربوط به داستان بازي رو حتما در Spoiler قرار بدند.
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
ظاهرا نسخه PC‌ بازي هم به فروش رسيده. اما همونطور كه قبلا گفته شده بود براي اجرا شدن نياز به Active از روي اينترنت داره. و اين مرحله Active شدن تا 21م كه زمان عرضه رسمي بازي انجام نميشه!
یعنی میشه منتظر یه اتفاق غیر منتظره بود و بازی کرک نشه؟؟؟ !!!! :(( :(( razor1911 منتظریم
 

Brad Pitt

کاربر سایت
Oct 19, 2005
114
این سیستم مورد نیاز و همچنین توصیه شده بازی هست که فرزاد عزیزدر قسمت اخبار بازیها گزاشته بودن.با تشکر از ایشون فکر میکنم اینجا باشه خیلی بهتره.
Operating Systems:

Windows XP (with Service Pack 2) or Windows Vista

Minimum System Requirements:​


CPU: Pentium 4 2.4GHz Single Core processor
System RAM: 1GB
Video Card: Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).
Sound Card: 100% direct X 9.0c compatible sound card
Hard disc space: 8GB free space

Recommended System Requirements:​


CPU: Intel Core 2 Duo processor
System RAM: 2GB
Video card: DX9: Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better). DX10: NVIDIA GeForce 8600 or better
Sound Card: Sound Blaster¿ X-Fi™ series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

Important Note: Game requires Internet connection for activation.
 

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
داشتم اسکن های مربوط به review بازی در PC Gamer رو میخوندم
رسیدم به این قسمت ..
(البته اینها ترجمه دقیق نیست .. همینجوری منظورشون رو توضیح دادم)

If you're worrying about the dreaded taint of consolification,by the way, don’t. It’s clear that the PC team at Irrational are every bit as platform-snobbish as us.

اگه میترسید که بازی کنسولی شده باشد (اشاره بسیار مستقیم به Oblivion ) نترسید. مشخص است که تیم PC در Irrational مثل ما platform-snobbish بوده اند.
Platform Snobbish میشه یک چیزی تو مایه های "من" ، که با کنسول مشکل دارم.:biggrin1:

There’s a PC-only options menu that lets you turn off the quest compass guiding you to your next objective, disable the golden sheen on mission-critical items, and as for auto-aiming, it isn’t even an option unless you plug in a 360 pad.

در بازی PC یک سری Option جدید داریم.
- اونجا میشه اون فلش مربوطه که روی قطب نما به quest بعدی اشاره میکنه را حذف کرد.(دقیقا یک چنین mod برای Oblivion ساخته شده بود که اون فلش کذایی رو حذف میکرد).
- همچنین حذف درخشش طلایی آیتم های لازم و حیاتی برای بازی (یک تابلو بزرگ که "ببین من مهم هستم" !!!) مثل سری thief که همیشه اشیاء گرانقیمت یک برق خاصی داشتند .. که البته خیلی تابلو نبود ولی هر چند لحظه یک بار و در زیر نور ماه یک برقکی میزدند.
- همچنین auto-aim نداریم .. مگر اینکه دسته 360 وصل کنید.

Also exclusive to this edition is a magnificently intricate PC- only quick-switch menu.
Because you can have 19 different weapon ammo types on top of your six Plasmids at any given time, using the mouse wheel can get fiddly. So there’s also a key you can hold down to pause the game and pick any one of those 25 modes of attack with a single click. Hacking, too, has been designed differently for the PC to make best use of the mouse — it’s quicker, slicker and less frustrating than the sluggish Xbox controls.
یک menu داریم برای quick switch.
چون بجز 6 نوع plasmid اصلی 19 نوع ammo داریم .. بجای چرخش با wheel از این منو استفاده میکنیم. فکر کنم منظورش از 19 تا ترکیب اسلحه و ammo باشه .. مثلا shell های AP برای shotgun یا shell معمولی یا ...! چون میشه ammo کشف کرد .
احتمالا اینجوریه که برای هر نوع میشه یک shortcut key تعریف کرد. البته چیزی در این مورد ننوشته ولی احتمالش زیاده .. (خوب سیر منطقی اش هم همینه دیگه!). که مثلا با یک کلید بشه pistol با گلوله از نوع آبمیوه گیری انتخاب کرد.
Hack هم که شبیه rocket mania بود .. چرخش لوله و اینها. در این ورژن متفاوت است که بتوان از تمام تواناییهای موس استفاده کرد. (احتمالا یعنی اینکه با موس میشه رو هر قسمت از لوله ها کلیک کرد و چرخوند). جمله دنباله اش هم در مورد "تواناییهای" xbox controller رو هم خودتون بخونید بیزحمت !! :sick:

Feeling that at last someone had made a level to rival The Cradle in Thief 3, I complimented Ken Levine on the section. "Oh yeah, that was made by Jordan Thomas," he said, "He did that level in Thief 3, what was it called ... The Cradle?"
در مورد یک مرحله دیگر هم این رو نوشته بود .. که در موردش توضیح نمیدم چون میشه Spoiler (به پ.ن مراجعه کنید) .
بالاخره مرحله ای ساخته شده که میتواند رقیب مرحله The Cradle در Thief 3 باشد. به Ken Levine گفتم .. ایول بابا چی ساختین. اون هم گفت : آره این رو Thomas Jordan طراحی کرده .. یک مرحله ای در Thief 3 طراحی کرده بود .. اسمش چی بود؟ The Cradle ... :biggrin1::biggrin1:
همین الان که یاد The Cradle میفتم .. موهای تنم سیخ میشه :blink:

حرف آخر : آخیش !!! به نظر میرسه که بر و بچه های Irrational قسمت PC همه Oblivion رو بازی کرده اند. خیالم راحت شد که با چنین چیزی روبرو نیستیم . ملت Bethesda هم یاد بگیرند که سر Fallout 3 درست کار کنند .. سری Fallout چیزی نیست که بشه باهاش شوخی کرد :cool:

پ.ن : در تمام review نوشته بود که نگذارید کسی بازی رو Spoil کنه و .. تنها سه کلمه میتونه کار رو تموم کنه !
دستتون درد نکنه .. حواستون باشه (اینجوری بخونید .. اگه کسی spoiler بنویسه خونش حلاله:biggrin1: )

پ.ن : Bioshock نیومد؟!​
 
آخرین ویرایش:

clockwork orange

کاربر سایت
Aug 17, 2007
793
نام
اردلان
در مصاحبه اي كه به تازگي gamespot با Ken Levine انجام داده گفته شده كه در ساخت اين بازي از فيلمThe Shining(درخشش) الهام زيادي گرفته شده است.
We took a lot of inspiration from The Shining when making the game. If we end up half as scary as that, I'll be grateful
در ضمن من اگر اشتباه نكنم تو يكي از فرومهاي 2k بودم كه يكي نوشته بود كه بازي prey هم (كه اون هم ناشرش 2k بود) بوسيله ي اينترنت activation مي خواست.بنابراين به احتمال زياد كرك مي شه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر