BioShock for PC

27190379220070427000247.jpg


هنوز چند ساعتي از جان سالم به در بردن از آن حادثه هولناك نگذشته است كه شما خود را زنده، اما در موقعيتي نچندان بهتر و در اعماق اقيانوس ميابيد. در ميان صداي ريزش قطرات آب كه از لابه لاي ديوارها و سقف به زمين مي ريزد و وجود شهري در زير آب را به شما ياد آوري مي كند، صداي قدم هاي موجود غول پيكري نيز به گوش ميرسد. چند لحظه بعد هيبتي عظيم در آستانه در آشكار مي شود و اسلحه عجيب خود را در هوا به حالت تهديد آميزي به حركت در مي آورد و با ايجاد صداهاي نامفهومي به شما ميفهماند كه بهتر است چند قدمي عقب تر بايستيد. پس از چند لحظه كه هيولا از بي خطر بودن اتاق اطمينان حاصل كرد، دخترك كوچكي را با چشمان نارنجي مي بينيد كه آرام آرام از پشت او بيرون مي آيد و به سمت جسد بي جان بر روي زمين پيش مي رود. همانطور كه دخترك سرنگ بزرگي را در جسد متعفن فرو مي كند، ذهن شما نيز به بررسي موقعيت هاي بعدي مشغول است. مي توانيد اتفافات رخ داده در چند لحظه اخير را فراموش كنيد و به آرامي از راهي كه وارد شده ايد اتاق را ترك كنيد و مواجهه با اين دو موجودي كه تا ساعاتي پيش حتي نمي توانستيد در روياهايتان تصورشان را بكنيد، را تا موقعيت بعدي به تاخير بيندازيد، يا ...
با نگاهي دوباره به دخترك و محافظ ظاهرا غير قابل عبور او دستتان را به آرامي تا به روي ماشه بالا مي آوريد. ثانيه ها سپري مي شوند و حالا دخترك در حال خارج كردن سرنگ است. انگشت شما بازهم بر روي ماشه مردد مي ماند ... آيا ارزشش را خواهد داشت؟ شايد مرگ سرانجام اين تصميم گيري عجولانه باشد ... اما با فشار ماشه و آغاز اين مبارزه خواهيد توانست دوباره به نفس كشيدنتان ادامه دهيد. و به احتمال زياد با كمي خوش شانسي بتوانيد از دست حمله بعدي هيولا جان سالم به در ببريد و به ماده موجود در سرنگ دست يابيد. پس چرا منتظريد؟

169817253820070426234807.jpg


بازي Bioshock در اواخر سال 2004 با چند طرح (Artwork) نسبتا ساده، اما جالب به دنياي بازي هاي ويدئويي معرفي شد (طرح ها در اين عكس ها موجود نيست). استوديوي Irrational Games مدت زيادي پس از معرفي اوليه بازي سكوت كرد و سرانجام در يكي از شماره هاي اوليه سال 2006 مجله Game Informer بازي در دست ساخت خود را معرفي كرد. Irrational تا به حال بازي هايي چون Freedom Force، SWAT 4 و Tribes: Vengeance را تهيه كرده است و بيشتر اعضاي آن از استوديوي Looking Glass‌ به آن پيوسته اند. Looking Glass استوديويي است كه بازي System Shock در آن تهيه شده است. بازيي كه آن را تركيبي از FPS و RPG‌ دانسته اند و Bioshock نيز از سبكي مشابه آن پيروي مي كند.

28651615120070426235002.jpg


بازي در سال هاي ابتدايي دهه 60 رخ مي دهد. جايي در ميانه آبها، كه شما خود را در حال غرق شدن مي بينيد. پس از چند لحظه و با تلاش فراوان خود را به سطح آب مي رسانيد و با جسد هاي شناور بر روي آب و قطعات هواپيماي سقوط كرده اي مواجه مي شويد. هيچ
Cutscene يا نمايشي در آغاز بازي وجود ندارد تا سقوط هواپيما يا وقايع قبل از آن را براي شما شرح دهد. مطمئنا پس از بازيابي حواس خود اولين هدف شما زنده ماندن در اين شرايط دشوار خواهد بود. در پهناي افق به دنبال ساحل يا خشكي اي خواهيد گشت. اما نه در دور دست ها بلكه در وسط اقيانوس شيئي توجه شما را به خود جلب مي كند. نوري در ميانه آب ها ديده مي شود. شما خود را به نزديكي نور مي رسانيد و با سازه اي عجيب روبرو مي شويد كه نردباني بر روي آن قرار دارد كه به اين سازه وارد مي شود. شما از نردبان پايين مي رويد و با جسد بي جاني روبرو مي شويد. جسد را كنار مي زنيد و وارد وسيله زير دريايي مي شويد. با اين وسيله در آب هاي ناشناخته پايين مي رويد و در نزديكي بستر اقيانوس نور و ساختمان هاي شهري زير آبي را مي بينيد. وقتي كه وسيله زير دريايي در محل خود متوقف شد، از آن خارج مي شويد و پا به شهري مي گذاريد كه به نظر مي رسد، زمان در آن متوقف شده است. شهري با ظاهر منحصر به فرد كه در اثر نبرد و گذشت زمان و ورود آب از ديوارهاي شيشه اي آن ويران شده است. به Rapture خوش آمديد!

112427326920070427004559.jpg


بازي همچون System Shock سبكي FPS دارد و همانطور كه گفته شد در شهري زير آبي به نام Rapture اتفاق مي افتد. Rapture در اواسط دهه 40 ميلادي توسط Andrew Ryan پي ريزي شد. رايان، رپچور را محلي براي نوابغ در نظر گرفته بود تا بتواند آن ها را از بحبوحه جنگ جهاني دوم دور سازد و محلي امن براي شكوفايي استعدادهاي آن ها پديد آورد. هنرمندان و دانشمندان اجازه داشتند بدون هيچ محدوديتي به كارهاي خود بپردازند. همه چيز به خوبي پيش مي رفت تا زماني كه دانشمندي به نام Tenenbaum توانست ماده اي تحت عنوان Adam‌ را كشف نمايد. Adam از نوعي حلزون دريايي به دست مي آمد و با تبديل آن به Plasmidها مي توانستند از آن براي درمان بيماري ها و مهمتر از آن، بهبود عملكرد انسان ها استفاده كنند. انسان هايي قوي تر از همه نظر. كاهش اين ماده ارزشمند باعث پديد آمدن جنگ داخلي در رپچور شد. مصرف اين ماده باعث شده بود مردمان رپچور بسيار خشن تر، قوي تر و خطرناك تر از انسان هاي عادي باشند و تاثيرات جانبي اين ماده باعث شده بود كه ظاهر آن ها تغيير شكل دهد و تبديل به موجوداتي جهش يافته شوند. اين وضعيت، افراد موجود در رپچور را به دو دسته تقسيم كرده بود. دسته اول افرادي بودند كه تبديل به موجوداتي كاملا غير عادي شده بودند و تحت فرمان رايان بودند و دسته دوم افرادي بودند كه در مخفي گاه هاي خود پنهان شده بودند و به دنبال راه فراري براي خلاصي از اين شهر مي گشتند.

82712619020070426235119.jpg


اين وضعيت و كمبود Adam باعث شده بود كه محيط شهر بسيار خطرناك و نا امن شود. در رپچور جديد، موجودات دختر بچه مانندي به نام Little Sisters به همراه محافظانشان (Big Daddy ها) مامور جمع آوري و بازيافت Adamها از بدن اجساد موجود در سطح شهر شده بودند. در دنياي جديد پس از كشف Adam اين ماده بعنوان طلايي ارزشمند بود كه با آن هر كس مي توانست قدرت هاي خارق العاده اي پيدا كند يا بيماري هاي خودش را از بين ببرد.
Plasmidهاي به دست آمده قدرت هاي مختلفي را به مصرف كننده هاي خود مي دهند (كه يكيشان شخصيت شما در بازي باشد). مثلا Enrage شما را قادر مي سازد كه موجودات را به جان يكديگر بيندازيد، طوري كه يكديگر را دشمن هم بدانند. يا با استفاده از Cryo-Field قادر خواهيد بود كه دشمن خود را به يك مجسمه يخي تبديل كنيد.
Bioshock را مي توان اولين بازي اي دانست كه گيم پلي از جنس نسل بعد را (حداقل در حرف) معرفي كرد و طي اين مدت توانسته با طرح هاي فوق العاده خود از يك شهر زير آبي توجه بسياري را به خود جلب سازد.


بازي در 21 آگوست 2007 براي Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد. در كنفرانس X06 مايكروسافت آقاي پيتر مور صحبت از اختصاصي بودن اين بازي براي اين دو سيستم كردند. اما طبق شواهد و گفته هايي كه تا به حال شده به نظر ميرسه كه بازي براي مدت مشخصي اختصاصي باشه و بعدا براي PS3 هم عرضه بشه.

در اين تاپيك هم اميدوارم تا زمان عرضه بازي، با كمك ديگر علاقمندان به اين بازي مجموعه مطالبي جمع آوري كنيم. مطلب بالا تنها مقدمه اي از بازي مورد نظر بود كه فكر مي كنم براي آشنايي اوليه با بازي كافي بوده باشه.
لطفا از زدن پست هاي بي مورد پرهيز كنيد تا بتونيم حجم تاپيك را تا عرضه بازي (چهار ماه ديگر) در كمترين حد خود نگه داريم.

با تشكر از همه براي همكاري هاي آيندشون ... :cool:
 
آخرین ویرایش:
آقا راهی وجود نداره ما بتونیم راحت بازی کنیم؟ سر هر مرحله موقع لود شدن بازی Crash میکنه و از بازی میاد بیرون! همه تنظیمات رو هم Low گذاشتم روی 800x600. :confused:
اینم سیستم:
AMD 3200
Ram: 1 GIG
VGA: 7600 GT
سیستمم مثل شماست ولی هیچ ایرادی نداره. همه رو روی high گذاشتم رزولوشن هم 768*1024.با فریم 20-30.
 
سلام
خب من هم بالاخره این بازی رو پیدا کردم و نصب کردم...
در مورد گرافیک باید بگم شاهکاره....
ولی فکر میکردم اگه همه تنظیمات رو روی Hight بذارم سیستم کم بیاره...ولی خب هیج اتفاقی نیافتاد....
بعد از مدتها دارم یه بازی رو خیلی روان بازی می کنم
بازی کمی پیچیده هست...
شاید وقتی بیشتر بازی کنم به محیط بازی عادت کنم

فقط یه نکته...این پچ بازی استفاده اش دقیقا چیه
 
یادمه گفتن پلتفرم pc برای این بازی بهتر از 360 هست ولی خداییش این صفحات اخیر رو ببینید همه دارن مینالن یا مشکل فریم دارن یا ... درسته یه pc خوب داشته باشی دیگه مشکلی نداره ولی راحت میشه این بازی رو بدون افت فریم و بدون نصب و با خیال راحت روی کنسول بازی کرد!

پ.ن:الان میان یه عده جبهه میگیرن نسبت به من!
 
یادمه گفتن پلتفرم pc برای این بازی بهتر از 360 هست ولی خداییش این صفحات اخیر رو ببینید همه دارن مینالن یا مشکل فریم دارن یا ... درسته یه pc خوب داشته باشی دیگه مشکلی نداره ولی راحت میشه این بازی رو بدون افت فریم و بدون نصب و با خیال راحت روی کنسول بازی کرد!
خدایی من دیشب 3 ساعت بازی کردم هیچ مشکلی رو در اجرای بازی ندیدم...
می گم بعد از مدتها یه بازی رو خیلی راحت و روان اجرا کردم.........
 
یادمه گفتن پلتفرم pc برای این بازی بهتر از 360 هست ولی خداییش این صفحات اخیر رو ببینید همه دارن مینالن یا مشکل فریم دارن یا ... درسته یه pc خوب داشته باشی دیگه مشکلی نداره ولی راحت میشه این بازی رو بدون افت فریم و بدون نصب و با خیال راحت روی کنسول بازی کرد!

پ.ن:الان میان یه عده جبهه میگیرن نسبت به من!
نه بابا چرا جبهه بگیریم.بالاخره هر کی از platform مورد علاقه ی خودش دفاع می کنه. اینم حرف ign و gamespot و بعضی سایتهای دیگه بود.(تازه gamespot هم نسخه برتر رو 360 معرفی کرده بود ولی گفته بود اگر سیستم خوبی دارید بازی رو PC زیباتره و ign هم به خاطر استفاده از mouse و keyboard و گرافیک بهتر (DX10) نسخه PC رو برتر نامیده بود.)
 
بخش اول

اميدوارم همتون مثل من از انجام بازي لذت برده باشيد. Chris Remo مدتي پيش از طرف سايت Shacknews مصاحبه اي حول موضوعات مطرح در اين بازي با طراح بازي يعني Ken Levine انجام داده كه بد نديدم كه در اين تاپيك هم قرار بگيره. توجه داشته باشيد كه براي خوندن اين مطلب حتما بايد بازي را تمام كرده باشيد.
همچنين در طول اين مقاله به Objectivism اشاره شده است كه مكتب فكري است كه توسط Ayn Rand مطرح شده و زمينه اصلي طراحي اين بازي مي باشد.
بابت ضعيف بودن ترجمه و روان نبودنش ببخشيد (ديگه من همه زورم رو زدم). براي خواندن مطلب اصلي مي تونيد به اينجا برويد.

?WOULD YOU KINDLY STOP READING IF YOU DON'T WANT TO BE SPOILED
Shack: آيا فكر مي كنيد كه Objectivism را در معرض نوعي اقرار به اشتباه قرار داده ايد؟ من طرفدار اين فلسفه نيستم، برايم جالب است كه نظر شما را در اين باره بدانم.

Ken Levine: من شيفته Objectivism بودم. فكر مي كنم بله - به نظر من مشكل ما با همه مكاتب فلسفي اين است كه درك آن بستگي به خود افراد دارد. اين مكتب فلسفي مي تواند Objectivism باشد و يا هر ديدگاه فلسفي ديگري. مسئله مربوط به زماني است كه آرمان ها (يا اهداف) با واقعيت روبرو مي شوند، مي توان مفهوم BioShock را به اين صورت خلاصه كرد.
هنگامي كه فلاسفه كتاب مي نويسند، داستان هاي تخيلي اي همچون Atlas Shrugged (يكي از دو كتاب داستاني Ayn Rand)، يك شخص را به عنوان معيار يا سرمشق معرفي مي كنند كه به وسيله او آرمان ها و ايده آل هاي خود را به اجرا مي گذارند. من هميشه دوست داشتم داستاني داشته باشم درباره زماني كه شخصي به عنوان معيار يا نمونه كامل در آن وجود نداشته باشد. كسي كه واقعا هدف خوبي را دنبال مي كند، اما آيا در نهايت همه چيز به خوبي پيش خواهد رفت؟ فكر مي كنم مشكل در اينجاي كار قرار دارد.
اين بازي نقدي بر Objectivism نيست، يك نگاه منصفانه به سيرت بشري است. ما مسائل را كمي پيچيده كرده ايم. ما بسيار جايزالخطا هستيم. اين زيبايي را در اختيار داريد، يك شهر زيبا، اما چه خواهد شد وقتي آرمان ها با واقعيت روبرو می شوند؟ زيبايي ها و ساخته هاي شهر آرمان هاي اوليه آن هستند و آبي كه در درون آن جاري است واقعيت حال حاضر آن.

Shack: روند بازي در يك سوم انتهايي تغيير بسيار اساسي ازRyan به Fontaine پيدا مي كند. آيا اين تغيير اشاره اي به اين موضوع است كه اين ديدگاه فلسفي نيست كه اساسا دچار مشكل و شکست شده است، بلكه پيروان آن نيز به همان اندازه يا بيشتر در شكست آن نقش داشته اند؟

Ken Levine: هر دوي آن ها افرادي بسيار افراطي هستند. Ryan كسي است كه به چيزهايي كه خلق كرده و از آن پيروي مي كند ايمان كامل دارد، و Fontaine در طرف مقابل به هيچ چيز اعتقاد ندارد. در پايان كار، هر دوي آن ها با تمام تضادهايشان به يك اندازه خطرناك هستند. Fontaine فردي پوچ گرا (Nihilist) است، و تمام چيزي كه به آن اهميت مي دهد تنها خودش است. او چيزي را در درون خودش فراموش كرده كه باعث بشر (Human) بودن ما مي شود.
Fontaine تنها هيولاي اين بازي است، زيرا او اصلا آرماني ندارد، و تمام چيزي كه Ryan دارد آرمان هاي اوست. من بسيار از اين مسئله در بازي هايم استفاده كرده ام. مثلا در Thief كافران و دين داران بودند و شما جايي در ميانه اين دو داشتيد (در حد تعادل بوديد). به نظر من Fontaine فردي (از درون) تهي است. اين وضعيتي است كه وقتي هيچ اعتقادي وجود نداشته باشد بوجود مي آيد.

52aph6x.jpg

Ken Levine
Shack: ملاقات با Ryan بسيار قابل توجه بود، كسي كه تمام اين مسائل و اين قدرت ها (Plasmid ها) را بوجود آورده بود، و همچنان مثل يك فرد عادي به نظر مي رسيد. دليل تشويق Ryan به كشتنش چه بود؟ آيا او سعي داشت انسان بودن بازيكن را به او ياد آوري كند؟

Ken Levine: اين مسئله، تصميم واقعا بحث برانگيزي بود، اينكه بخواهيم از Ryan به عنوان يك Boss در بازي استفاده كنيم. توجيه بازيكن در اين مرحله چه ميشد؟ Fontaine شما را متقاعد به كشتن Ryan كرده بود، و در عين حال از شما سو استفاده کرده بود و باعث زجر شما بود، در اين شرايط انتظار داريد كه افراد چه كار كنند؟ من گفتم، نه فقط شما با او مبارزه نخواهيد كرد، بلكه او شما را مجبور خواهد كرد كه او را بكشيد.

Shack: و اين خارج از كنترل بازیکن خواهد بود.

Ken Levine: بله، و اين خارج از كنترل شما خواهد بود. در پايان كار نيز، چيزي كه او مي خواهد نشان دهد در ارتباط با آرمان هايش است. چيزي مهم تر از اين ها براي او وجود ندارد، حتي جان و زندگيش. ممكن است تصور كرده باشيد که او ديوانه شده. براي او اين مسئله مهم تر بوده كه به شما نشان دهد كه او فرمانروا و صاحب اختيار اراده شما است، تا اينكه بخواهد به زندگيش ادامه دهد. (بطور خلاصه Ryan سعي داشته با كشتن خود به اين شكل به شما بفهماند كه داشتن اختيار مهم تر از زنده ماندن و زندگي كردن است.)
فكر مي كنم اين نهايت توهين به بازيكن است، كه او مرگ را انتخاب مي كند و بازيكن نمي تواند انتخاب ديگري داشته باشد. شما هيچ اراده اي از خود نداريد. بقيه بازي تا به پايان براي اثبات وجود اراده شما است. خواست و اراده مسئله بسيار مهمي در بازي هاي كامپيوتري است. اينكه چه كاري مي خواهيد انجام دهيد؟

Shack: استوديوي Valve در Half-Life مقداري به اين موضوعات پرداخته است.

Ken Levine: بله، اما در BioShock مي خواستم اين كار را به گونه ای انجام دهم كه مربوط به كارهاي انجام شده در گذشته ميشد. ذهن او (بازيكن) به نوعي توسط كسي ديگر كنترل ميشده، انجام كارهايي كه معمولا در بازي هاي كامپيوتري به اين شيوه معمول است. مثلا، برو فلان كار رو انجام بده، و شما با خود مي گوييد "باشه انجامش ميدم چون بازي از من خواسته".
من هميشه گفته ام كه مي خواهم طرز فكر مردم را درباره بازي هاي شوتر تغيير دهم. اين يكي از آن قسمت هاست. وقتي كسي به شما مي گويد چه كار كنيد، دوست دارم با خود فكر كنيد كه، خوب، دليل او براي اين كار چه بوده؟
Ryan به نوعي قصد داشته به شما به عنوان شخصيت بازي نشان دهد، كه چيزهايي فراتر از پيروزي در مبارزه مي تواند وجود داشته باشد. او مي خواسته زماني بميرد كه هنوز ايدئولوژي هايش دست نخورده و بي نقص هستند، زماني كه به شما نشان مي دهد كه هيچ ايدئولوژي اي نداشته ايد، كه شما هيچ چيز نبوده ايد. براي او اين مسئله مهم تر بوده است. و اين مسئله براي ما بسيار مشكل ساز بود، براي اينكه آن صحنه درست به نظر برسد زمان زيادي صرف شد.

Shack: سال ها پيش گفته ميشد كه بازي قرار بوده در جزيره اي و با حضور نازي ها باشد. چه اتفاقي براي نازي ها افتاد؟

Ken Levine: (مي خندد) براي بقيه بايد داستاني پيدا مي كردم كه به آن ها بگويم، و اين داستان در آن زمان به اين صورت بود. فكر نمي كردم كه بخواهم تغييرش بدهم.
البته قبل از آن داستان ديگري بود درباره يك Cult deprogrammer. مطمئن نيستم كه بدانيد Cult deprogrammer چيست. Cult deprogrammer كسي است كه افراد را از Cult شان (طرز تفكر يا اعتقادي كه دارند) جدا مي كند و دوباره آن ها را برنامه ريزي ميكند (يا شستشوي مغزي مي دهد) تا ديگر به چيزي كه اعتقاد داشتند، اعتقاد نداشته باشند. كار عجيبي است. چون اين افراد به نوعي آدم ها را مي دزدند. (اعتقاداتشان را مي دزدند.)
اما براي ما، Game design (طراحي بازي) در مرحله اول ارجحيت است. بسياري از اصول طراحي بازي مثل گذشته است. داستان بسيار تغيير كرده، اما گيم پلي هميشه براي ما مهم تر بوده.

Shack: پس عيد سال نو (New Year’s Eve) زمان حمله Fontaine‌ بوده است؟

Ken Levine: بله، حمله Atlas بر عليه ثروتمندان. غير ثروتمندان به رهبري Fontaine براي مبارزه با فقر شورش كردند و خودشان را با Plasmid ها و سلاح ها مجهز كردند و بر عليه مردم Ryan حمله كردند، افرادي كه ثروتمند و قوي بودند. جنگ داخلي به این شکل شروع شد. اين مسئله از طريق مكالمات McClintock، دوست دختر Ryan‌ گفته می شود. او چگونگي وقوع جنگ داخلي را از ديدگاه Atlas و طرفدارانش شرح می دهد و McDonough اين داستان را از طرف Ryan براي شما بازگو می کند.

4pjxyc7.jpg


Shack: منتقد سايت ما براي اين بازي از من خواست كه از شما درباره Sea slug stem cell ها سوال كنم (ماده اوليه كه از آن Adam گرفته شده). به نظر او اين مسئله كمي سرسري گرفته شده است. (توضيحات كافي در اين باره گفته نشده است.)

Ken Levine: درست است، اين مسئله سرسري گرفته شده است چون عمق اطلاعات علمي من در اين باره به اندازه قطره آب درون ليوان است. براي من، اين مسئله هيچ وقت علمي نبوده. من دانشمند نيستم و صادقانه بگويم كه اين وجه از موضوع اصلا برايم اهميتي نداشته است. همين قدر كه اين موضوع باور پذير باشد كافيست.
ما مقداري تحقيق كرديم، يكي از طراحان ما اطلاعاتي در اين زمينه داشت و برادر من هم دكتر بود، و تحقيقات من هم به اندازه اطلاعات آن ها بود. Tenenbaum (كسي كه Adam را كشف مي كند) شخصي مشابه و هم عصر Crick and Watson بود. (كه كارهايي در زمينه ژن ها و كشف رمز DNA انجام داده بودند.)

Shack: شخصيت بازي پسر نامشروع Ryan بوده؟

Ken Levine: استريپر Fort Frolic رو يادتون هست، اتاقش را ديديد؟ آن صحنه روح مانند - نوار خاطره باقي مانده از او روشن مي كند كه Fontaine به او پول داده تا توسط معشوق خود يعني Ryan ... بشود. و آن ها از اين مسئله استفاده كردند (منظور از آن ها دشمنان Ryan و کسانی است كه براي به قدرت رسیدن Fontaine تلاش كردند). Ryan نسبت به سيستم امنيتي محفوظ بود، و او تنها كسي بود كه مي توانست از زير دريايي استفاده كند. بنابراين شما نياز به ويژگي هاي وراثتي (ژن هاي) او داشتید. اما فقط نيمي از وجود شما از Ryan بوده، براي همين شما نسبت به سيستم حفاظتي آسيب پذير بوديد. اين، جزو مسائل ثالثيه (بعد از ثانويه!) مي شود. اما من مي خواستم همه چيز در بازي پاسخ داده شده باشد.
 
یادمه گفتن پلتفرم pc برای این بازی بهتر از 360 هست ولی خداییش این صفحات اخیر رو ببینید همه دارن مینالن یا مشکل فریم دارن یا ... درسته یه pc خوب داشته باشی دیگه مشکلی نداره ولی راحت میشه این بازی رو بدون افت فریم و بدون نصب و با خیال راحت روی کنسول بازی کرد!
یک FPS در هر حال روی PC بهتر از روی هر کنسولی هست. Head Shot!!
 
سلام

بهزاد عزیز و احمد جان شما این بایو شاک رو روی ویستااجرا کردین ؟؟؟ این جور که از اسم Driver کارت گرافیکیت مشخص بود روی ویستا بازی کردی احمد جان.!!!!

سوال من اینه که چه جوری ؟؟؟ من روی ویستا ارور دارم و نمیتونم از DX10 کارتم استفاده ببرم. میشه بگی چه جوری بازی رو روی ویستااجرا کردی ؟؟؟ ممنون میشم.

اگه خواستی از اروری که توی ویستا میبینم برای یه عکس بزارم.

خداحافظ
 
دوستان یه سوال سوالی
این لیتل سیستر ها رو وقتی نجاتش می دین بعد از مدتی میمیرن؟
یکی از بروبچ می گه اینارو نجات میدی ولی چون به adam نیاز دارن بعد از مدتی میمیرن

کلا اگه کسی داستانه بازی رو داره لطف کنه بزاره
چون انگلیسیم بد نیست ولی لسنینگم داغونه
 
سلام

بهزاد عزیز و احمد جان شما این بایو شاک رو روی ویستااجرا کردین ؟؟؟ این جور که از اسم Driver کارت گرافیکیت مشخص بود روی ویستا بازی کردی احمد جان.!!!!

سوال من اینه که چه جوری ؟؟؟ من روی ویستا ارور دارم و نمیتونم از DX10 کارتم استفاده ببرم. میشه بگی چه جوری بازی رو روی ویستااجرا کردی ؟؟؟ ممنون میشم.

اگه خواستی از اروری که توی ویستا میبینم برای یه عکس بزارم.

خداحافظ

سلام

نه محمدرضا جان
درایور 162.18 کلا برای ویندوز XP و 2000 هست
چه سری 8 و چه سری 7 آخرین درایوری که برای XP و 2000 توی سایت خود nVidia ازشون موجوده ورژن 162.18 هست

برای ویندوز ویستا هم 162.22 رو باید دانلود کنی ... اونم چه سری 7 و چه سری 8 ورژن درایور همینه منتها برای ویستاس
 
سلام

نه محمدرضا جان
درایور 162.18 کلا برای ویندوز XP و 2000 هست
چه سری 8 و چه سری 7 آخرین درایوری که برای XP و 2000 توی سایت خود nVidia ازشون موجوده ورژن 162.18 هست

برای ویندوز ویستا هم 162.22 رو باید دانلود کنی ... اونم چه سری 7 و چه سری 8 ورژن درایور همینه منتها برای ویستاس

سلام

ممنون بهزاد جان. انگار من کلا از دنیا عقبم. اخه من درایور کارت 7900GT داداشم ورژنش 94.24 بود. ولی داریور 8800 خودم این 162ـی بود. الان چند وقته این درایور داداشی رو اپدیت نکرده بودم.برای همین تعطیل میزدم.

فکر می کردم فقط سری 8ـش رفته روی 162. و سری 7ـش هنوز همون 94 ـی بوده. ولی نگاه کردم که انگار کل اسم ورژنش رو عوض کرده.

اصلا حواسم نبود کارت تو سری 7 بود.ولی چون دیدم احمد جوابتو داده و اون سری 8 داره گفتم شاید توام داری روی ویستا بازی می کنی.

پس باید احمد عزیز جواب منو بده.

++++++++++++++++++++++++
الان نگاه کردم. توی Nvidia. انگار اسم این داریواراشو عوض کرده. میگم من از دنیا کلا عقبم.

خداحافظ
 
آقا من اونجا گير كردم كه يك نفر با يك كيف فرار ميكنه بعد ديواره يك دره ميريزه و من نميتونم بگيرمش مرحله نميدونم اسمش فكر كنم medikهمچين چيزي بود يكي كمك كنه اونجا چي كار كنم .
اين پچ رو كه براي pixel shader2هستش رو كه گذاشتيد پسر عمم گرفته پچو نصب ميكنه با همه اون كاراش تو لود بازي ميگه گير ميكنه پچو بر ميداره مياد اينم بگيد.
البته من رو 360دارم بازي ميكنم.
 
آقا من اونجا گير كردم كه يك نفر با يك كيف فرار ميكنه بعد ديواره يك دره ميريزه و من نميتونم بگيرمش مرحله نميدونم اسمش فكر كنم medikهمچين چيزي بود يكي كمك كنه اونجا چي كار كنم .
اين پچ رو كه براي pixel shader2هستش رو كه گذاشتيد پسر عمم گرفته پچو نصب ميكنه با همه اون كاراش تو لود بازي ميگه گير ميكنه پچو بر ميداره مياد اينم بگيد.
البته من رو 360دارم بازي ميكنم.
بیشتر توضیح بده
 
آقا من اونجا گير كردم كه يك نفر با يك كيف فرار ميكنه بعد ديواره يك دره ميريزه و من نميتونم بگيرمش مرحله نميدونم اسمش فكر كنم medikهمچين چيزي بود يكي كمك كنه اونجا چي كار كنم .
اين پچ رو كه براي pixel shader2هستش رو كه گذاشتيد پسر عمم گرفته پچو نصب ميكنه با همه اون كاراش تو لود بازي ميگه گير ميكنه پچو بر ميداره مياد اينم بگيد.
البته من رو 360دارم بازي ميكنم.

برو یه جای زیر زمین که برف هستش...با اتیش اونا رو ذوب کن و داخل شو...اونجا یه قسمیتش میرسی که یه دستگاه هست که توپ پرتاب میکنه...رو بروش یه دستگاه دیگست...از اونجا یه قابلیت جدید بدست میاری که میتونی اجسامی که بهت پرت میشن رو بگیری روی هوا...مثل تفنگ گرویتی توی HL2
بعد برو همونجا که خراب شده...یارو از اون بالا نارنجک میندازه....نارنجک رو بگیر و بکوب به دیوار خراب شده تا بتونی وارد بشی...
ببخشید اسماش رو نمیدونم چون دقت نکردم;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or