Multi Platform Assassin's Creed: Valhalla

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
November 10, 2020
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
https___forum.bazicenter.com_attachments_1633365649901-png.227035_.jpg

Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft Montreal
Genre: Open-World RPG
Release Date: Holiday 2020
Platforms: PS4-PS5-X1-XSX-PC-Stadia​
اطلاعات کلی
  • تیم Black Flag و Origins مسیئولیت ساخت بازی را بر عهده دارد.
  • علاوه بر استودیو مانتریال، 12 استودیوی دیگر یوبیسافت و همچنین استیودی Sperasoft در ساخت بازی همکاری دارند.
  • بازی بین نسلی بوده و برای اکثر پلتفرم های موجود منتشر میشود.
  • بازی یک نفره بوده و قابلیت Co-Op وجود ندارد.
  • همچون ادیسه، قابلیت انتخاب جنسیت کرکتر وجود دارد
  • وقایع بازی در انگلستان و نروژ اتفاق می افتد.
  • انگلستان شامل 3 شهر بزرگ می شود: London، Winchester وJórvík
  • نقشه ی بازی مقداری از ادیسه بزرگ تر است.
داستان
  • وقایع بازی در سال 873 آغاز میشود.
  • شخصیت اصلی Eivor نام دارد.
  • بازی مناطق مختلفی همچون نروژ و اسکاتلند را شامل می شود.
  • Hidden Ones و Order of the Ancients نقش بسیار مهمی در بازی دارند و از این نظر بازی با AC4 مقایسه شده است.
  • بازی در نروژ آغار میشود، Eivor به دلیل سختی های داخل کشور و به منظور یک شروع تازه به همراه افرادش راهی انگلستان میشود.
  • Eivor در مقطعی از داستان، با اساسین ها ملاقات و از آن ها هیدن بلید را دریافت میکند.
  • دلیل نصب هیدن بلید بالای مچ، ترساندن دشمنان است.
  • باور بر این است که اساسین ها ارتباطاتی با ادین دارند.
  • Eivor در ابتدا به دلیل اهداف مشترک با اساسین ها همکاری میکند اما در ادامه و با پیشرفت داستان به صورت کامل به آن ها میپیوندد.
  • فیگور های تاریخی همچنین المان های ماورایی مرتبط با اساطیر نورث در بازی وجود دارد.
  • قابلیت انتخاب دیالوگ تا حدودی در بازی وجود دارد. برخی از آن ها مرتبط با تصمیم های داستانی داخل Settlement می باشد.
  • با این حال تایید شده که Eivor یک شخصیت مشخص و پابرجا داشته و همانند یک صفحه ی سفید نبوده که توسط بازیکن پر شود.
  • از این رو سازندگان Eivor رو با Geralt نزدیک تر میدانند تا Dragonborn.
  • شخصیت داخل تریلر، شاه آلفرد، در ابتدا یکی از ویلن های بازی می باشد، اما در ادامه همه چیز ممکن است تغییر کند.
  • ساکسون ها دشمنان اصلی می باشند، با این حال برخی از وایکینگ ها ممکن است در مقابل بازیکن قرار بگیرند.
  • هر 2 حالت مذکر و مونث برای شخصیت اصلی Canon می باشد، اما چگونگی آن مشخص نیست با این حال سازندگان اطمینان داده اند که با انجام بازی این سوال رفع خواهد شد.
  • بخش مدرن بازی، ماجرای لیلا حسن را دنبال میکند. سازندگان اذعان داشته اند که ایده ای که مدت ها برای این بخش در نظر داشته اند در این نسخه انجام داده اند.
  • از لفظ "خاتمه" برای داستان بازی استفاده شده و گفته شده پلات های داستانی مهمی در این شماره به سرانجام میرسد.
گیم پلی
  • تمرکز بیشتر روی المان های RPG
  • بازگشت سپر
  • مشابه سری سولز، قابلیت Dual-Wield با هر ترکیبی از سلاح ها، حتی ۲ سپر!
  • قابلیت شخصی سازی مو، لباس، ریش، تتو و War Paint وجود دارد.
  • تمامی Gear ها منحصر به فرد هستند.
  • Gear ها قابلیت آپگرید دارند، با این حال امکان اتمام بازی با Gear های آغازین وجود دارد.
  • Ability ها برمیگردند و انواع مختلفی همچون پرتاب تبر را شامل می شود.
  • مهارت ها از Skill Tree وسیع بازی که اینبار Skill Graph نامیده میشود، قابل دریافت هستند.
  • سیستم لول بندی از بازی حذف شده و سیستمی بر مبنای قدرت جایگزین آن شده است.
  • بر خلاف لول، اینبار اسکیل و Gear راه های اصلی ارتقا و پیشرفت کرکتر هستند.
  • سیستم مبارزات بازی خشن، سنگین و پر سر وصدا توصیف شده.
  • سلاح ها با استفاده از Rune ها قابل شخصی سازی هستند. (مشابه سیستم Engraving در ادیسه)
  • سیستم قطع عضو در بازی وجود دارد.
  • تیم تمرکز ویژه ای روی تنوع و شکه کننده بودن مبارزات داشته است.
  • دشمنان جدید در سرتاسر بازی ظاهر میشنود تا از حس یکنواختی جلوگیری شود.
  • هر نوع از دشمنان دارای نقاط ضعفی هستند که با شناسایی آن ها میتوان سرنوشت مبارزه را تغییر داد.
  • دشمن سرسختی که در تریلر توسط Eivor کشته میشود یک Ring Leader است.
  • Longboat ها ابزاری برای حمل و نقل سریع می باشند، نه مبارزه.
  • همچنین Raid ها با استفاده از Longboat صورت میگیرد.
  • خدمه ی Lonboat قابل شخصی سازی هستند.
  • Eivor میتواند Raid هایی علیه سایر گروه ها همچون، تمپلارها، ساکسون ها، وایکینگ های رقیب و "یک گروه مرموز" هدایت کند.
  • علاوه بر Raid ها، Assault ها نیز وجود دارند که شامل ست-پیس های بزرگ هستند.
  • نفرات استخدام شده، در Settlement مشغول میشوند.
  • Settlement هاب بزرگ بازی میباشد که نقش حیاطی در روند داستانی خواهد داشت.
  • با پیشرفت در بازی قابلیت ساخت Tavern، انواع خانه ها و همچنین Black Smith در هاب، جهت ارتقای سلاح ها وجود دارد.
  • برخی از المان های UI جهت تشویق بیشتر به گشت گذار، حذف شده است.
  • قابلیت رومنس در بازی وجود دارد.
  • مینی گیم های مختلفی از جمله تاس بازی، ماهی گیری، رجز خوانی و مسابقات نوشیدن در بازی وجود دارد.
  • کلاغ ادین نقش عقاب در نسخه های قبلی را خواهد داشت.
  • بازگشت Social Stealth!
  • هیچ اجباری برای انجام ساید کوئست ها به منظور پیش روی در داستان وجود ندارد و بازیکن می تواند به هر ترتیبی که میخواد محتوای بازی را مصرف کند.
نسخه های مختلف


 
Last edited by a moderator:
مشکل DLC چیه؟

متوجه بحث نشدم ولی DLC به نظرم مشکلی نداره، البته در صورتی که همزمان با معرفی بازی، DLC معرفی نکنن... نمیدونم حالا ناشر یا سازنده ای بوده که همچین کاری کرده باشه یا نه ولی هدف DLC معمولا اینه که یه چیزی رو به بازی اضافه کنه که وسط ساخت بازی اصلی یا اواخر ساختش به ذهن سازنده ها خطور میکنه و دیگه تو اون مرحله نشه روش تمرکز کرد...

بگذریم از این بحث، کلا مقایسه CDPR با یوبیسافت مشکل داره! وقت و منابعی که CDPR خرج یه بازیش میکنه رو یوبی باهاش 5 تا بازی میسازه! دقیقا مقایسه کمیت با کیفیته، هسته اصلی بازی های یوبی اکثرا پتانسیل شاهکار شدن رو داره اما به جزئیات توجه نمیکنه و اکثر بازی هاش شده متوسط اما یه استودیو مثل CDPR دقیقا برعکسه، اولویت کیفیت کیفیت و کیفیت...
سازنده مثل یوبی زیاد شده ولی مثل CDPR خیلی کمه متاسفانه.
 
اره یکی از مشکلات اوریجینز و اودیسی بعضا ماموریت های فرعی خسته کننده و فچ کوئست ها بود. الان که سیستم لول بندی رو کلا حذف کردند و گفتند بدون نیاز به انجام ماموریت های فرعی میشه ماموریت های اصلی و داستانی رو تا اخر انجام داد. این یعنی دیگه خبری از گرایند کردن و لول گیتینگ نیست یا اگر هم باشه نسبت به بازی های قبلی شدتش خیلی کمتره.

اما در کل این مشکل ربطی به محتوای ماموریت های اصلی و داستانی نداره. توی هر دو بازی خود ماموریت های اصلی به تنهایی 60 تا 70 ساعت گیم پلی دارند و اینطور نیست که از حجم این محتوا زده شده باشه و به عنوان DLC فروخته شده باشه. همونطور که گفتم اون DLC های داستانی هم یه چیز جانبی و فرعی هستند و ربطی به بازی اصلی ندارند.

فرستاده شده از BKK-LX2ِ من با Tapatalk
خب اینکه مراحل فرعی اجباری نیست خیلی خوبه ولی خود ماموریت های اصلی اوریجینز هم خسته کننده بود ولی من تا اخرش رفتم ولی اودیسی رو اواسط بازی رها کردم چون همش یاد مراحل خسته کننده ی اوریجین بودم و من تنها اساسینی که تموم نکردم همین اودیسی بود
در کل سلیقه هست و نظر شخصیه و خیلی ها سبک کلاسیک رو بیشتر دوس داشتن و بنظرم یونیتی بهترین اساسین این نسل بود
 
به اونا نمیگن DLC میگن اکسپنشن اکسپنشن هم تا جایی که من یادم میاد همیشه پولی بوده کسی هم منکر این قضیه نشده که یهو واسه ویچر کشفش کردید

یکی مثل یوبی DLC رو به عنوان بونس پیش خرید فلان ادیشن و ایتم تزئینی روز لانچ میزاره تو فروشگاهش و قفلش میکنه تا پولش رو بدی اگه به این نگیم Cash Grab به چی بگیم ؟ حالا یوبی یـ نمونش ـه EA و هزار تا کمپانی دیگه هم هستن که این دست کارار میکنن بازم فرقی به حال ماجرا نداره

بنده هم فاز خاصی بر نداشتم فقط خواستم یاد اواری کنم دارید از سیاست های کی دفاع میکنید که باز خوبه خودت هم قبول داری حرفام رو

دیگه با کلمات بازی نکن! این اسمش فلانه و اون اسمش بهمانه!! (الان یوبی بیاد رو همین DLC ها اسم اکسپنشن بذاره همه چی اوکی میشه؟! یکی شون اینقدر بزرگ بود که به راحتی بشه همچین اسمی روش گذاشت اتفاقا! )
اول ببین همون DLC به قول تو تزئینی چقدر محتوا داره و چی هست. بعد انتظار داری مثلا چیزی با اون وسعت را بیاد مفتی بده نکنه؟!! (اگه همچین انتظاری داره، باید انتظار داشته باشی که اکسپنشن های اون یکی بازی هم مفتی باشه)
و انگار اون یکی بازی هم فلان ادیشن و از این داستانا نداره.

قبل یادآوری قشنگ نگاه کن ببین در مورد چی داره صحبت میشه. بعد بیا بگو با هم مقایسه نکنید. انگار ما اومدیم گفتیم فلان سیاست یوبی خوب هستش!
 
خب من حس میکنم ک یوبیسافت دیگه بیخیال فن های قدیمی شده و کلا بازی رو کوبیده و داره سبک بازی رو از مخفی کاری ب نقش آفرینی تغییر میده.
تریلر بازی قشنگ بود ولی من اصلا رغبتی ب خرید بازی ندارم،کلا تمام نسخه های سری رو بازی کردم ب غیر از ادیسی و اینم خیلی بعید میدونم بخرم، اسسین بدون هودی واقعا تو کتم نمیره، هیدن بلید زیر دست ک حالت مخفی داشت زمین تا آسمون برای من فرق داشت تا این هیدن بلید مزخرف ک فقط برا بستن دهن طرفدارا گذاشتن روی دست طرف!
پیج اینستاگرام یوبی سافت ی اسکرین شات از همون قسمت تریلر ک با هیدن بلید میزد تو چشم یارو و میکشتش گذاشته و با ذوق زیرش نوشته she is back یعنی قشنگ حس کردم داره ادم رو خر میکنه با این کارش، میان یکی از مهمترین المان های بازی رو حذف میکنن و تو قسمت بعد اضافش میکنن و پزش رو میدن!
جالبه یوبیسافت تو قسمت اول کراسبو رو بخاطر باگ تاریخی و واقعی شدن بازی حذف کرد ولی الان باید تو بازی با هزارتا خدا بجنگیم! :|
قصد منم کوبیدن بازی نیست، این بازی متاش ۱۰۰ هم بشه بازم assassin حساب نمیشه!مبارک کسایی باشه ک سبک جدید این فرنچایز حال میکنن.

ولی خداییش دارم میسوزم ک یکی از فرنچایز های مورد علاقم ک کلی باهاش خاطره دارم ب این روز افتاده :D
آقا سخت نگیر :دی فک کن سری تو همون AC Unity تموم شده و داری یک بازی کلا جدا بازی میکنی اینطوری هم از تریلرا لذت میبری هم از خود بازی :D چیزی که مشخصه یوبیسافت کلا اسم سری رو واسه فروش نگه داشته پس چرا ما تاکید کنیم اینقد روش!
 
یکی از هیجان انگیز ترین بخش های معرفی AC جدید تا همین چند سال پیش official Outfit ی بود که با کاراکتر اصلی معرفی میشد و من با تک تکشون حال کردم و همشون به نوعی ایکونیک بودن از مال الطائر بگیرید تا شی و جیکوب و بقیه دوستان ولی انگار این دو سه نسخه اخیر دیگه خبری از اوتفیت رسمی برا کاراکتر اصلی نیس و این که بعضی رفقا خوشحالن میشه تیکه تیکه اجزای گیرتو به هم بچسبونی برعکس خیلی منو ناراحت میکنه. اصلا یکی از اجزای ابهت زای یک اساسین همون ردایی بود که خاص همون اساسین بود =((
 
صحبت از این بود که اون بازی dlc نداشت (واستودیو سازنده اون بازی قبل از ریلیز حرفی از dlc نمیزنه) و این داره.
بعد معلوم شد ای بابا اونم dlc داشت که! :( (و استودیو مورد نظر هم حرف از dlc میزنه)
بعد گفتن dlc اسسین کش گرب و از این حرفاست. بعد دیدیم که نزدیک خود بازی اصلی محتوا داشته و از این داستانا نبوده.
چیزی که مقایسه شد فقط همین قضیه dlc بود و نه چیز دیگه! انگار کسی اومده کلیت دوتا بازی را با هم مقایسه کرده و بدو بدو اومدی و همچین فازی برداشتی!!
وگرنه اون بازی به نظر من با اختلاف بهتر از اسسین هست و حتی بهترین بازی نسل برای من بوده.
و در ضمن این حرکت های یوبی کاملا نکوهیده و زشت هست و خودم کاملا مخالف هستم.

پ.ن: دیدم حیفه چندتا از این ایموجی ها نذارم! مثل اینکه جدیدا این ایموجی ها پستارو خفن میکنه! در ادامه با ما همراه باشید با این ایموجی ها: :lol:=)):))
اولا بحث سر روش بازاریابی و معرفی بازی بود. سایبرپانک بعد از e3 2019 و حدود یکساله که در مرحله‌ی پیش فروش هست چندین سال هم هست که معرفی شده الان هم تمرکز سازنده فقط روی محتوای بازی اصلی هست و البته به احتمال عرضه‌ی محتوای اضافی مشابه با کیفیت و روال ویچر اشاره کرده، این خیلی متفاوته با بازی ای که امروز معرفی شده و با ادیشن های مختلف اسباب خنده‌ی همه شده! فارغ از اینکه والهالا مثل اکثر آی پی های میلک شده‌ی یوبی سافت همون اودیسه با یه روکش و تم جدیده معرفی کردن نسخه‌ی ۱۰۰ دلاری از بازی ای که هنوز هیچ چیزی از محتوای اصلیش ندیدیم cash grab نیست؟!
به خلاف تصور شما من هم fate of atlantis رو بازی کردم و به جد معتقدم به غیر از اپیزود ۳ یعنی Judgment of atlantis با یه محتوای آبکی و یه وصله‌ی ناجور به lore بازی طرفیم البته اگر loreای باقی مونده باشه! خیلی جالبه که اصلا می تونید این محتوای ضعیف رو با دوتا اکسپنشن ویچر ۳ مقایسه کنید!
در ضمن من در عین اینکه اصلا طرفدار رویکرد جدید یوبی سافت به AC نیستم قبلا از AC Rev به بعد هم منتقد همین بازی کثیف یوبی سافت و میلک کردن ای پی بودم زمان عرضه‌ی یونیتی که به نظرم مورد انتظار ترین AC از زمان AC II به این طرف بود هم از نا امید کننده بودن بازی انتقاد کردم و نقدش رو هم برای بازیسنتر نوشتم به بازی 7 دادم و نظراتم هنوز هم در مورد رویکرد اشتباه قبلی یوبی‌سافت موجود هست.

بررسی بازی Assassin's Creed: Unity - بازی سنتر
 
آخرین ویرایش:
به اونا نمیگن DLC میگن اکسپنشن اکسپنشن هم تا جایی که من یادم میاد همیشه پولی بوده کسی هم منکر این قضیه نشده که یهو واسه ویچر کشفش کردید

یکی مثل یوبی DLC رو به عنوان بونس پیش خرید فلان ادیشن و ایتم تزئینی روز لانچ میزاره تو فروشگاهش و قفلش میکنه تا پولش رو بدی اگه به این نگیم Cash Grab به چی بگیم ؟ حالا یوبی یـ نمونش ـه EA و هزار تا کمپانی دیگه هم هستن که این دست کارار میکنن بازم فرقی به حال ماجرا نداره

اینم باید اضافه کرد که علاوه بر فروش ادیشن های مختلف یوبی سافت سیستم فروشگاه داخلی رو برای یک بازی سینگل پلیر به منظور پرداخت های درون برنامه ای یا همون microtransactions در اودیسه و اوریجینز راه اندازی کرده.
از booster pack ها گرفته تا weapon & armor اسکین اسب اسکین کشتی و خیلی چیزای دیگه رو داخلش به فروش رسونده!
برای بازی که خودش با ادیشن های مختلف به فروش میره وجود store داخلش دیگه هیچ توجیهی نداره! ممکنه یه عده بیان بگن اینا آپشناله ولی چیزیه که واقعا وجود داره و نمیشه انکارش کرد.
بحث کلی هم هست که اکثر عناوین این نسل یوبی سافت از سیاست سرویس محور پیروی میکنن.
 
تمام تصاویری که تا به الان منتشر شده (حجم بالا):



wmx6b46b6z6r_t.jpg




 
فعلا که خبرها امیدوار کننده بوده و تغییرات مثبتی رو به نسبت اودیسه شاهد هستیم، فقط امیدوارم که تو این نسخه هم مثل قبلی ها outfit اتزیو در دسترس باشه .
139707
139709

برای اودیسه رو هنوز اونقدر نرفتم جلو که پیداش کنم . ?
139710
سندیکا هم که حوصله اش رو ندارم اصلا:D
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
دقت کردین از شاهین و عقاب رسیدیم ب کلاغ؟ :دی
حالا کار ب رگ و ریشه بازی ندارم ک کلاغ نماد چشم اودین و این حرفا هستش ولی کلا یجوریه :دی

بعد داشتم فک میکردم الان دقیقا تفاوت AC و GOW چیه؟بنظرم هنوز گاد یجورایی واقع گرایانه تر بود خداییش،دیگه حداقل توش تیرکمونی نبود ک تیراش از دیوار رد بشه :|
یا مثلا همین هیدن بلید،آقا اسمش روشه ک باید هیدن باشه حتی وقتی ک قراره ازش استفاده بشه! هیدن بلید های زیر مچ دست حتی وقتی باز هم میشدن یجوری زیر دست
قرار میگرفت یا کلا جوری زیر دست و کنار بدن قرار میگرفت ک مخفی بود و دیده نمیشد ولی اینکه روی دست قرار گرفته اصلا هیدن بلید حساب نمیشه بنظرم،اگه اینجوریه ک چنگالای
ولورین ازین هیدن تره :دی

بنظرم یوبی حالا ک فاز اساطیر و خداکشی برداشته بجای اینکه بیاد AC رو نابود کنه و ب خاک و خون بکشه میرفت سراغ شاهزاده ایرانی و
ی سگانه تمیز از توش در میاورد.
 
  • Like
Reactions: esm nadaram
فعلا که خبرها امیدوار کننده بوده و تغییرات مثبتی رو به نسبت اودیسه شاهد هستیم، فقط امیدوارم که تو این نسخه هم مثل قبلی ها outfit اتزیو در دسترس باشه .
View attachment 139707
View attachment 139709

برای اودیسه رو هنوز اونقدر نرفتم جلو که پیداش کنم . ?
View attachment 139710
سندیکا هم که حوصله اش رو ندارم اصلا:D

توی این ویدئو میگه که کاستوم ردا و هود هنوز هست، اما خب مسلما کاستوم کرکترهای کلاسیک مثل اتزیو یا الطیر نیست. تو بازی های قبلی فکر کنم فکر کنم DLC بودند این کاستوم ها و اینجا احتمالا همینطور باشه چون یوبیسافت حاظر نیست این کاستوم های iconic رو مفت و مجانی در اختیار بازیکن ها قرار بده.:D
 
  • Like
Reactions: king of north
توی این ویدئو میگه که کاستوم ردا و هود هنوز هست، اما خب مسلما کاستوم کرکترهای کلاسیک مثل اتزیو یا الطیر نیست. تو بازی های قبلی فکر کنم فکر کنم DLC بودند این کاستوم ها و اینجا احتمالا همینطور باشه چون یوبیسافت حاظر نیست این کاستوم های iconic رو مفت و مجانی در اختیار بازیکن ها قرار بده.:D
یادم نمیاد بابت کاستوم های کلاسیک تا حالا پول گرفته باشن، معمولا یا تو خود بازی هست یا از طریق Club قالب دریافته.
 
بعد داشتم فک میکردم الان دقیقا تفاوت AC و GOW چیه؟بنظرم هنوز گاد یجورایی واقع گرایانه تر بود خداییش،دیگه حداقل توش تیرکمونی نبود ک تیراش از دیوار رد بشه :|

من همه امیدم به اشرف اسماعیله. Origins از عناصر اسطوره ای بهره میبرد اما حداقل مثل Odyssey اینقدر واضح پرده دری نکرده بود نسبت به شکستن مرز واقعیت و فیکشن.
بخصوص حالا که از نظر تایم لاین خیلی نزدیکتریم به زمان حال.(به نسبت دو نسخه قبل!) جای امیداوری میذاره برام که خیلی هارش تو چشم مخاطب نکنن اینهارو. برندارن چکش ثور رو بدن دست کرکتر باهاش تو کوه و کمر گوزن شکار کنه و امثالهم..
 
  • Like
Reactions: king of north

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or