Multi Platform Assassin's Creed: Valhalla

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
November 10, 2020
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
https___forum.bazicenter.com_attachments_1633365649901-png.227035_.jpg

Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft Montreal
Genre: Open-World RPG
Release Date: Holiday 2020
Platforms: PS4-PS5-X1-XSX-PC-Stadia​
اطلاعات کلی
  • تیم Black Flag و Origins مسیئولیت ساخت بازی را بر عهده دارد.
  • علاوه بر استودیو مانتریال، 12 استودیوی دیگر یوبیسافت و همچنین استیودی Sperasoft در ساخت بازی همکاری دارند.
  • بازی بین نسلی بوده و برای اکثر پلتفرم های موجود منتشر میشود.
  • بازی یک نفره بوده و قابلیت Co-Op وجود ندارد.
  • همچون ادیسه، قابلیت انتخاب جنسیت کرکتر وجود دارد
  • وقایع بازی در انگلستان و نروژ اتفاق می افتد.
  • انگلستان شامل 3 شهر بزرگ می شود: London، Winchester وJórvík
  • نقشه ی بازی مقداری از ادیسه بزرگ تر است.
داستان
  • وقایع بازی در سال 873 آغاز میشود.
  • شخصیت اصلی Eivor نام دارد.
  • بازی مناطق مختلفی همچون نروژ و اسکاتلند را شامل می شود.
  • Hidden Ones و Order of the Ancients نقش بسیار مهمی در بازی دارند و از این نظر بازی با AC4 مقایسه شده است.
  • بازی در نروژ آغار میشود، Eivor به دلیل سختی های داخل کشور و به منظور یک شروع تازه به همراه افرادش راهی انگلستان میشود.
  • Eivor در مقطعی از داستان، با اساسین ها ملاقات و از آن ها هیدن بلید را دریافت میکند.
  • دلیل نصب هیدن بلید بالای مچ، ترساندن دشمنان است.
  • باور بر این است که اساسین ها ارتباطاتی با ادین دارند.
  • Eivor در ابتدا به دلیل اهداف مشترک با اساسین ها همکاری میکند اما در ادامه و با پیشرفت داستان به صورت کامل به آن ها میپیوندد.
  • فیگور های تاریخی همچنین المان های ماورایی مرتبط با اساطیر نورث در بازی وجود دارد.
  • قابلیت انتخاب دیالوگ تا حدودی در بازی وجود دارد. برخی از آن ها مرتبط با تصمیم های داستانی داخل Settlement می باشد.
  • با این حال تایید شده که Eivor یک شخصیت مشخص و پابرجا داشته و همانند یک صفحه ی سفید نبوده که توسط بازیکن پر شود.
  • از این رو سازندگان Eivor رو با Geralt نزدیک تر میدانند تا Dragonborn.
  • شخصیت داخل تریلر، شاه آلفرد، در ابتدا یکی از ویلن های بازی می باشد، اما در ادامه همه چیز ممکن است تغییر کند.
  • ساکسون ها دشمنان اصلی می باشند، با این حال برخی از وایکینگ ها ممکن است در مقابل بازیکن قرار بگیرند.
  • هر 2 حالت مذکر و مونث برای شخصیت اصلی Canon می باشد، اما چگونگی آن مشخص نیست با این حال سازندگان اطمینان داده اند که با انجام بازی این سوال رفع خواهد شد.
  • بخش مدرن بازی، ماجرای لیلا حسن را دنبال میکند. سازندگان اذعان داشته اند که ایده ای که مدت ها برای این بخش در نظر داشته اند در این نسخه انجام داده اند.
  • از لفظ "خاتمه" برای داستان بازی استفاده شده و گفته شده پلات های داستانی مهمی در این شماره به سرانجام میرسد.
گیم پلی
  • تمرکز بیشتر روی المان های RPG
  • بازگشت سپر
  • مشابه سری سولز، قابلیت Dual-Wield با هر ترکیبی از سلاح ها، حتی ۲ سپر!
  • قابلیت شخصی سازی مو، لباس، ریش، تتو و War Paint وجود دارد.
  • تمامی Gear ها منحصر به فرد هستند.
  • Gear ها قابلیت آپگرید دارند، با این حال امکان اتمام بازی با Gear های آغازین وجود دارد.
  • Ability ها برمیگردند و انواع مختلفی همچون پرتاب تبر را شامل می شود.
  • مهارت ها از Skill Tree وسیع بازی که اینبار Skill Graph نامیده میشود، قابل دریافت هستند.
  • سیستم لول بندی از بازی حذف شده و سیستمی بر مبنای قدرت جایگزین آن شده است.
  • بر خلاف لول، اینبار اسکیل و Gear راه های اصلی ارتقا و پیشرفت کرکتر هستند.
  • سیستم مبارزات بازی خشن، سنگین و پر سر وصدا توصیف شده.
  • سلاح ها با استفاده از Rune ها قابل شخصی سازی هستند. (مشابه سیستم Engraving در ادیسه)
  • سیستم قطع عضو در بازی وجود دارد.
  • تیم تمرکز ویژه ای روی تنوع و شکه کننده بودن مبارزات داشته است.
  • دشمنان جدید در سرتاسر بازی ظاهر میشنود تا از حس یکنواختی جلوگیری شود.
  • هر نوع از دشمنان دارای نقاط ضعفی هستند که با شناسایی آن ها میتوان سرنوشت مبارزه را تغییر داد.
  • دشمن سرسختی که در تریلر توسط Eivor کشته میشود یک Ring Leader است.
  • Longboat ها ابزاری برای حمل و نقل سریع می باشند، نه مبارزه.
  • همچنین Raid ها با استفاده از Longboat صورت میگیرد.
  • خدمه ی Lonboat قابل شخصی سازی هستند.
  • Eivor میتواند Raid هایی علیه سایر گروه ها همچون، تمپلارها، ساکسون ها، وایکینگ های رقیب و "یک گروه مرموز" هدایت کند.
  • علاوه بر Raid ها، Assault ها نیز وجود دارند که شامل ست-پیس های بزرگ هستند.
  • نفرات استخدام شده، در Settlement مشغول میشوند.
  • Settlement هاب بزرگ بازی میباشد که نقش حیاطی در روند داستانی خواهد داشت.
  • با پیشرفت در بازی قابلیت ساخت Tavern، انواع خانه ها و همچنین Black Smith در هاب، جهت ارتقای سلاح ها وجود دارد.
  • برخی از المان های UI جهت تشویق بیشتر به گشت گذار، حذف شده است.
  • قابلیت رومنس در بازی وجود دارد.
  • مینی گیم های مختلفی از جمله تاس بازی، ماهی گیری، رجز خوانی و مسابقات نوشیدن در بازی وجود دارد.
  • کلاغ ادین نقش عقاب در نسخه های قبلی را خواهد داشت.
  • بازگشت Social Stealth!
  • هیچ اجباری برای انجام ساید کوئست ها به منظور پیش روی در داستان وجود ندارد و بازیکن می تواند به هر ترتیبی که میخواد محتوای بازی را مصرف کند.
نسخه های مختلف


 
Last edited by a moderator:
حالا میگن میخوان بازی رو واقع گرایانه تر کنند ولی من که چشمم اب نمیخوره! و امیدوارم اشتباه کرده باشم ولی اینها اگه دغدغه ی این رو داشتن که یه بازی واقع گرایانه بسازن اسم اساسینز رو از رو بازی ورمیداشتن و ایده شون رو بصورت بازی مستقل ادامه میدادن مخصوصا بعد از سندیکیت که فهمیدن با این فرمول جواب نمیده! خب نمیتونید نسازید! نه اینکه بازی رو ورداری و هرچی خواستی بچپونی توش و بدون توحه به core اصلی بازی رو پیش ببری. جالبه خود همین یوبیسافت قبل از خلق سری اساسینز ، قرار بود این بازی بعنوان یک نسخه از پرنس او پرشیا باشه! ولی بعدا تصمیم گرفتن بهتره بعنوان یک ip جدا منتشر کنن و یک هویت مخصوص خودش بهش دادن. حالا شما اون دید رو بذارید پای سیاست های الان یوبیسافت که یه بازی میده به اسم اساینز بعد اسب تک شاخو شمشیر اتشینو بوقلمون فاینال فانتزی میذاره تو بازیش!
اون زمان هم مجبور شد، وگرنه همون زمان هم آی پی جدید نمیاورد.
چون آی پی پرنس دست خود یوبی نیست و با ساخت هر نسخه باید یک پولی به مالک اصلی بده، اینکارو کرد ...
یوبی سافت کلا یک فرمولی دستش گرفته اینطوریه که گند بزنه به بازی هایی که روند خوبی داشتن طی میکردن. یونیتی الحق بازی خوبی بود، همون رو اگه وسعت میداد و بخش آنلاین و کو آپشو تقویت میکرد میتونست موفق بشه.
یهو زد کلا از پایه بازیو نابود کرد اورجینز و بعد اودیسه واقعا وحشتناک بودن

من چشم ام به این هم آب نمیخوره، واقعگرایانه اشون چی میخواد باشه؟ قاعدتا از اون تخیلیات که توی اودیسه بود میخوان دور بشن اسب بالدار و نمیدونم ساختمان های فلان مدرن و... گرنه تو گیم پلی فکر نکنم مثلا شاهد یه چیزی مثل یونیتی باشیم!
 
اینها اگه دغدغه ی این رو داشتن که یه بازی واقع گرایانه بسازن اسم اساسینز رو از رو بازی ورمیداشتن و ایده شون رو بصورت بازی مستقل ادامه میدادن

خب این تصمیم چنین چیزی با کارگردان نیس طبیعتا! سیاستهای کلان کمپانیه
و بدیهیه که یوبی به همین راحتی از تاثیر صرف وجود نام ASSASSINS روی فروش بازیش چشم پوشی نمیکنه!

اسماعیل و مک دویت چیزی که در حیطه اختیاراتشون هست رو دارن انجام میدن (امیدوارم در واقع!)
بله. شاید Valhalla در اوج واقع گرایی هم اسسینز کرید نباشه.همونجور که Odyssey نبود... اما حداقل قدم بزرگی هست توی مسیر درست.

پس اون لیک قبل از معرفی بازی که میگفت المان های ماورایی و فانتزی بیشتری توی بازی هست فیک بود؟ یا اینکه منظورشون روایت کلی داستان و وقایع تاریخی و لوکیشن هاست؟

احتمالا همینطوره.
چون مصاحبه های جدید کاملا متضاد چنین چیزی رو داره میگه.

در مورد لوکیشنها هم تاکید داشتن روی کاوش بقایا و مخروبه های بجا مونده از حضور رومن ها و ... و داستان هم روی جنگ قدرت 4 پادشاهی بزرگ انگلستان با هدیگه و همینطور مقابله با شمالی هاست.
بعید نیست.. شاید DLC ها توجه بیشتری داشته باشه به افسانه های نورس.
 
آخرین ویرایش:
شاید DLC ها توجه بیشتری داشته باشه به افسانه های نورس.

اره احتمالا مثل بازی های قبلی بیشتر داستان ها و لوکیشن های افسانه ای و تخیلی رو بزارند برای DLC ها و توی بازی اصلی هم فقط شاهد یه سری چیزهای محدود باشیم و بازی بیشتر رویه واقع گرایانه داشته باشه.
 
  • Like
Reactions: Imaginative
افسانه های نورس که قبلا توسط gow خز شده بود... این از این.:D ولی وایکینگ ها که انقدر مستقیم همیشه حمله میکنن چه ربطی به مخفی کاری داره چیزی هست که یوبی باید جواب بده.

در ضمن آوردن پای کینگ آلفرد و انگلیس وسط دقیقا اسکی بازی از سریال وایکنیگز رو نشون میده.:D
 
افسانه های نورس که قبلا توسط gow خز شده بود... این از این.:D ولی وایکینگ ها که انقدر مستقیم همیشه حمله میکنن چه ربطی به مخفی کاری داره چیزی هست که یوبی باید جواب بده.

در ضمن آوردن پای کینگ آلفرد و انگلیس وسط دقیقا اسکی بازی از سریال وایکنیگز رو نشون میده.:D

آره واقعا. خدا پدر بارلوگ و سانتامانیکا رو بیامرزه که باعث شد والهالا خودشو از رقابت ناخواسته با GOW کنار بکشه. بهرحال مخاطب دائم مقایسه میکرد تو ذهنش المان هارو بین دو بازی.. و خب برنده هم طبیعتا مشخص بود..!

در مورد خط دوم موافقم نیستم. عصر طلایی وایکینگها یه بازه حدودا 150 ساله بوده که اتفاقا تلاقی داشته با دوران اوج کشمکشهای داخلی انگلستان. کاملا قابل درکه که یوبی بخواد تمرکز داستان رو روی این دوره زمانی قرار بده.
 
  • Like
Reactions: Milad_HW
افسانه های نورس که قبلا توسط gow خز شده بود... این از این.:D ولی وایکینگ ها که انقدر مستقیم همیشه حمله میکنن چه ربطی به مخفی کاری داره چیزی هست که یوبی باید جواب بده.

در ضمن آوردن پای کینگ آلفرد و انگلیس وسط دقیقا اسکی بازی از سریال وایکنیگز رو نشون میده.:D
یعنی هرکی راجع به وایکینگ ها بازی بسازه از سریال کپی کرده ؟حقیقت اینه آلفرد جز جدایی ناپذیر هر بازی و فیلم تاریخی هست که راجع به وایکینگ ساخته شه.درواقع نبودش یعنی مشکل و کم کاری.
 
اسکرین زیر احتمالا بخشی از گیم پلی رو نشون میده.

139925

هولی شت، اگر دشمن ها واقعا بتونن حین مبارزه با هم همکاری کنند و استراتژی و تاکتیک بکار ببرند خیلی خوبه و نسبت به اوریجینز و ادیسی پیشرفت خوبی محسوب میشه. مخصوصا اگر شامل نبردهای بزرگ و assault ها هم بشه. هر چند نمیدونم این موضوع توی AC های قبلی هم بوده یا نه.
 
اطلاعات جدید:

  • قابلیت سوار شدن بر خرس و گرگ وجود داره.
  • اسکین های مختلفی برای کلاغ وجود داره.
  • اسکیل های بازی تو هر دو بخش کامبت و مخفی کاری بسیار زیاده و نسبت به ادیسه به شدت واقع گرایانه تره.
 
اون زمان هم مجبور شد، وگرنه همون زمان هم آی پی جدید نمیاورد.
چون آی پی پرنس دست خود یوبی نیست و با ساخت هر نسخه باید یک پولی به مالک اصلی بده، اینکارو کرد ...
یوبی سافت کلا یک فرمولی دستش گرفته اینطوریه که گند بزنه به بازی هایی که روند خوبی داشتن طی میکردن. یونیتی الحق بازی خوبی بود، همون رو اگه وسعت میداد و بخش آنلاین و کو آپشو تقویت میکرد میتونست موفق بشه.
یهو زد کلا از پایه بازیو نابود کرد اورجینز و بعد اودیسه واقعا وحشتناک بودن

من چشم ام به این هم آب نمیخوره، واقعگرایانه اشون چی میخواد باشه؟ قاعدتا از اون تخیلیات که توی اودیسه بود میخوان دور بشن اسب بالدار و نمیدونم ساختمان های فلان مدرن و... گرنه تو گیم پلی فکر نکنم مثلا شاهد یه چیزی مثل یونیتی باشیم!
اگه درست یادم باشه و اینو یکجایی خونده بودم این بود ایده ی pop assassin اونقدر گسترش پیدا کرد و بزرگ شد که تصمیم گرفتن بعنوان یک ip جدید در نظرش بگیرن تا اینکه بیشتر راجع به مسائل مالی باشه.
حقیقتا من خودم با اریجینز حال کردم و سرگرم کننده بود ولی خب مشکل داشت و مشکل از اونجایی شروع میشه که یوبی میخواد ایده های تازه و نو رو بیاره و وارد بازی کنه از یک طرف بخاطر اینکه اسم بازی اساسینزه مجبوره المان های بازی های اصلی رو هم بذاره تو بازی و واقعا هم جوریه که انگار اجبارا گذاشتن تو بازی!! نتیجه اینکه قادر نیست یک بالانس درستی بین ایده های جدیدش و المان های اصلی بازی برقرار کنه و این میشه که یه بازی از اب درمیاد جدا از اینکه توی گیم پلی عمق کافی نداره از لحاظ هویتی هم نامشخصه! مثلا همین وایکینگ ها هرچند فعلا زوده نظر بده ادم ولی خب یه یارو لندهور گذاشتن تو بازی خب این چیش به یه قاتلی که تو سایه ها حرکت میکنه میخوره! مگه اساسینزها اینطوری یورش میبردن وسط معرکه! یادش بخیر روند شخصیتی اتزیو که چه قدر درست اونو از یک ادم خیره سر که هیچ رفتارش به اساسینزها نمیخورد تبدیل شد به یک اساسینز حرفه ای و پخته.
................
قابلیت سوار شدن بر خرس و گرگ وجود داره.
به شدت واقع گرایانه تره.
قطعا همینطوره!
 
آخرین ویرایش:
اگه درست یادم باشه و اینو یکجایی خونده بودم این بود ایده ی pop assassin اونقدر گسترش پیدا کرد و بزرگ شد که تصمیم گرفتن بعنوان یک ip جدید در نظرش بگیرن تا اینکه بیشتر راجع به مسائل مالی باشه.
حقیقتا من خودم با اریجینز حال کردم و سرگرم کننده بود ولی خب مشکل داشت و مشکل از اونجایی شروع میشه که یوبی میخواد ایده های تازه و نو رو بیاره و وارد بازی کنه از یک طرف بخاطر اینکه اسم بازی اساسینزه مجبوره المان های بازی های اصلی رو هم بذاره تو بازی و واقعا هم جوریه که انگار اجبارا گذاشتن تو بازی!! نتیجه اینکه قادر نیست یک بالانس درستی بین ایده های جدیدش و المان های اصلی بازی برقرار کنه و این میشه که یه بازی از اب درمیاد جدا از اینکه توی گیم پلی عمق کافی نداره از لحاظ هویتی هم نامشخصه! مثلا همین وایکینگ ها هرچند فعلا زوده نظر بده ادم ولی خب یه یارو لندهور گذاشتن تو بازی خب این چیش به یه قاتلی که تو سایه ها حرکت میکنه میخوره! مگه اساسینزها اینطوری یورش میبردن وسط معرکه! یادش بخیر روند شخصیتی اتزیو که چه قدر درست اونو از یک ادم خیره سر که هیچ رفتارش به اساسینزها نمیخورد تبدیل شد به یک اساسینز حرفه ای و پخته.
................


قطعا همینطوره!
به طور کلی که این AC ایده اصلیش در اصل همون POP3 بود، تو تریلر های اولیه دقیقا شخصیت پرنس همچین چیزی بود که بعد بازی رو خراب کردن کوبیدن از نو ساختن
ولی یکی از اصلی ترین دلایل دقیقا همین هم بود که آی پی به هر حال دست یوبی نبود و تصمیم گرفت که از زیر سایه بیاد بیرون و یه عنوان بسازه که برای خودش باشه و به کسی پول نده.
اورجینز بازی بدی نبود، منم دوستش داشتم، بعد دقیقا همین مسئله هست که میگی، به نظرم اگه اون سیستم شخصی سازی و ارتقاء که یونیتی به کار برد رو وسعتش میدادن برای نسخه های بعد خیلی بیشتر میتونست بازی موفق باشه.
مشکل دقیقا اینجاست که اصلا سبک و سیاق دنیای اساسین این چیزی که اینا الان داره به خورد ما میدن نیست و یوبی داره الکی زور میزنه واقعا اصلا نمیتونم درک کنم! تمام دنیای اساسین به کارای ظریفی بود که انجام میشد. حتی یادم هست وقتی اساسین 1 رو نمایش میدادن چقد شایعه درباره قابلیت های مخفی کاری بود که مثلا اگه روز بری یک سری تعداد گارد هستن و شب بری یک سری و کلی راه و روش برای کشتن و... چیزی که توی این نسخه های جدید ندیدی.
توی اورجینز و اودیسه کافی بود کمانتو ارتقاء میدادی همه رو از دور میکشتی میرفتی! یعنی چی خب؟
باز من با اورجینز بیشتر کنار اومدم المان های مخفی کاری بهتری داشت دنیاش به اساسین نزدیک تر بود، اودیسه رسما گند زده بود رفته بود. کلا این تیم که اودیسه ساخت قبلا هم اون یکی بعد یونیتی رو، واقعا تیم پتانسیل حروم کن هست. هم لندن رو پتانسیلشو از بین برد هم یونان رو ...
حیف که میشد چه چیزائی در آورد!
بعد یک مشکل بزرگ توی هر دو این عنوان ها داستان های آبدو خیاری فرعی بود
 
اینطور که معلومه با این هایپ یوبی بازی خیلی محبوب شده تو 2 روز بیشتر از 1 سال ادیسی تریلر تماشا کردن دوباره قابلیت پرتاب سلاح از brotherhoodبرگردوندن خیلی جالب
 
  • Like
Reactions: RealMadrid C.F.
1588664826040.png

اینم میشه مثل یکی دیگه از شخصیتهای اساسینس که زود فراموش میشه قیافه نداره الان ارنو یونیتی یادم اما شخصیت سیندیکیت نه
 
Last edited by a moderator:
من حس میکنم چیزی ک باعث شد یوبی این فرنچایز رو ب اینجا بکشونه موتور بازی سازی یوبی یعنی AnvilNext هستش
شما یونیتی رو با اوریجینز مقایسه کنید، شهر و سازه های فرانسه شاهکار بودن ولی مشکلش این بود ک بازی بینهایت باگ داشت
ولی توی اوریجینز اصلا سازه خاصی توی شهر ها نبود و کلا شهرهاش عین روستا بودن همشون ولی در عوض مپ بازی بزرگتر بود و باگ نداشت
کلا حس میکنم یوبی سافت برای همین تصمیم گرفته بیشتر رو وسعت نقشه کار کنه تا اینکه بخواد ی نقشه پر جزئیات از نظر سازه ای ولی پر از باگ عرضه کنه.
 
یکم اطلاعات بیشتر اومده:

- هیچ کوئستی به لول پلیر ربط نداره و مثل اودیسی لازم نیست لول مشخصی رسید تا یه کوئست قابل بازی بشه

-کشتی و کرو قبل شخصی سازین

- تمام سلاح و زره ها همه منحصر به فردن و آپگرید میشن. یعنی مثل اودیسی یه زره یه شکل با لول مختلف وجود نداره. همشون باهم فرق دارن و به لول ربطی نداره دیگه

-هر نوع سلاح و ... رو میشه دوتایی باهم استفاده کرد
 
یکم اطلاعات بیشتر اومده:

- هیچ کوئستی به لول پلیر ربط نداره و مثل اودیسی لازم نیست لول مشخصی رسید تا یه کوئست قابل بازی بشه

-کشتی و کرو قبل شخصی سازین

- تمام سلاح و زره ها همه منحصر به فردن و آپگرید میشن. یعنی مثل اودیسی یه زره یه شکل با لول مختلف وجود نداره. همشون باهم فرق دارن و به لول ربطی نداره دیگه

-هر نوع سلاح و ... رو میشه دوتایی باهم استفاده کرد


و نمیدونم کسی اشاره کرده یا نه..
اما ردا و هود هم تایید شده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or