Multi Platform Assassin's Creed: Valhalla

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
November 10, 2020
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
https___forum.bazicenter.com_attachments_1633365649901-png.227035_.jpg

Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft Montreal
Genre: Open-World RPG
Release Date: Holiday 2020
Platforms: PS4-PS5-X1-XSX-PC-Stadia​
اطلاعات کلی
  • تیم Black Flag و Origins مسیئولیت ساخت بازی را بر عهده دارد.
  • علاوه بر استودیو مانتریال، 12 استودیوی دیگر یوبیسافت و همچنین استیودی Sperasoft در ساخت بازی همکاری دارند.
  • بازی بین نسلی بوده و برای اکثر پلتفرم های موجود منتشر میشود.
  • بازی یک نفره بوده و قابلیت Co-Op وجود ندارد.
  • همچون ادیسه، قابلیت انتخاب جنسیت کرکتر وجود دارد
  • وقایع بازی در انگلستان و نروژ اتفاق می افتد.
  • انگلستان شامل 3 شهر بزرگ می شود: London، Winchester وJórvík
  • نقشه ی بازی مقداری از ادیسه بزرگ تر است.
داستان
  • وقایع بازی در سال 873 آغاز میشود.
  • شخصیت اصلی Eivor نام دارد.
  • بازی مناطق مختلفی همچون نروژ و اسکاتلند را شامل می شود.
  • Hidden Ones و Order of the Ancients نقش بسیار مهمی در بازی دارند و از این نظر بازی با AC4 مقایسه شده است.
  • بازی در نروژ آغار میشود، Eivor به دلیل سختی های داخل کشور و به منظور یک شروع تازه به همراه افرادش راهی انگلستان میشود.
  • Eivor در مقطعی از داستان، با اساسین ها ملاقات و از آن ها هیدن بلید را دریافت میکند.
  • دلیل نصب هیدن بلید بالای مچ، ترساندن دشمنان است.
  • باور بر این است که اساسین ها ارتباطاتی با ادین دارند.
  • Eivor در ابتدا به دلیل اهداف مشترک با اساسین ها همکاری میکند اما در ادامه و با پیشرفت داستان به صورت کامل به آن ها میپیوندد.
  • فیگور های تاریخی همچنین المان های ماورایی مرتبط با اساطیر نورث در بازی وجود دارد.
  • قابلیت انتخاب دیالوگ تا حدودی در بازی وجود دارد. برخی از آن ها مرتبط با تصمیم های داستانی داخل Settlement می باشد.
  • با این حال تایید شده که Eivor یک شخصیت مشخص و پابرجا داشته و همانند یک صفحه ی سفید نبوده که توسط بازیکن پر شود.
  • از این رو سازندگان Eivor رو با Geralt نزدیک تر میدانند تا Dragonborn.
  • شخصیت داخل تریلر، شاه آلفرد، در ابتدا یکی از ویلن های بازی می باشد، اما در ادامه همه چیز ممکن است تغییر کند.
  • ساکسون ها دشمنان اصلی می باشند، با این حال برخی از وایکینگ ها ممکن است در مقابل بازیکن قرار بگیرند.
  • هر 2 حالت مذکر و مونث برای شخصیت اصلی Canon می باشد، اما چگونگی آن مشخص نیست با این حال سازندگان اطمینان داده اند که با انجام بازی این سوال رفع خواهد شد.
  • بخش مدرن بازی، ماجرای لیلا حسن را دنبال میکند. سازندگان اذعان داشته اند که ایده ای که مدت ها برای این بخش در نظر داشته اند در این نسخه انجام داده اند.
  • از لفظ "خاتمه" برای داستان بازی استفاده شده و گفته شده پلات های داستانی مهمی در این شماره به سرانجام میرسد.
گیم پلی
  • تمرکز بیشتر روی المان های RPG
  • بازگشت سپر
  • مشابه سری سولز، قابلیت Dual-Wield با هر ترکیبی از سلاح ها، حتی ۲ سپر!
  • قابلیت شخصی سازی مو، لباس، ریش، تتو و War Paint وجود دارد.
  • تمامی Gear ها منحصر به فرد هستند.
  • Gear ها قابلیت آپگرید دارند، با این حال امکان اتمام بازی با Gear های آغازین وجود دارد.
  • Ability ها برمیگردند و انواع مختلفی همچون پرتاب تبر را شامل می شود.
  • مهارت ها از Skill Tree وسیع بازی که اینبار Skill Graph نامیده میشود، قابل دریافت هستند.
  • سیستم لول بندی از بازی حذف شده و سیستمی بر مبنای قدرت جایگزین آن شده است.
  • بر خلاف لول، اینبار اسکیل و Gear راه های اصلی ارتقا و پیشرفت کرکتر هستند.
  • سیستم مبارزات بازی خشن، سنگین و پر سر وصدا توصیف شده.
  • سلاح ها با استفاده از Rune ها قابل شخصی سازی هستند. (مشابه سیستم Engraving در ادیسه)
  • سیستم قطع عضو در بازی وجود دارد.
  • تیم تمرکز ویژه ای روی تنوع و شکه کننده بودن مبارزات داشته است.
  • دشمنان جدید در سرتاسر بازی ظاهر میشنود تا از حس یکنواختی جلوگیری شود.
  • هر نوع از دشمنان دارای نقاط ضعفی هستند که با شناسایی آن ها میتوان سرنوشت مبارزه را تغییر داد.
  • دشمن سرسختی که در تریلر توسط Eivor کشته میشود یک Ring Leader است.
  • Longboat ها ابزاری برای حمل و نقل سریع می باشند، نه مبارزه.
  • همچنین Raid ها با استفاده از Longboat صورت میگیرد.
  • خدمه ی Lonboat قابل شخصی سازی هستند.
  • Eivor میتواند Raid هایی علیه سایر گروه ها همچون، تمپلارها، ساکسون ها، وایکینگ های رقیب و "یک گروه مرموز" هدایت کند.
  • علاوه بر Raid ها، Assault ها نیز وجود دارند که شامل ست-پیس های بزرگ هستند.
  • نفرات استخدام شده، در Settlement مشغول میشوند.
  • Settlement هاب بزرگ بازی میباشد که نقش حیاطی در روند داستانی خواهد داشت.
  • با پیشرفت در بازی قابلیت ساخت Tavern، انواع خانه ها و همچنین Black Smith در هاب، جهت ارتقای سلاح ها وجود دارد.
  • برخی از المان های UI جهت تشویق بیشتر به گشت گذار، حذف شده است.
  • قابلیت رومنس در بازی وجود دارد.
  • مینی گیم های مختلفی از جمله تاس بازی، ماهی گیری، رجز خوانی و مسابقات نوشیدن در بازی وجود دارد.
  • کلاغ ادین نقش عقاب در نسخه های قبلی را خواهد داشت.
  • بازگشت Social Stealth!
  • هیچ اجباری برای انجام ساید کوئست ها به منظور پیش روی در داستان وجود ندارد و بازیکن می تواند به هر ترتیبی که میخواد محتوای بازی را مصرف کند.
نسخه های مختلف


 
Last edited by a moderator:
من همه امیدم به اشرف اسماعیله. Origins از عناصر اسطوره ای بهره میبرد اما حداقل مثل Odyssey اینقدر واضح پرده دری نکرده بود نسبت به شکستن مرز واقعیت و فیکشن.
بخصوص حالا که از نظر تایم لاین خیلی نزدیکتریم به زمان حال.(به نسبت دو نسخه قبل!) جای امیداوری میذاره برام که خیلی هارش تو چشم مخاطب نکنن اینهارو. برندارن چکش ثور رو بدن دست کرکتر باهاش تو کوه و کمر گوزن شکار کنه و امثالهم..
توی مصاحبه ها گفتن که با اسطوره ها خیلی واقع گرایانه تر برخورد می کنیم:دی هیدن بلید هم اینجور گفتن که کاراکتر اولش اساسین نیست، چون اهدافش با اساسین ها مشترکه باهاشون کار می کنه و اونا هم هیدن بلید بهش میدن. از اونجایی که اساسین نیست هنوز، هیدن بلید رو رو می ذاره که باعث ایجاد رعب و وحشت بشه:دی
 
منتظرم ببینم گرافیکش روی کنسول های نسل جدید چطوره. البته این نسخه حکم بلک فلگ برای نسل 8 رو داره. یونیتیِ این نسل احتمالا یکی دو سال دیگه معرفی میشه.

پ.ن. با معرفی هر نسخه جدید از AC کم کم ساخت Assassin's Creed: Feudal Japan اجتناب ناپذیرتر میشه :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: samadi741
یادم نمیاد بابت کاستوم های کلاسیک تا حالا پول گرفته باشن، معمولا یا تو خود بازی هست یا از طریق Club قالب دریافته.

اره الان چک کردم یکی از پاداش های فعالیت توی اویونت ها و کلاب یوبی سافت بوده. نمیدونستم ممنون بابت تصحیح.
 
  • Like
Reactions: ArefTheGreat
فعلا که خبرها امیدوار کننده بوده و تغییرات مثبتی رو به نسبت اودیسه شاهد هستیم، فقط امیدوارم که تو این نسخه هم مثل قبلی ها outfit اتزیو در دسترس باشه .
View attachment 139707
View attachment 139709

برای اودیسه رو هنوز اونقدر نرفتم جلو که پیداش کنم . ?
View attachment 139710
سندیکا هم که حوصله اش رو ندارم اصلا:D

متاسفم از اینکه بهتون خبر بدم کاستوم ادیسه فقط از راه جایزه های Uplay بدست میاد و فقط مختص افرادی هست که چند وقت پیش که بازی برای چند روز مجانی شده بود بازی رو انجام داده بودند. یعنی فقط کافی بوده حالا چه بازی رو خریده باشید، چه در اون مدت مجانی بازی رو تجربه کرده بودید بازی رو اجرا میکردید. بعد از اون کاستوم اتزیو براتون قابل دسترس میشد. فعلا معلوم نیست که دوباره این شانس رو به افراد میدن که اون لباس رو آزاد کنند یا نه.
 
  • Sad
Reactions: Irisviel Ackerman
من اصلا کاری ندارم به اینکه قراره چه اتفاقی بیافته تو بازی فقط امیدوارم فیزیک کارکتر ، پارکور و لباس رو ارتقا داده باشن تا اون حس قشنگی که از آبجکتها میری بالا و میای پایین بهت القا بشه .
نه مثل این نسل که از بعد یونیتی فیزیک هی دانگرید بشه
 
من اصلا کاری ندارم به اینکه قراره چه اتفاقی بیافته تو بازی فقط امیدوارم فیزیک کارکتر ، پارکور و لباس رو ارتقا داده باشن تا اون حس قشنگی که از آبجکتها میری بالا و میای پایین بهت القا بشه .
نه مثل این نسل که از بعد یونیتی فیزیک هی دانگرید بشه
حرکت کاراکترا توی بازی ها کلا سینماتیکیه (به جز مواقع Ragdoll) و کاری با نیرو و فیزیک و این چیزا نداره. نه فقط این، کلا. این مشکلی که می گید فیزیک نیست، ضعف انیمیشن هاست. البته یه سری بازی ها مثل Human Fall Flat یا حتی Grow Home همین یوبیسافت هم هستن که حرکت کاراکتر توشون بر پایه فیزیکه، ولی خوب یه سرچ کنید متوجه می شید چرا 99 درصد بازی ها حرکتشون فیزیکی نیست:دی

پ.ن: من به عنوان کسی که 6-7 سال سنگنوردی کار می کرده یه نظر بدم این وسط. اینکه کاساندرا و بایک از هر صخره ای که جلوشون می ذاشتی بالا می رفتن خیلی واقع گرایانه تر از نحوه بالا رفتن از ساختمون ها توی کل سری بود:-"
 
یعنی در خوشبینانه ترین حالت هم انتظار چنین چیزی رو نداشتم :D

Darby McDevitt گفته کاملا واقع گرایانه ومنطبق بر تاریخ میخوایم برخورد کنیم با بازی (با اشارات و حضور محدود افسانه های نورس)

نسخه 1000 دلاریش رو هم با جان و دل میخرم!

چرا دیر میگذره این یه هفته اینقد حالا.. :-"
 
امیدوارم که این واقع گراییشون به داستان محدود نباشه و گیم پلی هم واقعی باقی بمونه. تیرهای کمون در یک چارچوب مشخصی قرار بگیرن یهو دوربین نره روی نوک پیکان و بشه هدایت کرد تیر رو. کمبوهای عجیب غریب و تخیلی نبینیم. بشخصه اگر باز شبیه ادیسه و اوریجینز باشه نمیرم سمتش.
 
  • Like
Reactions: moxA.J
139896

امیدوارم از این اسکیل های کول و خفن توی بازی زیاد ببینیم. ادیسی توی این زمینه خیلی بهتر از اوریجینز بود و ابلتی هایی مثل اسپارتان کیک و گوست ارو خیلی باحال بودند. هر چقدر هم جنبه تخیلی داشته باشند بهتر. :D مخصوصا وقتی اشرف گفته بازی اسکیل تری مفصلی داره خیلی امیدوارم.
 
حالا میگن میخوان بازی رو واقع گرایانه تر کنند ولی من که چشمم اب نمیخوره! و امیدوارم اشتباه کرده باشم ولی اینها اگه دغدغه ی این رو داشتن که یه بازی واقع گرایانه بسازن اسم اساسینز رو از رو بازی ورمیداشتن و ایده شون رو بصورت بازی مستقل ادامه میدادن مخصوصا بعد از سندیکیت که فهمیدن با این فرمول جواب نمیده! خب نمیتونید نسازید! نه اینکه بازی رو ورداری و هرچی خواستی بچپونی توش و بدون توحه به core اصلی بازی رو پیش ببری. جالبه خود همین یوبیسافت قبل از خلق سری اساسینز ، قرار بود این بازی بعنوان یک نسخه از پرنس او پرشیا باشه! ولی بعدا تصمیم گرفتن بهتره بعنوان یک ip جدا منتشر کنن و یک هویت مخصوص خودش بهش دادن. حالا شما اون دید رو بذارید پای سیاست های الان یوبیسافت که یه بازی میده به اسم اساینز بعد اسب تک شاخو شمشیر اتشینو بوقلمون فاینال فانتزی میذاره تو بازیش!
 
یعنی در خوشبینانه ترین حالت هم انتظار چنین چیزی رو نداشتم :D

Darby McDevitt گفته کاملا واقع گرایانه ومنطبق بر تاریخ میخوایم برخورد کنیم با بازی (با اشارات و حضور محدود افسانه های نورس)

نسخه 1000 دلاریش رو هم با جان و دل میخرم!

چرا دیر میگذره این یه هفته اینقد حالا.. :-"

پس اون لیک قبل از معرفی بازی که میگفت المان های ماورایی و فانتزی بیشتری توی بازی هست فیک بود؟ یا اینکه منظورشون روایت کلی داستان و وقایع تاریخی و لوکیشن هاست؟

در صورت امیدوارم حداقل مثل ادیسی چند تا باس فایت اپیک و درست و حسابی داشته باشیم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or