Multi Platform Assassin's Creed: Valhalla

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
November 10, 2020
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
https___forum.bazicenter.com_attachments_1633365649901-png.227035_.jpg

Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft Montreal
Genre: Open-World RPG
Release Date: Holiday 2020
Platforms: PS4-PS5-X1-XSX-PC-Stadia​
اطلاعات کلی
  • تیم Black Flag و Origins مسیئولیت ساخت بازی را بر عهده دارد.
  • علاوه بر استودیو مانتریال، 12 استودیوی دیگر یوبیسافت و همچنین استیودی Sperasoft در ساخت بازی همکاری دارند.
  • بازی بین نسلی بوده و برای اکثر پلتفرم های موجود منتشر میشود.
  • بازی یک نفره بوده و قابلیت Co-Op وجود ندارد.
  • همچون ادیسه، قابلیت انتخاب جنسیت کرکتر وجود دارد
  • وقایع بازی در انگلستان و نروژ اتفاق می افتد.
  • انگلستان شامل 3 شهر بزرگ می شود: London، Winchester وJórvík
  • نقشه ی بازی مقداری از ادیسه بزرگ تر است.
داستان
  • وقایع بازی در سال 873 آغاز میشود.
  • شخصیت اصلی Eivor نام دارد.
  • بازی مناطق مختلفی همچون نروژ و اسکاتلند را شامل می شود.
  • Hidden Ones و Order of the Ancients نقش بسیار مهمی در بازی دارند و از این نظر بازی با AC4 مقایسه شده است.
  • بازی در نروژ آغار میشود، Eivor به دلیل سختی های داخل کشور و به منظور یک شروع تازه به همراه افرادش راهی انگلستان میشود.
  • Eivor در مقطعی از داستان، با اساسین ها ملاقات و از آن ها هیدن بلید را دریافت میکند.
  • دلیل نصب هیدن بلید بالای مچ، ترساندن دشمنان است.
  • باور بر این است که اساسین ها ارتباطاتی با ادین دارند.
  • Eivor در ابتدا به دلیل اهداف مشترک با اساسین ها همکاری میکند اما در ادامه و با پیشرفت داستان به صورت کامل به آن ها میپیوندد.
  • فیگور های تاریخی همچنین المان های ماورایی مرتبط با اساطیر نورث در بازی وجود دارد.
  • قابلیت انتخاب دیالوگ تا حدودی در بازی وجود دارد. برخی از آن ها مرتبط با تصمیم های داستانی داخل Settlement می باشد.
  • با این حال تایید شده که Eivor یک شخصیت مشخص و پابرجا داشته و همانند یک صفحه ی سفید نبوده که توسط بازیکن پر شود.
  • از این رو سازندگان Eivor رو با Geralt نزدیک تر میدانند تا Dragonborn.
  • شخصیت داخل تریلر، شاه آلفرد، در ابتدا یکی از ویلن های بازی می باشد، اما در ادامه همه چیز ممکن است تغییر کند.
  • ساکسون ها دشمنان اصلی می باشند، با این حال برخی از وایکینگ ها ممکن است در مقابل بازیکن قرار بگیرند.
  • هر 2 حالت مذکر و مونث برای شخصیت اصلی Canon می باشد، اما چگونگی آن مشخص نیست با این حال سازندگان اطمینان داده اند که با انجام بازی این سوال رفع خواهد شد.
  • بخش مدرن بازی، ماجرای لیلا حسن را دنبال میکند. سازندگان اذعان داشته اند که ایده ای که مدت ها برای این بخش در نظر داشته اند در این نسخه انجام داده اند.
  • از لفظ "خاتمه" برای داستان بازی استفاده شده و گفته شده پلات های داستانی مهمی در این شماره به سرانجام میرسد.
گیم پلی
  • تمرکز بیشتر روی المان های RPG
  • بازگشت سپر
  • مشابه سری سولز، قابلیت Dual-Wield با هر ترکیبی از سلاح ها، حتی ۲ سپر!
  • قابلیت شخصی سازی مو، لباس، ریش، تتو و War Paint وجود دارد.
  • تمامی Gear ها منحصر به فرد هستند.
  • Gear ها قابلیت آپگرید دارند، با این حال امکان اتمام بازی با Gear های آغازین وجود دارد.
  • Ability ها برمیگردند و انواع مختلفی همچون پرتاب تبر را شامل می شود.
  • مهارت ها از Skill Tree وسیع بازی که اینبار Skill Graph نامیده میشود، قابل دریافت هستند.
  • سیستم لول بندی از بازی حذف شده و سیستمی بر مبنای قدرت جایگزین آن شده است.
  • بر خلاف لول، اینبار اسکیل و Gear راه های اصلی ارتقا و پیشرفت کرکتر هستند.
  • سیستم مبارزات بازی خشن، سنگین و پر سر وصدا توصیف شده.
  • سلاح ها با استفاده از Rune ها قابل شخصی سازی هستند. (مشابه سیستم Engraving در ادیسه)
  • سیستم قطع عضو در بازی وجود دارد.
  • تیم تمرکز ویژه ای روی تنوع و شکه کننده بودن مبارزات داشته است.
  • دشمنان جدید در سرتاسر بازی ظاهر میشنود تا از حس یکنواختی جلوگیری شود.
  • هر نوع از دشمنان دارای نقاط ضعفی هستند که با شناسایی آن ها میتوان سرنوشت مبارزه را تغییر داد.
  • دشمن سرسختی که در تریلر توسط Eivor کشته میشود یک Ring Leader است.
  • Longboat ها ابزاری برای حمل و نقل سریع می باشند، نه مبارزه.
  • همچنین Raid ها با استفاده از Longboat صورت میگیرد.
  • خدمه ی Lonboat قابل شخصی سازی هستند.
  • Eivor میتواند Raid هایی علیه سایر گروه ها همچون، تمپلارها، ساکسون ها، وایکینگ های رقیب و "یک گروه مرموز" هدایت کند.
  • علاوه بر Raid ها، Assault ها نیز وجود دارند که شامل ست-پیس های بزرگ هستند.
  • نفرات استخدام شده، در Settlement مشغول میشوند.
  • Settlement هاب بزرگ بازی میباشد که نقش حیاطی در روند داستانی خواهد داشت.
  • با پیشرفت در بازی قابلیت ساخت Tavern، انواع خانه ها و همچنین Black Smith در هاب، جهت ارتقای سلاح ها وجود دارد.
  • برخی از المان های UI جهت تشویق بیشتر به گشت گذار، حذف شده است.
  • قابلیت رومنس در بازی وجود دارد.
  • مینی گیم های مختلفی از جمله تاس بازی، ماهی گیری، رجز خوانی و مسابقات نوشیدن در بازی وجود دارد.
  • کلاغ ادین نقش عقاب در نسخه های قبلی را خواهد داشت.
  • بازگشت Social Stealth!
  • هیچ اجباری برای انجام ساید کوئست ها به منظور پیش روی در داستان وجود ندارد و بازیکن می تواند به هر ترتیبی که میخواد محتوای بازی را مصرف کند.
نسخه های مختلف


 
Last edited by a moderator:
خیر
من تموم نسخه ها رو بازی کردم همچنین چیزی نبوده
این تصویرم فن میده
همون طور که بچه ها گفتن این اولین هیدن بلدی هست که ساخته شده. به علاوه شخصیت Smuggler تو مالتی پلیر AC Brotherhood هم همچین چیزی داشت.

 
من دقیقا بعد از اساسین کرید 3 و پایان داستان دزموند دیگه سراغ این سری نرفتم. تریلر بازی خیلی جالب بود ولی حقیقتا اسم این بازی هارو دیگه نباید AC بزارن. ماهیت بازی کلا عوض شده.
به نظرم همین ایده هارو در قالب یه عنوان جدید میساختن خیلی بهتر بود، بهره برداری از نام تجاری AC ممکنه به فروش بازی هاشون کمک کنه ولی واقعا اصالت و ریشه و هواداران این سری رو ازش دور کرد.
من از نسخه 3 هم آنچنان بدم نیومد فقط با بعضی از وجوه داستانیش مشکل داشتم ولی واقعا بعدی هاشو اصلا حتی رغبت نکردم برم سراغشون دیگه.
امیدوارم یوبی یه روزی دوباره بره سروقت آی پی هایی مثل شاهزاده ایرانی و اسپلینتر سل و....و دست از سر این AC برداره و مارو با خاطرات خوش اون سه گانه ش تنها بزاره.
 
این عکس داریوش خالق هیدن بلید توی DLCـه اول اودیسه هستش.
همون طور که بچه ها گفتن این اولین هیدن بلدی هست که ساخته شده. به علاوه شخصیت Smuggler تو مالتی پلیر AC Brotherhood هم همچین چیزی داشت.

بودن یا نبودنش تو قدیم از مزخرف بونش کم نمیکنه
خودشونم میدونستن بی خوده که تو کاراکترهای اصلی استفاده نمیکردن
 
همون طور که بچه ها گفتن این اولین هیدن بلدی هست که ساخته شده. به علاوه شخصیت Smuggler تو مالتی پلیر AC Brotherhood هم همچین چیزی داشت.

البته اگر اشتباه یادم نباشه، کاراکترهای بخش مولتی، تمپلار بودن همشون:-"
 
Valhalla:
assassins-creed-valhalla-ps5-ps4-screenshots.original.jpg

Odyssey:
03DEA0002A6BDD0E1991C5341C2DB505B72D2AF6
next-gen ـه مثلا؟ این الان چه فرقی با Odyssey داره؟ با افتخار هم میگن با ۱۵ تا استودیو همکاری کردیم...
این یوبیسافت از بس شرکت خفنی همون محیط ها رو دوباره کپ-پیست کرده گذاشته تو بازی بعدیشون.خسته نباشن واقعا
 
مثل اینکه تو بیشتر کشورهای اروپای شمالی مثل نروژ، سوئد، دانمارک و... Eivor یه اسم رایج برای زن ها هست و اصلا اسم مرد نیست :)) به خودشون زحمت ندادن حداقل مثل اودیسی یه اسم متفاوت برای کرکتر مذکر انتخاب کنند.

نمیدونم چه دلیل یا توجیهی برای اینکار دارند، مخصوصا موقعی که نویسنده بازی گفته هر دو کرکتر مذکر و مونث از نظر داستانی canon هستند.(دو قلوهای از هم جدا شده؟ :D)

139602
 
  • Like
Reactions: IMANOKA
گیم پلی
  • تمرکز بیشتر روی المان های RPG
  • بازگشت سپر
  • قابلیت Dual-Wield با هر ترکیبی از سلاح ها
  • قابلیت شخصی سازی مو، لباس، ریش، تتو و War Paint وجود دارد.
  • تمامی Gear ها منحصر به فرد هستند.
  • Gear ها قابلیت آپگرید دارند، با این حال امکان اتمام بازی با Gear های آغازین وجود دارد.
  • Ability ها از ادیسه برمیگردند و انواع مختلفی همچون پرتاب تبر را شامل می شود.
  • مهارت ها از Skill Tree وسیع بازی قابل دریافت هستند.
  • سیستم لول بندی از بازی حذف شده و سیستمی بر مبنای قدرت جایگزین آن شده است.
  • سیستم مبارزات بازی خشن، سنگین و پر سر وصدا توصیف شده.
  • تیم تمرکز ویژه ای روی تنوع و شکه کننده بودن مبارزات داشته است.
  • دشمن سرسختی که در تریلر توسط Eivor کشته میشود یک Ring Leader است.
  • Raid ها با استفاده از Longboat صورت میگیرد.
  • خدمه ی Lonboat قابل شخصی سازی هستند.
  • علاوه بر Raid ها، Assault ها نیز وجود دارند که شامل ست-پیس های بزرگ هستند.
  • نفرات استخدام شده، در Settlement مشغول میشوند.
  • قابلیت رومنس در بازی وجود دارد.
  • کلاغ ادین نقش عقاب در نسخه های قبلی را خواهد داشت.
  • بازگشت Social Stealth!
  • هیچ اجباری برای انجام ساید کوئست ها به منظور پیش روی در داستان وجود ندارد و بازیکن می تواند به هر ترتیبی که میخواد محتوای بازی را مصرف کند.


بله ... طبق معمول Ubsioft being Ubisoft

تمرکز بیشتر روی element های RPG بجای تمرکز روی عناصر Stealth بخاطر اینکه تیم سازنده عقده ی Witcher دارن ، انگار اشتباه های AC Odyssey براشون درس عبرت نشده

به نظر میاد Combat را میخواهن بهتر کنن ، خب این جای امیدواری هست خودش ، پرتاب تبر جالبه ولی باید در عمل دید

Settlement و Raid هم طرح جالبیه ، ولی فکر نکنم در حد Mount & Blade باشه

قابلیت Romance ..? ... بازم Cringe ، براشون 1000 بار Tweet کردم نیازی نیست به گذاشتن این المان وقتی هیچ تاثیری نه روی گرفتن experience point داره نه تغییری در روند داستان میده

کلاغ ادین جالبه ولی باز جای کار داره ، میتونن skill هاش را افزایش بدن ، براش quest های خاص بزارن ،

"هیچ اجباری برای انجام sidequest ها نیست " ، :)):)):)) بهانه همیشگی dev ها وقتی حوصله طراحی quest های متنوع ندارن ، بازم میخوان ملت را وادار به grind کنن













ب
 
آخرین ویرایش:
با توجه به دوره تاریخی که بازی توش جریان داره، لندنی که توش قدم خواهیم زد باید چیزی شبیه به Oxenfort (و کمابیش Novigrad ) باشه. شخصا خیلی مشتاقم براش.
___________
بنظرم یوبی سافت اونقدر باهوش هست که قدر ستینگ خاص و منحصربفرد بازی رو بدونه و مختصرش نکنه به یکسال! آدیسی بیشتر از 2 سال عمر کرد، منطقا عمر valhalla نباید کمتر ازین باشه. عرضه DLC ها که شکی توش نخواهد بود. فقط امیدوارم DLC های ارزنده ای باشه..
 
View attachment 139532

علی برکت‌ الله!
چیزی که مطمئنیم اینه که با خرید سیزن پس حداقل اندازه بازی اصلی در طول مدت محتوای جانبی خاهیم داشت. با این حال دیده شده کمپانیایی مثل 2K واسه چند تا لوت باکس اضافی ادیشن های 100 دلاری در نظر گرفتن.
 
من دقیقا بعد از اساسین کرید 3 و پایان داستان دزموند دیگه سراغ این سری نرفتم. تریلر بازی خیلی جالب بود ولی حقیقتا اسم این بازی هارو دیگه نباید AC بزارن. ماهیت بازی کلا عوض شده.
به نظرم همین ایده هارو در قالب یه عنوان جدید میساختن خیلی بهتر بود، بهره برداری از نام تجاری AC ممکنه به فروش بازی هاشون کمک کنه ولی واقعا اصالت و ریشه و هواداران این سری رو ازش دور کرد.
من از نسخه 3 هم آنچنان بدم نیومد فقط با بعضی از وجوه داستانیش مشکل داشتم ولی واقعا بعدی هاشو اصلا حتی رغبت نکردم برم سراغشون دیگه.
امیدوارم یوبی یه روزی دوباره بره سروقت آی پی هایی مثل شاهزاده ایرانی و اسپلینتر سل و....و دست از سر این AC برداره و مارو با خاطرات خوش اون سه گانه ش تنها بزاره.

نسخه Unity رو به هیچ وجه از دست نده. یک نسخه اصیل و با صلابت.
 
View attachment 139532

علی برکت‌ الله!
وقتی هنوز سازنده هایی مثل سی دی پروجکت وجود دارند و برای مورد انتظار ترین بازی سال حتی یه نسخه ی دیلوکس هم در نظر نمی گیرن کثافت بودن امثال یوبی سافت که علنا محتوای بازی رو پیش پیش ازش می کنن و بعد دوباره براش پول می گیرن بیشتر به چشم میاد!
 
وقتی هنوز سازنده هایی مثل سی دی پروجکت وجود دارند و برای مورد انتظار ترین بازی سال حتی یه نسخه ی دیلوکس هم در نظر نمی گیرن کثافت بودن امثال یوبی سافت که علنا محتوای بازی رو پیش پیش ازش می کنن و بعد دوباره براش پول می گیرن بیشتر به چشم میاد!
سی دی پراجکت هم دی ال سی پولی برای بازیش عرضه میکنه. یوبیسافت هم کسی رو مجبور نکرده سیزن‌پس بخره اگه دوست دارید میتونید مثل همون بازیای سی‌دی‌پراجکت دی‌ ال‌ سی‌ها رو زمان عرضه و بصورت جدا جدا تهیه کنید.
محتوای ادیسه هم ازش کنده نشده بود. بیس بازی کامل بود و دی‌ ال سی‌ها هم تقریبا اندازه یه بازی جدا محتوا داشتن.
پیشنهاد می کنم اول دی ال سی های ویچر رو بازی کنید بعد با شاهکارهای cash grabئه یوبی سافت مقایسه اش کنید!
منم به شما پیشنهاد میدم دی ال سی‌های ادیسه رو مثل Fate of Atlantis تجربه کنید تا دیگه اسم کش گرب روش نذارید.

--------------------------------------
کش‌ گرب به دی‌ ال سی‌های یه بازی مثل واچ‌داگز ۲ میگن که عملا ۲ ۳ ساعت کل سیزن‌پس به بازی محتوا اضافه میکرد. وگرنه سر دی ال سیای ادیسه اتفاقا یوبیسافت عالی کار کرد و ازش انتظار میره تو نسخه‌ی جدید هم همینجوری باشه.
 
آخرین ویرایش:
سی دی پراجکت هم دی ال سی پولی برای بازیش عرضه میکنه. یوبیسافت هم کسی رو مجبور نکرده سیزن‌پس بخره اگه دوست دارید میتونید مثل همون بازیای سی‌دی‌پراجکت دی‌ ال‌ سی‌ها رو زمان عرضه و بصورت جدا جدا تهیه کنید.
پیشنهاد می کنم اول دی ال سی های ویچر رو بازی کنید بعد با شاهکارهای cash grabئه یوبی سافت مقایسه اش کنید!
 
وقتی هنوز سازنده هایی مثل سی دی پروجکت وجود دارند و برای مورد انتظار ترین بازی سال حتی یه نسخه ی دیلوکس هم در نظر نمی گیرن کثافت بودن امثال یوبی سافت که علنا محتوای بازی رو پیش پیش ازش می کنن و بعد دوباره براش پول می گیرن بیشتر به چشم میاد!
حالا این همه یوبی سافت رو میکوبید ولی در نظر داشته باشید که با همین کارا میتونه کلی استودیو رو درگیر ساخت یه بازی کنه و در نتیجه کرانچی برای اعضا نداشته باشه (من یه خبر هم نخوندم که تو یوبی سافت کرانچ باشه)

البته خودمم از یوبی سافت خیلی دل خوشی ندارم :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or