از ACII به بعد، بخش پازل به بازی اضافه شده که به تاریخچه داستان بازی کمک بیشتری کرد. مثل اینکه ایندفعه به جای اینکه یه بخش جانبی باشه تو محیط همین Black-Room اتفاق میوفته( با توجه به اون عکسایی که منتشر شده بود.).
در همین راستا، سایتی به وجود آمده که معماهایی مثل همون بخش پازل داره، البته نه به اون وسعت.
http://www.unlocktheanimus.com/#!/uk/home/
شامل چند معما هست که در آخرش به Five Seals ختم میشه، پس اگه نمیخواید درباره ی Five Seals چیزی بدونید اینکه چی هستن و چه شکلی هستن و اسمشون چیه، وارد سایت نشید. پس منم از گذاشتن و توضیح اضافه ی دیگه ای درباره اش صرف نظر میکنم، تا همچنان موضوع Five Seals که در بازی Keys Of Altair هست اسمش، برامون داغ بمونه.
و یه خبر خیلی خیلی بد حداقل واسه خودم این که Cas Anvar تو این نسخه صداگذاری الطائر رو بر عهده داره
اره بد شد، فیلیپ شهباز یه انتخاب فوق العاده بود هم از لحاظ صدا، هم از لحاظ اسمش(شهباز و الطائر و شباهت هایی که قبلا مطرح کرده بودیم).
ایندفعه نقش شخصیت زنی که اتزیو باهاش سروکار داره، یعنی سوفیا، بیشتر شده و تعامل بیشتری نسبت به قبلی ها باهاش داریم و رابطه ی اتزیو و سوفیا که به یک رابطه ی عاشقانه تبدیل میشه، ملموس تر هست.
کلا از AC II به بعد گند زدن به شخصیت الطائر! حتی تو فلش بک ها!
ACII الطائر رو اتفاقا جذابترش کرد، ما رو با تفکر الطائر بیشتر آشنا کرد، چه جوری؟ با صفحات کدکس. کدکس ها سیر تفکر الطائر از زمان جوانی تا پیریش بود که نشون میداد عقاید الطائر چی بوده و چگونه خودش رو تکمیل کرده. صفحات کدکس عقاید الطائر و دغدغه هاش رو بیان میکرد. ساخت مجسمه ی الطائر در ویلای آدیتوره گواه این موضوع بود که الطائر چه قدر بین اساسین ها بزرگ بوده و نسبت به بقیه چه مرتبه ی والایی داشته.