بازی یک 3 تا 4 ساعتی بازی کردم.
بازی خوبیه، نسبت به دو نسخه قبلی به نظرم بهتر هست، نکته مهمش این هست که وقتی به 2 نسخه قبلی نگاه میکنی این نسخه یک جورایی دگرگونی میشه و همین جذابش کرده. سعی کرده به اساسین کرید 1 وفادار باشه ولی خب نمیشه گفت زیاد ارتباطی باشه حتی محیط و... هم نیست.
بازی به طور کلی وام دار Origins هست. یعنی اگر بخوام نگاهش کنم به نظرم یه DLC برای اون بازی هست تا والهالا، حتی توی محیط بازی خیلی جاها میبینی که از اشیاء و... استفاده شده که توی اورجینز بود. گیم پلی بازی هم خیلی نزدیک به اورجینز هست.
یک سری تغییرات دادن مثلا اومدن تیر و کمان حذف کردن به جاش پرتاب چاقوش جوریه که از تیر و کمان بهتر عمل میکنه
یعنی اینقد که با چاقو پرت کردن میتونی آدم بکشی با تیر و کمان تو نسخه های پیش نمیتونستی!
پارکور بازی هم خوبه به نسبت دو نسخه قبل پارکور بهتری داره ولی پارکورش اصلا آزادی عمل بهت نمیده و یک جاهایی خنگه، یک جورایی شبیه یک ماشین اتومات که گیربکسش گاهی خنگ میزنه ( میتونین یه ماشین چینی با گیربکس CVT رو مد نظر بگیرین
)، مخصوصا جاهایی که دو حالت میشه مثلا یک جا هست یک بالکن ولی نمیخوای بری توی بالکن و میخوای ادامه مسیر از دیوار بری بالا چندبار ممکنه بره روی بالکن و خب سرعت پارکور هم خیلی پائین هست.
انیمیشن های بازی خوبه ولی شدیدا تکراری مثلا اساسین کردن ملت توی 4 یا 5 انیمیشن خلاصه میشه، شما توی یونیتی از هر سمت میومدی یک انیمیشن میدیدی برام سوال چرا همونارو کپی نکردن، وقتی همین چندتا انیمیشنی هم که کپی کردن برای اساسین کردن ملت از یونیتی هست خب 4 تا بیشتر اضافه میکردین! انیمیشن هاش هم شدیدا کند شده یعنی نفر اول رو میکشی تا بسیم به خودش بیاد نفر دوم فهمیده و اصلا اون حس بزن در روئی که توی نسخه های اولیه تا یونیتی میبینی توی اساسین کردن، توی این بازی نمیبینی کلا حس جالبی بهم نمیده.
گیم پلی بازی تو بخش مخفی کاری هم به طور کلی به نظر من یک Splinter Cell در دوران بغداد هست، بسیم بیشتر شبیه سم فیشر تا یه اساسین، حتی از در و دیوار بالا رفتن هم سنگینیش دقیقا آدم یاد سم توی این دو نسخه آخر میندازه حتی مطمئن نیستم ولی به نظرم یک سری از انیمیشن های اونو هم کپی کردن! این قابلیت مولتی کیل هم که تو بازی هست تقریبا همون قابلیتی هست که توی اسپلینتر سل بود فقط دیگه حال نداشتن انیمیشن براش تعریف نکردن یهو میپره یارو میکشه تموم میشه یک ترکیبی از SC و Shadow of mordor ...
طراحی شهرش قشنگه ولی اصلا به پویایی هیچ کدوم از نسخه های پیشین نیست، قبل این بازی داشتم ac revelations رو دوباره میرفتم فقط دلت میخواد تو محیط قدم بزنی محیط شلوغ پر از جزئیات و کلا NPC هایی که مشغول کارن، حالا اساسین کرید 3 و یونیتی بماند که واقعا از این جهت هنوز بی نظیرن ولی این بازی خیلی اینطور نیست یعنی اصلا نیست! فقط گاه بی گاه میبینی 4 تا آدم وایسادن با هم حرف میزنن یا یکی داره میوه میفروشه حتی رفتم تو یک کارگاهی دیدم یارو جلو یه میزی وایساده و هیچ کاری نمیکنه به میز خیره شده!
درضمن سیستم جیب بریش رو دوست داشتم ایده قشنگی بود، چیزی که توی نسخه های اولیه خیلی مسخره بود یک دکمه میگرفتی جیب یارو میزد اینجا یک کم چالش بر انگیزه.
درباره هوش مصنوعی NPC ها هم خب نسبت به دو سه نسخه اخیر که خیلی بهتر عمل میکنن ولی خب رفتار هاشون سینوسیه! مثلا 3 تا گارد هستن، یکیشون میکشی، از اون 2 تا گارد باقیمونده یکیش جسد میبینه میاد سمت آدم ولی اون یکی هیچی! اینم میکشی باز اون هیچ واکنشی نشون نمیده! یا مثلا پشت سر یارو راه بری میفهمن ولی بالا سرشون بدوئی هیچی نمیفهمن! کلا بالانس نیست یعنی کلا اگر یک گارد جسدی رو دید دیگه بقیه گارد ها براشون مهم نیست جسد هست نیست!
سیستم کامبت هم ترکیبی از یونیتی هست که سعی کردن یک سری از المان های نسخه های اول هم بهش اضافه کنن ولی در کل از اون شلم شولبای والهالا و به خصوص اودیسه که هی قل بخوری اینور قل بخوری اونور بکشی ملت رو خیلی بهتره!