Multi Platform Assassin's Creed Mirage

سازنده
Ubisoft Bordeaux
تاریخ انتشار
5 October
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S

a3fep-tl283.jpg

Developer: Ubisoft Bordeaux
Publisher: Ubisoft
Genre: Action Adventure
Release Date: October 12, 2023
Platforms: Xbox Series X/S, Playstation 5, Xbox One, Playstation 4, Microsoft Windows



- بازی شما را در نقش بسیم بن اسحاق جوان، 20 سال پیش از وقایع نسخه Valhalla قرار می‌دهد.
- طبق گفته سازندگان، این بازی بسیار داستان محور است.
- خانم شهره آغداشلو بازیگر و صداپیشه، کار صداگذاری راهنما و استاد ایرانی بسیم، یعنی روشن را انجام خواهد داد.
- این نسخه به نوعی بازگشت به ریشه‌های سری می‌باشد.
- مخفی کاری، پارکور و ترور بخش‌هایی کلیدی از گیمپلی را تشکیل می‌دهند.
- محل وقوع داستان، بغداد قرن نهم می‌باشد.
- شخصیت‌های تاریخی واقعی نقش مهمی در پیش‌برد داستان ایفا می‌کنند.
- قیمت نسخه پایه این بازی 50 دلار می‌باشد.
- برای اولین بار در تاریخ این سری، قلعه الموت به تصویر کشیده خواهد شد.



ACMirage_Basim_Promotional_Image_1.jpg ACMirage_Roshan_Promotional_Image_1.jpg


Screenshots

IMG_20220910_223547_441 (1).jpg IMG_20220910_223548_730.jpg
IMG_20220910_223551_602.jpg IMG_20220910_223552_635.jpg

Box Art

AC_Mirage_cover.jpg AC_Mirage_Deluxe_cover.jpg

Trailers



 
آخرین ویرایش:
خوشگل نیست... قابلیتشم زیادی خوب بود، حال نکردم :))

تا الان بهترین لباسای بازی، لباس اصلی ، لباس رستم ، لباس الطایر و لباس اتزیو هستن :D
بقیه رو باید انداخت دور:-" (از نظر شکل و شمایل:-" )

فکر کنم دو تا هدف دیگه مونده باشه از بازی:-"
احتمالا با این وضع جمعه تموم بشه...

پس نسخه دیلاکس چی؟ خود پرینس میشه لعنتی واقعا حس خوبی داره و دوست داشتم یه نسخه شیش از پرینس میساخت یوبیسافت با گرافیک نسل نهم.

دوستان عزیز یه سوال داشتم ازتون
گیم پلی بازی از والهالا بیشتره یا کمتره و اینکه مفید بازی چند ساعت گیم پلی داره

گیم پلی بخش داستانی 15 ساعت، مراحل جانبی و گشت و گذار و پلات کردن 25 ساعت و تمام.
 
  • Like
Reactions: гадюка
موفقیت میراژ: یوبیسافت می‌گوید که بازی Assassin’s Creed Mirage از نظر تعداد نسخه‌های فروخته‌شده، بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه برای این شرکت در نسل ۹ را کسب کرد.

هیچ‌کدام از بازی‌های دیگر شرکت Ubisoft تاکنون طی روزهای نخست انتشار، روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس به فروشی بالاتر از فروش افتتاحیه AC Mirage روی این کنسول‌ها نرسیده است.

پ.ن: امیدوارم این موفقیت باعث بشه عناوین بیشتری تو این سبک از یوبی سافت ببینیم.
 
پس خیلی از والهالا کمتره لامصب والهالا رو هرچی بازی میکردی تموم نمیشد
من والهالا رو بعد ۶۰ یا ۷۰ ساعت تموم کردم فک کنم. به نظرم اودیسه از اون بدتر بود. کلی بازی می‌کردی داستان هم خیلی کند جلو میرفت‌. کلی وقتمو گرفت تا تازه ننه الکسیس(الکسیوس) پیدا بشه. منم دراپ کردم بازیو :D
به نظرم بهترین نسخه بلک فلگ بود. بهترین شخصیت هم ادوارد کنوی.
 
  • Like
Reactions: гадюка
موفقیت میراژ: یوبیسافت می‌گوید که بازی Assassin’s Creed Mirage از نظر تعداد نسخه‌های فروخته‌شده، بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه برای این شرکت در نسل ۹ را کسب کرد.

هیچ‌کدام از بازی‌های دیگر شرکت Ubisoft تاکنون طی روزهای نخست انتشار، روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس به فروشی بالاتر از فروش افتتاحیه AC Mirage روی این کنسول‌ها نرسیده است.

پ.ن: امیدوارم این موفقیت باعث بشه عناوین بیشتری تو این سبک از یوبی سافت ببینیم.
با اینکه تیتر و متن خبر خیلی خوبه ها! :x

ولی نفس خبر اینه که یوبی سافت کلا این نسل تو دیوار بوده و بازی درستی نداده که آدم بخواد مقایسه کنه:دی

با این حال امیدوارم بازگشت به ریشه ها پررنگ تر و بهتر بشه:x :(
 
یه موردی رو میخواستم بگم ، یه اشتباهی که الان یوبیسافت و کلا سازنده های حال حاضر اساسین دارن انجام میدن اینه که دارن برای هر نسخه جدید یه کرکتر جدید معرفی میکنن این روال هم فکر میکنم از اساسینز کرید 3 شروع شد ، این بدترین تصمیم برای یه بازی هست که قراره نسخه های زیادی ازش ساخته باشه و تمرکز روی داستان داره ، یکی از دلایل ماندگاری سه گانه اتزیو همین بود که توی سه نسخه و برای چند سال همه رو با این کرکتر همراه کرد داستان از یه جایی با اتزیو شروع شد و تو نسخه های بعدی بال و پر گرفت از دوران جوونیش تا میانسالی ، این فوق العادس ، خود به خود تو ذهن حک میشه ، حالا من نمیگم تا الان اتزیو رو تو سناریو بازی حفظ میکرد ولی حداقل میتونست یه کم با فکر و خلاقیت یه کرکتر جدید دوباره معرفی کنه و مثلا یه سه گانه دیگه باهاش خلق میکرد حتی 4 تا هم به نظرم جا داره ، میراژ سیزدهمین نسخه از اساسینزه و ما به ازای سیزده نسخه اگر اشتباه نکنم 10 تا یا 11 تا کرکتر برای این بازی داریم ، به نظرم خیلی بده ، تصمیم گیران اساسینز هرکی هستن به نظرم کلا دارن با فرمون اشتباه میرن ، حالا امیدوارم میراژ نقطه شروع تغییر مسیر بهتری باشه و ارزش اصالت بازی رو درک کنن چون اساسینز کرید به نظرم خیلی جای پیشرفت و حرکتای خفن داره
 
من والهالا رو بعد ۶۰ یا ۷۰ ساعت تموم کردم فک کنم. به نظرم اودیسه از اون بدتر بود. کلی بازی می‌کردی داستان هم خیلی کند جلو میرفت‌. کلی وقتمو گرفت تا تازه ننه الکسیس(الکسیوس) پیدا بشه. منم دراپ کردم بازیو :D
به نظرم بهترین نسخه بلک فلگ بود. بهترین شخصیت هم ادوارد کنوی.
اودیسه رو که همون اوایل بازی رهاش کردم حوصلم نکشید بازی کنم والهالا هم چون سبکش وایکینگی بود خوشم اومد وگرنه داستان انچنان درگیرکننده ای نداشت الکی هم داستان بازی کش داده بودن و روند داستانی بازی خیلی کند پیش میرفت خداروشکر اون داستان اپگرید کردن بیس کلا یوبسافت حذفش کرد چی بود اخه مسخره بازی
 
من بازی رو دو سه روز پیش تموم کردم . استوری چیزی که انتظار می‌رفت بود . نه بیشتر و نه کمتر .
میراژ برای من در کنار اوریجینز قرار میگیره . کلا محیط شرقی بیشتر به اساسین کرید میشینه و مهم تر از اون با کلی چرت و پرت و آیتم های تکراری محیط پرنشده و طراحی محیط با هوش مصنوعی صورت نگرفته . مشخصه که برای زمین بازی وقت گذاشتن که خب جمع و جور بودن بازی به خروجی بهتر کمک کرده . لامصب توی اودیسی و والهالا هرجا می‌رفتی همه چیز یه شکل بود :D
روی هم رفته بازی خوبی بود برای من اما می‌تونست بهتر هم بشه .تصمیم دارم پلتش کنم ( تا ۴ صبح روز عرضه رسمی میراژ مشغول پلت اوریجینز بودم و خوشحال که موفق شدم :دی ).
و البته امیدوارم این آخرین اساسین کریدی باشه که با این هوش مصنوعی ، فیزیک و انیمیشن ها میبینیم . واقعا دیگه وقتشه بی خیال نسل هشتم بشن
 
یه موردی رو میخواستم بگم ، یه اشتباهی که الان یوبیسافت و کلا سازنده های حال حاضر اساسین دارن انجام میدن اینه که دارن برای هر نسخه جدید یه کرکتر جدید معرفی میکنن این روال هم فکر میکنم از اساسینز کرید 3 شروع شد ، این بدترین تصمیم برای یه بازی هست که قراره نسخه های زیادی ازش ساخته باشه و تمرکز روی داستان داره ، یکی از دلایل ماندگاری سه گانه اتزیو همین بود که توی سه نسخه و برای چند سال همه رو با این کرکتر همراه کرد داستان از یه جایی با اتزیو شروع شد و تو نسخه های بعدی بال و پر گرفت از دوران جوونیش تا میانسالی ، این فوق العادس ، خود به خود تو ذهن حک میشه ، حالا من نمیگم تا الان اتزیو رو تو سناریو بازی حفظ میکرد ولی حداقل میتونست یه کم با فکر و خلاقیت یه کرکتر جدید دوباره معرفی کنه و مثلا یه سه گانه دیگه باهاش خلق میکرد حتی 4 تا هم به نظرم جا داره ، میراژ سیزدهمین نسخه از اساسینزه و ما به ازای سیزده نسخه اگر اشتباه نکنم 10 تا یا 11 تا کرکتر برای این بازی داریم ، به نظرم خیلی بده ، تصمیم گیران اساسینز هرکی هستن به نظرم کلا دارن با فرمون اشتباه میرن ، حالا امیدوارم میراژ نقطه شروع تغییر مسیر بهتری باشه و ارزش اصالت بازی رو درک کنن چون اساسینز کرید به نظرم خیلی جای پیشرفت و حرکتای خفن داره

خُب وقتی که زمان و جغرافیای هر نسخه کاملن متفاوت با قبلی هاست، دیگه همچین فرمولی نشدنی هست، همون نسخه‌ی رولیشن هم به زور یه جوری گذر اتزیو رو در میانسالی به ترکیه کشوندن {البته در نهایت خوب درآورده بودن}
یا بلک فلگ به گذشته رفته بود نسبت به 3 و مثلن دیگه نمی‌شد که روی کانر مانور بدن
این وسط بنظرم شخصیت آرنو و فرانسه واقعن پتانسیل این رو داشت که حداقل یه نسخه ی دیگه ازش بسازن و یا حتی می‌شد که یه جوری گذر آرنو رو هم به مصر بکشونن {با توجه به حمله‌ی ناپلئون به مصر}
اما خُب کلن یوبی از اولش هم روی آرنو و اون سبک یونیتی همین یک نسخه حساب کرده بود.
ولی من هم قبول دارم که به ویژه بعد از سیندیکیت، داستان سرایی و پرداختن به شخصیت اصلی به عنوان مرکز داستان، بطور کامل در سری اساسین کنار گذاشته شده و کاراکتر اصلی صرفن شده یک جزء و بهانه برای شبیه سازی یک محیط تاریخی -جغرافیایی در بازی

پ.ن: امیدوارم این موفقیت باعث بشه عناوین بیشتری تو این سبک از یوبی سافت ببینیم.

با اخباری که از پروژه‌های بعدی AC وجود داره، برنامه‌ای برای ساختن یک AC مشابه میریج وجود نداره، اتفاقن بیشتر به همون سه تای قبلی شبیه هست
میریج رو هم که می‌گفتن اصلن خودش dlc بوده ،حالا گفتن برای استراحت به سری، این بار یک بازی کوتاه بدیم
ولی همین مؤفقیت ها از نظر فروش، می‌تونه به یوبی این انگیزه رو بده که بیشتر به همچین مدلی فکر کنه تا مثل سه گانه‌ی قبلی
پ‌ن: البته این قیمت 50$ هم در تصمیم خرید گیمرها برای همون روز های اول می‌تونه که بی‌تأثیر نباشه
در شرایطی که راکستار یه پورت ساده‌‌ی بازی نسل هفتمی رو 50$ می‌ده
یا سونی میاد یک صرفن آپدیت گرافیکی رو به اسم ریمیک 70$ می‌ده
یوبی اومده این بازی جدید رو {با هر نکته‌‌ی منفی و ایرادی هم که داشته باشه به هر حال بازی جدید محسوب میشه} 50$ قیمت زده

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
«ناآمدگان اگر بدانند که ما از دَهْر چه می‌کشیم، نایند دگر»
 
آخرین ویرایش:
من بازی رو دو سه روز پیش تموم کردم . استوری چیزی که انتظار می‌رفت بود . نه بیشتر و نه کمتر .
میراژ برای من در کنار اوریجینز قرار میگیره . کلا محیط شرقی بیشتر به اساسین کرید میشینه و مهم تر از اون با کلی چرت و پرت و آیتم های تکراری محیط پرنشده و طراحی محیط با هوش مصنوعی صورت نگرفته . مشخصه که برای زمین بازی وقت گذاشتن که خب جمع و جور بودن بازی به خروجی بهتر کمک کرده . لامصب توی اودیسی و والهالا هرجا می‌رفتی همه چیز یه شکل بود :D
روی هم رفته بازی خوبی بود برای من اما می‌تونست بهتر هم بشه .تصمیم دارم پلتش کنم ( تا ۴ صبح روز عرضه رسمی میراژ مشغول پلت اوریجینز بودم و خوشحال که موفق شدم :D ).
و البته امیدوارم این آخرین اساسین کریدی باشه که با این هوش مصنوعی ، فیزیک و انیمیشن ها میبینیم . واقعا دیگه وقتشه بی خیال نسل هشتم بشن
دقیقا حرف شمارو قبول دارم کلا محیط شرقی بیشتر به سبک بازیه اساسین میشینه تا محیط غرب من کلا با ۲ نسخه قبلی اونطوری که باید بتونم ارتباط برقرار کنم نتونستم اودیسه رو که همون اوایل بازی رهاش کردم والهالا رو هم فقط چون سبکش وایکینگی بود بازی کردم وگرنه از نظر من انچنان داستان پرمحتوایی نداشت که بخواد درگیرت کنه
خُب وقتی که زمان و جغرافیای هر نسخه کاملن متفاوت با قبلی هاست، دیگه همچین فرمولی نشدنی هست، همون نسخه‌ی رولیشن هم به زور یه جوری گذر اتزیو رو در میانسالی به ترکیه کشوندن {البته در نهایت خوب درآورده بودن}
یا بلک فلگ به گذشته رفته بود نسبت به 3 و مثلن دیگه نمی‌شد که روی کانر مانور بدن
این وسط بنظرم شخصیت آرنو و فرانسه واقعن پتانسیل این رو داشت که حداقل یه نسخه ی دیگه ازش بسازن و یا حتی می‌شد که یه جوری گذر آرنو رو هم به مصر بکشونن {با توجه به حمله‌ی ناپلئون به مصر}
اما خُب کلن یوبی از اولش هم روی آرنو و اون سبک یونیتی همین یک نسخه حساب کرده بود.
ولی من هم قبول دارم که به ویژه بعد از سیندیکیت، داستان سرایی و پرداختن به شخصیت اصلی به عنوان مرکز داستان، بطور کامل در سری اساسین کنار گذاشته شده و کاراکتر اصلی صرفن شده یک جزء و بهانه برای شبیه سازی یک محیط تاریخی -جغرافیایی در بازی
بنظر منم تا نسخه سیندیکیت داستان سرایی بازی به عنوان مرکز داستان بازی بود نسخه اوریجینز هم به نسبت قابل قبول بود ولی رسما دو نسخه بعد از نظر خط داستانی بازی ضعیف بودن یعنی بازخورد نسخه های قبلی رو از نظر داستانی نداشتن قشنگ معلوم بود یچیزی سرهم کردن و دادن بیرون فقط اسم اساسین کرید رو یدک میکشید
 
بازی یک 3 تا 4 ساعتی بازی کردم.
بازی خوبیه، نسبت به دو نسخه قبلی به نظرم بهتر هست، نکته مهمش این هست که وقتی به 2 نسخه قبلی نگاه میکنی این نسخه یک جورایی دگرگونی میشه و همین جذابش کرده. سعی کرده به اساسین کرید 1 وفادار باشه ولی خب نمیشه گفت زیاد ارتباطی باشه حتی محیط و... هم نیست.
بازی به طور کلی وام دار Origins هست. یعنی اگر بخوام نگاهش کنم به نظرم یه DLC برای اون بازی هست تا والهالا، حتی توی محیط بازی خیلی جاها میبینی که از اشیاء و... استفاده شده که توی اورجینز بود. گیم پلی بازی هم خیلی نزدیک به اورجینز هست.

یک سری تغییرات دادن مثلا اومدن تیر و کمان حذف کردن به جاش پرتاب چاقوش جوریه که از تیر و کمان بهتر عمل میکنه :D یعنی اینقد که با چاقو پرت کردن میتونی آدم بکشی با تیر و کمان تو نسخه های پیش نمیتونستی!

پارکور بازی هم خوبه به نسبت دو نسخه قبل پارکور بهتری داره ولی پارکورش اصلا آزادی عمل بهت نمیده و یک جاهایی خنگه، یک جورایی شبیه یک ماشین اتومات که گیربکسش گاهی خنگ میزنه ( میتونین یه ماشین چینی با گیربکس CVT رو مد نظر بگیرین :>)، مخصوصا جاهایی که دو حالت میشه مثلا یک جا هست یک بالکن ولی نمیخوای بری توی بالکن و میخوای ادامه مسیر از دیوار بری بالا چندبار ممکنه بره روی بالکن و خب سرعت پارکور هم خیلی پائین هست.

انیمیشن های بازی خوبه ولی شدیدا تکراری مثلا اساسین کردن ملت توی 4 یا 5 انیمیشن خلاصه میشه، شما توی یونیتی از هر سمت میومدی یک انیمیشن میدیدی برام سوال چرا همونارو کپی نکردن، وقتی همین چندتا انیمیشنی هم که کپی کردن برای اساسین کردن ملت از یونیتی هست خب 4 تا بیشتر اضافه میکردین! انیمیشن هاش هم شدیدا کند شده یعنی نفر اول رو میکشی تا بسیم به خودش بیاد نفر دوم فهمیده و اصلا اون حس بزن در روئی که توی نسخه های اولیه تا یونیتی میبینی توی اساسین کردن، توی این بازی نمیبینی کلا حس جالبی بهم نمیده.

گیم پلی بازی تو بخش مخفی کاری هم به طور کلی به نظر من یک Splinter Cell در دوران بغداد هست، بسیم بیشتر شبیه سم فیشر تا یه اساسین، حتی از در و دیوار بالا رفتن هم سنگینیش دقیقا آدم یاد سم توی این دو نسخه آخر میندازه حتی مطمئن نیستم ولی به نظرم یک سری از انیمیشن های اونو هم کپی کردن! این قابلیت مولتی کیل هم که تو بازی هست تقریبا همون قابلیتی هست که توی اسپلینتر سل بود فقط دیگه حال نداشتن انیمیشن براش تعریف نکردن یهو میپره یارو میکشه تموم میشه یک ترکیبی از SC و Shadow of mordor ...

طراحی شهرش قشنگه ولی اصلا به پویایی هیچ کدوم از نسخه های پیشین نیست، قبل این بازی داشتم ac revelations رو دوباره میرفتم فقط دلت میخواد تو محیط قدم بزنی محیط شلوغ پر از جزئیات و کلا NPC هایی که مشغول کارن، حالا اساسین کرید 3 و یونیتی بماند که واقعا از این جهت هنوز بی نظیرن ولی این بازی خیلی اینطور نیست یعنی اصلا نیست! فقط گاه بی گاه میبینی 4 تا آدم وایسادن با هم حرف میزنن یا یکی داره میوه میفروشه حتی رفتم تو یک کارگاهی دیدم یارو جلو یه میزی وایساده و هیچ کاری نمیکنه به میز خیره شده!

درضمن سیستم جیب بریش رو دوست داشتم ایده قشنگی بود، چیزی که توی نسخه های اولیه خیلی مسخره بود یک دکمه میگرفتی جیب یارو میزد اینجا یک کم چالش بر انگیزه.

درباره هوش مصنوعی NPC ها هم خب نسبت به دو سه نسخه اخیر که خیلی بهتر عمل میکنن ولی خب رفتار هاشون سینوسیه! مثلا 3 تا گارد هستن، یکیشون میکشی، از اون 2 تا گارد باقیمونده یکیش جسد میبینه میاد سمت آدم ولی اون یکی هیچی! اینم میکشی باز اون هیچ واکنشی نشون نمیده! یا مثلا پشت سر یارو راه بری میفهمن ولی بالا سرشون بدوئی هیچی نمیفهمن! کلا بالانس نیست یعنی کلا اگر یک گارد جسدی رو دید دیگه بقیه گارد ها براشون مهم نیست جسد هست نیست!

سیستم کامبت هم ترکیبی از یونیتی هست که سعی کردن یک سری از المان های نسخه های اول هم بهش اضافه کنن ولی در کل از اون شلم شولبای والهالا و به خصوص اودیسه که هی قل بخوری اینور قل بخوری اونور بکشی ملت رو خیلی بهتره!
 
بعد از نصفه ول کردن اوریجینز و تجربه چند ساعته از فاجعه ای به اسم اودیسه، از دنیای AC دور شدم.

این بازی تنها نکته مثبتش طراحی بغداد هست.
صداگذاری فاجعه، موسیقی متن فراموش شدنی، نریشن و داستان خیلی ساده و آبکی و دشمنانی که در کل نقشه کپی پیست شدن. وارد فاز گیم پلی نشم که بسی فاجعه س و تنها بخشی که قابل تحمل در اومده، مخفی کاری بازی هست.

در ۲۰۲۳، باز هم نسخه ی فول آپدیت و پچ شده از unity رو بعنوان بهترین نسخه بعد از اثر اول و سه گانه اتزیو میدونم. این بازی انگار تمام زورش رو زد که از مدیوم گیمینگ، برای اولین بار بصورت کاملا جدی و explicit ایده ی حضور اجنه در دنیای انسان ها و استقبال از ورودشون به دنیای آدمیزاد پرده برداری کنه و این تنها رسالت به یاد ماندنی بازی بود.

امتیاز: ۵ از ۱۰
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or