می خواستم اینم یه تستی بزنم اینو. اما این جوری که گفتی، کلاً دیگه دلم نمیاد ترافیک رو بریزم پاش.
در این دوره زمونه ای که استودیوها هرچی دارن میریزن پای یکی دو قسمت اول، انیمه ی که قسمت اولش معمولی باشه، بدا به حال آخراش!
گرافیک Another هم همین جوری بود. رنگ بندی، خدا! طراحی بک گراند انفجار ذهنی، اما انیمیشن کاراکترها در حد 10 سال پیش
مثلاً می خواستن، از طریق آرامش فضای دلهره ایجاد کنن، اما بعد از هر قسمت، نیاز به ملین به شدت حس میشد:d
در انیمه های اخیر تنها استثنایی که یادمه Un-Go ـه. فسمت اولش کاملاً یخ بود ولی آخراش به توپی مفرط دچار شد.
این "دوست دختر چندش آور" رو هم دراپ کنید، جمیعاً!:d
البته Hyouka قسمت اولش بد نبود. معمولی بود
معرفی شخصیتای اصلی و حال و هوای انیمه بود. شخصیت اصلی یه یاروئه که تو زندگیش سعی میکنه کمتر انرژی مصرف کنه! ، حال و هوای انیمه هم حل معماهاست تو یه مدرسه ی معمولی و تکراری با شخصیتای تکراری! البته نه معماهای عجیب غریب مثل گوسیک یا Un-Go ! معماهای کوچیکی مثل اینکه چی شد که در یه کلاسی قفل شد! میتونه در ادامه بهتر بشه. بخصوص اینکه مثل گوسیک، در کنار معماهای کوچیک، یه معمای اصلی هم هست که مربوط میشه به گذشته و اینا ...
در مورد Another موافقم. Another از اول هم، همون انیمیشن های کندش رو داشت! که مثلا میخواستن با کُند کردن جو انیمه حس ترس درست کنن! اما هرچی جلو تر می رفت احمقانه تر میشد. کلا Another اگر سعی نمی کردن ترسناکش کنن و به جاش میرفتن یه Mystery درست میکردن و ریتمش رو هم سریعتر میکردن، یه فیلم 70-80 دقیقه ای خوب از توش درمیومد! چون حداقل به نظر من، تنها جذابیتش همون معمای داستان بود.
اما Hyouka انیمیشن هاش هم بد نیست! معمولیه
من مثال Fate/Zero رو زدم، به خاطر اینکه خیلی جاها بعد ازپخش قسمت اول هیوکا، دیدم که میگن بهترین گرافیک فصل و اینا ... که تو زمینه های طراحی خیلی هم بی راه نمیگن! اما زحمت اصلی یه استودیو واسه گرافیک یه انیمه که هزینه و وقت هم می بره طراحی انیمیشن هاست! هنوز که هنوزه به سختی میشه انیمه ای رو پیدا کرد مبارزه های تن به تن فیلم Cowboy Bebop یا مثلا Fullmetal Alchemist رو داشته باشن! یا تو این جدیدا، یکی دو تا صحنه ی مبارزه تو Sakamichi no Apollon هست که انیمیشن های خیلی خوبی دارن. یا Fate/Zero که همه مدل انیمیشنش بالاترین سطح ممکنه (سه بعدی، دوبعدی، مبارزه ی تن به تن، وسایل نقلیه ی مختلف، حرکت های معمولی شخصیتا و ...)
یک سوال!
کسی این انیمه ی "دزدان فضایی جیگر طلا" (Moretsu Pirates) رو می بینه؟
من سه قسمت اولش رو همون موقع که اومد، دیدم. یه سری دختر کاوایی بودن که در موقعیت های کاوایی، کارهای کاوایی می کردن.
خوشم نیومد و دراپش کردم. اما اخیراً می بینم که آمار دانلودش داره میره بالا.
چز خاصی داره؟ ارزش از سرگیری رو داره؟
"دزدان فضایی جیگر طلا" درواقع انیمه ی خیلی خوبیه! یه انیمه ی عملی تخیلی با یه دنیای خیلی پر جزئیات و یه پیش زمینه ی بسیار غنی داره، درست و حسابی کارگردانی شده، OST های فوق العاده ای داره، گرافیک خوبی داره که تو کل انیمه سطح خوبش رو حفظ کرده و اُفت کیفیت نداشته و مهمترین نقطه قوتش هم اینه که انیمه ی خیلی دقیقیه. بخصوص توی زمینه های علمی مربط به فضاپیماها و کارای فضایی و تکنولوژی بسیار دقیقه و خالی بندی نداره! اما دو تا ایراد عمده داره. اول اینکه به دلیلی که نمی دونم 80 درصد شخصیتاش مونث هستن
(البته اپسیلونی فن سرویس و اچی و مسخره بازی نداریم) و دومیش هم اینکه داستانش اصلا هیجان نداره! اصلا هیجان نداره! یعنی با اون همه پیش زمینه سازی و دقتی که تو اجرا شده، آدم انتظار داره که اتفاقای مهمی بیفته ولی همیشه به صلح آمیزترین حالت ممکن، مشکلات برطرف میشن که البته واقعی تره ولی هیجان نداره. به خاطر همینه که فکر نمی کنم افراد زیادی خوششون بیاد از این انیمه.
بعد این واقعا 48 قسمته ؟ پس یک سال در خدمتش هستیم؟ بسیار هم عالی :d
همزاد پنداری غریبی با موتّا دارم. هر دو دردهای مشترکی داریم.:d
خبر Animenewsnetwork این طوری بود. ان شاء الله که عاقبت به خیر بشه.
مانگاش از 2008 در حال انتشاره. احتمالاً باید یه 160-200 چپتری ازش در اومده باشه.
درواقع +48 قسمته. یعنی حداقل 48 قسمت ازش تایید شده و درصورت صلاحدید و مثلا اینکه مانگا به اندازه ی کافی جلو رفته باشه، بازم میتونه ادامه داشته باشه!
کاملا مشخصه یه اسپانسر درست و حسابی پشتشه. حالا یا خود مجله ای که مانگاش توش سریالی شده یا یه نهاد و سازمانی که قصد داشته باشه با این داستان مثلا فرهنگ سازی ای چیزی بکنه
چون خود استودیو ها و شبکه ها که قطعا همچین ریسک هایی نمی کنن. حتی شونن هایی که احتمال موفقیتشون چندین برابره هم نهایتا دو فصل، دوفصل تمدید میشن (مثل بلزباب و Sket Dance و ...) و اگه ذره ای سود دهیشون افت کنه، درجا قطع میشن!
ویرایش : برای اینکه مقایسه کنید که چقدر داشتن یه اسپانسر مهمه، انیمه ی Zetman تو قسمت چهارمش رسیده به چپتر 70 مانگا ! (من خودم دراپش کردم، مانگا رو هم اینقدر جلو نرفتم. یکی بهم گفت) فکرش رو بکنید! چپتر 70 مانگا! اگر مثلا با ریتم وان پیس میساختنش میشد 100 قسمت انیمه ازش درآورد! Zetman به خرج شبکه ای که توش پخش میشه ساخته شده!
موتا رو هم بسیار دوست داریم
از اون شخصیتاییه که تنهایی یه داستانو جلو می بره.