Anime & Animation Center (قوانین پست اول خوانده شود)

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,229
نام
امیر حسین
رسیدم قسمت 14 فصل دوم وینلند، و همچنان جا داره که بگم بسیار حق هست!

---

در زمان های قدیم... اون‌موقع ها که موهامون هنوز سفید نشده بود، سایت مرحوم AW یه سری آموزش در مورد Aegisub داشت
آیا میتونید این آموزش ها رو بیابید و برسانید؟ :D

یا حالا اگر اای دیگه ای آموزشی چیزی از این برنامه داره:D
 

batman0

کاربر سایت
Sep 8, 2013
509
بعد از مدت ها انتظار برای معرفی فصل جدید انیمه یا مانگا...
با این چپتر آخری که از Diamond no Ace منتشر شد یه جورایی نشون داد انگاری قرار نیست خبری از Act III باشه و انیمه شدن ما بقی Act II هم فک کنم هیچ وقت انجام نشه=((
خیلی حیف شد، یکی از بهترین انیمه های ورزشی بود که تا به حال دیدم.:((
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,229
نام
امیر حسین
بعد از مدت ها انتظار برای معرفی فصل جدید انیمه یا مانگا...
با این چپتر آخری که از Diamond no Ace منتشر شد یه جورایی نشون داد انگاری قرار نیست خبری از Act III باشه و انیمه شدن ما بقی Act II هم فک کنم هیچ وقت انجام نشه=((
خیلی حیف شد، یکی از بهترین انیمه های ورزشی بود که تا به حال دیدم.:((
تو عمرم تا حالا پستی نخونده بودم که با شروعش برم تو فضا از خوشحالی، و هرچی میرفتم جلو با سرعت خفن تری سقوط کنم و تهش برسم به جهنم:(

اینگونه پست ندید...آدم رو امیدوار نکنید با شروع پست:((
 

Sterben

Shinu made
کاربر سایت
Dec 14, 2007
2,090
نام
هومن
بعد از مدت ها انتظار برای معرفی فصل جدید انیمه یا مانگا...
با این چپتر آخری که از Diamond no Ace منتشر شد یه جورایی نشون داد انگاری قرار نیست خبری از Act III باشه و انیمه شدن ما بقی Act II هم فک کنم هیچ وقت انجام نشه=((
خیلی حیف شد، یکی از بهترین انیمه های ورزشی بود که تا به حال دیدم.:((
دقیقا!! موندم اگه قرار خبری از Act3 نباشه چرا این همه کاراکتر جدید معرفی کرد:| من شدیدا منتظره بتری eijun+Okumura بودم برای سال بعد که همه رو رسما سلاخی کنن و ایجن بشه نامبر وان!
ولی انیمه به نظرم میشه این Act II...
 

mansour2023

کاربر سایت
Feb 9, 2015
1,247
از سم بودن Yuusha ga Shinda بگذریم اوپنینگش چه ریتم خوبی داره هر قسمت نگاه میکنم هِی هِی اُو اُو میکنم باهاش :D (میدونم نابودم :-< )

و Golden Kamuy S04 E08 هم این قسمت داستان خوبی داشت لذت بردم، ایشالله که دنبال میکنید دیگه 🚶‍♂️
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
باز قسمت دیگری از گاندام
باز مقدار غیر قابل تصوری جنایت جنگی پشت سر هم :>
All is good in this town :D

1685896641120.png

بیخود نبود 20 قسمت وایسادن تا بعد همه دانش آموزا رو قتل عام کنن :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
Tengoku Daimakyou - E10 [1080p] [AnimDL.ir].mkv_snapshot_08.37_[2023.06.04_22.51.58].jpg

واقعا لازم نبود برو بچ I.G Production برای این قسمت (10) Tengoku Daimyaku این قدر سنگ تموم بذارن
عجب چیزی بود
به تراژیکی و تاثیرگذاری قسمت 8 نبود ولی بازم به شدت پشم ریزون بود کل جریان اش
از اکشن گرفته تا داستان و موسیقی و ادامه کاری که رو دنیاپردازی سری انجام می داد

و این که عجب کارگردانی خاصی داشت این قسمت
کای ایکاراشی واقعا نابغه است تو انیمیشن سازی
 

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,176
نام
احمد
من پایان فصل قبل کمیتسو برام یه ناامیدی کامل بود. نمیدونم فصل قبل رو توی اسپویل میذارن یا نه. ولی اگه دمون اسلایر رو ندیدین این چند خط بعدی رو نخونین.


یا دست به کشتن کاراکترهای اصلی نزن یا اگه زدی شجاعت داشته باش و روی تصمیمت بمون.
یهو میای اینوسکه رو میکشی و قسمت بعدی با احمقانه ترین توجیه دوباره زندش میکنی. یعنی چی من میتونم جای قلبم و اندام های داخلی بدنم رو عوض کنم؟؟
اینجور حرکات حداقل بهتره فصل پایانی زده بشه که بعدش دیگه ترفندها لو نره.
این فصل هر قسمت رو که دیدم میدونستم تهش یه جوری راه فرار پیدا میکنن و این حس جالب نیست.
این چند تا قسمت این فصل از لحاظ کیفیت ساخت انیمه عالی هستن ولی فلش بک های زیاد و طولانی گاهی کل قسمت رو در بر می‌گیرند.
شوخی ها و طنزش رو هم جالب و خنده دار نمیدونم و بیشتر رو مخم میرن.
 
Last edited by a moderator:

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,075
نام
محمد علی
من پایان فصل قبل کمیتسو برام یه ناامیدی کامل بود. نمیدونم فصل قبل رو توی اسپویل میذارن یا نه. ولی اگه دمون اسلایر رو ندیدین این چند خط بعدی رو نخونین.


یا دست به کشتن کاراکترهای اصلی نزن یا اگه زدی شجاعت داشته باش و روی تصمیمت بمون.
یهو میای اینوسکه رو میکشی و قسمت بعدی با احمقانه ترین توجیه دوباره زندش میکنی. یعنی چی من میتونم جای قلبم و اندام های داخلی بدنم رو عوض کنم؟؟
اینجور حرکات حداقل بهتره فصل پایانی زده بشه که بعدش دیگه ترفندها لو نره.
این فصل هر قسمت رو که دیدم میدونستم تهش یه جوری راه فرار پیدا میکنن و این حس جالب نیست.
این چند تا قسمت این فصل از لحاظ کیفیت ساخت انیمه عالی هستن ولی فلش بک های زیاد و طولانی گاهی کل قسمت رو در بر می‌گیرند.
شوخی ها و طنزش رو هم جالب و خنده دار نمیدونم و بیشتر رو مخم میرن.
تا جایی که از مانگا یادمه تقریباً همچین چیز احمقانه‌ای دیگه توی مانگا تکرار نمیشه و روند داستان در حدی که از یه کار شونن انتظار داری، منطقی پیش میره.
یه مورد مناقشه آمیز هست ولی انقدر مسخره نیست و البته خیلی هم چیز مهمی نیست.
 
Last edited by a moderator:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
این چند وقته خیلی انیمه و مانگای خاصی ندیدم و نخوندم که بخوام طومار براشون بنویسم
البته این گاندام جدیده و Tengoku Daimyaku هستن که خیلی خفنن و کسی در موردشون صحبت نمی کنه
ولی میذارم فصل تموم شه بعد در موردشون بنویسم که هنوز دو سه هفته ای مونده این فصل تموم شه

در نتیجه چند وقتی بود چیزی نداشتیم بنویسیم
و راستش خیلی هم وقت نمی کردم یه انیمه رو کامل بگیرم از اول تا آخرش ببینم
هنوز زیر Gundam Zeta و تموم کردنش زاییدم. نمیدونم چرا یه انیمه 50 قسمتی رو شروع کردم :| الان تازه قسمت 25 ـم و هنوز هامان کارن لعنتی که خیر سرش یکی از انتاگونیست های اصلی انیمه است ظاهر نشده ~X(

بگذریم
می گفتم. این چند وقته خیلی انیمه و مانگای خاصی ندیدم و نخوندم که بخوام طومار براشون بنویسم
تا این که پریشب یخورده سرم آزاد شد. بیکار و رها و در یکی از اون حالات خاص که حال نداشتم حتی گیم بزنم (با این که زلدا بدجور هر شب بهم چشمک میزنه :D)
گفتم یه سری فیلم های قدیمی رو دوباره باهاشون تجدید دیدار کنم

اول جان ویک 1 رو دیدم با داداشام (اصن قصه از این جا شروع شد که بعد شنیدن تعریف های شدید از جان ویک 4 من یادم افتاد سال ها پیش جان ویک 1 و 2 رو دیدم ولی چیزی ازشون یادم نیست و تصمیم بر این شد که این بار با داداش هام از اول سری رو استارت بزنیم و سر همین این ماراتون فیلم دیدن من شروع شد) روی هم؟ عالی. راضی شدن بقیه فرنچایز هم باهام ببینن. هر وقت تموم شد برای اولین بار تا تاپیک Movie Center میتونید یه طومار از من ببینید :D

بعدش به سرم زد از بین همه کارتون هایی که بود و قبلا دیده بودم برم سراغ پاندا کونگ فوکار اونم شماره 3! و به طرز عجیبی از چیزی که یادمه خیلی بهتر بود. هنوزم ضعیف ترین سه گانه است هر جور حساب کنی (بیشتر به خاطر فایت آخر یه خورده هردمبیلی اش :D) ولی داستان و ستینگ و شخصیت منفی عاااالی. و این که به نظر من خیلی خوب شد که دریم ورکز دیگه از پاندا کونگ فو کار چیزی نساخت به عنوان ادامه، چون نسخه 3 واقعا دیگه بالاترین حدیه که این شخصیت ها میتونستن بهش برسن و تکمیل شه پروسه رشد شخصیتی پو. اینم از این

بعد گفتیم خب. هم با فیلم های سینمایی تجدید دیدار کردیم
هم با انیمیشن های سینمایی
وقتشه با یکی از انیمه های سینمایی تجدید دیدار کنیم :D تخصص خودم :D
اول که طبق معمول بـ بسم الله یه دور دیگه Princess Mononoke رو دیدم. ولی فکر نکنم طومار نوشتن بخواد پرنسس مونونوکه. نمیدونم شما منو میشناسید یا صفحه MAL منو دیدید یا نه. ولی از بدو تشکیل پروفایلم اون جا (که هشت سال ازش میگذره) تا همین الانش تنها انیمه ای که صدر Favorite هام بوده همیشه Princess Mononoke بوده و احتمال زیاد همین هم خواهد بود. یعنی من هر چقدر هم طومار بنویسم در مورد این لعنتی کافی نیست
بیش از حد خاصه و هر بار که می بینمش دوباره یادم میفته چقدر من دوست دارم این کار رو. یه لحظه هم خسته کننده نمیشه و جزو معدود کارهاییه که وقتی دوباره می بینمش صرفا اسکیپ نمی کنم جاهای غیر مهم رو. ثانیه یه ثانیه اش رو از اول می بینم.

خلاصه این که پرنسس مونونوکه برای تجدید دیدار حساب نیست. من کلا هر چند وقت یه بار این لعنتی رو می بینم. این همیشه مهمون منه :D باید با یه چی دیگه این شب تجدید دیدار رو تموم کنم

MV5BYTg3MmY5MzMtNTdjYS00ZWU2LWI2ODUtOGRmZDRkMzk3MjE4XkEyXkFqcGdeQXVyMTIzNDg4NTk0._V1_.jpg

و نمیدونم چرا
شاید به خاطر این که دلم برای Ufotable قبل از این که به دیمن اسلیر و گنشین ایمپکت آلوده بشه تنگ شده بود :-"
یا شایدم به خاطر این که یادمه این فیلم خوب بود ولی چرا اش رو این سه ساله یادم رفته:-?? و میخواستم دوباره مرورش کنم
ولی حالا به هر دلیلی آخر شب رفتم سراغ Fate/Stay Night Heaven's Feel...

در وهله اول. من فقط تو این تجدید دیدار فقط فیلم سوم این سه گانه رو دیدم
که خب یک. چون وقت نداشتم بقیه فیلم ها رو ببینم
دو. فیلم اول تو هاردم نبود اصن :D
و سه. مهم ترین فیلم حقیقتا همین فیلم سومه و دو تا فیلم دیگه بیشتر حکم زمینه سازی برای وقایع این فیلم رو دارن. البته بازم شاهکارن و باید دیده شن. مخصوصا فیلم 2 که عالیه
سر همین اکثر صحبت هام این جا در مورد فیلم سومه

این جوری بودم که خب یخورده از سر و تهش می بینیم و تیکه های اکشن اش رو دوباره مرور می کنیم و میریم میخوابیم (:|
تا این که همون اوایل فیلم وقتی کوتومینه کیره‌ی شروع می کنه مونولوگ گفتن این آهنگ پخش میشه:



و من یهو نمیدونم این موسیقی با من چیکار کرد. ولی یهو دیدم نه تنها دو ساعت گذشت و من کل فیلم رو دیدم بلکه از دفعه اولی که سه سال پیش این فیلم رو دیده بودم این دفعه خیلی بیشتر از خوشم اومده.


یکم تاریخچه لازمه برای این که بدونید این فیلم چقدر مهمه ولی اگه علاقه ندارید در مورد تاریخچه Ufotable بخونید و صرفا میخواید نظر من در مورد HF رو بدونید اسپویلر رو وا نکنید که صرفا طولانی تر می کنه مطلب رو از چیزی که هست :D

1686137977130.png

Ufotable یه استدیوی انیمیشن سازیه که سال 2000 از جمع شدن یه سری کارمندهای TMS Production تاسیس میشه. سال های اول استدیو صرف سرپا شدن افرادش و البته ساخت انیمه های محول شده از شرکت انتشاراتی Kadokawa میشه که عموما کارهای خیلی عجیب غریب و کمدی های سخیف و این چیزا بودن. بعضا هم تو حوزه CGI به یه سری انیمه های دیگه مثل Gundam SEED و Sonic X کمک کرده بودن و تو تیتراژشون اسم شون دیده می شد. یه سری از موفقیت های اولیه این استدیو هم برمیگرده با همکاری شون با Bandai Namco برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی و اپیزودهای انیمه ای جدا واسه کارهایی مثل God Eater و سری Tales (که این همکاری تا مدت ها بعد از رشد خفن استدیو ادامه پیدا می کنه)

نکته ای که هست اینه که از همون کارهای اول استدیو مثل Dokkoida میشد فهمید که اینا دست به هر پروژه ای میزنن تمام انرژی شون رو روش میذارن صرف نظر از این که چقدر اثر اصلی خوب باشه یا نه و همین باعث از همون اول نظر خیلی از افراد به شدت آشنا به حوزه انیمیشن تو ژاپن به اینا جلب شه. نقطه قوت اصلی Ufotable راستش به قول طرفدارها Unlimited Budget Works نیست. به قول خودشون اون قدره بودجه کاری این ها با بقیه استدیوی های مطرح ژاپنی فرقی نداره. راز موفقیت Ufotable از همون بدو تولدشون و اولین ساخته شون اینه که عملا همه اپیزودهایی که اینا میسازن به صورت In-house ساخته میشه و برون سپاری به ندرت تو فرهنگ استدیو وجود داره. سیستم کاری ای که مدیریت اش به شدت مشکله ولی Ufotable از پسش براومده. ولی جامعه انیمه بین به صورت کلی. حتی اونایی که خیلی حرفه ای مخاطب این صنعت بودن خیلی شناخت دقیقی از این استدیو و نقاط قوت اش اون موقع نداشتند. چون طبیعتا اثر خیلی شاخصی تولید نکرده بودند اون موقع

6 سال میگذره و شانس دم در خونه اینا رو میزنه. یکی از تهیه کننده های Aniplex با کارهای اینا خیلی حال می کنه و قرار مذاکره میذاره بین Ufotable و Type-Moon که یه سه گانه سینمایی برای Kara no Kyoukai (Garden of Sinners) بسازن. غافل از این که کوندو هیکارو (موسس استدیو و تهیه کننده ارشدشون) بدجور طرفدار کارهای type-moon و Nasu بوده و میگه چرا سه تا... مثل خود سری اصلی می کنیم اش هفت تا! و این جوری یه قرارداد افسانه ای بین این دو تا شرکت شکل میگیره :D حرکت ریسکی ای که اینا برای ساختن هفت تا فیلم از Kara no Kyoukai میزنن در حقیقت جواب میده.

Type-Moon این وسط قضیه اش جالبه. اینا یه کمپانی کوچیک بودن که 1998 از دل یه گروه دوجین نویس تشکیل میشن و اولین کارشون همین ناول های Kara no Kyoukai بوده. بعد یه مدت اینا ویژوال ناول Tsukihime رو میدن بیرون و این شروع می کنه براشون مخاطب جذب کردن تا جایی که دیگه از یه شرکت دوجین کار میزنن بیرون بیرون و کامل یه شرکت تجاری میشن و سال 2004 مهم ترین اثرشون Fate/Stay Night رو میدن بیرون. ترکیب این سه تا اثر باعث میشه حول Type-Moon و برداشت خیلی ویژه اش از دنیای جادوگری اش یه کالت فراگیری آدم جمع شه. مهم نیست که چقدر اون موقع تو ابعاد کلی، فن بیس Type-Moon کوچیک بوده. مهم اینه که اینا واقعا کالت پیگیری بودند و محصولات کمپانی رو با یه ولع خاصی مصرف می کردند :D سر همین انیمه Kara no Kyoukai خیلی مهمه. تا قبل از این هفت گانه. جفت Tsukihime و Fate/Stay Night انیمه سریالی گرفته بودند ولی هیچ کدوم اون چیزی نبودند که طرفدارها از اقتباس همچین داستان هایی انتظار داشتند. Kara no Kyoukai مهم بود چون نه فقط به اون انیمه ایده آلی تبدیل شد که فن های کالت مانند Type-Moon میخواستن بلکه حتی به نوعی فراتر رفت و حتی شد پایه آرت استایل و اتمسفری که خود Type-Moon از Ufotable قرض گرفت به همه کارهاش سرایت داد.

البته که با همچین موفقیتی کار Type-Moon و Ufotable با هم تموم نشده بود :D

Weeb ها و کلا انیمه بین های نسل من که از 2010~2013 انیمه دیدن رو شروع کردن. یکی از انیمه هایی که همون اوایل شروع سفرشون تو دنیای انیمه باهاش رو در رو می شدن، شاهکار Fate/Zero بود. یه جورایی عدم برخورد با این انیمه غیر ممکن بود. همه بهت پیشنهادش می کردن. هر جا میتینگ میذاشتیم و انیمه جابجا می کردیم این لاشون بود. دیدنش برای همه مون غیر مترقبه بود و شاید Karano Kyoukai کاری بود که فن های Type-Moon رو به Ufotable متصل کرد و جفت شون رو بالا کشید. ولی Fate/Zero انیمه ای بود که یهو ترکیب این دو تا شرکت رو به "همه" انیمه بین ها معرفی کرد.
با خود نسل ما یه عالمه آدم دیگه مثل سیل روون وارد دنیای Fate و Nasuverse شدند و درسته یه سری شون مثل امیر @Akiba کلا بعدش به چیز دیگه ای هدایت نشد. ولی خیلی از ما بلافاصله رفتیم Kara no Kyoukai رو هم دیدیم و پشمامون ریخت و این جوری بودیم که خب... همکاری بعدی Ufotable و Type-Moon چیه؟
و خب... جواب این امر خیلی طول نکشید که برامون روشن شد. Fate/Stay Night ـی که قبل از این یه انیمه خیلی متوسط تو 2006 گرفته بود قراره ریبوت شه و تو قالب دو فصل تحت عنوان Fate/Stay Night Unlimited Blade Works بیاد.

ببینید مهم نیست چقدر Fate/Zero رو دوست داشته باشید یا نه. برای منم Fate/Zero بهترین کار کل سری Fate ـه. ولی چپ بریم راست بیاییم مهم ترین کار Type-Moon همین Fate Stay/Night ـه و Ufotable هم اینو خوب میدونسته. اینا سنگ تموم میذارن برای UBW و سال 2015 پرونده اون رو هم به خفن ترین شکل ممکن می بندن.
این جاست که فن ها میمونن و این که پروژه بعدی Ufotable چیه. راستش تو این برهه حقیقتا برای کسی سوال نبود پروژه بعدی چیه. سوال این بود پروژه بعدی کی میاد. با هر منطق و برهانی هر کس میدونست با رویه ای که Ufotable از سال 2007 با Kara no Kyoukai شروع کرده همه چیز نهایتا به اقتباس Heaven's Feel ختم میشه. سومین و مهم ترین مسیر داستانی Fate/Stay Night. و طولی هم نمی کشه که این قضیه تایید میشه و همه متوجه ساخت Heaven's Feel میشن. اقتباسی که تو قالب یه سه گانه سینمایی از سال 2017 تا 2020 انتشارشون طول می کشه

از دید فن هایی که از اول مسیر با Ufotable بودن انگار که همه چی داشته به این نقظه ختم می شده. مهم ترین مسیر ویژوال ناول F/SN و دنباله اصلی Fate/Zero و قدم نهایی مسیر 20 ساله ای که Ufotable از سال 2000 شروع کرده بود. همش با فیلم سوم Heaven's Feel به انتهاش می رسید. و عجب انتهایی!

و البته پایان یه دوران. چون که دقیقا بعد اکران فیلم سوم هونز فیل آمار فرار مالیاتی کوندو هیکارو، موسس و رییس استدیو درمیاد و مجبور میشه از سمت اش کناره گیری کنه و حقیقتا نمیدونم الان بدون کوندو تو راس کارها Ufotable قراره به چه سمت و سویی بره. فعلا که اوضاع اوکیه ولی تا ببینیم بعدا چی میشه

Sakuga Blog یه مقاله تمیز در مورد تاریخچه کامل Ufotable با جزئیات داره که خوندنش پیشنهاد میشه
Ufotable’s 20th Anniversary: A Tale of Wild But Meticulous Growth

Fate Stay Night Heavens Feel III - Spring Song [1080p BD x265 10bit] [Opus] [AnimDL.ir].mkv_sn...jpg
میگم، خواهر بزرگ بودن چه حسی داره؟
-ایلیاسویل وون آیزنبرن

فیلم اول Heaven's Feel اساسا یه جورایی پایه ریز وقایع کل این خط داستانیه، تفاوت هاشو با دو تا مسیر دیگه به وضوح مشخص می کنه و نهایتا رابطه مستر/سرونتی بین شیرو و سیبر رو تماما به هم میریزه و سفره رو پهن می کنه تا دو تا فیلم بعدی شام آخر رو سرو کنن روش

فیلم دوم Heaven's Feel جاییه که متن اصلی داستان قرار داره، پیچ و خم ها و پلات توییست ها همه این جا اتفاق می افتن و به طرز جالبی شیرو و ایده آل هاش رو برخلاف دو تا مسیر قبلی به چالش می کشه. همزمان ساکورا به طور کامل وارد صحنه می شه و به نوعی کلیدی ترین شخصیت کل این مسیر میشه، تغییری که مهم ترین ویژگی Heaven's Feel نسبت به دو تا مسیر دیگه است.

و نهایتا فیلم سوم که کلایمکس کل قضیه است. همه چیز رو به هم وصل می کنه و در عین حال پرونده همه چی رو می بنده. (به غیر از این که بچه کوتومینه دقیقا کیه :D میدونم چرا همچین چیزی تو فیلم هست، بالاخره دخترش تو بقیه فرنچایز فیت حضور موثر داره. ولی مجبوری رو سر ما این جوری سوال بکاری :D)

برای کسایی که نمیدونن مسیر Heaven's Feel چند تا فرق عمده با دو تا مسیر دیگه F/SN داره
1. ساکورا برخلاف دو تا مسیر دیگه نقش کلیدی داره تو این مسیر
2. ایلیاسویل سریعتر از هر مسیر دیگه ای با شیرو متحد میشه و این خیلی تو جریان داستان موثره
3. این مسیر نزدیک ترین مسیر به یه دنباله واقعی واسه Fate/Zero ـه و اکثر پلات پوینت های باقی مونده از اون سری رو به انتها میرسونه
4. موقع نوشتن این مسیر قطعا ناسو از دست سیبر خسته شده :D یعنی خسته ها :D

ترکیب اینا کلا همیشه باعث شده من این مسیر رو به دو تا مسیر دیگه بیشتر بپسندم
به شخصه برای من همیشه بهترین شخصیت های F/SN کوتومینه کیره‌ی و ایلیاسویل و ساکورا بودن و خب طبیعیه وقتی یه مسیر از هر سه تای این شخصیت ها به بهترین نحو ممکن استفاده می کنه برای من بهترین مسیر باشه

BDSeZkciR5Mds4PalvK1Q2uvOl35CeXsbsrLZ080dGY-1200x675.jpg

از اون جا که نمیخوام سریع وارد اسپویلر بشم بذارید یکم در مورد انیمیشن HF صحبت کنم
این همه تاریخچه از Ufotable نگفتم که از انیمیشن تعریف نکنم. کاراکتر دیزاین ها و وصفی که از ست پیس ها هست تو بازی های Type-Moon فوق العاده است
ولی کاری که Ufotable واسه ارتقاء حس تک تک صحنه ها و طراحی کاراکترها کرده واقعا عجیب و خارق العاده است. استایل تومونوری سودو که از اولین اقتباس Ufotable از سری فیت همیشه رو شخصیت های این سری بوده الان رو اوجشه. مخصوصا این که این سه گانه رو رسما خودش کارگردانی کرده که وظیفه سنگینیه برای یه نفر

هر چند تو اکشن کار اگه بخوام روراست باشم، فایت های دیمن اسلیر به لحاظ انیمیشنی قویتر از سری فیت اند. ولی بازم یه چیز خفنی در مورد لحظه هایی که شخصیت ها نوبل فانتازم میزنن تو سری فیت وجود داره که هیچ جای دیمن اسلیر نزدیکش هم نیست.

و با این که یوکی کاجیورا همون جور که تو دیمن اسلیر (حداقل فصل اولش تا جایی که میدونم) کار موسیقی دستشه ولی این جا انگار زده سیم آخر. یه چیز عجیبیه موسیقی این سه گانه و این فیلم آخری رسما انگار بهترین چیزی که می شده رو برای هر صحنه زدن. و البته اهنگ تیتراژ کار که اثر Aimer ـه هم فوق العاده است.

ولی نهایتا انیمیشن و اینا وقتی اهمیت داره که چیزی که داره اقتباس میشه ارزششو داشته باشه. بالاخره یه چیزی هست که طرفدارهای سری فیت فکر می کنن 14 سال ارزش صبر کردن داره تو وقایع این بخش درست انیمه شه.
بنابراین بهتره با سرعت نور بریم تو بخش اسپویلر :D

البته قبل این که برم خارج اسپویلر. یه چیزی که میتونم در مورد خوبی این مسیر بدون اسپویلر بگم اینه که چقدر شخصیت پردازی شیرو تو این مسیر خوبه
یعنی اگه من بتونم دو تا مسیر دیگه رو از حافظه ام پاک کنم، این یکی میتونه منو تکی به یکی از طرفدارهای این شخصیت تبدیل کنه. حیف ننگ اون دو تا مسیر دیگه هنوز هست :D
البته از اون جا که HF عملا مسیر نهایی ـه میتونیم دوباره همین جوری فکر کنیم :D

Fate Stay Night Heavens Feel III - Spring Song [1080p BD x265 10bit] [Opus] [AnimDL.ir].mkv_sn...jpg
من خواهر بزرگ شیرو ام، پس باید مراقب برادر کوچیک ترم باشم
-ایلیاسویل وون آیزنبرن

چیزی که در مورد فیلم سوم به نظرم خیلی جالبه اینه که نهایتا تو اوج خودش این فیلم اصن در مورد قهرمان بازی شیرو یا حتی نجات پیدا کردن ساکورا توسط شیرو نیست.
رویارویی شیرو با ساکورا دقیقا همون جا که شیرو تو آخر فیلم دو تصمیم نمیگیره بکشتش تموم میشه. تو همون نقطه شیرو دقیقا خلاف جهتی میره که تو دو تا مسیر داستانی دیگه میره و عملا بیخیال قهرمان عدالت و این کوفت و زهرمارها میشه

این فیلم بیشتر در مورد خواهر و برادرهاست
در مورد رابطه شیرو و ایلیاسویل ـه
در مورد رین و ساکورا و مقابله و حس واقعی شون نسبت به همدیگه است
و حتی اگه بخوایم خیلی ریز شیم در مورد رابطه رایدر (مدوسا) و خواهرهاشه و حس همزادپنداری ایه که با ساکورا داره
و به خاطر همینه که من این فیلم رو تو بار دوم دیدن خیلی بیشتر از بار اولم دوست داشتم. از این دید خیلی از اتفاقات آخر فیلم ارزششون رو بیشتر نشون میدن

تو کل این سه تا فیلم، ایلیا تو یه آرک داستانی ایه که اولش میخواد برای انتقام از جای خالی ای که کریتسوگو تو دلش گذاشته، شیرو رو به زور جایگزین اش کنه حتی اگه مجبور باشه بکشتش
تا این که بعد وقایع فیلم دوم و فهمیدن این که چقدر کیریتسوگو این سال ها دنبالش بوده و چقدر شیرو حاضره به خاطر عشقش خودش و بقیه رو قربانی کنه و مثل کیریتسوگوی قدیم فکر نکنه، تو فیلم سوم، تصمیم میگیره واقعا شیرو رو به جای برادر کوچیکترش ببینه
ایلیاسویل شخصیتیه که ترسناک ترین پایان بد های نسخه اصلی مربوط به وقتیه که شیرو با روی بد این بشر رو در رو میشه واسه همین همچین رشد شخصیتی ای واقعا تو چشم مخاطب نمود داره. این تغییر هم به نظر من خیلی به مرور و طبیعی اتفاق می افته و خب تو انیمه با این که یه سری سکانس های گفتگو بین شیرو و ایلیا حذف شده ولی نهایتا سکانس هایی که باقی موندن کار رو انجام میدن.

اینا نهایتا همشون منتهی میشه به سکانس نهایی تو غار و جایی که ایلیا با جادوی هونز فیل شیرو رو نجات میده. خود سکانس و دیالوگ بین ایلیا و شیرو محشره این جا ولی خب مسئله این جاست خارج از کارگردانی خارق العاده خیلی توضیح میخواد این سکانس. این که جادوی هونز فیل (یا همون Third Magic چیه) چطوری روح شیرو بعد فروپاشی بدنش نجات پیدا کرد، چرا شیرو حتی داشت اسم ایلیا رو یادش می رفت. اینا چیزاییه که ناول بهتر توضیح میده و فیلم انتظار داره از سرنخ های جزئی ای که این ور و اون ور گذاشته بفهمید چی شده (یا مثل من از معجزه اینترنت استفاده کنید و در موردش همش بخونید :D)
اما بازم با همه اینا این سکانس با موسیقی اش واقعا اثرگذاره. یه کاری که انیمه در مقایسه با VN می کنه اون سکانس نهایی ایه که ایلیاسویل مادرشو تو اون آخر می بینه. از اون جا که اکثر جرئیات در مورد رابطه ایلیاسویل و آیرسویل تو Fate/Zero به داستان سری اضافه میشه و Fate/Zero هم بعد Fate/Stay night اومده، حرکت درستی بود از طرف سناریو نویس های انیمه که نهایتا ایلیا رو به مادرش برسونن. سکانس محشریه.

در نهایت داستان شیرو و ایلیا رو یه حالت Bittersweet ـی تموم میشه. این دو تا تو کل این فیلم حاضرن جون شون رو برای یکی دیگه فدا کنن و آخرش ایلیا تو احساسی ترین حالت ممکن موفق به انجامش میشه.

میمونه ساکورا و رین.
خیلی جالبه که نهایتا کسی که طلسم خودبزرگ بینی و افکار تاریک ساکورا رو در هم میشکنه شیرو نیست. از همون اواسط فیلم مشخصه که ساکورا در مورد شیرو به تصمیم نهایی اش رسیده و دیگه نمیذاره شیرو جلوش رو بگیره
ولی رین؟ رین قضیه اش فرق می کنه. وقتی رین جلوی ساکورا رو میگیره، ساکورا از هم میپاشه. وقتی رین به جای کشتن ساکورا اعتراف می کنه که نمیتونه خواهرش رو بکشه و بغلش می کنه بازم ساکورا از هم میپاشه.
اینم نکته جالبیه ها. رین تو مسیرهای دیگه مصداق کامل سوندره است ولی تو این مسیر خیلی دیر آدم متوجه میشه که تمام مواقعی که رین تو داستان میگه که میخواد ساکورای از کنترل خارج شده رو بکشه، بازم یه بخشی از سوندره بودنشه و داره با خواسته قلبی خودش مبارزه می کنه.
نهایتا وقتی به فرصت اصلی میرسه رین نمیتونه ساکورا رو بکشه و همینه که قشنگه. همین لحظه است که ساکورا بالاخره جلوی نفوذ آنگرا مینیو وایمیسته

کوتومینه کیره‌ی هم به به طرز جالبی دنباله همون مردیه که تو فیت/زیرو بود. عاری از هر احساسی، حتی شرارت. این مرد حاضره فقط بدبختی مردم رو نظاره گر باشه و هر کاری می کنه تا آنگرا مینیو دوباره زنده شه. حتی اگه منجر به مرگ خودش شه. سر همین هم ساکورا خیلی به دردش میخوره و نحوه ای هم که ساکورا رو کنترل می کنه به این سمت خیلی جالبه. با این که چند باری کل این قضیه Backfire می کنه سمت خودش ولی بازم آخر سر حاضره جلوی کالبد جام جلوی شیرو با بدن نیمه جونش وایسه. This man just cannot be stopped :D

میگم دنباله همون مردیه که تو فیت/زیرو بود چون تو دو تا مسیر دیگه واقعا مثل کوتومینه کیره‌ی فیت زیرو رفتار نمی کرد این بشر. خیلی احساساتی تر و جوگیر تر بود. تو هونز فیل واقعا همون حس "خــــــــطــــــر" ازش تصاعد می کرد که به عنوان مانع نهایی امیا شیرو واقعا انتخاب عالی ای بود.

اورآل نمیتونم بیشتر از این این سه گانه رو به همه پیشنهاد کنم. درسته قبلش باید حتما Fate/Zero و Fate/Stay Night Unlimited Blade Works رو ببینید ولی واقعا می ارزه. برای من حتی با این که یه بار قبلا دیده بودمش تجربه دومش حتی بیشتر کرد ارزششو واسم :x
 
آخرین ویرایش:

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,351
نام
مسلم
این چند وقته خیلی انیمه و مانگای خاصی ندیدم و نخوندم که بخوام طومار براشون بنویسم
البته این گاندام جدیده و Tengoku Daimyaku هستن که خیلی خفنن و کسی در موردشون صحبت نمی کنه
ولی میذارم فصل تموم شه بعد در موردشون بنویسم که هنوز دو سه هفته ای مونده این فصل تموم شه

در نتیجه چند وقتی بود چیزی نداشتیم بنویسیم
و راستش خیلی هم وقت نمی کردم یه انیمه رو کامل بگیرم از اول تا آخرش ببینم
هنوز زیر Gundam Zeta و تموم کردنش زاییدم. نمیدونم چرا یه انیمه 50 قسمتی رو شروع کردم :| الان تازه قسمت 25 ـم و هنوز هامان کارن لعنتی که خیر سرش یکی از انتاگونیست های اصلی انیمه است ظاهر نشده ~X(

بگذریم
می گفتم. این چند وقته خیلی انیمه و مانگای خاصی ندیدم و نخوندم که بخوام طومار براشون بنویسم
تا این که پریشب یخورده سرم آزاد شد. بیکار و رها و در یکی از اون حالات خاص که حال نداشتم حتی گیم بزنم (با این که زلدا بدجور هر شب بهم چشمک میزنه :D)
گفتم یه سری فیلم های قدیمی رو دوباره باهاشون تجدید دیدار کنم

اول جان ویک 1 رو دیدم با داداشام (اصن قصه از این جا شروع شد که بعد شنیدن تعریف های شدید از جان ویک 4 من یادم افتاد سال ها پیش جان ویک 1 و 2 رو دیدم ولی چیزی ازشون یادم نیست و تصمیم بر این شد که این بار با داداش هام از اول سری رو استارت بزنیم و سر همین این ماراتون فیلم دیدن من شروع شد) روی هم؟ عالی. راضی شدن بقیه فرنچایز هم باهام ببینن. هر وقت تموم شد برای اولین بار تا تاپیک Movie Center میتونید یه طومار از من ببینید :D

بعدش به سرم زد از بین همه کارتون هایی که بود و قبلا دیده بودم برم سراغ پاندا کونگ فوکار اونم شماره 3! و به طرز عجیبی از چیزی که یادمه خیلی بهتر بود. هنوزم ضعیف ترین سه گانه است هر جور حساب کنی (بیشتر به خاطر فایت آخر یه خورده هردمبیلی اش :D) ولی داستان و ستینگ و شخصیت منفی عاااالی. و این که به نظر من خیلی خوب شد که دریم ورکز دیگه از پاندا کونگ فو کار چیزی نساخت به عنوان ادامه، چون نسخه 3 واقعا دیگه بالاترین حدیه که این شخصیت ها میتونستن بهش برسن و تکمیل شه پروسه رشد شخصیتی پو. اینم از این

بعد گفتیم خب. هم با فیلم های سینمایی تجدید دیدار کردیم
هم با انیمیشن های سینمایی
وقتشه با یکی از انیمه های سینمایی تجدید دیدار کنیم :D تخصص خودم :D
اول که طبق معمول بـ بسم الله یه دور دیگه Princess Mononoke رو دیدم. ولی فکر نکنم طومار نوشتن بخواد پرنسس مونونوکه. نمیدونم شما منو میشناسید یا صفحه MAL منو دیدید یا نه. ولی از بدو تشکیل پروفایلم اون جا (که هشت سال ازش میگذره) تا همین الانش تنها انیمه ای که صدر Favorite هام بوده همیشه Princess Mononoke بوده و احتمال زیاد همین هم خواهد بود. یعنی من هر چقدر هم طومار بنویسم در مورد این لعنتی کافی نیست
بیش از حد خاصه و هر بار که می بینمش دوباره یادم میفته چقدر من دوست دارم این کار رو. یه لحظه هم خسته کننده نمیشه و جزو معدود کارهاییه که وقتی دوباره می بینمش صرفا اسکیپ نمی کنم جاهای غیر مهم رو. ثانیه یه ثانیه اش رو از اول می بینم.

خلاصه این که پرنسس مونونوکه برای تجدید دیدار حساب نیست. من کلا هر چند وقت یه بار این لعنتی رو می بینم. این همیشه مهمون منه :D باید با یه چی دیگه این شب تجدید دیدار رو تموم کنم

View attachment 295958

و نمیدونم چرا
شاید به خاطر این که دلم برای Ufotable قبل از این که به دیمن اسلیر و گنشین ایمپکت آلوده بشه تنگ شده بود :-"
یا شایدم به خاطر این که یادمه این فیلم خوب بود ولی چرا اش رو این سه ساله یادم رفته:-?? و میخواستم دوباره مرورش کنم
ولی حالا به هر دلیلی آخر شب رفتم سراغ Fate/Stay Night Heaven's Feel...

در وهله اول. من فقط تو این تجدید دیدار فقط فیلم سوم این سه گانه رو دیدم
که خب یک. چون وقت نداشتم بقیه فیلم ها رو ببینم
دو. فیلم اول تو هاردم نبود اصن :D
و سه. مهم ترین فیلم حقیقتا همین فیلم سومه و دو تا فیلم دیگه بیشتر حکم زمینه سازی برای وقایع این فیلم رو دارن. البته بازم شاهکارن و باید دیده شن. مخصوصا فیلم 2 که عالیه
سر همین اکثر صحبت هام این جا در مورد فیلم سومه

این جوری بودم که خب یخورده از سر و تهش می بینیم و تیکه های اکشن اش رو دوباره مرور می کنیم و میریم میخوابیم (:|
تا این که همون اوایل فیلم وقتی کوتومینه کیره‌ی شروع می کنه مونولوگ گفتن این آهنگ پخش میشه:



و من یهو نمیدونم این موسیقی با من چیکار کرد. ولی یهو دیدم نه تنها دو ساعت گذشت و من کل فیلم رو دیدم بلکه از دفعه اولی که سه سال پیش این فیلم رو دیده بودم این دفعه خیلی بیشتر از خوشم اومده.


یکم تاریخچه لازمه برای این که بدونید این فیلم چقدر مهمه ولی اگه علاقه ندارید در مورد تاریخچه Ufotable بخونید و صرفا میخواید نظر من در مورد HF رو بدونید اسپویلر رو وا نکنید که صرفا طولانی تر می کنه مطلب رو از چیزی که هست :D

View attachment 295963

Ufotable یه استدیوی انیمیشن سازیه که سال 2000 از جمع شدن یه سری کارمندهای TMS Production تاسیس میشه. سال های اول استدیو صرف سرپا شدن افرادش و البته ساخت انیمه های محول شده از شرکت انتشاراتی Kadokawa میشه که عموما کارهای خیلی عجیب غریب و کمدی های سخیف و این چیزا بودن. بعضا هم تو حوزه CGI به یه سری انیمه های دیگه مثل Gundam SEED و Sonic X کمک کرده بودن و تو تیتراژشون اسم شون دیده می شد. یه سری از موفقیت های اولیه این استدیو هم برمیگرده با همکاری شون با Bandai Namco برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی و اپیزودهای انیمه ای جدا واسه کارهایی مثل God Eater و سری Tales (که این همکاری تا مدت ها بعد از رشد خفن استدیو ادامه پیدا می کنه)

نکته ای که هست اینه که از همون کارهای اول استدیو مثل Dokkoida میشد فهمید که اینا دست به هر پروژه ای میزنن تمام انرژی شون رو روش میذارن صرف نظر از این که چقدر اثر اصلی خوب باشه یا نه و همین باعث از همون اول نظر خیلی از افراد به شدت آشنا به حوزه انیمیشن تو ژاپن به اینا جلب شه. نقطه قوت اصلی Ufotable راستش به قول طرفدارها Unlimited Budget Works نیست. به قول خودشون اون قدره بودجه کاری این ها با بقیه استدیوی های مطرح ژاپنی فرقی نداره. راز موفقیت Ufotable از همون بدو تولدشون و اولین ساخته شون اینه که عملا همه اپیزودهایی که اینا میسازن به صورت In-house ساخته میشه و برون سپاری به ندرت تو فرهنگ استدیو وجود داره. سیستم کاری ای که مدیریت اش به شدت مشکله ولی Ufotable از پسش براومده. ولی جامعه انیمه بین به صورت کلی. حتی اونایی که خیلی حرفه ای مخاطب این صنعت بودن خیلی شناخت دقیقی از این استدیو و نقاط قوت اش اون موقع نداشتند. چون طبیعتا اثر خیلی شاخصی تولید نکرده بودند اون موقع

6 سال میگذره و شانس دم در خونه اینا رو میزنه. یکی از تهیه کننده های Aniplex با کارهای اینا خیلی حال می کنه و قرار مذاکره میذاره بین Ufotable و Type-Moon که یه سه گانه سینمایی برای Kara no Kyoukai (Garden of Sinners) بسازن. غافل از این که کوندو هیکارو (موسس استدیو و تهیه کننده ارشدشون) بدجور طرفدار کارهای type-moon و Nasu بوده و میگه چرا سه تا... مثل خود سری اصلی می کنیم اش هفت تا! و این جوری یه قرارداد افسانه ای بین این دو تا شرکت شکل میگیره :D حرکت ریسکی ای که اینا برای ساختن هفت تا فیلم از Kara no Kyoukai میزنن در حقیقت جواب میده.

Type-Moon این وسط قضیه اش جالبه. اینا یه کمپانی کوچیک بودن که 1998 از دل یه گروه دوجین نویس تشکیل میشن و اولین کارشون همین ناول های Kara no Kyoukai بوده. بعد یه مدت اینا ویژوال ناول Tsukihime رو میدن بیرون و این شروع می کنه براشون مخاطب جذب کردن تا جایی که دیگه از یه شرکت دوجین کار میزنن بیرون بیرون و کامل یه شرکت تجاری میشن و سال 2004 مهم ترین اثرشون Fate/Stay Night رو میدن بیرون. ترکیب این سه تا اثر باعث میشه حول Type-Moon و برداشت خیلی ویژه اش از دنیای جادوگری اش یه کالت فراگیری آدم جمع شه. مهم نیست که چقدر اون موقع تو ابعاد کلی، فن بیس Type-Moon کوچیک بوده. مهم اینه که اینا واقعا کالت پیگیری بودند و محصولات کمپانی رو با یه ولع خاصی مصرف می کردند :D سر همین انیمه Kara no Kyoukai خیلی مهمه. تا قبل از این هفت گانه. جفت Tsukihime و Fate/Stay Night انیمه سریالی گرفته بودند ولی هیچ کدوم اون چیزی نبودند که طرفدارها از اقتباس همچین داستان هایی انتظار داشتند. Kara no Kyoukai مهم بود چون نه فقط به اون انیمه ایده آلی تبدیل شد که فن های کالت مانند Type-Moon میخواستن بلکه حتی به نوعی فراتر رفت و حتی شد پایه آرت استایل و اتمسفری که خود Type-Moon از Ufotable قرض گرفت به همه کارهاش سرایت داد.

البته که با همچین موفقیتی کار Type-Moon و Ufotable با هم تموم نشده بود :D

Weeb ها و کلا انیمه بین های نسل من که از 2010~2013 انیمه دیدن رو شروع کردن. یکی از انیمه هایی که همون اوایل شروع سفرشون تو دنیای انیمه باهاش رو در رو می شدن، شاهکار Fate/Zero بود. یه جورایی عدم برخورد با این انیمه غیر ممکن بود. همه بهت پیشنهادش می کردن. هر جا میتینگ میذاشتیم و انیمه جابجا می کردیم این لاشون بود. دیدنش برای همه مون غیر مترقبه بود و شاید Karano Kyoukai کاری بود که فن های Type-Moon رو به Ufotable متصل کرد و جفت شون رو بالا کشید. ولی Fate/Zero انیمه ای بود که یهو ترکیب این دو تا شرکت رو به "همه" انیمه بین ها معرفی کرد.
با خود نسل ما یه عالمه آدم دیگه مثل سیل روون وارد دنیای Fate و Nasuverse شدند و درسته یه سری شون مثل امیر @Akiba کلا بعدش به چیز دیگه ای هدایت نشد. ولی خیلی از ما بلافاصله رفتیم Kara no Kyoukai رو هم دیدیم و پشمامون ریخت و این جوری بودیم که خب... همکاری بعدی Ufotable و Type-Moon چیه؟
و خب... جواب این امر خیلی طول نکشید که برامون روشن شد. Fate/Stay Night ـی که قبل از این یه انیمه خیلی متوسط تو 2006 گرفته بود قراره ریبوت شه و تو قالب دو فصل تحت عنوان Fate/Stay Night Unlimited Blade Works بیاد.

ببینید مهم نیست چقدر Fate/Zero رو دوست داشته باشید یا نه. برای منم Fate/Zero بهترین کار کل سری Fate ـه. ولی چپ بریم راست بیاییم مهم ترین کار Type-Moon همین Fate Stay/Night ـه و Ufotable هم اینو خوب میدونسته. اینا سنگ تموم میذارن برای UBW و سال 2015 پرونده اون رو هم به خفن ترین شکل ممکن می بندن.
این جاست که فن ها میمونن و این که پروژه بعدی Ufotable چیه. راستش تو این برهه حقیقتا برای کسی سوال نبود پروژه بعدی چیه. سوال این بود پروژه بعدی کی میاد. با هر منطق و برهانی هر کس میدونست با رویه ای که Ufotable از سال 2007 با Kara no Kyoukai شروع کرده همه چیز نهایتا به اقتباس Heaven's Feel ختم میشه. سومین و مهم ترین مسیر داستانی Fate/Stay Night. و طولی هم نمی کشه که این قضیه تایید میشه و همه متوجه ساخت Heaven's Feel میشن. اقتباسی که تو قالب یه سه گانه سینمایی از سال 2017 تا 2020 انتشارشون طول می کشه

از دید فن هایی که از اول مسیر با Ufotable بودن انگار که همه چی داشته به این نقظه ختم می شده. مهم ترین مسیر ویژوال ناول F/SN و دنباله اصلی Fate/Zero و قدم نهایی مسیر 20 ساله ای که Ufotable از سال 2000 شروع کرده بود. همش با فیلم سوم Heaven's Feel به انتهاش می رسید. و عجب انتهایی!

و البته پایان یه دوران. چون که دقیقا بعد اکران فیلم سوم هونز فیل آمار فرار مالیاتی کوندو هیکارو، موسس و رییس استدیو درمیاد و مجبور میشه از سمت اش کناره گیری کنه و حقیقتا نمیدونم الان بدون کوندو تو راس کارها Ufotable قراره به چه سمت و سویی بره. فعلا که اوضاع اوکیه ولی تا ببینیم بعدا چی میشه

Sakuga Blog یه مقاله تمیز در مورد تاریخچه کامل Ufotable با جزئیات داره که خوندنش پیشنهاد میشه
Ufotable’s 20th Anniversary: A Tale of Wild But Meticulous Growth

View attachment 296004
میگم، خواهر بزرگ بودن چه حسی داره؟
-ایلیاسویل وون آیزنبرن

فیلم اول Heaven's Feel اساسا یه جورایی پایه ریز وقایع کل این خط داستانیه، تفاوت هاشو با دو تا مسیر دیگه به وضوح مشخص می کنه و نهایتا رابطه مستر/سرونتی بین شیرو و سیبر رو تماما به هم میریزه و سفره رو پهن می کنه تا دو تا فیلم بعدی شام آخر رو سرو کنن روش

فیلم دوم Heaven's Feel جاییه که متن اصلی داستان قرار داره، پیچ و خم ها و پلات توییست ها همه این جا اتفاق می افتن و به طرز جالبی شیرو و ایده آل هاش رو برخلاف دو تا مسیر قبلی به چالش می کشه. همزمان ساکورا به طور کامل وارد صحنه می شه و به نوعی کلیدی ترین شخصیت کل این مسیر میشه، تغییری که مهم ترین ویژگی Heaven's Feel نسبت به دو تا مسیر دیگه است.

و نهایتا فیلم سوم که کلایمکس کل قضیه است. همه چیز رو به هم وصل می کنه و در عین حال پرونده همه چی رو می بنده. (به غیر از این که بچه کوتومینه دقیقا کیه :D میدونم چرا همچین چیزی تو فیلم هست، بالاخره دخترش تو بقیه فرنچایز فیت حضور موثر داره. ولی مجبوری رو سر ما این جوری سوال بکاری :D)

برای کسایی که نمیدونن مسیر Heaven's Feel چند تا فرق عمده با دو تا مسیر دیگه F/SN داره
1. ساکورا برخلاف دو تا مسیر دیگه نقش کلیدی داره تو این مسیر
2. ایلیاسویل سریعتر از هر مسیر دیگه ای با شیرو متحد میشه و این خیلی تو جریان داستان موثره
3. این مسیر نزدیک ترین مسیر به یه دنباله واقعی واسه Fate/Zero ـه و اکثر پلات پوینت های باقی مونده از اون سری رو به انتها میرسونه
4. موقع نوشتن این مسیر قطعا ناسو از دست سیبر خسته شده :D یعنی خسته ها :D

ترکیب اینا کلا همیشه باعث شده من این مسیر رو به دو تا مسیر دیگه بیشتر بپسندم
به شخصه برای من همیشه بهترین شخصیت های F/SN کوتومینه کیره‌ی و ایلیاسویل و ساکورا بودن و خب طبیعیه وقتی یه مسیر از هر سه تای این شخصیت ها به بهترین نحو ممکن استفاده می کنه برای من بهترین مسیر باشه

View attachment 296010

از اون جا که نمیخوام سریع وارد اسپویلر بشم بذارید یکم در مورد انیمیشن HF صحبت کنم
این همه تاریخچه از Ufotable نگفتم که از انیمیشن تعریف نکنم. کاراکتر دیزاین ها و وصفی که از ست پیس ها هست تو بازی های Type-Moon فوق العاده است
ولی کاری که Ufotable واسه ارتقاء حس تک تک صحنه ها و طراحی کاراکترها کرده واقعا عجیب و خارق العاده است. استایل تومونوری سودو که از اولین اقتباس Ufotable از سری فیت همیشه رو شخصیت های این سری بوده الان رو اوجشه. مخصوصا این که این سه گانه رو رسما خودش کارگردانی کرده که وظیفه سنگینیه برای یه نفر

هر چند تو اکشن کار اگه بخوام روراست باشم، فایت های دیمن اسلیر به لحاظ انیمیشنی قویتر از سری فیت اند. ولی بازم یه چیز خفنی در مورد لحظه هایی که شخصیت ها نوبل فانتازم میزنن تو سری فیت وجود داره که هیچ جای دیمن اسلیر نزدیکش هم نیست.

و با این که یوکی کاجیورا همون جور که تو دیمن اسلیر (حداقل فصل اولش تا جایی که میدونم) کار موسیقی دستشه ولی این جا انگار زده سیم آخر. یه چیز عجیبیه موسیقی این سه گانه و این فیلم آخری رسما انگار بهترین چیزی که می شده رو برای هر صحنه زدن. و البته اهنگ تیتراژ کار که اثر Aimer ـه هم فوق العاده است.

ولی نهایتا انیمیشن و اینا وقتی اهمیت داره که چیزی که داره اقتباس میشه ارزششو داشته باشه. بالاخره یه چیزی هست که طرفدارهای سری فیت فکر می کنن 14 سال ارزش صبر کردن داره تو وقایع این بخش درست انیمه شه.
بنابراین بهتره با سرعت نور بریم تو بخش اسپویلر :D

البته قبل این که برم خارج اسپویلر. یه چیزی که میتونم در مورد خوبی این مسیر بدون اسپویلر بگم اینه که چقدر شخصیت پردازی شیرو تو این مسیر خوبه
یعنی اگه من بتونم دو تا مسیر دیگه رو از حافظه ام پاک کنم، این یکی میتونه منو تکی به یکی از طرفدارهای این شخصیت تبدیل کنه. حیف ننگ اون دو تا مسیر دیگه هنوز هست :D
البته از اون جا که HF عملا مسیر نهایی ـه میتونیم دوباره همین جوری فکر کنیم :D

View attachment 296017
من خواهر بزرگ شیرو ام، پس باید مراقب برادر کوچیک ترم باشم
-ایلیاسویل وون آیزنبرن

چیزی که در مورد فیلم سوم به نظرم خیلی جالبه اینه که نهایتا تو اوج خودش این فیلم اصن در مورد قهرمان بازی شیرو یا حتی نجات پیدا کردن ساکورا توسط شیرو نیست.
رویارویی شیرو با ساکورا دقیقا همون جا که شیرو تو آخر فیلم دو تصمیم نمیگیره بکشتش تموم میشه. تو همون نقطه شیرو دقیقا خلاف جهتی میره که تو دو تا مسیر داستانی دیگه میره و عملا بیخیال قهرمان عدالت و این کوفت و زهرمارها میشه

این فیلم بیشتر در مورد خواهر و برادرهاست
در مورد رابطه شیرو و ایلیاسویل ـه
در مورد رین و ساکورا و مقابله و حس واقعی شون نسبت به همدیگه است
و حتی اگه بخوایم خیلی ریز شیم در مورد رابطه رایدر (مدوسا) و خواهرهاشه و حس همزادپنداری ایه که با ساکورا داره
و به خاطر همینه که من این فیلم رو تو بار دوم دیدن خیلی بیشتر از بار اولم دوست داشتم. از این دید خیلی از اتفاقات آخر فیلم ارزششون رو بیشتر نشون میدن

تو کل این سه تا فیلم، ایلیا تو یه آرک داستانی ایه که اولش میخواد برای انتقام از جای خالی ای که کریتسوگو تو دلش گذاشته، شیرو رو به زور جایگزین اش کنه حتی اگه مجبور باشه بکشتش
تا این که بعد وقایع فیلم دوم و فهمیدن این که چقدر کیریتسوگو این سال ها دنبالش بوده و چقدر شیرو حاضره به خاطر عشقش خودش و بقیه رو قربانی کنه و مثل کیریتسوگوی قدیم فکر نکنه، تو فیلم سوم، تصمیم میگیره واقعا شیرو رو به جای برادر کوچیکترش ببینه
ایلیاسویل شخصیتیه که ترسناک ترین پایان بد های نسخه اصلی مربوط به وقتیه که شیرو با روی بد این بشر رو در رو میشه واسه همین همچین رشد شخصیتی ای واقعا تو چشم مخاطب نمود داره. این تغییر هم به نظر من خیلی به مرور و طبیعی اتفاق می افته و خب تو انیمه با این که یه سری سکانس های گفتگو بین شیرو و ایلیا حذف شده ولی نهایتا سکانس هایی که باقی موندن کار رو انجام میدن.

اینا نهایتا همشون منتهی میشه به سکانس نهایی تو غار و جایی که ایلیا با جادوی هونز فیل شیرو رو نجات میده. خود سکانس و دیالوگ بین ایلیا و شیرو محشره این جا ولی خب مسئله این جاست خارج از کارگردانی خارق العاده خیلی توضیح میخواد این سکانس. این که جادوی هونز فیل (یا همون Third Magic چیه) چطوری روح شیرو بعد فروپاشی بدنش نجات پیدا کرد، چرا شیرو حتی داشت اسم ایلیا رو یادش می رفت. اینا چیزاییه که ناول بهتر توضیح میده و فیلم انتظار داره از سرنخ های جزئی ای که این ور و اون ور گذاشته بفهمید چی شده (یا مثل من از معجزه اینترنت استفاده کنید و در موردش همش بخونید :D)
اما بازم با همه اینا این سکانس با موسیقی اش واقعا اثرگذاره. یه کاری که انیمه در مقایسه با VN می کنه اون سکانس نهایی ایه که ایلیاسویل مادرشو تو اون آخر می بینه. از اون جا که اکثر جرئیات در مورد رابطه ایلیاسویل و آیرسویل تو Fate/Zero به داستان سری اضافه میشه و Fate/Zero هم بعد Fate/Stay night اومده، حرکت درستی بود از طرف سناریو نویس های انیمه که نهایتا ایلیا رو به مادرش برسونن. سکانس محشریه.

در نهایت داستان شیرو و ایلیا رو یه حالت Bittersweet ـی تموم میشه. این دو تا تو کل این فیلم حاضرن جون شون رو برای یکی دیگه فدا کنن و آخرش ایلیا تو احساسی ترین حالت ممکن موفق به انجامش میشه.

میمونه ساکورا و رین.
خیلی جالبه که نهایتا کسی که طلسم خودبزرگ بینی و افکار تاریک ساکورا رو در هم میشکنه شیرو نیست. از همون اواسط فیلم مشخصه که ساکورا در مورد شیرو به تصمیم نهایی اش رسیده و دیگه نمیذاره شیرو جلوش رو بگیره
ولی رین؟ رین قضیه اش فرق می کنه. وقتی رین جلوی ساکورا رو میگیره، ساکورا از هم میپاشه. وقتی رین به جای کشتن ساکورا اعتراف می کنه که نمیتونه خواهرش رو بکشه و بغلش می کنه بازم ساکورا از هم میپاشه.
اینم نکته جالبیه ها. رین تو مسیرهای دیگه مصداق کامل سوندره است ولی تو این مسیر خیلی دیر آدم متوجه میشه که تمام مواقعی که رین تو داستان میگه که میخواد ساکورای از کنترل خارج شده رو بکشه، بازم یه بخشی از سوندره بودنشه و داره با خواسته قلبی خودش مبارزه می کنه.
نهایتا وقتی به فرصت اصلی میرسه رین نمیتونه ساکورا رو بکشه و همینه که قشنگه. همین لحظه است که ساکورا بالاخره جلوی نفوذ آنگرا مینیو وایمیسته

کوتومینه کیره‌ی هم به به طرز جالبی دنباله همون مردیه که تو فیت/زیرو بود. عاری از هر احساسی، حتی شرارت. این مرد حاضره فقط بدبختی مردم رو نظاره گر باشه و هر کاری می کنه تا آنگرا مینیو دوباره زنده شه. حتی اگه منجر به مرگ خودش شه. سر همین هم ساکورا خیلی به دردش میخوره و نحوه ای هم که ساکورا رو کنترل می کنه به این سمت خیلی جالبه. با این که چند باری کل این قضیه Backfire می کنه سمت خودش ولی بازم آخر سر حاضره جلوی کالبد جام جلوی شیرو با بدن نیمه جونش وایسه. This man just cannot be stopped :D

میگم دنباله همون مردیه که تو فیت/زیرو بود چون تو دو تا مسیر دیگه واقعا مثل کوتومینه کیره‌ی فیت زیرو رفتار نمی کرد این بشر. خیلی احساساتی تر و جوگیر تر بود. تو هونز فیل واقعا همون حس "خــــــــطــــــر" ازش تصاعد می کرد که به عنوان مانع نهایی امیا شیرو واقعا انتخاب عالی ای بود.

اورآل نمیتونم بیشتر از این این سه گانه رو به همه پیشنهاد کنم. درسته قبلش باید حتما Fate/Zero و Fate/Stay Night Unlimited Blade Works رو ببینید ولی واقعا می ارزه. برای من حتی با این که یه بار قبلا دیده بودمش تجربه دومش حتی بیشتر کرد ارزششو واسم :x
"I will show you a miracle"

 

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
سلام به همگی
تا بحث فیت داغه منم بیام از دوستان یک مشاوره بگیرم :D
من تنها انیمه هایی که از این سری دیدم زیرو و آلتیمیت بلید بوده، این فیلم سه گانه رو کلا ندیدم. حالا میخوام طبق تایم لاین داستانی برم جلو و بقیه رو هم ببینم. چیزی که تا الان فهمیدم اینه که بازی از یک سری خط داستانی و تایم لاین و برنچ های مختلف تشکیل شده و تقریبا ترتیب دیدنشون هم اینجوری میشه:

داستان کلی:

“در دنیایی که جادوگرا در کنار مردم عادی زندگی میکنن، سه خانواده‌ی بزرگ جادوگران در گذشته‌ای دور و برای رسیدن به قدرتی عظیم، یک جام جادویی به اسم “جام مقدس” رو احضار کردن که وظیفه داشت هفت شخصیت تاریخی بزرگ رو احضار کنه تا خانواده ها اونها رو بکشن و با نیرویی که از اونها خارج میشه “جام مقدس بزرگ” رو احضار کنن، که البته این برنامه خیلی خوب پیش نرفت و طی سالیان بعد که جام مقدس به صورت رندوم احضار میشد این برنامه بهبود یافت تا “جنگ جام مقدس سوم” که کلیسا مدیریت این نبرد رو به عهده گرفت و اون رو تبدیل به یک تورنمنت کرد. تورنمنتی که هفت جادوگر برای خودشون هفت خادم (شخصیتهای تاریخی بزرگ) احضار میکنن و جادوگر و خادمی که در انتها زنده بمونن، جام بزرگ یکی از آرزوهاشون رو برآورده میکنه.”

1. سری Fate (خط زمانی اصلی)

اگر اشتباه نکنم اولین بخش میشه دوره خدایان، که توی لایت ناول Fate/stay night: Garden of Avalon اتفاق میوفته (قبل از شروع داستان قسمت بالا این لایت ناول رو داریم)
Mahoutsukai no Yoru - Witch on the Holy Night (این یک ویژوال ناول هست فیلمش هم قراره بیاد، خارج از اینکه خودش توی تایملایه اصلی هست یه تایم لاین مخصوص هم داره)
تا “جنگ جام مقدس سوم” که جام مقدس بزرگتر دزدیده میشه، اینجا داستان یه برنچ میخوره و میره برای Fate/Apocrypha
اگر جام مقدس بزرگتر دزدیده نشه باز دو اتفاق میوفته یا Fate/Zero و اتفاقات بعدش رو داریم یا یک خط زمانی دیگه رو داریم The Moon Cell Holy Grail War
شروع “جنگ جام مقدس چهارم” با انیمه
Fate/Zero
Kara no Kyoukai (مجموعه فیلم)
Lord El-Melloi II's Case Files: Rail Zeppelin Grace Note - A Grave Keeper, a Cat, and a Mage (اسپشیال)
Lord El-Melloi II Case Files: Rail Zeppelin Grace Note
Lord El-Melloi II's Case Files: Rail Zeppelin Grace Note - Waver, Reunion, and the Magic Lantern (اسپشیال)
اینجا داستان سه شاخه میشه:
Fate/stay night
Fate/stay night: Unlimited Blade Works (قبل از این بهتره Fate/stay night: Unlimited Blade Works Prologue هم دیده بشه)
Fate Stay Night Heaven’s Feel (فیلم سه گانه)
هر سه شاخه در نهایت به مانگای Fate/Hollow Ataraxia میرسن
در آخر هم انیمه Fate/strange Fake: Whispers of Dawn رو داریم که هنوز نیومده



2. خط زمانی Tsukihime

Mahoutsukai no Yoru -
Witch on the Holy Night
Shingetsutan Tsukihime



2. خط زمانی Apocrypha

به این قسمت Great Holy Grail War هم میگن که توش انیمه Fate/Apocrypha اتفاق میوفته



3. خط زمانی The Moon Cell Holy Grail War

Fate/Extra: Last Encore (این انیمه نمیدونم چقدر از داستان 4 بازی زیر رو پوشش میده)

این سری چهار تا بازی هم داره که دوتای آخریش روی استیم هم هست
Fate/Extra
Fate/ExtraCCC
Fate/EXTELLA LINK
Fate/Extella: The Umbral Star



4. خط زمانی Kaleid Liner Prisma Illya

فکر کنم کلا خط زمانی یوری و دخترونه سری محسوب میشه :D
Fate/kaleid liner Prisma☆Illya
Fate/kaleid liner Prisma☆Illya 2wei!
Fate/kaleid liner Prisma☆Illya 2wei Herz!
Fate/kaleid liner Prisma☆Illya 3rei!!
Fate/kaleid liner Prisma☆Illya Movie: Sekka no Chikai
Fate/kaleid liner Prisma☆Illya Movie: Licht - Namae no Nai Shoujo



5. خط زمانی Grand Order

اگر اشتباه نکنم این خط زمانی ریبوت سری محسوب میشه
Fate/Grand Order: First Order
Fate/Grand Order: Zettai Majuu Sensen Babylonia
Fate/Grand Order: Zettai Majuu Sensen Babylonia – Initium Iter
Fate/Grand Order: Shinsei Entaku Ryouiki Camelot 1 – Wandering; Agateram
Fate/Grand Order: Shinsei Entaku Ryouiki Camelot 2 – Paladin; Agateram
Fate/Grand Order: Moonlight/Lostroom
Fate/Grand Order: Shuukyoku Tokuiten - Kani Jikan Shinden Solomon



6.اسپین آف ها

Carnival Phantasm
Fate/Prototype
Emiya-san Chi no Kyou no Gohan
با یه کلی اسپشیال و ova و ona دیگه


حالا کسی هست که اینا رو دیده باشه؟ به غیر از خط اصلی بقیشون ارزش دیدن دارن؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر