منم!واقعا خوشحالم که مانگا رو نخوندم
واقعا بیشتر لذت اثر میرفت.
منم!واقعا خوشحالم که مانگا رو نخوندم
درک نمیکنم چطور بعضی از دوستان میتونن اوپنینگ و اندیگه انیمه ها رو ببینن!!!!?????
همش اسپویلره حاجی, همش
نمیدونم چه مرگشونه که تمام اتفاقای فصل رو توی این دو بخش نشون میدن
یکی دوتا انیمه که الان اسمشون یادم نیست همینجوری یه سری از اتفاقای توی فصل رو تو همین دو بخش دیدم دیگه هیچ وقت نمیبینم اپنینگ و اندینگ رو
واقعا دوستان دارن مرز های جدیدی از اسپویل رو کشف میکنن. دوست من، رفیق گرامی، عزیز من واله... بااله... هر چیزی اسمش اسپویل داستانی نیست.حرفتو قبول دارم اصلا یه سری انیمه ها نصف شخصیت های داستانو توی opening لو میده
من میذارم اپیزود های آخر هر فصل با دقت می بینمش بهتره
برای منم سواله چرا انقدر اسپویلر داره
والله برای مایی که هیچ کدوم از تریلرها رو به جز همون تریلر معرفی نمیبینیم نشون دادن کارکترهایی که وسط انیمه معرفی میشن و یه سری از بخشهای داستانی اسپویلرهواقعا دوستان دارن مرز های جدیدی از اسپویل رو کشف میکنن. دوست من، رفیق گرامی، عزیز من واله... بااله... هر چیزی اسمش اسپویل داستانی نیست.
بالای ده بار سر این موضوع تو همین تاپیک بحث کردیم
ما تو داستان نویسی پیرنگ داستانی داریم، پلات تویست (PLOT TWIST) و بن مایه داریم. اصلا یکی از عناصر داستانی و تکنیک های روایی خودش پیشآگاهی یا FORESHADOWING هستش حالا بحث کلیف هنگر و تعلیق و فلش بک بماند.
میفرمایند 90 درصد انیمه ها اوپنینگ به همین شکل دارن، حکم صادر شد که بله! همه اسپویل داستانی دارن/.
دست بردارید از این وسواس شدید بر روی صرفاً کلمه اسپویل داستانی.
نکته همین جاست دوست عزیز من، "مایی" وجود نداره و این طرز تفکر داره تبدیل میشه یا حتی تبدیل شده به فن بوی تاکسیکوالله برای مایی که هیچ کدوم از تریلرها رو به جز همون تریلر معرفی نمیبینیم نشون دادن کارکترهایی که وسط انیمه معرفی میشن و یه سری از بخشهای داستانی اسپویلره
حالا اینکه شما انتظار دیدن پیچشهای داستانی رو توی تریلر داری تا براتون اسپویلر باشه یه بحث جداس
راستش من زیاد سورپرایز نشدم و حدس میزدم دقیقا به همینجا برسه
اینا از همون اواخر فصل سه هینت دادن و وقتی داستان رو بردن سمت تایم لاین و آینده یـ جورایی فهمیدم قضیه از چه قرار ـه . الان سوالی که برا من پیش اومده اینه که اتک تایتان واقعا میتونه آینده رو ببینه یا گریشا فک میکرده داره آینده رو میبینه چون ارن تمام این مدت داشته کنترلش میکرده ؟ چون اگه اینجوری باشه قاعدتا باید ارن آینده خودش رو هم ببینه که بعید میدونم اینجوری باشه
دقیقا. منم مثل تو هستم! اتفاقا چند روز پیش ملت کف و خون قاطی میکردند با خودم میگفتم شاید من اشتباه دیدم چون خیلی برام شوکه آور نبود.راستش من زیاد سورپرایز نشدم و حدس میزدم دقیقا به همینجا برسه
اینا از همون اواخر فصل سه هینت دادن و وقتی داستان رو بردن سمت تایم لاین و آینده یـ جورایی فهمیدم قضیه از چه قرار ـه . الان سوالی که برا من پیش اومده اینه که اتک تایتان واقعا میتونه آینده رو ببینه یا گریشا فک میکرده داره آینده رو میبینه چون ارن تمام این مدت داشته کنترلش میکرده ؟ چون اگه اینجوری باشه قاعدتا باید ارن آینده خودش رو هم ببینه که بعید میدونم اینجوری باشه
عزیز فن بوی سمی و تعصب کجا بود??!!!نکته همین جاست دوست عزیز من، "مایی" وجود نداره و این طرز تفکر داره تبدیل میشه یا حتی تبدیل شده به فن بوی تاکسیک
چرا؟ چونکه بدون دونستن دلیل یا حتی با دونستن دلیل و صرفاً بخاطر نپذیرفتنش حمله میکنه به اثر. بدون اینکه بدونه دلیل این پیچش داستانی چی بود، بدون اینکه بدونه چه پلات و پیرنگی برای داستان برنامه ریزی شده.
اشتباه حرف منو برداشت نکنید، نمیگم حق انتقاد ندارید، چراکه یه اثر ضعیف باید انتقاد بشه ولی تعصب کورکورانه و فن بویئیسم تاکسیک خیر؛ اصلا جایی نداره.
این طرز تفکر رو جای جای اینترنت پیرامون آثار متفاوت میبینم، طرفدار های تعصبی last of us بدون اینکه بدونن دیلمای داستان چی بود، طرفدار های شرکت و برند ها و....
حالا اگه دوست داشتید بیشتر توضیح میدم ولی چون فکر میکنم جو نوشتن توی تاپیک یه طوریه که خدای نکرده به شکل توهین برداشت میشه نه صرفا بحث دوستانه، اجازه میگیرم اول
دو تاشون رفت توی لیست.سلام
سه چهار تا مانگای خوب خونده بودم توی دو سه ماه اخیر، ولی حوصلهام نمیکشید که بیام و معرفیشون کنم. البته همچنان هم تنبلی اجازه نمیده که در موردشون زیاد تایپ کنم برای همین هم مختصر و مفید در مورد چندتاشون یه توضیحی میدم. امیدوارم ترغیب به خوندنشون بشید
اولین مانگایی که میخواستم معرفی کنم، World End Solte هست، مانگای جدید میزوکامی ساتوشی بزرگوار. ساتوشی خالق یه سری از بهترین مانگاهایی هست که من خوندم: Spirit Circle، Sengoku Youko و Lucifer and Biscuit Hammer. ساتوشی استاد world building هست. همیشه داستانهاش با یه کانسپت ساده شروع میشه و بعد به مرور زمان، ابعاد مختلفی از دنیا رو به مخاطب معرفی میکنه و انتهای داستان، مخاطب با یه دنیای پیچیده رو به رو هست که جزئیاتش رو به لطف روایت خوب مانگاکا، خیلی خوب درک کرده. از نظر شخصیت پردازی هم ساتوشی روند مشابهی رو طی میکنه و به مرور زمان، مخاطب رو با شخصیتها و ابعاد مختلف زندگیشون آشنا میکنه. خیلی بعیده که ساتوشی کاراکتری رو توی روند داستان معرفی کنه و توی انتهای داستان، مخاطب این کاراکتر رو دوست نداشته باشه.
بی راه نمیگن مخصوصا تو کارهای اکشنواقعا دوستان دارن مرز های جدیدی از اسپویل رو کشف میکنن. دوست من، رفیق گرامی، عزیز من واله... بااله... هر چیزی اسمش اسپویل داستانی نیست.
بالای ده بار سر این موضوع تو همین تاپیک بحث کردیم
ما تو داستان نویسی پیرنگ داستانی داریم، پلات تویست (PLOT TWIST) و بن مایه داریم. اصلا یکی از عناصر داستانی و تکنیک های روایی خودش پیشآگاهی یا FORESHADOWING هستش حالا بحث کلیف هنگر و تعلیق و فلش بک بماند.
میفرمایند 90 درصد انیمه ها اوپنینگ به همین شکل دارن، حکم صادر شد که بله! همه اسپویل داستانی دارن/.
دست بردارید از این وسواس شدید بر روی صرفاً کلمه اسپویل داستانی.
دو تاشون رفت توی لیست.
اتفاقا همین چند روز قبل تایید شد که Lucifer and Biscuit Hammer قراره امسال (۲۰۲۲) اقتباس انیمه داشته باشه که برای یه مانگای باستانی خیلی شوکه کننده بود.
از ساتوشی فقط با همون مانگا آشنا بودم که چیز نسبتاً جالبی هست. برای اون دورانی که شوننها چندان تریپ دارک برنمیداشتن، یه مقدار حالت دارک داره. البته نه مدل برسرک.