Alpha Protocol, X360 Version

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین



Publisher : Sega
......................................
Developer : Obsidian
......................................
Genre : Role-Playing
......................................
Release: Oct 6, 2009
.....................................
ESRB: Mature




Trailers :




Pictures :


 
آخرین ویرایش:

ar22

کاربر سایت
Jul 3, 2008
2,228
نام
آریو
بازیه خیلی قشنگی هستش و از عکس ها هم میتونید ببینید.

میخواستم بهت بگم این تاپیک رو بزنی.
 

Aʍir Rәzʌ

کاربر سایت
May 12, 2008
4,749
مقدمه : :cool:

تاکنون انواع بسياري از نقش آفريني را ديده ايم اما Alpha Protocol بي گمان تازگي خاصي براي هواداران RPG دارد.استوديوي Obsidian Entertainment که عناوين نقش آفريني موفقي چون Knights of The Old Republic II و Neverwinter Nights 2 را در کارنامه ي خود دارد قصد دارد اين بار گريزي به دنياي جاسوس ها بزند و ژانر محبوب stealth(مخفي کاري) را به نقش آفريني پيوند بزند.

در مارس 2006 استوديو Obsidian و شرکت Sega اعلام کردند که مشغول ساخت يک عنوان نقش آفريني با اسم رمز Project Georgia هستند که قرار است آغازگر يک فرنچايز جديد باشد و براي سه پلتفرم Xbox 360 , PC و PS3 عرضه خواهد شد.دو سال بعد در سيزدهم مارس 2008 اعلام شد که بازي Alpha Protocol نام دارد و يک اکشن نقش آفريني سوم شخص است که در فضايي امروزي با تم جاسوسي اتفاق مي افتد.بازيباز در بازي کنترل يک مأمور تازه کار CIA به نام Michael Thorton را به دست مي گيرد.

6.jpg


شايد در نگاه اول اين تصوير از يک بازي در ژانر اکشن ادونچر مخفي کاري گرفته شده باشد اما Alpha Protocol در درجه ي اول يک نقش آفرينيست

در سال گذشته ي ميلادي Sega از انتشار بازي در کوارتر اول 2009 و Obsidian از انتشار بازي در کوارتر دوم 2009 خبر داده بودند اما در شانزدهم مارس 2009 از طرف Sega اعلام شد که بازي در اکتبر 2009 و به عبارت ديگر در کوارتر سوم 2009 انتشار خواهد يافت.

داستان : :love:

وقتي يک هواپيماي مسافربري به وسيله ي سلاحي فوق پيشرفته منسوب به ايالات متحده هدف قرار مي گيرد تنش شديدي بين ايالات متحده و ساير کشورها ايجاد مي شود.ايالات متحده تيمي را مسئول بررسي اين موضوع مي کند که Thorton يکي از اعضاي اين تيم است و کار خود را از خاورميانه آغاز مي کند.

بعد از منحرف شدن مأموريتي مهم،Thorton به وسيله ي مافوقانش مورد خيانت قرار مي گيرد و دولت ايالات متحده او را تحت تعقيب قرار مي دهد.در پاسخ به اين مسئله،Thorton عليرغم اينکه "Alpha Protocol" براي مأموران ارشدتر در نظر گرفته شده است از اين پروتکل استفاده مي کند و براي کشف توطئه،فعاليت سرّي و پنهاني خود را آغاز مي کند.

ديالوگ : :biggrin1:

در سيستم ديالوگ بازي انتخاب هاي متعددي وجود دارد که هرکدام بيانگر حالت خاصي از شماست.به گفته ي سازنده هاي بازي انتخاب هاي موجود در ديالوگ به نوعي منعکس کننده ي حالات سه "J.B" است:ملايم و سنجيده مانند James Bond،حرفه اي مثل Jason Bourne و خشن مثل Jack Bauer(شخصيت اول در سري تلويزيوني 24).NPC هاي مختلف پاسخ هاي مختلفي را به هرکدام از اين سه حالت نشان مي دهند مثلاٌ چنانچه در هنگام صحبت کردن با يک NPC به طرف او اسلحه بکشيد و يا اينکه او را تهديد به استفاده از خشونت کنيد، بسته به شخصيت NPC پاسخ متفاوت خواهد بود؛ممکن است يک شخص حاضر به همکاري با شما شود و شخص ديگر به خشونت متوسل شود.

1.jpg


براي حرف کشيدن از NPC ها انتخاب تهديد کردن و اسلحه کشيدن در صفحه ي مکالمه بازي امکان پذير است

ديالوگ هاي بازي به صورت real time هستند و به همين دليل شما زمان محدودي براي انتخاب کردن خطوط ديالوگي خود داريد.زمان در دسترس براي انتخاب کردن کوتاه است و به اين ترتيب شما بايد در مدت نسبتاٌ کوتاهي حرکت بعدي خود را تعيين کنيد و برخلاف بسياري از نقش آفريني هاي قبلي،زمين و زمان منتظر انتخاب شما نخواهند ماند!اين موضوع شايد سبب شود که نتوانيد به خوبي تمامي گزينه ها را سبک سنگين کرده و بهترين انتخاب را انجام دهيد اما انتخابي را انجام مي دهيد که شايد اگر واقعاٌ در آن شرايط قرار مي گرفتيد انجام مي داديد.


انتخاب ها : :confused:

همچون هر نقش آفريني ديگري،انتخاب نقش کليدي اي را در گيم پلي بازي ايفا مي کند.به عنوان مثال در قسمتي از بازي به دري که توسطي نگهباني محافظت مي شود مي رسيد و چند گزينه پيش روي شماست.مي توانيد به سمت نگهبان مذکور آمده و با خوش و بش کردن و استفاده از سيستم ديالوگ بازي از اين در عبور کنيد.چنانچه در زمينه ي stealth به level هاي بالا رسيده باشيد مي توانيد حواس نگهبان را پرت کرده و از در بگذريد.همچنين مي توانيد از راه سر راست تري استفاده کنيد؛نگهبان را به گلوله ببنديد و راه عبور خود را هموار کنيد اما اين راه ممکن است پيامدهاي منفي اي براي شما در پي داشته باشد و سبب شود که نظامي هايي که در طول بازي به آنها بر مي خوريد کمتر به شما اعتماد کنند.

انتخاب هاي شما در بازي پيامدهايي نيز خواهد داشت.در E3 2008 استوديوي Obsidian ويدئويي از بازي نمايش داد که در آن Thorton براي پيدا کردن يک دلال اسلحه به نام Nasri به خاورميانه مي رود.بعد از پيدا کردن Nasri سه آپشن پيش روي شماست:او را بکشيد،او را تحويل بدهيد يا بگزاريد فرار کند.اگر بگزاريد فرار کند اعتبار خود را نزد شرکتي که شما را براي اين مأموريت فرستاده از دست مي دهيد اما مي توانيد هر وقت که بخواهيد از Nasri اسلحه خريداري کنيد.اگر او را بکشيد perk اي باز مي شود که احتمالاٌ روي توانايي هاي صحبت کردن شما تأثير مثبت خواهد گذاشت چراکه بعداٌ اشخاص ديگر هنگام صحبت کردن با شما محتاطتر خواهند بود و حساب کار دستشان مي آيد.ضمن اينکه سازندگان به اين موضوع اشاره کرده اند که امکان دارد بعد از گذشت زمان نسبتاٌ طولاني اي پيامد انتخاب خود را مشاهده کنيد.

سيستم مبارزه : :evil:

اگرچه بازي به شدت مبتني بر آپشن هاي ديالوگي و ارتقاي مهارت هاست اما سيستم مبارزه بازي با ارائه ي ميزان بيشتري گيم پلي درگير کننده از استانداردهاي نقش آفريني فاصله مي گيرد.شما مي توانيد دويده و با استفاده از اسلحه هاي متنوع و قابل ارتقايي که داريد دشمنانتان را نشانه بگيريد.مي توانيد پناه گرفته و در صورت نزديکي به دشمن از حملات melee استفاده کنيد.

3.jpg


پناه گرفتن در Alpha Protocol.امکان blind firing(شليک از پشت پناه بدون نگاه به دشمن) نيز در بازي وجود دارد

چنانچه به قدر کافي صبور باشيد مي توانيد از توانايي هاي مخفي کاري Thorton استفاده کرده،پنهاني به دشمن نزديک شده و بدون هيچ سر و صدايي او را از ميان برداريد.

2.jpg


صحنه اي آشنا براي عاشقان سم فيشر و اسپلينترسل! مخفي کاري نقش مهمي را در گيم پلي بازي ايفا مي کند


از جمله مهارت هايي قابل ارتقاء در بازي مي توان به تکنيک critical hit , bullet storm و chain shot اشاره کرد.با استفاده از bullet storm باراني از گلوله- خيلي بيشتر از ميزان گلوله اي که در حالت نرمال از اسلحه ي شما خارج مي شود - از اسلحه ي شما به سمت دشمن شليک مي شود.chain shot هم چيزي شبيه به bullet-time مکس پين است که در اين حالت مي توانيد چندين حمله ي پي در پي را در حالت اسلوموشن اجرا کنيد.

تجهيزات : :smile:

شما در بازي يک safe house داريد که در آنجا مي توانيد خودتان را به انواع و اقسام سلاح ها بسته به مأموريتي که داريد مجهز کنيد.نوع armor شما نيز قابل انتخاب است و مي توانيد قبل از شروع هر مأموريت يکي از 3 نوع armor مخصوص combat , stealth و tech را انتخاب کنيد.همراه داشتن تجهيزات تکنيکي به شما امکان مي دهد که دستگاه هاي الکترونيکي را هک کرده و از آنها در جهت منافع خود استفاده کنيد.

براي سلاح هاي بازي نيز وسايل جانبي متنوعي تعبيه شده است از جمله صدا خفه کن،ديد هاي مختلف،مهمات مخصوص و تغيير لوله اسلحه.بسته هاي بازيابي سلامتي،چند نوع نارنجک و gadget هاي مخصوص نيز در بازي وجود دارد.Matthew Rorie بازارياب Obsidian و يکي از تهيه کنندگان Alpha Protocol از وجود تجهيزات پيشرفته تري نيز در بازي خبر داده هر چند که نامي از آنها نبرده است.

4.jpg


Gadget ها يکي از تجهيزات اصلي Thorton در Alpha Protocol است

تغيير ظاهر : ;)

در safe house علاوه بر انتخاب سلاح ها و تجهيزات مي توانيد تغيير قيافه نيز بدهيد.مثلاٌ مي توانيد از ريش يا سبيل مصنوعي استفاده کنيد.ظاهر فيزيکي گاهاٌ نقش مهمي را در مأموريت هاي بازي ايفا مي کند و تغيير قيافه با استفاده از يک سبيل مي تواند در بعضي از مکان ها به شما کمک کند.

يکي از جالب ترين جنبه هاي جاسوسي اين است که رفتار طبيعي و معقولي داشته باشيد و ظاهرتان مطابق رقتار و موقعيتتان باشد.مثلاٌ هنگامي که مي خواهيد با يک فردي عادي در خيابان صحبت کنيد لباس معمولي بپوشيد و خونسرد و راحت رفتار کنيد.هماهنگ نبودن ظاهر با موقعيت و رفتار شما سبب مشکوک شدن NPC ها به شما مي شود.

نکات ديگر : :cheesygri

در safe house شما تلويزيون نيز وجود دارد که در فواصل زماني مشخصي اخبار پخش مي کند.در لا به لاي اين اخبار ممکن است گزارشي مربوط به اعمال شما نيز پخش شود.علاوه بر اين کامپيوتر و تلفن نيز در منزل شما وجود دارد که با استفاده از کامپيوتر مي توانيد email هايتان را چک کرده و با تلفن با مافوقانتان ارتباط برقرار کنيد.

Tim Ernest از تهيه کنندگان بازي در Sega درباره ي داستان بازي گفته است که بازي احتمالاٌ دربرگيرنده ي داستاني طولاني تر از يک season کامل سريال 24 خواهد بود!

از جمله لوکيشن هايي که بايد در آنها safe house داشته باشيد مي توان به شهرهاي رم،مسکو،تايوان و کشور عربستان سعودي اشاره کرد.


***************


تيم خوب Obsidian افرادي از جمله Chris Avellone(ليد ديزاينر Alpha Protocol) دارد که بر روي بازي هاي مطرحي چون Neverwinter Nights 2 , Baldur"s Gate 2 , Baldur"s Gate , Fallout 2 , Fallout و KoTOR II کار کرده اند و چه به عنوان استوديوي Black Isle و چه به عنوان Obsidian همواره آثار ارزشمندي براي هواداران نقش آفريني خلق کرده اند.با توجه به اينکه بيش از 3 سال از آغاز به کار ساخت بازي مي گذرد انتظارها از Obsidian بسيار بالاست.بايد ديد که آيا اين استوديو در پيوند سم فيشر و مأمور 47 با نقش آفريني موفق عمل خواهد کرد يا خير.

منبع
 
آخرین ویرایش:

Trunks

کاربر سایت
Jan 2, 2008
7,173
نام
Shahab
منکه از بازی خیلی خوشم اومد معلومه که بازی جالبه...خصوصا از حرکات اون پسره مثل بستن نارنجک به دهن و انداختن گاز به هواکش...در کل منم شدیدا منتظر بازی هستم!
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
من اصلا از سبک نقش آفرینی خوشم نمیومد.نمیدونم چرا.شاید چون خیلی پیچیده بود.:biggrin1:مخصوصا اولش که هی باید کلاس و ملاس و از این جور چیزا انتخاب میکردی.واسه همین هیچ وقت سمت این جور بازیا نمیرفتم.:biggrin1:
تا اینکه با Mass Effect آشنا شدم و منو خیلی به خودش جذب کرد.چون تو زمینه ی RPG برای من ساده بود و تو ارتقاع توانایی ها و این چیزا خلاصه میشد.شاید برای کسی که واقعا تو این سبک حرفه ای باشه این بازی زیاد جالب نباشه ولی واسه من خیلی عالی بود.
حالا غرض از اینهمه وراجی این بود که بگم امیدوارم این بازی هم بیشتر از این نظر شبیه ME باشه.:biggrin1:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر