Multi Platform Alan Wake II

سازنده
Remedy
تاریخ انتشار
27 October
ناشر
Epic Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Alan Wake II

FGNa5MZXwAErZAM.png
This story is a monster. And monsters wear many faces.

پس از 11 سال انتظار سرانجام Remedy Entertainment در طی مراسم The Game Awards 2021 با انتشار تریلر سینماتیک از Alan Wake 2 رونمایی کرد.
بعد از نمایش تریلر Alan Wake 2 سم لیک خالق و نویسنده بازی اعلام کرد که Alan Wake 2 اولین عنوان در سبک وحشت و بقای استودیو Remedy خواهد بود. Sam Lake در ادامه بیان کرد که در حین توسعه قسمت اول همزمان بر روی Alan Wake 2 هم کار میشده، و در طول این سالیان بارها ایده ها و کانسپت دنیای Alan Wake 2 تغیر کرده که هر بار بهتر از ایده قبلی در مسیر مثبتی تغیر کرده. Sam Lake در ادامه افزود، در طی 10 سال گذشته Remedy Entertainment بر روی هر پروژه ای که کار کرده اند همیشه مشتاقانه با یک تیم اصلی کوچک در حال توسعه Alan Wake 2 بوده. از آنجایی Control 2019 و Alan Wake در یک جهان جریان دارند بسته الحاقی AWE دنیای Alan Wake و Control را به هم متصل کرد و اشاره هایی به Alan Wake 2 شد. Sam Lake همچنین اعلام کرد برای لذت بردن از Alan Wake 2 نیازی به تجربه عناوین قبلی (Control و Alan Wake) نیست، ولی کسانی که مشتاق باشند با تجربه عناوین قبلی با پس زمینه Alan Wake 2 بیشتر آشنا خواهد شد. در حالیکه قسمت اول Alan Wake المان های "ترس" داشت ولی یک بازی اکشن ماجراجویی بود، Alan Wake 2 اولین ساخته survival horror ( وحشت و بقا) Remedy Entertainment خواهد بود به گفته Sam Lake عنوان Alan Wake 2 برداشت آنها از ژانر وحشت بقا است که نوید یک تجربه خاص و محصر به فرد را میدهد.
Sam Lake در نهایت اعلام کرد که در تابستان سال 2022 اطلاعات بیشتری از بازی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
Alan Wake 2 در سال 2023 برای کنسول های نسل 9( PlayStation 5, Xbox Seris X/S) و PC منتشر خواهد شد.

تاپیک آپدیت خواهد شد...
 
آخرین ویرایش:

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,411
نام
aliakbar
رزولوشن بازی :
Alan Wake 2 on PS5 offers both a 30fps Quality mode and a 60fps Performance mode. The Quality mode runs at only 1272p natively, with FSR2 being used to uprez the image to 4K, while Performance is only 872p with FSR2 being used to get to 1440p

خدایی 872p آخه!!
برگشتیم به رزولوشن دوران نسل هفتم
افت فریم اذیت کننده است و کاملا تاثیرش مشخصه ولی رز داینامیک زیاد واسه کنسول پلیرا مهم نیست.

اتمسفر بازی به قدری گیراست که اسمت هم یادت میره رزولوشن پیشکش.
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
دیزاین بازی کلا ۳۰فریم بوده. بعدا گفتن بزار ۶۰ هم اضافه کنیم. ۳۰ کاملا playable یی داره بازی. بنظرم visual hit مربوط به مد پرفورمنس زیاده و عملا نصف جادوی بازی رو میپرونه. بازی اگه بهترین گرافیکی که تا حالا بشر خلق کرده، نباشه قطعا جزو ۳تای برتر تاریخه.
 

S0lid Snake

کاربر سایت
Sep 26, 2012
2,116
نام
آرمان
منم روی مود کوالیتی بازی میکنم. روی تی وی واقعا تفاوت بین کوالیتی و پرفورمنس زیاده. گرافیک روی کنسول هم عالیه و از هر لحاظ نسل نهمیه و میشه گفت بهترین گرافیک کنسولیه تاالان فقط یه سری باگ و pop in داره که امیدوارم بتونن درست کنن و همینطور اپشن 40fps هم اضافه کنن. گیم پلی و داستان هم که تا اینجای کار :-t
 
  • Like
Reactions: mikael1026

cameronx65

کاربر سایت
Jun 12, 2023
357
دوستان با یک بازی کالت طرف هستیم اسمش میمونه برای همیشه- ترکیب مرگبار جادوگر بلر (فیلم اصلی نه بقیه که از روش ساختن) با بازی های خود رمدی و سایلنت هیل و رزی 4 و Condemned , و فیلم های 7 و بعد دیوید لینچ یعنی مغز آدمی که دنبال این تم ها ست و منفجر میکنه - بعد روایت سینمایی آدم های واقعی دارن حرف مییزنن و راه میرنن و مرموز بودنش در حد سولز 1 بی نهایت مرموز و تیره و تار و هر چی گفته بشه از این روایت فوق استثنایی کم گفته شده خارق العاده و فراموش نشدنی -

افتر برنراسکرین شات ها بدون HDR 'کپچر میکنه ولی باور کنید روی TV با hdr‌ قوی فرقی بازی با دنیای واقعی نداره!

AlanWake2_2023_10_27_17_18_51_115.jpg AlanWake2_2023_10_27_18_09_20_286.jpg


AlanWake2_2023_10_27_18_03_21_673.jpg
j,
 
آخرین ویرایش:

ArefTheGreat

کاربر سایت
Jul 7, 2009
1,179
نام
عارف واعظ قائمی
در زمینه RT و PT رو PC اصلا اینطور که میگی گل و بلبل نیست .
تقریبا تمام کارت گرافیک هایی که زیر ۱۶ گیگ vram دارن چه انودیا چه amd تو حالت RT و PT افتضاح اجرا میشن (اونایی که زیر ۱۲ گیگ هستن که میشه گفت غیرقابل بازی هستند (زیر ۱۰ فریم)
پس رو PC هم درصد خیلی کمی میتونن از RT زیبای این بازی بهره ببرن ولی جنابعالی یجوری پست زدی انگار همه رو PC میتونن RT بازیو تجربه کنند .

View attachment 316354View attachment 316356View attachment 316357View attachment 316360View attachment 316361
به نظرم خیلی صحبت شما منطقی نیست، از طرف دیگه هم ممکنه داستان PC vs Console باشه و از بحث تاپیک خارج بشه.
به هر شکل، با توجه به رزولوشنی که مثلا کنسول داره بازی رو اجراه میکنه (مد کوالیتی 1272p و مد پرفورمنس 872p و بعد upscale میشه به 4K و 1440p) به نظرم اگر قرار هست مقایسه ای صورت بگیره باید بین نتایج 1440p باشه یا 1080p باشه (حالا همین دوتا باز هم از رزولشون کنسول بالاترن). بازم بخواهیم نگاه کنیم Path Tracing تکنولوژی خیلی خیلی سنگینی هست ولی باز هم 3090, 4070Ti, 3090Ti, 4080 و 4090 گرافیک هایی هستن که دارند 30 فریم به بالا میدن روی 1440p که باز همه اینا مشابه کنسول با DLSS به رزولشون 4K Upsacle بشن اونم با کیفیت بهتر از FSR و در مورد سریه 40 با Frame Generation به راحتی میشه به فریم ریت های خیلی بالاتری دست پیدا کرد. اگر هم بخواهیم مد پرفورمنس کنسول رو مورد نظر قرار بدیم اونم با Path Tracing که گزینه های بالا تقریبا میانگین بالای 50 فریم دارند بازم تو رزولشون بالاتر از کنسول در کنارش شاید بشه گرافیک های دیگه ای مثل 7900XTX و 3080 و (4070 به خصوص که FG هم داره) هم اضافه کرد که مثلا در نهایت خروجی upscale شده روی 1440p 60FPS به شما بدن اونم با نهایت تنظیمات و Path Tracing.
حالا اگر کلا بیخیال Path Tracing بشیم و تمرکز رو فقط استفاده از Ray Tracing باشه که به مراتب سبک تره و از طرف دیگه همینش هم رو کنسول نیست گزینه های خیلی بیشتری به لیست میشه اضافه کرد! قرار نیست مثلا نتایج 4K native رو شما مقایسه کنید با کنسولی که مثلا 1272p داره بازی رو بدون RT اجرا میکنه!
صحبت های بالا در جواب پیام شما بود مثلا گرافیک های زیر 12 گیگ عملا غیر قابل بازی هستن. اگر رفرنس به چیزی باشه کنسول داره نشون میده باز هم رو PC خیلی گرافیک ها هستن که با انتظار منطقی میشه Path Tracing و Ray Tracing رو تجربه کنند و لزوما محدود به 4080 و 4090 نیست.
در نهایت ولی از ابتدا همین بوده که یک بازی وقتی عرضه میشه هرچی تنظیمات گرافیکی بالاتر باشه سیستم قوی تری هم نیاز داشته باشه و تعداد کمتری بشه اون کیفیت رو تجربه کنند. به هر شکل از کنسولی هم که سال 2020 عرضه شده نمیشه (زمانی که Real time ray tracing تازه در بازی های مورد استفاده قرار داشته میگرفته) انتظار داشت بشه خروجی مشابه سخت افزاری بده که الان در نسل سوم خودش هست روی PC. از طرف دیگه وقتی یک بازی هم انحصاری سونی نباشه و روی اون کنسول بهینه سازی ها مخصوص خودش رو داشته نداشته باشه، وقتی با بقیه پلتفرم ها مقایسه بشه بیشتر میشه خروجی رو به صورت منطقی بررسی کرد.
 

amonre

کاربر سایت
Feb 9, 2023
439
در زمینه RT و PT رو PC اصلا اینطور که میگی گل و بلبل نیست .
تقریبا تمام کارت گرافیک هایی که زیر ۱۶ گیگ vram دارن چه انودیا چه amd تو حالت RT و PT افتضاح اجرا میشن (اونایی که زیر ۱۲ گیگ هستن که میشه گفت غیرقابل بازی هستند (زیر ۱۰ فریم)
پس رو PC هم درصد خیلی کمی میتونن از RT زیبای این بازی بهره ببرن ولی جنابعالی یجوری پست زدی انگار همه رو PC میتونن RT بازیو تجربه کنند .

View attachment 316354View attachment 316356View attachment 316357View attachment 316360View attachment 316361
من همین الان روی 3080 و RT روی high راحت 50 فریم میگیرم
میتونم ویدئوشم بزارم اگر باور نمیکنید

بارها گرفته شد که کلا بحث بنچمارک یه چیز جداس و با فریمی که شما واقعا میگیری زمین تا اسمون فرق داره
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
به نظرم خیلی صحبت شما منطقی نیست، از طرف دیگه هم ممکنه داستان PC vs Console باشه و از بحث تاپیک خارج بشه.
به هر شکل، با توجه به رزولوشنی که مثلا کنسول داره بازی رو اجراه میکنه (مد کوالیتی 1272p و مد پرفورمنس 872p و بعد upscale میشه به 4K و 1440p) به نظرم اگر قرار هست مقایسه ای صورت بگیره باید بین نتایج 1440p باشه یا 1080p باشه (حالا همین دوتا باز هم از رزولشون کنسول بالاترن). بازم بخواهیم نگاه کنیم Path Tracing تکنولوژی خیلی خیلی سنگینی هست ولی باز هم 3090, 4070Ti, 3090Ti, 4080 و 4090 گرافیک هایی هستن که دارند 30 فریم به بالا میدن روی 1440p که باز همه اینا مشابه کنسول با DLSS به رزولشون 4K Upsacle بشن اونم با کیفیت بهتر از FSR و در مورد سریه 40 با Frame Generation به راحتی میشه به فریم ریت های خیلی بالاتری دست پیدا کرد. اگر هم بخواهیم مد پرفورمنس کنسول رو مورد نظر قرار بدیم اونم با Path Tracing که گزینه های بالا تقریبا میانگین بالای 50 فریم دارند بازم تو رزولشون بالاتر از کنسول در کنارش شاید بشه گرافیک های دیگه ای مثل 7900XTX و 3080 و (4070 به خصوص که FG هم داره) هم اضافه کرد که مثلا در نهایت خروجی upscale شده روی 1440p 60FPS به شما بدن اونم با نهایت تنظیمات و Path Tracing.
حالا اگر کلا بیخیال Path Tracing بشیم و تمرکز رو فقط استفاده از Ray Tracing باشه که به مراتب سبک تره و از طرف دیگه همینش هم رو کنسول نیست گزینه های خیلی بیشتری به لیست میشه اضافه کرد! قرار نیست مثلا نتایج 4K native رو شما مقایسه کنید با کنسولی که مثلا 1272p داره بازی رو بدون RT اجرا میکنه!
صحبت های بالا در جواب پیام شما بود مثلا گرافیک های زیر 12 گیگ عملا غیر قابل بازی هستن. اگر رفرنس به چیزی باشه کنسول داره نشون میده باز هم رو PC خیلی گرافیک ها هستن که با انتظار منطقی میشه Path Tracing و Ray Tracing رو تجربه کنند و لزوما محدود به 4080 و 4090 نیست.
در نهایت ولی از ابتدا همین بوده که یک بازی وقتی عرضه میشه هرچی تنظیمات گرافیکی بالاتر باشه سیستم قوی تری هم نیاز داشته باشه و تعداد کمتری بشه اون کیفیت رو تجربه کنند. به هر شکل از کنسولی هم که سال 2020 عرضه شده نمیشه (زمانی که Real time ray tracing تازه در بازی های مورد استفاده قرار داشته میگرفته) انتظار داشت بشه خروجی مشابه سخت افزاری بده که الان در نسل سوم خودش هست روی PC. از طرف دیگه وقتی یک بازی هم انحصاری سونی نباشه و روی اون کنسول بهینه سازی ها مخصوص خودش رو داشته نداشته باشه، وقتی با بقیه پلتفرم ها مقایسه بشه بیشتر میشه خروجی رو به صورت منطقی بررسی کرد.
ببین من هم نمیخوام اینجا بحث سخت افزاری پیش بیاد ولی تمام کارت گرافیکایی که مثال زدی رو از نظر قیمتی یه مقایسه فقط با کل کنسول و نه فقط پردازنده گرافیکیش.
شما داری کارت‌های گرون قیمتی رو مثال میزنی که تا دوبرابر و بیشتر یک کنسول قیمت دارند. اصلا چند درصد PC Gamer ها چنین کارتهایی رو دارند ؟
من چیزیو گفتم که در بنچمارک ها مشخصه. بازی در RT و PT وحشتناک سنگینه و خیلی ها رو PC هاشون نمیتونن این ویژگی رو تجربه کنن چه برسه به کنسول و در جواب کاربری گفتم که اصرار داشت بگه تمام PC پلیرها از نعمت RT-PT بهره مند هستند در حالیکه واقعا اینطور نیست. این بازی و انجین شون مدل بهینه بودنش اینطوریه یه بازی دیگه جور دیگه. حالا من دیگه نیام بازی انحصاری سونی مثال بزنم که چقدر RTیش رو کنسول بهینه هست که حتی ۶۰ فریم هم میده ولی بازی Starwara Jedi Survivor را مثال میزنم که دو مدل RT یعنی RT Reflection و RTGI داره همزمان رو کنسول پیاده میکنه.
 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
پلاگین برای تغییر FOV اومد روی PC:
- First, download and install Flawless widescreen
- Download and unzip This in FWS install directory
- Launch FWS and select the game
- Check the fix boxes and adjust FOV as desired
Enjoy the game

=============
کوفتتان بشود :D
با 1080Ti می تونی با FSR روی 1080 مدیوم روی 40-45 فریم اینطورا بازی کنی.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر