Multi Platform Alan Wake II

سازنده
Remedy
تاریخ انتشار
27 October
ناشر
Epic Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی

Alan Wake II

FGNa5MZXwAErZAM.png
This story is a monster. And monsters wear many faces.

پس از 11 سال انتظار سرانجام Remedy Entertainment در طی مراسم The Game Awards 2021 با انتشار تریلر سینماتیک از Alan Wake 2 رونمایی کرد.
بعد از نمایش تریلر Alan Wake 2 سم لیک خالق و نویسنده بازی اعلام کرد که Alan Wake 2 اولین عنوان در سبک وحشت و بقای استودیو Remedy خواهد بود. Sam Lake در ادامه بیان کرد که در حین توسعه قسمت اول همزمان بر روی Alan Wake 2 هم کار میشده، و در طول این سالیان بارها ایده ها و کانسپت دنیای Alan Wake 2 تغیر کرده که هر بار بهتر از ایده قبلی در مسیر مثبتی تغیر کرده. Sam Lake در ادامه افزود، در طی 10 سال گذشته Remedy Entertainment بر روی هر پروژه ای که کار کرده اند همیشه مشتاقانه با یک تیم اصلی کوچک در حال توسعه Alan Wake 2 بوده. از آنجایی Control 2019 و Alan Wake در یک جهان جریان دارند بسته الحاقی AWE دنیای Alan Wake و Control را به هم متصل کرد و اشاره هایی به Alan Wake 2 شد. Sam Lake همچنین اعلام کرد برای لذت بردن از Alan Wake 2 نیازی به تجربه عناوین قبلی (Control و Alan Wake) نیست، ولی کسانی که مشتاق باشند با تجربه عناوین قبلی با پس زمینه Alan Wake 2 بیشتر آشنا خواهد شد. در حالیکه قسمت اول Alan Wake المان های "ترس" داشت ولی یک بازی اکشن ماجراجویی بود، Alan Wake 2 اولین ساخته survival horror ( وحشت و بقا) Remedy Entertainment خواهد بود به گفته Sam Lake عنوان Alan Wake 2 برداشت آنها از ژانر وحشت بقا است که نوید یک تجربه خاص و محصر به فرد را میدهد.
Sam Lake در نهایت اعلام کرد که در تابستان سال 2022 اطلاعات بیشتری از بازی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
Alan Wake 2 در سال 2023 برای کنسول های نسل 9( PlayStation 5, Xbox Seris X/S) و PC منتشر خواهد شد.

تاپیک آپدیت خواهد شد...
 
آخرین ویرایش:
آقا به عنوان کسی که این بازی جزو بهترین تجربه های زندگیش بود ارزش داره به خاطر دی ال سی بازیو دیلاکس کنم یا چیز زیادی و از دست نمیدم با بازی نکردنش ؟ راستش این روزا اصلا وقت ندارم و مثل اینکه dlc ها هم همچین چیزی مالی نیست اینجوری که بوش میاد
من هم بازی اصلی رو خیلی دوست داشتم و نسخه دیلاکس رو پیشخرید کرده بودم. ولی من پیشنهاد نمیدم خرید دیلاکس رو. چیز خاصی از دست نمیدی که ارزش هزیته کردن داشته باشه
 
كاشكى تو dlc ها يه اشاره ايي به ريميك مكس پين ميشد.
شاید دلیل دیگش این باشه که شخصیت مکس پین فعلا تو دنیایی که رمدی خلق کرده جایی نمیتونه داشته باشه.
البته حتما اگه ip مال خودشون بود قطعا تو همین AW2 حضور میداشت.
و اصلا یه تئوری هست که میگه Alex Casey همون مکس پینه که به دلیل نداشتن حق مالکیت مکس پین داره به عنوان جایگزین همون نقش رو بازی میکنه.
استفاده از چهره سم لیک و حتی صداپیشه اصلی مکس پین برای Alex هم به همین دلیله و...
(البته خود سم لیک رسما گفته بود که ایشون مکس پین نیست)


ولی خب تیزر کنترل برای AW2 و تیزر داخل این DLC برای معرفی کنترل 2 به این دلیله که دنیاهای این بازیها مشترکن و مرتبط.
خب این اشاره ها هم معنی پیدا میکنه چون از لحاظ داستانی کاملا به هم ارتباط دارن.

ریمیک مکس پین قطعا داره ساخته میشه ولی خب حتما معرفیش با تیزر تو کنترل 2 نخواهد بود.

البته باید دید که رابطه راکستار با رمدی در ادامه چطور پیش میره.
شاید یکی دو سال دیگه با معرفی ریمیکهای مکس پین رمدی از مرتبط بودن دنیای این بازیها با هم پرده برداشت.
البته از راکستار بعیده یه همچین کاری کنه ولی خب نمیشه کامل ردش کرد.
 
مکس پین چون ip راکستار هست ، رمدی مجاز به اینکار بصورت مستقیم نیست.
ریمیک مکس پین یکجور برون سپاری ip راکستار هست که راکستار مثلا میتونست این ریمیک رو بده به یه استودیو دیگه ولی چون راکستار از عشق اینها به مکس پین خبر داشت و مکس پین های اوریجینال هم کار رمدی بود در حرکتی درست داد به اینها ..
چون خود راکستار هم اصلا وقتی برای ساخت بازیهای دیگه نداره و شاید نسخه جدیدی اگر درکار می بود خودش قطعا میساخت .
منتها درست بودن این حرکت نظرمن تا یکسال پیش بود !!!!
و الان سر قضیه برخی مدیران ووک رمدی و رابطه فوق العاده شون با sweetbaby inc الان یه کمی نگرانم ولی خب باید خوشبین باشیم که مونا را سیاه پوست نکنند (:
ولی شوخی میکنم امیدوارم مشکلی نباشه چون این ریمیک با نظارت خود راکستار هم ساخته میشه و بودجه اش کاملا توسط راکستار تامین میشه جای نگرانی نیست

اینIP یجورایی مثل گوشت قربونی شده

بعد از شماره اول Take Two اومد امتیاز بازی رو خرید و به رمدی گفت شماره 2 رو بسازید.
بعد برای شماره 3 به رمدی گفت برید گم شید من میخوام بازی رو بدم راکستار.(البته شنیدم بیلد اولیه بازی رو در اختیار رمدی گذاشتن و قبل از انتشار بازی نظرشون رو در مورد ابعاد مختلف بازی خواستن)
حالا برای ریمیک خود راکستار به رمدی گفت بیا جون خودت زحمتشون رو بکش.

-----------

مونا رو کاری ندارن اما اگه به Sweetbaby باشه احتمالا مکس پین این شکلیه:


project-71.jpg
 
آخرین ویرایش:
اینIP یجورایی مثل گوشت قربونی شده

بعد از شماره اول Take Two اومد امتیاز بازی رو خرید و به رمدی گفت شماره 2 رو بسازید.
بعد برای شماره 3 به رمدی گفت برید گم شید من میخوام بازی رو بدم راکستار.(البته شنیدم بیلد اولیه بازی رو در اختیار رمدی گذاشتن و قبل از انتشار بازی نظرشون رو در مورد ابعاد مختلف بازی خواستن)
حالا برای ریمیک خود راکستار به رمدی گفت بیا جون خودت زحمتشون رو بکش.

-----------

مونا رو کاری ندارن اما اگه به Sweetbaby باشه احتمالا مکس پین این شکلیه:


View attachment 355607
من فنهای کلاسیک مکس پین رو درک میکنم چون خودمم جزوی ازشون هستم ولی واقعا با مکس پین ۳ حال کردم. علت اینکه بازی برای بعضی یکجوری بود و حس ۱ و ۲ رو نمیداد فقط این بود که لوکیشن بازی عوض شده بود. واقعا اون نیویورک سرد و تاریک و بارونی مکس خب تاثیر داشت. ولی واقعا میگم گیمپلی مکس ۳ هنوزم تاپه و عجب ست پیس هایی داشت پسر.
در مورد رمدی جدای از بحث ووک شاید این نظرم انپاپیولار باشه ولی رمدی کمی تو گان پلی بازیهاش مشکل داره.
از طرفی مکس پین یه بازی بشدت شوتینگ محور هست و واقعا کار رمدی سخته اگر بخواد یه گان پلی تر و تمیز در حد و بهتر از مکس ۳ در بیاره. از طرفی هم میگم همین که راکستار بازیو نداد به امثال groovestreet و داد به خالقان اصلی بازی واقعا دیگه از این انتخاب بهتر وجود نداشت و نداره.
 
شاید دلیل دیگش این باشه که شخصیت مکس پین فعلا تو دنیایی که رمدی خلق کرده جایی نمیتونه داشته باشه.
البته حتما اگه ip مال خودشون بود قطعا تو همین AW2 حضور میداشت.
و اصلا یه تئوری هست که میگه Alex Casey همون مکس پینه که به دلیل نداشتن حق مالکیت مکس پین داره به عنوان جایگزین همون نقش رو بازی میکنه.
استفاده از چهره سم لیک و حتی صداپیشه اصلی مکس پین برای Alex هم به همین دلیله و...
(البته خود سم لیک رسما گفته بود که ایشون مکس پین نیست)


ولی خب تیزر کنترل برای AW2 و تیزر داخل این DLC برای معرفی کنترل 2 به این دلیله که دنیاهای این بازیها مشترکن و مرتبط.
خب این اشاره ها هم معنی پیدا میکنه چون از لحاظ داستانی کاملا به هم ارتباط دارن.

ریمیک مکس پین قطعا داره ساخته میشه ولی خب حتما معرفیش با تیزر تو کنترل 2 نخواهد بود.

البته باید دید که رابطه راکستار با رمدی در ادامه چطور پیش میره.
شاید یکی دو سال دیگه با معرفی ریمیکهای مکس پین رمدی از مرتبط بودن دنیای این بازیها با هم پرده برداشت.
البته از راکستار بعیده یه همچین کاری کنه ولی خب نمیشه کامل ردش کرد.
سم لیک قانونا حق نداره بگه آره این مکس پینه ولی کاملا واضحه که چند تا شخصیت جدید خلق کردن که جای IP هایی که متعلق به خودشون نبوده رو بگیره. اگر یه روز IP ها رو از راکستار و مایکروسافت بخرن شاید بدون سر و صدا برن اسم کاراکتر ها رو عوض کنن :دی
 
شاید دلیل دیگش این باشه که شخصیت مکس پین فعلا تو دنیایی که رمدی خلق کرده جایی نمیتونه داشته باشه.
البته حتما اگه ip مال خودشون بود قطعا تو همین AW2 حضور میداشت.
و اصلا یه تئوری هست که میگه Alex Casey همون مکس پینه که به دلیل نداشتن حق مالکیت مکس پین داره به عنوان جایگزین همون نقش رو بازی میکنه.
استفاده از چهره سم لیک و حتی صداپیشه اصلی مکس پین برای Alex هم به همین دلیله و...
(البته خود سم لیک رسما گفته بود که ایشون مکس پین نیست)


ولی خب تیزر کنترل برای AW2 و تیزر داخل این DLC برای معرفی کنترل 2 به این دلیله که دنیاهای این بازیها مشترکن و مرتبط.
خب این اشاره ها هم معنی پیدا میکنه چون از لحاظ داستانی کاملا به هم ارتباط دارن.

ریمیک مکس پین قطعا داره ساخته میشه ولی خب حتما معرفیش با تیزر تو کنترل 2 نخواهد بود.

البته باید دید که رابطه راکستار با رمدی در ادامه چطور پیش میره.
شاید یکی دو سال دیگه با معرفی ریمیکهای مکس پین رمدی از مرتبط بودن دنیای این بازیها با هم پرده برداشت.
البته از راکستار بعیده یه همچین کاری کنه ولی خب نمیشه کامل ردش کرد.
من از اینکه رمدی مکس پین رو وارد دنیای الن ویک نکنه و مستقل باقی بمونه استقبال میکنم. متاسفانه جهانی که سم لیک ساخته جذابیت پایینی داره و نتونسته من رو به سمت خودش بکشونه. با اینکه نمره بالایی به Alan Wake 2 میدم و به شدت ازش لذت بردم.
میتونم ده خط بنویسم که چرا اینطوریه ولی بخوام خلاصه بگم تا جایی که میدونم داخل کنترل اومده برای تمام اتفاقات دلیل علمی و منطقی چیده. بازی RPG نیست و گیمر نمیتونه بره خودش اکتشاف کنه از طریق داستان های کوچیک و ماموریت های فرعی نکات رو در بیاره و ارتباط بده بازی. از اونطرف مسیر گیم رو پر میکنه از داکیومنت و ایمیل که هر دوقدم بخونی (البته که اجباری نیست) و به خاطر خطی بودن فرصتی پیش نمیاد تمام پایه های این دنیای پیچیده رو توضیح بده. از اونور این دنیا و داستان هاش برای من تبدیل شده به چیزی که هیچ نقطی مشترکی با دنیای خودم پیدا نمیکنم که بتونم ارتباط بگیرم و برام مهم بشه. با اینکه مدام سوال مطرح میکنه ولی چون نقطه اتصالی با بیس اصلی شکل نگرفته برای من هم رسیدن به جواب این سوالات دغدغه نیست (برعکس سایلنت هیل و حتی الن ویک 1). از بس تحقیقات و بروکراسی برای ساخت دنیاش وارد جهان AWE کرده آدم رو از اینکه برای اتفاقات ماورایی و فانتزی فکر کنه زده میکنه. بزرگترین مشکل دیگه الن ویک 2 و کنترل در کنار نداشتن یه قهرمان کاریزماتیک، کمبود یه آنتاگونیست جذابه. آنتاگونیستی که مدام بهش فکر کنی، یه جاهایی ازش بترسی و حتی یه جاهایی باهاش همذات پنداری کنی. شاید Mr Door بتونه این مشکل رو حل کنه!
 
آقا به عنوان کسی که این بازی جزو بهترین تجربه های زندگیش بود ارزش داره به خاطر دی ال سی بازیو دیلاکس کنم یا چیز زیادی و از دست نمیدم با بازی نکردنش ؟ راستش این روزا اصلا وقت ندارم و مثل اینکه dlc ها هم همچین چیزی مالی نیست اینجوری که بوش میاد
اگه جزو بهترین تجربه‌هات بوده که قطعا باید بازی کنی. البته من روی پی‌سی و کرکی بازی کردم و هزینه‌ای ندادم. اگه قراره هزینه‌ای بدی شاید مثلا بخوای وقتی تخفیف خورد بگیری.
خود DLCها اووونقدر چیز خاصی ندارن، دومی باز بهتره و بیشتر ما رو آماده کنترل ۲ می‌کنه. الان بازی نکنی، قبل کنترل ۲ قطعا باید بازی کنی.
ولی من در کل حاضرم نیم ساعت هم شده محتوا بدن که فقط بتونم دوباره به این بازی و اون دنیا برگردم. ناب‌ترین و تاثیرگذارین چیزی بود که تو این چند سال رفتم.
 
بر خلاف بقیه من زیاد با این lake house حال نکردم بیشتر سوال ها رو زیاد کرد و واقعا دیگه از خوندن نوشته ها خسته شدم بنظرم داره تکراری می شه.
گان پلی بازی تو هر دو تا dlc بیشتر شده بود که این خوبه و انگار رمدی نظر گیمر ها که می گفتن کاش شوتینگ بازی بیشتر بود در نظر گرفته البته که بخاطر ژانر بازی هیچ ایرادی بهش نبود.
حقیقتا night spring بعد بازی اصلی خیلی بجا بود و یه استراحت و فانی به من داد ولی این dlc آخر ازش انتظارم خیلی بالا بود ولی خب براورده نکرد یعنی dlc اول بیشتر من مشتاق control 2 کرد تا این.
همچنان بی صبرانه منتظر ریمیک مکس پینم8->

( واقعا بدبختی داریم هر بازی می خواد بیاد باید نگران می زان کثافت خوردنش تو ووک هم باشیم حالا اون بازی ریمیک باشه که نگرانیمون بیشتر هم می شه که نکنه گند بزنند به خاطراتمون:|)
 
بالاخره رفتم سراغ بازی و ایشالا از بخش‌های ترسناکش سربلند بیرون بیام! :دی
فعلاً فقط فصل اول رو بازی کردم و در مورد گیم‌پلی و اتمسفر چیز خاصی نمی‌تونم بگم چون به جز تیکه آخر، در حکم آرامش پیش از طوفان بود و تازه قراره مصیبت‌ها شروع بشه. ولی اومدم بگم چقدر بازی شیکه! :دی نمی‌دونم چطوری حسم رو توضیح بدم، در کنار سینمایی بودنش یه حالت تر و تمیزی داره که توی کمتر بازی‌ای دیدم. از بعضی فونت‌ها تا حالتی که کلمات روی صفحه میان (مثل همون اول که می‌نویسه Alan Wake II) یا مثلاً کار جالبی مثل پخش آهنگ بعد از تموم شدن فصل و... کلاً از این جهات خیلی باکلاس و قشنگ کار کردن و دم آقامون سم لیک و بقیه گرم. :دی
 
بالاخره رفتم سراغ بازی و ایشالا از بخش‌های ترسناکش سربلند بیرون بیام! :دی
فعلاً فقط فصل اول رو بازی کردم و در مورد گیم‌پلی و اتمسفر چیز خاصی نمی‌تونم بگم چون به جز تیکه آخر، در حکم آرامش پیش از طوفان بود و تازه قراره مصیبت‌ها شروع بشه. ولی اومدم بگم چقدر بازی شیکه! :دی نمی‌دونم چطوری حسم رو توضیح بدم، در کنار سینمایی بودنش یه حالت تر و تمیزی داره که توی کمتر بازی‌ای دیدم. از بعضی فونت‌ها تا حالتی که کلمات روی صفحه میان (مثل همون اول که می‌نویسه Alan Wake II) یا مثلاً کار جالبی مثل پخش آهنگ بعد از تموم شدن فصل و... کلاً از این جهات خیلی باکلاس و قشنگ کار کردن و دم آقامون سم لیک و بقیه گرم. :دی
منم بازی تازه دارم انجام میدم و فعلا آخرای فصل 2 هستم
نظرم زیاد مثبت نیست خیلی بازی ، گیمر سردرگم میکنه و حس گیم پلی روان از آدم میگیره من با وجودی که 7 - 8 بار نسخه 1 جویدم ولی به نظرم گیم پلی اون بهتر و روانتر بود بازی تا اینجا اکشن خاصی برام نداشت و بیشتر شبیه یک بازی پازل با تم دارک هست حالا شاید جلوتر رفتم یا بار دوم با درجه سختی بالاتر رفتم درست شد
در مورد گرافیک و تم و محیط و... هم که حرفی توش نیست و بهترین در نوع خودشه
 
خب بعد عرضه نسخه دیلاکس منم یبار دیگه همراه با DLC های بازی رو تموم کردم.

برای من بیشتری قسمتی که از بازی لذت بردم، اون اتمسفر دارک جنگل و دریاچه و شهرک که دقیقا مثل سریال Twin Peaks بود. درکنار اون تم کاراگاهی بازی که همیشه شمارو با داستان درگیر میکنه، البته کاری به اینکه اتاق فکر Saga دقیقا به صورتی جواب بود یا نه رو کاری ندارم ولی بنظرم بیشتر این اتاق فکر یه روشی بود که داستان رو برای پلیر و همینطور ساگا توضیح بده. فکر کنم فقط باشم که از قسمت های Saga خیلی بیشتر از Alan خوشم اومد. بازی کردن به عنوان کسی که نمیدونه چه اتفاقی داره میوفته و قصد داره یه معمایی رو حل کنه خیلی جذابتر بود تا قسمت های Alan به عنوان یه نویسنده ی درگیر ...... نمیخوام اسپویل کنم. ترس بازی هم در مقایسه به یه بازیکه اخیرا عرضه شده یعنی Silent Hill بیشتر تمرکز داشت روی Jumpscare درحالی که سایلنت هیل بیشتر ترسش اتمسفریک بود.

تنها ایرادی که یه بازی و Remedy دارم این ربط دادن دنیاهای بازی بهم دیگه هستش که اصلا برام جالب نیست. البته اون قسمت هایی که یه سازمانی (از بازی Control) یه سری آزمایشات انجام داده توی شهرک جالب بود ولی مثلا اصلا دوست ندارم توی ریمیک Max Payne بیان از Alan Wake و Control بگن. ایراد دوم و آخر اینکه مثل بقیه بازیهای رمدی بازی مشکل Map و Navigation داره. نمیدونم خودشون به عمد اینکار رو انجام میدن تا پلیر بیشتر درگیر بشه ولی نقشه بازی مثل Control خیلی گیج کننده بود. به غیر از اینها بازی ایراد خاصی نداره توی چیزیکه میخواد نشون بده. و در آخر آیا ما به Alan Wake 3 نیاز داریم!؟ شخصا میگم نه! مگر اینکه از منظر داستانی دوباره ایده خفنی استاد Sam Lake داشته باشه.

بعد این همه سال و انتظار برای نسخه دوم پرونده این بازی هم یه جورایی بسته شد.
20241124123034.jpg
 
خب بعد عرضه نسخه دیلاکس منم یبار دیگه همراه با DLC های بازی رو تموم کردم.

برای من بیشتری قسمتی که از بازی لذت بردم، اون اتمسفر دارک جنگل و دریاچه و شهرک که دقیقا مثل سریال Twin Peaks بود. درکنار اون تم کاراگاهی بازی که همیشه شمارو با داستان درگیر میکنه، البته کاری به اینکه اتاق فکر Saga دقیقا به صورتی جواب بود یا نه رو کاری ندارم ولی بنظرم بیشتر این اتاق فکر یه روشی بود که داستان رو برای پلیر و همینطور ساگا توضیح بده. فکر کنم فقط باشم که از قسمت های Saga خیلی بیشتر از Alan خوشم اومد. بازی کردن به عنوان کسی که نمیدونه چه اتفاقی داره میوفته و قصد داره یه معمایی رو حل کنه خیلی جذابتر بود تا قسمت های Alan به عنوان یه نویسنده ی درگیر ...... نمیخوام اسپویل کنم. ترس بازی هم در مقایسه به یه بازیکه اخیرا عرضه شده یعنی Silent Hill بیشتر تمرکز داشت روی Jumpscare درحالی که سایلنت هیل بیشتر ترسش اتمسفریک بود.

تنها ایرادی که یه بازی و Remedy دارم این ربط دادن دنیاهای بازی بهم دیگه هستش که اصلا برام جالب نیست. البته اون قسمت هایی که یه سازمانی (از بازی Control) یه سری آزمایشات انجام داده توی شهرک جالب بود ولی مثلا اصلا دوست ندارم توی ریمیک Max Payne بیان از Alan Wake و Control بگن. ایراد دوم و آخر اینکه مثل بقیه بازیهای رمدی بازی مشکل Map و Navigation داره. نمیدونم خودشون به عمد اینکار رو انجام میدن تا پلیر بیشتر درگیر بشه ولی نقشه بازی مثل Control خیلی گیج کننده بود. به غیر از اینها بازی ایراد خاصی نداره توی چیزیکه میخواد نشون بده. و در آخر آیا ما به Alan Wake 3 نیاز داریم!؟ شخصا میگم نه! مگر اینکه از منظر داستانی دوباره ایده خفنی استاد Sam Lake داشته باشه.

بعد این همه سال و انتظار برای نسخه دوم پرونده این بازی هم یه جورایی بسته شد.
View attachment 357795
بازی که فوق العاده است شاهکاره و خیلی وقت بود بازی به این اتمسفر و جذابی بازی نکرده بودم.
فقط ایراد بزرگ و اصلی بازی این ربط دادن به ماورا و دنیاهای دیگه و Control و این چیزاست
اگه بازی یه درام یا چیز قابل لمس تر مثل Last of us و یا حتی سریال twin Peaks بود فکر کنم دیگه همه چی اش تکمیل می شد.
واقعا سم لیک باید یه داستان قوی و رئالیسم دیگه مثل Max Payne بسازه و دست از این پیچیده کردن و هی twist دادن برداره
 
❇️آپدیت Alan Wake 2 update 1.2.4

🔒 Protection : EPIC

💢 Size : 1335 MB

🔻جزئیات آپدیت
🔸اون مشکل مسخره که بعد از نیمه کاره عوض کردن خشاب نمیشد شلیک کرد، حل شد.
🔸لرزش دسته دوآل سنس دیگه دیوونه بازی در نمیاره و سر وقتش کارش رو میکنه.

🔻یه سری تغییرات برای dlc دوم:
🔹 چند تا جعبه مهمات اضافه کردیم قبل از مبارزه با باس آخر.
🔹 فیلم اول بازی دیگه اشتباهی پخش نمیشه.
🔹 اون خطای سایه زنی توی فیلم آخر خونه دریاچه رو درست کردیم.
🔹 اون مشکل مسخره که بعضی وقتا تو آسانسور گیر میکردی و بر نمیگشتی طبقه زیرین، حل شد.
🔹 یه کم رنگ به دیوارای طبقه چهارم زدیم، دیگه اون حمله‌ی رنگ‌ شده از یه دیوار خاکستری معمولی بیرون نمیاد.
🔹 ترجمه پرتغالی اون راهنمای پازل دوم کامپیوتر رو درست کردیم که اطلاعات اشتباه میداد.
🔹 یه سری درستکاری‌ های جزئی تو ترجمه‌ های مختلف و کلی باگ‌ های کوچیک و مشکلاتی که باعث کندی بازی میشد رو حل کردیم.
 
خب بعد عرضه نسخه دیلاکس منم یبار دیگه همراه با DLC های بازی رو تموم کردم.

برای من بیشتری قسمتی که از بازی لذت بردم، اون اتمسفر دارک جنگل و دریاچه و شهرک که دقیقا مثل سریال Twin Peaks بود. درکنار اون تم کاراگاهی بازی که همیشه شمارو با داستان درگیر میکنه، البته کاری به اینکه اتاق فکر Saga دقیقا به صورتی جواب بود یا نه رو کاری ندارم ولی بنظرم بیشتر این اتاق فکر یه روشی بود که داستان رو برای پلیر و همینطور ساگا توضیح بده. فکر کنم فقط باشم که از قسمت های Saga خیلی بیشتر از Alan خوشم اومد. بازی کردن به عنوان کسی که نمیدونه چه اتفاقی داره میوفته و قصد داره یه معمایی رو حل کنه خیلی جذابتر بود تا قسمت های Alan به عنوان یه نویسنده ی درگیر ...... نمیخوام اسپویل کنم. ترس بازی هم در مقایسه به یه بازیکه اخیرا عرضه شده یعنی Silent Hill بیشتر تمرکز داشت روی Jumpscare درحالی که سایلنت هیل بیشتر ترسش اتمسفریک بود.

تنها ایرادی که یه بازی و Remedy دارم این ربط دادن دنیاهای بازی بهم دیگه هستش که اصلا برام جالب نیست. البته اون قسمت هایی که یه سازمانی (از بازی Control) یه سری آزمایشات انجام داده توی شهرک جالب بود ولی مثلا اصلا دوست ندارم توی ریمیک Max Payne بیان از Alan Wake و Control بگن. ایراد دوم و آخر اینکه مثل بقیه بازیهای رمدی بازی مشکل Map و Navigation داره. نمیدونم خودشون به عمد اینکار رو انجام میدن تا پلیر بیشتر درگیر بشه ولی نقشه بازی مثل Control خیلی گیج کننده بود. به غیر از اینها بازی ایراد خاصی نداره توی چیزیکه میخواد نشون بده. و در آخر آیا ما به Alan Wake 3 نیاز داریم!؟ شخصا میگم نه! مگر اینکه از منظر داستانی دوباره ایده خفنی استاد Sam Lake داشته باشه.

بعد این همه سال و انتظار برای نسخه دوم پرونده این بازی هم یه جورایی بسته شد.
View attachment 357795
من هم دقیقا با این کراس اوور دنیاهاش مشکل دارم. البته بازم کنترل و الن ویک منطقی تر هستن ولی واقعا امیدوارم مکس پین رو وارد این دنیا نکنن چون حقیقتا ساختارشون کلا با هم متفاوت هستن. هیچ دلیلی نمیبینم که مکس پین وارد دنیای این بازی ها بشه.
 
آخرین ویرایش:
خب بعد عرضه نسخه دیلاکس منم یبار دیگه همراه با DLC های بازی رو تموم کردم.

برای من بیشتری قسمتی که از بازی لذت بردم، اون اتمسفر دارک جنگل و دریاچه و شهرک که دقیقا مثل سریال Twin Peaks بود. درکنار اون تم کاراگاهی بازی که همیشه شمارو با داستان درگیر میکنه، البته کاری به اینکه اتاق فکر Saga دقیقا به صورتی جواب بود یا نه رو کاری ندارم ولی بنظرم بیشتر این اتاق فکر یه روشی بود که داستان رو برای پلیر و همینطور ساگا توضیح بده. فکر کنم فقط باشم که از قسمت های Saga خیلی بیشتر از Alan خوشم اومد. بازی کردن به عنوان کسی که نمیدونه چه اتفاقی داره میوفته و قصد داره یه معمایی رو حل کنه خیلی جذابتر بود تا قسمت های Alan به عنوان یه نویسنده ی درگیر ...... نمیخوام اسپویل کنم. ترس بازی هم در مقایسه به یه بازیکه اخیرا عرضه شده یعنی Silent Hill بیشتر تمرکز داشت روی Jumpscare درحالی که سایلنت هیل بیشتر ترسش اتمسفریک بود.

تنها ایرادی که یه بازی و Remedy دارم این ربط دادن دنیاهای بازی بهم دیگه هستش که اصلا برام جالب نیست. البته اون قسمت هایی که یه سازمانی (از بازی Control) یه سری آزمایشات انجام داده توی شهرک جالب بود ولی مثلا اصلا دوست ندارم توی ریمیک Max Payne بیان از Alan Wake و Control بگن. ایراد دوم و آخر اینکه مثل بقیه بازیهای رمدی بازی مشکل Map و Navigation داره. نمیدونم خودشون به عمد اینکار رو انجام میدن تا پلیر بیشتر درگیر بشه ولی نقشه بازی مثل Control خیلی گیج کننده بود. به غیر از اینها بازی ایراد خاصی نداره توی چیزیکه میخواد نشون بده. و در آخر آیا ما به Alan Wake 3 نیاز داریم!؟ شخصا میگم نه! مگر اینکه از منظر داستانی دوباره ایده خفنی استاد Sam Lake داشته باشه.

بعد این همه سال و انتظار برای نسخه دوم پرونده این بازی هم یه جورایی بسته شد.
View attachment 357795
دی ال سی ها داستان رو خاتمه دادن؟🤔
چون پایانی که من در بازی اصلی تجربه کردم انگار یه آلن ویک 3 هم قراره باشه تازه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or