Multi Platform Alan Wake II

سازنده
Remedy
تاریخ انتشار
27 October
ناشر
Epic Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی

Alan Wake II

FGNa5MZXwAErZAM.png
This story is a monster. And monsters wear many faces.

پس از 11 سال انتظار سرانجام Remedy Entertainment در طی مراسم The Game Awards 2021 با انتشار تریلر سینماتیک از Alan Wake 2 رونمایی کرد.
بعد از نمایش تریلر Alan Wake 2 سم لیک خالق و نویسنده بازی اعلام کرد که Alan Wake 2 اولین عنوان در سبک وحشت و بقای استودیو Remedy خواهد بود. Sam Lake در ادامه بیان کرد که در حین توسعه قسمت اول همزمان بر روی Alan Wake 2 هم کار میشده، و در طول این سالیان بارها ایده ها و کانسپت دنیای Alan Wake 2 تغیر کرده که هر بار بهتر از ایده قبلی در مسیر مثبتی تغیر کرده. Sam Lake در ادامه افزود، در طی 10 سال گذشته Remedy Entertainment بر روی هر پروژه ای که کار کرده اند همیشه مشتاقانه با یک تیم اصلی کوچک در حال توسعه Alan Wake 2 بوده. از آنجایی Control 2019 و Alan Wake در یک جهان جریان دارند بسته الحاقی AWE دنیای Alan Wake و Control را به هم متصل کرد و اشاره هایی به Alan Wake 2 شد. Sam Lake همچنین اعلام کرد برای لذت بردن از Alan Wake 2 نیازی به تجربه عناوین قبلی (Control و Alan Wake) نیست، ولی کسانی که مشتاق باشند با تجربه عناوین قبلی با پس زمینه Alan Wake 2 بیشتر آشنا خواهد شد. در حالیکه قسمت اول Alan Wake المان های "ترس" داشت ولی یک بازی اکشن ماجراجویی بود، Alan Wake 2 اولین ساخته survival horror ( وحشت و بقا) Remedy Entertainment خواهد بود به گفته Sam Lake عنوان Alan Wake 2 برداشت آنها از ژانر وحشت بقا است که نوید یک تجربه خاص و محصر به فرد را میدهد.
Sam Lake در نهایت اعلام کرد که در تابستان سال 2022 اطلاعات بیشتری از بازی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
Alan Wake 2 در سال 2023 برای کنسول های نسل 9( PlayStation 5, Xbox Seris X/S) و PC منتشر خواهد شد.

تاپیک آپدیت خواهد شد...
 
آخرین ویرایش:
دی ال سی ها داستان رو خاتمه دادن؟🤔
چون پایانی که من در بازی اصلی تجربه کردم انگار یه آلن ویک 3 هم قراره باشه تازه

جمع بندی قابل قبولی داشت, اما "بستن" نه لزوما..
حالا ممکنه بخشی از آینده داستان توی CONTROL 2 بخواد روایت بشه, یا AW3. پتانسیل برای هردو حالتش وجود داره.
 
الان اين dlc ها داستانشون نكته تكميلى از نسخه اصلى چى داشت؟
يكى بياد بگه برامون بدونيم :D
نکته تکمیلی نداشت بیشتر تبلیغ کنتزل 2 بود صرفا با نگاه همون دی ال سی های قدیم که چیزی خاصی نداره بهش نگاه کنید انتظار دی ال سی مثل ویچر -سایبر - الدن رینگ اصلا نداشته باشید .من خودم حداقل انتظار یک دی الس حتی کوتاه در سطح بایوشوک اینفینیتی داشتم که متاسفانه براورده نشد.
 
  • Like
Reactions: GUѦRDiAN
نکته تکمیلی نداشت بیشتر تبلیغ کنتزل 2 بود صرفا با نگاه همون دی ال سی های قدیم که چیزی خاصی نداره بهش نگاه کنید انتظار دی ال سی مثل ویچر -سایبر - الدن رینگ اصلا نداشته باشید .من خودم حداقل انتظار یک دی الس حتی کوتاه در سطح بایوشوک اینفینیتی داشتم که متاسفانه براورده نشد.

اخه پايان داستان بازى اصلى خيلى باز بود.
خواستم ببينم تكميلى تر چيزى توضيح داده شد يا نه.
خب ظاهرا يه ١٣ سال ديگه بايد صبر كنيم واسه نسخه سوم :D
 
اخه پايان داستان بازى اصلى خيلى باز بود.
خواستم ببينم تكميلى تر چيزى توضيح داده شد يا نه.
خب ظاهرا يه ١٣ سال ديگه بايد صبر كنيم واسه نسخه سوم :D
پایان بازی اتفاقا خیلی جمع بندی خوبی داره به خصوص زمانی که Final Draft یا همون نیوگیم پلاس رو عرضه کردن.
بازی واقعا پایان جالبی داره و البته شاید اگر دقت نکرده باشید (مثل خود من) مبهم هم هست.
در نهایت میشه گفت جایزه‌ای که امسال قرار هست بگیره سم لیک واقعا حقش هست.
میشه لینک زیر رو نگاه کنید و اگر جایی مبهم بوده خیلی خوب توضیح میده.
 
زورچپان کردنِ داستانِ بازی ها در یکدیگر صرفا چون در یک جهان رخ میدن حرکت جالبی نیست. یک بحث اوریجینال و اصیل بودن داریم که این مدل آلیاژ کردن داستان و آب بستن بهش، یک سم مهلک برای کلیت بازی میشه. کنترل و الن ویک به طور جدا از هم باید زور داستان گفتن داشته باشن. نه اینکه بخوای با صغری کبری بافی داستان اینو ببری اون سمت و داستان اونو بیاری این سمت. الن ویک به تنهایی پتانسیل کافی و وافی واسه قصه گویی و بازی بودن رو داره. بشخصه در صورت تلفیق داستان های دو بازی و دلیل تراشی برای منطقی نشون دادنش، همین الن ویک ۲ رو بعنوان حسن ختام در نظر میگیرم و چه پایان باشکوهی‌.
 
پایان بازی اتفاقا خیلی جمع بندی خوبی داره به خصوص زمانی که Final Draft یا همون نیوگیم پلاس رو عرضه کردن.
بازی واقعا پایان جالبی داره و البته شاید اگر دقت نکرده باشید (مثل خود من) مبهم هم هست.
در نهایت میشه گفت جایزه‌ای که امسال قرار هست بگیره سم لیک واقعا حقش هست.
میشه لینک زیر رو نگاه کنید و اگر جایی مبهم بوده خیلی خوب توضیح میده.
مگه نیو گیم پلاس پایان جدید داشته؟ 😲
وای نه پس نباید ظرفیت 1 می خریدم🤦‍♂️
اینجوری دوباره باید صبر کنم آلن ویک ارزون شه بتونم بخرمش
 
مگه نیو گیم پلاس پایان جدید داشته؟ 😲
وای نه پس نباید ظرفیت 1 می خریدم🤦‍♂️
اینجوری دوباره باید صبر کنم آلن ویک ارزون شه بتونم بخرمش
نیوگیم پلاس یک پایان جدید و یک سری اتفاق های جزئی جدید داره (در حد یک سری دیالوگ و یا ویدیو ها جدید).
در نهایت با در نظر گرفتن پایان نیوگیم پلاس میشه گفت پرونده سریه Alan Wake تمام شده و شک دارم قرار باشه Alan Wake مثلا 3 وجود داشته باشه.
البته شاید شخصیتش همچنان سر نقش های دیگه برگرده ولی داستانی که نسخه اول شروع شد، تو نسخه دوم کامل میشه.

جدا از صحبت بالا.
بر خلاف نظر بعضی از دوستان هم به نظرم نحوه ارتباط این دوبازی اتفاقا مشکل خاصی نداره، هر بازی به خودی خودش تا الان داستان های جدای خودش رو داشته و کم کاست خاصی هم نبوده، از طرف دیگه با اومدن کنترل و مبحث A.W.E. (Altered World Event) به نظرم داستان Alan Wake رو هم به خوبی وارد یک دنیای بزرگتر کردن و هر کدوم از این AWE ها میشه داستان خاص خودش رو داشته باشه.
ولی قبول دارم اضافه شدن Max Payne به این دنیا شاید خیلی جالب نباشه.
 
ولی این بازی بنظرم بهترین مثال برا این هست که چرا سازنده ها دیگه اهل ریسک و خلاقیت تو بازیاشون نیستن و سمت IP های جدید نمیرن.
فک کن همچین بازی با کیفیتی ساختن که هم گیمپلی خوبی داره هم داستان خیلی قویی داره هم از نظر روایت داستان و اتمسفر هیچ چیز مشابهی بهش نیست اما فروشش هنوز به دو میلیون نرسیده!

اول با خودم میگفتم شاید چون سبک همه پسندی نیست و همه اهل این ژانر نیستن فروشش اینقد بوده اما Silent Hill 2 Remake خلافشو ثابت کرد و تو همون روزای اول بالای 1 میلیون فروخت، با اینکه بازی خیلی قوییه و کاملا حقشه اما نمیشه منکر این قضیه بود که Silent Hill رو همه میشناسن و حتی اگه متا 70 ـم میاورد بازم احتمالا فروش مورد نیازشو میکرد.
خب مشخصه اینجوری که پیش میره بودجه ها هی بیشتر میره سمت IP های شناخته شده و ریمیکا بجای ساختن دنیا و شخصیتای جدید.
 
ولی این بازی بنظرم بهترین مثال برا این هست که چرا سازنده ها دیگه اهل ریسک و خلاقیت تو بازیاشون نیستن و سمت IP های جدید نمیرن.
فک کن همچین بازی با کیفیتی ساختن که هم گیمپلی خوبی داره هم داستان خیلی قویی داره هم از نظر روایت داستان و اتمسفر هیچ چیز مشابهی بهش نیست اما فروشش هنوز به دو میلیون نرسیده!

اول با خودم میگفتم شاید چون سبک همه پسندی نیست و همه اهل این ژانر نیستن فروشش اینقد بوده اما Silent Hill 2 Remake خلافشو ثابت کرد و تو همون روزای اول بالای 1 میلیون فروخت، با اینکه بازی خیلی قوییه و کاملا حقشه اما نمیشه منکر این قضیه بود که Silent Hill رو همه میشناسن و حتی اگه متا 70 ـم میاورد بازم احتمالا فروش مورد نیازشو میکرد.
خب مشخصه اینجوری که پیش میره بودجه ها هی بیشتر میره سمت IP های شناخته شده و ریمیکا بجای ساختن دنیا و شخصیتای جدید.

اخه اين ip جديد هم محسوب نميشه.

من بيشتر به نظرم فاصله طولانى بين عرضه دو نسخه و عريض و طويل شدن بيش از حد دنياى بازى هم دخيل بوده تو فروش كم.
 
ولی این بازی بنظرم بهترین مثال برا این هست که چرا سازنده ها دیگه اهل ریسک و خلاقیت تو بازیاشون نیستن و سمت IP های جدید نمیرن.
فک کن همچین بازی با کیفیتی ساختن که هم گیمپلی خوبی داره هم داستان خیلی قویی داره هم از نظر روایت داستان و اتمسفر هیچ چیز مشابهی بهش نیست اما فروشش هنوز به دو میلیون نرسیده!

اول با خودم میگفتم شاید چون سبک همه پسندی نیست و همه اهل این ژانر نیستن فروشش اینقد بوده اما Silent Hill 2 Remake خلافشو ثابت کرد و تو همون روزای اول بالای 1 میلیون فروخت، با اینکه بازی خیلی قوییه و کاملا حقشه اما نمیشه منکر این قضیه بود که Silent Hill رو همه میشناسن و حتی اگه متا 70 ـم میاورد بازم احتمالا فروش مورد نیازشو میکرد.
خب مشخصه اینجوری که پیش میره بودجه ها هی بیشتر میره سمت IP های شناخته شده و ریمیکا بجای ساختن دنیا و شخصیتای جدید.
آخه فقط کیفیت مهم نیست
بازی اصلا داستان سر راستی نداره و بی دلیل به "control" ربط داده شده. بر خلاف داستان Silent Hill که حداقل تکلیفش با خودش روشنه.
از طرفی نوع عرضه بازی افتضاح بود
از اون اول نه روی استیم بود
نه نسخه فیزیکی اونم برای یه بازی داستانی داشت
البته فن بیس عناوینی مثل Silent Hill و مثلا Resident Evil رو اصلا نمیشه با بازی Alan Wake مقایسه کرد.
فاصله زمانی نسخه ۱ و ۲ و پلتفرم های اولیه هم که نگم دیگه
 
بازی اصلا داستان سر راستی نداره و بی دلیل به "control" ربط داده شده.
با این مخالفم :دی
من کنترل رو خیلی کم بازی کردم و تقریبا هیچی از داستانش نمیدونم اما مشکلی با داستان Alan Wake 2 نداشتم، کلا نحوه روایت داستان پر پیچ و خمه که برای من حداقل خیلی جذاب پیش میرفت و بنظرم جز بهترین داستانایی بود که تو یه گیم میبینم.
ولی خب هرکسی ممکنه این مدل روایت رو دوس نداشته باشه.

من به شخصه حس "زوری ربط دادن به کنترل" رو اصلا نگرفتم از بازی، جفتشون تو یک یونیورسن، جفتشونم سوپرنچرالن اما وایب این با اون خیلی متفاوته.
جالبه صفحه پیش حرف از اینکه کاش درام سنگین تری میبود و به Twin Peaks بیشتر شباهت داشت زده میشد در صورتی که Twin Peaks خودش از یه جایی به بعد بشدت سوپرنچرال و شخمی تخیلی میشه :دی
 
با این مخالفم :دی
من کنترل رو خیلی کم بازی کردم و تقریبا هیچی از داستانش نمیدونم اما مشکلی با داستان Alan Wake 2 نداشتم، کلا نحوه روایت داستان پر پیچ و خمه که برای من حداقل خیلی جذاب پیش میرفت و بنظرم جز بهترین داستانایی بود که تو یه گیم میبینم.
ولی خب هرکسی ممکنه این مدل روایت رو دوس نداشته باشه.

من به شخصه حس "زوری ربط دادن به کنترل" رو اصلا نگرفتم از بازی، جفتشون تو یک یونیورسن، جفتشونم سوپرنچرالن اما وایب این با اون خیلی متفاوته.
جالبه صفحه پیش حرف از اینکه کاش درام سنگین تری میبود و به Twin Peaks بیشتر شباهت داشت زده میشد در صورتی که Twin Peaks خودش از یه جایی به بعد بشدت سوپرنچرال و شخمی تخیلی میشه :دی
البته که منم داستان Alan Wake 2 رو پسندیدم ولی برای این ژانر و فروش خوب نیاز به داستانی بود که پیچش کمتر و درام بیشتر داشته باشه.
از طرفی نیازی نبود که یونیورس بازی بهم ربط پیدا کنه.
به نظرم برای جذب مخاطب بیشتر این نکات لازم بود.
 
  • Like
Reactions: majidred2011
در نهایت با در نظر گرفتن پایان نیوگیم پلاس میشه گفت پرونده سریه Alan Wake تمام شده و شک دارم قرار باشه Alan Wake مثلا 3 وجود داشته باشه.
البته شاید شخصیتش همچنان سر نقش های دیگه برگرده ولی داستانی که نسخه اول شروع شد، تو نسخه دوم کامل میشه.
داستان که هنوز تموم نشد:
اول اینکه آلیس تو دارک پلیسه و الن مطمئنا اونو به حال خودش رها نمیکنه، دوم اینکه با توجه به صحبت های مستر دور، اون نقش هایی در سر داره که الن باید بهش کمک کنه و سوم اینکه، علاوه بر دارک پرزنس، موجودیت های دیگه ای هم در دارک پلیس وجود دارن
 
داستان که هنوز تموم نشد:
اول اینکه آلیس تو دارک پلیسه و الن مطمئنا اونو به حال خودش رها نمیکنه، دوم اینکه با توجه به صحبت های مستر دور، اون نقش هایی در سر داره که الن باید بهش کمک کنه و سوم اینکه، علاوه بر دارک پرزنس، موجودیت های دیگه ای هم در دارک پلیس وجود دارن
درسته حق با شما هست و شاید من از جملات اغراق شده‌ای استفاده کرده باشم.
ولی چیزی که هست پایان Alan Wake 2 نسبت به نسخه قبلی به نظرم در حال حاضر خیلی منسجم تر هست ولی در این حال هنوز هم سوال هایی وجود داره که جواب داده نشده و جا رو برای ادامه دادن (حالا شاید نه لزوما دیگه تو Alan Wake 3) باز میزاره.
درباره سرگذشت Alice اره قبول دارم که خیلی واضح معلوم نیست اونم موفق شد خارج بشه از Dark Place همراه Alan یا نه ولی به نظر Dark Presence رو دیگه شکست دادن و با توجه به اینکه Master of Many Worlds بودن Alan در پایان بازی خیلی بعید نیست بشه برگشت Alice رو خارج از تمرکز نسخه بعدی یک اتفاق بدیهی و Off script در نظر گرفت. شاید هم اتفاقا چالش برانگیز باشه و هدف اصلی در آینده باشه، به خصوص که صحبت از Ascension کردن Alan هست و به نظر پایان Final Draft تازه شروع این راه هست.
درباره صحبت ها Mr. Door ولی دقیق من منظورم همین بود که شاید Door و Alan بازم تو این دنیا قرار باشه برگرده ولی تو یک داستان دیگه و به نظر یک دغدغه بزرگتری از چیزی که در دو بازی اول دیدم باید وجود داشته باشه.
نکته سوم رو ولی خیلی درک نمیکنم که مسئله خاصی ممکنه باشه دربارش.Dark Place یک دنیایی موازی هست که با هنر میشه کنترلش کرد و این Dark Presence به نظر یک جورایی ساخته شده از Wake یا Zane بوده. من یادم نیست جایی اشاره شده باشه موجودیت خاص دیگه اونجا مشکلی ایجاد کرده باشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or