قسمت اول بازی Darksiders در 2010 و در سکوت ماه ژانویه عرضه شد و باعث سورپرایز همگان شد. این یک بازی کامل و بدون نقص نبود اما نشان داد که یک IP جدید چگونه خواهد بود و به اندازه ای تضمین شده بود که احتمال اینکه ادامه ای بر آن منتشر شود چندان هم دور از ذهن نبود، ادامه ای که اواسط آگوست منتشر خواهد شد.
Vigil Games، سازنده این بازی، با کسب تجربه بیشتر در صدد گسترش مرز های دنیای خود بوده و انتظار می رود حتی از عنوان اول نیز بهتر شود.
دلیلی بر اینکه چرا این بازی نمی تواند بهترین Action - Adventure سال 2012 شود، وجود ندارد.
======================================================
It’s a sequel (یک ادامه بر عنوان پیشین)
از آنجایی که به عقیده بعضی ها، ساختن یک دنباله یکی از چندین روش پول در آوردن سازنده ها است (Milk کردن)، با این حال DS یکی از معدود مواردی است که نشان می دهد شایسته داشتن دنباله است. با اینکه بازی طراحی جالبی داشت و مکانیزم گیم پلی بازی قابل قبول بود، اما لحظاتی بودند که به نظر می رسید المان های مختلف گیم پلی، طراحی محیط و شخصیت ها، برای عنوانی قوی و غنی همچون DS، کمی گیج کننده و اشتباه بوده اند.
با DS II، منطقی به نظر می آید که در نظر بگیریم که Vigil Games با موتور ساخت بازی و دنیای ساخته شده توسط خود راحت تر خواهد بود.
======================================================
A deeper story (داستانی عمیق تر)
عنوان نخست مفهوم جالبی را به تصویر کشید اما دقیقه به دقیقه المان های داستان سرایی بازی، گاهی اوقات کمی به حال خود رها می شدند. داستان به خوبی پرداخته شده و روایت خوبی داشت اما لحظات کوتاهی بودند که با یک سناریو خوب اشتباه گرفته می شدند. اما عنوان دوم به نظر درگیر کننده تر از پیش به نظر می رسد. وقتی که شخصیت اصلی یعنی "مرگ" در تلاش برای پاک کردن نام برادر خود یعنی "جنگ" از تهمت هایی که به او وارد شده در دنیایی موازی با دنیای عنوان نخست خواهد بود.
این باید داستانی عمیق تر و پیچیده تر و آمیخته با دنیای بازی باشد.
2 نکته مثبت در داستان سرایی می تواند یک گام دیگر این عنوان را به موفقیت نزدیک کند.
======================================================
It covers all formats (پشتیبانی از تمام پلتفرم ها)
عنوانی Action - Adventure همچون DS بر روی PC، PS3 و Xbox 360 یک چیز است اما عرضه DS II بر روی پلتفرم Wii U چیز دیگری خواهد بود. در سیستمی که همواره به دنبال دوری از بازی های هاردکور بوده است، DS II می تواند باعث فروش اولیه کنسول Wii U شود. این عنوان می تواند برای گیمر های هاردکوری که می خواهند به حمایت نینتندو ادامه دهند، عنوان خوبی خواهد بود.
======================================================
Proper customisation (شخصی سازی مناسب)
در عنوان نخست، ابزار ها و کمبوهای زیادی در اختیار "جنگ" بود، اما هیچ گونه راهی برای این که "جنگ" را به طور کامل مطابق میل خود بسازید، وجود نداشت.
اما به نظر می رسد DS II در این مورد خوب عمل کرده و Skill Tree را وارد بازی کرده است.
اگر این موارد به درستی پیاده شوند، این موارد می توانند به خصوصی سازی کمک کرده و قول اینکه می توان به ارتقا دادن Loot ها پرداخت، می تواند اعتیاد آور باشد.
======================================================
Greater variety (تنوع بیشتر)
مبارزات DS همیشه خوب و عالی بوده اند، اما این مبازات به اندازه کافی قادر نبوده اند که علاقه بازیکن را حفظ کنند، به خصوص این که بازی در نهایت به ورطه تکرار کشیده می شد.
در مقایسه با طراحی "جنگ" ، شخصیت "مرگ" به نظر سبک تر از "جنگ" می آید که اجازه می دهد که المان های پلتفرمینگ به خوبی پیاده شوند.
به نظر می رسد که این روز ها هر بازی سوم شخصی، نیم نگاهی به سری Prince Of Persia داشته است اما شاید برخی از حرکات پارکور چیزی باشد که DS II برای دوری از مبارزات پرشور و همیشگی خود، بدان نیازمند است.
======================================================
Actual non-linearity (خطی نبودن بازی)
با اینکه عنوان نخست محیط ها و نقشه های بزرگی را شامل می شد اما DS هیچ وقت در مورد جستجو و اکتشاف محیط برای خطی نبودن بازی نبوده است.
با اینکه عنوان دوم همچنان خطی است اما این عالی خواهد بود وقتی که بفهمیم که DS II، شخصیت های NPC زیادی در بعضی از مناطق بازی خواهد داشت که مامورت های مختلف و متنوعی برای بازیکن فراهم می کنند.
با به حساب آوردن این موارد، Vigil Games به راحتی می تواند کمبودی تنوعی را که در عنوان نخست شاهد بودیم را جبران کند.
منبع