من فقط مترجم این مقاله هستم و خیلی از مسایل تکنیکی سررشته ندارم ولی به هر حال powerplay چیزی بود که نتونست به واقعیت نزدیک بشه.این مسئله که خیلی وقتها موارد دیگه ای در شکست یک پروژه دخیلند هیچگاه توسط کسی انکار نخواهد شد...ولی اعلام یک موضوع قبل از اینکه حتی به مرحله اجرا نرسیده باشه اصلا قابل قبول نیست.
تمام مسایل به این ختم میشه:در اخر مصرف کننده نمیخواد مشکلات تولید کننده رو بشنوه،مثلا نمی تونید در برابر AI ضعیف حرف از سختی برنامه نویسی برای AI رو پیش بکشید.به نظر شما این قابل قبوله؟اگر vavle قول چنین چیزی رو داده همه انتظار انجامش رو دارند نه انتظار شنیدن دلایلی که چرا این پروژه عملی نیست،کسی مجبورشون نکرده بود که از powerplay حرف بزنندکرده بود؟
تمام مسایل به این ختم میشه:در اخر مصرف کننده نمیخواد مشکلات تولید کننده رو بشنوه،مثلا نمی تونید در برابر AI ضعیف حرف از سختی برنامه نویسی برای AI رو پیش بکشید.به نظر شما این قابل قبوله؟اگر vavle قول چنین چیزی رو داده همه انتظار انجامش رو دارند نه انتظار شنیدن دلایلی که چرا این پروژه عملی نیست،کسی مجبورشون نکرده بود که از powerplay حرف بزنندکرده بود؟
هر چقدر هم بخوایم با تعصب نگاه کنیم شرکتهایی مثل epic از valve سر تر هستند(تعداد بازی هایی که در سال گذشته با unreal3 ساخته شدند رو در مقابل بازی هایی با source بذارید،نتیجه واضحه نه؟).تعداد کل بازی های ساخته شده توسط valve تو این همه سال از انگشتهای یه دست تجاوز نمیکنه،میکنه؟من با تمام وجود طرفدار half life هستم ولی ای کاش برای هر شمارش مجبور نمیشدیم این همه منتظر باشیم،شاید به جای steam بهتر باشه valve به کار اصلیش یعنی بازی سازی برسه.شما چوری از شرکت Valve یاد میکنید که گویا هم قد و اندازه Epic یا سایر استادیوهای بازی سازی اون زمان و حتی الان است.