14:تبلیغات خجالت اور acclaim یا بدونید چرا acclaim کله شد
قبلا درباره acclaim و بازی bmx x.x.x صحبت کردیم.طی سالها acclaim به خاطر شیرینکاری عجیبش تو تبلیغات بازیها یکی پس از دیگری معروف شده بود،یکیش جایزه 10000 $ برای والدینی بود که مدت یکسال اسم پسرشون رو turok بذارن!!
بعضی بدلکاری هاشون احمقانه بودن.مثلا jason read 25 ساله که در 18 ژولای ادعا کرد میخواد رکورد جهانی در صف ایستادن رو بشکنه.میپرسید چه صفی؟عرضه بازی turok در تاریخ 6ام سپتامبر البته!jason مجهز به یه چادر،یه کنسول یازی،تلویزین و یه ژنراتور قابل حمل بود که توسط acclaim در اختیارش گذاشته شده بود.عجیب اینه که در روز بعد اقای read هیج جا دیده نمیشد...بعد از اینکه روزنامه ها کلی دربارش شلوغ کرده بودن.جالبه نه؟
بعضی بدلکاریها از نظر اخلاقی غلط بودن.اعلام شد که خرج دفن مرده های تازه کله شده داده میشه به شرطی که روی سنگ قبر یه بیلبرد کوچک با تبلیغات بازی shadow man 2 قرار داده بشه!!طبیعی بود که این خبر تو تمام روزنامه ها و سایتهای مرتبط به بازی درج شد.کلیسا اعلام کرد که به هیچ عنوان نمیگذاره در قبرستانهای اون این اتفاق بیفته.یکی تو acclaim گفت که این حرکت اصلا یه حرکت فقط برای جلب توجه نبوده...اره جون خودش!
با این وجود اگر حرکت قبلی واقعیت داشت،acclaim کلی مشتری با حرکت بعدیش پیدا میکرد اگر اجازه این کار رو بهش میدادن:Burnout 2: Point of Impact برای جشن گرفتن عرضه این بازی acclaim اعلام کرد که جریمه هر ماشینی که توسط دوربین سرعت سنج جریمه شده رو پرداخت کنه،با فرض اینکه از تصادف جون سالم به در ببرن میتونن پول بی زبونشون رو خرج یه بازی خوب دیگه از acclaim کنن.
یه کم کمتر بیشرمانه ولی به مقدار مناسب احمقانه،اعلام این بود که acclaim قانونا حق این رو بخره تا پنج گیمر رو به مدت یکسال turok نام گذاری کنه.ادعا شده که این حرکت فکر Dr. Simeon Cantrell از مرکز تحقیقات تبلیغات استرالیا گرفته شده که نویسنده کتابی به نام "market your panths off"(تبلیغ کنید تا شلوارتون در بیاد!)--که بیشتر به درد تبلیغ bmx x.x.x میخوره!--هست.متاسفانه جناب دکتر وجو دخارجی نداره.ولی مشخصاتش با دکتر Dr. Byron Sharp میخونه که یه عضو-واقعی-مرکز گفته شده هست.شماره isbn کتاب گفته شده در اصل یه کتاب جوکهای بی تربیتیه!!!این سوال پیش میاد که acclaim ایا حقوق استفاده از نام Dr. Byron Sharpرو از خودش گرفته یا نه،اگر نگرفته خیلی عجیب نیست.
Delsyn:
یه روزی بود که acclaim مخترع حرکات تبلیغاتی بود.تبلیغات عظیم و با شکوهی رو راه انداخت که mortal komabt رو به دنیای کنسول ها ارائه کرد،به خوبی ارائه کرد و کلی پول حق در اورد.مشکل اینه که mortal kombat شرکت رو بدبخت کرد.پورت بازی از دستگاه های ارکید 8 ماه وقت گرفت،پس acclaim فکر کرد 6-8 ماه وقت گذاشتن برای بازی به همره یه تبلیغات عظیم در مورد هر بازی عمل میکنه.این کار رو برای mortal kombat 2 انجام داد و گرفت.
بعدها شرکت تو فکر بود که چرا یه بازی با سیکل ساخت 8 ماهه نمیفروشه یا چرا با بازی سازها درگیره که میگفتن بریدن 3 ماه از زمان تولید کار بدیه."تبلیغات خوب میتونه یه بازی خوب رو عالی کنه ولی نمیتونه یه بازی بد رو خوب کنه"acclaim سالها این حقیقت رو زندگی کرد.
Warrior:
با وجود اینکه فکر میکردم افتضاح bmx x.x.x خیلی بد بود،این تفکرات عالی(!)تبلیغاتی نشون میده یکی تو قسمت تبلیغات acclaim مخش عیب داره.نام گذاری یه بچه turok به مدت یه سال؟کلی بعد از اینکه بازی از اذهان رفت،اون بدبخت باید با اسمش زجر بکشه.تبلیغات روی سنگ قبر؟فکر بهتر از این نبود؟امیدوارم یه جلب توجه بوده باشه ولی با توجه به سابقه acclaim هیچ وقت نمیشه مطمئن بود.
قبلا درباره acclaim و بازی bmx x.x.x صحبت کردیم.طی سالها acclaim به خاطر شیرینکاری عجیبش تو تبلیغات بازیها یکی پس از دیگری معروف شده بود،یکیش جایزه 10000 $ برای والدینی بود که مدت یکسال اسم پسرشون رو turok بذارن!!
بعضی بدلکاری هاشون احمقانه بودن.مثلا jason read 25 ساله که در 18 ژولای ادعا کرد میخواد رکورد جهانی در صف ایستادن رو بشکنه.میپرسید چه صفی؟عرضه بازی turok در تاریخ 6ام سپتامبر البته!jason مجهز به یه چادر،یه کنسول یازی،تلویزین و یه ژنراتور قابل حمل بود که توسط acclaim در اختیارش گذاشته شده بود.عجیب اینه که در روز بعد اقای read هیج جا دیده نمیشد...بعد از اینکه روزنامه ها کلی دربارش شلوغ کرده بودن.جالبه نه؟
بعضی بدلکاریها از نظر اخلاقی غلط بودن.اعلام شد که خرج دفن مرده های تازه کله شده داده میشه به شرطی که روی سنگ قبر یه بیلبرد کوچک با تبلیغات بازی shadow man 2 قرار داده بشه!!طبیعی بود که این خبر تو تمام روزنامه ها و سایتهای مرتبط به بازی درج شد.کلیسا اعلام کرد که به هیچ عنوان نمیگذاره در قبرستانهای اون این اتفاق بیفته.یکی تو acclaim گفت که این حرکت اصلا یه حرکت فقط برای جلب توجه نبوده...اره جون خودش!
با این وجود اگر حرکت قبلی واقعیت داشت،acclaim کلی مشتری با حرکت بعدیش پیدا میکرد اگر اجازه این کار رو بهش میدادن:Burnout 2: Point of Impact برای جشن گرفتن عرضه این بازی acclaim اعلام کرد که جریمه هر ماشینی که توسط دوربین سرعت سنج جریمه شده رو پرداخت کنه،با فرض اینکه از تصادف جون سالم به در ببرن میتونن پول بی زبونشون رو خرج یه بازی خوب دیگه از acclaim کنن.
یه کم کمتر بیشرمانه ولی به مقدار مناسب احمقانه،اعلام این بود که acclaim قانونا حق این رو بخره تا پنج گیمر رو به مدت یکسال turok نام گذاری کنه.ادعا شده که این حرکت فکر Dr. Simeon Cantrell از مرکز تحقیقات تبلیغات استرالیا گرفته شده که نویسنده کتابی به نام "market your panths off"(تبلیغ کنید تا شلوارتون در بیاد!)--که بیشتر به درد تبلیغ bmx x.x.x میخوره!--هست.متاسفانه جناب دکتر وجو دخارجی نداره.ولی مشخصاتش با دکتر Dr. Byron Sharp میخونه که یه عضو-واقعی-مرکز گفته شده هست.شماره isbn کتاب گفته شده در اصل یه کتاب جوکهای بی تربیتیه!!!این سوال پیش میاد که acclaim ایا حقوق استفاده از نام Dr. Byron Sharpرو از خودش گرفته یا نه،اگر نگرفته خیلی عجیب نیست.
Delsyn:
یه روزی بود که acclaim مخترع حرکات تبلیغاتی بود.تبلیغات عظیم و با شکوهی رو راه انداخت که mortal komabt رو به دنیای کنسول ها ارائه کرد،به خوبی ارائه کرد و کلی پول حق در اورد.مشکل اینه که mortal kombat شرکت رو بدبخت کرد.پورت بازی از دستگاه های ارکید 8 ماه وقت گرفت،پس acclaim فکر کرد 6-8 ماه وقت گذاشتن برای بازی به همره یه تبلیغات عظیم در مورد هر بازی عمل میکنه.این کار رو برای mortal kombat 2 انجام داد و گرفت.
بعدها شرکت تو فکر بود که چرا یه بازی با سیکل ساخت 8 ماهه نمیفروشه یا چرا با بازی سازها درگیره که میگفتن بریدن 3 ماه از زمان تولید کار بدیه."تبلیغات خوب میتونه یه بازی خوب رو عالی کنه ولی نمیتونه یه بازی بد رو خوب کنه"acclaim سالها این حقیقت رو زندگی کرد.
Warrior:
با وجود اینکه فکر میکردم افتضاح bmx x.x.x خیلی بد بود،این تفکرات عالی(!)تبلیغاتی نشون میده یکی تو قسمت تبلیغات acclaim مخش عیب داره.نام گذاری یه بچه turok به مدت یه سال؟کلی بعد از اینکه بازی از اذهان رفت،اون بدبخت باید با اسمش زجر بکشه.تبلیغات روی سنگ قبر؟فکر بهتر از این نبود؟امیدوارم یه جلب توجه بوده باشه ولی با توجه به سابقه acclaim هیچ وقت نمیشه مطمئن بود.