1080 در فورتزا 5 بدون Cloud امکانپذیر نمیبود

  • Thread starter Thread starter benjohn
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

benjohn

کاربر سایت
بدون شک این بازی زیباست و عنوان کنسول جدید مایکروسافت است که با رزولوشن 1080 و 60 فریم اجرا میشود اما این موفقیت قطعا بدون دستیابی تیم Turn 10 به تکنولوژی Cloud امکانپذیر نبوده است. این را آقای Dan Greenawalt کارگردان هنری بازی به OXM میگوید.

قابلیت اتصال کنسول مایکروسافت و استفاده از آن سازندگان را قادر ساخته است تا تمرکز خود را بر روی فیزیک و گرافیک بازی بگذارند.
اگر Cloud نبود رسیدن بدین دستاورد بسیار طاقت فرسا و شاید غیرممکن میشد.

گرین والت ادامه میدهد آسان بودن این امر نیز بسیار برای نیل به این هدف مهم و اساسی بوده است. او همچنین در پاسخ به سوال ما که پرسیدیم چرا شما در تریلر اخیر خود اعلام کردید که این بازی فقط برروی XONE امکانپذیر است اضافه میکند: موتور بعلت استفاده از Cloud فقط بر روی XONE کار خواهد کرد.

image_37290_thumb_wide620.jpg



او ادامه میدهد البته اینکار را در نسل قبل هم میتوانستیم انجام دهیم فقط زیرساختهایش مهیا نبود اما اکنون با XONE مشکلی برای استفاده از سیستم Azure و غیره نخواهیم داشت.
وی ادامه داد سرور Azure مایکروسافت قدرت فراوانی را دراختیار ما قرار میدهد بطور خودکار با نیاز شما تنظیم میشود و نیازی به کد نویسی جدید ندارد. در واقع این تکنولوژی شما را قادر میسازد خیلی ارزان وساده از Cloud استفاده کنید.
حال سوال پیش می آید که آیا میشد 1080 و 60 فریم را در نسل قبل داشته باشیم؟ بله اما باید فیزیکمان را در حد Forza 4 طراحی میکردیم. حالا با استفاده از Cloud فیزیک قوی و 1080 و 60 فریم داریم.

برای اینکه مطمئن شویم از گرینوالت دوباره سوال کردیم که آیا واقعا Cloud آنان را قادر نموده که به این رزولوشن برسند؟ ایشان جواب میدهند:

دقیقا.... بله همین ویژگی CLoud ما را قادر میکند که در عرض سه سال گذشته به طراحی Drivetar نائل آییم. که به اندازه ی فیزیک جدید ما زیبا بنظر میرسد.

قبل نیز ایشان فرموده بودند که نسل جدید در واقع چیزهایی است که شما نمیبینید مانند فیزیک و هوش مصنوعی و غیره

 
Last edited by a moderator:
یکی بره این سازنده رو از گوشش بگیره بیاد برامون توضیح بده دقیقا بدون کلود چیزی از بازی کم میشه یا نه؟ گیجمون کرده درست حرف نزده امیدوارم اینطوری نباشه که ما اصلا کلود برامون خوب نیست
 
من با Cloud چیکار دارم؟ خیلی واضح هست که این آقا داره در مورد سرویس Cloud اغراق میکنه و هایپش میکنه وگرنه معمی که نیست، یعنی F5 فقط با Cloud میتونه 1080 و 60 فریم باشه؟ پس یعنی اگه من اینترنت نداشته باشم و بخوام بازی کنم چی؟ میشه 720 و 60 فریم؟ بنظر خودتون منطقیه؟
نه بابا . این نگفته که اینترنت رو از برق بکشی بازی میاد رو 720p :دی این گفته ما یه سری چیزای دیگه رو بردیم رو کلاود چیزایی که مردم نمیبیننش تا بتونیم با سیستم XO به این سطخ از گرافیک با رزولوشن 1080 و 60 فریم برسیم .

ینی اگه کلاود نبود الان شاید رزولوشن بازی 720 بود یا شاید فیزیک و گرافیکش پایین تر از این بود .

====
لا مصب خودشم نفهمیده چی گفته :دی ولی بیشتر هدفش تبلیغ کلاود هست فککنم :دی
 
شما که فهمیدی بیا یه توضیح ساده بده تا ما هم متوجه بشیم :d (یه توضیحم بده که بدونه cloud با چه resolution و فریمی اجرا میشد :d)
خوب منظورش این بوده که وقتی رو که باید صرف هوش مصنوعی و خیلی چیزای دیگه بشه رو با توجه لانچ بودن گذاشتن روی گرافیگ با رزولوشن 1080 و 60 فریم تو این مدت (بازی در حالت آفلاین هم 1080, 60 فریم خواهد بود ) افتاد ؟;)
 
من با Cloud چیکار دارم؟ خیلی واضح هست که این آقا داره در مورد سرویس Cloud اغراق میکنه و هایپش میکنه وگرنه معمی که نیست، یعنی F5 فقط با Cloud میتونه 1080 و 60 فریم باشه؟ پس یعنی اگه من اینترنت نداشته باشم و بخوام بازی کنم چی؟ میشه 720 و 60 فریم؟ بنظر خودتون منطقیه؟

ببین این آقا داره حرف من در مورد Ryse رو میزنه!:دی میگه ما چون Cloud بود تونستیم یه سری کارهارو به لطف این سرویس زودتر و راحت تر انجام بدیم و در عوض وقتمون رو بزاریم روی چیزهای دیگه عین رزولوشن و فریم ریت! نه اینکه رزولوشن و فریم ریت رو Cloud داره محاسبه میکنه! خیلی فرق دارن اینا باهم! کل خبر تبلیغ Cloud هست، همین! نه اینکه مثلا Cloud داره یه پردازشی میکنه که رزولوشن میشه 1080 و فریم هم 60! همچین خبری نیست! آفلاین هم بازی کنی بازی با همین کیفیت بصری خواهد بود! برداشت ها بینهایت غلط هستن.
ماکان اینقدر این بروبکس به ترجمه من ایراد گرفتن من خودم شک کردم رفتم تو معادل همین تاپیک تو گف ببینم اونا که زبون مادریشونه چی میگن و چی برداشت کردن بیا لینک میزارم خودت برو ببین دقیقا برداشت 99 درصد اونا هم همینه که بدون Cloud بازی 1080 و 60 فریم نیست جالبه یکی اومده سوال کرده یعنی چقدر رزولوشن کلاد پایین میاد اونیکی جواب داده زیاد پایین نمیاد حدود 600 درصد حالا کاری به ترول بودنش ندارم فقط اینکه خود انگلیسی زبان ها هم درکشون همین بوده

Forza 5 wouldn't have been 1080p, 60fps without access to Xbox One's cloud - Page 2 - NeoGAF
 
خوب منظورش این بوده که وقتی رو که باید صرف هوش مصنوعی و خیلی چیزای دیگه بشه رو با توجه لانچ بودن گذاشتن روی گرافیگ با رزولوشن 1080 و 60 فریم تو این مدت (بازی در حالت آفلاین هم 1080, 60 فریم خواهد بود ) افتاد ؟;)
تا حدودی حق با شماست :d
یکی از نظرات گفته:
No - Greenawalt's saying that because they didn't have to spend loads of time setting up their own online stuff, they've been able to spend more time juicing up the physics, resolution, frame rate, etc.
خودشونم اینجا توضیح دادن:
"The reason we say that, though, is because we could have done cloud-powered opponents last generation, but we would have had to have done all the infrastructure," he continued. "Now with Xbox One we get servers, we get Azure, we get Thunderhead, and it's so easy to plug into."
اینطور که من فهمیدم اینا دیگه مجبور نشدن یه سیستم آنلاینی مثل cloud رو خودشون طراحی کنن و این وقت رو گذاشتن برای بهینه کردن بازی

فقط سوالم اینجاست که cloud دقیقا چیکار میکنه؟ هوش مصنوعی رو پردازش میکنه؟ اگه اینطوره بدون cloud هوش مصنوعی بازی چه جوری میشه؟ :d
 
خود خبر اصلی یمقدار غلط انداز بخاطر همین خیلی اشتباه ازش برداشت شده. در مورد Cloud گفته بخاطر زیربنا و ساختار قدرتمندی که Xbox Live Compute داره (همون Cloud) دیگه اینا نیاز نبوده وقت و منابعشون رو بزارن برای تهیه و ساخت قابلیت های آنلانشون و همین باعث شده بیشتر وقت بزارن برای Visual و فیزیک بازی و تونستن با اپتیمایز بیشتر به 1080p برسن. در مورد فیزیک و صحبتش در مورد Forza 4 هم منظورش اینه اگه میخواستن فیزیک Forza 5 رو روی Forza 4 اجرا کنن نمیتونستن به 720p برسن تو Forza 4.
 
اصلا موضوع این نیست !! طرف گفته استفاده از Cloud باعث شده که ما وقت بیشتری داشته باشیم که روی گرافیک بازی کار کنیم ، یعنی در واقع Cloud زمانی که صرف بخش آنلاین بازی شده رو کاهش داده و اینا اون زمان رو برای بهبود گرافیک استفاده کردن .

البته خودشون هم کرم دارن ! اون چه تیتریه آخه ؟!

تا حدودی حق با شماست :d
یکی از نظرات گفته:
خودشونم اینجا توضیح دادن:اینطور که من فهمیدم اینا دیگه مجبور نشدن یه سیستم آنلاینی مثل cloud رو خودشون طراحی کنن و این وقت رو گذاشتن برای بهینه کردن بازی

فقط سوالم اینجاست که cloud دقیقا چیکار میکنه؟ هوش مصنوعی رو پردازش میکنه؟ اگه اینطوره بدون cloud هوش مصنوعی بازی چه جوری میشه؟ :d

دقیقا مشخص نیست ! خودشون هم توضیح ندادن ، مثلا در Single Player اگه آنلاین باشی هوش مصنوعی بهتره ؟! یا کلا Cloud میتونه روی گرافیک تاثیر بذاره یا خیر ؟! کلا خیلی گنگه قضیه !

پس کسانی که آفلاین بازی میکنن 1080p رو در خواب میبینن؟؟؟!!!!

ای بابا !!! واقعا نمیفهمید یا خودتون زدید به نفهمیدن که سوژه داشته باشید خوشحالی کنید ؟!
 
آخرین ویرایش:
چیزی که من فهمیدم اینه که اینا اومدن یه سری از پردازش ها رو سپردن به کلود ، مثل AI بخش Drivetar ، روی بخش آنلاین هم کمتر وقت گذاشتن چون ردیف بوده همه چی ، اینطوری تونستن به 1080 برسن.درباره ی آفلاین بازی هیچ نظری ندارم :| اما اصلاً نمیتونم تصور کنم که رزولوشن کمتری داشته باشه چون بدون کلود ـه ! خلاصش میشه اینکه برای بهترین تجربه از این بازی به یک اینترنت با کیفیت احتیاج دارید.
 
ماکان اینقدر این بروبکس به ترجمه من ایراد گرفتن من خودم شک کردم رفتم تو معادل همین تاپیک تو گف ببینم اونا که زبون مادریشونه چی میگن و چی برداشت کردن بیا لینک میزارم خودت برو ببین دقیقا برداشت 99 درصد اونا هم همینه که بدون Cloud بازی 1080 و 60 فریم نیست جالبه یکی اومده سوال کرده یعنی چقدر رزولوشن کلاد پایین میاد اونیکی جواب داده زیاد پایین نمیاد حدود 600 درصد حالا کاری به ترول بودنش ندارم فقط اینکه خود انگلیسی زبان ها هم درکشون همین بوده

Forza 5 wouldn't have been 1080p, 60fps without access to Xbox One's cloud - Page 2 - NeoGAF

نه تو درست ترجمه کردی! این آقا خودش اینجوری گنگ صحبت کرده. هدفش هم هایپ Cloud بوده تا اینطور جا بندازه که الان به لطف Cloud هست که بازی 1080 و 60 فریم شده!:دی منم از تو ایراد نمیگیرم که! میگم منظورش این بوده و دوستان دچار اشتباه نشن که مثلا داری فورتزا رو بازی میکنی بعد اینترنت قطع میشه یهو بازی میشه 720 و 30 فریم و بعد اینترنت وصل میشه دوباره 1080 و 60 فریم!:دی یا مثلا سرعت رو که میارن پایین بجای 1080 بشه 1000 یا 900!:دی
 
من با Cloud چیکار دارم؟ خیلی واضح هست که این آقا داره در مورد سرویس Cloud اغراق میکنه و هایپش میکنه وگرنه معمی که نیست، یعنی F5 فقط با Cloud میتونه 1080 و 60 فریم باشه؟ پس یعنی اگه من اینترنت نداشته باشم و بخوام بازی کنم چی؟ میشه 720 و 60 فریم؟ بنظر خودتون منطقیه؟

ببین این آقا داره حرف من در مورد Ryse رو میزنه!:دی میگه ما چون Cloud بود تونستیم یه سری کارهارو به لطف این سرویس زودتر و راحت تر انجام بدیم و در عوض وقتمون رو بزاریم روی چیزهای دیگه عین رزولوشن و فریم ریت! نه اینکه رزولوشن و فریم ریت رو Cloud داره محاسبه میکنه! خیلی فرق دارن اینا باهم! کل خبر تبلیغ Cloud هست، همین! نه اینکه مثلا Cloud داره یه پردازشی میکنه که رزولوشن میشه 1080 و فریم هم 60! همچین خبری نیست! آفلاین هم بازی کنی بازی با همین کیفیت بصری خواهد بود! برداشت ها بینهایت غلط هستن.

واضحه که کل پردازش و محاسبات رزولوشن و فریم ریت به عهده ی کلود نیست. ولی خب شاید منطقی شد که اگه اینترنت نباشه بشه 720P.
چیزی که مسلمه اینه که دارن از Cloud بهره میبرن و یک بار پردازشی ( کم یا زیاد ) رو از روی دوش دستگاه برداشتن. خب اگه اینترنت قطع شه. این بار پردازشی دوباره میافته گردن خود Xbox One و شاید برسیم به این حرف که رزولوشن بشه 720P در بدترین حالت، و شایدم بخش هایی از بازی که زیاد محسوس نیست تغییراتی بکنه. یا هر چیز دیگر :d
 
عنوان خبر خودش واضح هست:

Forza Motorsport 5 owes its 1080p visuals and 60 frames a second performance to Microsoft's furnishing Turn 10 with easy access to scalable servers, creative director Dan Greenawalt has told OXM. The ability to tap into Xbox Live Compute has allowed the developer to lavish more time and resources on the game's visuals and complex physics systems; without this advantage, it would have "struggled" to achieve Forza 5's final resolution.

برداشتی هم من داشتم از متن طبق صحبت های انجام شده این هست که cloud در زمینه هایی مثل فیزیک و هوش مصنوعی و پردازش محیط یا نورپردازی به کمک میاد و یه جورایی تقویت میکنه این مشخصه ها رو. یه سری عکس چند وقت پیش از محیط بازی اومده بیرون که کیفیت پایین تری نسبت به قبل داشتن که میشه ربطش داد به همون عدم وجود Cloud. و اینکه بازی همون 1080 و 60 فریم هست و تو حالت آفلاین اون چیزایی بالاتر گفتم رو شاهد باشیم.

از یه دید دیگه هم نگاه کنیم میشه گفت که چرا اینقدر به آنلاین بودن سیستم در اوایل معرفی تاکید داشتند و اون جمله معروف هم زده شد که اگر اینترنت ندارید... درسته که بعدا عقب نشینی کردند و اشتباهات یکی یکی جبران شد ولی ربط اون مسایل به این قضیه میتونه جالب باشه.
 
ماکان@

حرفت قابل قبوله منتها یه چیز کارو خراب کرده

دقیقا آقا اعتراف کرده که تونسل قبل هم اگه از Cloud استفاده کرده بودن به 1080 و 60 فریم میرسیدن فقط اون موقع Infrastructure یا همون زیر ساختش فراهم نبوده تنها تفاوتی که ایجاد میکرده اینکه فیزیکش به این خوبی نبوده دقیقا فورتزا 4 رو مثال زده دیگه خودت پرتقال فروش رو محاسبه کن
یه نکته ی دیگه اگه یادت باشه چندوقت پیش یه تریلر از فورزا اومد تو زمین سوئیس بود خیلی سرو صرو صدا کرد گرافیکش عین فورزا 4 بود من خودم دچار دوگانگی شخصیتی شدم یه تریلر هم بود توی پیست بود نمیدونم کدوم پیست منتها از این ماشیتنای ایندی بود اونم همین وضعیتو داشت مسلما در هردو صورت 1080 خواهد بود ولی گرافیک با cloud و بدون اون فرق داره این تصور منه شایدم من خیلی دارم اشتباه میکنم
 
آخرین ویرایش:
اولا باید تشکر کرد از دوستان سونی فن که 4 صبح با زدن خبر مربوط به بازی انحصاری XO برای خودشون بساط ترول درست میکنن.

دوما مشخص شد که Cloud کاملا روی بازی تاثیر داره و بزرگترین برتری XO نبست به PS4 هست که در آینده میتونیم فیزیک و هوش مصنوعی بهتری رو نسبت به PS4 تجربه کنیم.

سوما این قابلیت فقط تو بخش Drivetar اعمال شده که جزء بخش مولتی بازی هست و هوش مصنوعی رو بالاتر میبره که تجربه یک ریسنگ افسانه ای رو نسبت به رقبا به ما میده..

چهارم بلد نیستین خبر نگزارین و دست توی خبر نبرین این دومین باری هست که دست تو خبر میبرین و باعث تشنج و جدال در فروم می شین از مدیرهای (NIMA) محترم هم خواهشمندیم به جای ویرایش خبر با متخلف برخورد کنند.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or