1080 در فورتزا 5 بدون Cloud امکانپذیر نمیبود

  • Thread starter Thread starter benjohn
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

benjohn

کاربر سایت
بدون شک این بازی زیباست و عنوان کنسول جدید مایکروسافت است که با رزولوشن 1080 و 60 فریم اجرا میشود اما این موفقیت قطعا بدون دستیابی تیم Turn 10 به تکنولوژی Cloud امکانپذیر نبوده است. این را آقای Dan Greenawalt کارگردان هنری بازی به OXM میگوید.

قابلیت اتصال کنسول مایکروسافت و استفاده از آن سازندگان را قادر ساخته است تا تمرکز خود را بر روی فیزیک و گرافیک بازی بگذارند.
اگر Cloud نبود رسیدن بدین دستاورد بسیار طاقت فرسا و شاید غیرممکن میشد.

گرین والت ادامه میدهد آسان بودن این امر نیز بسیار برای نیل به این هدف مهم و اساسی بوده است. او همچنین در پاسخ به سوال ما که پرسیدیم چرا شما در تریلر اخیر خود اعلام کردید که این بازی فقط برروی XONE امکانپذیر است اضافه میکند: موتور بعلت استفاده از Cloud فقط بر روی XONE کار خواهد کرد.

image_37290_thumb_wide620.jpg



او ادامه میدهد البته اینکار را در نسل قبل هم میتوانستیم انجام دهیم فقط زیرساختهایش مهیا نبود اما اکنون با XONE مشکلی برای استفاده از سیستم Azure و غیره نخواهیم داشت.
وی ادامه داد سرور Azure مایکروسافت قدرت فراوانی را دراختیار ما قرار میدهد بطور خودکار با نیاز شما تنظیم میشود و نیازی به کد نویسی جدید ندارد. در واقع این تکنولوژی شما را قادر میسازد خیلی ارزان وساده از Cloud استفاده کنید.
حال سوال پیش می آید که آیا میشد 1080 و 60 فریم را در نسل قبل داشته باشیم؟ بله اما باید فیزیکمان را در حد Forza 4 طراحی میکردیم. حالا با استفاده از Cloud فیزیک قوی و 1080 و 60 فریم داریم.

برای اینکه مطمئن شویم از گرینوالت دوباره سوال کردیم که آیا واقعا Cloud آنان را قادر نموده که به این رزولوشن برسند؟ ایشان جواب میدهند:

دقیقا.... بله همین ویژگی CLoud ما را قادر میکند که در عرض سه سال گذشته به طراحی Drivetar نائل آییم. که به اندازه ی فیزیک جدید ما زیبا بنظر میرسد.

قبل نیز ایشان فرموده بودند که نسل جدید در واقع چیزهایی است که شما نمیبینید مانند فیزیک و هوش مصنوعی و غیره

 
Last edited by a moderator:
خب طبق نتیجه گیری یه سری از دوستان منتظریم بازی تو حالت آفلاین ۷۲۰ باشه. طرف صحبتهاش در مورد Cloud AI هست عموما، یعنی اینکه گفته این AI تو بخش Drivetar بدون وجود Cloud امکان پذیر نبود و اگه قرار بودن بدون Cloud بهش برسیم باید از فیزیک و گرافیک می زدیم، برداشت من از خبر اینه :دی
 
خب طبق نتیجه گیری یه سری از دوستان منتظریم بازی تو حالت آفلاین ۷۲۰ باشه. طرف صحبتهاش در مورد Cloud AI هست عموما، یعنی اینکه گفته این AI تو بخش Drivetar بدون وجود کلود امکان پذیر نبود و اگه قرار بودن بدون کلود بهش برسیم باید از فیزیک و گرافیک می زدیم، برداشت من از خبر اینه :دی

پس چرا عنوان خبر رو به رزولوشن اختصاص دادن و نه درایوتار؟
 
خب طبق نتیجه گیری یه سری از دوستان منتظریم بازی تو حالت آفلاین ۷۲۰ باشه. طرف صحبتهاش در مورد Cloud AI هست عموما، یعنی اینکه گفته این AI تو بخش Drivetar بدون وجود کلود امکان پذیر نبود و اگه قرار بودن بدون کلود بهش برسیم باید از فیزیک و گرافیک می زدیم، برداشت من از خبر اینه :دی
تا قسمتی درسته . این گفته اگه کلاود نبود مجبور بودیم همه چیز رو سوار X1 کنیم دیگه اونوقت نه میتونستیم بیشتر برای این سطح از فیزیک و گرافیک کار کنیم و نه میتونستیم بازی رو 1080p نگه داریم . ینی 1080 بودن واسشون مهم هست . البته میدونم از دو متری فرقی نداره :دی
 
پس چرا عنوان خبر رو به رزولوشن اختصاص دادن و درایوتار؟
خب این Cloud AI همون قسمت اصلی Drivetar هست دیگه. یعنی اینکه Drivetar فقط با اتصال به اینترنت و استفاده از Cloud امکان پذیره. این گرینوالت همین جوری هست، یه چیزی میگه هیچکی نمیفهمه دقیقا چی گفته :دی
 
ترجمه زیاد ایراد نداره، خود خبر اصلی یکم دری وری هست!:دی این چیزی که از خبر برداشت میشه غیر واقعی بنظر میرسه. انگار که مثلا در صورت اتصال به اینترنت فلان میشه و بهمان در صورتی که به احتمال 99٪ اینجوری نخواهد بود!
 
خب این Cloud AI همون قسمت اصلی Drivetar هست دیگه. یعنی اینکه Drivetar فقط با اتصال به اینترنت و استفاده از Cloud امکان پذیره. این گرینوالت همین جوری هست، یه چیزی میگه هیچکی نمیفهمه دقیقا چی گفته :دی
محمد جان الان بعنوان استارتر تاپیک باهات حرف میزنم ونه یه سونی فن

چیزی که من برداشت کردم اینه که کلی از پردازشهای بازی میره تو کلاد انجام میشه پس GPU بار پردازشی کمتری تو فرآیند GPGPU بهش تحمیل میشه و این مسئله باعث شده به این رزولوشن و فریم برسن. حتی دقیقا فرمودن تو نسل قبلی هم اگه کلاد داشتیم میتونستیم 60 فریم و1080 بدیم فقط فیزیکمون مثل این نسل نبود به بیان ساده تر Xone فرقش با 360 فقط فیزیکه بهتره آخرش رو هم نویسنده مقاله اضافه کردن داش دنی قبلا هم فرموده بودن نسل جدید در مورد چیزهاییست که نمیبینید پس گرافیک زیاد نمیشه
 
خب طبق نتیجه گیری یه سری از دوستان منتظریم بازی تو حالت آفلاین ۷۲۰ باشه. طرف صحبتهاش در مورد Cloud AI هست عموما، یعنی اینکه گفته این AI تو بخش Drivetar بدون وجود Cloud امکان پذیر نبود و اگه قرار بودن بدون Cloud بهش برسیم باید از فیزیک و گرافیک می زدیم، برداشت من از خبر اینه :دی
چه حالی می ده اگه بشه اون موقع تو فیل میشی :d
قبلا هم یه چیزایی در مورد performance و cloud اینا گفته بودن ولی من چیزی سر در نیاوردم :|
 
الان یه سوال پیش اومد واسه من :دی

ین گفته ما حتی فورتزا4 رو واسه 360 هم میتونستیم 1080 بکنیم با کلاود ولی باید از فیزیک میزدیم پس 720ـش کردیم . بعد گفته فورتزا5 رو هم به کمک کلاود تونستیم 1080 بکنیم تا مجبور نباشیم از فیزیک بزنیم و بتوینیم در حین 1080 بودن فیزیک رو هم عالی نگه داریم .

الان 360 با XO چه فرقی کرد ؟ :دی
 
شاید منظورش این که وقتی که باید صرف بخش آنلاین میکردن ، صرف ساخت بازی کردن ، چون cloud سرورهاش قویه و کار باهاش خیلی راحته :-/
 
محمد جان الان بعنوان استارتر تاپیک باهات حرف میزنم ونه یه سونی فن

چیزی که من برداشت کردم اینه که کلی از پردازشهای بازی میره تو کلاد انجام میشه پس GPU بار پردازشی کمتری تو فرآیند GPGPU بهش تحمیل میشه و این مسئله باعث شده به این رزولوشن و فریم برسن. حتی دقیقا فرمودن تو نسل قبلی هم اگه کلاد داشتیم میتونستیم 60 فریم و1080 بدیم فقط فیزیکمون مثل این نسل نبود به بیان ساده تر Xone فرقش با 360 فقط فیزیکه بهتره آخرش رو هم نویسنده مقاله اضافه کردن داش دنی قبلا هم فرموده بودن نسل جدید در مورد چیزهاییست که نمیبینید پس گرافیک زیاد نمیشه
آخه تو مصاحبه اسم ۶۰ فریم رو هم آورده، Cloud که روی نرخ فریم نمی تونه تاثیر بزاره. این فقط داره تبلیغ Cloud رو میکنه :دی
 
آخه تو مصاحبه اسم ۶۰ فریم رو هم آورده، Cloud که روی نرخ فریم نمی تونه تاثیر بزاره. این فقط داره تبلیغ Cloud رو میکنه :دی
فکر کنم پستم رو دقیق نخوندی
کلا فریم ریتو رزولوشن ارتباط مستقیم داره با GPU حالا اگه بار GPU کم شه خوب فریم ثابت و رزولوشن بالاتر بدست میاد دیگه خیلی سادست
 
ترجمه زیاد ایراد نداره، خود خبر اصلی یکم دری وری هست!:دی این چیزی که از خبر برداشت میشه غیر واقعی بنظر میرسه. انگار که مثلا در صورت اتصال به اینترنت فلان میشه و بهمان در صورتی که به احتمال 99٪ اینجوری نخواهد بود!
به دری وری بودن خبر اصلی کاری ندارم اما این حرفی که شما میزنی کاملاً CLOUD رو زیر سوال میبره که. !! :d
 
بیا این از اولی حالا یکی بیاد اینو بفهمونه منظور چی بوده
شما که فهمیدی بیا یه توضیح ساده بده تا ما هم متوجه بشیم :d (یه توضیحم بده که بدونه cloud با چه resolution و فریمی اجرا میشد :d)
 
به دری وری بودن خبر اصلی کاری ندارم اما این حرفی که شما میزنی کاملاً CLOUD رو زیر سوال میبره که. !! :d

من با Cloud چیکار دارم؟ خیلی واضح هست که این آقا داره در مورد سرویس Cloud اغراق میکنه و هایپش میکنه وگرنه معمی که نیست، یعنی F5 فقط با Cloud میتونه 1080 و 60 فریم باشه؟ پس یعنی اگه من اینترنت نداشته باشم و بخوام بازی کنم چی؟ میشه 720 و 60 فریم؟ بنظر خودتون منطقیه؟

ببین این آقا داره حرف من در مورد Ryse رو میزنه!:دی میگه ما چون Cloud بود تونستیم یه سری کارهارو به لطف این سرویس زودتر و راحت تر انجام بدیم و در عوض وقتمون رو بزاریم روی چیزهای دیگه عین رزولوشن و فریم ریت! نه اینکه رزولوشن و فریم ریت رو Cloud داره محاسبه میکنه! خیلی فرق دارن اینا باهم! کل خبر تبلیغ Cloud هست، همین! نه اینکه مثلا Cloud داره یه پردازشی میکنه که رزولوشن میشه 1080 و فریم هم 60! همچین خبری نیست! آفلاین هم بازی کنی بازی با همین کیفیت بصری خواهد بود! برداشت ها بینهایت غلط هستن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or