گزارش :سونی به زودی از سیستم اشتراکی جدید خود رونمایی خواهد کرد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
1000x-1.jpg

طبق گزارش جدید جیسون شرایر سونی در حال برنامه ریزی برای سرویس اشتراکی جدید خود با نام رمز Spartacus هستش این سرویس در واقع قرار ـه PS+ و PSNOW را با هم ادغام کنه و شامل سه Tier هستش :

Tier 1: PS+ benefits
Tier 2: access to PS4 and select PS5 games
Tier 3: access to classic library (PS1, PS2, PS3 and even PSP games)

فعلا گفته شده قرار نیست بازیای انحصاری به صورت Day 1 بر روی این سرویس منتشر بشن
بازی های کلاسیک کنسول های قدیمی به صورت استریم قابل بازی خواهند بود و خبری از بکوارد بر روی کنسول های جدید نخواهد بود هنوز این قضیه روشن نشده و معلوم نیست به چه صورتی خواهد بود

پ.ن : سونی سرمایه گذاریش را بر روی سرویس ها ابری افزایش داده و در آینده باید شاهد فوکوس بیشترش بر روی این تکنولوژی باشیم

PlayStation Plans New Service to Take On Xbox Game Pass

=================
گزارش تکمیلی و کامل @Ludens :

شایعه: احتمال ترکیب شدن PS Plus و PS Now در قالب یک سرویس جدید​

بلومبرگ به‌تازگی به نقل از منابع خود مدعی شده که شرکت Sony برای رقابت با Xbox Game Pass، سرویس اشتراکی جدیدی را ارائه خواهد داد. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.
بازی‌های PlayStation

طیق گزارش بلومبرگ، این سرویس در حال حاضر با نام رمز Spartacus شناخته می‌شود و قرار است تا دو سرویس PlayStation Plus و PlayStation Now را با یکدگیر ترکیب کند. گفته شده که اسپارتاکوس یک سرویس 3 رده‌ای خواهد بود که جزئیات آن بدین شکل است:
  • رده اول: شامل تمام مزایای فعلی PlayStation Plus
  • رده دوم: شامل کالکشن عظیمی از بازی‌های پلی استیشن 4 و با گذر زمان، پلی استیشن 5
  • رده سوم: شامل دموهای طولانی، استریمینگ و چندین بازی کلاسیک پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و PSP
همچنین در این گزارش اشاره شده که سونی برنامه دارد تا سرویس PlayStation Plus را همچنان به شیوه فعلی نگه دارد، اما ممکن است سرویس PlayStation Now از رده خارج شود. با توجه به اینکه قیمت سالانه هر دوی این سرویس‌ها برابر با 60 دلار است، باید دید که سیاست قیمت‌گذاری سونی در ارائه سرویس جدید اسپارتاکوس به چه شکل خواهد بود.
شایان ذکر است که به گفته جیسون شرایر (نویسنده گزارش)، قرار نیست که بازی‌های جدید در هنگام عرضه بر روی این سرویس قرار گیرند. در نهایت نیز باید گفت که بلومبرگ در گزارش خود به قیمت سرویس جدید اشاره نکرده، اما به گفته منابع انتظار می‌رود که در بهار آینده شاهد شروع کار آن باشیم.
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا ایشون دقیقا همین حرفو زده، منتها شما معنی جملات رو متوجه نشدی.

حرف جیم رایان خیلی ساده و صریحه، داره میگه عرضه روز اول بازی های انحصاری برای ما مقدور نیست، هیچ وقت اینکارو نکردیم و از این به بعدم با این سرویس جدید نمیکنیم، چون میزان سرمایه گزاری که این کار لازم داره برای ما غیر ممکنه. اتفاقا صراحتا داره میگه برای اینکار باید یه بودجه بسیار هنگفت داشت که سونی نداره، از طرف دیگه اگه بخوان برن سمتش باید بازی هارو کوچک و جمع و جور تر بسازن که برای هیچ کس خوب نیست، چون باعث میشه دیگه فرست پارتی های با کیفیت و خفن نبینیم.

جیم رایان تو یه بخش دیگه از صحبت هاش یه حرف خیلی مهم دیگه هم زده که دقیقا به شکل واضح و مبرهنی سیاست سونی رو نشون میده، میگه سونی معتقد نیست سرویس هایی مثل گیم پس آینده گیم باشن، و اون ها به ساخت بازی های سرویس محور معتقدن و فکر میکنن پول اینجاست. برای همینم میخوان تا سال 26 به گفته خودشون 10 تا بازی سرویس محور بدن بیرون. همینطور سونی به شدت دنبال گسترش فن بیسش هست و دلیل عرضه بازی ها روی PC همینه. حتا اگه رو Xbox هم بازی دادن یه روز تعجب نکنید.

به هر صورت سونی توان مالی ساخت چیزی شبیه گیم پس رو نداره اصلا. همین الان مایکروسافت بالای 80 میلیادر خرج خرید استدیو کرده و سرمایه گزاری روی گیم پس قطعا یه عدد هنگفتیه، منطق بیزنس هم میگه انتظار ندارن دستکم تا زودتر از 5 سال آینده به سوددهی برسه. سونی اینکارو نمیتونه بکنه. پس رفته سراغ یه بیزنس مدل دیگه، گسترش فن بیس و عرضه بیشتر بازی های سرویس محور برای درآمد بیشتر. چون هزینه تولید بازی ها مدام بیشتر میشه و باید اینجوری پول در آورد.
تیکه اول حرف شما دو حالت داره یا صرفا در مورد سونیه یا در مورد کل صنعت گیم که شما گفتی جیم رایان صرفا در مورد خود سونی حرف زده کاملا درسته و من حرف بیشتری هم در موردش نمی‌زنم
ولی تیکه دوم که جیم رایان گفته صنعت گیم چیزی مثل نت فلیکس به دردش نمی خوره این دیگه فقط در مورد سونی نیست و معنی این رو میده که نه تنها سونی این رو نمی خواد بلکه بقیه هم که می‌خوان نمی تونن پس چطور بگیم حتی حرف دیگه ی جیم رایان صرفا در مورد سونی بوده
 
حرف شما اینکه به میزان بودجه بستگی نداره و منظور جیم رایان اینکه ما بازی هامون سینگل پلیر هستن و اونا بازی هاشون گسه و به همین خاطر روز عرضه می‌ره روی سرویس و بازی گس برای سرویسه؟
View attachment 250527
صحبت های جیم رایان در مورد بازی های گس که میگه این بازی ها همیشه با گیمر ها در تعامل هستن و زمان زیادی صرفشون میشه و این بازی های گس ، سرویسن و متناسب با نیاز هر کسی که انتخابشون می‌کنه و به درد سرویس اشتراکی نمی خورن
پس این که بازی سرویس محور برای سرویس هست حرف شماست و نه جیم رایان
جیم رایان میگه بازی های ما (که سونی هم گس میسازه هم غیر گس) کیفیتشون میاد پایین حالا چرا کیفیتشون بیاد پایین مدیریت سونی که همونه تغییر که نمیکنه ولی بودجه شون کم میشه
خلاصه تر بخوام بگم جیم رایان میگه یا شما یه بازی با کیفیت داری که اگه سینگل پلیره مثل قبل میفروشیش اگه گسه که سرویسش رو میفروشی و سرویس توی سرویس نمی اد
اگر یه بازی بی کیفیت داری می‌ره توی سرویس
و حرف من اینکه این گزاره که بازی بی کیفیت می‌ره توی سرویس اشتباهه
چرا چون جیم رایان میگه ما این طوری هستیم و من میگم مایکروسافت هست و بهترین بازی ها رو روز عرضه به گیم پس آورده مثال میزنم هیلو اینفینیت که یک شوتر ۶۰ دلاری فوق‌العاده است بدون هیچ پرداخت درون برنامه ای به گیم پس اومده
و این هنر مایکروسافته که بهترین بازی ها رو به شکل ارزونی به گیمر می‌رسونه وگرنه 60دلار رو بکنی 70 که کاری نداره همه میتونن و کاری هست که مایکروسافت کرده و انجامش داده و تونسته و سونی میگه نمیشه و حرف من اینه سونی نمی خواد و اگر بخواد هم نمی تونه و نمی تونه دیگه :D
هنر که نیست، در واقع بی هنریه :D به پشتوانه سرمایه شرکت مادر بازی هاش رو میده روی سرویس که بیشتر مخاطب جذب کنه که تو همین کار هم شکست خورده (تعداد کنسول اکس باکس نسل 8 و 9 در برابر تعداد مشترک گیمپس، مشترکین گیمپس پی سی هم اشانتیون اضافه کن)

بدترین مثال هم همین بازی که اسم بردی، از بیشترین بودجه و بیشترین زمان ساخت رسیده به کمترین پلیر:
1648629766273.png

3 هزار نفر کجا آمار 20 میلیون پلیر کجا!

1648629967432.png

فکرکن قرار باشه انحصاری های سونی به چنین روزی بیفتن! امیدوارم هیچوقت اونروز نیاد حتی اگه قیمت بازی بجای 70 بشه 80 یا 90 یا 100 دلار :D
 
هنر که نیست، در واقع بی هنریه :D به پشتوانه سرمایه شرکت مادر بازی هاش رو میده روی سرویس که بیشتر مخاطب جذب کنه که تو همین کار هم شکست خورده (تعداد کنسول اکس باکس نسل 8 و 9 در برابر تعداد مشترک گیمپس، مشترکین گیمپس پی سی هم اشانتیون اضافه کن)

بدترین مثال هم همین بازی که اسم بردی، از بیشترین بودجه و بیشترین زمان ساخت رسیده به کمترین پلیر:
View attachment 250535

3 هزار نفر کجا آمار 20 میلیون پلیر کجا!

View attachment 250537

فکرکن قرار باشه انحصاری های سونی به چنین روزی بیفتن! امیدوارم هیچوقت اونروز نیاد حتی اگه قیمت بازی بجای 70 بشه 80 یا 90 یا 100 دلار :D
هیلو فقط کمپینش داخل گیم‌پسه و بخش مولتی‌پلیر F2P هست:)

پ.ن: اینکه هر بحثی اینجا به هیلو ختم میشه خیلی جالبه:دی
 
تیکه اول حرف شما دو حالت داره یا صرفا در مورد سونیه یا در مورد کل صنعت گیم که شما گفتی جیم رایان صرفا در مورد خود سونی حرف زده کاملا درسته و من حرف بیشتری هم در موردش نمی‌زنم
ولی تیکه دوم که جیم رایان گفته صنعت گیم چیزی مثل نت فلیکس به دردش نمی خوره این دیگه فقط در مورد سونی نیست و معنی این رو میده که نه تنها سونی این رو نمی خواد بلکه بقیه هم که می‌خوان نمی تونن پس چطور بگیم حتی حرف دیگه ی جیم رایان صرفا در مورد سونی بوده
تیک تو هم حرفش زد گفت سرویس اشتراکی برا عرضه Day1 بازی ها حمایت نمیکنه

eaهم با وجود سرویس بازی هاش چند ماه بعد روش میزاره

اکتی که قبل از خریداری شدن توسط فیل بزرگ هیچ اعتقادی به سرویس اشتراکی نداشت🤣🤣
 
  • Like
Reactions: omid0

این کاربر Reddit حرف جالبی زده . با توجه به فروش کمتر و installed base کمتر روی Xbox ، ناشر ها راحت تر راضی میش یه پولی از MS بگیرن و بازیشون بزارن روی سرویس. ولی روی PS با توجه به پلیرهای بیشتر براشون سخته از فروش بازیها روی این پلتفرم بگذرن و کار سونی برای راضی کردنشون و آوردن بازیها روی سرویس خیلی سخت تره...
 
تیک تو هم حرفش زد گفت سرویس اشتراکی برا عرضه Day1 بازی ها حمایت نمیکنه

eaهم با وجود سرویس بازی هاش چند ماه بعد روش میزاره

اکتی که قبل از خریداری شدن توسط فیل بزرگ هیچ اعتقادی به سرویس اشتراکی نداشت🤣🤣

اطلاعات اشتباه ندین لطفا ، ea premier حتی 3 تا 7 روز زودتر بازی که قرار باشه از طرف ea عرضه بشه رو قابل بازی کردن میکنه.
 
اطلاعات اشتباه ندین لطفا ، ea premier حتی 3 تا 7 روز زودتر بازی که قرار باشه از طرف ea عرضه بشه رو قابل بازی کردن میکنه.
مثال ۱۰ساعت بازی کردن فیقا یا BFکسی رو ترغیب نمیکنه از EAPLAYاستفاده کنه چون بازی فیفا و Bfبازی هایی هستند که طول مدت زیادی استفاده میشه و مطما ۹۰درصد بازی رو با قیمت ۷۰دلار میخرن تا منتظر باشن بازی چند ماه بعد بیاد روش

تنها ناشر بزرگی که همراه با مایکروسافت بازی های Dayoneمیاره روی سرویسش یوبی باک هست که فقط مختص Pcهست
 

این کاربر Reddit حرف جالبی زده . با توجه به فروش کمتر و installed base کمتر روی Xbox ، ناشر ها راحت تر راضی میش یه پولی از MS بگیرن و بازیشون بزارن روی سرویس. ولی روی PS با توجه به پلیرهای بیشتر براشون سخته از فروش بازیها روی این پلتفرم بگذرن و کار سونی برای راضی کردنشون و آوردن بازیها روی سرویس خیلی سخت تره...
علاوه بر اینستال بیس کمتر کلا روی xbox بازی کمتر میخرن منتظرن ببینن چی مفت میاد روی گیمپس بازی کنن مثلا درصد فروش الدن رینگ 44 درصد pc 40 درصد ps و فقط 16 درصد xbox بود دیگه وقتی بازی با متا 97 نمیتونه xbox فن هارو راضی کنه که ۶۰ دلار بدن دیگه هیچی نمیتونه ( مثال دیگه dying light 2 درصد فروش ps هفتاد و دو درصد در مقابل 16 درصد xbox )

چند وقت پیش خبرش اومد guardians of galaxy رو ماکروسافت با 5-10 میل اورده رو گیمپس یعنی Square Enix انتظار داشته 150 هزار نسخه هم نتونه بفروشه رو xbox .
 
مثال ۱۰ساعت بازی کردن فیقا یا BFکسی رو ترغیب نمیکنه از EAPLAYاستفاده کنه چون بازی فیفا و Bfبازی هایی هستند که طول مدت زیادی استفاده میشه و مطما ۹۰درصد بازی رو با قیمت ۷۰دلار میخرن تا منتظر باشن بازی چند ماه بعد بیاد روش

تنها ناشر بزرگی که همراه با مایکروسافت بازی های Dayoneمیاره روی سرویسش یوبی باک هست که فقط مختص Pcهست

عزیزم یا من دارم بد میگم یا شما متوجه نمیشین ، EA Premier با EA PLAY فرق داره ، ورژن قویترشه ، قیمتش بیشتره ، بازی های EA بین 3 روز تا 7 روز زودتر میان روش و برای همیشه تا پایان اشتراک شما داریدشون برای هر چند ساعت پلی دادن ! :D به عنوان مثال BF آخریه چند روز زودتر آمد روش تازه با بونزهاش !!!
 
یک چیزی که توی این داستان سرویس سونی برای من جالب بود اینه که سونی حتی با وجود پردازنده قدرتمند PS5 و گرافیک به نسبت خوب هنوز نتونسته یک شبیه ساز مناسب برای PS3 بنویسه.
باید بره از RPCS3 یاد بگیره.
کلا توی شبیه سازی ضعیفه برای PS Mini هم از یک شبیه ساز آرم متن باز کمک گرفت.
 
دیگه سونی زیادی داره گدا بازی در میاره....به عنوان کسی که بیش ار یک دهست فقط کنسولهای پلی استیشن رو دارم و بدون در نظر گرفتن طرفداری کنسولی ، باید بگم این سیستم در مقایسه با گیم پس هیچ چیزی برای ارائه نداره...شایدم واقعا زورش نمیرسه بخواد با مایکروسافت سرشاخ بشه تو این جور چیزا.
به نظر من این سرویس ها باید برای این باشن که بازی که زمان عرضه نرسیدی بازی کنی یا فکر میکنی فول پرایس نمی ارزیدن رو باهاش بازی کنی ، نه اینکه دیگه نخوای پول جای هیچ بازی بدی ۔۔۔ اینطوری که رسما تعطیلش کنن برن خونه هاشون خیریه که نیست دیگه ۔۔۔ اینکه میگید مایکرو فلان کرد ، اولا اینکه مگه مایکرو تا همین الانش چی کار کرده ؟ عرضه دی ۱ گیرز ۵، ریکور ، کرک داون ۳ روی گیم پس ؟

.........

الان با دادن ۴۰ دلار اضافه تر ۳۹۷ تا بازی ثابت داره که ماهی دو تا بازی به ثابت هاش اضافه میشه ماهی یک یا دو تا بازی موقت با اختلاف ۶ ماه الی یک سال بعد از هم عرضه میشه توش ۔۔۔ فقط با ۴۰ دلار نه ۱۲۰ دلار اونم بازی های موقت و تعداد کمتر
الان میتونی بری خودت فارغ از بازی های day 1 ، لایبراری دو تا سرویس رو چک کنی ۔۔۔۔

بعد خوشحالم که هنوز این توهم وجود داره که این شرایط با گیم پس با ۳۰ تا استودیو ، مثل همون زمان با ۴ تا استودیو ثابت میمونه و فقط عشق حال پلیر ها بیشتر میشه اونم کی ، مایکرو

The Xbox Game Pass model allows Tango Gameworks’ Shinji Mikami to develop smaller games in addition to AAA games.

In recent years we have been forced to develop in large teams for commercial reasons. However, thanks to the emergence of subscription services for games in recent years, we believe it is now possible to develop games on a smaller scale.”


“It is possible to gain experience in a small team and then get involved in a large project. This way we can develop even better games and the projects can run more smoothly.

تمام گفتمان بازی سازا و عوامل خود مایکرو هم دقیقا تو همون محوره که ما چند سال پیش، پیش بینیش کردیم و بابتش هشدار دادیم ولی ملت هنوز تو فاز انکار و اینکه

۲۰۲۲۰۳۳۰_۱۵۱۴۳۶.jpg

جدا فکر میکنن مایکروسافت خیریه زده
 
علاوه بر اینستال بیس کمتر کلا روی xbox بازی کمتر میخرن منتظرن ببینن چی مفت میاد روی گیمپس بازی کنن مثلا درصد فروش الدن رینگ 44 درصد pc 40 درصد ps و فقط 16 درصد xbox بود دیگه وقتی بازی با متا 97 نمیتونه xbox فن هارو راضی کنه که ۶۰ دلار بدن دیگه هیچی نمیتونه ( مثال دیگه dying light 2 درصد فروش ps هفتاد و دو درصد در مقابل 16 درصد xbox )

این آمارا رو از کجا درمیارید؟ :دی

Over 68% of Elden Ring‘s sales were digital, with a majority of those copies being purchased by users on Xbox or PC. For Xbox, 85% of the game’s sales were digital, trumping the 73% of digital sales on PC. On PS5 and PS4, just over half of Elden Ring‘s sales were digital.

While most of Elden Ring‘s digital sales were on Xbox, a majority of the game’s total sales have been on PlayStation consoles, with a total of 32% of the game’s U.K. sales going to Sony’s platform, followed by 30% on PC. Just 29% of Elden Ring‘s sales have been attributed to Xbox consoles. Surprisingly, very few of Elden Ring‘s sales were for the game’s PS4 version, which accounts for just 9%.

Elden Ring sales data highlights its mind-boggling success | Digital Trends
 
این اماری که شما گزاشتین فقط مربوط به uk هست . امار کل اروپا :

Elden Ring is Europe's biggest new game franchise launch since The Division

It sold best on PC, with 44 percent of total sales. PS5 follows with 27 percent, then Xbox with 16 percent, and PS4 with 13 percent.


(Rounding out the top five is new zombie game Dying Light 2: Stay Human, which sold best on PS5 (44 percent), followed by PS4 (28 percent), Xbox consoles (16 percent), and PC (12 percent
 
آمارشون بد نیست، فقط مشکل اینه تقریبا تمام بازیای گیم پس ایکس باکس رو گیم پس pc هم هست و اینجا حرفشون یکم عجیب میشه و در کنارش
اپیک که یه فروشگاهه، هر هفته در حال رایگان کردنه و گاها عناوین دی وان معروفو رایگان میکنه. پس سختی خاصی وجود نداره، اگه بخوای هزینه کنی، اپیک که حق سرویسی نمیگیره میتونه رایگان کنه و بازی رو کاملا میده بهت اونم با کاربرای pc.
پس این مطلب صرفا یه توجیه هست.یکیش مثلا total war troy رو رایگان کرد، دی وان
7.5 میلیون نفر بازی رو گرفتن.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and omid0
این اماری که شما گزاشتین فقط مربوط به uk هست . امار کل اروپا :

Elden Ring is Europe's biggest new game franchise launch since The Division

خو این یعنی عملا ریجن به ریجن فرق می کنه قضیه
نمیشه ثابت کرد هیچ کی رو اون پلتفرم بازی رو نمیخره وقتی تو ریجنی که تعداد پلیربیس کنسول ها به هم نزدیک تره، درصد پخش شون هم به هم نزدیک تره

هم رو اذیت نکنیم
مسلما همین رو ببریم آمریکا آمار نزدیک تر میشه
ببریم ژاپن هم دورتر میشه

نمیشه فتوا داد بازی با متا 96 هم رو ایکس باکس نمیفروشه.
داره میفروشه عملا :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or