کدام API برای کدام Console ?!

این حالت برای Crysis هم صدق میکنه....و همونطوری که توی عکسها قبلا دیدید و در این صفحه هم میتونین ببینین فقط عکسهای بازی با DX10 گرفته شده اند چونکه Frame Rate بازی وقتی که بر اساس تکنیکهای DX10 رندر میشه بسیار پایین میاد طوری که فقط میشه عکسهاشو نشون داد....ولی از منظر دیگه حق با شماست و هنوز نمیشه Crysis رو با DX 10 بصورت روان و بدون مشکل بازی کرد....حداقل تا وقتی که سری جدید کارتهای گرافیکی به بازار بیاد....

توی GDC امسال یه دموی گیم پلی از بازی پخش شده که DX10 رو شبیه سازی میکرده و به گفته ی گیم اسپات ، Crytek گفته گرافیک نسخه ی نهایی بازی بسیار نزدیک به همین چیزی هست که توی GDC نشون داده شده
اون دموی گیم پلی قابل بازی بوده و یکی از سازنده ها بازی رو انجام میداده و روش توضیحات هم میداده
افت فریم بعضی جاها بوده ولی بازی به هیچ عنوان Unplayable نبوده و به راحتی روی سخت افزار موجود (که دقیقا نمیدونم چه سیستمی بوده) اجرا میشده

دمویی هم که توی E3 پخش شد کاملا بر مبنای DX9 بوده و اصلا خبری از DX10 توش نبوده ... البته اونجام مشکل فریم ریت وجود داشته که کرایتک دلیلش رو اجرا شدن بازی روی 2 تا کارت گرافیک عنوان کرده بود در حالی که بقیه ی بازیهای E3 روی سیستمهای Quad اجرا میشدن

گیم اسپات هم در مورد دمویی که DX10 رو شبیه سازی میکرده گفته که واقعا خیره کننده بوده و تفاوت بین 2 نسخه ی DX9 و DX10 بازی به اندازه ی تفاوت نسخه های XBOX و XBOX360 یک بازی بوده !
یعنی دقیقا یک نسل کامل تفاوت بین DX9 و DX10 توی کرایسیس بوده

Cevat Yerli (مدیر کرایتک) هم توی آخرین مصاحبش برای بار n ام اعلام کرد که ما الان فقط روی نسخه ی PC کار میکنیم و تمرکزمون 100% روی نسخه ی PC هست و فعلا هیچ برنامه ای برای پورت شدن بازی روی کنسول وجود نداره
همینطور گفته که فعلا داریم در مورد کنسولها و قابلیتهاشون تحقیق میکنیم و بسته به توانایی و پتانسیلی که توی کنسولها ببینیم تصمیم میگیریم که بازی برای کنسولها بیاد یا نه

مثلا هنوز چيزي به نام Shader Model 4.0 توسط كارت هاي Nvidia و ATI پشتيباني نميشه پس (اين سوال براي من پيش مياد كه) چجوري كه نمايش هاي Crysis از SM4.0 استفاده مي كنند! (كه نمي كنند!!)

بعد از نمایش E3 2006 شخص Cevat Yerli گفت تمام چیزی که تا حالا نشون دادیم برمبنای DX9 و SM2 بوده
و در مورد SM3 و 4 هم سوال شده بود که گفته بود روی SM3 هم کار میکنیم و حرفی در مورد SM4 زده نشده بود
حتی هنوز به صورت قطعی مشخص نشده که سری جدید کارتهای nVidia و ATI شیدر مدل 4 رو ساپورت میکنن یا نه
و استفاده کرایسیس از SM4 هم بسته به همین موضوع داره که البته خیلی بعیده از SM4 توی کرایسیس استفاده بشه و احتمالا نهایتا همون SM3 خواهد بود

مسئله بعدي مربوط به پشتيباني نكردن كامل X360 از DX10 كه ATI‌ هم به تازگي تاييدش كرده

این موضوع هنوز جای بحث داره و ممکنه یه کاسه ای زیر نیم کاسه باشه
واقعا پشتیبانی کامل X360 از DX10 چندان دور از انتظار نیست و ممکنه اعلام این موضوع رو نگه داشته باشن برای یه موقع مناسب و رد کردن موضوع توسط ATI هم به همین دلیل بوده باشه ...

اما من مطمئنم كه نبود DX10‌ يا OpenGL بعدي مشكلي ايجاد نخواهد كرد

شاید مشکلی پیش نیاره ... اما وضعیتی که الان PC در مقابل XBOX و PS2 داره تا یکی دو سال دیگه دوباره به وجود میاد و بازیهای PC اختلاف فاحشی از نظر گرافیکی با بازیهای کنسولی پیدا میکنن
 
اونجوري كه من فهميدم كرايسس اول روي سيستم اكس پي و دي ايكس 9 مياد.از اين نظر يعني اينكه بازي نبايد با سخت افزار كنوني زياد مشكل داشته باشه.
اقا بهزاد اگه بتوني اون سيستم كه كرايسس رو اجرا ميرده رو پيدا كني ممنونت ميشم.
راستي كواد و sli عادي كه فعلا به علت نبود بازي كه بتونه از اين قابليت استفاده كنه فرقي نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
(البته كرايسس بازي نسله بعده و احتمالا ميتونه از كواد پشتيباني كنه)
 
Gamespot توی یک مقاله سیستم مورد نیاز برای Crysis رو نوشته بود....ترجیحا استفاده از Athlon FX.....کارتهای گرافیکی با قابلیت پشتیبانی SM 3 و ترجیحا بصورت SLI و در صورت وجود Quadro SLI.....حداقل 1024 MB Ram .....
اگه خودتون میخواین برین ببینین برین توی سایت و Crysis رو Search کنین....یکی از مقاله ها فقط مخصوص همین مورد بوده و سازنده ها اقرار کردن که با کارتهای فعلی نمیتونین پتانسیل واقعی بازی رو حس کنین....ولی برای DX 9 و ویندوز XP این مشخصات حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای بازی هست....

P.S : گفتم این مزخرفات من پر از اشتباهه !!!!!! بهزاد جون Thank You !!!!

متشکرم...Nemesis
 
ممنون از نظرات داده شده. جناب Cevat Yerli مصاحبه اي با GI انجام دادند كه متنش در اينجا موجود هست. موارد زير در اين مصاحبه جالب هستند (كه فكر مي كنم به تمام مسائل حول اين بازي پايان مي دهد):

GI: The game is heading to the PC this winter, but most likely you’ll be hitting before Windows Vista is released. Are you going to have a DX10 patch for the game after Vista is released?
Yerli: No, it will be integrated. We already have DX10 footage – it was shown at the Microsoft Press Conference. The 360 trailer (shown in the EA booth) that’s DX10 as well. The video is captured from actual DX10 hardware.

GI: How close are you working with Microsoft with Vista and DX10?
Yerli: Very close. Actually we are so close that we get new drivers everyday, new hardware, and new builds. You know, our programmers are crazy about it. It’s an insult that they go crazy because what happens is that everyday potentially a new thing has to be rebuilt. Since it’s Vista we are working with Alpha versions of Vista, we are working with drivers that get updated everyday with new source code, we work with hardware that are prototypes, everything is just unstable. And then our game is unstable in development. We want to understand where it crashes, and why and who caused it. So it’s a nightmare, but, it just means that we are working so state of the art it means we are able to put in DX10 rendering inside the game before DX10 is available. DX10 is available as a SDK, it’s not that it’s not available, but DX10 rendering or DX10 hardware.

GI: How scalable is Crysis going to be for lower end PCs? Do you have a low end benchmark right now?
Yerli: We didn't do a low end benchmark. What we are aiming for is going two years back in the hardware specs, and we will go one and a half years in the future. That literally means we can support the future before its here. We will support two year old hardware in every aspect and make sure it's available.

پيشنهاد مي كنم مصاحبه رو بطور كامل بخونيد. كاملا مشخص كه Crytek با مايكروسافت و سخت افزار سازان ارتباط نزديكي داره و از همه طرف حمايت ميشه (به همون دليلي كه صفحه قبل گفتم :cool:).
نمايش Microsoft Press Conference بايد هموني باشه كه بر روي كشتي انجام ميشد و اون بيگانه غول پيكر كشته ميشد (كه به نظر من غير قابل مقايسه با قسمت جنگلش بود) و نمايش "360" (منظور Xbox 360 نيست) مربوط به EA Booth نمايشي است كه EA بر روي نمايشگر مخصوص غرفه خودش نشان داده بود. DX10 Hardware رو هم بايد از Cevat جان بپرسيد كه چي بيده :confused:. ضمنا مثل اينكه تناقضاتي (در حرف هاي Cevat در مطلب GI) و اين مطلب در Gamespot وجود داره كه نمي دونم از كجا ناشي ميشه (سر همين مسئله استفاده از DX10)، عجيبه!

این موضوع هنوز جای بحث داره و ممکنه یه کاسه ای زیر نیم کاسه باشه
واقعا پشتیبانی کامل X360 از DX10 چندان دور از انتظار نیست و ممکنه اعلام این موضوع رو نگه داشته باشن برای یه موقع مناسب و رد کردن موضوع توسط ATI هم به همین دلیل بوده باشه ...
اين مسئله مقداري دور از ذهن چون كه ساخت Xenos از مدت ها قبل و زماني كه هنوز چيزي به نام DX10 وجود نداشته شروع شده. پشتيباني كامل رو بعيد مي دونم.

اما وضعیتی که الان PC در مقابل XBOX و PS2 داره تا یکی دو سال دیگه دوباره به وجود میاد و بازیهای PC اختلاف فاحشی از نظر گرافیکی با بازیهای کنسولی پیدا میکنن.
اين هم مسئله اي كه تا به حال زياد بهش فكر كردم. الآن سطح بازيها به جايي رسيده كه بعضي وقت ها تشخيص رندر هم زمان از Pre render مشكل ميشه و همچنين هزينه ساخت بازيها به مقدار زيادي افزايش پيدا كرده (كه خودش يك عامل مخالف با پيشرفت به حساب مياد). اينكه بازيهاي PC بخوان در مدت كوتاهي (كمتر از سه سال) از سطح حالاي كنسول ها فاصله زيادي پيدا كنند موضوعي كه بعيد مي دونم خيلي اتفاق بيفته و بازيهاي زيادي با چنين سطح گرافيكي ببينيم. پيشرفت گرافيكي به نظرم روز به روز مشكل تر ميشه و بازي سازها صد در صد سعي در بهبود قسمت هاي ديگه بازيها خواهند داشت (مثل فيزيك يا AI كه جديدا مطرح شده).
و اما درباره پشتيباني كردن از SM4.0 در حال حاضر حرفي نمي تونم بزنم (چون چيزي نمي دونم :cheesygri). ولي تا جايي كه مي دونم پشتيباني كردن از SM ها ارتباط مستقيم با سخت افزار داره و به اين صورت نيست كه بشه SM4.0 رو بر روي يك كارت گرافيكي كه از SM3.0 پشتيباني ميكنه فعال كرد و فقط شاهد افت فريم بود. همچنين نديدم جايي از Athlon نام برده باشه.


 
توي GDC يك تريلر از بازي نشون داده شد. نيمي از اون تريلر ويژگي هاي انجين بازي رو نشون ميداد (كه با توجه به اينكه مربوط به ويژگي هاي انجين ميشد بايد Real time بوده باشن). همچنين بقيه قسمت هاش هم در E3 نشون داده شد. من منظور شما رو از شبيه سازي DX10 متوجه نميشم.
به نظرتون بهتر نيست كه اسم اون تاپيك مربوط به API تصحيح بشه و اين بحث ها به اونجا منتقل بشه.

به گفته ی شخص Cevat Yerli تمام دموها و تصاویری که تا E3 2006 از کرایسیس نشون داده شدن بر مبنای DX9 بودن و دموهای E3 هم همشون DX9 بودن

ولی دمویی که توی GDC نشون داده شده گرافیکش چیزی بوده که کرایتک انتظار داره نسخه ی DX10 اونجوری به نظر برسه
توی GDC که سخت افزار DX10 موجود نبوده که بازی رو روش نشون بدن و بازی روی سخت افزار DX9 اجرا میشده و DX10 به وسیله ی یه نرم افزار شبیه سازی میشده ... من دقیقا نمیدونم چجوری بوده ولی تمام سایتها نوشتن Simulating DX10

در واقع دموی GDC با اینکه گرافیک بازی رو بسیار نزدیک به گرافیک نسخه ی DX10 نشون میداده ، اما روی سخت افزار DX9 اجرا میشده و به وسیله ی یه سری برنامه و رابط تصویری نزدیک به DX10 نشون میداده ... نمیدونم متوجه میشی چی میگم یا نه

a simulation of what Crytek hopes Crysis will look like when played using DirectX 10

It doesn't seem like much of a stretch to say that comparing the DX9 and DX10 (simulated) versions would be akin to comparing Xbox and Xbox 360 versions of the same game; the simulation really looked that good.
 
گيج شدم :blushing:. شما پست قبلي من رو خوندي (دو تا بالاتر)(كه البته اون هم مصاحبه با Cevat هستش ولي در جاهايش با مطالب قبلي تناقض داره، مصاحبه هم مال چند روز پيش).
فكر مي كنم شما يك اشتباه كوچولويي داري ميكني. اون نقل قولي كه كردي از Gamespot، مربوط به پيش نمايشي ميشه كه نويسنده اين سايت در بازديدش از Crytek نوشته و اين بازديد در زمان برگزاري نمايشگاه Games Convention (يا GC) در لايپزيك انجام ميشده (نه در GDC كه همايش بازيسازها هست و قبل از E3‌ بود). البته اين نمايش فقط در استوديوي Crytek نشون داده شده نه در GC. همچنين Crytek در GDC امسال بغير از يك تريلر نمايش ديگه اي نداشته.
در يكي از مطالب Gamespot در زمان E3 نوشته شده لينك:
The version of the game we saw was using a DirectX 9 machine "simulating" DirectX10 by brute force, and it looked amazing.
و فكر مي كنم كه اينها (طبق مصاحبه GI و قسمت هايي كه پر رنگ كردم) از زمان E3 نسخه اوليه DX10 و ويندوز ويستا و حتي نمونه اوليه كارت گرافيك اين كار رو هم داشتن. و اين Brute force منظورش همينه. چون فكر نمي كنم كه جايي دقيقا گفته شده باشه كه سيستم مورد استفاده در E3 چي بوده (و فكر نمي كنم كارت گرافيكي كه از DX9 پشتيباني ميكنه بتونه DX10 رو حتي با افت فريم بياره). در هر حال اين مصاحبه جديد من رو گيج كرده.

امكان داره به علت مسافرت نتونم جواب اين پست رو سريع بدم.
 
آره، مايكروسافت يهويي از خفا بيرون مياد و ميگه GPU ما با DX10 كه هنوز نيومده هماهنگ ميشه (واقعا اين مسئله به نظرم بعيده). آخه چه دليلي داره كه 360 از اين API پشتيباني بكنه ولي اعلام نشه :confused:. لطفا اونايي كه چنين فكري ميكنن يك دليل منطقي ذكر كنن (چون هيچي به نظر من نميرسه).

شروین جان به نظر من هم بعدا میخواد dx10 رو اعلام کنه دلیلم هم اینه که سونی تو نسل قبل پیروز بوده و الان طرفدارهای زیادی داره از نسل قبل و بعضی ها بدون تحقیق و با توجه به تجربه های قبلیشون میرن کنسول پی 3 رو میخرن که شاید باعث بشه که مایکرو شکست بخوره ولی مایکرو از این طرف یه برگ برنده برای خودش نگه داشته که اگه یه زمانی در حال شکست باشه اون رو رو کنه به نظر منطقی میاد:cheesygri
 
گيج شدم :blushing:. شما پست قبلي من رو خوندي (دو تا بالاتر)(كه البته اون هم مصاحبه با Cevat هستش ولي در جاهايش با مطالب قبلي تناقض داره، مصاحبه هم مال چند روز پيش).
فكر مي كنم شما يك اشتباه كوچولويي داري ميكني. اون نقل قولي كه كردي از Gamespot، مربوط به پيش نمايشي ميشه كه نويسنده اين سايت در بازديدش از Crytek نوشته و اين بازديد در زمان برگزاري نمايشگاه Games Convention (يا GC) در لايپزيك انجام ميشده (نه در GDC كه همايش بازيسازها هست و قبل از E3‌ بود). البته اين نمايش فقط در استوديوي Crytek نشون داده شده نه در GC. همچنين Crytek در GDC امسال بغير از يك تريلر نمايش ديگه اي نداشته.
در يكي از مطالب Gamespot در زمان E3 نوشته شده لينك:
The version of the game we saw was using a DirectX 9 machine "simulating" DirectX10 by brute force, and it looked amazing.
و فكر مي كنم كه اينها (طبق مصاحبه GI و قسمت هايي كه پر رنگ كردم) از زمان E3 نسخه اوليه DX10 و ويندوز ويستا و حتي نمونه اوليه كارت گرافيك اين كار رو هم داشتن. و اين Brute force منظورش همينه. چون فكر نمي كنم كه جايي دقيقا گفته شده باشه كه سيستم مورد استفاده در E3 چي بوده (و فكر نمي كنم كارت گرافيكي كه از DX9 پشتيباني ميكنه بتونه DX10 رو حتي با افت فريم بياره). در هر حال اين مصاحبه جديد من رو گيج كرده.

امكان داره به علت مسافرت نتونم جواب اين پست رو سريع بدم.

اوه ببخشید منظور من (GC2006 (Game Convention 2006 بود که از 23 آگوست توی لایپزیک آلمان برگزار شد که اشتباها اسمشو نوشتم GDC
اون دموی DX10 هم که میگم توی Game Convention نمایش داده شده
اینم لینک Hands on گیم اسپات در تاریخ 24 آگوست (زمان برگزاری کنفرانس) که توش درباره شبیه سازی DX10 و گرافیک بازی در حالت DX10 توضیح داده

http://www.gamespot.com/pc/action/crysis/news.html?sid=6156499&mode=previews

اون بازدید Gamespot از دفتر کرایتک هم مربوط میشه به اواخر ماه July یعنی 1 ماه قبل از GC 2006 ... اینم لینک Priview ش

http://www.gamespot.com/pc/action/crysis/news.html?sid=6154899&mode=previews
 
اقاي shervinrs جان اصلا هم دور از ذهن نيست شما اشتباه ميكنيد چون قبل از اين كه حتي فكر ساخت xbox360 در كله مايكروسافت باشه مايكروسافت داشت براي ساخت ويندوز ويستا و directx10 كار ميكرد يعني اين پروژه 5 سال است . حتي اگه بري مجله و روزنامه هاي 3 سال پيش را بگيري مايكروسافت فقط از گرافيك ويندوز ويستا نوشته و اون گرافيك مربوط به directx10 است و درضمن ما از سياست مايكروسافت خبر نداريم اونها فكر 5 سال بعد را هم ميكنن يعني حتي 3 سال قبل هم ميدونستند كه نبايد خبر ساخت directx10 را ندند چون ميدونستند كه xbox360 را خواهند ساخت كه با ps3 مبارزه كند و در موقع مناسب خبر را بدند . اميدوارم كه متوجه حرفام بشي چون اگه خودت هم يك شركتي به بزرگي مايكروسافت داشتي همين سياست را بكار ميبردي و بايد بگم كه كلا يكي از دلايل بزرگ موفقيت مايكروسافت در همين اب زيركاه بودن اون هست اگه يه نگاهي به تازيخچه ي مايكروسافت بندازي متوجه ميشي.
 
احتمال اینکه 360 از dx10 استفاده کنه خیلی زیاده و اگه ماکروسافت تا حالا اینو اعلام نکرده دلیلش کاملا روشنه و تعجب میکنم که چرا تا حالا کسی به این موضوع اشاره نکرده که هدف اول ماکروسافت اینه که نهایت استفاده رو از dx10 برای فروش ویستا بکنه و اگه الان بگه 360 میتونه از dx10 استفاده کنه ویستا ضربه میخوره و این اصلا به نفع ماکروسافت نیست
پس مطمئن باشین بعد از اینکه ویستا اومد و فروش خودشو کرد ماکروسافت تو یه مراسم این موضوع رو اعلام میکنه و با یه پچ از dx10 پشتیبانی میکنه همنطور که با یه پچ از 1080p ساپورت کرد
 
تاجايي كه من خبر دارم هسته R500 يا همون اسم رمز XENOS كه چيپ گرافيكي 360 هست تواناييهاي نمايش تصويريش به فراتر از صرفا يك نمايش دهنده Shader Model 3.0 ميرسه و ماكروسافت اين قدرتو داشته تا ATI وادار كنه تا معماري XENOS در برخي بخشها موافق با ( WGF2.0 (Windows Graphics Foundation 2.0(اسم جديد Directx10 API) باشه
اين چيزيه كه specialize API بكار رفته در XENOS با Shader Model 3.0 مقايسه كرده:
XenosCapabilities.jpg


هر چند خيلياتون مسه من از اين نوشته ها سر در نمياريد اما برخي بخشهاي اون نشون ميده هسته گرافيكي 360 همونطور كه گفتم به فراتر از Shader Model 3.0 ميرسه
اما اين مشخصه كه XENOS به هيچ عنوان يك نمايشي دهنده فول Directx10 نيست و بدون شك فاصله خيلي زيادي با يك محصول فول پشتيبان Directx10 از لحاظ كيفيت نمايشي داره...
حالا فرض كنيد يك بازي مسه crysis كه از قابليتهاي نمايشي Directx10 استفاده كرده بخوان براي هر دو كنسول 360 و ps3 پورت كنن چيزي كه بظاهر معلوم ميكنه 360 ميتونه اين بازيو با قابليت نمايشي نزديك تري به Directx10 نسبت به ps3 كه موتور پردازش گرافيكيش مشابه geforce 7900gtx(با كمي قدرت بالاتر) هست ارائه بده ولي اينكه واقعا چقدر اين تفاوت تو چشم باشه بنظر من چيزيه كه بايد منتظر بود و ديد هر چند كه بنظرم نميتونه يك برتري فاحش باشه ضمنا اين يك حدس شخصيه كه من زدم و هيچ قصدي جهت برتري نشون دادن هر يك از اين دو كنسول نسبت به هم نيست اصلا ممكنه تمام اين موارد صرفا جنبه تبليغاتي داشته باشه البته نه كه دروغ باشه اما چيزي كه ما تو تصوير يك تلويزيون HD ميبينيم واقعا اختلافيو نشون نده
 
اقاي xenos تشكر ميكنم از اطالاعاتي كه دادين . ولي در بالا كه توضيح دادم مايكروسافت و ATI هنوز قابليت هاي پردازنده ي گرافيكي خود را رو نكردن . اين مشخصلت كه از اين پردازنده دادين دليل نميشه و ممكنه اصلا اطالاعات درست نباشه چون اگه اطالاعات كامل را بدن همه چي فاش ميشه . شما با يك مثال خوب ميتونين متوجه بشين اگه يادتون باشه مشخصاتي كه مايكروسافت از پردازنده ي گرافيكي يا همان XENON خود داده بود اعلام كرده بئدند كه اين پردازنده حداكثر از رزوليشن 1080i پشتيباني ميكنه و خيلي از سايت ها نوشته بودند كه يكي از برتري هاي ps3 بر xbox360 پشتيباني از رزوليشن 1080p است ولي حالا ميبينيد كه مايكروسافت اعلام كرده فقط با يك بروز رساني نرم افزاري xbox360 ميتونه از رزوليشن 1080p پشتيباني كنه !!! پس بايد نتيجه گرفت كه قدرت پردازنده ي گرافيكي xbox360 بيش از اين مشخصاتي كه دادين هست .
بعد موضوع ديگه اين كه اقاي بيلگيدس علاوه بر نرم افزار يكي از بهترين طراخ هاي سخت افزار دنيا است . شما اگه دقت كنيد مايكروسافت داره وارد دنياي سخت افزار ميشه و هرچي كه داره ميسازه يك انقلاب بوده از مبايل گرفته تا كنسول . مايكروسافت كه تا حالا در زمينه كنسول تجربه نداشت و اصلا تجربه اي از اين صنعت نداشت يكباره كنسولي را وارد بازار كرد كه بلاي جان همه ي كنسول ها شد و حتي شركت نينتندو كه سالهاي سال در زمينه كنسول تجربه داشت مايكروسافت با كنسول xbox ان را شكست داد
ولي تمام اين حرفها مربوط ميشه به سياست كاري مايكروسافت كه حتي ممكنه طرح پردازنده ي گرافيكي را خودش داده باشه كه من يكي مطمعن هستم . پس مطمعن باش كه پردازنده ي گرافيكي xbox360 تواني اجراي كامل directx10 را داره چون اين محصول خودش است ميدونه كه چطور بايد پردازنده ي گرافيك ساخت كه با directx10 هماهنگي كامل داشته باشه .
من تا سال 2007 مطمعن هستم كه مايكروسافت اعلام ميكنه كه xbox360 از directx10 استفاده ميكنه بزودي خواهيم ديد.
 
مايكروسافت كه تا حالا در زمينه كنسول تجربه نداشت و اصلا تجربه اي از اين صنعت نداشت يكباره كنسولي را وارد بازار كرد كه بلاي جان همه ي كنسول ها شد و حتي شركت نينتندو كه سالهاي سال در زمينه كنسول تجربه داشت مايكروسافت با كنسول xbox ان را شكست داد

تعداد کنسولهای XBOX فروخته شده بیشتر از تعداد کنسولهای GameCube فروخته شده بود
اما اکثر کنسولهای XBOX با ضرر فروخته شدن و اگر بخوایم سود بدست امده از فروش کنسولها رو حساب کنیم ، Nintendo با GC سود به مراتب بیشتری کرده

در مورد پشتیبانی XBOX360 از DX10 هم دیگه بهتره حدس و گمانها و نظرات و احساسات شخصیتونو کنار بزارید و از روی مدرک و سند حرف بزنید تا زمانی که همه چیز مشخص شه ...
 
2 تا موضوع را من میخوام روش تاکید کنم
1-مقایسه ی زمانیه بین DX9 با XBOX و DX10 با XBOX360
2-یاداوریه موقعیت سخت افزار XBOX در زمان خودش

XBOX 1 اواخر سال 2001 اومد
November 15, 2001

ورژن DX مخصوص این کنسول
DirectX 8.0
4.08.00.0400 (RC14)
==============
و اما زمان انتشار DX9

December 24, 2002
اواخر سال 2002

CPU:
Pentium III 733MHZ Celeron
64MB رم از نوع SD

GPU :
233MHZ سرعت هسته ی گرافیکی
ساخت شرکت NVIDIA با اسم رمز NV2A که چیزی مابین NV20 و NV25 بود
بر اساس GEFORCE 3 ولی دارای خیلی امکانات GEFORCE 4
ولی زمانی که نسل سوم بازی های این کنسول اومد (FARCRY، DOOM3 ،HALO 2 ،RIDDICK)
دیدیم که شدنی شد
از طرفی کی میتونست با یه PC با این مشخصات این بازی ها را اجرا کنه ؟
با یه پنتیوم 3 سلرون 733
کارت گرافیکی GEFORCE3 64MB (تازه اون 64MB توی XBOX 1 فقط برای حافظه ی گرافیک نبود ، در واقع حافظه ی کل دستگاه به حساب میومد
حالا نمیدونم نگران چی هستید دیگه,
من فکر میکنم XBOX360 و PS3 از زمان خودشون-نسبت به XBOX1 و PS2- خیلی موقعیت بهتری دارند

در ضمن شایعه شده که مثلا سریه جدید کارت های که برای DX10 میاند قیمت خیلی بالایی نسبت به قدرتشون دارند
بله اونا تکنولوژی جدید میارند با خودشون ولی همراه با قدرت کم(البته در ابتدای کار)
حتما 5200 را یادتون هست ؟
5200 دایرکت 10 کجا
GEFORCE 4 TI 4600 که دایرکت 8 بود کجا
4600 نزدیک به 2 برابر 5200 قدرت داشت
 
آخرین ویرایش:
اقاي ehsan_62 ايول با اين حرفات گل كاشتي . اقا همين را بگو چطور xbox1 وقتي وارد بازار شد از directx8 استفاده ميكرد و با ورود directx9 تونست از ان پشتيباني كنه .
ودر ضمن اقاي behzad اصلا هم اين طور نيست مايكروسافت بيشترين سود را بين كنسولها رقيب (سوني و نينتندو ) به دست اورده . سوني با كنسول ps2 با 100 ميليون عدد از اين كنسول فقط 2 ميليارد دلار سود خاص كرده ولي مايكروسافت با فروش 20 ميليون عدد xbox1 سودي بيش از 4 ميليارد دلار داشته . يكي از اين دلايل شبكه ي انلاين قدرتمند ان هست كه خواهان زيادي داره .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or