این حالت برای Crysis هم صدق میکنه....و همونطوری که توی عکسها قبلا دیدید و در این صفحه هم میتونین ببینین فقط عکسهای بازی با DX10 گرفته شده اند چونکه Frame Rate بازی وقتی که بر اساس تکنیکهای DX10 رندر میشه بسیار پایین میاد طوری که فقط میشه عکسهاشو نشون داد....ولی از منظر دیگه حق با شماست و هنوز نمیشه Crysis رو با DX 10 بصورت روان و بدون مشکل بازی کرد....حداقل تا وقتی که سری جدید کارتهای گرافیکی به بازار بیاد....
توی GDC امسال یه دموی گیم پلی از بازی پخش شده که DX10 رو شبیه سازی میکرده و به گفته ی گیم اسپات ، Crytek گفته گرافیک نسخه ی نهایی بازی بسیار نزدیک به همین چیزی هست که توی GDC نشون داده شده
اون دموی گیم پلی قابل بازی بوده و یکی از سازنده ها بازی رو انجام میداده و روش توضیحات هم میداده
افت فریم بعضی جاها بوده ولی بازی به هیچ عنوان Unplayable نبوده و به راحتی روی سخت افزار موجود (که دقیقا نمیدونم چه سیستمی بوده) اجرا میشده
دمویی هم که توی E3 پخش شد کاملا بر مبنای DX9 بوده و اصلا خبری از DX10 توش نبوده ... البته اونجام مشکل فریم ریت وجود داشته که کرایتک دلیلش رو اجرا شدن بازی روی 2 تا کارت گرافیک عنوان کرده بود در حالی که بقیه ی بازیهای E3 روی سیستمهای Quad اجرا میشدن
گیم اسپات هم در مورد دمویی که DX10 رو شبیه سازی میکرده گفته که واقعا خیره کننده بوده و تفاوت بین 2 نسخه ی DX9 و DX10 بازی به اندازه ی تفاوت نسخه های XBOX و XBOX360 یک بازی بوده !
یعنی دقیقا یک نسل کامل تفاوت بین DX9 و DX10 توی کرایسیس بوده
Cevat Yerli (مدیر کرایتک) هم توی آخرین مصاحبش برای بار n ام اعلام کرد که ما الان فقط روی نسخه ی PC کار میکنیم و تمرکزمون 100% روی نسخه ی PC هست و فعلا هیچ برنامه ای برای پورت شدن بازی روی کنسول وجود نداره
همینطور گفته که فعلا داریم در مورد کنسولها و قابلیتهاشون تحقیق میکنیم و بسته به توانایی و پتانسیلی که توی کنسولها ببینیم تصمیم میگیریم که بازی برای کنسولها بیاد یا نه
مثلا هنوز چيزي به نام Shader Model 4.0 توسط كارت هاي Nvidia و ATI پشتيباني نميشه پس (اين سوال براي من پيش مياد كه) چجوري كه نمايش هاي Crysis از SM4.0 استفاده مي كنند! (كه نمي كنند!!)
بعد از نمایش E3 2006 شخص Cevat Yerli گفت تمام چیزی که تا حالا نشون دادیم برمبنای DX9 و SM2 بوده
و در مورد SM3 و 4 هم سوال شده بود که گفته بود روی SM3 هم کار میکنیم و حرفی در مورد SM4 زده نشده بود
حتی هنوز به صورت قطعی مشخص نشده که سری جدید کارتهای nVidia و ATI شیدر مدل 4 رو ساپورت میکنن یا نه
و استفاده کرایسیس از SM4 هم بسته به همین موضوع داره که البته خیلی بعیده از SM4 توی کرایسیس استفاده بشه و احتمالا نهایتا همون SM3 خواهد بود
مسئله بعدي مربوط به پشتيباني نكردن كامل X360 از DX10 كه ATI هم به تازگي تاييدش كرده
این موضوع هنوز جای بحث داره و ممکنه یه کاسه ای زیر نیم کاسه باشه
واقعا پشتیبانی کامل X360 از DX10 چندان دور از انتظار نیست و ممکنه اعلام این موضوع رو نگه داشته باشن برای یه موقع مناسب و رد کردن موضوع توسط ATI هم به همین دلیل بوده باشه ...
اما من مطمئنم كه نبود DX10 يا OpenGL بعدي مشكلي ايجاد نخواهد كرد
شاید مشکلی پیش نیاره ... اما وضعیتی که الان PC در مقابل XBOX و PS2 داره تا یکی دو سال دیگه دوباره به وجود میاد و بازیهای PC اختلاف فاحشی از نظر گرافیکی با بازیهای کنسولی پیدا میکنن