کدام API برای کدام Console ?!

kherse_siyah

کاربر سایت
Sep 6, 2006
58
عزیز من شما میخوای کل بندازی یا نظر بدی؟ اگه قضیه اینه که از SDK سر در بیارم آره سر در میارم از اون چیزی هم که شما میدونی بیشتر سر در میارم !!! با یه بچه 15 ساله که حرف نمیزنی !! پس اول حرف زدنتو درست کن بعد نظر بده!!

اگه میخوای بیا تو yahoo یا اینکه تلفنی در بارش حرف بزنیم تا قشنگ واست روشن کنم این قضیه رو !(maya_alias_w_front آی دی من تو yahoo)

در ضمن x360 dx10 رو ساپورت نخواهد کرد ! من خودم 360 دارم . مسئله ایجاست که برای بازار یابی همیشه باید یه سری دروغ و چرت و پرت بگن! ابهاماتی هم که در مورد 360 و DX10 وجود داره جزئی از همون دروغ هاست !
;)

با این حرفات به همه ثابت کردی که همون بچه 15 ساله هستی . در ضمن فکر نکنم تو سطحی باشی که بخوای بگی xbox360 از directx10 اشتفاده نمیکنه .
با اینکه هنوز خبر رسمی از سوی مایکروسافت اعلام نشده که از directx10 به طور کامل استفاده میکنه و لی اینو گفتن که از بیشتر امکانات directx10 استفاده میکنه .
اگه بری تو سایت ati اونجا یکی از مقامات این شرکت وقتی در مورد directx10 ازش سوال شده بود گفته بود برای استفاده از directx10 در کارت گرافیک باید از پایپ لاینهای بیشتری استفاده بشه و یکی از بهترین نحوه ی استفاده از directx10 در کارت گرافیکها استفاده از شادرهای متحدالشکل است که این دو مورد دقیقا در کارت گرافیک xbox360 استفاده شده . این مطالب را حتی میتونی بری از مجله بازی رایانه هم بخونی که یک مصاحبه حسابی از directx10 از مایکروسافت انجام شده بود که اونها هم به همین دو مورد تکیید کرده بودند .
پس الان میبینی که میشه یه طورایی به نتیجه رسید که xbox360 میتونه از direct10 استفاده کنه . و اینها دلایل مهکمتری در مقابل دلایل رد این مسئله هست . حداقل اینو مطمعن باش اگه xbox360 نتونه از direct10 استفاده کنه ولی از بیشتر امکاناتش استفاده خواهد کرد بنابه دلایلی که گفتم و اعلام این خبر از سوی مایکروسافت . ÷س این خودش میشه directx9/5 :cheesygri .
در ضمن خیلی راحت میشه به نتیجه رسید که کارت گرافیک xbox360 قویتر از ps3 هست بنابه دلایل سخت افزاری : 1- استفاده از 512 مگابایت حافظه که در ps3 همون 256 هست 2- استفاده از پایپ لاین بیشتر که 48 پایپ لاین داره 3- استفاده از شادرهای مشترک که در ps3 استفاده نشده 4- استفاده از 10 مگابایت حافظه درون ساخت که هنوز در هیچ کارت گرافیکی استفاده نشده .
اگه بازی های ps3 در هنگام اجرا بهتر دیده میشه علت استفاده از 1080p هست که xbox360 با یک بروز رسانی تونست از اون هم استفاده کنه . فقط فرقش اینه که ps3 به خاطر استفاده از 1080p روی قیمت کنسول خودش کشیده ولی مایکرو به صورت مجانی از طریق xboxlivi در اختیار همه گذاشته .

و مهمتر از همه اگه دقت کنی در جدیدترین سری کارت گرافیکهای nvidia که 8800 است قراره از directx10 استفاده بشه از پایپ لاینهای بیشتری استفاده شده و تا اونجا که اطلاع دارم از شادر های مشترک استفاده میشه که این قبلا یک سال پیش در xbox360 استفاده شده بود .:-"
 

shervinrs

کاربر ویژه
کاربر سایت
Mar 9, 2006
401
نام
شروين
PS3 از OpenGL ES2.0 استفاده ميكنه كه معادل همون OpenGL 2.0 هست. ضمنا اين مسئله واقعا اهميت چنداني نداره (كه كدوم كنسول در اين زمينه بهتره). به نظرم كيانوش جان بايد يك سري نظرياتي در اين باره بدن تا اين مسئله براي هميشه ختم به خير يا ...! بشه. البته نه به شكل Imaretardlikeu :D.
 
آخرین ویرایش:

siamakcgm

کاربر سایت
Oct 19, 2006
168
نام
siamak
آقا کل نندازین اینجا من نیومدم کل ! بی احترامی هم نمیخوام بکنم!
منم امیدوارم که support کنه در آینده چون پل مفت نداشتم 600 تومن xbox360 بخرم! باهاش هم حال میکنم تا حدی ولی از این کارشون بدم میاد که تبلیغات دروغی میکنن! امیدوارم که کم نیاره و کل ps3 رو هم بخوابونه !

فقط وقتی اطلاعات در اختیار دیگران میزارین بهتره به شکل راهنمایی باشه نه به رخ کشیدند اطلاعات شخصی چون اگه به اطلاعات باشه هیچ کدوم هیچی نیستیم پس به رخ نکشید !!

kherse_siyah چون از کل کل بدم میاد فقط بهتره بگم مودب تر برخورد کن! اینجا دوست ندارم جواب کسیو بدم اگه حرفی داری pm بده!

در جواب حرفت میگم از username جنابعالی kherse_siyah ملومه که کی 15 سالشه !
 

imnotaretardlikeu

کاربر سایت
Oct 20, 2006
139
همو ن ps3 که میگی کیلو چند Open gl 3 رو ساپورت میکنه ولی xbo360 فقط directx9!!!!!
یعنی microsoft که خودش directx رو مینویسه عقلشون به directx10 که رو Vista میاد نرسیده. !!!!!!!! به همین علت بازی مثل crysis و project offset که برای pc میاد و next generation واقعی هستن هیچ وقت واسه xbox360 نمیان !!!

http://incrysis.com/

http://www.projectoffset.com/

این لینک ها رو ببینید حتما !
اونوقت توی اون لینکها کجاش نوشته که اون بازیها واسه PS3 میان و واسه Xbox 360 نمیان؟؟؟
opengl 12 و directx 45 و ... هم توی بحث این 2 تا کنسول بی معنین
ضمنا من جایی ندیدم گفته باشن PS3 از opengl 3 استفاده میکنه !!!!
حداقل قبل از اینکه چیزی بگی یه تحقیق در موردش بکن ببین درسته یا نه.
اینکه هر کسی بیاد هر چیزی رو که دوست داره باشه، اما اصلا نمیدونه چنین چیزی هست یا نه، بگه، درست نیست.
کل کل کردن سر دو تا کنسول و بعد هم 4 تا چیز که اصلا وجود خارجی ندارن، گفتن، کار درستی نیست.

نوشته شده توسط siamakcgm:
تو net search کن !!!! crysis,unreal 2007 رو ps3 میاد ولی رو 360 نمیاد اگه هم بیاد با گرافیک پایینتر میاد چون 360 opengl 3 رو ساپورت نمیکنه!!!

crysis engine features: volumetric clouds, real-time ambient maps, soft shadows, and visuals
with cinematic depth of field and motion blur

اگه از engine و 3d application هایی مثل maya سر در میارید متوجه میشید !!! خیالتون تخت xbox360 با اومدن 1 بازی next gen روی ps3 و pc له میشه!!! microsoft هم آبروش میره !!! برید تو gamespot بازیهای 360 رو تا سال 2008 ببینید خفن ترین بازی از نظر graphic همین gears of war هستش ولی ps3 و pc چیزایی دارن که xbox 720 باید بسازن که روش اجرا شه !!!!

این چیزارو میگم که بدونید چه خبره و بدونید اگه microsoft با sony هم زمان console میداد بیرون له مشد!!! لطفا اگه میخواید مطمئن باشید search کنید!!!

در ضمن من اشتباهی نوشتم dirct x 10 !! ,
ps3 فقط opengl 3 رو پشتیبانی میکنه

در کل pc از همش بهتر بوده و هست !! منتظر nvidia gforce 8800 باشید !!!!
:laughing:
بابا تو رو خدا بس کن
آخه crysis به opengl 3 چه ربطی داره؟؟؟
:laughing:
بعد حالا opengl 3 این وسط به PS3 چه ربطی داره؟؟؟
بعد یعنی سونی انقدر خفنه که اگه مایکروسافت با سونی هم زمان کنسول میداد بیرون له میشد؟؟؟؟
آدم چه جوک های خنده داری میتونه بخونه اینجا :laughing:

نوشته شده توسط kherse_siyah:
فقط یه کلمه میگم . ps3 پشت گوشش را ببینه تا از directx10 استفاده منه . مطمعن باش مایکرو اصلا اجازه نمیده تا از directx استفاده کنه و راحت از گوشش میگیره و میگه برو بچه .
در ضمن خیلی مطمعن نباش که xbox360 از directx10 استفاده نمیکنه .
تا حالا هر چی در مورد xbox360 شایعه شده همه به حقیقت رسیده مطمعن باش همین شایعه directx10 به حقیقت میرسه

بگذارید من یه پیش بینی بکنم.
سال 2008 مایکروسافت اعلام میکنه که 360 از directx 10 استفاده میکنه و به بازی سازها میگه از این اسلحه مرگبار استفاده کنن تا PS3 رو بترکونن. بعد اولین بازی که با استفاده از خصوصیات directx 10 برای 360 ساخته میشه، سال 2010 برای این کنسول میاد که با 120 فریم بر ثانیه و توی رزولوشن 1440p و با استفاده از پورت HDMI 1.3 و فعال کردن (از طریق اینترنت) هسته چهارم پردازنده 360 که تا اون زمان مخفی بوده، اجرا میشه.
نتیجه گیری اخلاقی: منم استعدادم توی نوشتن داستان های تخیلی و بی پایه و اساس بدک نیست.

نوشته شده توسط kherse_siyah:
با این حرفات به همه ثابت کردی که همون بچه 15 ساله هستی . در ضمن فکر نکنم تو سطحی باشی که بخوای بگی xbox360 از directx10 اشتفاده نمیکنه .
با اینکه هنوز خبر رسمی از سوی مایکروسافت اعلام نشده که از directx10 به طور کامل استفاده میکنه و لی اینو گفتن که از بیشتر امکانات directx10 استفاده میکنه .
اگه بری تو سایت ati اونجا یکی از مقامات این شرکت وقتی در مورد directx10 ازش سوال شده بود گفته بود برای استفاده از directx10 در کارت گرافیک باید از پایپ لاینهای بیشتری استفاده بشه و یکی از بهترین نحوه ی استفاده از directx10 در کارت گرافیکها استفاده از شادرهای متحدالشکل است که این دو مورد دقیقا در کارت گرافیک xbox360 استفاده شده . این مطالب را حتی میتونی بری از مجله بازی رایانه هم بخونی که یک مصاحبه حسابی از directx10 از مایکروسافت انجام شده بود که اونها هم به همین دو مورد تکیید کرده بودند .
پس الان میبینی که میشه یه طورایی به نتیجه رسید که xbox360 میتونه از direct10 استفاده کنه . و اینها دلایل مهکمتری در مقابل دلایل رد این مسئله هست . حداقل اینو مطمعن باش اگه xbox360 نتونه از direct10 استفاده کنه ولی از بیشتر امکاناتش استفاده خواهد کرد بنابه دلایلی که گفتم و اعلام این خبر از سوی مایکروسافت . ÷س این خودش میشه directx9/5 .
در ضمن خیلی راحت میشه به نتیجه رسید که کارت گرافیک xbox360 قویتر از ps3 هست بنابه دلایل سخت افزاری : 1- استفاده از 512 مگابایت حافظه که در ps3 همون 256 هست 2- استفاده از پایپ لاین بیشتر که 48 پایپ لاین داره 3- استفاده از شادرهای مشترک که در ps3 استفاده نشده 4- استفاده از 10 مگابایت حافظه درون ساخت که هنوز در هیچ کارت گرافیکی استفاده نشده .
اگه بازی های ps3 در هنگام اجرا بهتر دیده میشه علت استفاده از 1080p هست که xbox360 با یک بروز رسانی تونست از اون هم استفاده کنه . فقط فرقش اینه که ps3 به خاطر استفاده از 1080p روی قیمت کنسول خودش کشیده ولی مایکرو به صورت مجانی از طریق xboxlivi در اختیار همه گذاشته .

و مهمتر از همه اگه دقت کنی در جدیدترین سری کارت گرافیکهای nvidia که 8800 است قراره از directx10 استفاده بشه از پایپ لاینهای بیشتری استفاده شده و تا اونجا که اطلاع دارم از شادر های مشترک استفاده میشه که این قبلا یک سال پیش در xbox360 استفاده شده بود .
هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از کارت گرافیکی PS3 منتشر نشده، چجوری به این نتیجه رسیدی که از کارت گرافیکی 360 ضعیفتره؟؟؟ (در ضمن بازی سازهایی که واسه هر دو کنسول بازی میسازن گفتن که کارت گرافیکی PS3 از نظر قدرت سایه زنی (shader) هیولاست و از کارت گرافیکی 360 قویتره)
[sarcasm]
نکته بعدی هم اینکه منتظر باشید چون من شنیدم تا چند وقت دیگه مایکروسافت با یه بروز رسانی از طریق اینترنت، هسته چهارم پردازنده اصلی 360 رو هم فعال میکنه که اگه این اتفاق بیفته دیگه PS3 ترکیده و 360 قدرتش 6 برابره PS3 میشه.
[/sarcasm]
 

R.I.P

Father
کاربر سایت
Jun 5, 2006
3,217
اينكه زنوس از rsx يا همون g71 از نظره معماري بهتره كه توش شكي نيست ولي rsx از سل براي پردازش كمك ميگيره كه ميتونه قويتر عمل كنه(شايد)
 

imnotaretardlikeu

کاربر سایت
Oct 20, 2006
139
PS3 از OpenGL ES2.0 استفاده ميكنه كه معادل همون OpenGL 2.0 هست. ضمنا اين مسئله واقعا اهميت چنداني نداره (كه كدوم كنسول در اين زمينه بهتره). به نظرم كيانوش جان بايد يك سري نظرياتي در اين باره بدن تا اين مسئله براي هميشه ختم به خير يا ...! بشه. البته نه به شكل Imaretardlikeu :D.

از اونجایی که با نظر دادن من و بدون نظر دادن من، اینجا همه همون نظری که از قبل داشتن رو باز هم خواهند داشت، فکر نمیکنم نظر دادن من خیلی مهم باشه اما من یکبار گفتم بازم میگم، بحث opengl و directx در زمینه کنسولها تقریبا بی معنیه.
توی آخرین شماره مجله بازی رایانه هم راجع به همین موضوع توی بخش تحلیل ماه نوشتم و نظرم رو دادم. ;)
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,787
نام
امین
همو ن ps3 که میگی کیلو چند Open gl 3 رو ساپورت میکنه ولی xbo360 فقط directx9!!!!!
یعنی microsoft که خودش directx رو مینویسه عقلشون به directx10 که رو Vista میاد نرسیده. !!!!!!!! به همین علت بازی مثل crysis و project offset که برای pc میاد و next generation واقعی هستن هیچ وقت واسه xbox360 نمیان !!!

http://incrysis.com/

http://www.projectoffset.com/

این لینک ها رو ببینید حتما !


تابلو اطلاعاتتون بالاست بله دیگه ps3 از dx10 استفاده میکنه
245.gif


crysis,unreal 2007 رو ps3 میاد ولی رو 360 نمیاد
کرایسیس کی اعلام شد که واسه پی 3 میاد که ما ندیدیم؟؟:D
 
آخرین ویرایش:

kherse_siyah

کاربر سایت
Sep 6, 2006
58
هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از کارت گرافیکی PS3 منتشر نشده، چجوری به این نتیجه رسیدی که از کارت گرافیکی 360 ضعیفتره؟؟؟ (در ضمن بازی سازهایی که واسه هر دو کنسول بازی میسازن گفتن که کارت گرافیکی PS3 از نظر قدرت سایه زنی (shader) هیولاست و از کارت گرافیکی 360 قویتره)
[sarcasm]
نکته بعدی هم اینکه منتظر باشید چون من شنیدم تا چند وقت دیگه مایکروسافت با یه بروز رسانی از طریق اینترنت، هسته چهارم پردازنده اصلی 360 رو هم فعال میکنه که اگه این اتفاق بیفته دیگه PS3 ترکیده و 360 قدرتش 6 برابره PS3 میشه.
[/sarcasm]


واقعا ادم سر درد میگیره به اینطور بحث های بیخودی ولی وقتی ادم به این بحث های بیخودی جواب نمیده بیشتر سرد درد میگیره !!!!!!!!!!!!!:(

اولا اینکه چرا میگید هنوز هیچ اطالاعاتی در مورد کارت گرافیکی ps3 منتشر نشده . تمام مشخصاتش اعلام شده فقط اطالاعات نرم افزاری اون اعلام نشده .

تو نمایشگاه e32005 و هر نمایشگاه دیگه ای سونی اعلام کرده که rsx از یک حافظه 256 مگابایتی استفاده میکنه و تعداد ترانزیستورهای ان 300 میلیون عدد هست و............

خوب هنوز کاری نداریم که یه شرکت گفته کارت گرافیک این کنسول قویتر از اونیکی یا کاری نداریم که شرکت بازی سازی این حرف را زده خیلی از شرکت ها هم هستند که از سخت افزار xbox360 تعریف کردند .

ولی وقتی بخوای از لحاظ سخت افزاری بدون مشخصات نرم افزاری ( مقدار سایه زنی و......) باهم مقایسه کنیم کاملا xenon بر rsx برتری داره . که خودت بهتر میدونی .

در ضمن کلی بحث در مورد این مسئله در این تاپیک شده . همین اقای ovis خیلی استدلال های منطقی در یکی دو صفحه قبل اورده که نتونسته منظورش را خوب بیان کنه ایجاد اختلاف شده بود .
ولی من حرفهاش را تصدیق میکنم واقعا هرچی گفته تا حالا انجام شده . استفاده از 1080p را که همتون میبینید که با یک بروز رسانی از اون استفاده شد . خیلی ها اومدن میگن directx10 مربوط به نرم افزار کارت گرافیک نمیشه و باید کارت گرافیک قابلیت سخت افزاری داشته باشه . خوب کاملا اینا را که گفتن منطقی و باید امکان سخت افزاری داشته باشه . ولی یه چیزی که هست اینه که شاید xenon این قابلیت سخت افزاری داره و هنوز یک هسته ی خودش را فعال نکرده و با یک بروز رسانی از طریق xbox360live این هسته را در کارت گرافیکxbox360 فعال میکنه .

من خودم شخصا 70 درصد اطمینان دارم که xbox360 از directx10 استفاده خواهد کرد و دلیل های منطقی وجود داره .

معماری و طراحی کارت گرافیکی ati در هنگام ساخت xbox360 کاملا زیر و رو شد و کاملا طراحی متفاوتی از مدل های قبلی ati دارشت .
خوب مایکروسافت بهتر میدونه که باید چه نوع کارت گرافیکی ساخته بشه که بتونه از directx10استفاده کنه و اون اطالاعات را دست سازنده ها میده و کارت گرافیک میسازن .

از طرفی اومدن گفتن که کارت گرافیک استفاده شده در xbox360 از سری R500 کارت های ATI است . فقط یک کلام اینکه کلا کنسول سازها هیچگونه اطالاعاتی در این مورد نمیدن و از یک کد یا سری برای کارت گرافیکهای کنسول استفاده نمیکنن . من خودم شخصا این مسئله رد میکنم و امکان نداره از سری R500 باشه چون کاملا ساختار و معماری کارت گرافیک XBOX360 متفاوت از سری R500 هست به دلیل اینکه کارت گرافیک XBOX360 از شادرهای مشترک استفاده میکنه که در R500 استفاده نشده و اینکه تعداد پایپ لاین های اون تقریبا سه برابر R500 هست پس منطقی نیست که اون را از سری R500 دونست . ولی در کل میشه نتیجه گرفت کارت گرافیک XBOX360 از سری R600 هست چون تمام امکانات کارت گرافیک XBOX360 در این سری از کارت گرافیکهای ATI استفاده شده .
کلا میشه بیشتر حدس زد از سری R600 هست تا R500 .

و بعد در مایکروسافت و ATI یک محاصبه ای که از اونها شده بود گفته بودند برای استفاده از DIRECTX10 باید از تعدادپایپ لاین های بیشتری استفاده بشه و برای فرستادن اطالاعات سریع از باید از شادرهای مشترک استفاده بشه که کاملا در مجله بازی رایانه توضیح داده شده . ببینین هر دوی این خصوصیات برای سرعت بیشتر هست و راحتتر بودن کار و جالبه که میبینید اصلیترین و مهمترین فرق بین DIRECTX10 با DIRECTX9 در همین سریعتر بودن ( سرعت کار ) و راختر بودن کار هست .

ولی خیلی جالبه تقریبا یک یال پیش که مصاحبه از مقامات NVIDIA در مورد شادهای مشترک شده بود(مجله بازی رایانه) گفته بودن که باعث سردرگمی بازی سازها میشه و نیاز به زمان داره تا بازی سازها بتونن با اون دستو پنجه نرم کنند .
خوب جالبش اینه که الان میبینید در کارت گرافیک NVIDIA سری 8800 از همین شادرهای مشترک و تعداد پایپ لاین های بیشتر استفاده میشه که همراه با استفاده از DIRECT10!!!!!

واقعا برای شما عجیب به نظر نمیاد این طور چیزها . :confused:

استفاده از دو خصویتی در NVIDIA 8800 که یک سال پیش در کارت گرافیک XBOX360 و سری R600 کارتهای ATI استفاده شده . خوب این کاملا معلومه چون مایکرو داره از ATI برای پردازنده گرافیکی XBOX360 استفاده میکنه این خصوصیات ها را خیلی زودتر از NVIDIA استفاده کرده .

هنوز اما برای من یه مسئله به طور کامل روشن نشده علت استفاده حافظه ی درون ساخت 10 مگابایتی در کارت گرافیک XBOX360 چیه؟ البته میدونم چه تاثیری داره ولی نمیدونم چرا این قابلیت را در کارتهای گرافیکی PC استفاده نمیکنه اگه این فناوری ارزشمند هست .

در اخر من هیچ منظوری از برتر بودن یه کنسول بر دیگری ندارم و فقط تمام اینها یه ابهاماتی هست که هیچ کس نتونسته به طور قطع توضیح بده .
 

shervinrs

کاربر ویژه
کاربر سایت
Mar 9, 2006
401
نام
شروين
:cheesygri:eek::D:-":confused: من به عنوان نخود مي پرم وسط بحث:p.

اولا اینکه چرا میگید هنوز هیچ اطالاعاتی در مورد کارت گرافیکی ps3 منتشر نشده . تمام مشخصاتش اعلام شده فقط اطالاعات نرم افزاری اون اعلام نشده.
خب شما اين اطلاعات رسمي اعلام شده از طرف سوني رو لينك بده ببينيم. دقت داشته باش كه ايشون گفتن هنوز هيچ اطلاعات دقيقي منتشر نشده. تا همين يك ماهه پيش (يا بيشتر) سر 50Mhz از سرعت كارت گرافيكش بحث بود (تا جايي كه مي دونم).

وقتی بخوای از لحاظ سخت افزاری بدون مشخصات نرم افزاری ( مقدار سایه زنی و......) باهم مقایسه کنیم کاملا xenon بر rsx برتری داره . که خودت بهتر میدونی .
:confused: مطلب اعلام نشده اي، چيزي، ميزي هست بگيد ما هم بدونيم. اينجا فروم فارسيه. كسي خبردار نميشه :p. اما من نفهميدم مقايسه از لحاظ سفت افزاري بدون مشخصات نرم افزاري يعني چي! حالا يعني از نظر ديگه RSX از Xenos قوي تر ميشه يا ... بيابيم پرتقال فروش را.

استفاده از 1080p را که همتون میبینید که با یک بروز رسانی از اون استفاده شد.
كجا اونوقت؟ كدوم يك از بازيها 1080p شدن؟

ولی یه چیزی که هست اینه که شايد xenon این قابلیت سخت افزاری داره و هنوز یک هسته ی خودش را فعال نکرده و با یک بروز رسانی از طریق xbox360live این هسته را در کارت گرافیکxbox360 فعال میکنه.
حالا خوبه كه اون شايد رو گذاشتي. پس اين احتمال وجود داره كه Xenos هم دو هسته اي باشه. يا خدا.

من خودم شخصا این مسئله رد میکنم و امکان نداره از سری R500 باشه.
من خودم شخصا 70 درصد اطمینان دارم که xbox360 از directx10 استفاده خواهد کرد و دلیل های منطقی وجود داره .
همین اقای ovis خیلی استدلال های منطقی در یکی دو صفحه قبل اورده که من حرفهاش را تصدیق میکنم.
اول مي خواستم بگم بدون شرح ولي به اين نتيجه رسيدم كه شما بدون شك يكي از Insiderها هستي. اي ول. آقا بيشتر چيز Confirm كن تو رو خدا. مرديم از بس PS3 دقمون داد.

در اخر من هیچ منظوری از برتر بودن یه کنسول بر دیگری ندارم و فقط تمام اینها یه ابهاماتی هست که هیچ کس نتونسته به طور قطع توضیح بده.
كلا جزو مسائل حل نشده بشريت.

و در آخر بايد بگم:
فيش فيش فرت فورت (اين صداي وقتي برادر كايكو نه اون يكي مي پريد هوا و اون ادا اطوار رو در مي آورد!) قارت قورت.... (و بعد مي گفت:))
شما در برابر مامور حاكم بزرگ يعني ميتيكومون ايستاده ايد. خ*ه PLEASE ببخشيد همون تعظيم كنيد. از بازيرايانه نقل ميكنه :cheesygri. بازي رايانه هم شد مجله :p (در راستاي گير دادن به منابع شما البته :p).

واي فكم درد گرفت از بس لبخند زدم!
ماشالا به اين همه اعتماد به نفس.
 

imnotaretardlikeu

کاربر سایت
Oct 20, 2006
139
واقعا ادم سر درد میگیره به اینطور بحث های بیخودی ولی وقتی ادم به این بحث های بیخودی جواب نمیده بیشتر سرد درد میگیره !!!!!!!!!!!!!:(

اولا اینکه چرا میگید هنوز هیچ اطالاعاتی در مورد کارت گرافیکی ps3 منتشر نشده . تمام مشخصاتش اعلام شده فقط اطالاعات نرم افزاری اون اعلام نشده .

تو نمایشگاه e32005 و هر نمایشگاه دیگه ای سونی اعلام کرده که rsx از یک حافظه 256 مگابایتی استفاده میکنه و تعداد ترانزیستورهای ان 300 میلیون عدد هست و............

خوب هنوز کاری نداریم که یه شرکت گفته کارت گرافیک این کنسول قویتر از اونیکی یا کاری نداریم که شرکت بازی سازی این حرف را زده خیلی از شرکت ها هم هستند که از سخت افزار xbox360 تعریف کردند .

ولی وقتی بخوای از لحاظ سخت افزاری بدون مشخصات نرم افزاری ( مقدار سایه زنی و......) باهم مقایسه کنیم کاملا xenon بر rsx برتری داره . که خودت بهتر میدونی .

در ضمن کلی بحث در مورد این مسئله در این تاپیک شده . همین اقای ovis خیلی استدلال های منطقی در یکی دو صفحه قبل اورده که نتونسته منظورش را خوب بیان کنه ایجاد اختلاف شده بود .
ولی من حرفهاش را تصدیق میکنم واقعا هرچی گفته تا حالا انجام شده . استفاده از 1080p را که همتون میبینید که با یک بروز رسانی از اون استفاده شد . خیلی ها اومدن میگن directx10 مربوط به نرم افزار کارت گرافیک نمیشه و باید کارت گرافیک قابلیت سخت افزاری داشته باشه . خوب کاملا اینا را که گفتن منطقی و باید امکان سخت افزاری داشته باشه . ولی یه چیزی که هست اینه که شاید xenon این قابلیت سخت افزاری داره و هنوز یک هسته ی خودش را فعال نکرده و با یک بروز رسانی از طریق xbox360live این هسته را در کارت گرافیکxbox360 فعال میکنه .

من خودم شخصا 70 درصد اطمینان دارم که xbox360 از directx10 استفاده خواهد کرد و دلیل های منطقی وجود داره .

معماری و طراحی کارت گرافیکی ati در هنگام ساخت xbox360 کاملا زیر و رو شد و کاملا طراحی متفاوتی از مدل های قبلی ati دارشت .
خوب مایکروسافت بهتر میدونه که باید چه نوع کارت گرافیکی ساخته بشه که بتونه از directx10استفاده کنه و اون اطالاعات را دست سازنده ها میده و کارت گرافیک میسازن .

از طرفی اومدن گفتن که کارت گرافیک استفاده شده در xbox360 از سری R500 کارت های ATI است . فقط یک کلام اینکه کلا کنسول سازها هیچگونه اطالاعاتی در این مورد نمیدن و از یک کد یا سری برای کارت گرافیکهای کنسول استفاده نمیکنن . من خودم شخصا این مسئله رد میکنم و امکان نداره از سری R500 باشه چون کاملا ساختار و معماری کارت گرافیک XBOX360 متفاوت از سری R500 هست به دلیل اینکه کارت گرافیک XBOX360 از شادرهای مشترک استفاده میکنه که در R500 استفاده نشده و اینکه تعداد پایپ لاین های اون تقریبا سه برابر R500 هست پس منطقی نیست که اون را از سری R500 دونست . ولی در کل میشه نتیجه گرفت کارت گرافیک XBOX360 از سری R600 هست چون تمام امکانات کارت گرافیک XBOX360 در این سری از کارت گرافیکهای ATI استفاده شده .
کلا میشه بیشتر حدس زد از سری R600 هست تا R500 .

و بعد در مایکروسافت و ATI یک محاصبه ای که از اونها شده بود گفته بودند برای استفاده از DIRECTX10 باید از تعدادپایپ لاین های بیشتری استفاده بشه و برای فرستادن اطالاعات سریع از باید از شادرهای مشترک استفاده بشه که کاملا در مجله بازی رایانه توضیح داده شده . ببینین هر دوی این خصوصیات برای سرعت بیشتر هست و راحتتر بودن کار و جالبه که میبینید اصلیترین و مهمترین فرق بین DIRECTX10 با DIRECTX9 در همین سریعتر بودن ( سرعت کار ) و راختر بودن کار هست .

ولی خیلی جالبه تقریبا یک یال پیش که مصاحبه از مقامات NVIDIA در مورد شادهای مشترک شده بود(مجله بازی رایانه) گفته بودن که باعث سردرگمی بازی سازها میشه و نیاز به زمان داره تا بازی سازها بتونن با اون دستو پنجه نرم کنند .
خوب جالبش اینه که الان میبینید در کارت گرافیک NVIDIA سری 8800 از همین شادرهای مشترک و تعداد پایپ لاین های بیشتر استفاده میشه که همراه با استفاده از DIRECT10!!!!!

واقعا برای شما عجیب به نظر نمیاد این طور چیزها . :confused:

استفاده از دو خصویتی در NVIDIA 8800 که یک سال پیش در کارت گرافیک XBOX360 و سری R600 کارتهای ATI استفاده شده . خوب این کاملا معلومه چون مایکرو داره از ATI برای پردازنده گرافیکی XBOX360 استفاده میکنه این خصوصیات ها را خیلی زودتر از NVIDIA استفاده کرده .

هنوز اما برای من یه مسئله به طور کامل روشن نشده علت استفاده حافظه ی درون ساخت 10 مگابایتی در کارت گرافیک XBOX360 چیه؟ البته میدونم چه تاثیری داره ولی نمیدونم چرا این قابلیت را در کارتهای گرافیکی PC استفاده نمیکنه اگه این فناوری ارزشمند هست .

در اخر من هیچ منظوری از برتر بودن یه کنسول بر دیگری ندارم و فقط تمام اینها یه ابهاماتی هست که هیچ کس نتونسته به طور قطع توضیح بده .

بابا من که گفتم همه این مسائل با فعال کردن هسته چهارم پردازنده 360 حل خواهد شد و از اون به بعد این کنسول هم از directx 10 استفاده خواهد کرد.
تازه من شنیدم با این آپدیت های اینترنتی مایکروسافت میتونه یه پورت HDMI هم توی کنسول 360 ایجاد کنه و از اون به بعد رزولوشن 1440p هم توسط این کنسول ساپورت میشه. البته من این مسئله آخری رو فقط شنیدما، اما از اون جایی که شما 70 درصد به ما ها اطمینان دادی من دیگه در این زمینه مطمئن شدم که مایروسافت هر کاری ازش بر میاد.
 

Esikhafan

کاربر سایت
Jul 5, 2006
1,353
نام
احسان
بابا من که گفتم همه این مسائل با فعال کردن هسته چهارم پردازنده 360 حل خواهد شد و از اون به بعد این کنسول هم از directx 10 استفاده خواهد کرد.
تازه من شنیدم با این آپدیت های اینترنتی مایکروسافت میتونه یه پورت HDMI هم توی کنسول 360 ایجاد کنه و از اون به بعد رزولوشن 1440p هم توسط این کنسول ساپورت میشه. البته من این مسئله آخری رو فقط شنیدما، اما از اون جایی که شما 70 درصد به ما ها اطمینان دادی من دیگه در این زمینه مطمئن شدم که مایروسافت هر کاری ازش بر میاد.
خوب من اول اعلام میکنم که در مورد این جور چیز ها خیلی سر در نمیارم اما یه چند تا مطلب رو میبینم که به نظرم خیلی تابلو هست ولی اگه اشتباه هست به بزرگی خودتون ببخشید!!:


دوست عزیز این پورت HDMI
hdmi.jpg

حالا چه جوری با آپدیت نرم افزاری یه پورت سخت افزاری به کنسول اضافه میخواد بشه.....؟ :confused:
اول تلوزیون هایی بیرون بیاد که این رزولوشن رو ساپورت بکنن بعدش 360 بیاد ازش ساپورت بکنه

تیکه آخر هم ادبیاتش رو نفهمیدم چون همه میدونن که ادبیات من بده ... :p
اما اگه منظورت اینه:
من دیگه در این زمینه مطمئن شدم که مایروسافت هر کاری ازش بر میاد.
اگه میتونست بلند میشد سه سوته فیلم Halo رو میساخت که الان......
 

imnotaretardlikeu

کاربر سایت
Oct 20, 2006
139
خوب من اول اعلام میکنم که در مورد این جور چیز ها خیلی سر در نمیارم اما یه چند تا مطلب رو میبینم که به نظرم خیلی تابلو هست ولی اگه اشتباه هست به بزرگی خودتون ببخشید!!:


دوست عزیز این پورت HDMI
hdmi.jpg

حالا چه جوری با آپدیت نرم افزاری یه پورت سخت افزاری به کنسول اضافه میخواد بشه.....؟ :confused:
اول تلوزیون هایی بیرون بیاد که این رزولوشن رو ساپورت بکنن بعدش 360 بیاد ازش ساپورت بکنه

تیکه آخر هم ادبیاتش رو نفهمیدم چون همه میدونن که ادبیات من بده ... :p
اما اگه منظورت اینه:

اگه میتونست بلند میشد سه سوته فیلم Halo رو میساخت که الان......
:laughing:
:laughing:
یعنی واقعا اون حرفها رو جدی گرفتی؟؟
اونها طعنه و کنایه بود ;)
باید میگذاشتمشون توی
[sarcasm]
...
[/sarcasm]
اگه به آخر این پست نگاه میکردی حتما متوجه میشدی:
http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=99201&postcount=79
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر