کدام کنسول نسل جدید؟

  • Thread starter Thread starter Dr.XJ
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

کدام کنسول را انتخاب می کنید؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    433
بحث در مورد انحصار گری را برای اون شروع کردم که برخی قصد داشتن که اينجور القا کنند که Sony يک شرکت مزخرف هست که user ها رو مجبور ميکنه يک technology چرت رو هم با دستگاهش بخرند که به هيچ درد نميخوره و حق نداشت که Blu-Ray رو روی دستگاه خودش قرار بده و من سعی کردم که نشون بدم که اين سياست که مردم رو شرکت ها مجبور ميکنن که خواهی نخواهی با خريد يک محصول، از چندين محصول ديگه هم از همون شرکت استفاده کنند فقط سياست Sony نيست و همون Microsoft هم همين کار رو ميکنه.
کاری که سونی کرده با ماکروسافت اصلا قابل مقایسه نیست شما وقتی ویندوز میخری مجبور نیستی نرم افزار دیگه ای بخری ولی اگه نرم افزاری بخواهی باید سیستم عاملو بخری که این طبیعیه چون نرم افزارها مثل لوازم جانبی ویندوز هستن و برای استفاده باید خود ویندوز رو بخری و کسی که مثلا office بخواد باید سیستم عاملو بخره و اصلا به تنهایی اون نرم افزار کار نمیکنه ولی بحث سونی خیلی فرق داره اون داره به زور یه بلوری رو رو ps3 به مردم میچپونه و برای منی که مثلا هیچ علاقه ای به فیلم ندارم این اجحافه و برای اینکه بهش گیر ندن داره تبلیغ میکنه که واسه گیم لازمه که اینطور نیست دلیل واضحش هم 360 هست که با dvd داره همون بازی های ps3 رو میاره!
اگه ماکروسافت اومد رو ویندوز مثلا یه برنامه واسه دیدن hd-dvd گذاشت و گفت پول اینم باید بدین اونموقع میشه مثل سونی و شما حق دارین ایراد بگیرین!
این مطلبم بخونین دوباره ضرر نداره

360 DVDs Are (Mostly) Big Enough for Next-Generation


تو مقاله گفته خیلی ها فکر میکنن که dvd9 برای بازی های نسل اینده کمه ولی نمیدونن که بازی های 360 حجمشون چقدره؟یا نمیدونن در طول عمر کنسول حجم بازی ها چقدر زیاد میشه یا حتی نمیدونن که xbox چقدر از فضای dvd رو تو بازیهاش اشغال کرد
حالا ما برای شما توضیح میدیم تا اشتباه نکنین
خیلی ها فکر میکردن که بازی Elder Scrolls III: Morrowind بازی بزرگیه بخاطر طولانی بودن و فضای بزرگش ولی این بازی فقط 900 مگ بود!!
We now know that Oblivion will fit on one disc. This isn't surprising, since Oblivion makes use of one of the technologies that Microsoft emphasizes on the Xbox 360 called Procedural Synthesis, which we discuss later
اوبلیویون 4 روی یه dvd9 جا شد بخاطر تکنولوژی Procedural Synthesis (دموی 95 کیلویی رو یادتونه)خیلی ها فکر میکردن بازیسازا از سر و ته بازی میزنن تا تو یه dvd جا بشه ولی اینطور نشد
به این دو تا عکس نگاه کنید
200y2px.jpg

Azurik یه بازی اولیه xbox هست (فکرکنم مال 2001 باشه)و Far Cry یه بازی مال سال 2005 که همونطور که میبینین گرافیک Far Cry خیلی بالاتره و همه فکر می کنن چون گرافیکش خیلی بالاتره باید حجمشم خیلی بیشتر باشه ولی اینطور نیست و فقط 500 مگ حجمش بیشتره
Far Cry is not the only title to see this sort of limited growth. In fact, as programmers optimize code, it's not uncommon for programs to shrink. The original MechAssualt was 3.42 gigabytes, but MechAssualt 2 was only 2.29, a nearly 33% reduction in size. Yet MechAssualt II is considered a better looking game. Grand Theft Auto III is a paltry 733 megabytes, compared to Grand Theft Auto Vice City's still paltry 1.2 gigs. Silent Hill 2 clocked in at 4.88 gigs. It's sequel, Silent Hill 4, is only 3.16 gigabytes.

In the case of Silent Hill, the original game is 53% larger than its equally complex sequel, which runs contrary to the idea that games will grow larger over time.

The first Prince of Persia occupied 2.44 gigs, the second 2.88, an increase of only 18%. Knights of the Old Republic went from 3.65 gigs in the first installment to 3.99 gigs in the second, a 9% increase. The Splinter Cell series went from 3.71 gigs in the first to 3.05 gigs in Pandora's Tomorrow, a reduction of 18% (though it should be noted that Chaos Theory, after switching development houses, ballooned into one of the largest games on the Xbox at 5.62 gigabytes).

So the assumption that games, by their nature, grow in size as they evolve is not absolutely true. They do become more complex, but not necessarily at the expense of filesiz
فارکرای فقط یه مثاله و خودتون باقیشو ببینین اسپیلینترسل 1 حجمش 3.71 بوده تو 2 شده 3.05

ما نمیدونیم 360 در طول عمرش چقدر حجم بازیهاش زیاد میشه ولی مال xbox1 رو میدونیم
1137718283_smallgraph.gif

50 تا 100 تا از بهترین بازی هارو تو این جدول محاسبه کردن
How Big are the Xbox 360 Launch Titles
بازی های اولیه 360 حجمشون این بوده
Condemned: 3.9 GB
Madden 06 NFL: 3.3 GB
Dead or Alive 4: 5 GB
NBA 06: 4.5 GB

Average: 4.18 GB or 49% of the DVD9 capacity
یعنی اگه بازی ها 100 درصد هم رشد کنن باز تو یه dvd جا میشن!رشد xbox1 رو که دیدین
Average for 2001: 1.81 gigs (21% of disc)
Average for 2002: 2.17 gigs (25% of disc)
Average for 2003: 2.47 gigs (29% of disc)
Average for 2005: 3.20 gigs (37% of disc)


Will the DVD9 Be Enough For the Xbox 360
اگه رشد 360 مثل xbox1 باشه بعد از 4 یا 5 سال حجم به 7.40 gigs میرسه که بازم رو یه dvd9 جا میشه
اگه به بازی های xbox1 دقت کنین حجم ربطی به گرافیک یا داستان نداره برای مثال گرافیک Doom 3 از Terminator 3: Rise of the Machines خیلی بالاتر بود ولی Terminator 3: 5.67 gigs; Doom 3: 2.957 gigs و Half-life 2 فقط 2 گیگ بود!
200z15i.jpg

خیلی ها فکر میکنن چون بازی ها hd هستن پس باید حجمشون بره بالا ولی برای نمونه بازی های NBA 2K6, King Kong, and NHL 2K6 روی دو تا کنسول بودن و همه هم یه dvd بودن!

Other Elements That Play in Microsoft's Favor
دو تا مورد دیگه هست که تو 360 کمک میکنه به کم شدن حجم بازی ها
XNA
این یه برنامس که ماکروسافت تو سال 2004 ارائه داد که یه برنامه فشرده سازی و مرتب سازیه که پیچیدس اگه علاقه دارین برین اینجا وراجبش بخونین اگه فهمیدین به ما هم بگین
Procedural Synthesis
این همون روشیه که بازی 95 کیلویی رو ساخته بودن با این روش گرافیک خیلی بالا رو تو حجم خیلی کم بوجود میارن . یه علت اینکه تو بازی Elder Scrolls IV: Oblivion جنگلها زیبا بودن این بود که از این روش استفاده کرده بودن برای درختها هم گرافیک بالاتر رفته هم حجم اومده پایین!
1137623189_Max_river04.jpg


نتیجه:با توجه به امار dvd9 برای بازی تو این نسل کافیه هر چقدر بازی ها رشد کنن تکنولوژی هم پیشرفت میکنه و کم حجمتر میشه dvd9 برای نسل قبل خیلی بزرگ بود و برای این نسل کافیه فکر کنم دیگه حرفی نمونده باشه امیدوارم دیگه کسی نگه dvd9 کوچیکه اگه یه بازی ساز همچین حرفی زد بدونین بیعرضه هست یا تنبل;)
 
اين بحث متأسفانه داره کاملا از مقوله اصلی فاصله ميگيره و من بخاطر اين خيلی متأسف هستم.

ولی دوست عزيز آقای Truth. شما يک تيکه از حرف های من رو quote ميکنيد و يا بقيه اون رو نميخونيد و يا بهش توجه نميکنيد. اولا Secretary ها و خيلی افراد ديگه در يک شرکت (مثال زدم قبلا، Marketing Department, HR) کاری به سيستم عامل ندارند و کل استفاده اونها از Windows بخاطر Office هست. حالا اگه Microsoft خيلی گل و بلبل هست چرا Office رو روی فرضا Linux نميده؟ اگه Microsoft انقدر به فکر مشتريش هست چرا اين امکان رو بهشون نميده که از Office استفاده بکنند روی سيستم عامل مورد علاقشون؟ اگر نميدونستيد هم بدونيد که بيشترين فروش Microsoft از فروش Windows و Office هست و يک جورايی يکی ملزمه ديگری شده.

بگزاريد يک مثال ديگه بزنم: توی خود Office bundle شما 5-6 برنامه داريد:
MS PowerPoint
MS Word
MS Excel
MS Outlook Express
MS Access
...

و شما وقتی که يک نسخه office ميخريد در اصل داريد برای همه اين ها پول ميديد. ولی آيا امکان اين هست که شما 2 تا چيز مثل Access & Publisher رو اگه نخواستيد بابتش پول نديد؟ خير. اگر Office رو ميخواين بايد همش رو بخواين و شما داريد برای تمام مجموعه پول ميدين در حالی که يک قسمت زيادی از اون براتون بی مصرف هست.

در ضمن من نميفهمم که چجور يکی مياد و ميگه که IE مجانی هست. پس اون 300$ که شما بابت Windows ميديد برای چی هيست؟ برا اينکه computer شما بوت بشه؟ امروزه سيستم عامل ها با کلی نرم افزار جانبی عرضه ميشن که اجازه بازديد وب، ديدن فيلم و شنيدن موسيقی به صورت default رو دارن. ولی اين طور نيست که شما برای اونها پول نميديد و مجانی مياد دستتون. شما داريد کلی بابت چيز هايی که اصلا نميدونيد نصفشون چی هست پول ميديد و خودتون نميدونيد. يک بار اون قسمت services رو توی windows خودتون نگاه کنيد. نصفشون رو اصلا نميدونيد چی هست ولی دلار دلار بابت اون چيز ها داره از جيب شما به microsoft پول واريز ميشه.

ولی اين رو نميبينيد... شما اين رو ميبينيد که Sony داره بابت اضافه کردن يک محصول خودش به محصول ديگرش از شما پول ميگيره ولی فکر ميکنيد که ديگر شرکت ها اين کار رو نميکنن. لطفا به دقت به مثال Office در بالا فکر بکنيد و بعد من رو quote بکنيد و مثال من رو نقض کنيد.

اين نکته رو هم بهتون بگم که Win XP professional + Office 2003 روی هم قيمتی به مراتب بالا تر از XBox 360 يا PS3 دارند. (چه برسه به Blu-Ray). فقط فرقش اين هست که شما که تا به حال پول بابت نرم افزار نداديد شکايتی نداشتيد ولی به محض اينکه ديديد که Blu-Ray = Extra 100 Buck و اينجا بايد پول بابت سخت افزار بديد صداتون در اومده که اين لازم نيست و Sony دزد هست و غيره.

در ضمن اگه Microsoft اجازه ميداد که فرضا شما Info Path و Publisher رو نخواهيد روی office شما احتملاً 100$ سود کرده بوديد و در يک شرکت که فرضا 100 pc داره (شرکت کوچيک) اين شرکت ميتونست 10،000$ سود کنه سره همين. ولی آيا اين اجازه رو Microsoft به کسی ميده که چيزی از Office نخواد؟

خود ورژن Vista به اسم Home Basic انقدر مسخره هست که حتی user interface جديد به اسم Aero رو نداره و شما بايد 100-150$ بيشتر بديد تا بتونيد و اون استفاده کنيد. لطفا يک کم انصاف تو کارتون داشته باشيد. اگه Sony کسی رو مجبور به کاری ميکنه Microsoft هم دسته کمی ازش نداره. فقط فعلاً داره جولان ميده که همين DVD بس هست چون از جنگ فرمت ها هيچ سودی به جيب اون نميره و ميتونه از اين نکته برای PR استفاده خوبی بکنه.

اگر هم مسئله اين هست که بگيد که اگه نميخای نخواه: برو بجای Windows از فرضا Suse و به جای Office از Open Office استفاده کن. اگر اين رو ميگيد که من هم به شما ميگم که آيا دست و پای شما رو بستن و گفتن که يا PS3 بخر يا از کوه پرتت ميکنيم پايين؟ شما هم اگه نخواستيد نخريد. اگر هم شما اجازه داريد از بودن Blu-Ray در PS3 انتقاد کنيد من هم اجازه دارم از بودن Publisher تو Office شکايت کنم و بگم که Microsoft از من 50$ اضافی فرضا گرفت در حالی که من اصلا دست به Publisher فرضا نميزنم و يا از Outlook Express خوشم نمياد و غيره. (حالا خوبه که من Office رو مجانی گرفتم :) )

در مورد قسمت بعد صحبتتون. شما يک مقاله کاملا Biased رو گزاشتيد و داريد در مورد اون بحث ميکنيد. آيا اگر من هم مثلا مقاله بيارم که بازی های اول PS2 روی يک CD جا ميشد ولی چند بازی بعدا (و با کيفيت کمتر يا بيشتر) به زور تو 1 يا حتی 2 DVD جا ميشد و نتيجه بگيرم که به صورت statistical در PS3 کلاً 8 تا 10 برابر بيشتر از يک DVD جا نياز هست شما اون مقاله رو قبول ميکنيد؟ مسلما اينطور نيست.

اصولا آدميزاد طوری هست که اون چيزی که ميخواد رو ميبينه و بقيه چيز ها رو ازش سرسری رد ميشه. من مطمئن هستم که شما الان فکر ميکنيد که من يک fanboy صد در صد Sony هستم و هرچی قسم و آيه بخورم که من نه از اين خوشم مياد و نه از اون (يا هم از اين خوشم مياد هم از اون) شما باورتون نميشه.

---

در مورد Procedural Synthesis, اولا که هر چيزی رو نميشه با اين روش درست کرد. اشيايی که به صورت رياضی در اصل Explicit Equation داشته باشند رو ميشه با اين روش ايجاد کرد. فرضا دايره، کره، مکعب، غيره. اون مثال درخت هم به اين دليل هست که کلی research در اين مورد انجام شده و "معادله ساختن درخت" (به فارسی گفتن سخت هست اينجا) تا حدودی به دست اومده.
اون هم نه هر نوع درختی که درخت های خاص. اگر خواستيد ميتونيد مقالات Euro Graphics و SIGGRAPH رو در اين مورد بخونيد. ولی متأسفانه همه چيز رو نميشه با اين روش ساخت.

اين هم يک نمونه مثال در اين مورد (درخت و جنگل)
http://www.miralab.unige.ch/papers/156.pdf

همچنين، اين روش بسيار expensive هست برای CPU از لحاظ محاسبات رياضی و شما داريد کلی از قدرت CPU رو برای فشرده سازی اطلاعات خودتون ميگيريد. که اين در نتيجه باعث ميشه که در موتور شما AI, Physics و بقيه مسائل که محتاج به آخرين قطره از قدرت CPU هستند بهشون درست نشه رسيد.

مثالی هم ميزنم در مورد Procedural Synthesis: معادله يک مکعب مستطيل خيلی ساده هست و کلا با 2 نقطه (مينيموم و ماکسيمم) ميشه يک cube درست کرد. در نتيجه چه احتياجي هست که من بيام و تو <3D Studio Max> فرضا يک مکعب با تعداد زيادی polygon درست کنم و در نتيجه يک مدل .x با سايز فرضا 1 مگ داشته باشم؟؟؟ در حالی که ميتونم همين کار رو با دادن دو نقطه ( که کلا 24 بايت فضا لازم داره ) انجام بدم؟ و اين سؤال کاملا منطقی هست. ولی....

چی ميشد اگه من ميخواستم يک بازی در مورد فرضا ايران باستان درست کنم و توی ديوارهام فرضا سر شير و ببر داشته باشم؟ اگر ديوار من يک مکعب مستطيل خالی نبود و detail خاص خودش رو داشت؟ يا اگه ديواری داشتم که فرضا وسطش ريخته بود يا مثال هايی از اين دست؟

آيا بايد برم تو گوگل و يا تو مقالات SIGGRAPH بگردم ببينم که کسی تاحالا معادله يک ديوار که توی قسمتيش سر شير حک شده پيدا کرده يا نه؟ و اگر پيدا نشده بود (که نخواهد شد) چی کار کنم؟ بشينم و سال ها روش فکر کنم که اين معادله اصلا وجود خارجی داره يا نه؟

جمله های دهن پر کنی مثل Procedural Synthesis وجود دارند ولی عملا خيلی محدود استفاده ميشه ازشون. دليل 1: خودشون محدودند و شما فرضا سر و بدن من فرضی رو نميتونيد با معادله رياضی درست کنيد و اگر هم حتی تونستيد اين خيلی وقت ميبره. 2: بازی ها همين الانش از لحاظ قدرت CPU کم ميارن و سرعت CPU خودش يک Bottle neck بزرگی هست برای بازی ساختن. حالا شما بيا و بگو که بايد در و ديوار و آدم و حوا رو با CPU محاسبه کرد اين وسط.

اون دمو 64KB هم واقعا شاهکار بود برا خودش. ولی مطمئن باشيد که هيچ بازی با اين ساختار در بازار منتشر نخواهد شد و اون حالا حالا ها در حد show case خواهد موند.

در آخر، اگر ميخواهيد حرف های من رو نقد کنيد، لطفا کل اون رو نقد کنيد، نه اينکه يک قسمتی (که generic هم باشه) رو نقل قول کنيد و روش بحث کنيد.

برای بار 1000 هم ميگم که من هيچ قصدی ندارم که هيچ کدوم از اين دو کنسول رو بخرم و اگر قرار باشه بين اين دو شرکت انتخاب کنم Microsoft خواهد بود چون کل محصولات Sony که من استفاده ميکنم (تا اونجا که يادم مياد) يک مونيتر و يک handy cam هست و بس. در حالی که از محصولات Microsoft مثل Windows, Office, VS 2005, BizTalk استفاده ميکنم، پول بابتشون دادم و از پولی که دادم راضی هم هستم.

با تشکر.

edit: يادم رفت که بگم ولی XNA چه ربطی داره به فشرده کردن؟ کلا برای اين هست که شما بتونيد بدون داشتن Dev Kit با برنامه نويسی روی XBox 360 آشنا بشيد و فعلاً (چون بتا هست) شما نميتونيد که برنامتون رو روی XBox 360 بريزيد و فقط روی pc اين برنامه simulate ميشه.

edit 2: با توجه به اون لينکی که داديد مثل اينکه XNA ربط داره به فشرده سازی. ولی من در اين مورد نميدونستم. بيشتر در اين مورد تحقيق ميکنم و ببخشيد که حرفی زدم که درست نبود.
 
آخرین ویرایش:
حالا اگه Microsoft خيلی گل و بلبل هست چرا Office رو روی فرضا Linux نميده؟ ا
دوست عزیز یبار به این جمله نگاه کن اخه مگه ماکروسافت مغز خر خورده بیاد واسه رقیبش برنامه بده!!! این مثل این میمونه که من بگم چرا سونی بازی هاشو رو 360 نمیزنه که هر کس با هر کنسولی که دوست داشت اونارو بازی کنه:eek:
قبل از اینکه چیزی بگی یکم فقط یکم فکر کن اینقدر از ماکروسافت متنفری که چیز به این سادگی رو بهش توجه نمیکنی ببین ویندوز مثل یه کنسول میمونه واسه ماکروسافت و برنامه هاشم بازی های انحصاریش هستن و تو اونجا رقیبای ماکروسافت به جای سونی و نینتندو همون لینوکس و mac هستن چطور توقع داری ماکروسافت واسه رقیباش برنامه بده؟
در ضمن من نميفهمم که چجور يکی مياد و ميگه که IE مجانی هست. پس اون 300$ که شما بابت Windows ميديد برای چی هيست؟
دوست من اینم از اون سوالها بودا ماکروسافت ویندوز رو در چند حالت میفروشه home edition و پروفشنال و ... این بسته ها با توجه به کار شما کاملا و نمیشه توقع داشته باشی که ماکروسافت بر اساس سلیقه هر کس یه ورژن بده به این ایرادها ایرادهای بنی اسراییلی میگن!
آ
يا اگر من هم مثلا مقاله بيارم که بازی های اول PS2 روی يک CD جا ميشد ولی چند بازی بعدا (و با کيفيت کمتر يا بيشتر) به زور تو 1 يا حتی 2 DVD جا ميشد و نتيجه بگيرم که به صورت statistical در PS3 کلاً 8 تا 10 برابر بيشتر از يک DVD جا نياز هست شما اون مقاله رو قبول ميکنيد؟
دوست من ما داریم راجب xbox360 صحبت میکنیم طبیعیه که به نسل قبل همین کنسول باید نگاه کنیم نه به اتاری یا ps1 یا ps2 !!!
اصولا آدميزاد طوری هست که اون چيزی که ميخواد رو ميبينه و بقيه چيز ها رو ازش سرسری رد ميشه. من مطمئن هستم که شما الان فکر ميکنيد که من يک fanboy صد در صد Sony هستم و هرچی قسم و آيه بخورم که من نه از اين خوشم مياد و نه از اون (يا هم از اين خوشم مياد هم از اون) شما باورتون نميشه
من نمیدونم چرا فنبوی های سونی چرا همیشه اینو انکار میکنن یه نمونه دیگه هم داریم تو این سایت که به بقیه بدو بیراه میگه و همیشه هم میگه من از سونی بدم میاد ولی کسی باور نمیکنه;) (البته منظورم با شما نیست ناراحت نشی)
اون دمو 64KB هم واقعا شاهکار بود برا خودش. ولی مطمئن باشيد که هيچ بازی با اين ساختار در بازار منتشر نخواهد شد و اون حالا حالا ها در حد show case خواهد موند
این روش تو بازی اوبلیویون استفاده شده و در بازی spor هم که بزودی میاد به طور گسترده ازش استفاده شده;)
مطمئن باش در اینده اسم این روش رو خیلی میشنوی و کنسولهای این نسل با این روش خیلی سازگار هستن
XNA چه ربطی داره به فشرده کردن؟
تو xna برنامه های خیلی خوبی واسه فشرده سازی وجود داره
xna دنیای جدیدی رو برای بازی سازای اماتور باز میکنه شاید در اینده بتونیم تو همین سایت بازی هایی رو که خودمون ساختیم با هم تبادل کنیم ;)
اون بازی ماشین سواری رو که یه نفر تو 4 روز با این برنامه ساخته بود رو دیدی؟واقعا باور نکردنی بود توصیه میکنم ببینش
 
آخرین ویرایش:
1- اگه من به شما بد و بيراه گفتم ببخشيد. اصلا همچين منظوری نداشتم.

2- اون مثال در مورد Office و Windows رو شما قسمت گل و بلبلش رو نديديد انگار. به صورت شوخی بود و اينکه Microsoft هم هر جا که تونست Windows رو اجبار ميکنه به مشتری. و در ضمن Office فقط يک مثال بود. اين کار هم اصلا و ابدا بد نيست و خيلی رايج هست. فقط شما مشکلی با Microsoft نداريد و مشکل وقتی پيدا ميشه که Sony هم دست به اين کار ميزنه.

3- من فکر ميکردم که تا حالا داشتيم روی PS3 بحث ميکرديم که قسمت قبلی اون PS2 بود. مثل اينکه من اشتباه کردم و بحث در مورد Xbox360 و Blu-Ray بود!!!

4- شما اگه فکر ميکنيد که من Sony Fanboy هستم اين فکر رو بکنيد. هيچ اصراری هم ندارم که غير از اون رو به شما اثبات کنم چون دليلی برای اين کار نميبينم. اينجا يک محيط کاملا cyber هست و در ضمن اين رو بگم که از اونجايی که من احتملاً هرگر با شما رابطه اي جز اينجا نخواهم داشت، هيچ دليلی برای دروغ گويی نميبينم. (اگر از نزديک هم شما رو ميشناختم که چه بهتر.)برای چی اصلا من بايد دروغ بگم و انکار کنم چيزی رو که نيستم؟ چه سودی يا ضرری به حال من داره؟ يک بحث عادی داريم ميکنيم و شما تا ميبينی چيزی گفته ميشه که شما دوست نداری سريع انگ طرفداری به کسی رو ميزنين (شما رو به صورت نوعی گفتم و هيچ منظور بدی نسبت به شمای فردی نداشتم.) فقط مثل اينکه اين يک custom شده که اگر يکی از يک چيزی دفاع کرد صد در صد fanboy هستش.

5- بحث در مورد Procedural Synthesis خيلی طولانی هست. در بازی فرضا Oblivion شما ديديد که در قسمت شکل سازی برای شخصيت خودتون چند ده customization وجود داشت. که با اون شما ميتونستيد که چهره خودتون رو کاملا طراحی کنيد. راه اين هم اين هست که يک prototype وجود داره (يک مدل اصلی) و قسمت هايی از اين prototype قابل شکل پذيری هست. فرضا در مورد گوش طرف يک سری switch-case وجود داره که اگه user فرضا مدل گوش 2 رو انتخاب کرد اون قسمت prototype رو عوض کن. در oblivion اين مسئله بسيار زيبا درست شده بود و خيلی امکانات داشت. ولی يک مشکلی هم هست. شما اگر اين بازی رو کرده باشيد ميبينيد که شخصيت ها در بازی همه يه يک شکل (شخصيت منظورم جک و جونور ها نيست) راه ميرفتند، تقريبا يک شکل بدن داشتند و کلا به جز صورت زياد تفاوتی با هم نداشتند که اين به خاطر وجود همون يک (يا 2 يا 3) prototype بود. اين کار جا هم کم ميگرفت (از لحاظ ذخيره سازی) چون اين مدل کافی بود که يک بار در ابتدای بازی (مدل = prototype) بارگزاری بشه و بقيه مدل ها با instance شدن از اون و تغيير صورت و يا تغيير يک قسمت از texture نشون داده بشن. اين کار صد البته بسيار زيبا و قابل تقدير هست و خيلی کار برده.

فقط يک مشکل در اين کار هست: بودن يک نمونه prototype باعث ميشه که مدل ها اون خاصيت unique بودن خودشون رو از دست بدن. در ضمن همه چيز رو نميشه اين جوری انجام داد. فرضا نميشه که با يک prototype که character animation مربوط به يک آدم رو داره سگ، گربه، ببر، شتر، عقاب، اسب و صد تا چيز ديگه رو درست کرد. باز هم ميگم، من خيلی از اين کار oblivion خوشم اومد و هيچ وقت به خودم اجازه اين رو نميدم که به اين بازی بسيار زيبا اهانتی بکنم (در اون حد اصلا نيستم) ولی ميگم که شما نميتونيد همه چيز رو به اين حساب بزاريد.

در ضمن، هنوز تکرار ميکنم که Procedural Synthesis از لحاظ CPU Computation خيلی گرانقيمت هست و نميشه خيلی روش حساب کرد. (از طرف ديگه اگر مثل oblivion باشه، خيلی به memory allocation کمک ميکنه و برنامه نويسان بازی بايد ببينن که کدوم براشون مهم تر هست).

در ضمن باز هم ميگم که همه شرکت ها 4-5 سال وقت برای تحقيق و بهينه سازی ندارند و براشون راحت تر هست که مدل ها رو توی 3D Studio Max طراحی کنن تا به اين صورت (چون هم اين کار خيلی جا افتاده و هم وقت کمتری ميگيره و در ضمن debug کردنش خيلی راحت تر هست. (در کل فقط مدل .x رو فرضا (يا مدل خاص همون شرکت رو که اکثرا اينطور هست) load ميکنن و اون رو با Forward Kinematics حرکت ميدن که هم ساده تره و هم وقت کمتر ميگيره.) فقط مشکلش اين هست که جا بيشتر ميخواد (هم رو DVD هم تو Memory) ولی در عوض اصولا از لحاظ محاسبات تحت CPU سريع تر هست (البته اگر خيلی مدل داشته باشيد اينطور نيست و Geometry Instancing سريع تر ميشه).

6- XNA رو که در اديت دوم نوشتم و عذر خواستم. احتملاً نديديد. باز هم از اشتباهم پوزش ميطلبم.

7- به اين نتيجه رسيدم که اومدن من به اين بحث زياد فايده نداشته و در اينجا اعلام ميکنم که من از اين بحث خودم رو بيرون ميکشم. (مگر در موقعی که از من سؤالی شده يا جوابی به پست من داده شده.) هر چند که کماکان خواننده اين بحث خواهم بود و تشکر ميکنم بابت تمام کسانی که در اين 80 صفحه مطلب نوشتند (اکثرشون رو من خوندم در چند وقت اخير) از اونجايی که به اطلاعات من خيلی اضافه کردن در مورد کنسول ها.

با تشکر.

پ.ن. اون بحث IE ربط زيادی به مطلب من نداشت و ببخشيد که پيش کشيدمش. فقط خواستم بگم که فکر نکنيد که IE مجانی هست که نيست. شما داريد پول بابت windows ميديد و در قبالش برنامه تحويل ميگيريد. IE هم يک جز از windows هست و بابتش کلی کار شده و در نتيجه، بخاطر بودنش در windows به قيمت هر نسخه (چه professional چه basic چه هرچی) مبلغی اضافه شده. (چه 10$ چه 10 cent) ولی مفت نيست!!.

در ضمن باز هم ميگم که اين چيز جديدی نيست. تو بقيه OS ها هم همين مسئله هست و يک OS با کلی برنامه جانبی مياد. ولی فکر نکنيد که اون برنامه های جانبی مفت هستند و شرکت سازنده (چه Apple, چه Novell, چه Windows) از چشم و ابروی شما خوشش مياد و اون رو براتون ميسازه. اگر توی يک کار يک شرکت (به عظمت Microsoft) سود نميکرد هيچ وقت اون کار رو نميکرد!

اديت: در ضمن اون قسمت در مورد Oblivion و چهره ها مثالی از Geometry Instancing بود که توش از character animation استفاده ميشد (گوش، چشم، ابرو و بقيه جاهای صورت فرد در يک envelope قرار ميگيره که degree of freedom رو معين ميکنه و بنا بر مشخصاتی که ميدين (يا از قبل داده شده) اون چهره رو ميسازه. وقتی دوباره پستم رو خوندم يه جورايی بد نوشته بودم و اين رو طوری نوشته بودم که با Procedural Generation قاطی شده بود. در کل Geometry Instancing هم يکی از تکنيک هايی هست که احتياج به فضا رو کمتر ميکنه ولی روی CPU فشار ميآره. به هر حال ببخشيد اگه قاطی پاتی شد :)
 
آخرین ویرایش:
چرا من تو persian-designers بودم ولی از اونجايی که کسی به real time rendering زياد علاقه نشون نميداد فعاليت خودم رو کم کردم.
اوه چاکريم شناختمت، بهت pm میدم.

بحث در مورد انحصار گری را برای اون شروع کردم که برخی قصد داشتن که اينجور القا کنند که Sony يک شرکت مزخرف هست که user ها رو مجبور ميکنه يک technology چرت رو هم با دستگاهش بخرند که به هيچ درد نميخوره و حق نداشت که Blu-Ray رو روی دستگاه خودش قرار بده و من سعی کردم که نشون بدم که اين سياست که مردم رو شرکت ها مجبور ميکنن که خواهی نخواهی با خريد يک محصول، از چندين محصول ديگه هم از همون شرکت استفاده کنند فقط سياست Sony نيست و همون Microsoft هم همين کار رو ميکنه.
مشکل اينجاست که دائم ما می گيم سونی در اين محصولش انحصار طلبی کرده و bluray رو به خاطر همين مورد گذاشته ، تو می گی که مايکروسافت هم اگه می تونست می کرد !!!
من اصلا کاری ندارم که مايکروسافت چی کار می تونست بکنه و نکرده يا اينکه IE بده يا ويندوز انحصاری هست، يا هر چيز ديگه ... ما داريم روی دو تا محصول که الان تو بازار هست که يکيش xbox360 و يکی ps3 هست بحث می کنيم ، من اصلا کاری به مايکروسافت ندارم که دائم تکرار می کنی، فقط می گم که اين محصولش رو خوشم مياد، مثل اينکه از تلويزيون سونی خوشم مياد، يا مثلا از Visual Studio مايکروسافت خوشم مياد و از IE بدم مياد و غيره ...
پس جبهه گيری در مورد کليت شرکت رو بگذاريد کنار چون ما همه می دونيم که همه به فکر سود خودشون هستند (البته بعضی ها هم هستند در اينجا که اين رو نمی دونند)، . تصميم گيری ها و کيفيت محصول کنونی برای ما مهم هست.

نکته ديگه که به همون دليل هست که ميگم که time will tell به گذشته بر ميگرده. اگر رابطه storage و RAM اونطور که شما ميگين بود و رابطه اي Linear داشتند با هم و اگر باز هم اونطور که شما ميگين 7.5 gigabyte برای PS3 با 256 مگ رم بس هست، با اين تفاسير، برای کنسولی که 32 مگ رم داشته باشه يک CD کافی بايد باشه، درسته؟
چند نکته رو در اينجا در نظر نگرفتين !
اولا ، DVD در نسل قبل فرمت جا افتاده و غالب بود، و همه ازش استفاده می کردند، و فرمتی نبود که معلوم نباشه چی به سرش مياد و روی هوا باشه، پس به صرفه بوده که استفاده بشه.
دوما بيشتر بازی های نسل قبل از نصف حجم Dvd هم استفاده نمی کردن، جز بعضی از RPG ها که کلی فيلم داشتن که اين مورد هم در بازی های جديد با وجود cut-scene ها که توسط موتور بازی ساخته می شه دائما در حال کم شدن هست ، ولی هنوز بيشتر ژاپنی ها استفاده می کنند.
سوما ، رابطه مستقيم در نظر گرفتين بين ديسک های اون موقع و الان، و در نظر نگرفتين که تکنيک های فشرده سازی بافت ها، صداها، ويديو و صد تا چيز ديگه به شدت پيشرفت کرده (bink- ogg vorbis - dxtc - ...) و در حال پيشرفت کردن هست، با وجود پردازنده 3 هسته ای Xbox حتی می شه در حال بازی کردن بدون افت فريم از روی ديسک فايل ها رو باز کرد. (در ps3 نميشه چون يک هسته PPU داره)
در ضمن باز کردن و لود کردن فايل های فشرده از روی ديسک علاوه بر اينکه سرعت رو کم نمی کنه بلکه بيشتر هم می کنه، چون سرعت باز کردن به سرعت خوندن از روی ديسک می چربه.

به جز اون، من نميدونم که چرا شما فکر ميکنيد که cut-scene های زيبا و rich dialogs به کيفيت بازی کمک نميکنه. به نظر من اين ها جز مهمترين element های بازی هستند که در develope شدن داستان خيلی کمک ميکنند.
هر چی می گذره می بينيم که cut-scene ها به صورت ويديو در بازی ها کم می شه و الان بيشتر بازی ها از موتور و صحنه های scripted برای ساختن cut-scene ها استفاده می کنند.

به عنوان نکته اخر، حتی به فرض مهال هم که Blu-Ray به هيچ دردی نميخورد، اگه باعث بشه که چند ديالوگ به بازی اضافه بشه و چند FMV روی اون بياد که کيفيت بالايی داشته باشه و به داستان بازی کمک کنه باز هم به نظر من وجود Blu-Ray يک امتياز مثبت هست (و نه فقط برای فيلم نگاه کردن که برای بازی کردن).
برای چندتا بازی که ممکن هست کلی ويديو يا چيز ديگه داشته باشند و از يک Dvd بيشتر بشه و مثلا يک بازی RPG بياد که 2 تا DVD بشه و اونور روی يک ديسک بياد، امتياز مثبت قائل هستی ولی برای 200$ هزينه بيشتر ، 1 سال تاخير و ديسک هايی که برای شرکت توليد کننده هزينه بيشتری داره و در نتيجه منجر به هزينه بيشتر بازی تمام شده می شه (يا سود کمتر) ، امتياز منفی قائل نيستی ؟

کلا به نظر من سخت افزاری خوب هست که طراحی و تصميم گيری ها در مورد اون به طور بهينه و با کمترين هزينه و بهترين کيفيت ممکن باشه، و گرنه ساختن سخت افزاری که کلی گرونتر هست و سخت افزار اون به بهينه ترين روش انتخاب نشده برای من ارزشی نداره. اميدوارم نظر تو هم مثل من باشه.

من خودم به عنوان برنامه نويس دوست دارم برنامه ای بنويسم که فايل هاش کمترين حجم رو چه بر روی ديسک و چه بر روی حافظه داشته باشند و در ضمن بهترين کيفيت رو داشته باشه ، اگر کوتاهی کنم يا اينکه هزينه کارش رو ندارشته باشم پس محصول آخرم هم خوب در نمياد.

يک موضوع ديگه که کی میگفتی اين روش ها هزينه ساخت بازی رو برای استوديو های کوچک تر بالا مياره ، جوابش اينه که اتفاقا کنسول ps3 برنامه نويسيش مخصوصا روی Cell و ابزارهای ديگه بسيار مشکل هست و اين هزينه زيادی رو رو دست استوديوهای کوچک تر گذاشته و بر عکسش در مورد کنسول xbox360 با ابزارهای خوب برنامه نويسی و راحتی ساختار اون نسبت به ps3، وجود XNA، Xbox Arcade و Xbox live هست که باعث شده Developer های کوچک تر بيشتر جذبش بشوند.

ويرايش : مورد ديگه که فکر می کنم بهتره بدونی اينه که BD-DRIVE سونی با سرعت 9mb/second می تونه اطلاعات رو از روی ديسک بخونه و درايو DVD9 کنسول xbox360 با سرعت 12x يعنی 16mb/second اطلاعات رو می خونه که در نتيجه سرعت خوندن درايو xbox360 نيز بسيار بيشتر هست (حدود دو برابر) که حتی فکر می کنم يک امتياز مثبت و مهم ديگه هست. (البته اگه آمار من اشتباه هست درست کنيد)
 
آخرین ویرایش:
بسيار متشکرم از اين پست قشنگ شما و با خيلی از حرف هاتون موافقم.

مسئله Microsoft vs. Sony رو گفتم که برا چی روش پافشاری کردم. چون بحث تا حدودی از بحث در مورد PS3 vs. XBox 360 در اومده بود و به بحث در مورد شرکت ها تبديل شده بود. به هر حال درست ميگيد.

همونطور که گفتی شرکت ها به دنبال سود بيشتر هستند. مثال Office Bundle در بالا بود که Microsoft ملت رو مجبور ميکنه که برای اينکه فرضا از PowerPoint استفاده کنن پول چند product رو ميدن و گفتم که Sony هم داره دقيقا همين کار رو ميکنه.

شرکتی مثل Sony اينطور نيست که همه کار رو بده به اون آقا (اسمش رو بلد نيستم) و بگه به خودت مربوط هست. اين شرکت ساعت ها، روز ها و شايد ماه ها روی مسئله بودن يا نبودن Blu-Ray روی PS3 فکر کرده و اينطور نبوده که يک روزه تصميم بگيره که اينکار رو بکنه. اين شرکت احتملاً با تحقيقات زياد و با صرف منابع مالی زياد به اين نتيجه رسيده که دير دادن کنسول به مدت 1 سال با وجود اينکه ميدونست که اين باعث ميشه که قسمتی از بازار رو از دست بده بخاطر صرف محبوب کردن Blu-Ray براش به صرفه تر از اين هست که کنسول رو زودتر و بدون Blu-Ray بده بيرون. که اين خيلی عادی هست که يک شرکت يک چيز رو فدای چيز ديگری کنه. در ضمن Sony به پشتيبانی PS2 خودش و بازی هايی مثل FF, MGS, DMC, Tekken, etc. ميدونه که اين کنسول هم موفق ميشه (شايد نه به شدت نسل قبل ولی موفق ميشه و اين شرکت رو ورشکست نميکنه :)).

در ضمن، اين نکته رو در نظر بگير که اصولا ملت به اون چيزی که قبلا خريدن و ازش راضی بودن علاقه بيشتری نشون ميدان. افرادی که قبلا PS2 داشتن و از اون راضی بودن اگر بخوان که يک کنسول جديد بخرن (و مثل شما و خيلی های ديگه توی اين سايت دنباله اخبار روز نباشند) به احتمال خيلی زياد PS3 رو انتخاب ميکنن و اين طبيعی هست. خود شما هم اگر فرضا يک تلويزيون داشته باشيد از شرکت X و ازش راضی باشيد اگر بخواهيد که يک تلويزيون جديد تر بخريد به احتمال زياد از همون شرکت ميخريد.

به همين دليل Sony يک جورايی مطمئن هست که اگه محصول خودش رو حتی 1 سال ديرتر و 100 تا 200 دلار گرون تر بده هنوز کلی مشتری داره. به همين دليل هم Blu-Ray رو روی دستگاه خودش گزاشت و به درست يا غلط داره سعی ميکنه که اثبات کنه که فقط برای فيلم نگاه کردن نيست (که به نظر من بايد منتظر موند و ديد).

نتيجه اون هم اين ميشه که اگه خواستيد ميتونيد يک PS3 بخريد به قيمت گرون تر و با اون بتونيد فيلم HD هم ببينيد. چه سياست Sony درست بوده و چه غلط کاريش نميشه کرد و در نهايت اين مصرف کننده هست که بايد ببينه که اين براش صرف ميکنه يا نه. (که خيلی ها اين رو قبول دارند و خيلی ها ندارند)

نکته ديگه تو پستت مسئله cut scene ها بود که هنوز متأسفانه هيچ cut-scene که به صورت script باشه نيمده که بتونه با کيفيت Global Illumination برابری کنه :( ولی در کل درست ميگی و خيلی شايد وجودش لازم نباشه. (هرچند باز هم ميگم که من از FMV های GI خيلی خوشم مياد :))

در مورد فشرده سازی و قدرت CPU گفتی، ولی sepul جان، با افزايش قدرت CPU انتظار مردم هم بالا تر رفته. نه تنها resolution اضافه شده (که به تنهايی خيلی از قدرت GPU رو ميگيره) بلکه بازی ها بايد متنوع تر باشند، همينطور فيزيک بالاتری داشته باشن، AI بهتری داشته باشن و کلا استفاده از CPU خيلی بيشتر شده و اينطور نيست که CPU همونجور اونجا افتاده باشه و هی Geometry برا خودش از رو فرمول در بياره. در ضمن همون طور که گفتم مدل سازی خيلی از Procedural Generation اسون تر هست و اصولا دست بازی ساز رو هم باز ميزاره.

در مورد PPU هم متأسفانه متوجه نشدم که منظورت از اون جمله چی بود. اگه تونستی چه همينجا چه تو pm (اگر زحمت نبود) اينرو برای من توضيح بده. اين رو هم بگم که من اينجا خيلی چيز ها ياد گرفتم و به همين خاطر از همه (چه طرفدارهای اين کنسول چه طرفدارهای اون کنسول) نهايت تشکر رو دارم.

برای چندتا بازی که ممکن هست کلی ويديو يا چيز ديگه داشته باشند و از يک Dvd بيشتر بشه و مثلا يک بازی RPG بياد که 2 تا DVD بشه و اونور روی يک ديسک بياد، امتياز مثبت قائل هستی ولی برای 200$ هزينه بيشتر ، 1 سال تاخير و ديسک هايی که برای شرکت توليد کننده هزينه بيشتری داره و در نتيجه منجر به هزينه بيشتر بازی تمام شده می شه (يا سود کمتر) ، امتياز منفی قائل نيستی ؟

حرف درست جواب نداره :) من منظورم اين بود که خواهی نخواهی اين Blu-Ray بر روی Sony وجود داره و چه بهتر که ازش استفاده برای بهبود بازی بشه حتی اگه اين استفاده در حد فيلم های بيشتر يا صدا با کيفيت بالا تر باشه. ولی در کل حرف شما کاملا درست هست و منطقی. و من تسليم ميشم :) هرچند هنوز رو اين حرفم هستم که وجود Blu-Ray ميتونه در Long Term اين کنسول رو از رقيبش جلو بندازه و باعث ايجاد بازی های با کيفيت تر بشه. ولی ممکن هم هست که اينطور نباشه. من اصولا باور دارم که با گذشت زمان همه چيز مشخص ميشه.

در مورد سخت افزار هم چيز زيادی نميدونم. کلا برخی ميگن که اين بهتره و برخی ميگن که اون بهتره. ولی نه تا حالا با Cell کار کردم و نه حتی ديدمش رو هيچ دستگاهی و حوصله و وقت هم نداشتم که روش کاملا تحقيق کنم در نتيجه هيچ ايده اي در اين مورد ندارم. ولی باز اين رو زمان مشخص ميکنه. با بازی های زمان لانچ هم نميشه به خوبی يا بدی هيچ کنسولی پی برد و بايد 1-2 سال صبر کرد.

در مورد Developement Environment هم که اصلا نميتونم نظری بدم چون رو هيچ کدومشون کار نکردم ولی ميتونم حدس بزنم که کار با محصول Microsoft اسون تر هست بنا به اون تجربه اي که در اين ضمينه داره. ولی اين رو هم فراموش نکن که Sony هم در اين ضمينه تجربياتی رو داره و خيلی پرت نيست. در ضمن اون developer های بدبخت بايد با هر کدوم از اين 2 کنار بيان. من و شما به صورت independent کار ميکنيم ولی شرکت های ديگه اينطور نيستند و مجبور هستند هرچيزی که publisher اونها ميگه رو انجام بدن.

به هر حال اگر اجازه بديد اين بحث رو تموم کنيم. فکر کنم که همه حرف ها زده شده و هيچ چيز تغيير پذير نيست. Microsoft همون DVD-9 رو داره و Sony از Blu-Ray استفاده ميکنه. به عنوان يک ناظر يا بازی کننده هم فقط ميشه اميدوار بود که بودن هر کدوم از اين 2 تا به بهبود بازی ها کمک کنه.

پ.ن در مورد سرعت خونده شدن Blu-Ray يا DVD drive هيچ اطلاعی ندارم. ولی تا اونجا که يادمه يکی از دوستان اين جا يک پست داشت که در اين مورد بود.
 
...؟!

چرا همه پستهای من پاک میشه:((
من که به کسی توهین نکردم
بهر حال سرم درد گرفت از خوندن این چند صفحه
تا دیروز همه میگفتن ps3یکBDپلیر ارزانقیمته
حالا بد شد
مطمین باشید در اینده لازم میشه چیزی بیشتر دی وی دی
برای بازیای ارپی جی و بازیایی مثل gta
من زیاد نمیفهمم از این چیزایی که میگید
ولی بازی با گرافیک عالی و طولانی و وسیع با کیفیت HD 1080
دیویدی کمه نه؟
شایدم بازم بگین نه
ولی چرا یجا دیگه میگید خوب چندتا دیویدی بشه مگه چه مشکلیه
بالاخره میخواید توجیح کنید

من میدونم پلی استیشن سربلند از این تبرد بیرون میاد
 
باید میگفتی عاقلانه ترین کار.

خوب این به تیکه رو اشتباه به عرضتون رسوندن . دونه ای 7 تومن هست .

هر وقت حرکتی دیدی به ما هم خبر بده . 4 تا دموی از پیش رندر شده که این حرفها رو نداره.

خودت جواب خودت رو میدی ها . چه جلب:-"

استاد .میشه سئوال کنم این حجم بجز زبان های مختلف و دیر لود شدن بازی ها و قیمت گرونش و بریدن گوش ملت چه سود دیگه ای داره ؟؟!؟!؟!

این کنسول هنوز نیامده بود 10 تا عنوان انحصاریش پرید و تا بیاد این تفاوت واحی و تخیلیش مشخص بشه نسل جدید بازی ها وارد بازر شده :blushing: :love:
برو اگه مایه داری یه 360 بخر کیف دنیا رو بکون . اگه داری و نمیخری هم . ...صبر کن تا ببینیم چی میشه .


آقا اصلا میدونی چیه
همه سایتهای معتبر بازی و منتقدین بازیها و کارشناسای گیم بیخودی میگن تریلرهای نمایش داده شده(از گیم پلی) برای Ps3 بهتر از 360 هست
همه اشتباه میگن جز شما

بعد اینکه اینهمه از گیم پلی بازیهای PS3 تریلر نشون داده شده و شما هنوز تو کابوس Killzone هستی
برو چند تا تریلر از MGS4 , Motor Storm , Lair , Heavenly Sword , ..... دانلود کن
اونوقت میفهمی گیم یعنی چی



در مورد بلوری هم لطفا جک نگو

اگه تکنولوژی جدید اسمش سرکیسه کردنه پس DVD هم اصلا نباید ساخته میشد و همه باید از CD استفاده میکردن
 
بازی حدودا 10 ساعت هست ، که برای بازی اکشن استاندارد هست، منتهی اينقدر جذاب هست که احساس می کنيد زود تموم شد، چون بشينی پاش ديگه بلند نمی شی.
در ضمن اين بازی چند نفرش خفن هست، و تو ign نوشته بود که حتی طرفداران multiplayer اين بازی از سری بازی halo هم بيشتر شده روی xbox live.
قراره يک سری map جديد و expansion هم از طريق xbox live براش بياد.

روی هم رفته فکر می کنم اين شما هستيد که چشماتون رو روی حقيقت بستيد و نمی بينيد که سونی رسما داره bluray تو پاچه مردم می کنه که فقط جنگ فرمت ها رو ببره، چون تا اينجا تمام وعده هاش دروغ بوده. و اينکه چقدر سر اين فرمت مردم رو سر کار گذاشته و پول اضافی می گيره.
شرکتی که رسما تو مصاحبه هاش می گه "کنسول ما تنها به خاطر نامش فروش خودش رو خواهد کرد" ديگه برو تا ته قضيه و ببين که طرفداران خودش رو چی فرض کرده.
يکی از حرفهای ken kutaragi (که الان فکر می کنم برکنار هم شده) هم که خيلی معروف و بامزه بود بهتره واسه يادآوری بگم :
"هدف ما از ps3 ساخت يک سوپرکامپيوتر خانگی بوده که شما بتونيد دنياهای 4 بعدی رو تجربه کنيد"


خوشم میاد واسه هر مساله یه توجیح دارین
بابا 10 ساعت اونم واسه این بازی که 2 ساله روش مانور میدن و به نظر من بهترین بازی 360 هست خیلی کمه قبول کن
 
بازی اگه رو چند تا dvd هم بیاد اصلا مشکلی نداره و این ضعف نیست شما که میگی بعضی از بازی ها نمیشه رو چند dvd بیاد میشه یه بازی رو بگی که واسه ps3 اومده و واسه 360 به خاطر حجم dvd نیومده باشه؟فاینال فانتزی رو نگو که اصلا اون بازی فقط مال سونی هست و شرکت سازنده کاملا طرفدار سونیه!
dvd بهترین و عاقلانه ترین انتخاب برای 360 بوده و مطمئن باشین عقل کارشناسای ماکروسافت از منو شما بیشتره و تا اخر این نسل هیچ مشکلی واسه 360 پیش نمیاد و هر بازی که رو ps3 بیاد رو 360 هم میتونه بیاد و dvd مشکلی درست نمیکنه
جالبه شما گیر دادین به dvd ولی یکلمه راجب بلوری که داره سونی رو به خاک سیاه میشونه چیزی نمیگین؟دیگه الان همه میدونن که علت دیر کرد ps3 همین بلوری بوده و قیمت بالای کنسول هم همین بلوری بوده و ....
اگه کسی میخواد 360 بخره اصلا نگران حجم dvd نباشه چون این مشکله بازی سازا و ماکروسافته و اونا هم بلدن این مشکلو حل کنن:-" نمونش بلودراگون یه بازی jrpg با دموهای فراوان cg راحت رو 360 اومده;)



میگم چطوره فرمت دیسکها رو همون سی دی کنن!!!!!!!!!!!!!!!!:confused:
فوقش میشه سی چهل تا سی دی !!!

همه باید قبول کنیم که نسل جدید بازیها به فرمت جدید هم نیاز داره بدون شک مثل نسلهای گذشته
 
آقا مثل اينکه بحث خيلی پرت و پلا شده. dvd و bluray چه ربطی به copyright داره ؟ هر نرم افزاری تو خارج copyright داره حالا چه Floppy disk باشه چه Bluray.

بحث سر اينه که سونی داره به زور bluray می ده در حاليکه در کيفيت بازی ها تاثيری نداره (برای 60 امين بار به خاطر حجم کم حافظه، البته ديگه فکر نکنم تکرارش هم فايده داشته باشه)
بازی چند زبانه مسخره هست، چون هر بازی در هر کشور اروپايی با همون زبون مياد.
اگر بخوای فيلم HD ببينی دليل نداره حتما 200$ بيشتر بدی سر کنسول !
اگر واقعا می خوای فيلم ببينی حداقل مايکروسافت اين انتخاب رو به تو داده که درايو HD-DVD جدا بخری.

اگر کاربران هم خيلی دنبال "واقعيات" هستند ، بهتره که چيزهايی که هم اکنون هست رو در نظر داشته باشند، نه چيزهايی که بهشون قول داده شده و پيش خودشون فکر می کنند :
1 - برنده فرمت نسل بعد مشخص نيست (bluray يا HD-DVD) حتی برای همون فيلم ديدن !!! پس تصميم قطعی در مورد اينکه اصلا bluray دو سه سال ديگه حتی در خارج هم پيدا می شه يا نه مسخره هست !
2 - کنسول ps3 دويصدهزار تومن گرونتر هست
3 - بازی های Xbox360 تا به حال هم بسيار بيشتر بوده و هم از نظر کيفيت بهتر
4 - سرويس آنلاين مايکروسافت بهتر هست
5 - کيفيت بازی های bluray هيچ فرقی با Dvd نداره ، فرض کن قيمتش هم يکيه.
6 - xbox360 رو همين الان می تونی بری از مغازه بخری همراه با بازی هاش، ولی ps3 در خارج هم به اين زوديا گير نمياد چه برسه به ايران.

اينها همه چيزهايی هستند که هم اکنون هستند ، حالا هر کی فکر می کنه که ps3 سوپرکامپيوتر هست يا اينکه bluray اين صنعت رو متحول خواهد کرد، يا اينکه تا آخر عمرش می خواد MGS بازی کنه (فقط خدا کنه MGS روی X360 نياد چون اين يکی هم از چنگ سونی خواهد پريد) ، بهتره صبر کنه و اين کنسول رو تهيه کنه زياد هم فکرش رو درگير نکنه
هر کی هم می خواد از حالا شروع کنه با بازی های نسل بعد حال کردن و به حال کردنش ادامه بده بره Xbox360 بخره ! چون اين کنسول از هر نظر به واقعيت نزديکتر بوده و هست. لااقل نگفته که روش می تونين بازی های چهار بعدی بازی کنين !!!


فقط یه سوال کوتاه ازت میپرسم

چرا Ps3 از 360 حدود 200 هزار تومن گرونتره؟!!!
لطفا قیمت هر دو شو بگو تا بدونیم
 
قانون شماره 5) لطفاً در هنگام ارسال پست٬ در صورت مطرح کردن و یا پاسخ دادن به چند مطلب آنها را در یک پست ارسال نمایید و از زدن چند پست خودداری فرمایید. اگر مطلبی را ارسال کرده اید و بعد از ارسال پست با مطلب جدیدی رو به رو شدید پست قبلی را ویرایش و مطلب جدید را به آن اضافه کنید ولی اگر مدتی از زمان ارسال پست گذشته بود و یا مطلب مهم بود آن را جداگانه ارسال کنید.
 
بعد اینکه اینهمه از گیم پلی بازیهای PS3 تریلر نشون داده شده و شما هنوز تو کابوس Killzone هستی
در اشتباهی دوست من .:biggrin1: :biggrin1: Killzone رو بار اولی که دیدم 100% میدونستم Demo ش Real - Time نیست . به عرض شما هم برسونم که تنها Demo ای که من رو متحیر و میخ کوب کرد و تا پایان آن نزاشت که من پلک بزنم Halo 3 بود { که Real - Time بود }. این جدیده رو ندیدم . ولی فکر نکنم از قبلی چیزی کم داشته باشه .
برو چند تا تریلر از MGS4 , Motor Storm , Lair , Heavenly Sword , ..... دانلود کن
اونوقت میفهمی گیم یعنی چی
1. همه اینها رو دارم
2. از MGS4 حرف نزن که .... خودت رو زدی به اون راه یا هنوز تو یه جای دیگه ای . اون Demo های قلابی بودن :-" :-" . یعنی گیم پلی بازی 180 درجه با Demo های که از TGS 2005 تا ان روز نشون داده بودن { روزی که در TGS 2006 اصل بازی رو به نمایش گذاشتن }
3. یه نگاهی به امضای من بنداز . شاید یه چیز های دست گریرت بشه
4.من از شما بیشتر تو کف Heavenly Sword و Liar هستم:(( :(( :(( :(( :(( .
در مورد بلوری هم لطفا جک نگو
متشکرم از لطفت . شما هم یه بار امضا ی من رو بخون . یه کم چشمات { چشم دل } باز کن:biggrin1: :biggrin1: .
خوشم میاد واسه هر مساله یه توجیح دارین

دوست من . نظر لطف شماست . نه که اصلا شما این طور نیستید .

بابا 10 ساعت اونم واسه این بازی که 2 ساله روش مانور میدن و به نظر من بهترین بازی 360 هست خیلی کمه قبول کن
مفید و مختصر.کلا بازی های دیگر تو این سبک مگه چقدر گیم پلی دارن که Gear of War { عزیز دل باب:love: ا } نداره . من که MGS 2 رو Hard 4 ساعته و MGS3 رو Hard 6 ساعته تموم میکنم . ولی Gears of War را رو Normal حدود 12 ساعت طول میکشه . دیگه چه برسه به :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: :biggrin1: Hard
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or