TRUTH
کاربر سایت
کاری که سونی کرده با ماکروسافت اصلا قابل مقایسه نیست شما وقتی ویندوز میخری مجبور نیستی نرم افزار دیگه ای بخری ولی اگه نرم افزاری بخواهی باید سیستم عاملو بخری که این طبیعیه چون نرم افزارها مثل لوازم جانبی ویندوز هستن و برای استفاده باید خود ویندوز رو بخری و کسی که مثلا office بخواد باید سیستم عاملو بخره و اصلا به تنهایی اون نرم افزار کار نمیکنه ولی بحث سونی خیلی فرق داره اون داره به زور یه بلوری رو رو ps3 به مردم میچپونه و برای منی که مثلا هیچ علاقه ای به فیلم ندارم این اجحافه و برای اینکه بهش گیر ندن داره تبلیغ میکنه که واسه گیم لازمه که اینطور نیست دلیل واضحش هم 360 هست که با dvd داره همون بازی های ps3 رو میاره!بحث در مورد انحصار گری را برای اون شروع کردم که برخی قصد داشتن که اينجور القا کنند که Sony يک شرکت مزخرف هست که user ها رو مجبور ميکنه يک technology چرت رو هم با دستگاهش بخرند که به هيچ درد نميخوره و حق نداشت که Blu-Ray رو روی دستگاه خودش قرار بده و من سعی کردم که نشون بدم که اين سياست که مردم رو شرکت ها مجبور ميکنن که خواهی نخواهی با خريد يک محصول، از چندين محصول ديگه هم از همون شرکت استفاده کنند فقط سياست Sony نيست و همون Microsoft هم همين کار رو ميکنه.
اگه ماکروسافت اومد رو ویندوز مثلا یه برنامه واسه دیدن hd-dvd گذاشت و گفت پول اینم باید بدین اونموقع میشه مثل سونی و شما حق دارین ایراد بگیرین!
این مطلبم بخونین دوباره ضرر نداره
360 DVDs Are (Mostly) Big Enough for Next-Generation
تو مقاله گفته خیلی ها فکر میکنن که dvd9 برای بازی های نسل اینده کمه ولی نمیدونن که بازی های 360 حجمشون چقدره؟یا نمیدونن در طول عمر کنسول حجم بازی ها چقدر زیاد میشه یا حتی نمیدونن که xbox چقدر از فضای dvd رو تو بازیهاش اشغال کرد
حالا ما برای شما توضیح میدیم تا اشتباه نکنین
خیلی ها فکر میکردن که بازی Elder Scrolls III: Morrowind بازی بزرگیه بخاطر طولانی بودن و فضای بزرگش ولی این بازی فقط 900 مگ بود!!
We now know that Oblivion will fit on one disc. This isn't surprising, since Oblivion makes use of one of the technologies that Microsoft emphasizes on the Xbox 360 called Procedural Synthesis, which we discuss later
اوبلیویون 4 روی یه dvd9 جا شد بخاطر تکنولوژی Procedural Synthesis (دموی 95 کیلویی رو یادتونه)خیلی ها فکر میکردن بازیسازا از سر و ته بازی میزنن تا تو یه dvd جا بشه ولی اینطور نشد
به این دو تا عکس نگاه کنید
Azurik یه بازی اولیه xbox هست (فکرکنم مال 2001 باشه)و Far Cry یه بازی مال سال 2005 که همونطور که میبینین گرافیک Far Cry خیلی بالاتره و همه فکر می کنن چون گرافیکش خیلی بالاتره باید حجمشم خیلی بیشتر باشه ولی اینطور نیست و فقط 500 مگ حجمش بیشتره
Far Cry is not the only title to see this sort of limited growth. In fact, as programmers optimize code, it's not uncommon for programs to shrink. The original MechAssualt was 3.42 gigabytes, but MechAssualt 2 was only 2.29, a nearly 33% reduction in size. Yet MechAssualt II is considered a better looking game. Grand Theft Auto III is a paltry 733 megabytes, compared to Grand Theft Auto Vice City's still paltry 1.2 gigs. Silent Hill 2 clocked in at 4.88 gigs. It's sequel, Silent Hill 4, is only 3.16 gigabytes.
In the case of Silent Hill, the original game is 53% larger than its equally complex sequel, which runs contrary to the idea that games will grow larger over time.
The first Prince of Persia occupied 2.44 gigs, the second 2.88, an increase of only 18%. Knights of the Old Republic went from 3.65 gigs in the first installment to 3.99 gigs in the second, a 9% increase. The Splinter Cell series went from 3.71 gigs in the first to 3.05 gigs in Pandora's Tomorrow, a reduction of 18% (though it should be noted that Chaos Theory, after switching development houses, ballooned into one of the largest games on the Xbox at 5.62 gigabytes).
So the assumption that games, by their nature, grow in size as they evolve is not absolutely true. They do become more complex, but not necessarily at the expense of filesiz
فارکرای فقط یه مثاله و خودتون باقیشو ببینین اسپیلینترسل 1 حجمش 3.71 بوده تو 2 شده 3.05
ما نمیدونیم 360 در طول عمرش چقدر حجم بازیهاش زیاد میشه ولی مال xbox1 رو میدونیم
50 تا 100 تا از بهترین بازی هارو تو این جدول محاسبه کردن
How Big are the Xbox 360 Launch Titles
بازی های اولیه 360 حجمشون این بوده
Condemned: 3.9 GB
Madden 06 NFL: 3.3 GB
Dead or Alive 4: 5 GB
NBA 06: 4.5 GB
Average: 4.18 GB or 49% of the DVD9 capacity
یعنی اگه بازی ها 100 درصد هم رشد کنن باز تو یه dvd جا میشن!رشد xbox1 رو که دیدین
Average for 2001: 1.81 gigs (21% of disc)
Average for 2002: 2.17 gigs (25% of disc)
Average for 2003: 2.47 gigs (29% of disc)
Average for 2005: 3.20 gigs (37% of disc)
Will the DVD9 Be Enough For the Xbox 360
اگه رشد 360 مثل xbox1 باشه بعد از 4 یا 5 سال حجم به 7.40 gigs میرسه که بازم رو یه dvd9 جا میشه
اگه به بازی های xbox1 دقت کنین حجم ربطی به گرافیک یا داستان نداره برای مثال گرافیک Doom 3 از Terminator 3: Rise of the Machines خیلی بالاتر بود ولی Terminator 3: 5.67 gigs; Doom 3: 2.957 gigs و Half-life 2 فقط 2 گیگ بود!
خیلی ها فکر میکنن چون بازی ها hd هستن پس باید حجمشون بره بالا ولی برای نمونه بازی های NBA 2K6, King Kong, and NHL 2K6 روی دو تا کنسول بودن و همه هم یه dvd بودن!
Other Elements That Play in Microsoft's Favor
دو تا مورد دیگه هست که تو 360 کمک میکنه به کم شدن حجم بازی ها
XNA
این یه برنامس که ماکروسافت تو سال 2004 ارائه داد که یه برنامه فشرده سازی و مرتب سازیه که پیچیدس اگه علاقه دارین برین اینجا وراجبش بخونین اگه فهمیدین به ما هم بگین
Procedural Synthesis
این همون روشیه که بازی 95 کیلویی رو ساخته بودن با این روش گرافیک خیلی بالا رو تو حجم خیلی کم بوجود میارن . یه علت اینکه تو بازی Elder Scrolls IV: Oblivion جنگلها زیبا بودن این بود که از این روش استفاده کرده بودن برای درختها هم گرافیک بالاتر رفته هم حجم اومده پایین!
نتیجه:با توجه به امار dvd9 برای بازی تو این نسل کافیه هر چقدر بازی ها رشد کنن تکنولوژی هم پیشرفت میکنه و کم حجمتر میشه dvd9 برای نسل قبل خیلی بزرگ بود و برای این نسل کافیه فکر کنم دیگه حرفی نمونده باشه امیدوارم دیگه کسی نگه dvd9 کوچیکه اگه یه بازی ساز همچین حرفی زد بدونین بیعرضه هست یا تنبل