چرا Call Of Duty Ghost به صورت 720P بر روی Xbox One اجرا میشود و 1080 بر روی PS4?

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت


هفته پیش مارک روبین گفت که نسخه Ghost بر روی Xbox ONE به صورت 720p و بر روی PS4 به صورت 1080 اجرا میشود. امروز روبین در مصاحبه ای با IGN در مورده این اختلافها توضیح داد :

شما میدونید وقتی که به این دو سیستم نگاه میکنید مقایسه بین انها هست. وقتی دیگری مشابه چیزی که گفته شده نیست این دلیل نمیشه که این مشکل بزرگی باشه. ما بهترین سعی خودمون رو کرده ایم تا بازی روی هر دو کنسول به بهترین شکل ممکنه اجرا بشه. ما بایستی اطمینان پیدا میکردیم که فریم 60 به صورت ثابت بر روی هر دو نسخه باشه و این هدفه اصلی ما بوده است.

در ادامه این مصاحبه روبین توضیح داد که چطوری دلیل قانع کننده ای بر برتر بودن یک نسخه به نسبت دیگری وجود ندارد
هیچ دلیل دقیقی وجود ندارد که چرا One روی 720p و Ps4 روی 1080 اجرا میشه. این به خاطره بهینه سازی هست که ما انجام داده ایم. برای نگه داشتن فریم ریت روان نسخه ONE رو روی 720p نگه داشتیم. با این حال این نسخه با استفاده از Upscale به 1080 روی TV شما تبدیل میشه و برای بیشتر قسمتهای بازی خیلی خوب هم به نظر میرسه. بعضی از مردم گفتن که حتی texture های روی XBOX شاید بهتر هم به نظر میرسه به نسبت PS4 . !. شما ایده های متفاوتی رو میشنوید اما اینها فقط ایده ها و نظرهای شخصی هستند.

IGN از وی پرسید ایا در اینده این سری شاهد 1080 شدن این بازی بر روی ONE خواهیم بود یا نه .

خیلی ممکن هست . ما technology جدید رو برای این بازی طراحی کرده ایم حتی قبل از داشتن کنسولها ها. برای همین هم ما ایده درستی از اینکه چگونه این موتور بر روی کنسولها جواب خواهد داشت نداشتیم. حالا که ما کنسولها رو داریم میتونیم شروع کنیم و بهینه سازیهای بیشتری روی اعمال کنیم. من تصور میکنم .... برای مثال اگر نگاهی به پیشترفت بین COD2 و COD4 بیندازید که بازی بعدی ما هم بود ( از infinity award) طبیعتا شما میتونید پیشترفت قابل ملاحظه ای رو ببینید.

وی همچنین اشاره کرد:
شباهتی که من در چند مصاحبه مختلفم گفتم این هست که این بازی مثل یک First Date روی این کنسول هست. خیلی عجیب به نظر میرسه اما این نحوی هست میاد بگیریم نقاط قوت هر کنسول در کجا هست. این پروسه ساخت یک بازی جدید روی یک کنسول هست.

دلیلی که روبین برای این اختلاف میده نا اشنایی تیم سازنده با سیستم ONe و بهینه سازی 60 فریم بر ثانیه بر روی این کنسول هست.
اما ایا اینکه واقعا این فرقه بسیاری رو بین این دو نسخه ایجاد میکنه روبین حرفه بیشتری نمیزنه اما با توجه به عکس العملها در مورده این خبر روبین قبول میکنه و میگه که به نظر میرسه این خیلی مهم باشه توی اینترنت :)

Source: http://au.ign.com/articles/2013/11/...-is-720p-on-xbox-one-and-1080p-on-playstation
 
آخرین ویرایش:
آخرین ویرایش:
مثل اینکه نسحه ps4 افت فریم و مشکلات تکنیکی دیگه داره , بعضی جاها که حتی 360 یا ps3 ثابت هستن ps4 افت پیدا میکنه... اینجوری که من خوندم بیشتر هم قبل از checkpoint ها اتفاق می افته ...
Call of Duty: Ghosts reviews point to technical and frame rate issues with the game on PS4 | GearNuke
از نسخه X1 خبری نیومده یا مثل BF4 بعداً نقدهاش منتشر میشه ؟! :دی
ولی در مجموع جالبه که رزولوشن رو تا ته ببرن ولی افت فریم داشته باشه. خب 900p بذارین ولی بدون افت فریم !
 
ولی در مجموع جالبه که رزولوشن رو تا ته ببرن ولی افت فریم داشته باشه. خب 900p بذارین ولی بدون افت فریم !
البته رو PS3 هم افت فریم داره.
IGN:
On the current-gen versions Ghosts looks nearly identical, though I did encounter occasional framerate issues during the single-player campaign on PS3 and PS4.
هر چند قبلی ها هم کم و بیش رو PS3 افت فریم داشت، کسی هم به صحرای کربلا نمیزد سر این موضوع:دی
 
از نسخه X1 خبری نیومده یا مثل BF4 بعداً نقدهاش منتشر میشه ؟! :biggrin1:
ولی در مجموع جالبه که رزولوشن رو تا ته ببرن ولی افت فریم داشته باشه. خب 900p بذارین ولی بدون افت فریم !
نسخه x1 , مثل bf4 نقدا بعدا منتشر میشه...


دوستان تریلری از بازی اومده ؟ که رو ps4 یا ایکس باکس وان باشه یا مقایسه ای چیزی بین این دو تا باشه ؟
واسه one فکر کنم هنوز مقایسه ای نیومده باشه ولی بین ps3 , 360 و ps4 اومده که ign مقایسه کرده:

Call of Duty: Ghosts - Current-Gen vs. Next-Gen
 
از نسخه X1 خبری نیومده یا مثل BF4 بعداً نقدهاش منتشر میشه ؟! :دی
ولی در مجموع جالبه که رزولوشن رو تا ته ببرن ولی افت فریم داشته باشه. خب 900p بذارین ولی بدون افت فریم !
میگه موقع چک پوینت نه موقعی که انفجار رخ میده یا 20 نفر میریزن تو تصویر...این یعنی باگ حالا چه 1080 باشه 480 ...ربطی به رزولوشن نداره

- - -ویرایش - - -

هر چند به نمره اعتقادی ندارم ولی نمرات این بازی هم منتشر شد که نشون میده بازیش پسرفت داشته.راستی شنیدم سازنده نسخه WII U گفته این بازی روی کنسول نینتندو روی 720 و 60 اجرا میشه.
حالا یه سوال بنیانی پیش میاد این وسط.یعنی کنسول xbone هیچ چیزی توش کشف نکردن که بتونه از WII U بهتر بشه...
شما نسخه نسل بعد رو با wii u یکی کردی؟
افکتها وaa و خیلی چیزهای دیگه رو xbox one بهبود پیدا کردن
 
نسخه x1 , مثل bf4 نقدا بعدا منتشر میشه...



واسه one فکر کنم هنوز مقایسه ای نیومده باشه ولی بین ps3 , 360 و ps4 اومده که ign مقایسه کرده:

Call of Duty: Ghosts - Current-Gen vs. Next-Gen

داداش قن شکن میخواد یعنی دارما ولی یوتیوب برو نیست

میشه از یه جای دیگه برام بدی ؟

ممنون
 
نسخه x1 , مثل bf4 نقدا بعدا منتشر میشه...



واسه one فکر کنم هنوز مقایسه ای نیومده باشه ولی بین ps3 , 360 و ps4 اومده که ign مقایسه کرده:

Call of Duty: Ghosts - Current-Gen vs. Next-Gen

ولی خداییش موتور این بازی رو همه چی عالی به نظر می یاد...
با توجه به این ویدیو نسخه ps4 علاوه بر رزولوشن بهتر رنگهای بهتر افکتهای متفاوت داره و سایه ها هم به نظر بهتر می یان
ای کاش ماکروسافت هیچ وقت کنسول نمیداد ..اینجوری تمکزش رو میزاشت رو pc ...از وقتی کنسول داده انگار pc بتیم شده ...نگاه کنید موقع ps2 چه تفاوتی داشتن بازیها با کنسولها ...الان گرافیکها داره درجا میزنه
خدا کنه valve بتونه این اوضاع رو درست کنه و شاهد اون تفاوتهای خفن باشیم...
 
از نسخه X1 خبری نیومده یا مثل BF4 بعداً نقدهاش منتشر میشه ؟! :دی
ولی در مجموع جالبه که رزولوشن رو تا ته ببرن ولی افت فریم داشته باشه. خب 900p بذارین ولی بدون افت فریم !

دلیلیشون برای پایین اوردن رزولوشن وان همین افت فریم بوده,پس چرا برا PS4 پایین نیاوردن؟:دی
 
Review
Giantbomb:

Additionally, the PlayStation 4 version has a handful of noticeable dips in its frame rate. This usually seemed to happen when a lot of smoke or other effects were on-screen, but occasionally it occurred in multiplayer for reasons I couldn’t even guess at

هر چند بازی یه عنوان لانچ هست و تیم سازنده مشکلات زیادی به خاطر مولتی پلتفرم و بین نسلی بودن بازی داشتن ولی به نظرم اصلا انجین جالبی ندارن باید کم کم فکر یه انجین جدید باشن کدهای مادر این انجین مال زمان Quake 3 هست کار از modify کردن انجین گذشته.
 
آخرین ویرایش:
به نظرم انجین جالبی ندارن باید کم کم فکر یه انجین جدید باشن کدهای مادر این انجین مال زمان Quake 3 هست.
تازه به این نتیجه رسیدی؟
d.gif
 
انصافن اینکه تیمشون کمکاری کرده خیلی واضحه...خیلی از نقدهای منتشر شده ام بهش خرده رفتن که نسخه ی PS4 بازی خیلی افت فریم داره وقتی دود و افکتهای دیگه همزمان با هم اجرا میشه...
 
توی بازی bf4 که مشکل از کنسول xbox one بود به قول عده ای از دوستان،خب الان که توی ps4 شاهد افت فریم هستیم مشکل از کجاست؟؟!!!لابد از سازنده هستش!!!!!!!!!!
آره فقط برای X1 کم کاری کرده حتما :))
الان که نسخه ps4 این بازی دچار افت فریم شدید هست چی برای گفتن دارید شما؟؟
هنوزم فکر میکنید مشکل از xbox one هستش یه نه سازنده بازی؟؟!!!!
همینجا معلوم میشه که سیستم ps4 خیلی ساده رون هست که سازنده راحت باهاش ارتباط برقرار میکنه و آشنا میشه باهاش و میتونن راحت بهینه سازی کنن( تازه قدرتش هم بیشتره ) ولی مال ماکرو اینطور نیست و باید سازنده ها باهاش تازه آشنا بشن !!! ( تازه قدرتش هم کمتر هست باید تا میتونن بهینه کنن !! )
سازنده خودش کاملا" توضیح داده که سونی بهتر هست ولی برای اینکه رابطش با ماکرو خراب نشه چیزی رو مستقیم نگفته و خودش رو زده کوچه بغلی !!
میشه بگید دقیقا کجا گفته؟؟!!!!!!!
چجوری از حرفهای سازنده بازی همچین چیزی رو برداشت کردید شما؟؟!!!
 
من فکر کنم نسخه Xbox One هم اُفت فریم داشته باشه چون اصلا منطقی نیست نسخه Xbox One رو، رو 720 بزارن که فریمش ثابت باشه ولی برای PS4 این کارو نکنن
باید واستیم تا نقدهای Xbox One هم منتشر شن!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or