چرا Call Of Duty Ghost به صورت 720P بر روی Xbox One اجرا میشود و 1080 بر روی PS4?

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت


هفته پیش مارک روبین گفت که نسخه Ghost بر روی Xbox ONE به صورت 720p و بر روی PS4 به صورت 1080 اجرا میشود. امروز روبین در مصاحبه ای با IGN در مورده این اختلافها توضیح داد :

شما میدونید وقتی که به این دو سیستم نگاه میکنید مقایسه بین انها هست. وقتی دیگری مشابه چیزی که گفته شده نیست این دلیل نمیشه که این مشکل بزرگی باشه. ما بهترین سعی خودمون رو کرده ایم تا بازی روی هر دو کنسول به بهترین شکل ممکنه اجرا بشه. ما بایستی اطمینان پیدا میکردیم که فریم 60 به صورت ثابت بر روی هر دو نسخه باشه و این هدفه اصلی ما بوده است.

در ادامه این مصاحبه روبین توضیح داد که چطوری دلیل قانع کننده ای بر برتر بودن یک نسخه به نسبت دیگری وجود ندارد
هیچ دلیل دقیقی وجود ندارد که چرا One روی 720p و Ps4 روی 1080 اجرا میشه. این به خاطره بهینه سازی هست که ما انجام داده ایم. برای نگه داشتن فریم ریت روان نسخه ONE رو روی 720p نگه داشتیم. با این حال این نسخه با استفاده از Upscale به 1080 روی TV شما تبدیل میشه و برای بیشتر قسمتهای بازی خیلی خوب هم به نظر میرسه. بعضی از مردم گفتن که حتی texture های روی XBOX شاید بهتر هم به نظر میرسه به نسبت PS4 . !. شما ایده های متفاوتی رو میشنوید اما اینها فقط ایده ها و نظرهای شخصی هستند.

IGN از وی پرسید ایا در اینده این سری شاهد 1080 شدن این بازی بر روی ONE خواهیم بود یا نه .

خیلی ممکن هست . ما technology جدید رو برای این بازی طراحی کرده ایم حتی قبل از داشتن کنسولها ها. برای همین هم ما ایده درستی از اینکه چگونه این موتور بر روی کنسولها جواب خواهد داشت نداشتیم. حالا که ما کنسولها رو داریم میتونیم شروع کنیم و بهینه سازیهای بیشتری روی اعمال کنیم. من تصور میکنم .... برای مثال اگر نگاهی به پیشترفت بین COD2 و COD4 بیندازید که بازی بعدی ما هم بود ( از infinity award) طبیعتا شما میتونید پیشترفت قابل ملاحظه ای رو ببینید.

وی همچنین اشاره کرد:
شباهتی که من در چند مصاحبه مختلفم گفتم این هست که این بازی مثل یک First Date روی این کنسول هست. خیلی عجیب به نظر میرسه اما این نحوی هست میاد بگیریم نقاط قوت هر کنسول در کجا هست. این پروسه ساخت یک بازی جدید روی یک کنسول هست.

دلیلی که روبین برای این اختلاف میده نا اشنایی تیم سازنده با سیستم ONe و بهینه سازی 60 فریم بر ثانیه بر روی این کنسول هست.
اما ایا اینکه واقعا این فرقه بسیاری رو بین این دو نسخه ایجاد میکنه روبین حرفه بیشتری نمیزنه اما با توجه به عکس العملها در مورده این خبر روبین قبول میکنه و میگه که به نظر میرسه این خیلی مهم باشه توی اینترنت :)

Source: http://au.ign.com/articles/2013/11/...-is-720p-on-xbox-one-and-1080p-on-playstation
 
آخرین ویرایش:
چیزی که من تو این مدت متوجه شدم اینه که، این جور مسایلی که ما راجع بهش بحث میکنیم طورین که هر کس میتونه از پرسپکتیو خودش به قضیه نگاه کنه! حتی ضعف خودش رو بهتر و برتری رقیب رو ضعف قلمداد کنه!
 
استدیوی Turn 10 داره با برنامه نسل رو شروع میکنه و برای بلند مدت برنامه های زیادی داره . اولا این یک باز لانچ هستش و زمان محدود که اگه شما در جریان باشین مقداری از محتویات بازی دانلودی هستش که مشخصه این استدیو هنوز حتی وقت کامل برای تموم کردن طراحی خیلی از مدلینگ ماشین هم نداره تا زمان لانچ ،در ضمن تمامی ماشین ها از دوباره برای نسل بعد از اول طراحی شدن و به نوعی بازی یک تغییر اساسی از پایه برای نسل بعد کرده و به طور کلی همه چیز از اول طراحی شده ، خود طرفدار های این بازی هم دوست داشتن که تغییرات آب و هوایی در این نسخه باشه ولی همه چیز به همین راحتی نیست این بازی یک باز شبیه ساز کامل هستش و وقتی بخواد تغییرات آب و هوایی به بازی اضافه بشه بخش گرافیک و جلوه های بصری بازی که باید روش خیلی کار بشه و از سوی دیگه این تغییرات آب و هوایی باید در بخش گیم پلی و اثرات آب و هوا که روی فیزیک ماشین و خیلی چیز های دیگه تاثیر میزاره طراحی بشه و این جور کار ها زمان بره .

این بازی یک بازی لانچ هستش و شروعی دوباره برای سری فورزا ، درسته تیم Turn 10 استدیویی هستش که نسبت به خیلی از استدیو ها با سخت افزار ایکس باکس وان آشنایی بیشتری اره ولی یک سری چیز ها مربوط به زمان هستش که هر تیمی بخواد با سخت افزار جدید و نسل جدید خودش رو تطبیق بده دردسر های خودش رو داره .

الان تمامی استدیو های بزرگ بازی جهان دارن آهسته آهسته خودشون رو برای نسل بعد آماده میکنن چه سخت افزاری و چه نرم افزاری واقعا شما فکر میکنین بازی ساختن برای کنسول های نسل بعد به همین آسونی هستش؟؟؟ !!! همین که استدیوی Turn 10 آماده هستش بازی فورزا 5 رو در زمان لانچ با این کیفیت عالی بیرون بده خودش جای تبریک به این استدیو داره و به راحتی داره نشون میده که سری فورزا در نسخه ها بعدی چه تغییرات بزرگی میکنه .

کلا ترول کردن این بازی هم برای خودش خیلی اعتماد به نفس میخواد که خیلی ها دارن و متاسفانه خیلی ها هم مثل شما ذهنشون محدود هستش و انتظار داشتی در یک باز ی لانچ همه چیز رو به یکباره ببینی با بالاترین کیفیت اون هم نسلی که تازه داره شروع میشه !!!
من گفتم که Turn 10 هم برای اینکه به این کیفیت برسه از خیلی چیزها زده. لانچ رو هم بهانه نکنید که خیلی راحت مثل سونی که DC رو عقب انداخت مایکروسافت هم میتونست برای بهتر شدن بازی عقب بندازتش.
اشاره به ضعف یک بازی هم شد ترول.:|
هرکسی هم که به کنسول مقدس X1 و بازیهای تماما GOTY و عالیه این کنسول انتقاد کنه یا در حالت عادی نیست یا ذهن محدودی داره.:|:|
 
آخرین ویرایش:
آره فقط برای X1 کم کاری کرده حتما :))
اره خبر همین میگه ، اصلا چی هست بیاید یا نیاد قبول داری که CoD مزخرف شده ، من نمیدونم انگار هموتون تو خونتون lcd 60 اینچ هست و بازی ها میخوان 1080p بزنند ،
ما بیشتر منتظر titallfall هستیم ، که یه ای پی جدیده
 
اره خبر همین میگه ، اصلا چی هست بیاید یا نیاد قبول داری که CoD مزخرف شده ، ما بیشتر منتظر titallfall هستیم ، که یه ای پی جدیده

من نمیگم طرف دروغ میگه یا چیز دیگه ولی خیلی مسخرست اگه فکر کنیم برا یکی از کنسولها کم کاری کردن.
cod همیشه بخش campaign خیلی عالی داره . فکر کنم اینم خوب باشه
 
من نمیگم طرف دروغ میگه یا چیز دیگه ولی خیلی مسخرست اگه فکر کنیم برا یکی از کنسولها کم کاری کردن.
cod همیشه بخش campaign خیلی عالی داره . فکر کنم اینم خوب باشه

خب خود سازنده داره این حرفو میزنه نه مایکروسافت یا امثال ماها! سازنده CoD اعتراف کرده که با سیستم XO آشنایی زیادی نداشته و همین یکی از علتهای 720p شدن بازی هستش.گفته شماره بعدی CoD بهتر خواهد بود.

:arrowd::arrowd::arrowd:

دلیلی که روبین برای این اختلاف میده نا اشنایی تیم سازنده با سیستم ONe و بهینه سازی 60 فریم بر ثانیه بر روی این کنسول هست.
 
خب خود سازنده داره این حرفو میزنه نه مایکروسافت یا امثال ماها! سازنده CoD اعتراف کرده که با سیستم XO آشنایی زیادی نداشته و همین یکی از علتهای 720p شدن بازی هستش.گفته شماره بعدی CoD بهتر خواهد بود.

:arrowd::arrowd::arrowd:

خوب کجای این نوشته ما کم کاری کردیم ؟
میگه آشنایی نداشتیم دیگه بنده خدا وقتی آشنایی نداره نمیشه گفت کم کاری کرده :|
 
خوب کجای این نوشته ما کم کاری کردیم ؟
میگه آشنایی نداشتیم دیگه بنده خدا وقتی آشنایی نداره نمیشه گفت کم کاری کرده :|

منم حرفی از کم کاری نزدم منظورم اینه که ضعف از سخت افزار XO نیست بلکه عدم آشنایی و شناخت دقیق سازنده از سخت افزار XO هستش.
 
من نمیگم طرف دروغ میگه یا چیز دیگه ولی خیلی مسخرست اگه فکر کنیم برا یکی از کنسولها کم کاری کردن.
cod همیشه بخش campaign خیلی عالی داره . فکر کنم اینم خوب باشه
منظور اینه که خودشونو به زحمت ننداختن تا یکم بیشتر روی نسخه XO کار کنن و بهینش کنن کاری که اکثر سازندگان نسل پیش واسه PS3 نکردن ینی خودشونو به زحمت ننداختن :دی
 
همینجا معلوم میشه که سیستم ps4 خیلی ساده رون هست که سازنده راحت باهاش ارتباط برقرار میکنه و آشنا میشه باهاش و میتونن راحت بهینه سازی کنن( تازه قدرتش هم بیشتره ) ولی مال ماکرو اینطور نیست و باید سازنده ها باهاش تازه آشنا بشن !!! ( تازه قدرتش هم کمتر هست باید تا میتونن بهینه کنن !! )
سازنده خودش کاملا" توضیح داده که سونی بهتر هست ولی برای اینکه رابطش با ماکرو خراب نشه چیزی رو مستقیم نگفته و خودش رو زده کوچه بغلی !!
 
همونچوری که تو خبر عنوان کرده و ما هم چند وقته که داریم میگیم اینکه کار با 1 x پیچیدگی داره و زمان نیاز داره تا سازندگان بتونن خودشون رو مچ کنن با سیستم x 1 . بعد یه سری ادم .... اینجا میگن نه انیطور نیست برمی گرده به ضعف x 1 ....!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or