پی گیری طرح شکایت از ISP ها به علت عدم رعایت قانون عدم محدودیت اینترنت.

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
ببینم الان هنوز شاتل سرعتش همون قدیمه؟ براتون 64 چون برای من شد 16 :| جنبه نداشتن ازشون حمایت کنیم!

آقا بریزیم با بازوکا اینا شاتل رو منفجر کنیم با اون رئیس چپل چولوقش :D.
 

SOL!D 5NAK3

کاربر سایت
Jul 26, 2008
2,674
نام
meyti
بعد از اين قضيه ي پيگيري كه 20:30 نشون داد ، سرعت من به شدت كاهش پيدا كرده :|

من با 128 پارس آنلاين 145 كيلو بر ثانيه دانلود ميكردم ، الان شده 20 خيلي حال بده دمه صبح ساعت 5.45 دقيقه ميشه 60 . ماليده

نخواستيم آقا :d
 

lucky luke

کاربر سایت
Jul 23, 2010
95
نام
ali
سلام اینجا همش صحبت ADSL هست
مسعود جان از تعرفه های وایمکس خبر نداری؟ این اطلاعانی که تو پست اول هست از کجا اومده بگید تا من دنبال تعرفه های وایمکس بگردم
در حال حاضر من ماهیانه 28 هزار تومن هزینه میکنم اونم برای 5 گیگ و از دانلود شبانه هم که خیری نیست
سرعتم 512 است و در تمام طول روز هم از کل پهنای باندم میتونم استفاده کنم و اصلا افت نداره
در کل اگه این قانون اجرا بشه اگرچه سرعت کم میشه ولی به نامحدود شدن میارزه

راستی این قانون کی تصویب شده؟
 

Gladiator

کاربر سایت
Dec 19, 2006
10
اگه سرعت رو کم کردن یعنی واقعا داغ کردن ... یکم صبر کنید ... حداقل یه چند روزی این شارلاتان ها تو حرص و جوش باشن یکم اعصابشون خورد باشه بفهمن ما چی میکشیم.
 

taker-sos

کاربر سایت
Jun 4, 2010
1,253
نام
وحید
خوب معلومه با نامحدود شدن اینترنت این شرکتها خصوصی adsl باید نگران باشن دیگه اون وقت به خاطر سرغت دانلود بالا هی دوباره نبایدg بخری به ضرر شون میشه .من که میگم اینرنت حجمی باز هم هست.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
فروش کیلویی اینترنت ممنوع!

و سر انجام با پیگیری های کاربران سایت های بازی سنتر و پی سی ورلد:

فارس: با بازخوانی مصوبه سال 87 رگولاتوری در سال جاری، از این پس سرویس‌های ADSL تنها و تنها باید بر اساس سرعت اتصال خط شناخته شوند و به جز ضریب اشتراک، هیچ مولفه‌ دیگری، معرف سرویس نخواهد بود.

دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چندی پیش، تصمیم جدیدی در خصوص نحوه ارائه سرویس‌های adsl در کشور اعلام کرد.

به این وسیله رگورلاتوری با اتخاذ این دستورالعمل اعلام کرد که "اپراتورها نباید هیچ گونه محدودیتی در میزان حجم آپلود، دانلود و زمان اتصال در طول دوره ارائه خدمات، ایجاد کنند."

این تصمیم که تفسیر تازه‌ای از یک مصوبه قدیمی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تاریخ هشتم مهرماه سال 87 است، تغییر جدیدی را برای همیشه در سرویس‌‌دهی adsl کشور ایجاد خواهد کرد؛ زیرا به این طریق، دیگر فروش حجمی اینترنت در کشور منسوخ خواهد شد و دیگر شاهد عباراتی نظیر "اینترنت adsl 128 کیلوبیت، با 3 گیگا بایت ترافیک ماهانه، 13600 تومان، نخواهیم بود".

رگولاتوری این اعلام نظر خود را که البته هنوز به مرحله ابلاغ به شرکت‌های pap نرسیده، در 2 جدول "تعرفه ارائه خدمات adsl " و جدول "ظرفیت‌ها،‌ نرخ اشتراک و میزان دانلود" شرح داده است.

براساس جدول تعرفه ارائه خدمات adsl که بر مبنای ظرفیت یک خط و بر پایه نرخ اشتراک 1 به 10 (استفاده همزمان حداکثر 10 نفر از ظرفیت یک خط)، محاسبه شده، تعرفه سرویس adsl 128 کیلو بیت بر ثانیه، با حداکثر ضریب اشتراک 1 به 10 حدود 9 هزار و 920 تومان است.

همچنین براساس جدول ظرفیت‌ها، نرخ اشتراک و میزان دانلود،‌ در سرویس adsl 128 کیلوبیت بر ثانیه با نرخ اشتراک 1 به 1 حداکثر سرعت دانلود 16 کیلو بایت بر ثانیه مهیا خواهد بود و حداکثر مقدار دانلود در این نرخ اشتراک، در طول یک ماه، 41 گیگا بایت است.

همچنین در نرخ اشتراک 1 به 10 سرویس adsl 128 کیلوبیت بر ثانیه، حداقل سرعت دانلود 1.6 کیلو بایت بر ثانیه مهیا خواهد بود و در این نرخ اشتراک، حداکثر مقدار دانلود در یک ماه 4 گیگا بایت است.

به نظر می‌رسد منظور رگولاتوری از این اعداد، این است که برای مثال سرعت اتصال 128 کیلوبیت بر ثانیه در نرخ اشتراک 1 به 10، حداقل سرعت دانلود 1.6 کیلو بایت بر ثانیه را برای مشترک مهیا می‌کند و چنانچه مشترک از ابتدای اشتراک ماهانه تا انتها، به صورت مداوم در حال دریافت اطلاعات باشد، براساس این ظرفیت خط به صورت نظری، بیش از 4 گیگا بایت در ماه امکان دانلود نخواهد داشت.

هم اکنون نیز قیمت سرویس برخی از شرکت‌های ارائه دهنده adsl ، در برخی سرعت‌ها، تفاوت چندانی با دستورالعمل رگولاتوری ندارد؛ برای مثال هم اکنون چند شرکت بزرگ pap که در سراسر کشور سرویس ارائه می‌کنند، سرویس 128 کیلو بیت با ترافیک 3 گیگا بایت در ماه، را به قیمت حدود 13 هزار تومان عرضه می‌کنند.

همچنین شرکت صاحب نام دیگری، سرویس 128 را با 2 گیگا بایت ترافیک ماهانه حتی، کمتر از تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به قیمت 8 هزار تومان ارائه می‌کند.

بنا بر این اگرچه تفاوت ترافیک حجمی شرکت‌ها با حد مورد نظر رگولاتوری، یک یا دو گیگابیت است، اما طبق مصوبه رگولاتوری، از این پس شرکت‌ها باید ترافیک مد نظر در مصوبه را برای مشترکان خود تامین کنند.

به این ترتیب آنچه هم اکنون در بازار سرویس‌های adsl کشور جاری است، رقابت بر سر ترافیک حجمی سرویس‌ها است و ارائه کنندگان خدمات اینترنت پرسرعت با تفاوت میزان ترافیک، قیمت‌های خود را با سایر رقبا متفاوت می‌کنند.

اما با بازخوانی جدید مصوبه سال 87 رگولاتوری، دیگر سرویس‌های adsl تنها و تنها باید بر اساس سرعت اتصال خط شناخته شوند و از این پس دیگر به جز ضریب اشتراک، هیچ مولفه‌ دیگری، معرف سرویس نخواهد بود.


http://www.asriran.com/fa/news/178368

.......................

خب دوستان بالاخره پیگیری ها نتیجه داد.
یه خسته نباشید به همتون میگم.
یه مقدار توضیح بدم راجبه این خبر:

1.همونطور که گفتم سازمان تنظیم مقررات به بنده گفته بود که به 11 شرکت pap ابلاغ شده مصوبه جدید ولی هم اکنون گفتن که هنوز ابلاغ نکردیم فعلا.
میتونه این تناقض به علت این باشه که شرکت های pap هنوز دارن با رگولاتوری سر این قضیه مقاومت نشون میدن ولی بالاخره چاره ای جز قبول قانون ندارن.

2. الان خیلی هاتون نگران سرعت هستین! میگین من با 12 کیلوبایت سرعت برای سرویس 128 چیکار میتونم بکنم! باید بگم اصلا و به هیچ وجه نگران نباشین. فلسفه وجود 11 شرکت pap و صدها isp در کشور رقابت هست و همونطور که رقابت ایجاب میکنه شاهد افزایش سرعت های اینرتنت نامحدود به زودی خواهیم بود. بهتون قول میدم. فقط کمی صبر!

3. میگید وقتی پهنای باند گران هست چطور شرکت ها سرویس نامحدود با سرعت بالا بدن؟ سوال خوبی هست! همانطور که مردم ایران بی کیفیت ترین و گرانترین اینترنت جهان رو دارند و تحمل میکنن حالا نوبت شرکت ها هست تا فشار رو تحمل کنن و اینبار اونها باید به زیر ساخت فشار بیارن و پهنای باند ارزان تهیه کنن! و بهتر بگم نوبت اونها هست!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Arman210

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
یه کم عاقلانه تر فکر کنید بابا آه ! همین جا تو بازی سنتر یکی از دوستان بازی سنتر 512 نامحدود مخابرات تهران داره ماهی 20 تومن ولی سرعت دانلودش 220 هست ! حالا بگین این استثناء ! چندین تا از دوستام تو کرمانشاه از مخابرات نامحدود میگیرن با همچین قیمتی (512 نامحدود 20 تومن ) بابا 1 ساله داره میگه هیچوقت سرعتم زیره 70 نیومده ! اینترنت اونا هم شامل ضریب اشتراک 10 میشه ولی نیست ! سگ بزنه به این شانس پینگشونم حرف نداره تو سرور ایرانی کا آف پینگ 30 تا 50 !!! با خارج زیاده زیادش 200 ! با ترکیه 100 !!!!! تو BC2 هم 200 هست ! دیگه چی میخواد !!! به این نتیجه میرسیم که ایگه نامحدود بشه 128 10 تومن هیچ ISP مغز خر نخورده بیاد به کاربر های خونگیش 128 بده ! 128 رو به هیچکس نمیدن ! به همه 512 یا 1 مگ میدن هم قیمت به صرفه تره واسشون و هم سرعت خوبی داره ! همون طور که مسعود گفت واسه رقابت سرعت بیشتر میدن ولی دیگه نمیان 128 رو 2 مگ ببندن ! این وسط چی گیره ما میاد ؟؟؟ شاید سرعت ها نسبت به سرعت فعلی میگیریم نصف بشه ولی دیگه نامحدود گیرمون میاد و دیگه نمیخواد به فکر گیگ اضافه باشیم و هر چیزی خواستیم میتونیم دانلود کنیم !!!حالا سرعتم گیریم کم باشه ! مگه تو شبانه که الان داریم سرعت چنده ؟
تازه اینا دیگه همهی پهنای باندشون رو به باد نمیدن پینگ دیگه خراب نمیشه !!! ما کلا اگه 50 کیلو هم دانلود کنیم هممون بسه پینگ که خیلی خوب میشه و با 50 کیلو هر روز میتونیم 4 گیگ دانلود کنیم (4 گیگ ترافیک 1 ماه بیشترمون هست) !!! به خدا ما باید اول درست فکر کنیم بعد هی نظر بدیم ! این وسط تنها چیزی که رقابت ایجاد میکنه :1 - سرعتی هست که گیرمون میاد 2 - ضریب اشتراک !!! ولی در حال حاضر هر جا بری یا 128 ندارن یا 512 برات 2 مگ میبندن شبانه هم 20 کیلوبایت سرعتش بیشتر نمیشه ! ولی با نامحدود شدن 512 میشه گرفت 100 کیلو دانلود کنه و واسه رقابت بیشتر ضریب اشتراک حد اکثر 5 میدارن ! یعنی هیچوقت سرعتت ریره 50 نمیاد !
 
آخرین ویرایش:

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
دوستان یه توضیحی راجبه این بند بدم:

به این ترتیب آنچه هم اکنون در بازار سرویس‌های adsl کشور جاری است، رقابت بر سر ترافیک حجمی سرویس‌ها است و ارائه کنندگان خدمات اینترنت پرسرعت با تفاوت میزان ترافیک، قیمت‌های خود را با سایر رقبا متفاوت می‌کنند.

اما با بازخوانی جدید مصوبه سال 87 رگولاتوری، دیگر سرویس‌های adsl تنها و تنها باید بر اساس سرعت اتصال خط شناخته شوند و از این پس دیگر به جز ضریب اشتراک، هیچ مولفه‌ دیگری، معرف سرویس نخواهد بود.

خودش خیلی قشنگ گفته که دیگه رقابت بر سر حجم و.. نخواهد بود و سرویس ها بر اساس سرعت اتصال شناخته خواهند شد.
خب! خیلی سادست! اگر همه شرکت ها سرویس یکسان با سرعت یکسانی بدن دیگه سر چی باهم رقابت کنن و مثلا فرق سرویس 512 شاتل با پارس یا صبا یا آسیاتک یا ماکسنت چه چیزی خواهد بود!
جواب یک کلمست! سرعت دانلود!!!
 

Chemekhin

کاربر سایت
Aug 10, 2011
18
من با این اینترنت چی کار کنم
angry-emoticon-15.gif
 
  • Like
Reactions: Farh@d

™PersiaWar

کاربر سایت
Aug 8, 2010
614
نام
مجتبی
یه سوال این قانون شامل شرکت هایی که زیر مجموعه یا مستقل هستند و شامل 11 pap نیستند هم میشه؟یعنی همه isp های کشور باید به این قانون عمل کنن دیگه؟
مدت زمان اجراش کی هست؟از همین الان؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر