این 10 بار ، PS3 با DirectX 9.0 کار میکنه ولی 8800 با DirectX 10 ، معلومه که کدوم بهتره !
سلام دوست عزيز
تا اونجائي که من مي دونم محصولات مايکروسافت از DIRECT X و ساير شرکتها از جمله سوني از OPENGL2.0 استفاده مي کنن .
شکوائيه:
اگه مي بينيد که بعضي مواقع از کنسول PS3 و CPU اون بد گفته مي شه بيشتر به دليل عدم آشنائي و کم آگاهي شرکتهاي بازي سازيه نه ضعف کنسول.
کافي شما به معماري cell يه نگاه حرفه اي بندازيد.
اين cpu داراي يک هسته اصلي و هفت هسته فرعيه که هسته هاي فرعي وظيفه کنترل کردن هوش مصنوعي ، فيزيک و مابقي موارد رو به عهده دارن از طرفي اصل قدرت PS3 برروي CPU متمرکز شده اونوقت چه طور بعضي جاها ادعا مي شه کهcpu کنسول ps3 ضعيفه
واقعا من از اين مقايسه ها به وجد ميام و ناآگاهاي بعضي بازي سازها تعجب من رو بيشتر مي کنه
خداوکيلي فارسي شکره يه ضرب المثل فارسي هست که مي گه "عروس بلد نيست برقصه مي گه اتاق کجه"حالا حکايت بازي سازهائي که توانائي کارکردن با openGL رو ندارن و براي توجيه ضعفشون و تبرئه کردن خودشون مي گن که بازي ساختن براي ps3 وقت تلف کردنه.
اگه خاطرتون باشه ps2 ضعيفترين کنسول ها مابين هم نسلان خودش بود ولي چه طور ميشه که يک شرکت مثل سوني دو سه تا بازي مي سازه مثل 1,2 GOD OF WAR و SHADOW OF CLOUSOS که عظمت محيطهاي اونها ور در کمتر بازي امروزي ديديم و يه شرکتي مثل UBISOFT در تمام مدت زماني که PS2 رو اوج بود نمي تونه يه بازي درست و حسابي براي PS2 بسازه واگر هم بسازه گرافيک بازي به لعنت خدا هم نمي ارزه.دليلش کالا مشخصه :
شرکت هاي هستن که تخصص اونها فقط کنسوله:
مثل :CAPCOM-KONAMI و چند شرکت ديگه که بيشترشون اصالت ژاپني دارن و شرکتهائي هم هستن که بهتره برن دنبال PC يا X360(به دليل ساختار مشابهشون) و کنسولهائي سوني و نينتندو رو بيشتر از اين به گند نکشن.
اينجا يه مثال از ضعف بازي سازي UBI در زمينه ساخت گرافيک بازي براي PS2 بزنم:
جلوه آتش( FIRE EFFECT)رو در بازي KING KONG کنسول PS2 ببينيد و اوقت اونرو با جلوه آتش در بازي RESIDENT EVIL 4 همين کنسول مقايسه کنيد تا ضعف بازي سازي (البته در زمينه گرافيک)ubi بيشتر آشکار بشه
UBI SOFT توانائي کار با DEV KIT سوني (PS3) رو نداره اونوقت شايعه راه مي ندازن و مي گن که SPLINTER CELL:CONVENTION به دليل ضعف PS3 در پردازش هوش مصنوعي براي اين کنسول ساخته نخواهد شد
جل الخالق
نه دوستان اينا همه سياه بازيه و کم سوادي شرکتها در زمينه ساخت يک بازي برمبناي openGl (حتي اگه سختر از بازي بر مبناي Directx باشه) و عدم آشنائي اونها با ساختار سخت افزاري يک سيستم دليلي براي ضعف يک کنسول نخواهد بود.
فکر مي کنم که بهتره سوني يک کلاس آموزشي براي بازي سازهاي کم اطلاع تشکيل بده.