پروژه و قرارداد جدید استدیوهای Remedy، Gen Design و Playdead با Epic Games

Kurt117

کاربر سایت
133852
استدیو Remedy، سازنده عناوین مطرح Control و Alan Wake، طی گزارشی از امضای قراردادی برای ساخت 2 بازی Multi-platform با یکی از ناشران بزرگ خبر داد.
بازی اول یک عنوان AAA بوده و در حال حاظر در مرحله پیش-تولید قرار داد. عنوان دوم پروژه ای کوچک تر و مرتبط به بازی اول هست. هر دو عنوان برای انتشار بر روی کنسول های نسل بعد و PC برنامه ریزی شده و از موتور بازی سازی استدیو ( Northlight ) استفاده میکنند.
طبق این قراداد، ناشر مربوطه تمام هزینه های ساخت این 2 عنوان را پرداخت میکند و 50% سود حاصل از 2 پروژه به استدیوی رمدی میرسد، علاوه بر این، مالکیت هر 2 آی پی هم در دست رمدی باقی خواهد ماند.

پیش از این، شایعاتی از همکاری رمدی با سونی و حتی خریده شدن استدیو توسط سونی منتشر شده بود.

اطلاعات بیشتر در مورد این قراداد بزودی (امروز احتمالا) منتشر میشود، با انتشار جزییات بیشتر خبر اپدیت میشه....


آپدیت: Epic Games تایید کرد که ناشر بازی های بعدی Remedy entertainment, PlayDead و gen Design (استدیوی تازه تاسیس Fumito Ueda) خواهد بود.

133894




Remedy Entertainment signs two multi-platform publishing deals
Epic Games Publishing Announces Partnerships with gen DESIGN, Playdead, and Remedy Entertainment
 
آخرین ویرایش:
شما منظور منو متوجه نشدید من میگم اون پولی که میخواستن بابت خریدن رمدی و بازی ساختن بهشون بدن ، برن جای بهتری هزینه کنن . :D برای سونی واقعا ارزششو نداره این حجم از پولو بدن به رمدی در صورتی که این همه استدیو خودش داره :D
نه اتفاقا متوجه شدم:D منتها مسئله ای که هست اینه که چجوریه که اون پول برای ساخت بازی های مثل Days Gone و پشتیبانی از استودیویی که از 2012 تا 2019 بازی ای نساخته با ارزش هست (اونم با متای 71) ولی برای یه استودیو که فعال تر بوده و بازی های به مراتب معروف تری ساخته و کلی هم جایزه گرفته بازی اخیرشون، بی ارزش تلقی میشه؟:D

و اینکه به طرز عجیبی دلیل فرار کردن Ueda و دیوید کیج و امی هنینگ و بروس استرلی و کوپر لوزر و اون شونصدتایی که فله ای رفتن Initiative رو توضیح ندادی:D
ریچموند رو نمیشناسم، ولی کوچیک تر این حرفایی که راجع به استرلی اینطوری نظر بدی :D:D:D
وقتی شما به کوپر میگی لوزر (و اون دسته از عزیزانی که کیج و هنینگ رو هم از همین قماش دونستن من جمله خودت:D)، لابد بقیه هم در حدی هستن که در مورد استرلی و گنده تر از اون هم اینطوری نظر بدن:D چیزی که عوض داره، گله نداره دیگه برادر من:D
خخخخخ، به یه سوپرفن کیج میگه، بهش گفتی لوزر.... خدایا همه ما رو مورد رحمت و آمرزش خودت قرار بده....
ممنون از اینکه هنینگ رو هم کاملا حساب شده از قلم انداختی و حرف من رو ثابت کردی:D خلاصه اینکه شدنیه. خیلی راحته ملت رو لوزر و به درد نخور بخونیم چون کنتور نمیندازه.

پ.ن: نیازی نبود پست قبلیت رو با شمایل جدید بفرستی. من دیدمش منتها این نیز بگذرد:D میذارمش پای قرنطینه و فشار IYKWIM:D
 
آخرین ویرایش:
نه اتفاقا متوجه شدم:D منتها مسئله ای که هست اینه که چجوریه که اون پول برای ساخت بازی های مثل Days Gone و پشتیبانی از استودیویی که از 2012 تا 2019 بازی ای نساخته با ارزش هست (اونم با متای 71) ولی برای یه استودیو که فعال تر بوده و بازی های به مراتب معروف تری ساخته و کلی هم جایزه گرفته بازی اخیرشون، بی ارزش تلقی میشه؟:D

و اینکه به طرز عجیبی دلیل فرار کردن Ueda و دیوید کیج و امی هنینگ و بروس استرلی و کوپر لوزر و اون شونصدتایی که فله ای رفتن Initiative رو توضیح ندادی:D

وقتی شما به کوپر میگی لوزر (و اون دسته از عزیزانی که کیج و هنینگ رو هم از همین قماش دونستن من جمله خودت:D)، لابد بقیه هم در حدی هستن که در مورد استرلی و گنده تر از اون هم اینطوری نظر بدن:D چیزی که عوض داره، گله نداره دیگه برادر من:D
خخخخخ، به یه سوپرفن کیج میگه، بهش گفتی لوزر.... خدایا همه ما رو مورد رحمت و آمرزش خودت قرار بده....
 
دقیقا. این شد یه کار درست و حسابی و آدمیزادی. نه اون انحصاری کردن های بیخود و الکی که آخرشم فقط پول از جیبشون رفت و بازی های انحصاری بعد از عرضه روی استیم، بیشتر فروختن لول.
چه فایده بازم انحصاری خود اپیکه رو PC :p
پ.ن اپیک پول داد واسه تبلیغات خودش وگرنه قرار نبود بیشتر از استیم بفروشن اون بازیا :دی
گفتن انحصاری نیس و همه جا میاد XD
منظورشون مالتی پلتفورمه روی PC صد در صد انحصاری دائمی خودش میمونه اینجا دیگه خودش ناشره خبری از انحصاری زمانی هم نیست ...
 
آخرین ویرایش:
چه فایده بازم انحصاری خود اپیکه رو PC :p

خو این دیگه اوکیه این دفعه
چون رسما مشارکت دارن تو پروسه ساخت.
مفت خوری نکردن این وسط بازی رو گروگان بگیرن یه سال بعد آزاد کنن واسه کل پلتفرم. عملا نصف بازی مال خودشونه، هر جور هم میخواد منتشرش کنن :دی
 
خو این دیگه اوکیه این دفعه
چون رسما مشارکت دارن تو پروسه ساخت.
مفت خوری نکردن این وسط بازی رو گروگان بگیرن یه سال بعد آزاد کنن واسه کل پلتفرم. عملا نصف بازی مال خودشونه، هر جور هم میخواد منتشرش کنن :D
خوب چه فرقی داره کل بهونه ای که دوستان میوردن وجود خود استور بود که دلشون نمیخواست بیان رو استوری که امکانات نداره :D هرچی که بود سودی که به سازنده ها میرسید کمتر از ضرری بود که به پلیر ها میرسید (اصلا ضرر داشت ؟)

پ.ن :

Gabe Newell says 'everybody benefits' from competition with Epic
The Valve boss said 'it's ugly in the short term,' but in the long run competition is good for everyone.

:D

اپیک به وعدهاش که حمایت از سازنده هستش داره واقعا عمل میکنه اون گروگان گیری هم زیادی بزرگش کردن وگرنه چیز خاصی نبود :D الان دارن همه جور سنگ تموم میزارن قشنگ فرندلی دولوپر ترین ناشر حاضر هستن خلاصه بیزینس همینه اینجور کار ها همش به نفع سارنده ها هستش سازنده هم سود ببینه به نفع گیمر ها میشه حالا این وسط بیخیال چهار تا امکانات استور بشی زیاد مسئله بزرگی نیست :D

screenshot-twitter.com-2020.03.27-09_25_08.png

:D:D
 
خوب چه فرقی داره کل بهونه ای که دوستان میوردن وجود خود استور بود که دلشون نمیخواست بیان رو استوری که امکانات نداره :D هرچی که بود سودی که به سازنده ها میرسید کمتر از ضرری بود که به پلیر ها میرسید (اصلا ضرر داشت ؟)

برای من این که عین آدم بیاد اعلام همکاری کنه و وظیفه انتشار بازی هاشون رو به عهده بگیره تا این که یهو Metro از استیم حذف شه و سر و کله اش رو یه استور دیگه به صورت انحصاری زمانی پیدا شه عین روز و شب فرق داره :D

قبلا هم مطمئنم باید بحث اش شده باشه که پراکندگی بازی ها بین استورهای مختلف چه بلایی سر تمرکز سرمایه و کاربر و در نتیجه تمرکز تبلیغات و گیج شدن مخاطب های کژوال تر و ده جور کوفت و زهرمار دیگه میشه.
پروسه عرضه اینا رو اپیک هم مثل پروسه عرضه Half-Life رو استیمه. اگه رو استور بغلی بیاد، چه بهتر. نیومد هم نیومد.

و آره دور کردن یه بازی از کامیونیتی اصلی اش یه جا و انداختنش تو یه جای خیلی کوچیکتر دیگه اونم به صورت یهویی کاملا ضرر به پلیر به حساب میاد :D این که من محصول بُرد گیم ام یا کتابم رو به جای عرضه تو باغ کتاب تو حقانی بفرستم تو شهر کتاب فسقلی هفت چنار بفروشم در ازای یه قرارداد، "اصولا" نباید ضرری به مخاطب هام تو باغ کتاب برسونه... ولی غلط کرده اصول... معلومه که این جابجایی یهویی ضرر میرسونه و اعصاب یه جماعتی رو به هم میریزه :D
 
من هر وقت یاد SotC میفته تعجب می‌کنم چطور همچین بازی هم به لحاظ دیزاین و هم به لحاظ تکنیکی سال 2005 و روی پلی ۲ عرضه شد، قشنگ جلوتر از زمان خودش بود.
این بابا کله ش 40-50 سال جلوتر از بقیه کار میکنه و هر دفعه اسیر محدودیتها سخت افزار شده. داستان ساخت ICO و TLG رو بخونی متوجه میشی.
 
حالا واقعا كسايي كه تو اين صنعت خلاقيت دارن و ايده جديد دارن بايد حمايت بشن هر جند براي عملي شدن ايده هاشون سرمايه زيادي لازمه و مسلما هم تو فروش جبران نميشه اما ميتونه اون يكنواختي رو از بين ببره و تو تجربه هاي اتي شون هم كارهاي بهتري رو بيرون بدن
اگه ارگان هاي وجود داشت كه حمايت مالي ميكرد از همچين استوديوهايي خيلي خوب بود
چون پابليشرها ديدشون خيلي تجاريه به قضيه و مانع رشد همچين كسايي ميشن

در هر حال بشدت از ايده هاي بكر و چارچوب شكن تو اين مديوم بشدت خسته گيم استقبال ميشه
 
چه فایده بازم انحصاری خود اپیکه رو PC :p
پ.ن اپیک پول داد واسه تبلیغات خودش وگرنه قرار نبود بیشتر از استیم بفروشن اون بازیا :D
اشکالی نداره. خودش فاند کرده و روی فروشگاه خودش هم عرضه میکنه مثل Half Life و بازی های خود Valve:D

پ.ن 1: یه سیاست اشتباه و کاملا بی فایده. اتفاقا کاملا هم قرار بود بیشتر از استیم بفروشن و میخواستن استیم رو زمین بزنن. دیگه سویینی خودش رو پاره کرد و شلوارش رو کشید روی سرش به خاطر این قضیه:D به جای اون همه پول باید مثل آدم میرفتن بازی فاند میکردن.

پ.ن 2: راستی احمد اون لینکی رو هم که گذاشتی یه بار با دقت بخون:D خیلی ریز داره تیکه میندازه به Epic. فقط کافیه جای Apple رو با Epic عوض کنی:D
 
برای من این که عین آدم بیاد اعلام همکاری کنه و وظیفه انتشار بازی هاشون رو به عهده بگیره تا این که یهو Metro از استیم حذف شه و سر و کله اش رو یه استور دیگه به صورت انحصاری زمانی پیدا شه عین روز و شب فرق داره :D

قبلا هم مطمئنم باید بحث اش شده باشه که پراکندگی بازی ها بین استورهای مختلف چه بلایی سر تمرکز سرمایه و کاربر و در نتیجه تمرکز تبلیغات و گیج شدن مخاطب های کژوال تر و ده جور کوفت و زهرمار دیگه میشه.
پروسه عرضه اینا رو اپیک هم مثل پروسه عرضه Half-Life رو استیمه. اگه رو استور بغلی بیاد، چه بهتر. نیومد هم نیومد.

و آره دور کردن یه بازی از کامیونیتی اصلی اش یه جا و انداختنش تو یه جای خیلی کوچیکتر دیگه اونم به صورت یهویی کاملا ضرر به پلیر به حساب میاد :D این که من محصول بُرد گیم ام یا کتابم رو به جای عرضه تو باغ کتاب تو حقانی بفرستم تو شهر کتاب فسقلی هفت چنار بفروشم در ازای یه قرارداد، "اصولا" نباید ضرری به مخاطب هام تو باغ کتاب برسونه... ولی غلط کرده اصول... معلومه که این جابجایی یهویی ضرر میرسونه :D
مترو فقط یـ مورد بود که یهو اونجوری قبل انتشار بازی خبر انحصاری کردنش اومد که تازه اونم فرصت دادن و به نفع سازنده هاش شد همه از حولشون رفتن استیم پیش خرید کردن LOL در مورد دور کردن یـ بازی از کامیونیتیش هم مثالت اصلا شامل اینجا نمیشه بعله اگه میرفت رو یـ سخت افزار دیگه حرف درست بود اینجا ما داریم صرفا از یـ لانچر صحبت میکنیم کامیونتی رو PC شکل گرفته نه استیم همه چیز در بستر PC هستش شما همه جوره بهش دسترسی داری بعدم کامیونتی صرفا چیزی نیست که روی استیم شکل بگیره رددیت توئیتر و هزار تا چیز دیگه شامل کامیونیتی میشه الانم سر این خبر بازم تو اصل ماجرا فرقی نمیکنه شما باید بیای رو یـ لانچر دیگه حالا خود ناشر اپیک باشه یا نه تهش باید به یـ لانچر دیگه تن بدی

در مورد گیج شدن پلیر های کژوال هم بازم ربطی به این قضیه نداره ربطش به مارکتینگ اون بازی هستش که اگه مارکتینگ درست صورت بگیره گیج شدنی هم پیش نمیاد پلیر کژوال رو فقط با مارکتینگ درست میتونی وادارش کنی به خرید یـ محصول تازه اون دیگه کاری نداره رو کدوم استور بازی منتشر میشه میبینه PC داره میزنه دانلودش میکنه من تا حالا چند بار گفتم این وسط فقط فن بیس استیم (کسایی که زیاد از امکانات جانبی استیم استفاده میکنن) رو میبینم که ناله کردن ازش فن بیس استیم شامل PC نمیشه و نخواهد شد درسته استیم بزرگترین پلتفرم ممکنه رو داره ولی به این معنی نیست که PC رو باهاش باید معنی کنیم خود Gabe هم میبنی تهش داره میگه رقابت میاره و باعث کیفیت میشه .

تا دیروز هیشکی استیم رو به چالش نکشیده بود نه EA نه یوبی هیشکی نتونسته بود استیم رو به چالش بکشه چرا ؟ چون همه سرشون به کار خودشون گرم بود چون استیم خیلی گندست خیلی و یجورایی رو بازار مونوپولی ایجاد کرده (یـ چیز مثل الان گوگل) کسی نمیتونست جلوش وایسته اپیک اومد انحصاری کرد تا بتونه خودش رو بالا بکشه پولش رو داره و میتونه این کار رو بکنه با شعار حمایت از سازنده ها این چند وقت کلی کار کرده و تهش همش به نفع من پلیر هستش حالا یـ سریا صرفا به خاطر چهار تا امکانات خودشون رو از تجربه روز اول بازی محروم میکنن یا کلا بازی رو بایکوت میکنن مربوط به خودشون میشه هیچ فرقی بازی به حال سازنده نمیکنه بازار همچنان در گردشه منتظر نیست یـ عده از فن بیس استیم بهش پاسخ بدن حتما !!

من یادمه همین مشکل سر خرید ها میکسر هم بود یـ عده اومدن اعتراض کردن که آی فلان بیصار چرا رفتید رو میکسر جالبه از همون موقع تویچ اومد سیاست هاش رو عوض کرد و به تکاپو افتاده
 
اشکالی نداره. خودش فاند کرده و روی فروشگاه خودش هم عرضه میکنه مثل Half Life و بازی های خود Valve:D

پ.ن 1: یه سیاست اشتباه و کاملا بی فایده. اتفاقا کاملا هم قرار بود بیشتر از استیم بفروشن و میخواستن استیم رو زمین بزنن. دیگه سویینی خودش رو پاره کرد و شلوارش رو کشید روی سرش به خاطر این قضیه:D به جای اون همه پول باید مثل آدم میرفتن بازی فاند میکردن.

پ.ن 2: راستی احمد اون لینکی رو هم که گذاشتی یه بار با دقت بخون:D خیلی ریز داره تیکه میندازه به Epic. فقط کافیه جای Apple رو با Epic عوض کنی:D
خوب معلومه میخواستن استیم رو زمین بزنن :D مگه غیر این بوده ؟ خود گیب داره میگه رقابت تهش تو بلند مدت به نفع همست بعدم گیب به اپیک تیکه نپرونه کی بپرونه ؟
پ.ن : Epic رو نمیشه با اپل یکی کرد اپل رو سخت افزار و نرم افزار باهم میخواد مونوپولی داشته باشه که به اختلاف زیاد با یـ لانچر 100 مگی قضیش فرق داره :D
 
Half Life و بازی های خود Valve:D
الان تنها کار مفیدی که valve داره انجام میده تهیه قرص درجه یک قلب و چربی هست واسه گیب :D. Alyx فوق الاده ست ولی توجه داشت باش اینا سخت افزار VR ساختن مجبورن محتوا AAA براش بسازن.
تا دیروز هیشکی استیم رو به چالش نکشیده بود نه EA نه یوبی هیشکی نتونسته بود استیم رو به چالش بکشه چرا ؟ چون همه سرشون به کار خودشون گرم بود چون استیم خیلی گندست خیلی و یجورایی رو بازار مونوپولی ایجاد کرده (یـ چیز مثل الان گوگل) کسی نمیتونست جلوش وایسته اپیک اومد انحصاری کرد تا بتونه خودش رو بالا بکشه پولش رو داره و میتونه این کار رو بکنه با شعار حمایت از سازنده ها این چند وقت کلی کار کرده و تهش همش به نفع من پلیر هستش حالا یـ سریا صرفا به خاطر چهار تا امکانات خودشون رو از تجربه روز اول بازی محروم میکنن یا کلا بازی رو بایکوت میکنن مربوط به خودشون میشه هیچ فرقی بازی به حال سازنده نمیکنه بازار همچنان در گردشه منتظر نیست یـ عده از فن بیس استیم بهش پاسخ بدن حتما !!
سوئینی خره پلاون ابریشمی tencent هست اصلا شعور این صحبتها رو نداره بخواد درگیر بشه با یکی مثل valve برو 10 تا توئیت ازش بخون متوجه میشی. EA و ubi اینا هیچ کدوم قدرت مالی و امکانات و نفوذ tencent رو ندارن وگرنه تا الان استیم رو کله پا کرده بودن. دیدی که بعد جدایی از استیم! دوباره برگشتن گیم هاشون رو گذاشتن توی فروشگاه اصلی PC.
حمایت از سازنده؟ خیلی ببخشید گور پدر سازنده :دی. چطور سازنده حق داره به فکر جیبش باشه ولی ما نباشیم؟ اپیک ممکنه پیشرفت کنه و 20 سال دیگه شبیه الان استیم بشه اون رو کار ندارم درحال حاضر هیچ امکاناتی برای کاربر نداره. تمام یوزرهای اپیک داشتن سوالهاشون رو درمورد BL3 توی کامیونیتی استیم میپرسیدن :دی. درهمین حد داغون.

چند تا عکس از گیمهای که روز اول روی اپیک خریدی و خودت رو از تجربه روز اولشون محروم نکردی رو میدی؟
 
آخرین ویرایش:
منطقی نیست که همش همین باشه... کوجیما هم همین حرف رو زد، باز اومد برا سونی بازی ساخت

منطقی شاید نباشه ولی خب احتمالا زیاد همین مورد هست

کوجیما همین حرف رو زد و اتفاقا حرف ش درست از آب درامد، MGSV در 5 روز اول عرضه 3.1 میلیون نسخه شیپ کردند و افتتاحیه بازی رکوردشکن بود در سری (و برگشتش به سونی از سره ناچاری بود، یعنی نداشتن منابع مالی درست حسابی پشت سرش مثل زمان کونامی)
میازاکی بعد از بلادبورن دیگه با سونی همکاری نکرد، بلادبورن در عرض 6 ماه دو میلیون نسخه بفروش رفت، دارک سولز در عرض دو ماه 3 میلیون نسخه بفروش رفت، سیکرو در عرض 2 ماه 4 میلیون نسخه بفروش رفت

مشخصا این مسیری هست که دیوید کیج و اوئدا و باقی مونده های سکندپارتی های سونی هم میخوان دنبالش برن چون به نظر سونی نتونسته بازار این سکندپارتی هاشو گسترده کنه. البته این صحبت ها به شرطی هست که این افراد و تیم هاشون بازیهای قابلی بسازند

در کل مشخصا اونجوری که سونی تونسته GoW و بازیهای ناتی داگ و یکی دوتا استدیو فرست پارتی دیگه اش رو بزرگ کنه در گسترش بازار این بازیسازان ناتوان بوده و مشخصا با به وجود امدن فرصت های جدید مسیر مولتی پلتفرم شدن رو در پیش خواهند گرفت
 
ممنون از اینکه هنینگ رو هم کاملا حساب شده از قلم انداختی و حرف من رو ثابت کردی:D خلاصه اینکه شدنیه. خیلی راحته ملت رو لوزر و به درد نخور بخونیم چون کنتور نمیندازه. حالا اینکه وارد مقوله جهان سومی نمیشی، خودش پیشرفت بزرگیه

پ.ن: نیازی نبود پست قبلیت رو با شمایل جدید بفرستی. من دیدمش منتها این نیز بگذرد:D میذارمش پای قرنطینه و فشار IYKWIM:D

بله، من تا ابدیت سر حرفم هستم در مورد هینینگ هستم... واقعا خوشحالم از جدایی هینینگ از ناتی داگ، هر چند که نتیجش جدایی بروس استرلی شد و خوشحالیش زهر مار شد...

حالا نیاز نیست آنقدر دست و پا بزنیم و موضوعات های قدیمی رو اینطوری زنده کنیم... البته همین که مقوله جهان سومی رو پیش نکشیدی خودش پیشرفت بزرگیه

The Last Guardian is a ten-year-old game that had somehow emerged on store shelves recently. Though it does undoubtedly have a big heart, it stands no chance compared to today's titles. Moreover, even if you were a fan of the old action adventure games, brace yourself for the plain frustration from the crappy controls, mad camera and unclear
game design

It feels like Team Ico failed to learn from a decade of advancements in the video game industry outside of increasing their visual quality
رفتم یه سر به تاپیک امتیازات the lasg guardian بزنم ببینم کیا بودن بازی در حد piece of shitمی‌کوبیدن، ولی به زودی براشون خدا میشه و تازه میان متلکش رو به ما می اندازن...

به این دو تا نقد بالا بر خوردم... امیداورم اوئدا به توصیه اون منتقدا گوش کرده باشه و ویژوال بازی‌اش رو برای 12 ترافلاپز توسعه داده باشه... و البته unclear game design نداشته باشه، چون گیمر های امروزی ثانیه به ثانیه بازی باید بهشون بگی چی کار کنن... وگرنه لامپ خلعشون میسوزه

و ممکنه یکی هم باشه بره اینا رو از نقدای منفی جمع کنه، بگه مشکلات بازی اوئدا این همه بوده، فقط مشکلات فنی نبوده...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or