پروژه و قرارداد جدید استدیوهای Remedy، Gen Design و Playdead با Epic Games

Kurt117

کاربر سایت
133852
استدیو Remedy، سازنده عناوین مطرح Control و Alan Wake، طی گزارشی از امضای قراردادی برای ساخت 2 بازی Multi-platform با یکی از ناشران بزرگ خبر داد.
بازی اول یک عنوان AAA بوده و در حال حاظر در مرحله پیش-تولید قرار داد. عنوان دوم پروژه ای کوچک تر و مرتبط به بازی اول هست. هر دو عنوان برای انتشار بر روی کنسول های نسل بعد و PC برنامه ریزی شده و از موتور بازی سازی استدیو ( Northlight ) استفاده میکنند.
طبق این قراداد، ناشر مربوطه تمام هزینه های ساخت این 2 عنوان را پرداخت میکند و 50% سود حاصل از 2 پروژه به استدیوی رمدی میرسد، علاوه بر این، مالکیت هر 2 آی پی هم در دست رمدی باقی خواهد ماند.

پیش از این، شایعاتی از همکاری رمدی با سونی و حتی خریده شدن استدیو توسط سونی منتشر شده بود.

اطلاعات بیشتر در مورد این قراداد بزودی (امروز احتمالا) منتشر میشود، با انتشار جزییات بیشتر خبر اپدیت میشه....


آپدیت: Epic Games تایید کرد که ناشر بازی های بعدی Remedy entertainment, PlayDead و gen Design (استدیوی تازه تاسیس Fumito Ueda) خواهد بود.

133894




Remedy Entertainment signs two multi-platform publishing deals
Epic Games Publishing Announces Partnerships with gen DESIGN, Playdead, and Remedy Entertainment
 
آخرین ویرایش:
منطقی شاید نباشه ولی خب احتمالا زیاد همین مورد هست

کوجیما همین حرف رو زد و اتفاقا حرف ش درست از آب درامد، MGSV در 5 روز اول عرضه 3.1 میلیون نسخه شیپ کردند و افتتاحیه بازی رکوردشکن بود در سری (و برگشتش به سونی از سره ناچاری بود، یعنی نداشتن منابع مالی درست حسابی پشت سرش مثل زمان کونامی)
میازاکی بعد از بلادبورن دیگه با سونی همکاری نکرد، بلادبورن در عرض 6 ماه دو میلیون نسخه بفروش رفت، دارک سولز در عرض دو ماه 3 میلیون نسخه بفروش رفت، سیکرو در عرض 2 ماه 4 میلیون نسخه بفروش رفت

مشخصا این مسیری هست که دیوید کیج و اوئدا و باقی مونده های سکندپارتی های سونی هم میخوان دنبالش برن چون به نظر سونی نتونسته بازار این سکندپارتی هاشو گسترده کنه. البته این صحبت ها به شرطی هست که این افراد و تیم هاشون بازیهای قابلی بسازند

در کل مشخصا اونجوری که سونی تونسته GoW و بازیهای ناتی داگ و یکی دوتا استدیو فرست پارتی دیگه اش رو بزرگ کنه در گسترش بازار این بازیسازان ناتوان بوده و مشخصا با به وجود امدن فرصت های جدید مسیر مولتی پلتفرم شدن رو در پیش خواهند گرفت

به بقیه حرفات کاری ندارم. ولی بلادبورن از اول پروژه استدیوی ژاپن بود که رفتن پیش میازاکی و اونم قبول کرد:

Bloodborne is a completely new original title under the PS4 platform. It is a collaboration among Miyazaki after Demon's Souls, Fromsoft and JAPAN studio

at the same time, Sony wanted a new IP to be made exclusively for the PlayStation 4.

خود میازاکی هم چند بار گفته که ساخته شدن ادامه بازی تو اختیاراتش نیست:

Bloodborne director Hidetaka Miyakazi says he isn't the one responsible for deciding whether to make a sequel, but it's the game closest to his heart.
According to Miyazaki, the decision to return to the Lovecraftian series is not up to him
 
یک سری ها ND هم بکشه کنار میگن " خدا رو شکر خطرش از بیخ گوش سونی گذشت"

حالا کافی بود رمدی رو سونی میخرید فوری میشد رمدی (ع)

مورد داشتیم نسل قبلی یکی از فن تعصبی!! برگشت گفت این پول کثیف مایکروسافت بود که باعث شد عناوینی مثل FF و MGS و Tekken و ... مولتی بشن.

همون آدمم تو یه بازه زمانی دیگه برگشت گفت خاک تو سر مایکروسافت بریزم که نتونست جلوی مولتی شدن عناوینی مثل Mass Effect و Bioshock رو بگیره!

کلا ریلیشنشیپش با سونی بود :D
 
  • Like
Reactions: Terova
والا رفتن اوئدا سان باعث تاسفه ولی فکر کنم دوستان یه ده سالی از اخبار دور هستن. TLG یه استثنا در روابط سونی و اوئدا بود که بخاطر فشار فنا رفتن آوردنش بازی رو تموم کنه وگرنه این جدایی سالهاست اتفاق افتاده حتی یادمه اون زمان که داشتیم خودمونو جر میدادیم و با تیم بازسازی کرش متحد شده بودیم بحث اکثر بچه ها این بود اوئدا رفته و TLG خیلی بعیده اتفاق بیفته

در کل خبر خوبی نیست ولی خوب ده سسال پیش ناراحت شدیم نه الان
 
به بقیه حرفات کاری ندارم. ولی بلادبورن از اول پروژه استدیوی ژاپن بود که رفتن پیش میازاکی و اونم قبول کرد:

Bloodborne is a completely new original title under the PS4 platform. It is a collaboration among Miyazaki after Demon's Souls, Fromsoft and JAPAN studio

at the same time, Sony wanted a new IP to be made exclusively for the PlayStation 4.

خود میازاکی هم چند بار گفته که ساخته شدن ادامه بازی تو اختیاراتش نیست:

Bloodborne director Hidetaka Miyakazi says he isn't the one responsible for deciding whether to make a sequel, but it's the game closest to his heart.
According to Miyazaki, the decision to return to the Lovecraftian series is not up to him

بله در جریانم ولی میازاکی هم بعد از بلادبورن دوتا ip جدید خلق کرده که ترجیح داده مولتی پلتفرم باشن تا اینکه بخواد با سونی همکاری کنه در اصل ماجرا فرق نمیکنه میازاکی یک سکندپارتی قابل برای سونی بود که به هر دلیلی این همکاری ادامه پیدا نکرده

براساس گفته باقی سکندپارتی ها حداقل یکی از تئوری ها صحبتی هست که دیوید کیج و اوئدا مستقیم زدند، یعنی دنبال پلیرهای بیشتری باشند.
 
والا رفتن اوئدا سان باعث تاسفه ولی فکر کنم دوستان یه ده سالی از اخبار دور هستن. TLG یه استثنا در روابط سونی و اوئدا بود که بخاطر فشار فنا رفتن آوردنش بازی رو تموم کنه وگرنه این جدایی سالهاست اتفاق افتاده حتی یادمه اون زمان که داشتیم خودمونو جر میدادیم و با تیم بازسازی کرش متحد شده بودیم بحث اکثر بچه ها این بود اوئدا رفته و TLG خیلی بعیده اتفاق بیفته

در کل خبر خوبی نیست ولی خوب ده سسال پیش ناراحت شدیم نه الان
به هر حال دوستان می‌خوان از هر خبری یه نکته‌ی منفی برای سونی دربیارن دیگه! :D
همون‌طور که گفتی اوئدا از خیلی وقت پیش از سونی جدا شده بود و همین پارسال هم خبر اومد که genDESIGN برای بازی خودش دنبال ناشر می‌گرده. اگه قرار بود سونی باهاشون همکاری کنه که دیگه دنبال ناشر نمی‌گشتن و خب از همون پارسال مشخص بود که بازی‌شون انحصاری پلی‌استیشن نیست و الآن اتفاق جدید و عجیبی نیفتاده! بدون شک اگه هنوز برای پلی‌استیشن بازی انحصاری می‌ساختن یه نکته‌ی مثبت برای این برند بود، ولی خب انحصاری نساختنش هم موضوع جدیدی نیست و از قبل می‌دونستیم.
یا مثلاً ماجرای Remedy دقیقاً داره برعکس روایت میشه! Remedy استودیویی بوده که دو نسل پشت سر هم برای مایکروسافت بازی انحصاری تولید کرد (Alan Wake و Quantum Break)، ولی این نسل بازی Control رو برای PS4 هم ساخت و بازی بعدی‌شون هم باز مولتی‌پلتفرم هست. یعنی یه چیزی به پلی‌استیشن اضافه شده، نه اینکه کم بشه. ولی یه جوری صحبت میشه که انگار پلی‌استیشن یه چیزی از دست داده، اون هم به خاطر یه شایعه! :D
Playdead هم همین‌طور، ولی خب با غلظت خیلی کمتر. اولین بازی این استودیو یعنی Limbo یک سال در انحصار 360 بود و بعدش برای PS3 اومد و بازی بعدی‌شون Inside هم دو ماه(!!) زودتر برای X1 اومد. ولی پروژه‌ی بعدی اینا هم احتمالاً هم‌زمان برای PS5 و XSX منتشر میشه.
الآن مثلاً Silent Hill بعدی هم اگه روزی برای همه پلتفرم‌ها معرفی بشه، یه عده میگن «شکست بزرگ دیگری برای سونی» و علتش هم اینه که یه بنده خدایی شایعه درست کرده بوده که سونی حقوق تولید Silent Hill رو از کونامی گرفته! :D
 
بله در جریانم ولی میازاکی هم بعد از بلادبورن دوتا ip جدید خلق کرده که ترجیح داده مولتی پلتفرم باشن تا اینکه بخواد با سونی همکاری کنه در اصل ماجرا فرق نمیکنه میازاکی یک سکندپارتی قابل برای سونی بود که به هر دلیلی این همکاری ادامه پیدا نکرده

براساس گفته باقی سکندپارتی ها حداقل یکی از تئوری ها صحبتی هست که دیوید کیج و اوئدا مستقیم زدند، یعنی دنبال پلیرهای بیشتری باشند.
یعنی علی بعضی وقتا یه چیزایی میگی آدم رو مغزش خیار چمبر سبز میشه
فرامسافتور کی سکند پارتی سونی بوده که ماخبر نداریمِ
بعضا هم برای سونی و هم برای مایکرو انحصاری ساخته بازم میسازه
 
  • Smile
Reactions: g4mer
به هر حال دوستان می‌خوان از هر خبری یه نکته‌ی منفی برای سونی دربیارن دیگه! :D
همون‌طور که گفتی اوئدا از خیلی وقت پیش از سونی جدا شده بود و همین پارسال هم خبر اومد که genDESIGN برای بازی خودش دنبال ناشر می‌گرده. اگه قرار بود سونی باهاشون همکاری کنه که دیگه دنبال ناشر نمی‌گشتن و خب از همون پارسال مشخص بود که بازی‌شون انحصاری پلی‌استیشن نیست و الآن اتفاق جدید و عجیبی نیفتاده! بدون شک اگه هنوز برای پلی‌استیشن بازی انحصاری می‌ساختن یه نکته‌ی مثبت برای این برند بود، ولی خب انحصاری نساختنش هم موضوع جدیدی نیست و از قبل می‌دونستیم.
یا مثلاً ماجرای Remedy دقیقاً داره برعکس روایت میشه! Remedy استودیویی بوده که دو نسل پشت سر هم برای مایکروسافت بازی انحصاری تولید کرد (Alan Wake و Quantum Break)، ولی این نسل بازی Control رو برای PS4 هم ساخت و بازی بعدی‌شون هم باز مولتی‌پلتفرم هست. یعنی یه چیزی به پلی‌استیشن اضافه شده، نه اینکه کم بشه. ولی یه جوری صحبت میشه که انگار پلی‌استیشن یه چیزی از دست داده، اون هم به خاطر یه شایعه! :D
Playdead هم همین‌طور، ولی خب با غلظت خیلی کمتر. اولین بازی این استودیو یعنی Limbo یک سال در انحصار 360 بود و بعدش برای PS3 اومد و بازی بعدی‌شون Inside هم دو ماه(!!) زودتر برای X1 اومد. ولی پروژه‌ی بعدی اینا هم احتمالاً هم‌زمان برای PS5 و XSX منتشر میشه.
الآن مثلاً Silent Hill بعدی هم اگه روزی معرفی بشه و برای همه پلتفرم‌ها بیاد، یه عده میگن «شکست بزرگ دیگری برای سونی» و علتش هم اینه که یه بنده خدایی شایعه درست کرده بوده که سونی حقوق تولید Silent Hill رو از کونامی گرفته! :D
بحث و شایعات زیادی بود که ممکنه سونی بیاد و رمدی رو بخره، نمی‌دونم شاید دنبال نکردی :D همین جا دیگه معامله رو جوش هم داده بودن! :D
 
بحث و شایعات زیادی بود که ممکنه سونی بیاد و رمدی رو بخره، نمی‌دونم شاید دنبال نکردی :D همین جا دیگه قرارداد رو جوش هم داده بودن! :D
یادمه! :D اتفاقاً توی تاپیکش هم پست زدم و گفتم با اینکه Remedy استودیوی خوبیه، ولی کاش سونی به جاش بره سراغ Insomniac که خوشبختانه مسئولین محترم به حرفم گوش کردن و رفتن سراغ این استودیو:

Remedy استودیوی جذابیه، ولی اون حس و حال قدیم رو نداره دیگه. :D من که Quantum Break رو بازی نکردم، ولی طبق شنیده‌ها از سطح انتظارات پایین‌تر بود. Control هم هرچی ازش می‌بینم، یه جوریه و بهم حس خاصی نمیده. یه حالتی داره که انگار دارم یه دموی تکنیکی خفن می‌بینم که هی از این اتاق میره توی اون یکی و یه عده رو می‌ترکونه و میره توی اتاق بعدی و... :D
در این شکی نیست که مدل بازی‌های Remedy به سونی میخوره و همخونی خوبی داره، ولی نیاز به یه سری تغییرات و بهینه‌سازی‌ها هم داره تا به دوران خوبش با Max Payne و Alan Wake برگرده و سونی میتونه در این زمینه بهش کمک کنه.
به‌ شخصه استودیویی که دوست دارم از دست سونی در نره Insomniac هست. اینا همین‌طوری هم یه جورایی نیمچه فرست پارتی هستن و برای پلی استیشن انحصاری میسازن، ولی نگران اون روزی هستم که مایکروسافت دست بکنه توی کیسه پولش و کلی اسکناس بریزه جلوی Insomniac و تمام!

ولی بحثم اینه که به خاطر یه شایعه(!) سونی چیزی رو از دست نداده که حالا به خاطرش ترول بشه!
البته این وسط بعد از تجربه Control باید اعتراف کنم که بازی رو خیلی دست کم گرفته بودم و الآن به شدت منتظر بازی بعدی Remedy هستم. البته هنوز تمومش نکردم و خیلی مونده، ولی واقعاً بازی لذت‌بخش و جذابی هست و خیلی بهتر از چیزیه که فکر می‌کردم، برخلاف نظرم توی اون پستی که توی تاپیک شایعه زده بودم. :D
 
بحث و شایعات زیادی بود که ممکنه سونی بیاد و رمدی رو بخره، نمی‌دونم شاید دنبال نکردی :D همین جا دیگه معامله رو جوش هم داده بودن! :D
والا یه زمانی هم شایعه شده بود که مایکرو ea و سگا رو داره میخره معامله رم جوش داده بودن تکذیب شد و فراموش
دیگه ما نیومدیم بگیم اپیک فیل شد مایکرو
گرچه عدله ی خرید رمدی واقعا قوی بود
خودم خیلی دوست داشتم این اتفاق بیفته
 
والا یه زمانی هم شایعه شده بود که مایکرو ea و سگا رو داره میخره معامله رم جوش داده بودن تکذیب شد و فراموش
دیگه ما نیومدیم بگیم اپیک فیل شد مایکرو
گرچه عدله ی خرید رمدی واقعا قوی بود
خودم خیلی دوست داشتم این اتفاق بیفته
آقا اینجا عکس معامله رو هم بچه ها گذاشته بودن!!! :دی صرف یه شایعه که کسی هم جدی نمی‌گیره نبوده. مانور زیادی رو این قضیه تو تاپیک های مختلف داده شد دیگه، من خودم واقعا انتظار خریداری شدن رمدی رو داشتم از بس شایعات قوی و دنباله دار بود :دی
 
آقا اینجا عکس معامله رو هم بچه ها گذاشته بودن!!! :D صرف یه شایعه که کسی هم جدی نمی‌گیره نبوده. مانور زیادی رو این قضیه تو تاپیک های مختلف داده شد دیگه، من خودم واقعا انتظار خریداری شدن رمدی رو داشتم از بس شایعات قوی و دنباله دار بود :D
خوب منم همینو میگم دیگه اینکه ما تقریبا مطمئن بودیم صرفا فن فیکشن نبود همه شواهد و قرائن داشت به همین اشاره میکرد.
حالا بعضیا خوششون اومد بعضیا هم نه.
البته از چند وقت پیش مشخص شده بود که چون رمدی سهامی عامه نمیشه خریدشو مخفی کرد
در کل بنظرم جای بحثی نداره غیر ازنکه یه روز معلوم شه واقعا پشت قضیه چی بوده.
حدس خودم اینه مذاکراتی داشتن ولی به نتیجه نرسیدن. شاید قیمت درخواستی رمدی خیلی بالا بوده
 
  • Like
Reactions: only sony
بله در جریانم ولی میازاکی هم بعد از بلادبورن دوتا ip جدید خلق کرده که ترجیح داده مولتی پلتفرم باشن تا اینکه بخواد با سونی همکاری کنه در اصل ماجرا فرق نمیکنه میازاکی یک سکندپارتی قابل برای سونی بود که به هر دلیلی این همکاری ادامه پیدا نکرده

براساس گفته باقی سکندپارتی ها حداقل یکی از تئوری ها صحبتی هست که دیوید کیج و اوئدا مستقیم زدند، یعنی دنبال پلیرهای بیشتری باشند.
برادر ip برا سونی بوده، بودجه رو اینا تامین کردن و پیشنهاد همکاری هم اول کار اینا دادن میازاکی. وقتی پیشنهادی برا ساخت نسخه دوم ندادن و خود میازاکی هم به وضوح اعلام کرده می‌خواد نسخه بعدی رو بسازه ولی سونی هیچ پیشنهادی نداده بهشون چطوری میشه میازاکی قطع همکاری کرده؟ چرا میخوای ساده تربن چیزارو بپیچونی و sony:bad, microsoft :good ازش دربیاری؟‌ جدا خود میازاکی خیلی واضح توضوح داده بعد باز میای حرف خودت رو میزنی.بعد میازاکی با سونی سکند پارتی بوده؟ :-j
 
یعنی علی بعضی وقتا یه چیزایی میگی آدم رو مغزش خیار چمبر سبز میشه
فرامسافتور کی سکند پارتی سونی بوده که ماخبر نداریمِ
بعضا هم برای سونی و هم برای مایکرو انحصاری ساخته بازم میسازه

سکندپارتی سونی نبوده ولی در عرض شش سال که 4 تا بازی AAA عرضه کرده، دوتاش انحصاری پلی استیشن بوده

و اینکه بگم جالبه فرام سافتور سال 2014 15 توسط مالک قبلی ش به فروش گذاشته شد و شرکت Kadokawa خریدش! واقعا سونی چه غنیمتی رو از دست داد اون زمان
 
  • Wow
Reactions: Kiarash_united7
سکندپارتی سونی نبوده ولی در عرض شش سال که 4 تا بازی AAA عرضه کرده، دوتاش انحصاری پلی استیشن بوده

و اینکه بگم جالبه فرام سافتور سال 2014 15 توسط مالک قبلی ش به فروش گذاشته شد و شرکت Kadokawa خریدش! واقعا سونی چه غنیمتی رو از دست داد اون زمان
خوب در جریان هستی که قرار نیست سونی مالکیت تمام صنعت بازی سازی ژاپن رو بعهده داشته باشه. به همون دلیلی که کل صنعت بازی سازی آمریکا مال مایکرو نیست. میشه همین گیرو به مایکرو داد که چرا به جای EA نرفت Respawn رو بخره که اتفاقا بازیشون هم انحصاری بود. واقعا این چیزا جای بحث نداره
سونی یه سری فرست پارتی داره یه سری هم انحصاری رو قرارداد میبنده. مثل نینتندو مثل مایکرو مثل سگا و آتاری در زمان حیاتشون بعنوان کنسولساز
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or