ربطی به حجم نداره داداش اگه بازی در پلی فور کامل نصب میشد میشد ازش به عنوان دیتا استفاده کرد اما نمیشه تو وان میشه از دیسک به عنوان دیتا بازی هم استفاده کرد
خیر دوست عزیز. این چه حرفیه؟
برای اینکه کامل متوجه بشید یک توضیح اساسی میدم:
اگه شما دیسک ps4 رو تو BD Rom کامپیوتر بزاری متوجه میشی که تمامی بازی های فیزیکی ps4 شامل یک فایل PKG هستن که فقط فقط مختص نصب شدن تو هارد کنسول طراحی شده.
به عنوان مثال از دیسک بازی AC Black Flag نسخه فیزیکی PS4 مثال میزنم. این عکس محتویات داخل دیسک Black Flag:
1. داخل پوشه app یک فایل PKG با حجم 20 گیگابایت قرار گرفته که فقط باید درون هارد داخلی کنسول نصب بشه.
2. درون پوشه bd یک فایل PRAM.SFO قرار گرفته که دارای اطلاعات آیدی بازی ورژن بازی و اطلاعات سازنده با حجم 3 کیلوبایت هست.
3. پوشه license که یک فایل 1 کیلوبایتی از نوع rif قرار گرفته که در واقع لایسنس اجرای بازی فیزیکی درون کنسول هست. یعنی کنسول هر بار برای اجرای بازی فقط این فایل 1 کیلوبایتی رو میخونه و بعد بازی از هارد داخل اجرا میشه.
4. درون پوشه PS4 هم فایل آپدیت فریمور تا اون تاریخ عرضه بازی موجوده.
اون فایل rif در واقع برای این هست که کنسول مطمین بشه شما واقعا بازی رو فیزیکی خریدید و الان درون دستگاه موجوده تا بازی رو از هارد داخلی اجرا کنه. این ربط به سیستم امنیت سونی داره و هیچ ربطی به این نداره که نمیشه از بازی نصب شده درون هارد کنسول دیتا تهیه کرد. دلیلش به خود سونی مربوطه.
و اینکه وقتی برای اولین بار دیسک درون کنسول قرار میگیره کنسول شروع به نصب تمامی اطلاعات درون هارد میکنه. و درون دیسک هیچ اطلاعاتی از بازی وجود نداره که کنسول بخواد ازش استفاده کنه چون کل بازی به صورت رمز گشایی شده PKG شده و اصلا و حتما فقط فقط باید فایل PKG بازی کامل درون هارد نصب بشه تا فایل هاش در اختیار کنسول قرار بگیره. کنسول فقط (تاکید میکنم فقط) اون فایل rif که حجمش 1 کیلوبایت هست رو از روی دیسک میخونه تا بدونه بازی دقیقا همونی هست که تو هارد نصب شده. بقیه موارد همگی از هارد داخلی اجرا میشن.
امید وارم متوجه شده باشید.