همه چیز درباره Xbox One (پست اول تاپیک حتما خوانده شود)

Xbox One Resolutiongate: the 720p fallout • Articles • Eurogamer.net
یوروگیمر یه مقاله نوشته که چرا فاصله ی COD و BF از فاصله ی عملی 19%تا 33% ــی بین پی سی های با مشخصات One و PS4 بیشتر شده
چند تا دلیل اورده:
مشخص نبودن درایو mono و اضافه شدن قدرت باعث میشه سازنده ها ندونن چقدر قدرت در اختیار دارن
10% رزرو GPU برای کینکت (مایکروسافت گفته این مقدار رو بعدا آزاد میکنه ولی مشخصا بدرد الان و بازیهای لانچ نمیخوره این حرف)
کوچک بودن32MB برای target render ها (مایکروسافت گفته میتونن render target هارو بین eSRAM و DRAM تقسیم کنن)
مساوی ساختن بازیهای 60 فریم سخته
ناخالصی در جنس مصرفی استیو بالمر و دان متریک
 
Role playing Shooter
به نظرم یجورایی ذات RPG با تفنگ نمیخونه !

منظورم یه چیزی مثل Borderlands یا . . . حتی Bioshock ! :-" بیشتر من یه چیزی مثل Mass Effect می خوام ! :d
به قول رفیقمون باید RPG ـیش بچربه و سوم شخص باشه ! :d
RPG یعنی یه چیزی مثل Wasteland 2
البته فکر می کنم باید بگیم CRPG ! :d قدیما که ARPG کم تعداد بود اینها RPG بودن ( :d ) ولی الان همه اکشن شدن :|
این Infiltrator آخر بازی ــه یا نه

امیدوارم Samartian (؟! ) ؛ اون بازی باشه ! :d هر چند جفتشون باحالن !
Too Human؟
yahoo_65.gif
با اینکه زاغارت بود ولی من دوستش داشتم و اگر ادامش ساخته بشه استقبال می کنم! کلا پتانسیل بالایی داشت! :-" سبکش هم کپ Diablo بود ! ;;):d
از اون سمت Kingdom Under Fire بود ، Lost Odyssey ، Bluer Dragon ، Jade Empire ، Star Wars KotoR و . . .
همشون نا بود شدن ! :|
 
Xbox One Resolutiongate: the 720p fallout • Articles • Eurogamer.net
یوروگیمر یه مقاله نوشته که چرا فاصله ی COD و BF از فاصله ی عملی 19%تا 33% ــی بین پی سی های با مشخصات One و PS4 بیشتر شده
چند تا دلیل اورده:
مشخص نبودن درایو mono و اضافه شدن قدرت باعث میشه سازنده ها ندونن چقدر قدرت در اختیار دارن
10% رزرو GPU برای کینکت (مایکروسافت گفته این مقدار رو بعدا آزاد میکنه ولی مشخصا بدرد الان و بازیهای لانچ نمیخوره این حرف)
کوچک بودن32MB برای target render ها (مایکروسافت گفته میتونن render target هارو بین eSRAM و DRAM تقسیم کنن)
مساوی ساختن بازیهای 60 فریم سخته
ناخالصی در جنس مصرفی استیو بالمر و دان متریک

بچه ها هر کی تونست این مقاله رو کامل ترجمه کنه به صورت خبر بذاره.واقعا خیلی مقاله خوبیه و نشون میده بازیهای بعد از لانچ دیگه مشکل رزولوشن پایین رو ندارند.من سر کارم وقت ندارم.افشین اگر تونستی می تونی یه ندا بدید مهدی ترجمش کنه.رو این چیزای سخت افزاری ایشان تخصص خاصی داره ترجمه روان تری میکنه:d
 
@19Rodar
اون مقاله چیز جدیدی نداره که کسی ندونه یه سری چیزایی رو که همه میدونن و قبلا هم گفته شده تو یه قالب بیشتر ژورنالیستی دوباره بازگو کرده و به یه سری کاستی ها اشاره کرده و یه آدرسم کوچیکم داده!
داخل مقاله نوشته:

perhaps the best weapon that Microsoft has in its arsenal for championing what Xbox One is capable of.

Forza 5 بهترین سلاح مایکروسافت تو انبار مهماتش برای دفاع از چیزیه که XO قادر به انجام دادنشه.

کار کردن با eSRAM سخته و تقسیم کردن خروجی روی DDR3 و eSRAM به صورت همزمان طبق گفته DF با استناد به نظر سازنده ها ملال آوره!

توی تاپیک کنفرانس مایکروسافت دقیقا یه تیکه از گفته های یکی از سازنده های سخت افزار Xbox one رو از یه ویدئوی 30 دقیقه ای که مال 4-5 ماه پیش بود براتون نقل و قول کردم :

68255930109170585920.jpg


گفته:
این دفعه معماری چیپ ما بر اساس معماری ای شبیه به تکنولوژی سوپر کامپیوترها هست (گفته طراحیش شبیهه نگفته قدرتش فلانه و بیساره) و بیشتر درباره گردش داده هاس.قرار دادن داده های درست در کش درست در مکان درست و در زمان درست همون چیزیه که در دنیا متفاوت خواهد بود برای استفاده از از مزیت این چیپها.

60195977113054998623.jpg


سازنده Forza 5:
پورت کردن کدها روی XO نسبتا آسونه ولی بهینه کردنشون نسبتا سخته ، وقتی این بنده خدا میگه نسبتا سخته یعنی بدونید دهن بقیه سرویسه!
سازنده های F5 بازی رو با همکاری سازنده های سخت افزار بهینه میکردن.

چیزی که معلومه اینه که علاوه بر مشکلات درایور و dev kit و ... فرصت برای آموزش Optimize کردن کدها به سازنده ها محدود بوده حالا شاید سونی فنها فکر کنن اینا شیره مالیدن و بهونه هست چون سابقه تاریخی 7-8 سال پیش خودشونو فراموش کردن ولی مطمئن باشید مایکروسافت نمونه کدها و الگوریتمهای سازنده های FP رو کم کم برای استودیوها میفرسته و اونا هم یاد میگیرن برای XO چطوری باید کد نویسی کنن ، نسل قبل سونی برای سل همین کارو میکرد مثلا شروع کرد الگوریتمهای MLAA رو بین 3P ها پخش کرد و مشکل AA رو روی PS3 تو خیلی از بازیها حل کرد و چون الگوریتم برای CPU نوشته شده بود منابع گرافیکیش رو بیشتر آزاد گذاشت و ....

خلاصه ساختن بازی برای Xbox one مثل بافتن قالی ابریشم میمونه ، بافتنش کندو سخته و دقت زیادی میخواد ولی وقتی بافته میشه نتیجه کار قشنگه و میشه Ryse و Forza 5 !
 
مرسی مهدی.
به هر حال اصلا نیازی هم نیست آدم به مغزش هم فشار بیاره چیزی که واضحه اینه مگه میشه مایکروسافت کنسول نسل بعد بسازه و اونو واسه 720p بهینه کرده باشه؟کاملا مشخصه روی بازیهای لانچ نمیشه حساب برد.همین PS4 هم که به اون صورت پیچیدگی خاصی نداره BF4 رو به صورت 900p واسش ساختن یعنی حتی واسه اونم کم کاری شده دیگه چه برسه به XO . متاسفانه اینجا همه مایکرو هیتر هستن و جو بدی ساختن
 
به تیم سازنده سرفیس نگاه میکنه کف میکنه از اون ور نگاه میکنیم به طراحی one ... تو سرفیس آخرین فناوری ها حتی جلوتر رو چپونده مایکرو ولی تو one کم کاری کرده و الکی لقمه رو پیچونده
امیدوارم راه حلی براش پیدا کنه
 
آقا مهدی خیلی مخصلیم^:)^. من خودم وقتی فهمیدم بتل و کود رو 720هستن خیلی نگران شدم. ولی الان که فکر میکنم معماری کنسول خیلی پیچیده هست.این نسل ماکرو مثل سونی در نسل قبل کرد. ولی چیزی که سونی رو نگه داشت بازی های خیلی خوبش بود. الانم میگم همینطور که خیلی از ما ها نگران شدیم ولی نمیایم forza وryseو killerو titanfallو غیره رو ول کنیم. پس اینجا نشون میده بازی ها هستن که خیلی مهم هستن. در کل یک جمله که خیلی منو شاد کرد:cheesygri:
خلاصه ساختن بازی برای Xbox one مثل بافتن قالی ابریشم میمونه ، بافتنش کندو سخته و دقت زیادی میخواد ولی وقتی بافته میشه نتیجه کار قشنگه و میشه Ryse و Forza 5 !
 
اقا من خودم طرفدار 2اتیشه xo خستم اما تورو خدا نگاه کنید بازیهایی که مشترکن چرا باید x کم بیاره؟تو نسل قبل xbox تو بازیهای مشترک سر بود اما این بار داره خراب میکنه:(اخه کال اف چی داشت که xo نتونه فول اجراش کنه؟:|
 
اقا من خودم طرفدار 2اتیشه xo خستم اما تورو خدا نگاه کنید بازیهایی که مشترکن چرا باید x کم بیاره؟تو نسل قبل xbox تو بازیهای مشترک سر بود اما این بار داره خراب میکنه:(اخه کال اف چی داشت که xo نتونه فول اجراش کنه؟:|
پست هاي قبلو يك نگاه بنداز:|:d
 
اقا من خودم طرفدار 2اتیشه xo خستم اما تورو خدا نگاه کنید بازیهایی که مشترکن چرا باید x کم بیاره؟تو نسل قبل xbox تو بازیهای مشترک سر بود اما این بار داره خراب میکنه:(اخه کال اف چی داشت که xo نتونه فول اجراش کنه؟:|

عزیز،این فقط واسه بازیهای لانچه... بازیهای بعدی که بیاد همه یکسان و به صورت 1080p خواهند بود.نگران نباش
 
این حرفو چند وقت پیش میلرین زده بود :دی
به مرور زمان شاهد پیشرفتهای گرافیکی در بازی های وان خواهیم بود چون عناوین لانچ نمیتونن از قدرت کنسول استفاده کنن به عنوان مثال تفاوت گرافیکی COD2 با BO2 رو در این نسلی که گذشت ببینید.
 
من یه سوال بدون جوابی برام هنوز مونده!!! اونم اینه که چرا مایکرو سافت در این نسل کنسول ایکس باکس 360 که بازی ساختن براش بسیار راحت بود و طراحی پیچیده ای نداشت و در ضمن یکی از نقاط قوت کنسول مایکرو سافت بود و بسیار از این موضوع طراحی ساده کنسولش در این نسل استفاده کرد پس چرا برای نسل بعد کنسول نسبتا پیچیده ای طراحی کرده (البته این رو همه میدونیم که اصلا به پیچیدگی کنسول پلی استیشن 3 نیست )

واقعا چه چیزی در ذهن طراحان کنسول ایکس باکس وان بوده که این کار رو کردن ؟؟؟ اگه توجه داشته باشین طراحی این کنسول پر از چیپ ها و موتور های شتاب دهنده و پردازشی جدا گانه هستش !!! همه میدونیم که چنین طراحی برای هر سحت افزاری دردسر های بیشتری داره ،پس طراحان کنسول ایکس باکس وان در بلند مدت دارن به چیز هایی فکر میکنن که از توان درک ما خارج هستش ؟؟ یا این که اصلا ربطی به این چیز ها نداره و فقط حماقت طراحان مایکرو سافت رو نشون میده !!!؟؟؟

منظور اینه که این طراحی کنسول میتونه در بلند مدت خودش رو نشون بده یعنی هر چقدر طراحی بازی برای این کنسول کمی سخت باشه ولی اگه از پتانسیلش استفاده ای بهینه بشه خروجی کار میتونه یک چیز عالی باشه !! شما توجه کنین صد در صد برای ساخت این کنسول از استدیوی 343 طراحان کمک های بسیاری گرفتن چون مایکرو در نسل بعد مثل دو نسل گذشته برنامه های وسوسه کننده و بلند پروازانه ای برای سری Halo داره ........


ولی یک نکته مهم رو باید توجه داشته باشیم که سازندگان بزرگی مثل جان کارمک ،کوجیما ،میکامی گفتن که قدرت دو کنسول رقیب تقریبا یکسان هستش ، پس این طراحی نسبتا پیچیده کنسول مایکرو به چه دردی میخوره که در آخر قدرتش باید با کنسول پلی استیشن 4 که معماری ساده ای داره باید یکسان باشه و به خاطر معماری پیچیده تر کنسول ایکس باکس وان نتیجش هم میشه بازی های مولتی ضعیف تر !!!

الان موضوع اینه که این تفاوت بازی های مولتی تا کی باید ادامه داشته باشه ؟؟ آیا موج دوم بازی ها هم همین داستان رو داره ؟؟ واگه آره خوب این میشه یک نقطه ضعف بزرگ دقیقا مثل این نسل که کنسول پلی استیشن 3 یکی از نقاط ضعف بزرگش بود (البته طرفداران متعصبش که کلا هیچ چیزی رو قبول ندارن و کلا کنسول سونی هیچ وقت اشتباه نمیکنه )

اگه الان هم عده ای از طرفدار های کنسول مایکرو پیدا بشن و بگن بازی های مولتی که مهم نیست مهم بازی های انحصاری هستن که دقیقا میشن مثل طرفدار های کنسول رقیب و همون داستان های خنده دار اژدهای خفته و این جور چیز ها برای کنسول مایکرو اتفاق میفته !!
:|

بازی های مولتی به نظر من خیلی مهم هستن منظورم اینه که ارزششون اگه بیشتر از بازی های انحصاری نباشه کمتر هم نیست مگه در سال چند تا بازی انحصاری برای کنسول ها میان ؟؟!!مقصود اینه که ما بیشتر وقتمون و ساعات بازیمون رو در سال صرف بازی ها مولتی میکنیم و در کنارش از بازی های انحصاری لذت هم میبریم پس اگه کنسولی در کیفیت بازی های مولتی ضعف داشته باشه و فقط در بازی های انحصاری خودش رو نشون بده اون کنسول به لعنت خدا هم ارزش نداره دقیقا مثل اوایل و اواسط کنسول پلی استیشن 3 که خیلی از بازی های مولتی کیفیت پایین تری نسبت به کنسول ایکس باکس 360 داشتن که این به نظرم یک نقطه ضعف بزرگ میتونه برای هر کنسولی باشه.

به هر حال این مبحث داستان زیاد داره و تمومی نداره و به نظرم اگه کیفیت بازی های مولتی در همین زمان لانچ با هم فرق داشته باشه مشکلی نیست ولی اگه این داستان در دراز مدت ادامه داشته باشه و تازه از اواسط عمر کنسول ها کیفیت بازی های مولتی یکسان بشه به نظرم برای هر کنسولی با هر نامی که داره میتونه یک ضعف بزرگ باشه حالا اون کنسول میخواد بازی های انحصاری عالی بیرون بده در سال مگه چند تا بازی انحصاری بیرون میاد ؟؟!!

البته خود من هنوز نظرم اینه که این تفاوت در کیفیت بازی های مولتی فقط در همین بازی های لانچ هستن و در موج دوم بازی ها این مشکلات برطرف میشه ولی اگه این داستان تفاوت کیفیت ها در دراز مدت ادامه داشته باشه .....................

هر کسی هر نظری داره چه مخالف و چه موافق میتونه بیاد صحبت کنه تا با هم بتونیم به یک نتیجه ای برسیم .

پاینده باشید ....................
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or